Skocz do zawartości

Po co 225szer opony w Civicu IX?


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sie zastanawiam, czemu w 2ch najbogatszych wersjach auta kompaktowego jakim jest ciff IXgen opony są szerokości aż 225mm? Wiecej toto spali a i dynamika mniejsza (wg katalogu w stosunku do wersji sport z 205 o ile sie nie mylę). Wiem, narzekam trochę, wiem wiem o powiecie, jak mnie nie nie stać na opony do takiego auta to lepie w ogóle nie kupować. Ja , laik, nie rozumiem podejścia Hondy niewiem.gif

Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami przy silniku 1,8 142KM , który tutaj na AK był uważany za totalnie "wykastrowany" z mocy (sam jeszcze nie jeździłem IXgen food.gif)? hmm.gif

Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami <150km z oponami >=225?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami przy silniku 1,8 142km , który tutaj na

> AK był uważany za totalnie "wykastrowany" z mocy (sam jeszcze nie jeździłem IXgen )?

> Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami =225?

U mnie mam 205 przy 141KM i IMO nie potrzeba szerzej.

Co do 1,8 i tej mocy, to szału nie robi w aucie ważącym ponad 1400 kg, więc pewnie podobnie jest w Civicu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami =225?

Np: Bravo, chyba nawet z pakietem Sport i silnikiem 95KM.

Wyglad na plus, trzymanie sie drogi tez. Ale spalanie wieksze, gorsza dynamika i niestety ciaganie w koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO tylko dla wyglądu.

Opony poniżej profilu 50-55 zupełnie nie nadają się na polskie drogi.

Używałem przez 4 lata 215/50R17 i pomimo że nie jeżdzę agresywnie i staram się uwaznie obserwować nawierzchnię, to nie da się uniknąć:

- nieoznaczonych wyrw w asfalcie o ostrych krawędziach

- ratowania się zjazdem na dziurawy prawy skraj jezdni na wąskich drogach

- w czasie remontów frezowane obszary asfaltu są zupełnie nieoznaczone i mają ostrą i wysoką krawędź

Przez ww cechy felgi się gną, opony niszczą a samochód o wiele bardziej się niszczy patrząc w długiej perspektywie.

Przyjemność z użytkowania kół R17 czułem tylko w cywilizowanych krajach poza PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO tylko dla wyglądu.

> Opony poniżej profilu 50-55 zupełnie nie nadają się na polskie drogi.

To jeszcze zalezy od szerokosci opony, bo ten profil 50-55 przeciez nie ma stalej wysokosci i zalezy od szerokosci opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami przy silniku 1,8 142km , który tutaj na

> AK był uważany za totalnie "wykastrowany" z mocy (sam jeszcze nie jeździłem IXgen )?

Mam 205 w porównywalnym samochodzie i myślę, że są w zupełności wystarczające.

> Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami =225?

Ostatnio widziałem Renault Fluence też na 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio przesiadłem się z 205/55 R16 na 225/45 R 17 - jakoś nie zauważyłem spadku komfortu czy

> wzrostu spalania

> Inna kwestia, że za zmianą kół nie poszła zmiana zawieszenia na sztywniejsze i tu bym upatrywał

> braku spadku komfortu jazdy

a ja zmieniłem z 17 225 na 16-stki 205 i komport jazdy niebo a ziemia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we współczesnych samochodach ogólnie jest tendencja do wkładania przewymiarowanych opon, czyli większych i szerszych niż faktycznie potrzebne do danego auta. Taka moda. Chociaż mnie osobiście duże koła z cienkimi oponkami wydają się komiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> we współczesnych samochodach ogólnie jest tendencja do wkładania przewymiarowanych opon, czyli

> większych i szerszych niż faktycznie potrzebne do danego auta. Taka moda. Chociaż mnie

> osobiście duże koła z cienkimi oponkami wydają się komiczne.

O ile dostanie sie waskie opony do duzych kol, a jesli juz tak to sa sporo drozsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami

W Bravo jest bardzo zauważalna różnica.

Moje auto ma 120KM i fabrycznie było wyposażone w pakiet Sport obejmujący właśnie m.in. koła 225/45R17. Na zimę mam 205/55R16.

