Skocz do zawartości

Montaż LPG - nasz produkt eksportowy


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Za Samarem

Jak się dowiedzieliśmy, firma Czakram Jacek Okoński Sp.J. z Tarnowa nawiązała współpracę z koncernem PSA Peugeot Citroen.

Już 28 marca w zakładzie grupy PSA Peugeot Citroen w Trnavie na Słowacji zostanie uruchomione Centrum Konwersji, w którym fabrycznie nowe pojazdy będą wyposażane w instalacje gazowe. Będzie to tzw. montaż fazy II, co oznacza, że ta czynność będzie ostatnim etapem produkcji samochodu.

Montaż systemów zasilania LPG będzie się odbywać na specjalnie do tego celu wybudowanej linii - w tej samej hali, w której odbywa się produkcja samochodów Peugeot 207 i Citroen C3 Picasso. Część egzemplarzy Peugeot 207 z rąk pracowników PSA będzie trafiać na linię firmy Czakram. Tam na kolejnych stanowiskach technicy będą montować w pojeździe poszczególne komponenty systemów marki BRC oraz zbiorniki marki Stako.

Następnie, z fabryki PSA w Trnavie samochody z instalacją gazową mają trafiać na rynki europejskie, w tym do Polski.

Fabryka w Trnavie jest najnowocześniejszym zakładem koncernu PSA Peugeot Citroen w Europie. Włoska firma MTM, jako producent marki BRC, jest wiodącym światowym graczem w branży systemów gazowych dla motoryzacji. Przedsiębiorstwo Czakram świadczy usługi konwersji na najwyższym światowym poziomie. Ta jakość została potwierdzona podczas szeregu audytów prowadzonych przez koncerny MTM, PSA Peugeot Citroen i General Motors w Centrum Konwersji Błonie. Partnerzy są przekonani, że tak mocne fundamenty są gwarancją sukcesu wspólnego przedsięwzięcia.

Firma Czakram Jacek Okoński Sp.J. działa na polskim rynku autogazu od 1993 roku. Jest wyłącznym koncesjonariuszem marki BRC w Polsce. Czakram ma doświadczenie w konwersji nowych samochodów. W Błoniu pod Warszawą od 2008 roku działa Centrum Konwersji Błonie, w którym do marca 2011 roku w instalacje zasilania gazem LPG są wyposażane samochody marki Chevrolet (Aveo) oraz Peugeot (207).

Czakram posiada firmowe serwisy, największą w tym sektorze sieć dystrybucji w Polsce oraz unikalne rozwiązania dla zakładów montujących systemy autogazu oraz dla klientów końcowych.

brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że cena takiej instalacji będzie tańsza niż na rynku wtórnym?

Wątpię.

Kiedyś Czakram montował BRC do Chevroletów kupowanych jako nowe. Instalka do mojego wychodziła kole 4700zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że cena takiej instalacji będzie tańsza niż na rynku wtórnym?

To jest chyba oczywiste, poza tym dochodzi gwarancja producenta samochodu, "fabryczność" instalacji też nie jest bagatelna, choćby przy odsprzedaży. Dla fanów zlosnik.gif jazdy na LPG jest to świetna sprawa ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta jakość została potwierdzona podczas szeregu audytów >prowadzonych przez koncerny MTM, PSA Peugeot Citroen i General >Motors w Centrum Konwersji Błonie.

> W Błoniu pod Warszawą od 2008 roku działa Centrum Konwersji Błonie,

Nawet nie wiedziałem, że u mnie w mieście jest coś takiego?

Pewno kolega Sztywny13 będzie wiedział wiecej coś na ten temat, to jego działka.

Tutaj można sobie poczytać

>Rozumiem, że cena takiej instalacji będzie tańsza niż na rynku wtórnym?

Mażyciel grinser006.gif

Chyba, że PSA/CITROEN chciałby zwiększyć sprzedaż klientowi detalicznemu i poczyni takie ruchy jak Skoda z Octvią Tour.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co ma z tego wynikać pozytywnego? Taka "fabryczna" instalacja będzie sporo droższa niż

> identyczna domontowana poza ASO.

Pozytywne jest to, że montuje to polska firma.

My zarabiamy.

O ceny i opłacalność biznesu nie marw się. O to już zadbali specjaliści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co ma z tego wynikać pozytywnego? Taka "fabryczna" instalacja będzie sporo droższa niż

> identyczna domontowana poza ASO.

Pytasz o pozytywy dla klienta czy sprzedawcy?

Sprzdawca sciagnie dodatkowa $$$ z klienta.

