Skocz do zawartości

Przekombinowane zestawy wskaźników


Mariusz Pieta

Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem się nowym Volvo V40.

I powiem, że bardzo jestem rozczarowany zestawem zegarów.

Po pierwsze mocno oczo-oślepiający.

Po drugie dzieje się tam tyle, że trudno skupić się na drodze. Lecąc od prawej:

- wskaźnik przerzucania biegów

- bardzo mało czytelny obrotomierz (chyba gorszy tylko w Scenicach II był)

- prędkościomierze - ten akurat czytelny, ale jakos nie jestem przyzwyczajony do umieszczenia centralnego

- ekonomizer - tez malo czytelny bo w pionie

- wskażnik poziomu paliwa - też jakos bardzo agresywny i mało czytelny

Ogólnie przy pierwszym kontakcie auto straciło na ergonomii i wydaje się trudne w obsłudze.

Deasignersko sporo rzeczy na plus, ale zaskoczyły mnie dzwigienki kierunkowskazów takie jak w starym s40/v50....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie przebije saaba z możliwością wyłączenia praktycznie wszystkiego

> cała reszta o kant d00py potłuc - 99% lampek i wskaźników jest zbędne - obrotomierz, temperatura i

> paliwo i może jakaś kontrolka od ładowania

ja tam lubie jak mi sie wskazniki swieca, przynajmniej nie zasne

ale to jest zdecydowanie za mocne

BTW w nowych Volvo nie ma wskaznika temp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam lubie jak mi sie wskazniki swieca, przynajmniej nie zasne

> ale to jest zdecydowanie za mocne

> BTW w nowych Volvo nie ma wskaznika temp....

Jakbyś latał bardzo dużo w trasach i często w złej pogodzie (zmierzch, deszcz) to uwierz, że po kilku razach zaczyna Ciebie to denerwować, a po następnych kilku już wq....ć. Jak człowiek jest zmęczony (a chcąc nie chcąc kilka godzin za kółkiem w złej pogodzie mocno męczy), to takie jasno świecące zegary potrafią mocno dać się we znaki

Dla mnie nawet ściemnianie czasami to za mało i bym jeszcze wygasił co się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakbyś latał bardzo dużo w trasach i często w złej pogodzie (zmierzch, deszcz) to uwierz, że po

> kilku razach zaczyna Ciebie to denerwować, a po następnych kilku już wq....ć. Jak człowiek

> jest zmęczony (a chcąc nie chcąc kilka godzin za kółkiem w złej pogodzie mocno męczy), to

> takie jasno świecące zegary potrafią mocno dać się we znaki

> Dla mnie nawet ściemnianie czasami to za mało i bym jeszcze wygasił co się da.

latam latam

czasami przyciemniam zegary, ale niewiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> latam latam

> czasami przyciemniam zegary, ale niewiele

W lato mi rowniez nie przeszkadza ale jak nadchodza mokre jesienno-zimowe dni i ciemnosc zapada szybko to potrafi naprawde umeczyc. Zwlaszcza jak sie podrozoje po nieoswietlonych drogach gdzie trzeba skupic wzrok na wylapywaniu np: nieoswitlonych pieszych i rowerzystow. Mnie najmniej meczylo zielone podswietlenie oraz takie biale jak ma obecnie skoda octavia. Najgorsze dla mnie - czerwone i niebieskie. O nawigacjach walacych po oczach nawet w trybie nocnym nawet nie wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra H też jest wykastrowana z tego wskaźnika...

> Ciekaw jestem czy to rozwiązanie z Saaba dałoby się zaadaptować do innego auta...

Wystarczy mieć automatycznie włączające się światła. W Oplu włącznik świateł na off, światła uruchamiają się po starcie silnika, ale nie włącza się podświetlenie zegarów. Wystarczy włącznik przekręcić na włączenie świateł i podświetlenie się włącza. Chcesz mieć ciemno w samochodzie? Proszę bardzo - wyłączasz włącznikiem światła, podświetlenie gaśnie, a światła dalej świecą. Wada? Nie da się stać z włączonymsilnikiem i wyłączonymi światłami - minimum to postojówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości obejrzałem sobie filmik jak to wygląda:

I z tego co widzę to faktycznie trzeba się przyzwyczaić ale koncepcja ciekawa.

