MarCo Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Małe podsumowanie w/g motoru na wrzesień 2012! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Małe podsumowanie w/g motoru na wrzesień 2012! Większość to diesle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Bravy 1,4 12v widać już chyba powymierały, skoro nic o niej nie wspominają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Większość to diesle. I ani jednej benzyny N/A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bravy 1,4 12v widać już chyba powymierały, skoro nic o niej nie wspominają Wycofany z produkcji ponad 13 lat temu, więc chyba poszedł w zapomnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I ani jednej benzyny N/A. A nie powinno być misiubisiu 1.6gdi czy jak mu tam? Swoją droga - autor słabo się przyłożył do tematu i poleciał stereotypami. TDCI we fijordach po 2005 r. miały już wyeliminowaną wadliwą pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I ani jednej benzyny N/A. Silnik z alfy nie ma turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Większość to diesle. bo taka jest niestety prawda dla osoby robiącej przeciętne roczne przebiegi diesel jest IMO ekonomicznie nieuzasadniony. Niewiele niższe spalanie (o ile jest) "rekompensują" koszty serwisu i napraw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Małe podsumowanie w/g motoru na wrzesień 2012! trzy silniki VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości, bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik12 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > trzy silniki VW I praktycznie żadnego francuza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A nie powinno być misiubisiu 1.6gdi czy jak mu tam? To już historia... Zresztą problemy z wtryskiem wynikały głównie z powodu kiepskiej jakości paliwa. Ale jednak Mitsubishi zrezygnowało z bezpośredniego wtrysku i generalnie Japończycy nie chcą się w to bawić. > Swoją droga - autor słabo się przyłożył do tematu i poleciał stereotypami. TDCI we fijordach po > 2005 r. miały już wyeliminowaną wadliwą pompę. Taki sobie artykulik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Silnik z alfy nie ma turbo A, faktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I praktycznie żadnego francuza właśnie, dziwi brak 1.9dci czy 2.2dci patrz wątek o lagunie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > właśnie, dziwi brak 1.9dci czy 2.2dci > patrz wątek o lagunie Może (???) już ich nie ma w sprzedaży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Może (???) już ich nie ma w sprzedaży? Superbow z 2.0TDI wspomnianym w artykule nie ma od zdaje sie 5 lat, a jednak znalazly sie tutaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Może (???) już ich nie ma w sprzedaży? to są silniki popularne na rynku wtórnym, a na tym chyba 2.2dci występuje ? i to nie tylko w reno - navara nie miała silnika reno ? a na pewno dość popularny jest 1.9dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > to są silniki popularne na rynku wtórnym, a na tym chyba 2.2dci występuje ? i Skoro tak to powinni o nim napisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bednar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same > dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości, > bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A Standardową usterką w nim jest UPG. Wielu użytkowników to przechodzi, nie ma reguły. Wymiana na nowe z nowymi szpilkami ARP problem rozwiązuje. Przegrzanie przy tym grozi (i wszystkie jego skutki), gdy się nie zwraca uwagi na wskaźniki. Wypalone tłoki to raczej na słabym paliwie podczas ostrej jazdy. W 2.0 standardową usterką są panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same > dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości, > bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A Co to się czasem na miescie słyszy... 2,0 rządzi Ale ten z '96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I ani jednej benzyny N/A. normalne w miare bezproblmowe silniki szkoda ze juz nie mozna spotkać we Fiacie 1.2 16v 86KM czy 1.1 55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > normalne w miare bezproblmowe silniki > szkoda ze juz nie mozna spotkać we Fiacie 1.2 16v 86KM czy 1.1 55 Japończycy i Amerykanie nadal robią benzyny N/A, więc jest wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Japończycy i Amerykanie nadal robią benzyny N/A, więc jest wybór a jest gdzieś w klasie B/C motor N/A >150KM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > a jest gdzieś w klasie B/C motor N/A >150KM ? Clio sport? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > a jest gdzieś w klasie B/C motor N/A >150KM ? W C Lancer ma 143, z fabrycznymi gratisami > 150, Civic podobnie, Chevrolety też mają około 150, Dodge (silnik Mitsubishi), Mazda 3 (150 KM) , pewnie by się coś jeszcze znalazło. A jeżeli brać pod uwagę amerykańską klasę C - to do wyboru do koloru, nawet V6 się znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Clio sport? Tam chyba turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A nie powinno być misiubisiu 1.6gdi czy jak mu tam? > Swoją droga - autor słabo się przyłożył do tematu i poleciał stereotypami. TDCI we fijordach po > 2005 r. miały już wyeliminowaną wadliwą pompę. Audi podobnie poradziło sobie z wycierającymi się wałkami rozrządu, poza tym mial być ranking silnków a w fordzie to pompa jest problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Większość to diesle. Należy zauważyć, że te "diesle" to współczesne wydumki żyłujące i komplikujące prosty wynalazek Rudolfa Diesla na maxa. Gdyby zrobić ranking najbardziej niezawodnych silników, nie tylko najnowszych, sytuacja zapewne wyglądała by podobnie - proste, niewysilone diesle są niezawodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Należy zauważyć, że te "diesle" to współczesne wydumki żyłujące i komplikujące prosty wynalazek > Rudolfa Diesla na maxa. Gdyby zrobić ranking najbardziej niezawodnych silników, nie tylko > najnowszych, sytuacja zapewne wyglądała by podobnie - proste, niewysilone diesle są > niezawodne. zgadza się, a najgorsze że ta choroba postępuje i już są efekty vide TSI w zestawieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > szkoda ze juz nie mozna spotkać we Fiacie 1.2 16v 86KM 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie) BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i później długo , długo nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie) No bo przekształcił się w 1,4 StarJet (uproszczając) Mam to w stilo i do turlania wystarczy. 