Klient bedzie mial LPG i auto na gwarancji, jezeli jeszcze z racji pokonywania odpowiedniej ilosci km mu sie to oplaci to zupelna sielanka dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co ma z tego wynikać pozytywnego? Taka "fabryczna" instalacja będzie sporo droższa niż

> identyczna domontowana poza ASO.

kup citroena z lpg, tak żeby utrzymać gwarancję grinser006.gif

czy sporo, nie wiem, przeważnie liczą ok 4.5tyś, niby normalnie taka instalka kosztuje koło 3tyś

ale nie tracisz gwarancji, masz pewność że jest to zrobione z głową

pytanie czy na pewno są to te same instalacje, bo np 406 LPG miała wskazanie poziomu LPG na desce ok.gif

a w praktyce często instalacja jest "w promocji", jak szukałem auta w 2009r, zarówno skoda jak i chevrolet dawali instalacje w cenie auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ....

> ....

> "My" to znaczy kto?

M.in. polska firma. - ot takie patriotyczne postrzeganie biznesu.

Wiadomo, że inni zarobią więcej, ale może i u nas kawałek tortu zostanie.

Po drugie widać, że z całej masy instalatorów, mamy takich, którym potrafili zaufać producenci auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowalem u nich instalacje do siebie, a konkretnie w oddziale w Tarnowie (pracowal tam nawet jeden z autokacikowiczow)

Bylem naprawde pod wrazeniem z profesjonalizmu jakim sie wykazali. Z instalacja absolutnie nic sie nie dzialo, ustawiona byla IDEALNIE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montowalem u nich instalacje do siebie, a konkretnie w oddziale w Tarnowie (pracowal tam nawet

> jeden z autokacikowiczow)

W Tarnowie jest centrala.

> Bylem naprawde pod wrazeniem z profesjonalizmu jakim sie wykazali. Z instalacja absolutnie nic sie

> nie dzialo, ustawiona byla IDEALNIE!

Mam to samo zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a mianowicie jak importer, czy może raczej PRODUCENT przewiduje serwisować takie cudo...

Chevrolet w Warszawie, gdy sobie nie radził na miejscu w ASO, zawoził auta do Czakramu, podobno smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za Samarem

> Jak się dowiedzieliśmy, firma Czakram Jacek Okoński Sp.J. z Tarnowa nawiązała współpracę z

> koncernem PSA Peugeot Citroen.

> Już 28 marca w zakładzie grupy PSA Peugeot Citroen w Trnavie na Słowacji zostanie uruchomione

> Centrum Konwersji, w którym fabrycznie nowe pojazdy będą wyposażane w instalacje gazowe.

> Będzie to tzw. montaż fazy II, co oznacza, że ta czynność będzie ostatnim etapem produkcji

> samochodu.

> Montaż systemów zasilania LPG będzie się odbywać na specjalnie do tego celu wybudowanej linii - w

> tej samej hali, w której odbywa się produkcja samochodów Peugeot 207 i Citroen C3 Picasso.

> Część egzemplarzy Peugeot 207 z rąk pracowników PSA będzie trafiać na linię firmy Czakram. Tam

> na kolejnych stanowiskach technicy będą montować w pojeździe poszczególne komponenty systemów

> marki BRC oraz zbiorniki marki Stako.

> Następnie, z fabryki PSA w Trnavie samochody z instalacją gazową mają trafiać na rynki europejskie,

> w tym do Polski.

> Fabryka w Trnavie jest najnowocześniejszym zakładem koncernu PSA Peugeot Citroen w Europie. Włoska

> firma MTM, jako producent marki BRC, jest wiodącym światowym graczem w branży systemów

> gazowych dla motoryzacji. Przedsiębiorstwo Czakram świadczy usługi konwersji na najwyższym

> światowym poziomie. Ta jakość została potwierdzona podczas szeregu audytów prowadzonych przez

> koncerny MTM, PSA Peugeot Citroen i General Motors w Centrum Konwersji Błonie. Partnerzy są

> przekonani, że tak mocne fundamenty są gwarancją sukcesu wspólnego przedsięwzięcia.

> Firma Czakram Jacek Okoński Sp.J. działa na polskim rynku autogazu od 1993 roku. Jest wyłącznym

> koncesjonariuszem marki BRC w Polsce. Czakram ma doświadczenie w konwersji nowych samochodów.

> W Błoniu pod Warszawą od 2008 roku działa Centrum Konwersji Błonie, w którym do marca 2011

> roku w instalacje zasilania gazem LPG są wyposażane samochody marki Chevrolet (Aveo) oraz

> Peugeot (207).

