Skocz do zawartości

Oleje


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz

> dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

> Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

> Pozdroofka

mam zamiar wlać valvoline maxlife 10W/40. U przedstawiciela valvoline banka 4l kosztuje 120zl, na allegro:

http://www.allegro.pl/item877915642_valvoline_maxlife_10w40_4l_niemiecki_kurier_14zl.html

z wysyłką 100zł. Zna ktoś tego sprzedawcę ? Nie chcialbym trafic na jakąś podróbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę nie kupować na allegro. Kilka razy ku[iłem olej od renomowanych sprzedających i niestety nie byłem zadowolony. Teraz wolę kupić olej w ASO i nie kombinować. Mam porównanie z olejem GM z ASO i z allegro. Niby to samo ale oleju z ASO w moim aucie nie ubywa, a jeśli już to nie więcej niż 500ml od wymiany do wymiany, a tego z allegro musiałem dolać nawet i 2 l w okresie użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radzę nie kupować na allegro. Kilka razy ku[iłem olej od renomowanych

> sprzedających i niestety nie byłem zadowolony. Teraz wolę kupić

> olej w ASO i nie kombinować. Mam porównanie z olejem GM z ASO i

> z allegro. Niby to samo ale oleju z ASO w moim aucie nie ubywa,

> a jeśli już to nie więcej niż 500ml od wymiany do wymiany, a

> tego z allegro musiałem dolać nawet i 2 l w okresie użytkowania.

dziekuję za info. 20zł za swiety spokoj to niewielka cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla lubiacych dobre marki polecalem olej jak wyzej. Ostatnio postanowilem, po zlaniu oleju GM (druga wymiana takowego), zaaplikowac kontrowersyjenego wsrod niektorych Lotosa ( w moim przypadku polsyntetyk). Jak postanowilem, tak tez uczynilem wymieniajac przy okazji uszczelke miski olejowej i uszczelke pokrywy zaworow razem z uszczelka korka wlewowego. Zdecydowalem sie na Lotosa z premedytacja, poniewaz kilkanascie otwartych silnikow pracujacych na tym oleju wrecz slnilo czystoscia...Nie polecam podobnych eksperymentow w silnikach zuzytych w stopniu znacznym, a ze silnik mojego wozu oleju nadal nie wykazuje checi jego pozerania (ubytek jest nieznaczny, moze ze 200ml na 10 000 km), nastepnym razem wyprobuje sysntetyk, rowniez Lotos.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys kupilem 2l oleju Castrol GTX, teraz nadchodzi wymiana i chciał bym dokupić 4l tego samego, ale zastanawia mnie czy to na pewno 10W40?.

Aktualnie mam zalany lotos 10W40.

Pytam dlatego, że przeglądając stronę castrol polska oleje GTX to oleje mineralne przeznaczone do silników z wysokim przebiegiem.

U mnie etykieta wyglada TAK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedys kupilem 2l oleju Castrol GTX, teraz nadchodzi wymiana i chciał

> bym dokupić 4l tego samego, ale zastanawia mnie czy to na pewno

> 10W40?.

> Aktualnie mam zalany lotos 10W40.

> Pytam dlatego, że przeglądając stronę castrol polska oleje GTX to

> oleje mineralne przeznaczone do silników z wysokim przebiegiem.

> U mnie etykieta wyglada TAK

Moze zapytam tak: Czy w Polsce mogą być inne oznaczenia niż w angli?

tzn 10W40 w pl to 15W40 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem juz kilka razy ten temat i wiem, że wielu poleca Valvoline Maxlife. Ja obecnie w swoim silniczku mam zalany mineralny lotos (taki był lany przez poprzednika to i taki lałem) i coraz bardziej zaczynają mnie wkurzać kłopoty z rozruchem w temp. od -10 w dół. I nie chodzi mi o to, że nie chce załapać(bo to już inna kwestia) tylko przy takich temperaturach rozrusznik ledwo kręci (nawet na świeżo naładowanym aku, który na pewno jest sprawny) gdyż wg. mnie olej jest tak gęsty, że aku nie jest w stanie długo kręcić rozrusznikiem z duża prędkością. Dziś to świeżo podłączony aku kręcił rozrusznikiem powiedzmy z 1/4 prędkości z którą kręci jak silnik jest zagrzany wiec i nie było mowy o odpaleniu bo po 2 kręceniach padł. Podejrzewam, że w rozruszniku tez tulejki sa do wymiany ale one same nie powodowałyby takiego dużego oporu. Dlatego zastanawiam się czy nie zalac tego oleju do siebie. Czy do silniku z takim przebiegiem co bierze oleju ok 1l /3kkm opłaca się lać taki olej gdy napewno 40 kkm przejezdził na mineralu tylko po to aby trochę był lepszy rozruch w mroźne dni??A może kupić jakiś tańszy pólsyntetyk??

