cypajak Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mmCzy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?iTe małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponachPęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 ja bym juz nie jezdzil ale znam takich co jezdza i sie nic zlego nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 poważnie jeszcze się pytasz? Tak nisko wyceniasz swoje życie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 poważnie jeszcze się pytasz? Tak nisko wyceniasz swoje życie? Może to nie jego auto? Po stanie rantu felgi obstawiam że autem jeździ kobieta. Opony bym wywalił, nie ma co ryzykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Co to za marka opon, bo guma bardzo szybko się w nich degraduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 17 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Co to za marka opon, bo guma bardzo szybko się w nich degraduje Firma KUMHO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? i Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie Dosyc stare jak do turlania sie w kolo komina to bym jeszcze jezdzil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z takimi pęknięciami wyrzuciłbym. A już na pewno nie rozwijałbym na nich większych prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? Nie ocenię czy się nadają, ale ja bym na nich nie jeździł i je wyrzucił. Miałem podobny problem swego czasu w Bridgestone Turanza chyba. Opony po 3 latach wyglądały podobnie i poszły do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Ja miałem to samo z Michelinami, 4 letnie opony a wygladały jakby miały 10 wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Kurcze kiedys mialem opony 10letnie i nie mialy takich pekniec. Do wymiany chyba ze nie jezdzisz wiecej jak 60km/h LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? to co widać na bieżniku to nic strasznego, ale to co jest na boku to już je dyskwalifikuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy Ło matko ... w garażu leżą stare Kormorany, które chyba pamiętają jeszcze XX wiek (15 lat na bank mają). Jeździły co najmniej przez 12 lat i o ile bieżnik nie jest rewelacyjny, to aż takich pęknięć nie mają. Twoje opony były eksploatowane w jakiś specyficznych warunkach ? Osobiście nie odważyłbym się zakładać tego na samochód - co najwyżej na małą przyczepkę lub furmankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? i Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie Ja bym na tych oponach nie jeździł a te 5 mm to jest chyba do końca opony a nie do ogranicznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NaczelnyFilozof Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 U dziadka w Daewoo było podobnie. Całe boki opon spękane. Dziadek nigdy nie sprawdzał ciśnienia w oponach i jeździł często na niedopompowanych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Do wyrzucenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Mam letnie Kumho z 12 roku. Wyglądają o niebo lepiej, choć bieżnika już niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 to moje 10-letnie frigo tak zle nie wygladaly. gdyby nie fakt, ze strasznie huczaly, to bym pewnie dalej jezdzil. moim zdaniem do utylizacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Dobre opony. To nie guma jest nośnikiem obciążeń. Póki balon nie wyłazi nic im nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? i Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie lux malina opony #jay #premium poważnie, to tylko wierzchnia guma, nie ma wpływu na jazdę, spadki ciśnienia czy rozwarstwienie wewnętrze uwierz mi, 2-3letnie opony leżące w magazynie jako nowe potrafiły podobnie wyglądać wyeksploatowac do smierci technicznej bieznika i kupic nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 @@BoRuCh przecież ta guma jest już sparciała, co najwyżej za kwietnik albo odboje przy nabrzeżu powinna robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Ja bym wystawił na allegro, pewnie jakiś amator mocnych wrażeń by się skusił Ewentualnie poutapać do drutów lub jeździć i się nie przejmować bo zbyt dużo żywota im nie zostało tzn. bieżnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 @@BoRuCh przecież ta guma jest już sparciała, co najwyżej za kwietnik albo odboje przy nabrzeżu powinna robić zobacz czy w sluzbowym masz lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Ja gumy w takim stanie zmieniam na nowe. Ostatnio miały jeszcze 5-6 mm bieżnika, ale 5 lat. Wystawiłem na aukcję. Kupił je ode mnie gość, który przyjechał starym Cayenne... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 zobacz czy w sluzbowym masz lepsze tak, mam dużo lepsze. Albo wiek albo przebieg i ida do kosza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 17 Marca 2016 Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Bez zastanawiania się - śmietnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 18 Marca 2016 Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Niestety ale te opony nadaja się tylko do utylizacji. Jakbyś na nich jeździł to może nic się nie stanie, ale jak będziesz miał pecha, to równie dobrze może się też coś rozpaść - chyba nie chciałbyś przejechać się jak prezydent. Na jesieni zdejmowałem koła letnie z oponami Bridgestone Potenza 2012 rok i się przeraziłem, bo wyglądają identycznie. O dziwo na drugiej osi miałem takie same 2009 rok i nie były w ogóle spękane. Tzw. "zaplanowana nieprzydatność" chyba daje o sobie znać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 18 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Opony na śmietnikNie warto jednak ryzykować - dziękuje wszystkim za pomocną opinie.Chyba jednak czeka mnie zakup nowych letnich 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 19 Marca 2016 Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? i Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie Zapytaj chlopakow z BOR maja doswiadczenieWysłane z deski do krojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Do wyrzucenia, boki