Skocz do zawartości

Zużycie AdBlue?


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue.

Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy.

1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l"

2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km"

I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda"

Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie 

 

- z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? 

Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej?

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wychodziło niecały litr na 1000km w kaszkaju 1.6, duster 1.5 podobnie 

Te 30tys na 20l jest możliwe, ale żadne auto nie miało takiego zbiornika, do kaszkaja wchodziło 16-17l, do dustera 12l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, delco napisał(a):

A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? 

Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej?

chyba niestety tak. Z tego co słyszę zużycie AdBlue w nowych dieslach jest już całkiem pokaźne. Myślę, że trzeba przyjąć 1,5L na 1000 km, natomiast zależy to od stylu jazdy. Kolega ostatnio opowiadał, że w nowym Audi po tygodniu tras autostradowych, które przejeździł z prękością blisko Vmax musiał uzupełnić zbiornik AdBlue.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, delco napisał(a):

z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

 

Z kodeksowymi to moje BMW spaliło około 4 litry na 17000 km czyli 0.25/1000km, dla porównania gdy cisnąłem oporowo to skotłowała 1l na 1000km. Do tego zależy od opakowania w jakim jest ten sam silnik - np w 320d miałem niższe zużycie adblue niż w 520d

 

Redukcja tlenków działa tak że mierzy na bieżąco poziom za pomocą dwóch sond przed katem i po wtrysku/kacie i leje tyle towaru żeby spełnić jakieś tam wartości. Jak będziesz jechał tak że silnik produkuje dużo tlenków (nie koniecznie vmax) to i zużycie mocznika będzie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, delco napisał(a):

A rozszerzając pytanie Czy to prawda że im później wyprodukowany diesel tym wiecej zużywa Ad Blue? 

Czyli diesle w nowo kupionych autach powiinny palić najwiecej?

 

Od lutego tego roku zrobiłem nowym Proace City  6 kkm i adblue nie dolewałem. Fabrycznie jest chyba wlane około 5 litrów tego płynu. 

Edytowane przez KYRTAP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podumowujac wychodzi ze nieco mniej niz litr na 1000 km.

Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby  auta tegorocznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, delco napisał(a):

Czyli podumowujac wychodzi ze nieco mniej niz litr na 1000 km.

Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby  auta tegorocznego

 

Zależy, jechałem V klasą 250 albo 300d trasę Wwa-Kolonia-Wwa i auto skotłowało ponad 5l na 2300km, tyle że było gniecione w podłogę.

 

Pozatym to "zużycie" jest mocno nieprecyzyjne do mierzenia bo czujnik pokazuje np skokowo co 0.5l plus np max wskazanie jest 15L a jeszcze można dolać 2 litry więcej w przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie obserwacje z BMW X3 20d 2019, że zużycie zależy od obciążenia silnika i teorię do tego, że przy małym obciążeniu nie trzeba redukować tlenków azotu bo nie powstają dzięki działaniu EGR i eliminacji nadmiarowego tlenu.

Bowiem tlenki azotu tworzą się gdy w wysokiej temperaturze jaka panuje w cylindrze jest wolny tlen i azot. 

Recyrkulacja spalin ma za zadanie doprowadzić do cylindra tylko taką ilość tlenu jaka jest potrzebna do spalania paliwa. Coś jak przepustnica i mieszanka stechiometryczna w silnikach o zapłonie iskrowym. 

Przy większym obciążeniu zawór EGR jest zamykany i powstają tlenki i do gry wchodzi katalizator z mocznikiem. 

U siebie widzę że przy delikatnej jeździe z przepisowymi prędkościami zużycie jest poniżej 0,2L/1000km, gdy trasa jest szybka w Niemczech 140-160km/h to zużycie rośnie do 1L. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, delco napisał(a):

Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby  auta tegorocznego

jest absolutnie prawdopodobna. Co to za auto albo co ważniejsze - jaki motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest absolutnie prawdopodobna. Co to za auto albo co ważniejsze - jaki motor?
Moja taczka bierze około 80l na 1100l ON
Pali około 23l/100km

Wysłane z mojego moto g23 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał(a):

Ja bym się martwił kiedy to się zepsuje, bo naprawa tego układu tania nie jest a to czy spala 0,3 litra czy 3 litry na 1000 km to małe miki w ogólnych kosztach eksploatacji auta🤪

Ależ w całej dyskusji w najmniejszym stopniu nie chodziło o koszty. Punktem wyjścia było to Jak często trzeba dolewać - a dopiero wtórną sprawą było zużycie na określonym dystansie. A że nie mam własnych doświadczeń /obserwacji w tej mierze postanowiłem zapytać tutaj.