Pyta tez dlatego bo wszyscy co polecaja ten olej lali go do benzyniaków a nikt nie wspominał nic jak to jest w dieslach... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Podejrzewam, że w rozruszniku tez tulejki sa do

> wymiany ale one same nie powodowałyby takiego dużego oporu.

nie wiesz w jakim błędzie jesteś

> Dlatego zastanawiam się czy nie zalac tego oleju do siebie. Czy

> do silniku z takim przebiegiem co bierze oleju ok 1l /3kkm

> opłaca się lać taki olej gdy napewno 40 kkm przejezdził na

> mineralu tylko po to aby trochę był lepszy rozruch w mroźne

> dni??A może kupić jakiś tańszy pólsyntetyk??

od półsyntetyka silnikowi nic się nie stanie.

Jak szkoda ci kasy, to wlej jakiegoś orlena/ k2/ lotosa.

Możesz też spróbować wlac tego maxlife'a i zobaczysz czy apetyt na olej spadnie. Sam doswiadczysz (bądź nie) cudowności tego oleju. Najwyżej, jak silnik będzie go palił tyle samo co minerała, to dalsze dolewki będziesz już robił minerałem (i tak już wiosna będzie cool.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od półsyntetyka silnikowi nic się nie stanie.

o to sie nie boję, tylko nie wiem czy opłaca sie tyle kasy ładować w olej do pełnoletniego auta...

> Jak szkoda ci kasy, to wlej jakiegoś orlena/ k2/ lotosa.

rozważam taka opcje własnie

> Możesz też spróbować wlac tego maxlife'a i zobaczysz czy apetyt na

> olej spadnie. Sam doswiadczysz (bądź nie) cudowności tego oleju.

> Najwyżej, jak silnik będzie go palił tyle samo co minerała, to

> dalsze dolewki będziesz już robił minerałem (i tak już wiosna

> będzie )

w sumie to można tak zrobić waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej kupić w sklepie niż ryzykowąć że sie trafi na podróbe

no właśnie jakby był w sklepie to nie byłoby tematu, w Sanoku niestety cieżko takie wynalazki znaleźć...

szkoda, że szybciej nie pomyslałem nad wymiana bo tydzien temu byłem w Rzeszowie i tam napewno bym go dostał bez problemu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jakby był w sklepie to nie byłoby tematu, w Sanoku

> niestety cieżko takie wynalazki znaleźć...

> szkoda, że szybciej nie pomyslałem nad wymiana bo tydzien temu byłem

> w Rzeszowie i tam napewno bym go dostał bez problemu..

napewno w wiekszym sklepie moto byś kupił po zamówieniu,w rzeszowie w hurtowni olejów cena 135zł sciana.gif

ps. jak coś to mam od dystrybutora lokalnego w cenie 90zł biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej kupić w sklepie niż ryzykowąć że sie trafi na podróbe

A uważa kolega, że sklepy/hurtownie są w 100% uczciwe? Niektórzy sprzedawcy z Allegro to również poważne firmy, funkcjonujące nie tylko w Internecie.

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Nie, że się czepiam, ale tak z ciekawości przekopałem moją starą instrukcje od Astry F (nie wiem jak to wygląda w Classicu) i znalazłem tylko zalecenia, że do silników benzynowych należy wlewać markowe oleje o oznaczeniach:

5W-50

10W-40

15W-40

a do diesla:

5W-50

10W-40

Czy możecie to potwierdzić/zaprzeczyć, głównie to o potwierdzenie zalecenia przez fabrykę oleju 15W-40.