Początkowo byłem bardzo sceptycznie nastawiony, miałem nawet w planach żeby po zakupie auta sprzedać koła od Sporta i kupić 16-tki bo uważałem że 17" to za niski profil na polskie drogi. Jednak nie zrobiłem tego i absolutnie nie żałuję ok.gif W porównaniu do 205/16 samochód prowadzi się dużo pewniej, lepiej trzyma się drogi, więcej da się kierownicą "wyczytać " z nawierzchni. Przypuszczam że spalanie jest ciut większe, ale różnica jest naprawdę pomijalna, a już na pewno nieadekwatnie mniejsza niż plusy płynące z szerszych kapci. Wygląd pomijam, bo to oczywiste że na większych felgach samochód lepiej wygląda. Kwestia polskich dróg - tutaj fakt, że trzeba bardziej uważać, sam miałem kilka przypadków uszkodzenia (najczęsciej późną jesienią i wczesną wiosną - wysyp dziur). Jednak w każdym przypadku udało mi się bez większych problemów dostać odszkodowanie od ubezpieczyciela zarządcy drogi.

Ja ze swojej strony polecam jak najbardziej - nigdy bym się nie zamienił na węższe opony na lato, i każde następne auto będzie miało możliwie duże felgi i szerokie opony, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.

Co do prowadzenia w koleinach - to zależy od auta. Bravo na 225 prowadzi się bardzo stabilnie, ale słyszałem że np. Mitsu Lancer ma problem z myszkowaniem do drodze przy takim rozmiarze. Nie wiem jak jest z Civikiem.

Komfort jazdy 17" vs 16" jest faktycznie ciut niższy, ale naprawdę niewiele. Przyrost radości z jazdy i jakości prowadzenia jest niewspółmiernie wyższy.

Jedna ważna sprawa - na zimę jednak warto mieć drugi komplet kół, z oponami o wyższym profilu ok.gif Komplet opon 205/55R16 ze stalowymi felgami kosztował w moim wypadku niewiele drożej niż komplet samych gum 225/45R17. Tak więc finansowo się to opłaca, a jednak zimą niski profil może faktycznie być kłopotliwy. Choć znam człowieka który cały rok jeździ Bravo na 18" i nie narzeka zlosnik.gif

Ja ze swojej strony polecam. Jeśli samochód jest dla Ciebie czymś więcej niż przemieszczaczem z pkt A do pkt B, i lubisz czerpać przyjemność z jazdy - warto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO tylko dla wyglądu.

> Opony poniżej profilu 50-55 zupełnie nie nadają się na polskie drogi.

> Używałem przez 4 lata 215/50R17 i pomimo że nie jeżdzę agresywnie i staram się uwaznie obserwować

> nawierzchnię, to nie da się uniknąć:

> - nieoznaczonych wyrw w asfalcie o ostrych krawędziach

> - ratowania się zjazdem na dziurawy prawy skraj jezdni na wąskich drogach

> - w czasie remontów frezowane obszary asfaltu są zupełnie nieoznaczone i mają ostrą i wysoką

> krawędź

> Przez ww cechy felgi się gną, opony niszczą a samochód o wiele bardziej się niszczy patrząc w

> długiej perspektywie.

> Przyjemność z użytkowania kół R17 czułem tylko w cywilizowanych krajach poza PL.

Przesadzasz.

Jeździłem na 175/50/13, 195/45/16 oraz 205/40/17 i mnie się podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojeździj więcej, jak też początkowo byłem bardzo zadowolony.

> Najbardziej z wyglądu.

> Teraz wybrałem śpięty spokój balona o profilu 65.

W przypadku NB różnica w wyglądzie 16stki i 17 stki z racji sporych nadkoli jest dla laika praktycznie niezauwżalna- podobnie z rzerokością - owszem jak masz felgę z oponą w rękach niezamontowaną to robi wrażenia lecz po zamontowaniu po prostu się gubią.

co do komfortu jak napisałem - wielu przejścia na 17 czy 18 łączy ze zmianą zawieszenia na sztywniejsze - stąd spadek komfortu. Często też zmęczone zawieszenie niejako "doznaje szoku" i user narzeka że zaczyna się sypać

Inna kwestia gdzie użytkujemy samochód czy też jaki mamy dojazd np do domu czy pracy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku autach jeździłem na oponach 195/65, 205/55 i 225/45. Między pierwszym i drugim rozmiarem różnica w komforcie jest niezauważalna, za to dużo lepsze prowadzenie przy szerszych oponach. Natomiast między drugim i trzecim rozmiarem komfort jazdy drastycznie spada i jest to nieadekwatne do lepszego prowadzenia auta. Moim zdaniem 205/55R16 jest optymalnym rozmiarem w kompakcie do codziennego użytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy bym się nie zamienił na węższe opony na lato, i

Zadam Ci pytanie,

Ile czasu dziennie / ile km spedzasz w aucie ?