Godzinę temu, kokosz napisał(a):

Moja taczka bierze około 80l na 1100l ON
Pali około 23l/100km

Pisze się o tej Maździe 3 z profilu? -choć biorąc pod uwagę spalanie to raczej o czymś na kategorię C, ewentualnie C plus E.

 

 

Choć z drugiej strony pewnie w stajni @koNik znajdzie się coś o zbliżonym spalaniu na kategorię B -aczkolwiek wątpię żeby tam trzeba było dolewać AdBlue...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, delco napisał(a):

Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue.

Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy.

1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l"

2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km"

I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda"

Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie 

 

- z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

W kia 2.0 pali ok 1l/1000km. Czyli tankowanie co ok 10kkm. Na co drugiej stacji masz adblue z dystrybutora, prościej i taniej się nie da. Wogóle sobie tym głowy nie zawracam, co najwyżej przed wyjazdem na jakieś dalsze wakacje sprawdzę ile jest w zbiorniku i doleję. Zero problemów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlewam 16,5 litra raz na ok. 10 tys. km. - jak komputer pokazuje że "za 200 km uruchomienie silnika niemożliwe" to jeżdżę aż pokaże "za 20 km" i wtedy jadę na dystrybutor AdBlue niedaleko i wlewam do pełna.

12 minut temu, MarcG napisał(a):

W kia 2.0 pali ok 1l/1000km. Czyli tankowanie co ok 10kkm. Na co drugiej stacji masz adblue z dystrybutora, prościej i taniej się nie da. Wogóle sobie tym głowy nie zawracam, co najwyżej przed wyjazdem na jakieś dalsze wakacje sprawdzę ile jest w zbiorniku i doleję. Zero problemów.

 

Komputer gada że trzeba lać to trzeba lać, nad czym tu deliberować ;] Ciężarówki więcej tego przepalają, osobówki mniej i tyle ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, twinsen napisał(a):

Wlewam 16,5 litra raz na ok. 10 tys. km. - jak komputer pokazuje że "za 200 km uruchomienie silnika niemożliwe" to jeżdżę aż pokaże "za 20 km" i wtedy jadę na dystrybutor AdBlue niedaleko i wlewam do pełna.

 

Komputer gada że trzeba lać to trzeba lać, nad czym tu deliberować ;] Ciężarówki więcej tego przepalają, osobówki mniej i tyle ;] 

 

w vw to dobrze zrobili, wlew obok wlewu paliwa a widziales jak to bylo u mnie w citroenie ? ;] dobrze ze malo zuzywal :jem:

 

 

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

w vw to dobrze zrobili, wlew obok wlewu paliwa a widziales jak to bylo u mnie w citroenie ? ;] dobrze ze malo zuzywal :jem:

Chyba tylko PSA moglo na to wpaść.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rado_ napisał(a):

Chyba tylko PSA moglo na to wpaść.

 

Ja sobie dorobiłem rurkę z korkiem i jakoś dawało radę ale wlej to normalnie z baniaka ;] Cały 3 rząd siedzeń uwalony adblue :jem:

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PawelWaw napisał(a):

 

Ja sobie dorobiłem rurkę z korkiem i jakoś dawało radę ale wlej to normalnie z baniaka ;] Cały 3 rząd siedzeń uwalony adblue :jem:

Znaczy ktoś się zeszczał w trzecim rzędzie.;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2024 o 20:11, delco napisał(a):

Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue.

Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy.

1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l"

2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km"

I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda"

Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie 

 

- z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

 

Jag przy pełnym zbiorniku Adblue pokazuje 8000km zasięgu. Ranger tak samo, z tym że do Jaga wchodzi 12l a do Forda bodaj 18. Jag na autostradzie pali 6-7l/100km i rzeczywiście dolewam Adblue niezwykle rzadko. Za to Ford pali 9-10l/100km i na moje oko to potrafi zrobić max. 5-6kkm na zbiorniku Adblue.

 

Wynika z tego... zupełnie nic.

