Skocz do zawartości

będą dopłaty czy nie?


subArek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krawiec

> Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z

> rabatem 7.000?

Nie, ale wartość wszelkiego rodzajów trupów pójdzie w góre..

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z

> rabatem 7.000?

Ja na pewno nie. Kupię drugi też za 10k. Zresztą nawet nie planuję wymieniać skoro ten jest dobry zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z

> rabatem 7.000?

Mam i nowe i 17 letnie, planuję kupić kolejne nowe za jakiś czas, liczy się ?

Dostanę 7 patoli ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W radiu mówili, że trzeba być właścicielem rzęcha przynajmniej od 5 lat (takie są propozycje), żeby

> właśnie nie było takiego "handlu".

eeee... cos ludzie wykombinuja na pewno - zapomniales w jakim kraju zyjesz? smile.gif

Po rodzinie mozna poszukac, wylozyc kase a potem podarowac/odkupic nowke. itp. itd. Pomyslow tyle, co Polakow zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chore.... ci co ledwo wiążą koniec z końcem będą z podatków sponsorowali swoim szefom nowe gabloty

Tak, bo szefowie obecnie jezdza 15-letnimi sztruclami wink.gif

Inna kwestia, ze nie bedzie to pewnie dotyczylo zakupow aut do DG czy firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee... cos ludzie wykombinuja na pewno - zapomniales w jakim kraju zyjesz?

> Po rodzinie mozna poszukac, wylozyc kase a potem podarowac/odkupic nowke. itp. itd. Pomyslow tyle,

> co Polakow

A w to nie wątpię grinser006.gif W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg, to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim dofinansowaniu i tak skorzysta bogaty bo biednego dalej nie będzie stać na nowe nawet najtańsze za 25 000zł np. Pandę bieda. I nie mówię tutaj o jakiejś hołocie ale o uczciwie pracujących na pełen etat za przysłowiowe tysioncpińcet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w to nie wątpię W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg,

> to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry

Moim zdaniem problemem nie jest wiek aut tylko ich stan techniczny a to powinno się eliminować na przeglądach. Stary ale sprawny? Czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem problemem nie jest wiek aut tylko ich stan techniczny a to powinno się eliminować na

> przeglądach. Stary ale sprawny? Czemu nie.

Wiek też ma duże znaczenie - bezpieczeństwo. Wyobraź sobie, że wjeżdżasz komuś w tyłek przez zagapienie. Zdarza się. W nowszym aucie nikomu nic się nie stanie, wymienicie się numerami polis i tyle. A jak przydzwonisz w CC czy inne Tico, to idziesz siedzieć, bo spowodowałeś wypadek - są zabici lub ranni. No i wiesz zresztą jak wyglądają badania diagnostyczne, zwłaszcza na wsiach cfaniaczek.gif Wszystko załatwia się przez znajomości. Młodszy rocznik = mniejsza szansa, że auto smrodzi, jedzie bez hamulców. A i normy Euro też zależą od wieku pojazdu - wolę, żeby na drogach było mniej trucicieli. I chętnie za to zapłacę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobre - może 7kpln to niedużo bo starcza ledwo na navi w nowym aucie klasy D - ale w klasie B -

> gdzie przy cenie auta 40kpln 7kpln w ta czy w tamtą robi dużą różnicę.

A w klasie A może być nawet 1/3 ceny ok.gif Jeżeli ktoś jeździ starym CC, to chętnie wymieni na nową Pandę z korzyścią dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z

> rabatem 7.000?

mam sprawną, jeżdżącą bravę, która poszłaby za grosze na części albo za te same grosze na szrot i mnie taka opcja na dzisiaj interesuje bardzo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W radiu mówili, że trzeba być właścicielem rzęcha przynajmniej od 5 lat (takie są propozycje), żeby

> właśnie nie było takiego "handlu".

obstawiam ze daloby to znikomy wzrost sprzedazy nowych aut. Jesli ktos posiada od co najmniej 5 lat juz 15letnie auto to raczej nawet najtanszym nowym zainteresowany nie bedzie.

