Skocz do zawartości

Mazda CX-30 pożyczam, sprawdzam, oddaję


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Tak, ale…

 

 

…akurat manewrowanie, ruszanie a tym bardziej podjeżdżanie pod cokolwiek, w automacie jest nieporównywalnie prostsze, wygodniejsze i płynniejsze niż w manualu ;)

Ja pisałem o tym, że kultura pracy DSG w porównaniu z CVT w Subaru jest …inna; lepsza do dynamicznej jazdy, gorsza do manewrowania; ale to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia.

 

Ja akurat nie widzę żadnych zalet manualnych skrzyń biegów, bo wymagają nieadekwatnej liczby kończyn i czynności do obsługi oraz wprowadzają do równania wkładkę mięsną, czyli najsłabsze ogniwo systemu.

Rozbijając tą teorię na atomy: w terenie - lepszy jest automat (tylko wymaga więcej mocy od silnika); w mieście - nawet nie ma co dyskutować; na torze - jak się komuś wydaje, że szybciej zmienia biegi, to mu się tylko wydaje.

 

Manual jest dobry dla ludzi, którzy się uparli, że chcą mieć kontrolę; i ok, takich tez trzeba kochać ;]

Jedyny przypadek w którym wolałbym manual to Hyundai i30 z którym rok temu musiałem przeżyć dwa tygodnie. Samochód sam w sobie jest fatalny, ale skrzynia którą w niego wsadzili to tak skrajnie, niewyobrażalne, okrutne przegówno, że jak miałem w ten samochód wsiąść to dostawałem ataku stresu przedurazowego.

 

No nie wiem. Jak wjeżdżam tyłem na miejsce, które znajduje się na krawężniku i akurat przednie koła nie chcą wyjechać, to nieumiejętne  dodanie gazu może sprawić, że będzie zderzak do naprawy ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Tak, ale…

 

Ja pisałem o tym, że kultura pracy DSG w porównaniu z CVT w Subaru jest …inna; lepsza do dynamicznej jazdy, gorsza do manewrowania; ale to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia.

 

 

 

Ja też o tym pisałem, ale akurat przywołałem Cię ogólnie do opisu wrażeń ze skrzyniami ASB.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bartekm napisał(a):

No nie wiem. Jak wjeżdżam tyłem na miejsce, które znajduje się na krawężniku i akurat przednie koła nie chcą wyjechać, to nieumiejętne  dodanie gazu może sprawić, że będzie zderzak do naprawy ;]

 

Dodatkowo nerwowość przy ruszaniu niektórych skrzyń wręcz nie pozwoli dokończyć manewru i trzeba zmienić plany. Mam przetestowane dziesiątki AT i naprawdę są takie, że do delikatnego ruszenia z miejsca się nie nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sowik85 napisał(a):

 

Wiec jeśli kupię ASB to:

Mały silnik z CVT lub

Większy i mocniejszy silnik z klasycznym hydraulikiem :)

To też nie zawsze się sprawdza. Jeździłem ostatnio trochę BMW z ZF6HP i silnikiem na dwóch turbinach ponad 300 KM. Po dłuższej jeździe moja córka stwierdziła: Tata, Golfem (manual) też szybko jeździsz, ale jakoś bardziej komfortowo.

No właśnie, i choć nie jechałem jak wariat, tylko normalnie przemieszczałem się z pkt A do pkt B tak w swoim stylu bez zamulania, to sam czułem zmęczenie tym nerwowym ruszaniem z miejsca (można to zrobić łagodnie, tylko wtedy wyprzedzają cię rowerzyści). Doświadczenia z ZF8HP mam już bardzo przyjemne, no ale to dla mnie jedyna sprawnie działająca ASB. Reszta pokazuje mniejsze, lub większe wady, które dla mnie przykrywają wady skrzyń MT (rzadko jeżdżę w korku, nie jem w aucie itp). 

Oczywiście są też manuale kiepsko działające, jak ostatnio jakąś Dacią jechałem, to ten kij latał na wszystkie strony i precyzji zero. W VAGu mam krótki precyzyjny lewarek, do tego dochodzi silnik (1.4 tsi), który jedzie dobrze od 1200 rpm i zmian biegów w drodze do pracy czasem zrobię może z 10 na 14 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Łatwiej wymienić mi wady AT, ale do brzegu.

