Skocz do zawartości

Hybryda w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, maro_t napisał(a):

 

BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok ;]. Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. :hehe:

AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10

 

Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe.

Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, maro_t napisał(a):

 

BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok ;]. Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. :hehe:

 

20240519_123436.jpg.86c32cc3ccd1df0e15a02e0f5202dfc4.jpg

 

AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10

 

 

 

 

Ale to dalej jest bardzo dobry wynik. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, maro_t napisał(a):

 

BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą. Zatrzymałem się na tankowanie zaraz za Toruniem, prawie w miejsu w którym 3 dni wcześniej zrobiłem załączone wcześniej zdjęcie, potem tempomat na 130km/h i zdjęcie zrobione pod Łodzią, dokładnie na tej samej trasie spalanie drastycznie większe. Wygląda na to, że 3 dni temu ten wiatr musiał być jednak bardziej w plecy niż w bok ;]. Dzisiaj wiało mniej, ale za to wyraźnie w twarz. W kabinie było wyraźnie głośniej, silnik też pracował na zauważalnie wyższych obrotach. Czyli jednak czarów nie ma i klockowate hybrydy muszą swoje wypić w trasie. :hehe:

 

20240519_123436.jpg.86c32cc3ccd1df0e15a02e0f5202dfc4.jpg

 

AAA i jeszcze taka drobna różnica, że pierwszy przejazd był po zatankowaniu noPB 98 E5 a drugi 95 E10

 

 

 

Licznik z gps sprawdziłeś? 😉 Znając Nissana w innych autach licznik by pokazywał 120km/h :bzik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe.

Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie.

Nie wiem jak w cx5, ale w cx30 140km/h w Maździe, to 136-137 na GPS. W Pulsarze (mam obawy co do QQ) to ze 125km/h ;]

 

Dodam jakiś link, żeby nie było, że się biednego Nissana czepiam:

https://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?t=10704

 

 

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, bartekm napisał(a):

Nie wiem jak w cx5, ale w cx30 140km/h w Maździe, to 136-137 na GPS. W Pulsarze (mam obawy co do QQ) to ze 125km/h ;]

 

Jesli dobrze pamietam to +/- 5km/h wzgledem licznika pokazuje Naviexpert.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bartekm napisał(a):

Licznik z gps sprawdziłeś? 😉 Znając Nissana w innych autach licznik by pokazywał 120km/h :bzik:

 

 

no nie sprawdziłem. Ale patrząc na przebieg i czas (zakładam że te dane są w miarę prawdziwe ;]) wychodzi że może być za duży rozjazd z rzeczywistością jeśli chodzi o prędkość

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

jak to mozliwe ? 

 

normalnie. Większy opór, obroty rosną, jedziesz ze stałą prędkością, zaczyna się górka, obroty rosną, kończy się górka spadają. Taka technika japońsko-brytyjska :hehe:

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Dosc czesto jezdze rano 200km i wracam tego samego dnia... Wiatr w PL wieje najczesciej z zachodu, wiec mam dosc reprezentatywna probe.

Rano jade pod wiatr a wracam z wiatrem, spokojnie roznica potrafi przekraczac 2l/100 przy predkosciach 130-140km/h w Mazdzie.

 

Ja jezdzilem przez 1,5 roku 2x w tygodniu do pięknego miasta Uć - i do Łodzi spalanie zawsze było większe - do litra różnicy. 

 

10 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

jak to mozliwe ? 

 

też miałem zdziwko, ale w CVT możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grogi napisał(a):

 

Nawet w manualu to możliwe.

 

Jak jedziesz na innym biegu, czego raczej na autostradzie nie robisz, chyba, ze masz 50KM i jedziesz pod Ankę albo jakąś przełęcz w Alpach i brakuje pary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 20.05.2024 o 09:06, Filipfm napisał(a):

Ja jezdzilem przez 1,5 roku 2x w tygodniu do pięknego miasta Uć - i do Łodzi spalanie zawsze było większe - do litra różnicy. 

 

Trasę W-wa-Łódź robiłem bardzo regularnie (nawet parę razy w tygodniu) i tak jak @Maciej__ pisał - nawet od 2 litrów różnicy było między jazdą do Łodzi i z Łodzi (prędkości autostradowe) :) Do Gliwic (i okolice) też często jeżdżę i jadąc z W-wy na Śląsk nijak nie dało się zejśc z zużyciem, a w drodze powrotnej z palcem w nosie litr mniej i t bez specjalnego starania się. Co ciekawe przy regularnych trasach po A1 zużycie było podobne w obie strony, ale szarpało od wiatru bocznego (tego od zachodu) ;]

Wlawam tyle ile samochody chcą :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2024 o 17:19, maro_t napisał(a):

BINGO. Dzisiaj wracałem z Trójmiasta tą samą drogą

Mam podobny przykład z wyjazdu na święta do siostry. Wieliczka -Getynga, ok. 800km pod wiatr 7.8, z powrotem 6.8. warunki takie same, znikomy ruch, tempomat ustawiony na 140, stosowanie się do ograniczeń gdzie trzeba.

 

Edit: zapomniałem dopisać, że w obie strony wiało tymi huraganowymi wiatrami co były w święta. W drodze do Niemiec pierwsze 400 km to było powyżej 8, normalnie było czuć jak auto dostaje z przodu kopniaki i zwalnia o 10, potem trochę wiatr odpuscil. W drodze powrotnej wiało w plecy, stąd wynik poniżej 7. Normalnie przy 140 Vitara spali tak z 7.3-7.5

Edytowane przez Pito
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.