subArek Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 jakiś tekst i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z rabatem 7.000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? Nie, ale wartość wszelkiego rodzajów trupów pójdzie w góre.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? Ja na pewno nie. Kupię drugi też za 10k. Zresztą nawet nie planuję wymieniać skoro ten jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? Jasne, ze nie, ale sprzeda je komus, kto chce kupic nowke a samemu kupi cos jednak mlodszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? Mam i nowe i 17 letnie, planuję kupić kolejne nowe za jakiś czas, liczy się ? Dostanę 7 patoli ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie, ale wartość wszelkiego rodzajów trupów pójdzie w góre.. W radiu mówili, że trzeba być właścicielem rzęcha przynajmniej od 5 lat (takie są propozycje), żeby właśnie nie było takiego "handlu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Mam i nowe i 17 letnie, planuję kupić kolejne nowe za jakiś czas, liczy się ? > Dostanę 7 patoli ? To raczej wyjątkowa sytuacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Chore.... ci co ledwo wiążą koniec z końcem będą z podatków sponsorowali swoim szefom nowe gabloty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W radiu mówili, że trzeba być właścicielem rzęcha przynajmniej od 5 lat (takie są propozycje), żeby > właśnie nie było takiego "handlu". eeee... cos ludzie wykombinuja na pewno - zapomniales w jakim kraju zyjesz? Po rodzinie mozna poszukac, wylozyc kase a potem podarowac/odkupic nowke. itp. itd. Pomyslow tyle, co Polakow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Chore.... ci co ledwo wiążą koniec z końcem będą z podatków sponsorowali swoim szefom nowe gabloty Tak, bo szefowie obecnie jezdza 15-letnimi sztruclami Inna kwestia, ze nie bedzie to pewnie dotyczylo zakupow aut do DG czy firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > eeee... cos ludzie wykombinuja na pewno - zapomniales w jakim kraju zyjesz? > Po rodzinie mozna poszukac, wylozyc kase a potem podarowac/odkupic nowke. itp. itd. Pomyslow tyle, > co Polakow A w to nie wątpię W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg, to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Na takim dofinansowaniu i tak skorzysta bogaty bo biednego dalej nie będzie stać na nowe nawet najtańsze za 25 000zł np. Pandę bieda. I nie mówię tutaj o jakiejś hołocie ale o uczciwie pracujących na pełen etat za przysłowiowe tysioncpińcet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? ja sie raczej obawiam że, gdyby to weszło, nagle nowe autka podrożeją o 5 tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A w to nie wątpię W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg, > to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry Moim zdaniem problemem nie jest wiek aut tylko ich stan techniczny a to powinno się eliminować na przeglądach. Stary ale sprawny? Czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > ja sie raczej obawiam że, gdyby to weszło, nagle nowe > autka podrożeją o 5 tysięcy. Może być i tak, chociaż wątpię. Konkurencja na rynku jednak istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 dobre - może 7kpln to niedużo bo starcza ledwo na navi w nowym aucie klasy D - ale w klasie B - gdzie przy cenie auta 40kpln 7kpln w ta czy w tamtą robi dużą różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Moim zdaniem problemem nie jest wiek aut tylko ich stan techniczny a to powinno się eliminować na > przeglądach. Stary ale sprawny? Czemu nie. Wiek też ma duże znaczenie - bezpieczeństwo. Wyobraź sobie, że wjeżdżasz komuś w tyłek przez zagapienie. Zdarza się. W nowszym aucie nikomu nic się nie stanie, wymienicie się numerami polis i tyle. A jak przydzwonisz w CC czy inne