bas Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 > Proszę kolegów o podpowiedź czy da się zdiagnozować wszystko w Stilonku JTD 116, z 2002r w/w > kablami to jest FES z przełącznikiem i ELM 327. Czy potrzebne są inne przejściówki? Być może > odpowiedź jest w tym temacie, ale materiał jest obszerny i może przeoczyłem. Jeśli mówisz o Vag kkl z przełącznikiem oraz ELM327 >=1.3 to odpowiedź brzmi TAK. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Jeśli mówisz o Vag kkl z przełącznikiem oraz ELM327 > Pozdrawiam BAS Dzięki. Mam ELM 327 v1,4 czyli wyższe, dlatego jestem przekonany że Twoje "tak" dotyczyło pierwszego pytania. Jednak mógłbyś uściślić czy dobrze myślę? Wiesz najlepiej, że elektronika mnie znosi pomyłek. Pozdrówka. PS. Jeszcze proszę podpowiedzieć co w ELM 327 sygnalizują poszczególne diody. Dzięki z góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > "tak" dotyczyło > pierwszego pytania. Doprecyzuj pytanie bo tak je napisałeś, że uznałem, że się przejęzyczyłeś i zrozumiałem je tak jak odpowiedziałem, czyli FES(oprogramowanie, którego dotyczy ten temat)+KKL z przełącznikiem+ELM wystarczają. Można zamiast KKL z przełącznikiem, kupić KKL+ELM+Adaptery typ1 oraz typ2. Adapter typ3 przydaje się w Fiat500, GP i innych nowszych. > Jeszcze proszę podpowiedzieć co w ELM 327 sygnalizują poszczególne diody. Dzięki z góry. Nie mam go przed sobą, leży sobie w bagażniku, ale z tego co pamiętam to jest tam sygnalizacja zasilania, sygnalizacja Rx czyli odbieranie danych, sygnalizacja Tx czyli wysyłanie danych. W praktyce jeśli połączysz się z danym modułem to nie ma sensu zastanawiać się nad tymi diodami, głównie patrzę na diodę zasilania przy podłączaniu się do autka, żeby mieć pewność, że dobrze docisnąłem wtyk. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisek Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Chłopaki wiem że to gdzieś i kiedyś się pojawiło już na AK bo czytałem, ale nie mogę wyszukać tego posta... Podpowiedzcie mi gdzie w FESie znajdę wyłączenie alarmu dźwiękowego niezapiętych pasów, mam FES 3.3 - może inna wersja jest potrzebna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 . Podpowiedzcie mi gdzie w FESie znajdę wyłączenie alarmu dźwiękowego niezapiętych > pasów, mam FES 3.3 - może inna wersja jest potrzebna? W liczniku ,Deska,potem Visteon instrument panel i adaptacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Doprecyzuj pytanie bo tak je napisałeś, że uznałem, że się przejęzyczyłeś Dzięki Bas. Już wszystko jasne - no może jednak nie wszystko: Nie mogę włączyć kontrolki załączenia tempomatu. W demonstracji włącza, ale po podłączeniu do auta nie. Zamontowałem tempomat, ale manetkę dostałem od Alfy 147. Może tu przyczyna? (Tempomat chodzi dobrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Dzięki Bas. Już wszystko jasne - no może jednak nie wszystko: Nie mogę włączyć kontrolki załączenia > tempomatu. W demonstracji włącza, ale po podłączeniu do auta nie. Zamontowałem tempomat, ale > manetkę dostałem od Alfy 147. Może tu przyczyna? (Tempomat chodzi dobrze). Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w >Nadwozie>Proxy Alignment>F7>... Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie > proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w > Pozdrawiam BAS Muszę kupić 3,4? Mam wcześniejszą wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Muszę kupić 3,4? Mam wcześniejszą wersję. Jak masz wcześniej kupioną licencję to możesz za darmo zaktualizować. Pisałem o 3.4 bo mam licencję i obecnie 3.5, ale pamiętam, że od 3.4 pewne funkcje zmieniły swoje miejsce, ale były dostępne wcześniej tylko były pochowane w innych miejscach(tempomat siedział chyba w BC a później osiowanie proxy). Nie mam za bardzo gdzie zainstalować starszej wersji, żeby tego szukać, ale możesz sam to zrobić nie wstając od biurka - z każdą centralką możesz się połączyć w trybie demo, bez podłączonych interfejsów, wciskając Ctrl+F10 i sobie poszukać. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 > Jak masz wcześniej kupioną licencję to możesz za darmo zaktualizować. > Pisałem o 3.4 bo mam licencję i obecnie 3.5, ale pamiętam, że od 3.4 pewne funkcje zmieniły swoje Dzięki bardzo. Wiele wyjaśniłeś, bo przyznam że nie jestem dobry w te klocki. Przesyłam chociaż wirtualne i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarek Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 W jaki sposób skalibrować licznik ?? mam złe wychylenie wskazówki paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 > W jaki sposób skalibrować licznik ?? mam złe wychylenie wskazówki paliwa Najlepiej w zbiorniku,bo fes nie ma takiej funkcji. Chyba,że ktoś licznik rozbierał i złe założył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 A pamiętasz może w której edycji było wykasowanie parametrów samodopasowawczych w silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepas Napisano 9 Maja 2012 Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Hej, czy ktoś kupował i może się wypowiedzieć na temat tego interfesju? LINK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 9 Maja 2012 Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 > Hej, czy ktoś kupował i może się wypowiedzieć na temat tego interfesju? LINK Zwykły VAG KKL z przełącznikiem. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepas Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 > Zwykły VAG KKL z przełącznikiem. czyli brać :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 > czyli brać :D Brać.Też mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Czy można jakoś FESem wyłączyć ten ding na kończące sie paliwo? Nie ściszyć, tylko wyłączyć tak jak alarm pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Czy można jakoś FESem wyłączyć ten ding na kończące sie paliwo? > Nie ściszyć, tylko wyłączyć tak jak alarm pasów. Nie. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Nie. A gdzie znajduje się 'ding' i czy można odpiąć z niego wtyczkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > A gdzie znajduje się 'ding' i czy można odpiąć z niego wtyczkę? podejrzewam ze to ten wlutowany w liczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > A gdzie znajduje się 'ding' i czy można odpiąć z niego wtyczkę? A co ile masz to bźdęknięcie? U mnie jest bźdęk po spadku ilości paliwa a później dopiero po rozruchu, więc nie widzę tu żadnej uciążliwości. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > A co ile masz to bźdęknięcie? U mnie jest bźdęk po spadku ilości paliwa a później dopiero po > rozruchu, więc nie widzę tu żadnej uciążliwości. Pomijając powody, chciałbym to całkowicie odłączyć. Jednocześnie nie działałby pik pik pik na ręczny przy V>10 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Pomijając powody, chciałbym to całkowicie odłączyć. Jednocześnie > nie działałby pik pik pik na ręczny przy V>10 km/h. to odlutuj pipczyk i po sprawie, juz żadne dźwięki nie będa Cie nie pokoić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > to odlutuj pipczyk i po sprawie, juz żadne dźwięki nie będa Cie nie pokoić Dobrze, ale gdzie on jest fizycznie, w zegarach, czy gdzieś koło skrzynki bezpieczników? Stamtąd mi to dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Dobrze, ale gdzie on jest fizycznie, w zegarach, czy gdzieś koło > skrzynki bezpieczników? Stamtąd mi to dochodzi. W zegarach jest wlutowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Dobrze, ale gdzie on jest fizycznie, w zegarach Proszę, tak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Proszę, tak to wygląda: Ok, czyli odciąć gada i nie będzie pipczał. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Ok, czyli odciąć gada i nie będzie pipczał. Dzięki. Wylutować a jak nie to kropelke kropelki i zamilknie na wieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 Wyskakuje mi taki błąd P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzatora, wysoki sygnał, zapisany. Klima manualna, nabita w kwietniu (temp. mierzona w kratce 2,8 C. Objawy to przy włączonej klimie na wolnych obrotach sprężarka sama się wyłącza na ułamek sekundy i zaraz znowu zaskakuje, pochodzi z 10-15 sekund i znowu to samo (denerwuje mnie to bo przez to falują obroty silnika). Co to może być oraz gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > Wyskakuje mi taki błąd P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzatora, wysoki sygnał, zapisany. Albo za dużo czynnika, albo problem z wentylatorem skraplacza(chłodnicy) albo coś złego dzieje się z zaworami. > Klima > manualna, nabita w kwietniu Ile podano czynnika? Powinno być 500g max 550g. > gdzie umiejscowiony jest czujnik ciśnienia? Na przewodzie z prawej strony w okolicach lampy, ale to raczej nie jego wina. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > na > wolnych obrotach sprężarka sama się wyłącza na ułamek sekundy i zaraz znowu zaskakuje, U mnie działa podobnie, tylko przerwy są 5-10 sekund. Pewnie jakby kręciła cały czas, to zamarzła by na amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > U mnie działa podobnie, tylko przerwy są 5-10 sekund. Pewnie jakby kręciła cały czas, to zamarzła > by na amen. Dziwne, bo mam jeszcze drugie stilo 1.6 benzyna (ten problem dotyczy diesla 1.9) i tam sprężarka chodzi cały czas bez przerw i zarazem lepiej chłodzi temperatura zmierzona w kratce to 2 stopnie C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie > proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w > Pozdrawiam BAS Jednakże to działanie resetuje ustawienia alarmu i u mnie np. spowodowało zaprzestanie sygnalizacji kierunków przy zamykaniu i otwieraniu auta (co jest zresztą napisane w ostrzeżeniu). Można to potem włączyć posiadając kartę kodów. Mam taką, ale chyba zostawię jak jest, bo nie mam choinki światełek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwesterwo Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Dzisiaj dotarł kabel ELM od Viakena. Połączyłem się ze skrzynią (selespeed) i ... narobiłem sobie kłopotu. Po kalibracji sprzęgła nagle pojawił się "loose connection", zaczął terkotać przekaźnik pompy selespeed-a. Rozłączyłem kabel, ale niestety przekaźnik szlag trafił! Samochód mam uziemiony, komunikat "gearbox failure" i brak możliwości zmiany biegów. Czy możliwe jest, żeby kabel powodował jakieś zwarcie, czy raczej jakiś problem w złączu? Przekaźnik wymienię, ale strach podłączać kabel. Czy miał może ktoś takie złe doświadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > Dzisiaj dotarł kabel ELM od Viakena. Połączyłem się ze skrzynią (selespeed) i ... narobiłem sobie > kłopotu. Po kalibracji sprzęgła nagle pojawił się "loose connection", zaczął terkotać > przekaźnik pompy selespeed-a. Rozłączyłem kabel, ale niestety przekaźnik szlag trafił! > Samochód mam uziemiony, komunikat "gearbox failure" i brak możliwości zmiany biegów. Czy > możliwe jest, żeby kabel powodował jakieś zwarcie, czy raczej jakiś problem w złączu? > Przekaźnik wymienię, ale strach podłączać kabel. Czy miał może ktoś takie złe doświadczenie? Zrób zgodnie z instrukcją odpowietrzenie sprzęgła i ponowną kalibrację. Komunikat, który masz, świadczy o problemie z ciśnieniami. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacobekal Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Chciałem zapytać czy podczas uruchomienia samochodu też zrywa wam połączenie z połączonym (kluczyk w pozycji MAR) już ecu.interfejs to ELM 327 1.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 > Chciałem zapytać czy podczas uruchomienia samochodu też zrywa wam połączenie z połączonym (kluczyk > w pozycji MAR) już ecu.interfejs to ELM 327 1.3 Jest to normalne, niektóre ECU(np. ECU silnika) posiadają opcję "zezwól na rozruch"(tudzież podobną), wtedy nie przerwie połączenia. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacobekal Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Chciałem zrobić kalibrację sprzęgła ,ale w opisie po prawej ( w programie) pisze że silnik ma być wyłączony, następnie uruchomić procedurę kalibracji i następnie włączyć silnik .Pytam więc jakim sposobem mam to zrobić ,jeśli na pewno zerwie połączenie z ecu skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 > Chciałem zrobić kalibrację sprzęgła ,ale w opisie po prawej ( w programie) pisze że silnik ma być > wyłączony, następnie uruchomić procedurę kalibracji i następnie włączyć silnik .Pytam więc > jakim sposobem mam to zrobić ,jeśli na pewno zerwie połączenie z ecu skrzyni. W zakładce F4 masz opcje "Zezwolenie na rozruch" czy "Uruchomienie silnika", zaznacz ją. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepas Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 Jest nowa wersja FESA 3.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 > Jest nowa wersja FESA 3.6 No jest od 27.05 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobi1 Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam, Zakupiłem zestaw interfejsów od Viaken'a - ELM'a - przystosowany do łączenia z CAN i VAG KKL. ELM łączy się z komputerem silnika, mozna odczytać i kasować błędy. Niestety nie łączy się po szynie CAN wyświetlając komunikat ELM327->ECU Connection failed. Czy fakt posłodzenia wersji darmowej ma jakiś wpływ? Czy fizycznie trzeba przerobić interfejs? Pacjent to FIAT Punto 1.2 8V Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Jeżeli kupowałeś w Viakenie kpl i informowałeś ich że do Fiata to ELM powinien chodzić bez przeróbek . Podłącz pod FES-a i połącz się z CAN info to jest darmowe ,Jeżeli się połączysz to wina jak przypuszczam leży w lewym programie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobi1 Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam, Sciągnałem darmowąwersje i niestety nie łączy się z CAN Info. Ani w Punto ani w nowym Bravo. Czyli pewnie kabel z tych chińskich. Trzeba bedzie napisc do VIAKEN'a Dzieki Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisek Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > Witam, > Zakupiłem zestaw interfejsów od Viaken'a - ELM'a - przystosowany do łączenia z CAN i VAG KKL. > ELM łączy się z komputerem silnika, mozna odczytać i kasować błędy. Niestety nie łączy się po > szynie CAN wyświetlając komunikat ELM327-Czy fakt posłodzenia wersji darmowej ma jakiś wpływ? > Czy fizycznie trzeba przerobić interfejs? > Pacjent to FIAT Punto 1.2 8V > Z gory dzieki za pomoc. > Pozdrawiam co prawda innych niż stilon nie podłaczałem ale kable kupiłem od niego i wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 16 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 > co prawda innych niż stilon nie podłaczałem ale kable kupiłem od niego i wszystko ok Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sobi1 Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 > Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że > Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora. > Pozdrawiam BAS Chyba u mnie tak sie wlasnie zdazyło, chociaż VIAKEN zapewnia ze to nie mozliwe. Na darmowej wersji jest CAN Info i niestety nie dziala. Ani na Punto 2 ani Bravo. Zobaczymy czy mi wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Kupiłem kilkanaście dni temu oba kabelki (również u Viakena) i pracują poprawnie. aby ELM "zaskoczył" musiałem w ustawieniach FES-a 2.5 (F9) zmienić prędkość com-a na 38400. Pisali o tym wcześniej inni Koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rajmundes Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 > Z problemem rezystora to jest loteria, jak przeczytasz wątek od początku to dowiesz się, że > Viakenowi też zdarza się wysłać kabel z problemem rezystora. Własnie walczyłem z ELMem od Viakena zakupionym pod FESa, o czym ich informowałem. Po linii K zagadał od razu, po CANie w zaden sposob. Korespondowałem z Viakenem i probowałem, a tu gleba cały czas. Zapewniali tez ze nie ma rezystora pomiędzy CAN-L a CAN-H. Jak juz straciłem koncepcję, to dopiero wtedy (o ja głupi) wziąłem miernik do łapy i co ? Oczywiscie 120 omow pomiędzy pin 6 a 14!!! Tak więc do wszystkich fiatowiczow ktorym ELM nie zadziałał po CANie - MIERZYć OD RAZU LINIę CAN. Obiecali, ze jezeli stwierdzą rezystor (a co nie mają stwierdzić jak pokazuje) to zwrocą koszt wysyłki do serwisu. Po pracy wysyłam, napiszę o efektach jak dostanę interfejs z powrotem. Mogłbym sam usunąć rezystor ale od czego gwarancja i odpowiedzialnosć sprzedawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.