delco Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja (edytowane) Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue. Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy. 1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l" 2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km" I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda" Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie - z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi? Edytowane 6 Maja przez delco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Autobus btal ok. 10l od przeglądu do przeglądu. Czyli jakieś 0.7l na 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 2 razy do roku po 10 litrów, nie wiem ile to na 1000 Edyta Jakieś 0.75l na 1000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Teraz, hefi napisał(a): 2 razy do roku po 10 litrów, nie wiem ile to na 1000 Ale wiesz ile kkm robisz rocznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 1 minutę temu, hefi napisał(a): 2 razy do roku po 10 litrów, nie wiem ile to na 1000 Jak blondynka z kawału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Jak blondynka z kawału Już policzyłem i edytowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja (edytowane) A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej? Edytowane 6 Maja przez delco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Mnie wychodziło niecały litr na 1000km w kaszkaju 1.6, duster 1.5 podobnie Te 30tys na 20l jest możliwe, ale żadne auto nie miało takiego zbiornika, do kaszkaja wchodziło 16-17l, do dustera 12l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 22 minuty temu, delco napisał(a): A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej? chyba niestety tak. Z tego co słyszę zużycie AdBlue w nowych dieslach jest już całkiem pokaźne. Myślę, że trzeba przyjąć 1,5L na 1000 km, natomiast zależy to od stylu jazdy. Kolega ostatnio opowiadał, że w nowym Audi po tygodniu tras autostradowych, które przejeździł z prękością blisko Vmax musiał uzupełnić zbiornik AdBlue. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 53 minuty temu, delco napisał(a): z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi? Z kodeksowymi to moje BMW spaliło około 4 litry na 17000 km czyli 0.25/1000km, dla porównania gdy cisnąłem oporowo to skotłowała 1l na 1000km. Do tego zależy od opakowania w jakim jest ten sam silnik - np w 320d miałem niższe zużycie adblue niż w 520d Redukcja tlenków działa tak że mierzy na bieżąco poziom za pomocą dwóch sond przed katem i po wtrysku/kacie i leje tyle towaru żeby spełnić jakieś tam wartości. Jak będziesz jechał tak że silnik produkuje dużo tlenków (nie koniecznie vmax) to i zużycie mocznika będzie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja (edytowane) 52 minuty temu, delco napisał(a): A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej? Od lutego tego roku zrobiłem nowym Proace City 6 kkm i adblue nie dolewałem. Fabrycznie jest chyba wlane około 5 litrów tego płynu. Edytowane 6 Maja przez KYRTAP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Czyli podumowujac wychodzi ze nieco mniej niz litr na 1000 km. Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby auta tegorocznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 4 minuty temu, delco napisał(a): Czyli podumowujac wychodzi ze nieco mniej niz litr na 1000 km. Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby auta tegorocznego Zależy, jechałem V klasą 250 albo 300d trasę Wwa-Kolonia-Wwa i auto skotłowało ponad 5l na 2300km, tyle że było gniecione w podłogę. Pozatym to "zużycie" jest mocno nieprecyzyjne do mierzenia bo czujnik pokazuje np skokowo co 0.5l plus np max wskazanie jest 15L a jeszcze można dolać 2 litry więcej w przewodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Ja mam takie obserwacje z BMW X3 20d 2019, że zużycie zależy od obciążenia silnika i teorię do tego, że przy małym obciążeniu nie trzeba redukować tlenków azotu bo nie powstają dzięki działaniu EGR i eliminacji nadmiarowego tlenu. Bowiem tlenki azotu tworzą się gdy w wysokiej temperaturze jaka panuje w cylindrze jest wolny tlen i azot. Recyrkulacja spalin ma za zadanie doprowadzić do cylindra tylko taką ilość tlenu jaka jest potrzebna do spalania paliwa. Coś jak przepustnica i mieszanka stechiometryczna w silnikach o zapłonie iskrowym. Przy większym obciążeniu zawór EGR jest zamykany i powstają tlenki i do gry wchodzi katalizator z mocznikiem. U siebie widzę że przy delikatnej jeździe z przepisowymi prędkościami zużycie jest poniżej 0,2L/1000km, gdy trasa jest szybka w Niemczech 140-160km/h to zużycie rośnie do 1L. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 10 godzin temu, delco napisał(a): Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby auta tegorocznego jest absolutnie prawdopodobna. Co to za auto albo co ważniejsze - jaki motor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja W Volvo 2.0 mh jakos kojarzę, że ok 1 l na 1000 km wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 55 minut temu, bergerac napisał(a): jest absolutnie prawdopodobna. Co to za auto albo co ważniejsze - jaki motor? BMW X5 z 2 litrowym dieslem - nie znam mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Ja bym się martwił kiedy to się zepsuje, bo naprawa tego układu tania nie jest a to czy spala 0,3 litra czy 3 litry na 1000 km to małe miki w ogólnych kosztach eksploatacji auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja jest absolutnie prawdopodobna. Co to za auto albo co ważniejsze - jaki motor?Moja taczka bierze około 80l na 1100l ONPali około 23l/100kmWysłane z mojego moto g23 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 1 godzinę temu, volf6 napisał(a): Ja bym się martwił kiedy to się zepsuje, bo naprawa tego układu tania nie jest a to czy spala 0,3 litra czy 3 litry na 1000 km to małe miki w ogólnych kosztach eksploatacji auta Ależ w całej dyskusji w najmniejszym stopniu nie chodziło o koszty. Punktem wyjścia było to Jak często trzeba dolewać - a dopiero wtórną sprawą było zużycie na określonym dystansie. A że nie mam własnych doświadczeń /obserwacji w tej mierze postanowiłem zapytać tutaj. Godzinę temu, kokosz napisał(a): Moja taczka bierze około 80l na 1100l ON Pali około 23l/100km Pisze się o tej Maździe 3 z profilu? -choć biorąc pod uwagę spalanie to raczej o czymś na kategorię C, ewentualnie C plus E. Choć z drugiej strony pewnie w stajni @koNik znajdzie się coś o zbliżonym spalaniu na kategorię B -aczkolwiek wątpię żeby tam trzeba było dolewać AdBlue... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 15 godzin temu, delco napisał(a): Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue. Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy. 1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l" 2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km" I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda" Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie - z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi? W kia 2.0 pali ok 1l/1000km. Czyli tankowanie co ok 10kkm. Na co drugiej stacji masz adblue z dystrybutora, prościej i taniej się nie da. Wogóle sobie tym głowy nie zawracam, co najwyżej przed wyjazdem na jakieś dalsze wakacje sprawdzę ile jest w zbiorniku i doleję. Zero problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Wlewam 16,5 litra raz na ok. 10 tys. km. - jak komputer pokazuje że "za 200 km uruchomienie silnika niemożliwe" to jeżdżę aż pokaże "za 20 km" i wtedy jadę na dystrybutor AdBlue niedaleko i wlewam do pełna. 12 minut temu, MarcG napisał(a): W kia 2.0 pali ok 1l/1000km. Czyli tankowanie co ok 10kkm. Na co drugiej stacji masz adblue z dystrybutora, prościej i taniej się nie da. Wogóle sobie tym głowy nie zawracam, co najwyżej przed wyjazdem na jakieś dalsze wakacje sprawdzę ile jest w zbiorniku i doleję. Zero problemów. Komputer gada że trzeba lać to trzeba lać, nad czym tu deliberować Ciężarówki więcej tego przepalają, osobówki mniej i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Passat 2016 rok, 224 tys. przebiegu. Adblue bańkę 10 litrów dolewam co mniej więcej 9-10 tys. kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 3 godziny temu, twinsen napisał(a): Wlewam 16,5 litra raz na ok. 10 tys. km. - jak komputer pokazuje że "za 200 km uruchomienie silnika niemożliwe" to jeżdżę aż pokaże "za 20 km" i wtedy jadę na dystrybutor AdBlue niedaleko i wlewam do pełna. Komputer gada że trzeba lać to trzeba lać, nad czym tu deliberować Ciężarówki więcej tego przepalają, osobówki mniej i tyle w vw to dobrze zrobili, wlew obok wlewu paliwa a widziales jak to bylo u mnie w citroenie ? dobrze ze malo zuzywal 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Godzinę temu, PawelWaw napisał(a): w vw to dobrze zrobili, wlew obok wlewu paliwa a widziales jak to bylo u mnie w citroenie ? dobrze ze malo zuzywal Chyba tylko PSA moglo na to wpaść. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja (edytowane) 2 minuty temu, Rado_ napisał(a): Chyba tylko PSA moglo na to wpaść. Ja sobie dorobiłem rurkę z korkiem i jakoś dawało radę ale wlej to normalnie z baniaka Cały 3 rząd siedzeń uwalony adblue Edytowane 7 Maja przez PawelWaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 1 minutę temu, PawelWaw napisał(a): Ja sobie dorobiłem rurkę z korkiem i jakoś dawało radę ale wlej to normalnie z baniaka Cały 3 rząd siedzeń uwalony adblue Znaczy ktoś się zeszczał w trzecim rzędzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 6 godzin temu, twinsen napisał(a): AdBlue niedaleko i wlewam do pełna. Jeśli tego płynu schodzi mało to nie jest dobrze wlewać do pełna ponieważ lubi tracić swoje właściwości z biegiem czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja Jeśli tego płynu schodzi mało to nie jest dobrze wlewać do pełna ponieważ lubi tracić swoje właściwości z biegiem czasu. No mi od 2020 żadne tankowanie tego płynu nie sprawiło kłopotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja W Citroenie Spacetourer silnik 2.0 HDi zużycie AdBlue ponad 2 litry / 1000 km, przy spalaniu około 9,5 litra ropy / 100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja W dniu 6.05.2024 o 20:11, delco napisał(a): Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue. Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy. 1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l" 2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km" I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda" Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie - z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi? Jag przy pełnym zbiorniku Adblue pokazuje 8000km zasięgu. Ranger tak samo, z tym że do Jaga wchodzi 12l a do Forda bodaj 18. Jag na autostradzie pali 6-7l/100km i rzeczywiście dolewam Adblue niezwykle rzadko. Za to Ford pali 9-10l/100km i na moje oko to potrafi zrobić max. 5-6kkm na zbiorniku Adblue. Wynika z tego... zupełnie nic. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja Zadzwonił do mnie jeden ze wspomnianych w pierwszym poscie dyskutantów mówiac że właśnie przejechał pierwsze 3000 km i postanowił dolac Adblue - i twierdzi że weszło 7 litrów... Ale niestety nie podzieliłem jego radości bo zapytałem skąd wie że odbierając auto z salonu miał zalane "do pełna" a nie np "do pełna minus 3 litry"? - ale obruszył sie mówięc - ze "kupił w końcu premium" ') 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja nie wiem dokładnie jakie czynniki wpływaja na zużycie AdBlue. Wiem tylko jedno JAKOSC PALIWA. Gdy tankowałem na takiej prywatnej (bo tanio) co chwile dolewałem. Teraz tylko Crab (taka regionalna sieciówka ) i Orlen. I totalnie spadło zużycie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Maja Autor Udostępnij Napisano 15 Maja (edytowane) 17 godzin temu, demoneczek napisał(a): nie wiem dokładnie jakie czynniki wpływaja na zużycie AdBlue. Wiem tylko jedno JAKOSC PALIWA. Gdy tankowałem na takiej prywatnej (bo tanio) co chwile dolewałem. Teraz tylko Crab (taka regionalna sieciówka ) i Orlen. I totalnie spadło zużycie . Ja to ani praktykiem ani teoretykiem nie jestem - tak wiem na AK nieznajomośc zupełna tematu nie jest przeszkoda w wypowiadaniu sie.... Zastanawiam sie tylko nad informacja która kiedys usłyszałem w niemieckim programie motoryzacyjnym a (o ile dobrze zrozumiałem) w nowych egzemplarzach (a moze modelach?) (wypuszczanych na rynek w ostatnich 2 latach) zuzycie Adblue moze byc 2-3x wyzsze niż w takich samych silnikach wczesniej - jakoby z uwagi na scislejsze przestrzeganie norm spalin (do dieselgate? - ale to moje przypuszczenie - to słowo nie paqdło) Edytowane 15 Maja przez delco 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja (edytowane) W dniu 6.05.2024 o 21:33, delco napisał(a): Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby auta tegorocznego Gdzieś tyle, jak nie więcej, wciąga Ford Ranger 2.0 biturbo 211 KM, rocznik 2021 przy przelotach drogami S i A. Dobrze, że można w nim tankować adblue z dystrybutora. Po zalaniu zbiornika do pełna (18 litrów) komputer podaje, że starczy na 4 tys. km, a przy pozostałości 2,5 kkm już drze mordę, że mało adblue. Edytowane 17 Maja przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue. Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy. 1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l" 2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km" I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda" Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie - z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?12l na 6000-12000kkmW zależności jaka noga i trasy.Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja W dniu 6.05.2024 o 20:11, delco napisał(a): I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda" Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie - z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi? MB250CDI 2,1 litra pojemności 2 turbiny, 204 konie. Zbiornik na AdBlue 18 litrów dolewam przeciętnie raz w roku przy okazji wizyty na cpn PKS-u w Błoniu. zwykle od 10 do 12 litrów. Auto kupione przy 140 kkm, aktualnie 320kkm. ani większe , ani mniejsze zużycie. Byle kiedyś nie zapomnieć. I w żadnym wypadku nie godzić się na zmianę softu na nowy po przygodach z oszustwem VW sprzed 4-5 lat, wtedy zużycie Ad Blu rośnie 3 razy przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.