Skocz do zawartości

Ocena stanu opon (foto)


cypajak

Rekomendowane odpowiedzi

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm
Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?a1ad71ffee0b446e.jpg

i722f60517af69b98.jpg
Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach
Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważnie jeszcze się pytasz? Tak nisko wyceniasz swoje życie?

 

Może to nie jego auto? Po stanie rantu felgi obstawiam że autem jeździ kobieta.

 

Opony bym wywalił, nie ma co ryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?a1ad71ffee0b446e.jpg

i722f60517af69b98.jpg

Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach

Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

 

Dosyc stare jak do turlania sie w kolo komina to bym jeszcze jezdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?

 

Nie ocenię czy się nadają, ale ja bym na nich nie jeździł i je wyrzucił. Miałem podobny problem swego czasu w Bridgestone Turanza chyba. Opony po 3 latach wyglądały podobnie i poszły do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy

 

Ło matko ... w garażu leżą stare Kormorany, które chyba pamiętają jeszcze XX wiek (15 lat na bank mają). Jeździły co najmniej przez 12 lat i o ile bieżnik nie jest rewelacyjny, to aż takich pęknięć nie mają.

Twoje opony były eksploatowane w jakiś specyficznych warunkach ?

Osobiście nie odważyłbym się zakładać tego na samochód - co najwyżej na małą przyczepkę lub furmankę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?a1ad71ffee0b446e.jpg

i722f60517af69b98.jpg

Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach

Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

Ja bym na tych oponach nie jeździł a te 5 mm to jest chyba do końca opony a nie do ogranicznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?a1ad71ffee0b446e.jpg

i722f60517af69b98.jpg

Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach

Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

 

lux malina opony #jay #premium

 

poważnie, to tylko wierzchnia guma, nie ma wpływu na jazdę, spadki ciśnienia czy rozwarstwienie wewnętrze

 

uwierz mi, 2-3letnie opony leżące w magazynie jako nowe potrafiły podobnie wyglądać

 

wyeksploatowac do smierci technicznej bieznika i kupic nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale te opony nadaja się tylko do utylizacji. Jakbyś na nich jeździł to może nic się nie stanie, ale jak będziesz miał pecha, to równie dobrze może się też coś rozpaść - chyba nie chciałbyś przejechać się jak prezydent.

Na jesieni zdejmowałem koła letnie z oponami Bridgestone Potenza 2012 rok i się przeraziłem, bo wyglądają identycznie. O dziwo na drugiej osi miałem takie same 2009 rok i nie były w ogóle spękane. Tzw. "zaplanowana nieprzydatność" chyba daje o sobie znać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?a1ad71ffee0b446e.jpg

i722f60517af69b98.jpg

Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach

Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

Zapytaj chlopakow z BOR maja doswiadczenie

Wysłane z deski do krojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Kumho wizualnie były rewelacyjne. Co z tego jak na mokrym w ogóle nie hamowały. Wyrzuciłem je na śmietnik po tym jak po raz drugi zabrakło mi z 1-3m aby wyhamować. Założyłem nowe markowe, od tamtej pory mam spokój, poza jednym trafieniem w bagażnik, może sprawca też jeździł na Kumho?

 

Pozdrawiam MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lux malina opony #jay #premium

 

poważnie, to tylko wierzchnia guma, nie ma wpływu na jazdę, spadki ciśnienia czy rozwarstwienie wewnętrze

 

uwierz mi, 2-3letnie opony leżące w magazynie jako nowe potrafiły podobnie wyglądać

 

wyeksploatowac do smierci technicznej bieznika i kupic nowe

 

głos rozsądku :oki:

 

przy jeszcze większym zdjęciu okazałoby się , że samochód też jest do wyrzucenia :hehe:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony z 2012 roku, bieżnik 5mm

Czy opony w stanie widocznym na foto nadają się do bezpiecznej jazdy ?

i

Te małe pęknięcia wzdłuż bieżnika są na obu oponach

Pęknięcie na DOT jest tylko na 1 oponie

 

Bałbym się na czymś takim jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy jaka grubość gumy. Mogłoby jej wcale nie być. To nie guma przenosi obciążenia.