Mam Sport Edition 225 / 45 / 17 i pierwsze co zrobilem, to wymienilem wlasnie na 205 / 55 / 16

Niebo a ziemia, tyle, ze w aucie spedzam znaczna czesc zycia.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie mam 205 przy 141KM i IMO nie potrzeba szerzej.

Pod względem przyspieszenia nie...

Ale jest różnica w trzymaniu na zakrętach pomiędzy 225/45R17 i 205/45R17... I to duża...

Na 225/45R17 nie zdarzyło mi się aby auto nie pojechało tam gdzie skręcałem... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod względem przyspieszenia nie...

> Ale jest różnica w trzymaniu na zakrętach pomiędzy 225/45R17 i 205/45R17... I to duża...

> Na 225/45R17 nie zdarzyło mi się aby auto nie pojechało tam gdzie skręcałem...

Ja mam balony 205/60R16 - ale ja już stary jestem i potrzebuję komfortu, więc pilnuję, by te balony nie były zbyt mocno napompowane zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Bravo jest bardzo zauważalna różnica.

> Moje auto ma 120KM i fabrycznie było wyposażone w pakiet Sport obejmujący właśnie m.in. koła

> 225/45R17. Na zimę mam 205/55R16.

> Początkowo byłem bardzo sceptycznie nastawiony, miałem nawet w planach żeby po zakupie auta

> sprzedać koła od Sporta i kupić 16-tki bo uważałem że 17" to za niski profil na polskie drogi.

> Jednak nie zrobiłem tego i absolutnie nie żałuję W porównaniu do 205/16 samochód prowadzi

> się dużo pewniej, lepiej trzyma się drogi, więcej da się kierownicą "wyczytać " z nawierzchni.

120KM to nie jest duzo na kompakt, wiec albo cisniesz nim na kazdym biegu do odciecia albo ten samochod ma tak kiepskie prowadzenie /zawieszenie, ze jedynym ratunkiem sa szerokie opony tongue.gif. Inaczej nie moge sobie wyobrazić, roznicy na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np: Bravo, chyba nawet z pakietem Sport i silnikiem 95KM.

ja mam NB 90KM na walcach 225/45/R17 wink.gif

> Wyglad na plus, trzymanie sie drogi tez. Ale spalanie wieksze, gorsza dynamika i niestety ciaganie

> w koleinach.

no pali wiecej i nie przyspiesza... i co z tego... smile.gif na swiatlach nie musze byc pierwszy, co strace na starcie albo maksymalnej predkosci to odrobie na kretej drodze wink.gif bo trzyma sie drogi jak szatan i jedzie w zakrecie jak po szynach

poza tym kozacko wyglada wink.gif

na nizszy profil bym nie zmienil, bo juz by bylo za twardo, na wezsze tez raczej nie... mialem przez chwile zalozone balony 195/65/R15 i nie dosc ze wyglada jak na rowerowych kolkach to jeszcze w zakretach jakos tak dziwacznie jedzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod względem przyspieszenia nie...

> Ale jest różnica w trzymaniu na zakrętach pomiędzy 225/45R17 i 205/45R17... I to duża...

> Na 225/45R17 nie zdarzyło mi się aby auto nie pojechało tam gdzie skręcałem...

Tak to jest gdy liche zawieszenie trzeba porawiać szerokością opon zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio przesiadłem się z 205/55 R16 na 225/45 R 17 - jakoś nie zauważyłem spadku komfortu czy

> wzrostu spalania

> Inna kwestia, że za zmianą kół nie poszła zmiana zawieszenia na sztywniejsze i tu bym upatrywał

> braku spadku komfortu jazdy

U mnie z racji trochę twardszego zawiasu, przesiadkę taką czuć w komforcie jazdy. Jest twardziej, mocniej czuć nierówności, ale za to jedzie jak gokart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120KM to nie jest duzo na kompakt, wiec albo cisniesz nim na kazdym biegu do odciecia albo ten

> samochod ma tak kiepskie prowadzenie /zawieszenie, ze jedynym ratunkiem sa szerokie opony .

