bas Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Nie dam głowy, ale jechałem kiedyś autem gdzie klakson włączało się > tak jak u mnie komputer - przycisk na dźwigni wycieraczek (prawa strona). > To było coś francuskiego chyba Było parę takich wynalazków, ale faktycznie umieszczenie klaksonu w dźwigni było chorym pomysłem. > Czyli tak jak na tym zdjęciu, ale z drugiej strony. Jeśli dobrze pamiętam to tu cała dźwignia się wciskała. Pozdrawiam BAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kandek Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Znalazłem, to było w Renault 25, możliwe że w R18 i R19 też tak było, ale nie pamiętam i nie chce > mi się szukać. > Pozdrawiam BAS Swego czasu jeździłem starym Citroenem C15 (osobówka z budą) i tam też był patent klaksonu w dźwigni. Kosmos..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2012 > Swego czasu jeździłem starym Citroenem C15 (osobówka z budą) i tam też był patent klaksonu w > dźwigni. Kosmos..... Ja ma tak w Lagunie - w dźwigni od świateł. I nie wiem dlaczego, ale świetnie mi to przypasowało. Zupełnie przestałem używać przycisków na kierownicy (też są). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 1. W mojej Kia Rio nie ma oryginalnie mozliwości wyłączenia świateł gdy silnik pracuje, a ja chciałem załozyc swiatła dzienne. W innych modelach Kia np. Cee'd istnieje proste wyłaczenie tej funkcji za pomoca bezpiecznika "DRL", u mnie nie było tej opcji. Ile się namęczyłem aby załozyc światła dzienne na LED to tylko ja wiem 2. Włączanie sie klimy po ustawieniu nawiewu na szybę. Wiem, że niektórym ta funkcja akurat odpowiada, ale mi akurat nie. Dobrze że w necie znalazłem sposób na wyłaczenie tego za pomoca 5 krotnego naciśniecia przycisku obiegu wewnętrznego. Ale po odłaczeniu akumulatora i ponownym podłaczeniu funkcja ta aktywuje sie na nowo 3. Niektóre samochody maja tak zaprogramowany ECU, ze jak kierowca w terminie np. nie wymieni oleju to samochód mu stanie. IMO to juz gruuuba przesada producentów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ten myk '3 mignięcia' chciałbym mieć > Zaś u mnie lampki gasna po chyba 5 minutach, pomimo otwartych > drzwi. zainwestuj pare zl i bedziesz mial, wlacznie z cala masa innych bajerow ze swiatlami jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Nie pamiętam w jakim aucie, ale chyba w jakimś Renault miałem klakson w dźwigience zamiast w > kierownicy. > Pozdrawiam BAS Klakson w dzwigience zoninego twingo wygasza drogowa agresje. Chcesz sie zaprzec dwiema rekami na kierownicy i strabic goscia a tu mozesz sobie tylko wesolo tit-titnac ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Elektryczne szyby, które przestają działać po wyłączeniu zapłonu. (nie dotyczy BMW i innych o których nie wiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Gniazdo zapalniczki jest zawsze, W niektórych samochodach są nawet dwa (słusznie, bo rośnie liczba urządzeń podłączanych do gniazda "zapalniczki"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 gniazdo zapalniczki ukryte ze wspólną klapą z popielniczką - korzystanie z gniazda implikuje konieczność otwarcia popielniczki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Nie pamiętam w jakim aucie, ale chyba w jakimś Renault miałem klakson w dźwigience zamiast w > kierownicy. > Pozdrawiam BAS Starsze Uno tak miały. Tak samo jak starsze Citroeny. W CX był klakson dwustopniowy - lekkie wciśnięcie przycisku włączało pojedynczy elektryczny, a mocniejsze - pneumatyczną fanfarę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 W Chevrolet Impala: - radio nie wyłącza się po wyłączeniu stacyjki. Przez kilka dni ręcznie wyłączałem radio... zanim przypadkiem odkryłem, że radio wyłącza się po otwarciu drzwi kierowcy. W sumie to chyba dobry pomysł ale na początku powoduje konsternację. - włączanie wycieraczek i zmiana prędkości wycieraczek obsługiwana przez obrotowy pierścień na jednej z dźwigienek - niezbyt wygodne - brak oznaczeń biegów (automatycznej skrzyni) przy drążku... biegi wyświetlają się pod zegarami Coś jeszcze chyba było dziwnego ale już nie pamiętam. Konstruktorzy Chevroleta są bardzo pomysłowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Są takie auta Np. Fiat Uno nie miał możliwości wyłączenia oświetlenia wnętrza bez kombinacji. Dziwne, mój ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 mnie wkurzalo kilka rzeczy ale ogranicze sie do ostatnich 2 aut jakimi jezdzilem moja laguna: klasa D ale maska jest na