Jeśli w rozcięciu czy pęknięciu nie widać kordu/osnowy to rozcięcie jest całkowicie niegroźne a opona sprawna o ile balon nie wyłazi.

Nawet jeśli widać opasanie to jest sprawna tylko, że UV i warunki atmosferyczne uszkodzą je i wtedy jest jakieś ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę do wątku takie pytanko:

Jak zainstalować opony.
2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowane
oraz
2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny.
Co dać na przód a co na tył i dlaczego
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto z podpisu to lepsze na tył bo nie masz nad nim kontroli albo lepsze na przód jeśli bardziej niż bezpieczeństwo cenisz sobie równe zużycie (zamiana miejscami przy najbliższej zmianie letnie/zimowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę do wątku takie pytanko:

Jak zainstalować opony.

2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowane

oraz

2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny.

Co dać na przód a co na tył i dlaczego

 

Wyząbkowane daj na koła napędzane, kilka ostrych startów i się ułożą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez różnicy jaka grubość gumy. Mogłoby jej wcale nie być. To nie guma przenosi obciążenia.

Jeśli w rozcięciu czy pęknięciu nie widać kordu/osnowy to rozcięcie jest całkowicie niegroźne a opona sprawna o ile balon nie wyłazi.

Nawet jeśli widać opasanie to jest sprawna tylko, że UV i warunki atmosferyczne uszkodzą je i wtedy jest jakieś ryzyko.

 

Kord/osnowa różni się kolorem? Jeszcze jedno zdjęcie

 

post-140817-0-46061100-1458938195_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz widzę opony tak młode z tak popękaną gumą, opony te nie nadają się do bezpiecznej jazdy, ja na swoim aucie prawie 2 tonowym  mam opony zimowe micheliny  z 2004 kupione z autem w D, opony pomimo swojego wieku mają wysoki bieżnik (bo mało jeżdżę) oraz miękką gumę, ja myślę że te wszystkie kraje pchają do nas te wszystkie swoje produkty klasy 3-ej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kord/osnowa różni się kolorem?

 

W moim skuterku  :phi:  zdecydowanie różnił się od otaczającej go gumy, a takie fajne oponki były, bieżnik wysoki i nie takie znowu stare, raptem dziesięcioletnie METZELER-y... :beksa::phi:  (zauważyłem to przez przypadek, schylając się po coś koło 2oo, inaczej jeździł bym nieświadomy czyhającego niebezpieczeństwa :totalszok: )

post-154820-0-55185700-1458997116_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle da się odróżnić. Zdjęcie zbyt niewyraźne. Podjedź do gumiarza niech oceni czy to tylko nacięta guma.

 

Jedne gada tak,. drugi inaczej - stąd podczepienie. Pójdę przy świetle dziennym  jeszcze raz oglądnąć. 

Jak ma strzelić, to lepiej na osi napędzanej? (Raz miałem przy 120)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne gada tak,. drugi inaczej - stąd podczepienie. Pójdę przy świetle dziennym  jeszcze raz oglądnąć. 

Jak ma strzelić, to lepiej na osi napędzanej? (Raz miałem przy 120)

 

Kolejnych dwóch podziela Twoje zdanie - o ile nie ma balona (nie było), zbliżenie najgorszego miejsca. Niestety nie ocenię czy tam widoczny jest element "konstrukcyjny" boku opony (opasanie, wzmocnienia). Nie widzę niczego poza gumą. Opona to Hankook Kinergy eco K425 185/60R14 82 T

 

post-140817-0-83806900-1459280114_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę do wątku takie pytanko:

Jak zainstalować opony.

2 sztuki Sava intensa hp z 2013 roku bieżnik około 5mm, delikatnie wyzabkowane

oraz

2 sztuki Michelin Primacy Hp z 2013 roku bieżnik 5mm stan idealny.

Co dać na przód a co na tył i dlaczego

 

 

Wyząbkowane na przód. Jak nasz na tył to się wyząbkuja jeszcze bardziej. Na przodzie może się dotrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.