Zeby pomysl sensownie zadzialal trzeba sensownie tzn. dosc elastycznie ustalic kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst

> i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów

IMO nic.

Szczerze mówię, jak jest.

I powyższe to raczej bardziej opinia "dobrze wiedzących co w trawie piszczy", a nie moje prywatne widzimisię.

Pamiętajmy, co się działo, gdy w 2009 były dopłaty rządowe w połowie Europy.

Wystarczy spojrzeć na to, co teraz dzieje się w Fiat Auto Poland.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i dobrze Czyli rynek na to chyba jest.

przy takich warunkach to przy dg auto za 40000 netto lepiej byłoby kupić na taką dopłatę niż się bawić w odliczanie 60% vatu (5520 do 7000) a jak auto tańsze to byłoby jeszcze lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam ze daloby to znikomy wzrost sprzedazy nowych aut. Jesli ktos posiada od co najmniej 5 lat

> juz 15letnie auto to raczej nawet najtanszym nowym zainteresowany nie bedzie.

Ale dlaczego? Ja jestem takim przykładem. Miałem stare auto a żona swoje (małe) Urodziło się dziecko i potrzeba było kupić większe. Moje poszło do ludzi (bo było najstarsze) a duże nowe do garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposób takie dopłaty miałyby pomóc naszej gospodarce? Jak dopłata do produkowanego w

> Wolfsburgu Golfa ma postawić nasz kraj na nogi?

VAT z zakupu auta wraca do wora państwowego

dochodowy z salonu samochodowego też.

Już przy Fiacie Panda ta dopłata może mieć ekonomiczne uzasadnienie palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w to nie wątpię W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg,

> to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry

lepszy ten kierunek niż wywalanie pieniędzy na darmowe przeloty dla posłów czy ryczałt na ich paliwo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam sprawną, jeżdżącą bravę, która poszłaby za grosze na części albo za te same grosze na szrot i

> mnie taka opcja na dzisiaj interesuje bardzo ...

3 lata temu mialem sprawna almere ktora poszla do zyda za grosze

a czekalem na doplatke oslabiony.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to mam nadzieję, że to nie przejdzie. Im mniej ingerencji państwa w cokolwiek, tym lepiej.

Rynej niech sobie sam radzi.

PS

Śmieszy mnie juz sam tytuł. Dopłaty uratuja polski rynek aut.

Z mojej perspektywy, to te dołaty dadzą wiecej zarobić (czy tam utrzymać produkcję) zachodnim koncernom takim jak fiat, vw, renault czy opel. A w kraju co zostanie?

Ktoś tam pisał, ze ta dopłata by sie rządowi jeszcze opłacała, bo vat, bo dochodowy etc.

Więc założmy, ze to co państwo wyda a dołatę, wróci do niego w postaci podatków. Wyjdzie wiec na zero.

Tymczasem patrząc z drugiej strony, część z tych ludzi (i to zapewne spory odsetek), którzy kupią auto z dopłatą i tak by je kupiło, nawet bez dopłaty dajac państwu czysty zarobek w VAT i CIT a nie tylko wyjście na zero.

ps

tak, mam jedno auto, które by się na to kwalifikowało i teoretycznie stać by mnie było na zakup nówki z salonu.

Ale nie widze najmniejszej potrzeby takiego zakupu.

Dorzynam dotychczasowe aż się zepsuje do tego stopnia, że nie warto bedzie naprawiać i kupuję następne za 15 max 20kzł.

I mam spokojny umysł, nie martwie sie ze mi ktos je ukradnie, nie martwie sie o rysy i zarysowania, czy drobne obtłuczenia etc., nawet jak je w skrajnym przypadku poważnie uszkodzę to nie będzie aż tak wielka strata, zeby rozpaczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chore.... ci co ledwo wiążą koniec z końcem będą z podatków sponsorowali swoim szefom nowe gabloty

Bogatsi i tak płacą więcej w podatkach. To trochę odzyskają. Wyciągniesz dobry rabat u dilera + 7000 tyś i od razu biegnę do salonu.

Jeszcze tylko kwestia tego rzęcha smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś tam pisał, ze ta dopłata by sie rządowi jeszcze opłacała, bo vat, bo dochodowy etc.