Natomiast w odniesieniu do Twoich uwag to są trzy tryby wyświetlacza. W trybie performance obroty wyświetla na głównym, a i kontrast można regulować więc może nie jest tak chyba źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy mieć automatycznie włączające się światła. W Oplu włącznik świateł na off, światła

> uruchamiają się po starcie silnika, ale nie włącza się podświetlenie zegarów. Wystarczy

> włącznik przekręcić na włączenie świateł i podświetlenie się włącza. Chcesz mieć ciemno w

> samochodzie? Proszę bardzo - wyłączasz włącznikiem światła, podświetlenie gaśnie, a światła

> dalej świecą. Wada? Nie da się stać z włączonymsilnikiem i wyłączonymi światłami - minimum to

> postojówki.

Mam w Astrze H automatyczne swiatla i na przelaczniku 3 pozycyjnym w pozycji OFF ( i dalbym reke uciac choc szkoda reki, ale chyba nie strace, bo po nocy jezdze na tym ustawieniu) podswietlenie zegarow normalnie swieci.

Druga wada to na OFF nie da sie swiatel drogowych wlaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w Astrze H automatyczne swiatla i na przelaczniku 3 pozycyjnym w pozycji OFF ( i dalbym reke

> uciac choc szkoda reki, ale chyba nie strace, bo po nocy jezdze na tym ustawieniu)

> podswietlenie zegarow normalnie swieci.

> Druga wada to na OFF nie da sie swiatel drogowych wlaczyc.

Tak jest. W Astrze H raczej nie będzie to łatwe do zrobienia z uwagi na CAN.

W AG z automatycznymi światłami jest chyba tak jak kolega wyżej opisał i tam można byłoby to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w Astrze H automatyczne swiatla i na przelaczniku 3 pozycyjnym w pozycji OFF ( i dalbym reke

> uciac choc szkoda reki, ale chyba nie strace, bo po nocy jezdze na tym ustawieniu)

> podswietlenie zegarow normalnie swieci.

> Druga wada to na OFF nie da sie swiatel drogowych wlaczyc.

w partnerze też tak jest tzn świeci deska, ale bez wskaźników do obsługi nawiewów hmm.gif

drogowe tylko tryb mrugania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie przebije saaba z możliwością wyłączenia praktycznie wszystkiego

> cała reszta o kant d00py potłuc - 99% lampek i wskaźników jest zbędne - obrotomierz, temperatura i

> paliwo i może jakaś kontrolka od ładowania

w Citroenie C3 też można zostawić jedynie podświetlony prędkościomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości obejrzałem sobie filmik jak to wygląda: TwojaTuba

> I z tego co widzę to faktycznie trzeba się przyzwyczaić ale koncepcja ciekawa.

> Natomiast w odniesieniu do Twoich uwag to są trzy tryby wyświetlacza. W trybie performance obroty

> wyświetla na głównym, a i kontrast można regulować więc może nie jest tak chyba źle.

az tez musialem filmik obejrzec

w mojej wersji (Kinetic z min. opcji) wyswietlacz jest duzo prostszy i taka rzecz jak predkosciomierz jest stala tj. nadrukowana a nie wyswietlana

ten z filmiki naprawde fajny jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O rany, dlaczego nikt z innych producentów tego nie podchwycił?

> Co ja bym dał, żeby mi w moim aucie zostawała tylko prędkość,

> albo nawet nic?

W koncernie fiata ma to np. alfa 159 ok.gif

Bardzo fajne rozwiązanie - podświetlenie samego prędkościomierza

Zresztą cały układ jest bardziej rozwinięty, bo w zegarach jest czujnik intensywności światła zewnętrznego i podkręca lub wygasza wskaźniki na bieżąco (tunel, nagła śnieżyca itp). + możliwość wielostopniowej regulacji intensywności +oczywiście automatyka świateł dziennych

Ale zapewne w bardzo wielu furach jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.