Skocz do zawartości

Ranking 10 najbardziej zawodnych silników !


MarCo

Rekomendowane odpowiedzi

zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości, bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie powinno być misiubisiu 1.6gdi czy jak mu tam?

To już historia... Zresztą problemy z wtryskiem wynikały głównie z powodu kiepskiej jakości paliwa. Ale jednak Mitsubishi zrezygnowało z bezpośredniego wtrysku i generalnie Japończycy nie chcą się w to bawić.

> Swoją droga - autor słabo się przyłożył do tematu i poleciał stereotypami. TDCI we fijordach po

> 2005 r. miały już wyeliminowaną wadliwą pompę.

Taki sobie artykulik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może (???) już ich nie ma w sprzedaży?

to są silniki popularne na rynku wtórnym, a na tym chyba 2.2dci występuje ? i to nie tylko w reno hmm.gif - navara nie miała silnika reno ?

a na pewno dość popularny jest 1.9dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same

> dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości,

> bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A

Standardową usterką w nim jest UPG. Wielu użytkowników to przechodzi, nie ma reguły. Wymiana na nowe z nowymi szpilkami ARP problem rozwiązuje. Przegrzanie przy tym grozi (i wszystkie jego skutki), gdy się nie zwraca uwagi na wskaźniki.

Wypalone tłoki to raczej na słabym paliwie podczas ostrej jazdy.

W 2.0 standardową usterką są panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zdziwił mnie 2,5 boxer z subaru ... nie miałem z nim styczności, ale słyszałem o tym silniku same

> dobrze rzeczy - włącznie z tym że jest zdecydowanie lepszy (w sensie trwałości,

> bezawaryjności) od 2.0 ... ale może mowa była o N/A

Co to się czasem na miescie słyszy... zlosnik.gif

2,0 rządzi uzbroj_zlo.gif

Ale ten z '96 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jest gdzieś w klasie B/C motor N/A >150KM ?

W C Lancer ma 143, z fabrycznymi gratisami > 150, Civic podobnie, Chevrolety też mają około 150, Dodge (silnik Mitsubishi), Mazda 3 (150 KM) , pewnie by się coś jeszcze znalazło.

A jeżeli brać pod uwagę amerykańską klasę C - to do wyboru do koloru, nawet V6 się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie powinno być misiubisiu 1.6gdi czy jak mu tam?

> Swoją droga - autor słabo się przyłożył do tematu i poleciał stereotypami. TDCI we fijordach po

> 2005 r. miały już wyeliminowaną wadliwą pompę.

Audi podobnie poradziło sobie z wycierającymi się wałkami rozrządu, poza tym mial być ranking silnków a w fordzie to pompa jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większość to diesle.

Należy zauważyć, że te "diesle" to współczesne wydumki żyłujące i komplikujące prosty wynalazek Rudolfa Diesla na maxa. Gdyby zrobić ranking najbardziej niezawodnych silników, nie tylko najnowszych, sytuacja zapewne wyglądała by podobnie - proste, niewysilone diesle są niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Należy zauważyć, że te "diesle" to współczesne wydumki żyłujące i komplikujące prosty wynalazek

> Rudolfa Diesla na maxa. Gdyby zrobić ranking najbardziej niezawodnych silników, nie tylko

> najnowszych, sytuacja zapewne wyglądała by podobnie - proste, niewysilone diesle są

> niezawodne.

zgadza się, a najgorsze że ta choroba postępuje i już są efekty vide TSI w zestawieniu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda ze juz nie mozna spotkać we Fiacie 1.2 16v 86KM

1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie)

BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i później długo , długo nic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie)

No bo przekształcił się w 1,4 StarJet (uproszczając)

Mam to w stilo i do turlania wystarczy.

7,3 w cyklu mieszanym od 25 tyś km

i 6,1 do 6,3 na niezakorkowanej trasie z prędkością 110 - 120 km/h

Tam też nie ma się co psuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Małe podsumowanie w/g motoru na wrzesień 2012!

Według mnie, mazdowski silnik trafił do tego zestawienia trochę niesprawiedliwie. Opisane usterki nie jest trudno zdiagnozować a dodatkowo są stosunkowo niedrogie do usunięcia: zawór SCV kosztuje ok 500zł (sporo), ale wymienia się go bez problemu w 10 minut, zalepianiu się smoka olejowego można zapobiec na czas wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami, gdzie koszt operacji to ok 200zł. Niesprawiedliwe więc jest zestawienie CiTD z silnikami, w których awarie są dużo poważniejsze i skutkują kosztami o rząd wielkości większymi.

Ale prawdą jest, że jeżeli zaniedbamy sprawę zalepionego smoka olejowego, to doprowadzimy do zatarcia silnika.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1242 16v Fire miał 82 lub po modernizacji 80KM , i faktycznie szkoda że go nie klepią , bardzo

> cichy i oszczędny silnik (miałem w Bravie)

> BTW czekam na ranking niezawodnych silników : na wygraną zasługują 1,9 TDI lub 1,9 JTD , i

> później długo , długo nic

w Punto Sporting i Stile czy tam costam mial 86KM potem w Bravo/a mial 82 a finalnie w P2 mial juz 80 przez normy EURO z tego co pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według mnie, mazdowski silnik trafił do tego zestawienia trochę niesprawiedliwie. Opisane usterki

> nie jest trudno zdiagnozować a dodatkowo są stosunkowo niedrogie do usunięcia: zawór SCV

> kosztuje ok 500zł (sporo), ale wymienia się go bez problemu w 10 minut, zalepianiu się smoka

> olejowego można zapobiec na czas wymieniając podkładki pod wtryskiwaczami, gdzie koszt

> operacji to ok 200zł. Niesprawiedliwe więc jest zestawienie CiTD z silnikami, w których awarie

> są dużo poważniejsze i skutkują kosztami o rząd wielkości większymi.

> Ale prawdą jest, że jeżeli zaniedbamy sprawę zalepionego smoka olejowego, to doprowadzimy do

> zatarcia silnika.

> Pozdrawiam

> Bartek

Nie kazdy czyta fora i chce poprawiac fabryke na wlasna reke...

Czy Mazda robila akcje serwisowa, zeby to poprawic?

Jesli nie, to IMHO zasluzenie sie tam znajdujeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie kazdy czyta fora i chce poprawiac fabryke na wlasna reke...

> Czy Mazda robila akcje serwisowa, zeby to poprawic?

> Jesli nie, to IMHO zasluzenie sie tam znajduje

Nie mam pojęcia, czy robiła, bo nabyłem pojazd z takim silnikiem już po tym, jak pojawił się jego następca.

A co do czytania forów - z zestawienia wynika, że w przypadku aut grupy VAG orientowanie się w wadach poszczególnych silników to jazda obowiązkowa przyszłego użytkownika takiegoż pojazdu. Mocno mnie zaskoczyła liczba silnikow VW-Gruppe na tej niechlubnej liście.

Pozdro

bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim 2.2dci pękł wałek rozrządu i ciągłe problemy z egr-em. Mimo wszystko znowu kupiłem Renault,

> tym razem nowe.

Widać, te 2.2dci powinny być sprzedawane z info o tym, która zmiana i w jaki dzień je składała. Bo rozrzut opinii jest równy rozrzutowi między przedszkolakiem (z zasady niepijącym jeszcze przez następne kilka-kilkanaście lat), a chlorem, który we krwi ma tę nalewkę wiśniową, będącą podstawą jego egzystencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.