> Czakram posiada firmowe serwisy, największą w tym sektorze sieć dystrybucji w Polsce oraz unikalne

> rozwiązania dla zakładów montujących systemy autogazu oraz dla klientów końcowych.

i bardzo, bardzo dobrze. oby tak dalej:) super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... a mianowicie jak importer, czy może raczej PRODUCENT przewiduje serwisować takie cudo...

To jest osobne pytanie ok.gif Ja na swoim przykladzie doswiadczylem ze auto przejechalo ponad 100kkm bez zadnego serwisu zlosnik.gif od momentu wyjechania od nich z garazu (raz tylko wymienilem filtr)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakieś doświadczenia w tym względzie? Jak to wygląda praktycznie?

> W cenniku nowych aut jest "Przystosowanie do LPG" i kosztuje 200PLN. Kupuję to z nowym autem i co

> dalej się dzieje?

Przeczytaj dokladnie na jakie pytanie odpowiadalem waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest osobne pytanie Ja na swoim przykladzie doswiadczylem ze auto przejechalo ponad 100kkm bez

> zadnego serwisu od momentu wyjechania od nich z garazu (raz tylko wymienilem filtr)

Tylko raz wymieniłeś filtr gazu? 100kkm? To trzba było nie wymieniać, już i tak go nie było zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko raz wymieniłeś filtr gazu? 100kkm? To trzba było nie wymieniać, już i tak go nie było

a co mu się miało stać ?

ojciec w IIgen też po 90kkm wymienił pierwszy raz spineyes.gif

swoją drogą BRC każe wymieniać co 15kkm filtr fazy lotnej i co 30 ciekłej hmm.gif

niektórzy zalecają nawet co 10kkm

u mnie po tych 15kkm jest już sporo oleju w filtrze, więc ciężko mi uwierzyć że filtr, a przede wszystkim wtryski wytrzymały 100kkm hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz jakieś doświadczenia w tym względzie? Jak to wygląda praktycznie?

> W cenniku nowych aut jest "Przystosowanie do LPG" i kosztuje 200PLN. Kupuję to z nowym autem i co

> dalej się dzieje?

Ja montowałem instalację w ASO Chevroleta do nowego samochodu. Opcji "przystosowania do LPG" wtedy nie było - silnik 1.6 był fabrycznie przystosowany do pracy na LPG (inna kwestia, czy w ogóle oprócz pobierania 200zł ta opcja coś zmienia w samochodzie... niewiem.gif). Na pewno była to najlepiej zamontowana instalacja (a miałem wcześniej 3 w poprzednich autach), jakie miałem. Ani razu nie musiałem jeździć na żadne regulacje, poprawki, etc.

A takie "taśmowe" instalowanie LPG do nowych auta ma IMO same zalety. Na pewno wszystko jest odpowiednio wcześniej przetestowane, dobrane pod kątem auta, mniej miejsca na błędy montażowe, powtarzalność... Takiej instalacji z pewnością bał bym się dużo mniej niż takiej montowanej nawet w ASO, czy "renomowanym" warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdziwilbys sie ile ASO Puga montuje instalki brc generalnie wysla pana Henka i Zdziska na

> szkolenie ,kupia gotowy zestaw narzedzi od brc i jazda

Yhy.

Drutex Systems Inc.

ALE - jeżeli ten drutex jest uprawiany tuż przy linii produkcyjnej i produkt tak zdrucony opuszcza BRAMY FABRYKI, to oznacza, że:

1. Producent MUSI dawać na ten sprzęt gwarancję w całości

2. wynikające z pierwszego - MUSI gwarantować jakąś sieć obsługi.

Pytanie zasadnicze - czy będzie to obsługa w KAŻDEJ ASO, czy też "w 'starannie' wyselekcjonowanych, wybranych ASO" i może się okazać, że mieszkając w Mszanie Dolnej musisz dymać na drugi koniec Polski, bo np najbliższe "starannie wyselekcjonowane" jest np w Warszawie.

Pytanie dodatkowe - jeżeli jest to zasada "KAŻDE ASO", włącznie z eurogwarancją - jak widzą REALNIE obsługę takiego auta w stacji, dla której wizyta takiego wynalazku jest porównywalna z lądowaniem marsjan...