:hehe:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonił do mnie jeden ze wspomnianych w pierwszym poscie dyskutantów mówiac że właśnie przejechał pierwsze 3000 km i postanowił dolac Adblue - i twierdzi że weszło 7 litrów... Ale niestety nie podzieliłem jego radości bo zapytałem skąd wie że odbierając auto z salonu miał zalane "do pełna" a nie np "do pełna  minus 3  litry"? - ale obruszył sie mówięc - ze  "kupił w końcu premium"  ')

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dokładnie jakie czynniki wpływaja na zużycie AdBlue. Wiem tylko jedno JAKOSC PALIWA. Gdy tankowałem na takiej prywatnej (bo tanio) co chwile dolewałem. Teraz tylko Crab (taka regionalna sieciówka ) i Orlen. I totalnie spadło zużycie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
17 godzin temu, demoneczek napisał(a):

nie wiem dokładnie jakie czynniki wpływaja na zużycie AdBlue. Wiem tylko jedno JAKOSC PALIWA. Gdy tankowałem na takiej prywatnej (bo tanio) co chwile dolewałem. Teraz tylko Crab (taka regionalna sieciówka ) i Orlen. I totalnie spadło zużycie . 

Ja to ani praktykiem ani teoretykiem nie jestem - tak wiem na AK nieznajomośc zupełna tematu nie jest przeszkoda w wypowiadaniu sie....

 Zastanawiam sie tylko nad informacja która kiedys usłyszałem w niemieckim programie motoryzacyjnym a  (o ile dobrze zrozumiałem) w nowych egzemplarzach (a moze modelach?) (wypuszczanych na rynek w ostatnich 2 latach) zuzycie Adblue moze byc 2-3x wyzsze niż w takich samych silnikach  wczesniej - jakoby z uwagi na scislejsze przestrzeganie norm spalin (do dieselgate? - ale to moje przypuszczenie - to słowo nie paqdło)

Edytowane przez delco
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2024 o 21:33, delco napisał(a):

Natomiast druga opcja - czyli 3-4 litry na 1000 jest nieprawdopodobna - choc dotyczyla jakoby  auta tegorocznego

Gdzieś tyle, jak nie więcej, wciąga Ford Ranger 2.0 biturbo 211 KM, rocznik 2021 przy przelotach drogami S i A. Dobrze, że można w nim tankować adblue z dystrybutora. Po zalaniu zbiornika do pełna (18 litrów) komputer podaje, że starczy na 4 tys. km, a przy pozostałości 2,5 kkm już drze mordę, że mało adblue. :facepalm:

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kilka dni temu świadkiem zażartej, przygrillowej dyskusji na temat zapotrzebowania Diesla na AdBlue. Sam Niestety nie mogłem włączyć się w dyskusję gdyż samochód posiadam benzynowy A poprzedni diesel pewnie był mniej nowoczesny bo nie wymagał dolewania AdBlue.
Natomiast w trakcie dyskusji zaznaczyły się dwa skrajne obozy.
1. " przejechałem 30000 km i dopiero potem trzeba było dolać AdBlue - chyba 16 l a może 20l"
2. " mój diesel potrzebuje 3-4 l AdBlue na każdy 1000 km"
I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda"
Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie 
 
- z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

12l na 6000-12000kkm

W zależności jaka noga i trasy.


Wysłane za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2024 o 20:11, delco napisał(a):

 

I teraz pytam — w sumie dla samego siebie - z jakim użyciem AdBlue należy się liczyć — choć Zdaję sobie sprawę że pytanie może być z cyklu ..." Ile pali hybryda"

Pewnie spalanie AdBlue zależy od silnika sposobu jazdy, w rodzaju trasy. No ale pewnie coś się dało uśrednić i może precyzując pytanie 

 

- z jakim zużyciem AdBlue należy liczyć się w silniku diesla powiedzmy o pojemności 2 l i mocy około 200 koni mechanicznych przy jeździe autostradowej z prędkościami kodeksowymi?

MB250CDI 2,1 litra pojemności 2 turbiny, 204 konie. Zbiornik na AdBlue  18 litrów dolewam przeciętnie raz w roku przy okazji wizyty na cpn PKS-u w Błoniu. zwykle od 10 do 12 litrów. Auto kupione przy 140 kkm, aktualnie 320kkm. ani większe , ani mniejsze zużycie. Byle kiedyś nie zapomnieć. I w żadnym wypadku nie godzić się na zmianę softu na nowy po przygodach z oszustwem VW sprzed 4-5 lat, wtedy zużycie Ad Blu rośnie 3 razy przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.