Tico, to idziesz siedzieć, bo spowodowałeś wypadek - są zabici lub ranni. No i wiesz zresztą jak wyglądają badania diagnostyczne, zwłaszcza na wsiach Wszystko załatwia się przez znajomości. Młodszy rocznik = mniejsza szansa, że auto smrodzi, jedzie bez hamulców. A i normy Euro też zależą od wieku pojazdu - wolę, żeby na drogach było mniej trucicieli. I chętnie za to zapłacę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > dobre - może 7kpln to niedużo bo starcza ledwo na navi w nowym aucie klasy D - ale w klasie B - > gdzie przy cenie auta 40kpln 7kpln w ta czy w tamtą robi dużą różnicę. A w klasie A może być nawet 1/3 ceny Jeżeli ktoś jeździ starym CC, to chętnie wymieni na nową Pandę z korzyścią dla wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? ale nowego nie kupię, bo takich jak moja 18stka już nie robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? mam sprawną, jeżdżącą bravę, która poszłaby za grosze na części albo za te same grosze na szrot i mnie taka opcja na dzisiaj interesuje bardzo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > mam sprawną, jeżdżącą bravę, która poszłaby za grosze na części albo za te same grosze na szrot i > mnie taka opcja na dzisiaj interesuje bardzo ... No i dobrze Czyli rynek na to chyba jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W radiu mówili, że trzeba być właścicielem rzęcha przynajmniej od 5 lat (takie są propozycje), żeby > właśnie nie było takiego "handlu". obstawiam ze daloby to znikomy wzrost sprzedazy nowych aut. Jesli ktos posiada od co najmniej 5 lat juz 15letnie auto to raczej nawet najtanszym nowym zainteresowany nie bedzie. Zeby pomysl sensownie zadzialal trzeba sensownie tzn. dosc elastycznie ustalic kryteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jakiś tekst > i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów IMO nic. Szczerze mówię, jak jest. I powyższe to raczej bardziej opinia "dobrze wiedzących co w trawie piszczy", a nie moje prywatne widzimisię. Pamiętajmy, co się działo, gdy w 2009 były dopłaty rządowe w połowie Europy. Wystarczy spojrzeć na to, co teraz dzieje się w Fiat Auto Poland. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > No i dobrze Czyli rynek na to chyba jest. przy takich warunkach to przy dg auto za 40000 netto lepiej byłoby kupić na taką dopłatę niż się bawić w odliczanie 60% vatu (5520 do 7000) a jak auto tańsze to byłoby jeszcze lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > obstawiam ze daloby to znikomy wzrost sprzedazy nowych aut. Jesli ktos posiada od co najmniej 5 lat > juz 15letnie auto to raczej nawet najtanszym nowym zainteresowany nie bedzie. Ale dlaczego? Ja jestem takim przykładem. Miałem stare auto a żona swoje (małe) Urodziło się dziecko i potrzeba było kupić większe. Moje poszło do ludzi (bo było najstarsze) a duże nowe do garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
subArek Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > IMO nic. > Szczerze mówię, jak jest. też, niestety, jakoś zdanie mam podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie, ale wartość wszelkiego rodzajów trupów pójdzie w góre.. > Krawiec Nie tylko trupów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jakiś tekst > i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów zapomnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jakiś tekst > i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów W jaki sposób takie dopłaty miałyby pomóc naszej gospodarce? Jak dopłata do produkowanego w Wolfsburgu Golfa ma postawić nasz kraj na nogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W jaki sposób takie dopłaty miałyby pomóc naszej gospodarce? Jak dopłata do produkowanego w > Wolfsburgu Golfa ma postawić nasz kraj na nogi? VAT z zakupu auta wraca do wora państwowego dochodowy z salonu samochodowego też. Już przy