Nie chodzi o to co "jest ogólnie ustalone na forum" tylko o fakty - dokładnie to co mamy w zaleceniach fabrycznych z różnych źródeł.

PS Fabrycznie moje auto było zalane 0W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza lepkością ważne są też klasyfikacje wg API - SG/CD i CCMC - G5/PD2.

Oczywiście 95% dostępnych olejów ma klasę wyższą niż SG np SJ,SL itp.

Co do klasyfikacji CCMC to wiem tylko, że już od długiego czasu nie jest aktualna, zastąpiła ją ACEA.

Znalazłem jedynie informację, że A3-96 zastępuje klasę G-5, natomiast sama litera B zastępuje klasę PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jakby był w sklepie to nie byłoby tematu, w Sanoku

> niestety cieżko takie wynalazki znaleźć...

udało mi się załatwic w sklepie na zamówienie ale nie o to mi chodzi...

byc moze jak wiecie olej valvoline maxlife 10W-40 jest w dwóch odmianach; nazwijmy w normalnej oraz diesel. Tak teraz przegladam strony z tym olejem i na kazdej znajduje informacje, że obie odmiany sa wg. klasyfikacji API w klasie CF. Skoro tak to czym one sie różnią bo zazwyczaj odmiana normalna jest o jedna klase niżej(dla silników diesla) niż odmiana diesel a tutaj tak nie jest?? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja mam banalne pytanie : Ile oleju należy wlać do silnika X14XE ?

W ściągniętej instrukcji obsługi jak i Etzoldzie nie ma wymienionego mojego silnika frown.gif najbliższa mi pasująca wartość to 3,5 litra.

Może istnieją jakieś zaktualizowane wersje tych dokumentów, to nie zadawałbym tego pytania.

Pozdro

Klawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> ja mam banalne pytanie : Ile oleju należy wlać do silnika X14XE ?

> W ściągniętej instrukcji obsługi jak i Etzoldzie nie ma wymienionego

> mojego silnika najbliższa mi pasująca wartość to 3,5 litra.

> Może istnieją jakieś zaktualizowane wersje tych dokumentów, to nie

> zadawałbym tego pytania.

> Pozdro

> Klawo

autodata - 3.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy olej nazwijmy to uniwersalny(benzyna/diesel)ma klase API dla benzyny i dla diesla tj np SL/CF(pierwsze 2 literki dla benzyny ,drugie dwie dla diesla).Oleje dieslowskie maja tylko klase dla diesla (logiczne wink.gif)czyli w tym przykladzie CF.Czyli mówiąc łopatologicznie olej do diesla jest ,,zubożony''o dodatki dla silników benzynowych.No i żebyś poczuł sie lepiej kupując olej do diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem olej GMa w takiej cenie - tańszy o 50 PLN niż w sklepie,

> przy tej cenie te 50 to sporo

> i tak się zastanawiam czy warto brać, czy trochę ryzyko co w środku w

> butelce jest

> http://moto.allegro.pl/item885754378_orginalny_olej_gm_opel_5w30_5l_fv_wystawiamy.html

> Sprzedający opinie ma dobre, ale....

119 opinii (i jeden negatyw) to za mało, żeby wzbudzić moje zaufanie na tyle duże, żebym odważył się kupić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KLIK - tu masz taniej (wysylka gratis) sprzedawca pewny, nasz kolega

> z autokacika. Na haslo autokacik moze nawet jakis rabat

> dostaniesz, chociaz chyba nie na sam olej.

No i to do mnie przemawia ok.gif

Podziękował 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

mam astre G z 2006 roku, silnik Z16XEP twinport. Wg książki auto jezdzilo na syntetyku GM 5W/40. Aktualny przebieg 140tys km. Zuzycie oleju minimalne. Zbliżal sie czas wymiany oleju i stanąłem przed wyborem - JAKI

Po przewertowaniu dziesiątków róznych stron, opinii skłonilem się ku valvoline maxlife 10/40.

Alee... zajrzałem sobie (niestety po fakcie) do instrukcji która nic nie wspomina o polsyntetyku.