> Więc założmy, ze to co państwo wyda a dołatę, wróci do niego w postaci podatków. Wyjdzie wiec na

> zero.

Patrząc globalnie, byłoby malinowo, żeby wszyscy ludzie mieli robotę, a finalnie państwa wychodziłyby "na zero".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie było tych dopłat. Jest to trochę bez sensu. Biedny i tak nie kupi tylko bogaty, któremu to zbytnio nie zrobi różnicy, bo i tak by kupił nowy samochód.

Do tego dochodzi jeszcze prawdopodobne "zaczopowanie" stacji demontażu, które nie będą w stanie sobie poradzić z większą ilością oddanych na złom samochodów.

Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał jakiś obserwacji w Niemczech. Jak to tam wyglądało i co dało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oby nie było tych dopłat. Jest to trochę bez sensu. Biedny i tak nie kupi tylko bogaty, któremu to

> zbytnio nie zrobi różnicy, bo i tak by kupił nowy samochód.

Bzdura wink.gif Tylko jak zdefiniujesz tego bogatego. Czy ten kto kupuje nowy samochód za 40 tyś, czy bogaty to dopiero jak kupujesz za 200 tys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura Tylko jak zdefiniujesz tego bogatego. Czy ten kto kupuje nowy samochód za 40 tyś, czy

> bogaty to dopiero jak kupujesz za 200 tys?

No dobrze - trochę bogatszy i wszyscy wzwyż.

Rozdzieliłem ludzi na dwie opcje, bez rozdrabniania się na pośrednich ludzi i dyskusji o tym czy kasjerka z Tesco to osoba biedna, a pani z warzywniaka jest trochę bogatsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał jakiś obserwacji w Niemczech. Jak to tam

> wyglądało i co dało?

Prosto i tematycznie - tam sprzedałą się masa samochodów.

Głównie małych i tanich, stąd najbardziej wygrany był na tym segment A i B, a więc Fiat i inni producenci miniatur.

Tyle, że potem był MEGA zjazd sprzedaży - po prostu było to sztuczne przeniesienie popytu z przyszłości w teraźniejszość (nie umiem jaśniej objaśnić :-) )

Dopłaty to półśrodek i "reanimacja trupa".

W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu.

Przez co PL rynek, mający potencjał na poziomie pod 1 mln sztuk wchłania rocznie ok 300 k sztuk nowych samochodów.

Gdyby nie sprzedaż do firm (podmiotów prawa handlowego i osób prowadzących d.g.) to ta ilość byłaby 5-cyfrowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i

> regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu.

ja się może nie znam , ale jakby nie ta '' używana padlina z zachodu '' , to ulice by wyglądały jak na Kubie z jeszcze starszymi trupami i wynalazkami pokroju poldomierz , bo biednych i tak by nie było stać na nowe z salonu , więc z konieczności reanimowali by te stare wynalazki , a tak używki z zachodu są tanie , i następuje że tak powiem sukcesywne odmładzanie parku maszynowego w PL ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prosto i tematycznie - tam sprzedałą się masa samochodów.

> Głównie małych i tanich, stąd najbardziej wygrany był na tym segment A i B, a więc Fiat i inni

> producenci miniatur.

> Tyle, że potem był MEGA zjazd sprzedaży - po prostu było to sztuczne przeniesienie popytu z

> przyszłości w teraźniejszość (nie umiem jaśniej objaśnić :-) )

> Dopłaty to półśrodek i "reanimacja trupa".

> W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i

> regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu.

> Przez co PL rynek, mający potencjał na poziomie pod 1 mln sztuk wchłania rocznie ok 300 k sztuk

> nowych samochodów.

> Gdyby nie sprzedaż do firm (podmiotów prawa handlowego i osób prowadzących d.g.) to ta ilość byłaby

> 5-cyfrowa...

Patrzac na to jaki % spoleczenstwa jest 2-im progu podatkowym to jakos marnie widze ten potencjal na 1mln aut grinser006.gif

No chyba, ze zeby w sciane, ale kupimy sobie nowke sztuke z salonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.