Idealną AT byłaby taka bezstopniowa, tylko ten wyjący silnik. Tu kłania się EV, ale to nie dla mnie na dzień dzisiejszy.

Wszelkie dwusprzęgłówki są fajne, jak trzeba szybko ruszyć na wprost. Jeździłem z tą od Kia i różnymi DSG.  No niestety, to jest zbyt nerwowe zachowanie, wszelkie redukcje i zmiany w górę są wyczuwalne i mało przewidywalne dla kierowcy, dodatkowo pasażer śpiący na siedzeniu obok budzi się od tych szrpnięć, bo mu głowa leci (żona zasypia nawet podczas godzinnej jazdy). Ja lubię jeździć dość dynamicznie, ale też w pewnym sensie łagodnie, bez jazdy szarpanej. Kolejna wada AT, podjazdy pod większy krawężnik, żeby od razu nie przelecieć całego chodnika, albo dojeżdżanie do ściany na 5 cm (tu trzeba obowiązkowo wyłączać na moment Autoholda, bo inaczej wystrzeli i klops). DSG nawet to najnowsze nadal gubi się przy manewrach i wolno pokonywanych winklach, ma dużą zwłokę, no i często nie może się zdecydować, który bieg ma być zapięty, bo skąd ma wiedzieć, co chce zrobić kierowca za sekundę. Parkingi z wyjeżdżaniem na trzy razy w AT trwają wieczność, szczególnie gdy mamy jeszcze jakiś podjazd pod np bramę garażową. W manualu pyk i ogarnięte, w automacie każda zmiana kierunku, to całkowity postój i przełożenie drążka. 

Zdaje się, że @camel00 dzisiaj pisał w innym wątku o tej charakterystycznej pracy DSG i ja go doskonale rozumiem, bo wiem o co chodzi i mi to nie pasuje. Hydrokinetyki wypadają lepiej pod tym względem, ale z kolei mają inne wady, jak zamulenie silnika, zwiększone spalanie. Idealnym rozwiązaniem byłaby skrzynia ZF8HP, która łączy szybkość DSG, z płynnością starszych hydro, ale znowu jest ograniczona dostępność. 

Ktoś powie, a co z jedzeniem w aucie? No mi to w ogóle nie robi, bo nigdy nie jem w aucie ze względów higienicznych. Gdyby coś mi spadło między nogi, to musiałbym się zatrzymać, wysiąść i wyczyścić tapicerkę. 

Koszty zakupu i ewentualnych napraw, to tylko wisienka na torcie.

Zgadzam się bez programu dsg zachowuje się dziwnie. Zwłaszcza nowe modele z żeglowaniem. Wystarczy wgrać inny program i problem znika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sowik85 napisał(a):

Moim zdaniem, żeby ASB dawała kontrolę nad autem to musi być zestawiona z sensownie mocnym silnikiem.

 

Niestety nawet najszybsza skrzynia biegów staje się utrapieniem gdy choć trochę pojeździsz elektrykami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, format napisał(a):

 

Niestety nawet najszybsza skrzynia biegów staje się utrapieniem gdy choć trochę pojeździsz elektrykami.

 

30min sie liczy? Tyle jeździłem ;]

I tak, pierwsze wrażenie miałem takie, że elektryk do miasta to jest TO :ok:

Lepszy jest jedynie skuter ;) ale tylko kiedy nie pada. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2024 o 11:10, OPAL napisał(a):

Jeśli mówisz o korkach w mieście, to chyba nie jest to patologia, a naturalna kolej rzeczy.

Dla mnie jakakolwiek kolejka, począwszy od tej za papierem toaletowym, poprzez kolejkę do wyciągu narciarskiego po zator przed bramkami autostradowymi to patologia, którą powinno się eliminować.