strasznie popękane. Dziwne, że w stosunkowo świeżej oponie taki widok jest. Miałem opony z 2005 roku (Michelin) i wyglądały lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaminma8 Napisano 20 Marca 2016 Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Moje Kumho wizualnie były rewelacyjne. Co z tego jak na mokrym w ogóle nie hamowały. Wyrzuciłem je na śmietnik po tym jak po raz drugi zabrakło mi z 1-3m aby wyhamować. Założyłem nowe markowe, od tamtej pory mam spokój, poza jednym trafieniem w bagażnik, może sprawca też jeździł na Kumho? Pozdrawiam MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 u mnie takie coś się zrobiło na oponach całorocznych po pokonaniu 4kkm autostradą do Cro w upalne lato po mieście bym jeździł, ale w trasę bym na takich oponach nie wyjechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 21 Marca 2016 Udostępnij Napisano 21 Marca 2016 lux malina opony #jay #premium poważnie, to tylko wierzchnia guma, nie ma wpływu na jazdę, spadki ciśnienia czy rozwarstwienie wewnętrze uwierz mi, 2-3letnie opony leżące w magazynie jako nowe potrafiły podobnie wyglądać wyeksploatowac do smierci technicznej bieznika i kupic nowe głos rozsądku przy jeszcze większym zdjęciu okazałoby się , że samochód też jest do wyrzucenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ? i Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie Bałbym się na czymś takim jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Podczepiam się z pytaniem: czekać aż balon wylezie/lub się zużyją czy zapas/utylizacja (też krawężniczki), opona roczna (trzy podobne miesjca): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Jeśli balon nie wyłazi już teraz to nic jej nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Jeśli balon nie wyłazi już teraz to nic jej nie jest. Jaka jest grubość gumy w tym miesjcu? 3 mm? 6mm? Jeszcze jedno uszkodzenie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Bez różnicy jaka grubość gumy. Mogłoby jej wcale nie być. To nie guma przenosi obciążenia. Jeśli w rozcięciu czy pęknięciu nie widać kordu/osnowy to rozcięcie jest całkowicie niegroźne a opona sprawna o ile balon nie wyłazi. Nawet jeśli widać opasanie to jest sprawna tylko, że UV i warunki atmosferyczne uszkodzą je i wtedy jest jakieś ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Wtrącę do wątku takie pytanko:Jak zainstalować opony.2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowaneoraz2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny.Co dać na przód a co na tył i dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Jeśli auto z podpisu to lepsze na tył bo nie masz nad nim kontroli albo lepsze na przód jeśli bardziej niż bezpieczeństwo cenisz sobie równe zużycie (zamiana miejscami przy najbliższej zmianie letnie/zimowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Wtrącę do wątku takie pytanko: Jak zainstalować opony. 2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowane oraz 2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny. Co dać na przód a co na tył i dlaczego Wyząbkowane daj na koła napędzane, kilka ostrych startów i się ułożą :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Bez różnicy jaka grubość gumy. Mogłoby jej wcale nie być. To nie guma przenosi obciążenia. Jeśli w rozcięciu czy pęknięciu nie widać kordu/osnowy to rozcięcie jest całkowicie niegroźne a opona sprawna o ile balon nie wyłazi. Nawet jeśli widać opasanie to jest sprawna tylko, że UV i warunki atmosferyczne uszkodzą je i wtedy jest jakieś ryzyko. Kord/osnowa różni się kolorem? Jeszcze jedno zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 pierwszy raz widzę opony tak młode z tak popękaną gumą, opony te nie nadają się do bezpiecznej jazdy, ja na swoim aucie prawie 2 tonowym mam opony zimowe micheliny z 2004 kupione z autem w D, opony pomimo swojego wieku mają wysoki bieżnik (bo mało jeżdżę) oraz miękką gumę, ja myślę że te wszystkie kraje pchają do nas te wszystkie swoje produkty klasy 3-ej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Kord/osnowa różni się kolorem? Jeszcze jedno zdjęcie Zwykle da się odróżnić. Zdjęcie zbyt niewyraźne. Podjedź do gumiarza niech oceni czy to tylko nacięta guma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Kord/osnowa różni się kolorem? W moim skuterku zdecydowanie różnił się od otaczającej go gumy, a takie fajne oponki były, bieżnik wysoki i nie takie znowu stare, raptem dziesięcioletnie METZELER-y... (zauważyłem to przez przypadek, schylając się po coś koło 2oo, inaczej jeździł bym nieświadomy czyhającego niebezpieczeństwa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Zwykle da się odróżnić. Zdjęcie zbyt niewyraźne. Podjedź do gumiarza niech oceni czy to tylko nacięta guma. Jedne gada tak,. drugi inaczej - stąd podczepienie. Pójdę przy świetle dziennym jeszcze raz oglądnąć. Jak ma strzelić, to lepiej na osi napędzanej? (Raz miałem przy 120) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Jedne gada tak,. drugi inaczej - stąd podczepienie. Pójdę przy świetle dziennym jeszcze raz oglądnąć. Jak ma strzelić, to lepiej na osi napędzanej? (Raz miałem przy 120) Kolejnych dwóch podziela Twoje zdanie - o ile nie ma balona (nie było), zbliżenie najgorszego miejsca. Niestety nie ocenię czy tam widoczny jest element "konstrukcyjny" boku opony (opasanie, wzmocnienia). Nie widzę niczego poza gumą. Opona to Hankook Kinergy eco K425 185/60R14 82 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Wtrącę do wątku takie pytanko: Jak zainstalować opony. 2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowane oraz 2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny. Co dać na przód a co na tył i dlaczego Wyząbkowane na przód. Jak nasz na tył to się wyząbkuja jeszcze bardziej. Na przodzie może się dotrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Wyząbkowane na przód. Jak nasz na tył to się wyząbkuja jeszcze bardziej. Na przodzie może się dotrą. Chyba ta koncepcja jest słuszna i tak też zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.