Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> Proszę kolegów o podpowiedź czy da się zdiagnozować wszystko w Stilonku JTD 116, z 2002r w/w

> kablami to jest FES z przełącznikiem i ELM 327. Czy potrzebne są inne przejściówki? Być może

> odpowiedź jest w tym temacie, ale materiał jest obszerny i może przeoczyłem.

Jeśli mówisz o Vag kkl z przełącznikiem oraz ELM327 >=1.3 to odpowiedź brzmi TAK.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mówisz o Vag kkl z przełącznikiem oraz ELM327

> Pozdrawiam BAS

Dzięki. Mam ELM 327 v1,4 czyli wyższe, dlatego jestem przekonany że Twoje "tak" dotyczyło pierwszego pytania. Jednak mógłbyś uściślić czy dobrze myślę? Wiesz najlepiej, że elektronika mnie znosi pomyłek. yikes.gif Pozdrówka.

PS.

Jeszcze proszę podpowiedzieć co w ELM 327 sygnalizują poszczególne diody. Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "tak" dotyczyło

> pierwszego pytania.

Doprecyzuj pytanie bo tak je napisałeś, że uznałem, że się przejęzyczyłeś i zrozumiałem je tak jak odpowiedziałem, czyli FES(oprogramowanie, którego dotyczy ten temat)+KKL z przełącznikiem+ELM wystarczają. Można zamiast KKL z przełącznikiem, kupić KKL+ELM+Adaptery typ1 oraz typ2.

Adapter typ3 przydaje się w Fiat500, GP i innych nowszych.

> Jeszcze proszę podpowiedzieć co w ELM 327 sygnalizują poszczególne diody. Dzięki z góry.

Nie mam go przed sobą, leży sobie w bagażniku, ale z tego co pamiętam to jest tam sygnalizacja zasilania, sygnalizacja Rx czyli odbieranie danych, sygnalizacja Tx czyli wysyłanie danych. W praktyce jeśli połączysz się z danym modułem to nie ma sensu zastanawiać się nad tymi diodami, głównie patrzę na diodę zasilania przy podłączaniu się do autka, żeby mieć pewność, że dobrze docisnąłem wtyk.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doprecyzuj pytanie bo tak je napisałeś, że uznałem, że się przejęzyczyłeś

Dzięki Bas. Już wszystko jasne - no może jednak nie wszystko: Nie mogę włączyć kontrolki załączenia tempomatu. W demonstracji włącza, ale po podłączeniu do auta nie. Zamontowałem tempomat, ale manetkę dostałem od Alfy 147. Może tu przyczyna? (Tempomat chodzi dobrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki Bas. Już wszystko jasne - no może jednak nie wszystko: Nie mogę włączyć kontrolki załączenia

> tempomatu. W demonstracji włącza, ale po podłączeniu do auta nie. Zamontowałem tempomat, ale

> manetkę dostałem od Alfy 147. Może tu przyczyna? (Tempomat chodzi dobrze).

Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w >Nadwozie>Proxy Alignment>F7>...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie

> proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w

> Pozdrawiam BAS

Muszę kupić 3,4? Mam wcześniejszą wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę kupić 3,4? Mam wcześniejszą wersję.

Jak masz wcześniej kupioną licencję to możesz za darmo zaktualizować.

Pisałem o 3.4 bo mam licencję i obecnie 3.5, ale pamiętam, że od 3.4 pewne funkcje zmieniły swoje miejsce, ale były dostępne wcześniej tylko były pochowane w innych miejscach(tempomat siedział chyba w BC a później osiowanie proxy).

Nie mam za bardzo gdzie zainstalować starszej wersji, żeby tego szukać, ale możesz sam to zrobić nie wstając od biurka - z każdą centralką możesz się połączyć w trybie demo, bez podłączonych interfejsów, wciskając Ctrl+F10 i sobie poszukać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wcześniej kupioną licencję to możesz za darmo zaktualizować.

> Pisałem o 3.4 bo mam licencję i obecnie 3.5, ale pamiętam, że od 3.4 pewne funkcje zmieniły swoje

Dzięki bardzo. Wiele wyjaśniłeś, bo przyznam że nie jestem dobry w te klocki. Przesyłam chociaż 20.GIF wirtualne i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> A gdzie znajduje się 'ding' i czy można odpiąć z niego wtyczkę?