A konieczność stosowania jakiejkolwiek skrzyni biegów w samochodzie wynika z tego, że tłokowy silnik spalinowy w ogóle się do napędzania pojazdów nie nadaje. To z punktu widzenia logiki i chłodnej praktyczności. Dlatego w to wchodzą nielogiczne emocje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 00:16, sherif napisał(a):

Auto tak jaki jak i automat też mogą dawać radość z jazdy ;).

BTW. Jak z Twingo ? Jest już hitem sprzedaży co jakiś czas temu wyrokowałes.

Radość z jazdy dają...tylko jej skala jest definiowana ilością składowych. Radość jest jak bałwan...nigdy nie jest taki sam...

Ja chyba w wątku o Twingo popełniłem jakieś błędy językowe. Bo mój zachwyt nad koncepcją i ukłon dla producenta za wdrożenie oryginalnego rozwiązania nie jest równoznaczny z wiarą, że masy będą to kupować. Byłem szczęśliwy, że takie coś się pojawia na rynku, ale nie miałem cienia wątpliwości, że większość tego nie skuma.

Zawsze było, jest i będzie tak, że większość wybiera produkt kiepski lub przeciętny pod względem emocji. I każdy producent to wie. "Wow" się pojawia kiedy ktoś mimo tej wiedzy prezentuje coś "trudniejszego" w odbiorze.

A po latach pojawia się mix emocji, prestiżu, wyjątkowości wartości. Za 30 lat zobaczymy co jest większym hitem, Twingo na żółtych czy 500-ka na żółtych.

 

pzdr

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 08:51, format napisał(a):

 

Niestety nawet najszybsza skrzynia biegów staje się utrapieniem gdy choć trochę pojeździsz elektrykami.

 

No chyba że masz elektryka ze skrzynią biegów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2024 o 16:15, p i p p napisał(a):

Na włoskich drogach przepaliłem bak japońskiego crossovera. Nazywa się dziwnie bo CX-30 2.0 e-Skyactiv g. Brzmi jak jakiś odrdzewiacz.;]

A może to przemyślane gdyż...to Mazda.:bzik:

Nie wiem po co jest oznaczenie 2.0 skoro nie ma innej wersji, ale jest to silnik wolnossący (wow!) o mocy 122 KM, a przednią oś do pracy mobilizuje skrzynia manualna, 6-biegowa.

 

Jak auto wygląda? Użyję tego samego słowa ponownie...dziwnie. Maska jest długa jakby pod nią było 3.0 R6, a zwis tylny tak krótki, że ciężko uwierzyć, że to ma bagażnik...a ma, 430 l. Cztery walizki wchodzą.👍

DSC_2900.JPG.d398f5f46c0f4f8770affbe7d193da8d.JPG

 

Za kierownicą nie jest w żadnym stopniu "suvowato". Można siedzieć nisko, można ustawić fotel aby widzieć maskę, jest przytulnie, ale sam fotel jest zbyt gąbkowaty w środkowej części i jest jedynym zatruwaczem świetnego klimatu wnętrza. Dobra widoczność dzięki lusterkom montowanym na drzwiach, a nie na słupku A, szeroki podłokietnik środkowy przykrywający fest schowek, ręczny na guzik i sterowanie "info-rozrywką" za pomocą miłego w obsłudze pokrętła, które można naciskać, przesuwać...no świetna sprawa dla uczulonych na macanie szkiełek opuszkiem palca.;(

 

Ale to wszystko nieważne, Mazdy się kupuje (albo pożycza;]) żeby blacharze mieli pracę, a kierujący radość. Jeźdźmy.

 

Zacznę trochę od (krótkiej) d... strony. Poprzeglądałem ogłoszenia sprzedaży nowych Mazd i zgodnie z trendem ogólnym większość ma skrzynie automatyczne. Powiem wprost. Kupienie takiego auta w wersji A/T jest dobrowolnym i płatnym pozbawieniem swojego auta jego największej zalety. Lepiej pracującej skrzyni to...nie, że nie pamiętam, ale pomijając markę Honda i inne Mazdy to nie ma. Nawet włączanie wstecznego to czysta przyjemność dla dłoni. Jak skręcałem w powolne zakręty 90 stopni, które pokonuje się na "dwójce", ja redukowałem do "jedynki" (bez sensu), żeby czuć tą przyjemność. Czy da się zapomnieć o niewygodnym fotelu? Jasne!