I teraz - czy zastosowanie tego oleju nie zaszkodzi temu silnikowi? Czy nie bedzie mialo wplywu na ten troche nieudany system regulacji zaworów ("szklanki?") tudzież na zachowanie silnika np na biegu jałowym? Na valvo przejechalem raptem 200km i sie zastanawiam czy jak najszybciej go nie zlać i zalac ponownie syntetykiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, na pewno nic nie zepsujesz. W sumie co mogłoby się stać? U Ciebie nie ma zdaje się hydraulicznych popychaczy, więc tym bardziej spokojnie, możesz sobie testowo zalać minerała wink.gif . 10000 km to nie wieczność, zalejesz syntetykiem przy następnej wymianie i zapomnisz.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, na pewno nic nie zepsujesz. W sumie co mogłoby się stać? U

> Ciebie nie ma zdaje się hydraulicznych popychaczy, więc tym

> bardziej spokojnie, możesz sobie testowo zalać minerała . 10000

> km to nie wieczność, zalejesz syntetykiem przy następnej

> wymianie i zapomnisz.

> Pozdroofka

i o to chodzilo, dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, na pewno nic nie zepsujesz.

a mam jeszcze jedno pytanie, ktore nasuneło mi się po lekturze mnostwa stron o olejach:

po 140tys km zlalem stary olej - byl czysciutki, mozna powiedziec ze kolor jak nowy z butli. Oznacza to że nie wyplukał zadnych nagarów czyli silnik jest czysty? Czyli (abstrahując od zapisow w ksiązce) oznacza to ze rzeczywiscie jezdzil na dobrym syntetyku? Dobrze dedukuję czy jestem w czarnej otchłani?

pytam bo o olejach to ja wiem niewiele zlosnik.gif

O takie przemyslenia w sytuacji w ktorej np nie wiedzialbym co jest w silniku, nie mam zadnych kartek, zapisów w ksiazkach itp i nie wiem co wlac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 140tys km zlalem stary olej - byl czysciutki, mozna powiedziec ze

> kolor jak nowy z butli. Oznacza to że nie wyplukał zadnych

> nagarów czyli silnik jest czysty?

Nie ma szans. Olej był dziadowski. Pewnie jeszcze więcej się z niego odłożyło w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> Teraz trochę z innej beczki,

> obecnie silnik zalany GM 10W40, zamierzam przejść na takie coś

> 1

> lub

> 2

> czy taki przeszczep jest możliwy? czy mogą wystąpić jakieś niepożądane efekty?

od jakiegoś czasu (w obu oplach) zalewam 10w40 zamiennie, raz GM, raz Mobil, innym razem coś innego

co niby miałoby się dziać niedobrego? ;-)

mało tego, na dolewkę do GM wlałem kiedyś Mobila, zero problemów, bo i skąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co sądzicie o czymś takim do 1,9 cdti ?

Lipa , nie ma normy C3 dla aut z DPFem

Wolałbym ten

Spełnia nową normę GM Dexos 2 dla motorów z DPF.

Chyba ze nie masz DPFa. Wtedy też bym go brał bo jest tańszy smile.gif Pare lat jeżdze na oplowskim 5w30 i twierdze że to bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz trochę z innej beczki,

> obecnie silnik zalany GM 10W40, zamierzam przejść na takie coś

> 1

> lub

> 2

> czy taki przeszczep jest możliwy? czy mogą wystąpić jakieś niepożądane efekty?

powiem Ci że teorie o negatywnych skutkach zmiany typów oleju są spiskowe IMO,

moje auto od nowości do przebiegu ok 105kkm jeździło na 10W-40, ja wymieniłem na Mobil 1 5W-50 i zrobiłem kolejne 100kkm, obecnie mam 205kkm i nie widzę żadnych negatywnych skutków takiej zmiany, pomiędzy wymianami co 15kkm dolewam 0.7-1 L oleju (w zależności od tego czy trafia mi się dużo czy mniej tras autostradowych bo wiadomo że przy mocniejszym kręceniu pali więcej oleju),

zatem zmiana producenta w tej samej klasie lepkości tym bardziej nic nie zmieni,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.