7,3 w cyklu mieszanym od 25 tyś km i 6,1 do 6,3 na niezakorkowanej trasie z prędkością 110 - 120 km/h Tam też nie ma się co psuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Tylko 2 benzyny w tym 1.4 TSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo > cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie) 86kM było w Punto I Sporting. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Małe podsumowanie w/g motoru na wrzesień 2012! Według mnie, mazdowski silnik trafił do tego zestawienia trochę niesprawiedliwie. Opisane usterki nie jest trudno zdiagnozować a dodatkowo są stosunkowo niedrogie do usunięcia: zawór SCV kosztuje ok 500zł (sporo), ale wymienia się go bez problemu w 10 minut, zalepianiu się smoka olejowego można zapobiec na czas wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami, gdzie koszt operacji to ok 200zł. Niesprawiedliwe więc jest zestawienie CiTD z silnikami, w których awarie są dużo poważniejsze i skutkują kosztami o rząd wielkości większymi. Ale prawdą jest, że jeżeli zaniedbamy sprawę zalepionego smoka olejowego, to doprowadzimy do zatarcia silnika. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i > później długo , długo nic To chyba prędzej zwykłe a nie turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i > później długo , długo nic Ale wypadałoby określić ramy czasowe, bo tak to ciut szeroki byłby ten ranking. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 A gdzie dCi? Nie psujom sie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ale wypadałoby określić ramy czasowe, bo tak to ciut szeroki byłby ten ranking. no to koniec lat 90' i bezapelacyjnie do samego końca wygrywa JTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A gdzie dCi? Nie psujom sie? już przetopione w hucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo > cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie) > BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i > później długo , długo nic w Punto Sporting i Stile czy tam costam mial 86KM potem w Bravo/a mial 82 a finalnie w P2 mial juz 80 przez normy EURO z tego co pamietam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Według mnie, mazdowski silnik trafił do tego zestawienia trochę niesprawiedliwie. Opisane usterki > nie jest trudno zdiagnozować a dodatkowo są stosunkowo niedrogie do usunięcia: zawór SCV > kosztuje ok 500zł (sporo), ale wymienia się go bez problemu w 10 minut, zalepianiu się smoka > olejowego można zapobiec na czas wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami, gdzie koszt > operacji to ok 200zł. Niesprawiedliwe więc jest zestawienie CiTD z silnikami, w których awarie > są dużo poważniejsze i skutkują kosztami o rząd wielkości większymi. > Ale prawdą jest, że jeżeli zaniedbamy sprawę zalepionego smoka olejowego, to doprowadzimy do > zatarcia silnika. > Pozdrawiam > Bartek Nie kazdy czyta fora i chce poprawiac fabryke na wlasna reke... Czy Mazda robila akcje serwisowa, zeby to poprawic? Jesli nie, to IMHO zasluzenie sie tam znajduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > już przetopione w hucie 2.2 dCi jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tylko 2 benzyny w tym 1.4 TSI byle sie do wiosny nie rozpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > 2.2 dCi jak najbardziej Bullshit. Znam egzemplarze mocno bezproblemowe i to w królowych lawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie kazdy czyta fora i chce poprawiac fabryke na wlasna reke... > Czy Mazda robila akcje serwisowa, zeby to poprawic? > Jesli nie, to IMHO zasluzenie sie tam znajduje Nie mam pojęcia, czy robiła, bo nabyłem pojazd z takim silnikiem już po tym, jak pojawił się jego następca. A co do czytania forów - z zestawienia wynika, że w przypadku aut grupy VAG orientowanie się w wadach poszczególnych silników to jazda obowiązkowa przyszłego użytkownika takiegoż pojazdu. Mocno mnie zaskoczyła liczba silnikow VW-Gruppe na tej niechlubnej liście. Pozdro bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tam chyba turbo. prosze cie http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Clio#Engines Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 prawdziwym królem jest ten diesel z Opla Signum - ktoś kiedyś opowiadał że jakiś koleś oddał całe takie auto na złom tak go pokochał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bullshit. Znam egzemplarze mocno bezproblemowe i to w królowych lawet. W moim 2.2dci pękł wałek rozrządu i ciągłe problemy z egr-em. Mimo wszystko znowu kupiłem Renault, tym razem nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W moim 2.2dci pękł wałek rozrządu i ciągłe problemy z egr-em. Mimo wszystko znowu kupiłem Renault, > tym razem nowe. Widać, te 2.2dci powinny być sprzedawane z info o tym, która zmiana i w jaki dzień je składała. Bo rozrzut opinii jest równy rozrzutowi między przedszkolakiem (z zasady niepijącym jeszcze przez następne kilka-kilkanaście lat), a chlorem, który we krwi ma tę nalewkę wiśniową, będącą podstawą jego egzystencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 zabrakło benzyn N/A z problematycznymi wariatorami/KZFR od Fiata i Renault Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.