Fiacie Panda ta dopłata może mieć ekonomiczne uzasadnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie tylko, czy ktoś, kto jeździ samochodem mającym ponad 15 lat w ogóle kupi nowe, nawet z > rabatem 7.000? ja tyle tylko ze moj lanos nie ma jeszcze 15lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A w to nie wątpię W każym razie jeżeli to pomoże wyeliminować przynajmniej część rzęchów z dróg, > to ja jestem za i niech sobie biorą z moich podatków. Cel jest dobry lepszy ten kierunek niż wywalanie pieniędzy na darmowe przeloty dla posłów czy ryczałt na ich paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > mam sprawną, jeżdżącą bravę, która poszłaby za grosze na części albo za te same grosze na szrot i > mnie taka opcja na dzisiaj interesuje bardzo ... 3 lata temu mialem sprawna almere ktora poszla do zyda za grosze a czekalem na doplatke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Szczerze, to mam nadzieję, że to nie przejdzie. Im mniej ingerencji państwa w cokolwiek, tym lepiej. Rynej niech sobie sam radzi. PS Śmieszy mnie juz sam tytuł. Dopłaty uratuja polski rynek aut. Z mojej perspektywy, to te dołaty dadzą wiecej zarobić (czy tam utrzymać produkcję) zachodnim koncernom takim jak fiat, vw, renault czy opel. A w kraju co zostanie? Ktoś tam pisał, ze ta dopłata by sie rządowi jeszcze opłacała, bo vat, bo dochodowy etc. Więc założmy, ze to co państwo wyda a dołatę, wróci do niego w postaci podatków. Wyjdzie wiec na zero. Tymczasem patrząc z drugiej strony, część z tych ludzi (i to zapewne spory odsetek), którzy kupią auto z dopłatą i tak by je kupiło, nawet bez dopłaty dajac państwu czysty zarobek w VAT i CIT a nie tylko wyjście na zero. ps tak, mam jedno auto, które by się na to kwalifikowało i teoretycznie stać by mnie było na zakup nówki z salonu. Ale nie widze najmniejszej potrzeby takiego zakupu. Dorzynam dotychczasowe aż się zepsuje do tego stopnia, że nie warto bedzie naprawiać i kupuję następne za 15 max 20kzł. I mam spokojny umysł, nie martwie sie ze mi ktos je ukradnie, nie martwie sie o rysy i zarysowania, czy drobne obtłuczenia etc., nawet jak je w skrajnym przypadku poważnie uszkodzę to nie będzie aż tak wielka strata, zeby rozpaczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Chore.... ci co ledwo wiążą koniec z końcem będą z podatków sponsorowali swoim szefom nowe gabloty Bogatsi i tak płacą więcej w podatkach. To trochę odzyskają. Wyciągniesz dobry rabat u dilera + 7000 tyś i od razu biegnę do salonu. Jeszcze tylko kwestia tego rzęcha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ktoś tam pisał, ze ta dopłata by sie rządowi jeszcze opłacała, bo vat, bo dochodowy etc. > Więc założmy, ze to co państwo wyda a dołatę, wróci do niego w postaci podatków. Wyjdzie wiec na > zero. Patrząc globalnie, byłoby malinowo, żeby wszyscy ludzie mieli robotę, a finalnie państwa wychodziłyby "na zero". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Oby nie było tych dopłat. Jest to trochę bez sensu. Biedny i tak nie kupi tylko bogaty, któremu to zbytnio nie zrobi różnicy, bo i tak by kupił nowy samochód. Do tego dochodzi jeszcze prawdopodobne "zaczopowanie" stacji demontażu, które nie będą w stanie sobie poradzić z większą ilością oddanych na złom samochodów. Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał jakiś obserwacji w Niemczech. Jak to tam wyglądało i co dało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Oby nie było tych dopłat. Jest to trochę bez sensu. Biedny i tak nie kupi tylko bogaty, któremu to > zbytnio nie zrobi różnicy, bo i tak by kupił nowy samochód. Bzdura Tylko jak zdefiniujesz tego bogatego. Czy ten kto kupuje nowy samochód za 40 tyś, czy bogaty to dopiero jak kupujesz za 200 tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bzdura Tylko jak zdefiniujesz tego bogatego. Czy ten kto kupuje