druta. Nie zagladam tam za czesto ale jak juz musze to wkurza mnie, ze pare euro przycieli na silownikach Elektryczne szyby wylaczaja sie po dosc krokim czasie od wylaczenia zaplonu. Nie pomaga wcisniecie startu bez odpalania silnika. Wkurza mnie to bo jak czekam na kogos gdzies i robi mi sie w aucie za goraco to musze wlaczyc silnik zeby szybe otworzyc Co do zastepczaka ktorym jezdzilem (astra 3) to wybitnie wkurzajace sa kierunkowskazy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Odcinanie szyb po wyłączeniu zapłonu niestety jest spowodowane bezpieczeństwem dzieci, żeby sobie głów czy rąk nie poprzycinały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > co opel, to inne patenty... w modelu, z którym mam do czynienia (corsa c 2001) oświetleniem > wnętrza można sterować naciskając gałkę wyłącznika świateł mijania (wciśnięcie jej zapala > lampki przy zamkniętych drzwiach, zaś przy otwartych powoduje ich zgaszenie). to w kazdym oplu tak bylo > samoczynne włączenie tylnej wycieraczki przy wrzuceniu wstecznego, gdy wycieraczki przedniej szyby > są włączone (nawet na ruch okresowy)... bardzo popularne w wielu modelach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Ale jest funkcja przeciążenia, jak szyby wykryją opór to się otwierają aby zapobiec przycięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W Chevrolet Impala: > - włączanie wycieraczek i zmiana prędkości wycieraczek obsługiwana przez obrotowy pierścień na > jednej z dźwigienek - niezbyt wygodne w wielu markach i modelach tak jest > - brak oznaczeń biegów (automatycznej skrzyni) przy drążku... biegi wyświetlają się pod zegarami zebys nie patrzyl na skrzynie biegow tylko przed siebie, w sumie mądre.. wkurza mnie jak zwlaszcza starsze panie patrza w dol na skrzynie biegow a nie do przodu, zawsze z tym walcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Odcinanie szyb po wyłączeniu zapłonu niestety jest spowodowane bezpieczeństwem dzieci, żeby sobie > głów czy rąk nie poprzycinały. odcinanie szyb po wylaczeniu zaplonu jest spowodowane tylko i wylacznie dbaloscia o prad w aucie. Renault nauczone doswiadczeniem po Lagunie 2 gdzie wiekszosc podrozy laweta byla spowodowana brakiem pradu wzielo sobie to do serca przy L3. A o nieprzyciananie czesci ciala dba sterownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ale jest funkcja przeciążenia, jak szyby wykryją opór to się otwierają aby zapobiec przycięciu. Ale przepis homologacyjny nakazujący odcinanie sterowania szyb zapłonem jest starszy i tego nie uwzględnia. W części samochodów widziałem szyby działające jeszcze przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu, żeby je można było pozamykać, ale w żadnym nie spotkałem szyb działających bez zapłonu - fabrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W niektórych samochodach są nawet dwa (słusznie, bo rośnie liczba urządzeń podłączanych do gniazda > "zapalniczki"). Ja mam 4 gniazda zapalniczki w Passacie a produkowali go juz 10 lat temu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > odcinanie szyb po wylaczeniu zaplonu jest spowodowane tylko i wylacznie dbaloscia o prad w aucie. > Renault nauczone doswiadczeniem po Lagunie 2 gdzie wiekszosc podrozy laweta byla spowodowana > brakiem pradu wzielo sobie to do serca przy L3. > A o nieprzyciananie czesci ciala dba sterownik Odpisałem wyżej - odcinanie szyb zapłonem wprowadzono od razu z ich wprowadzeniem, zanim wymyślono coś takiego, jak sterowniki. W starszych samochodach ich nie było, silnik pchał do oporu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ale przepis homologacyjny nakazujący odcinanie sterowania szyb zapłonem jest starszy i tego nie > uwzględnia. nie wiem jak jest stary ale w E32 działają dopóki się nie otworzy i zamknie drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Starsze Uno tak miały. Tak samo jak starsze Citroeny. W CX był klakson dwustopniowy - lekkie > wciśnięcie przycisku włączało pojedynczy elektryczny, a mocniejsze - pneumatyczną fanfarę. Wartburg tak miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Odpisałem wyżej - odcinanie szyb zapłonem wprowadzono od razu z ich wprowadzeniem, zanim wymyślono > coś takiego, jak sterowniki. W starszych samochodach ich nie było, silnik pchał do oporu. U mnie szyby przednie działają po wyłączeniu zapłonu tylko przy otwartych drzwiach. Generalnie chodzi o to że jak zostawisz samochód z lekko uchylonymi szybami żeby nikt kawałkiem kija wsuniętego w szparę nie otworzył szyb i dostał się do środka. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > nie wiem jak jest stary ale w E32 działają dopóki się nie otworzy i zamknie drzwi. Czyli póki kierowca jest na pokładzie - prawidłowo z punktu widzenia bezpieczeństwa dzieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Wartburg tak miał Z ciekawostek, to takie samo przełączanie świateł mijania i długich jak w Syrence - nożnym przyciskiem, miały stare Fantomasy. Do dziś zresztą mam w piwnicy taki bistabilny przekaźnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ja mam 4 gniazda zapalniczki w Passacie a produkowali go juz 10 lat temu... ach faktycznie, zapomniałem o gniazdach montowanych z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Czyli póki kierowca jest na pokładzie - prawidłowo z punktu widzenia bezpieczeństwa dzieci. imo dużo bardziej logicznie niż po wyciągnięciu kluczyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > ach faktycznie, zapomniałem o gniazdach montowanych z tyłu W Uno mam trzy z przodu Ale sam dwa dołożyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Z ciekawostek, to takie samo przełączanie świateł mijania i długich jak w Syrence - nożnym > przyciskiem, miały stare Fantomasy. Do dziś zresztą mam w piwnicy taki bistabilny przekaźnik. W wołdze to mam i IMO jest to super wygodne na trasie - jechałem raz nocą Gdańsk-> Kraków i dokładnie to wytestowałem Jeden klik nogą która i tak nie ma co robić bez konieczności odrywania rąk od kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 >ale w żadnym nie spotkałem szyb działających > bez zapłonu - fabrycznie. W BMW e36 szyby działają zawsze przy otwartych drzwiach, bardzo wygodne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maximuss Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 Przez nie gasnące światełko w kabinie rozładowałem juz nie raz aku, gniazdo zapalniczki ma stale prąd nawet po wyłaczeniu zapłonu, centralny zamek otwierany na 2 razy, 1 raz drzwi kierowcy 2xrazy reszta drzwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Gniazdo zapalniczki jest zawsze Oczywiście, że to nieprawda Za to wycieraczki ruszające przed spryskiwaczem to niezły pomysł jakiegoś "kóństruktora" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > centralny zamek otwierany na 2 razy, 1 raz drzwi kierowcy > 2xrazy reszta drzwi to standard w amerykańskich samochodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > to standard w amerykańskich samochodach W nowych oplach można to sobie samodzielnie skonfigurować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalcc Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ujeżdżając na co dzień Opla Vectrę C zastanawiałem się ile jeszcze jest wkurzających "wynalazków" w > waszych autach. Z mojej strony mam na myśli słynne Oplowskie impulsowe kierunkowskazy, których > nienawidzę od 3 lat i nie potrafię zrozumieć dlaczego jeszcze jeżdżę tym autem. Jakby ktoś nie > wiedział to w tym aucie dźwignia kierunków pomimo załączenia kierunku pozostaje na swojej > nominalnej pozycji, przy lekkim przyciśnięciu kierunku włącza kierunek na chwilę, a przy > mocniejszym na stałe, co w praktyce - u mnie przynajmniej - wygląda różnie. Przy częstym > przesiadaniu się na inne auta nie sposób nie kląć wsiadając z powrotem do Opla. > Drugim "udogodnieniem" jakie spotkałem w moim aucie to brak możliwości odłączenia oświetlenia > wnętrza przy otwartych drzwiach, a tym samym wysuszenie wypranej tapicerki latem musi się > odbywać albo z odłączonym aku albo z zamkniętymi drzwiami lub podłączonym prostownikiem. > P.S. Jeśli nie pasuje proszę przenieść na HP. Ile ludzi tyle zdań.... 1. Kierunki są super!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2. Oświetlenie wnętrza w mojej gaśnie po ok. 20 minutach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W wołdze to mam i IMO jest to super wygodne na trasie - jechałem raz nocą Gdańsk-> Kraków i > dokładnie to wytestowałem Jeden klik nogą która i tak nie ma co robić bez konieczności > odrywania rąk od kierownicy O ile pamiętam to z tego zrezygnowano głównie nie z powodów funkcjonalnych, co korozyjno-ekonomicznych. Bo przełączniki w podłodze zawsze łapały korozję, poza tym przeniesienie ich do przełącznika zespolonego pod kierownicą skróciło przewody elektryczne w instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Mój miał. Rocznik 1991. Dwie lampki nad słupkami z pasami. Ustawiało się ich funkcje naciskając z > jednej lub drugiej strony szkiełka. Musiałeś