Silnik to "klasyka rocka". 4 cylindry, 2 litry bez doładowania i powiem to setny raz. Turbo to jest dobre...do TVN, a nie do auta. Kulturalny, idealny napęd do tego typu samochodów. Osiągi są bez znaczenia, każdy może sobie porównać sekundy, konie, niutki, ale praca S&S jest super płynna, szybka i bezwibracyjna, a silnik pali naprawdę niewiele. W trybie weekendowa przejażdżka po wsi na dystansie ok. 660 km wyszło 5,7 l/100 km.

 

Nie umiem się zdecydować czy CX-30 ma bardziej sportowy czy komfortowy charakter zawieszenia. Może tak. Samo tłumienie jest w miarę komfortowe, ale za bezpieczeństwo w zakrętach bardziej odpowiada precyzyjny ukł. kierowniczy niż zawias. W porównaniu do SX4 S-Cross'a to Mazda jest bardziej dojrzała, ale mniej zdecydowana. Czy jest w związku z tym mniej pewna? Absolutnie nie!

 

Na koniec pytanie otwarte: Czy CX-30 niweczy sens istnienia Mazdy 3? Mam tam jakieś przemyślenia, ale jestem ciekaw Waszych...

 

Uwielbiam auta, które mają - jakąkolwiek - cechę, którą rozwalają system. I za skrzynię M/T kocham CX-30 (kocham tak naprawdę Mazdę, ale to post o modelu, nie marce).:cfaniak2:

 

Pozdrawiam.


Kupiłem to córce dwa lata temu. Świetny samochód.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak siostra testowała formentora po wcześniejszch testach mazdy cx30 , zapytała w czasie jazdy formentorem czemu tu tak głośno i wszystko twarde i plastikowe.

Formentor broni sie tylko wyglądem, oczywiście kupiła cx30.

Testowała też nissana Qashqai.

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pejus1982 napisał(a):

Mam wrażenie, że na AK zarejestrowało się ostatnio kilku handlowców Mazdy 🙂

 

Albo jeden i ten sam, tylko zmienia nicki ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 00:08, sowik85 napisał(a):

Wiec jeśli kupię ASB to:

Mały silnik z CVT lub

Większy i mocniejszy silnik z klasycznym hydraulikiem :)

CVT i słaby silnik to zło. Jak chcesz mieć słabe skojarzenia z CVT to śmiało. Moim zdaniem to minimum 200 KM i będzie ok. Chyba że z turbiną mały silnik to jakoś to będzie jeździć. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vanice77 napisał(a):

To forum niemieckich aut tylko ? 😉

Troche admin nie ogarnia tego forum, bo jak ci wyżej, piszą nie na temat i tylko zaśmiecają watek .

 

Mazda CX-30 pożyczam, sprawdzam, oddaję

 

Admin spisz ?

praktykuj i si ucz zasad AK :) Masz dopiero 17 postów napisanych nie wiem ile przeczytanych. To standard że schodzi wątek na boczny tor ale autor pisał zgodnie z tematem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vanice77 napisał(a):

To forum niemieckich aut tylko ? 😉

Troche admin nie ogarnia tego forum, bo jak ci wyżej, piszą nie na temat i tylko zaśmiecają watek .

 

Mazda CX-30 pożyczam, sprawdzam, oddaję

 

Admin spisz ?

Admin śpi zamiast usuwać naganiaczy.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki dyskusje nie schodzą zbytnio poza regulamin, nie ma co ogarniać.

Dyskutować, byle z kulturą!

Na naganiaczy mam nadzieję jesteśmy odporni.

W końcu duże z nas dzieci i każden swoj rozum ma.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2024 o 21:48, lucash napisał(a):

ale delikatnie a nie nagle jak szeryf ;) Jak ktoś jedzie za mną i gada to jest szansa że się zagapi i mi wjedzie w tył. Więc tylko staram się kontrolować sytuację. 

 

Czyli sam usprawiedliwiasz własne, dość absurdalne zachowania. Jak chcesz coś zrobić to zgłoś na policję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.