nowy samochód za 40 tyś, czy > bogaty to dopiero jak kupujesz za 200 tys? Każdy kto ma samochód to bogacz Wyjątkiem są Felicje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Bzdura Tylko jak zdefiniujesz tego bogatego. Czy ten kto kupuje nowy samochód za 40 tyś, czy > bogaty to dopiero jak kupujesz za 200 tys? No dobrze - trochę bogatszy i wszyscy wzwyż. Rozdzieliłem ludzi na dwie opcje, bez rozdrabniania się na pośrednich ludzi i dyskusji o tym czy kasjerka z Tesco to osoba biedna, a pani z warzywniaka jest trochę bogatsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Każdy kto ma samochód to bogacz Wyjątkiem są Felicje A ci co mają dwie Felicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A ci co mają dwie Felicie? Tacy nie istnieją. Ale Ty się nie liczysz, masz drezynę, jesteś bogaczem, przykro mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tacy nie istnieją. Ale Ty się nie liczysz, masz drezynę, jesteś bogaczem, przykro mi Drezynę i dwie przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto dokonał jakiś obserwacji w Niemczech. Jak to tam > wyglądało i co dało? Prosto i tematycznie - tam sprzedałą się masa samochodów. Głównie małych i tanich, stąd najbardziej wygrany był na tym segment A i B, a więc Fiat i inni producenci miniatur. Tyle, że potem był MEGA zjazd sprzedaży - po prostu było to sztuczne przeniesienie popytu z przyszłości w teraźniejszość (nie umiem jaśniej objaśnić :-) ) Dopłaty to półśrodek i "reanimacja trupa". W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu. Przez co PL rynek, mający potencjał na poziomie pod 1 mln sztuk wchłania rocznie ok 300 k sztuk nowych samochodów. Gdyby nie sprzedaż do firm (podmiotów prawa handlowego i osób prowadzących d.g.) to ta ilość byłaby 5-cyfrowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i > regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu. ja się może nie znam , ale jakby nie ta '' używana padlina z zachodu '' , to ulice by wyglądały jak na Kubie z jeszcze starszymi trupami i wynalazkami pokroju poldomierz , bo biednych i tak by nie było stać na nowe z salonu , więc z konieczności reanimowali by te stare wynalazki , a tak używki z zachodu są tanie , i następuje że tak powiem sukcesywne odmładzanie parku maszynowego w PL ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Jakoś przed wejściem do EU ulice nie wyglądały jak na Kubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Jakoś przed wejściem do EU ulice nie wyglądały jak na Kubie ale przed wejsciem do ue też sie auta sprowadzało przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Prosto i tematycznie - tam sprzedałą się masa samochodów. > Głównie małych i tanich, stąd najbardziej wygrany był na tym segment A i B, a więc Fiat i inni > producenci miniatur. > Tyle, że potem był MEGA zjazd sprzedaży - po prostu było to sztuczne przeniesienie popytu z > przyszłości w teraźniejszość (nie umiem jaśniej objaśnić :-) ) > Dopłaty to półśrodek i "reanimacja trupa". > W Polsce (co tu zauważono) chciano "dobrze zrobić biedocie" i pozostawiono poza wszelką kontrolą i > regulacją rynek obrotu "najlepszą-SPROWADZANĄ" padliną z zachodu. > Przez co PL rynek, mający potencjał na poziomie pod 1 mln sztuk wchłania rocznie ok 300 k sztuk > nowych samochodów. > Gdyby nie sprzedaż do firm (podmiotów prawa handlowego i osób prowadzących d.g.) to ta ilość byłaby > 5-cyfrowa... Patrzac na to jaki % spoleczenstwa jest 2-im progu podatkowym to jakos marnie widze ten potencjal na 1mln aut No chyba, ze zeby w sciane, ale kupimy sobie nowke sztuke z salonu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jakiś tekst > i co z propozycji zostanie po przemaglowaniu przez posłów Ja jestem za. Jak nie będzie dopłat to kupię 2 letniego złoma ,a jak dadzą dopłatę to kupię nówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.