A co ile masz to bźdęknięcie? U mnie jest bźdęk po spadku ilości paliwa a później dopiero po rozruchu, więc nie widzę tu żadnej uciążliwości.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ile masz to bźdęknięcie? U mnie jest bźdęk po spadku ilości paliwa a później dopiero po

> rozruchu, więc nie widzę tu żadnej uciążliwości.

Pomijając powody, chciałbym to całkowicie odłączyć. Jednocześnie

nie działałby pik pik pik na ręczny przy V>10 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając powody, chciałbym to całkowicie odłączyć. Jednocześnie

> nie działałby pik pik pik na ręczny przy V>10 km/h.

to odlutuj pipczyk i po sprawie, juz żadne dźwięki nie będa Cie nie pokoić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje mi taki błąd P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzatora, wysoki sygnał, zapisany. Klima manualna, nabita w kwietniu (temp. mierzona w kratce 2,8 C. Objawy to przy włączonej klimie na wolnych obrotach sprężarka sama się wyłącza na ułamek sekundy i zaraz znowu zaskakuje, pochodzi z 10-15 sekund i znowu to samo (denerwuje mnie to bo przez to falują obroty silnika).

Co to może być oraz gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyskakuje mi taki błąd P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzatora, wysoki sygnał, zapisany.

Albo za dużo czynnika, albo problem z wentylatorem skraplacza(chłodnicy) albo coś złego dzieje się z zaworami.

> Klima

> manualna, nabita w kwietniu

Ile podano czynnika? Powinno być 500g max 550g.

> gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia?

Na przewodzie z prawej strony w okolicach lampy, ale to raczej nie jego wina.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie działa podobnie, tylko przerwy są 5-10 sekund. Pewnie jakby kręciła cały czas, to zamarzła

> by na amen.

Dziwne, bo mam jeszcze drugie stilo 1.6 benzyna (ten problem dotyczy diesla 1.9) i tam sprężarka chodzi cały czas bez przerw i zarazem lepiej chłodzi temperatura zmierzona w kratce to 2 stopnie C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie

> proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w

> Pozdrawiam BAS

Jednakże to działanie resetuje ustawienia alarmu i u mnie np. spowodowało zaprzestanie sygnalizacji kierunków przy zamykaniu i otwieraniu auta (co jest zresztą napisane w ostrzeżeniu). Można to potem włączyć posiadając kartę kodów. Mam taką, ale chyba zostawię jak jest, bo nie mam choinki światełek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dotarł kabel ELM od Viakena. Połączyłem się ze skrzynią (selespeed) i ... narobiłem sobie kłopotu. Po kalibracji sprzęgła nagle pojawił się "loose connection", zaczął terkotać przekaźnik pompy selespeed-a. Rozłączyłem kabel, ale niestety przekaźnik szlag trafił! Samochód mam uziemiony, komunikat "gearbox failure" i brak możliwości zmiany biegów. Czy możliwe jest, żeby kabel powodował jakieś zwarcie, czy raczej jakiś problem w złączu? Przekaźnik wymienię, ale strach podłączać kabel. Czy miał może ktoś takie złe doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj dotarł kabel ELM od Viakena. Połączyłem się ze skrzynią (selespeed) i ... narobiłem sobie

> kłopotu. Po kalibracji sprzęgła nagle pojawił się "loose connection", zaczął terkotać

> przekaźnik pompy selespeed-a. Rozłączyłem kabel, ale niestety przekaźnik szlag trafił!

> Samochód mam uziemiony, komunikat "gearbox failure" i brak możliwości zmiany biegów. Czy

> możliwe jest, żeby kabel powodował jakieś zwarcie, czy raczej jakiś problem w złączu?

> Przekaźnik wymienię, ale strach podłączać kabel. Czy miał może ktoś takie złe doświadczenie?

Zrób zgodnie z instrukcją odpowietrzenie sprzęgła i ponowną kalibrację.