mieć ekstremalnie prosty egzemplarz Miałem Uno Turbo Jeśli miałeś dwie lampki, to była wersja z szyberdachem, a tam faktycznie dało się wyłączyć. W wersji z jedną lampką na środku nie było takiej możliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W nowych oplach można to sobie samodzielnie skonfigurować. w VAGach od dobrych 10 lat mozna to samodzielnie skonfigurowac czy na raz wszystkie drzwi otwiera, czy najpierw drzwi kierowcy a po kolejnym nacisnieciu reszte czy przy zamykaniu dzwiek czy tylko mrugniecie swiatlami czy domykanie szyb z pilota czy nie czy zamykanie centralnego po przekroczeniu 25km/h (lub 30- nie pamietam) czy kierunkowkaz miga raz czy 3 razy (po lekkim dotknieciu) - czyli to co tutaj pisali nizej to wszystko mozna sobie samemu ustawic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W nowych oplach można to sobie samodzielnie skonfigurować. w Volvo tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ujeżdżając na co dzień Opla Vectrę C zastanawiałem się ile jeszcze jest wkurzających "wynalazków" w > waszych autach. Z mojej strony mam na myśli słynne Oplowskie impulsowe kierunkowskazy, których > nienawidzę od 3 lat i nie potrafię zrozumieć dlaczego jeszcze jeżdżę tym autem. Jakby ktoś nie > wiedział to w tym aucie dźwignia kierunków pomimo załączenia kierunku pozostaje na swojej > nominalnej pozycji, przy lekkim przyciśnięciu kierunku włącza kierunek na chwilę, a przy > mocniejszym na stałe, co w praktyce - u mnie przynajmniej - wygląda różnie. Przy częstym > przesiadaniu się na inne auta nie sposób nie kląć wsiadając z powrotem do Opla. > Drugim "udogodnieniem" jakie spotkałem w moim aucie to brak możliwości odłączenia oświetlenia > wnętrza przy otwartych drzwiach, a tym samym wysuszenie wypranej tapicerki latem musi się > odbywać albo z odłączonym aku albo z zamkniętymi drzwiami lub podłączonym prostownikiem. > P.S. Jeśli nie pasuje proszę przenieść na HP. łatwiej chyba po porstu wyjąć żarówkę na czas suszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Miałem Uno Turbo Jeśli miałeś dwie lampki, to była wersja z szyberdachem, a tam faktycznie dało > się wyłączyć. W wersji z jedną lampką na środku nie było takiej możliwości Mam wersję z jedną na środku i dawało się wyłączyć - klosz lampy trzeba było z czuciem ustawić w środkowej pozycji, gdy nie było żadnego styku. Potem dołożyłem plafonierę ze starego Passata przy lusterku i już nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Znalazłem, to było w Renault 25, możliwe że w R18 i R19 też tak było, ale nie pamiętam i nie chce > mi się szukać. > Pozdrawiam BAS Master też tak ma... Totalna głupota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > W niektórych samochodach są nawet dwa (słusznie, bo rośnie liczba urządzeń podłączanych do gniazda > "zapalniczki"). Albo i 3-4 licząc bagażnik i gniazda dla tylnego rzędu foteli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Miałem Uno Turbo > Jeśli miałeś dwie lampki, to była wersja z szyberdachem, a tam faktycznie dało > się wyłączyć. W wersji z jedną lampką na środku nie było takiej możliwości Faktycznie miałem szyberdach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Ale przepis homologacyjny nakazujący odcinanie sterowania szyb zapłonem jest starszy i tego nie > uwzględnia. W części samochodów widziałem szyby działające jeszcze przez kilkanaście sekund po > wyłączeniu zapłonu, żeby je można było pozamykać, ale w żadnym nie spotkałem szyb działających > bez zapłonu - fabrycznie. I najczęściej jest to kilkanaście sekund lub do otwarcia drzwi kierowcy - co następi pierwsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > I najczęściej jest to kilkanaście sekund lub do otwarcia drzwi kierowcy - co następi pierwsze. No tu chyba masz rację - w nowszych samochodach. W starszych VW/Audi się nie spotkałem z szybami działającymi po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Nie wiem czy renault, ale starsze modele peugeotów to miały - to był dopiero szczyt ergonomii - w > awaryjnej sytuacji raczej kiepsko się sprawdzało. Kwestia przyzwyczajenia. Ja jeżdżąc dużo Uno 900 z klaksonem w dynksie potem tak usiłowałem trąbić w Audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Albo i 3-4 licząc bagażnik i gniazda dla tylnego rzędu foteli Do Uno dodałem dwa i też żałuję, że tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2012 > Starsze Uno tak miały. starsze uno miały normalnie na środku kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.