Pytanie nieprzypadkowe, akurat ostatnio znajomy toczy boje z - całkiem skądinąd zacną - firmą a propos GWARANCYJNEJ (eurogwarancja) naprawy pojazdu. Dość drogiego zaznaczę, bo kwota sześciocyfrowa z czwórką na początku. Zabawa w naprawę trwa od - uwagaaaaaaaaaaaaaa - półtora miesiąca (!), gdyż najpierw ASO nie miało części, a potem "rozumisz pan, takiego specjalnego dinksa nr 8297UAD0420, coby odkręcić ten podzespół". Sprawa odbywa się za naszą zachodnią granicą, gdzie podobno wszystko jest piękniejsze, trawa jest bardziej zielona, a dziewczyny mają jędrniejsze cycki i są chętne zawsze i wszędzie.

Sama awaria dość prosta, sama naprawa to dla średnio oblatanego mechaniora pół dnia roboty z przerwami na papierosa, spożycie śniadanka, obiadku i półgodzinne posiedzenie na tronie.

A co w przypadku, gdy trafi taki kosmita made by Czakram - będą go holować przez pół Europy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Czekram jest polskim autoryzowanym dystrybutorem BRC! I zapewne BRC ma autoryzowane warsztaty na terenie europy, z którymi współpracuje - prawda? Więc w czym problem? Chyba tylko w bezproblemowym spalaniu radykalnie droższej benzyny w firmowych autach?

> Yhy.

> Drutex Systems Inc.

> ALE - jeżeli ten drutex jest uprawiany tuż przy linii produkcyjnej i produkt tak zdrucony opuszcza

> BRAMY FABRYKI, to oznacza, że:

> 1. Producent MUSI dawać na ten sprzęt gwarancję w całości

> 2. wynikające z pierwszego - MUSI gwarantować jakąś sieć obsługi.

> Pytanie zasadnicze - czy będzie to obsługa w KAŻDEJ ASO, czy też "w 'starannie' wyselekcjonowanych,

> wybranych ASO" i może się okazać, że mieszkając w Mszanie Dolnej musisz dymać na drugi koniec

> Polski, bo np najbliższe "starannie wyselekcjonowane" jest np w Warszawie.

> Pytanie dodatkowe - jeżeli jest to zasada "KAŻDE ASO", włącznie z eurogwarancją - jak widzą REALNIE

> obsługę takiego auta w stacji, dla której wizyta takiego wynalazku jest porównywalna z

> lądowaniem marsjan...

> Pytanie nieprzypadkowe, akurat ostatnio znajomy toczy boje z - całkiem skądinąd zacną - firmą a

> propos GWARANCYJNEJ (eurogwarancja) naprawy pojazdu. Dość drogiego zaznaczę, bo kwota

> sześciocyfrowa z czwórką na początku. Zabawa w naprawę trwa od - uwagaaaaaaaaaaaaaa - półtora

> miesiąca (!), gdyż najpierw ASO nie miało części, a potem "rozumisz pan, takiego specjalnego

> dinksa nr 8297UAD0420, coby odkręcić ten podzespół". Sprawa odbywa się za naszą zachodnią

> granicą, gdzie podobno wszystko jest piękniejsze, trawa jest bardziej zielona, a dziewczyny

> mają jędrniejsze cycki i są chętne zawsze i wszędzie.

> Sama awaria dość prosta, sama naprawa to dla średnio oblatanego mechaniora pół dnia roboty z

> przerwami na papierosa, spożycie śniadanka, obiadku i półgodzinne posiedzenie na tronie.

> A co w przypadku, gdy trafi taki kosmita made by Czakram - będą go holować przez pół Europy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naucz gowniarza to chodzi i powtarza wink.gif uparles sie jak koza i powtarzasz to jak mantre...

Czemu wg. Ciebie LPG to drutex ?

Rozumiem garazowy warsztat u pana Czesia w Pierdaszewie Gornym ale rozmawiamy o profesjonalnym centrum konwersji ,ktore musi spelniac takie a nie inne normy waytogo.gif

Tak jak juz pisal kolega Iwik , to potwierdze i ja - LPG w ASO Szejwroleta jest zalozone perfekcyjnie i od 75kkm nie mam z nim ZADNYCH PROBLEMOW!!!

Dlaczego bo instrukcja montazu jest zrobiona dla srednio ogarnietej malpy i nawet super paprak nie jest w stanie tego Spier.... waytogo.gif a skoro papraki w ASO tego nie spaprza to czemu ma to spaprac ekipa ludzi robiaca to na codzien ? cfaniaczek.gif

Powiesz serwis - Jaki serwis ? Dobrze zalozona instalka wymaga wymiany filtrow i dziekuje waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naucz gowniarza to chodzi i powtarza uparles sie jak koza i powtarzasz to jak mantre...

> Czemu wg. Ciebie LPG to drutex ?