Komunikat, który masz, świadczy o problemie z ciśnieniami.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Chciałem zapytać czy podczas uruchomienia samochodu też zrywa wam połączenie z połączonym (kluczyk

> w pozycji MAR) już ecu.interfejs to ELM 327 1.3

Jest to normalne, niektóre ECU(np. ECU silnika) posiadają opcję "zezwól na rozruch"(tudzież podobną), wtedy nie przerwie połączenia.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zrobić kalibrację sprzęgła ,ale w opisie po prawej ( w programie) pisze że silnik ma być wyłączony, następnie uruchomić procedurę kalibracji i następnie włączyć silnik .Pytam więc jakim sposobem mam to zrobić ,jeśli na pewno zerwie połączenie z ecu skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem zrobić kalibrację sprzęgła ,ale w opisie po prawej ( w programie) pisze że silnik ma być

> wyłączony, następnie uruchomić procedurę kalibracji i następnie włączyć silnik .Pytam więc

> jakim sposobem mam to zrobić ,jeśli na pewno zerwie połączenie z ecu skrzyni.

W zakładce F4 masz opcje "Zezwolenie na rozruch" czy "Uruchomienie silnika", zaznacz ją.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Zakupiłem zestaw interfejsów od Viaken'a - ELM'a - przystosowany do łączenia z CAN i VAG KKL.

ELM łączy się z komputerem silnika, mozna odczytać i kasować błędy. Niestety nie łączy się po szynie CAN wyświetlając komunikat ELM327->ECU Connection failed.

Czy fakt posłodzenia wersji darmowej ma jakiś wpływ? Czy fizycznie trzeba przerobić interfejs?

Pacjent to FIAT Punto 1.2 8V

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupowałeś w Viakenie kpl i informowałeś ich że do Fiata to ELM powinien chodzić bez przeróbek .

Podłącz pod FES-a i połącz się z CAN info to jest darmowe ,Jeżeli się połączysz to wina jak przypuszczam leży w lewym programie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sciągnałem darmowąwersje i niestety nie łączy się z CAN Info. Ani w Punto ani w nowym Bravo. Czyli pewnie kabel z tych chińskich.

Trzeba bedzie napisc do VIAKEN'a

Dzieki

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Zakupiłem zestaw interfejsów od Viaken'a - ELM'a - przystosowany do łączenia z CAN i VAG KKL.

> ELM łączy się z komputerem silnika, mozna odczytać i kasować błędy. Niestety nie łączy się po

> szynie CAN wyświetlając komunikat ELM327-Czy fakt posłodzenia wersji darmowej ma jakiś wpływ?

> Czy fizycznie trzeba przerobić interfejs?

> Pacjent to FIAT Punto 1.2 8V

> Z gory dzieki za pomoc.

> Pozdrawiam

co prawda innych niż stilon nie podłaczałem ale kable kupiłem od niego i wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co prawda innych niż stilon nie podłaczałem ale kable kupiłem od niego i wszystko ok

Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że

> Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora.

> Pozdrawiam BAS

Chyba u mnie tak sie wlasnie zdazyło, chociaż VIAKEN zapewnia ze to nie mozliwe. Na darmowej wersji jest CAN Info i niestety nie dziala. Ani na Punto 2 ani Bravo.

Zobaczymy czy mi wymieni? mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że

> Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora.

Własnie walczyłem z ELMem od Viakena zakupionym pod FESa, o czym ich informowałem. Po linii K zagadał od razu, po CANie w zaden sposob. Korespondowałem z Viakenem i probowałem, a tu gleba cały czas. Zapewniali tez ze nie ma rezystora pomiędzy CAN-L a CAN-H.

Jak juz straciłem koncepcję, to dopiero wtedy (o ja głupi) wziąłem miernik do łapy i co ? Oczywiscie 120 omow pomiędzy pin 6 a 14!!!

Tak więc do wszystkich fiatowiczow ktorym ELM nie zadziałał po CANie - MIERZYć OD RAZU LINIę CAN.

Obiecali, ze jezeli stwierdzą rezystor (a co nie mają stwierdzić jak pokazuje) to zwrocą koszt wysyłki do serwisu. Po pracy wysyłam, napiszę o efektach jak dostanę interfejs z powrotem. Mogłbym sam usunąć rezystor ale od czego gwarancja i odpowiedzialnosć sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.