Jednym zdaniem: gdyż nie jest to coś, co twórca i producent silnika i pojazdu przewidział na etapie PROJEKTU i procesu produkcyjnego.

Obrazując - to tak jak z aftermarketowymi DRL "na djodach ledoskich" - ani to piękne, ani funkcjonalne, ani profesjonalnie wyglądające. Tyle, że DRL vs druty w silniku to jakby... inna liga komplikacji...

I nie zagłębiajmy się w temat dalej, bo autogaz to - patrząc na zachowania użytkowników pojazdów nim napędzanych - bardziej ideologia (czy wręcz religia...) niż technika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że Czekram jest polskim autoryzowanym dystrybutorem BRC! I zapewne BRC ma autoryzowane

> warsztaty na terenie europy, z którymi współpracuje - prawda? Więc w czym problem? Chyba tylko

> w bezproblemowym spalaniu radykalnie droższej benzyny w firmowych autach?

Powtórzę - wyjeżdżam takim wynalazkiem za granicę, bądź w miejsce, gdzie w okolicy jest "nie obeznany" serwis. Kichło-piardło-zdechło - co mi doradzisz?

Bo w NORMALNYM samochodzie to wyjmuję telefon, dzwonię po assistance, ci holują mnie do najbliższeg ASO, gdzie pojazd jest naprawiany i kontynuuję podróż.

Nie napinaj się na "moje elpidżi jest najlepsze i koniec" tylko wczuj się w sytuację - jesteś 1000+ km od domu, z rodziną, samochód nie działa, a Ty musisz w obcym kraju, gdzie nie znasz języka znaleźć egzotyczny serwis do egzotycznego źródła napędu...

Ogarniasz o czym mówię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Konwersja bedzie jednym z etapow wyzej wymienionego procesu

Jak słusznie zauważyłeś - konwersja.

Od drutu w szopie odróżnia go fakt, że jest to drut w szopie postawionej przy linii montażowej w fabryce.

Zaiste, ZUPEŁNIE zmienia to postać rzeczy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak słusznie zauważyłeś - konwersja.

> Od drutu w szopie odróżnia go fakt, że jest to drut w szopie postawionej przy linii montażowej w

> fabryce.

> Zaiste, ZUPEŁNIE zmienia to postać rzeczy :-)

Ano zmienia bo w szopie nie ma opracowanego algorytmu postepowania i kontroli jakosci waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano zmienia bo w szopie nie ma opracowanego algorytmu postepowania i kontroli jakosci

No fajnie, masz +100 do kontrola i +100 do... no właśnie.

Problem polega na tym, że jest to ten sam produkt, co montowany w szopie. Ta sama jest też zasada (by nie powiedzieć "idea") działania. I te same problemy.

Owszem - bez wątpienia mniej POWINNO być problemów wynikających z niedbałego montażu, choć i tu zapewne możnaby się kłócić, bo jednak modyfikacja układu zasilania w warunkach warsztatowych - jaki by to warsztat nie był - to jednak inny świat niż modyfikacja tegoż na etapie produkcji (przypominam - samochód jest już gotowy, zmontowany i dopiero wtedy rzucają się nań "sępy gaziarskie" - fakt, że nie opuścił bramy fabryki nie oznacza, że nie jest to już pojazd, którego produkcję ZAKOŃCZONO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przesadził. Komponenty są dedykowane pod konkretny model pojazdu.

Czyli mam rozumieć, firma Peugeot zamówiła w firmie BRC manele do gazu podając w specyfikacji wymagane parametry? I co by to nie znaczyło - począwszy od specjalnie opracowanej wiązki z przewodami elektrycznymi, a skończywszy na indywidualnej konstrukcji zbiornika, parownika czy centralki pasującej w wolne miejsce na desce rozdzielczej? Pamiętam jak lata temu old.gif na rynek wchodził nowy Peugeot 406. Była wersja LPG, wtedy bardzo egzotyczna hehe.gif. Tam nawet butla była w miejscu fabrycznego zbiornika, a obok niej malutki zbiornik na benzynę do rozruchu, nie miał nawet 10 litrów. Przyszedł taki z fabryki, z pełną gwarancją na zamówienie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie wiedziałem, że u mnie w mieście jest coś takiego?

> Pewno kolega Sztywny13 będzie wiedział wiecej coś na ten temat, to jego działka.

> Tutaj można sobie poczytać

> Mażyciel

> Chyba, że PSA/CITROEN chciałby zwiększyć sprzedaż klientowi detalicznemu i poczyni takie ruchy jak

> Skoda z Octvią Tour.

Kilka lat spędziłem w Błoniu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.