> Inaczej nie moge sobie wyobrazić, roznicy na plus.

A to trzeba mieć 300 KM, aby szybko wejść w zakręt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam Ci pytanie,

> Ile czasu dziennie / ile km spedzasz w aucie ?

W Bravo przez pierwszy rok po zakupie zrobiłem ok. 40kkm. Teraz spędzam całe dnie w aucie, ale z kołami 275/70R22,5 zlosnik.gif

> Mam Sport Edition 225 / 45 / 17 i pierwsze co zrobilem, to wymienilem > wlasnie na 205 / 55 / 16

Tzn pakiet Sport czy wersja Sport? "Prawdziwy" Sport miał fabrycznie twardszy zawias.

> Niebo a ziemia, tyle, ze w aucie spedzam znaczna czesc zycia.

Bravo generalnie nie należy do grona aut idealnych na długie trasy. Ale mam zupełnie odwrotne spostrzeżenia niż Ty - różnica w komforcie IMO niewielka, a przyjemność prowadzenia dużo większa. I w trasie, i w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 120KM to nie jest duzo na kompakt, wiec albo cisniesz nim na kazdym biegu do odciecia

Ale przecież moc to jest zupełnie osobna sprawa smile.gif Nawet jadąc po mieście z umiarkowaną prędkością czujesz "plusy" przy skrętach, zakrętach, zmianach pasa - samochód jest stabilniejszy i bardziej bezpośrednio przenosi sygnał z Twoich rąk na koła ok.gif Plusy się kończą przy wpadnięciu w dziurę ale to inny temat.

> albo ten samochod ma tak kiepskie prowadzenie /zawieszenie, ze jedynym ratunkiem sa szerokie opony .

Samochód nie jest mistrzem w tej dziedzinie, ale prowadzi się naprawdę poprawnie. Szersze kapcie o niższym profilu powodują że prowadzi się lepiej, przy czym czuć że zawias sobie z tym radzi i absolutnie nie ma odczucia, że jedziesz na "przewymiarowanych" kołach. Z lżejszym T-jetem pod maską podejrzewam jest jeszcze trochę lepiej wink.gif

> Inaczej nie moge sobie wyobrazić, roznicy na plus.

Może się wypowiedzą inni koledzy z kącika NB. Dla mnie różnica jest znacząca i pozytywna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie zastanawiam, czemu w 2ch najbogatszych wersjach auta kompaktowego jakim jest ciff IXgen

> opony są szerokości aż 225mm?

Dla ścisłości to nie tylko a najbogatszych wersjach i nie tylko w obecnej generacji ale i w poprzedniej.

>Wiecej toto spali a i dynamika mniejsza (wg katalogu w stosunku

> do wersji sport z 205 o ile sie nie mylę).

Mylisz sie. różnicy w spalaniu nie widzę. Róźnica w dynamice jest ale raczej pomijalna. Za to w zakrętach jest różnica w stosunku do 205 i to na plus.

> Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami przy silniku 1,8 142KM , który tutaj na

> AK był uważany za totalnie "wykastrowany" z mocy (sam jeszcze nie jeździłem IXgen )?

W stosunku do 206/55R16 jest i to spora. Auto prowadzi sie o wiele lepiej.

> Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami =225?

Bardzo dużo. Obecnie ciężko jest znaleźć auta z oponami węższymi niz 205 a 225 to już niemal standard w jakichś wyższych wersjach wyposażenia czy odmianach które marketingowcy uznają za usportowione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Używałem przez 4 lata 215/50R17 i pomimo że nie jeżdzę agresywnie i staram >się uwaznie obserwować

Ja uzywalem 2 lata takiego rozmiaru, i nie bylo wcale zle, a sporo jezdze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadam Ci pytanie,

> Ile czasu dziennie / ile km spedzasz w aucie ?

> Mam Sport Edition 225 / 45 / 17 i pierwsze co zrobilem, to wymienilem wlasnie na 205 / 55 / 16

> Niebo a ziemia, tyle, ze w aucie spedzam znaczna czesc zycia.

Weź poprawkę na Twój zawód. Ja np tez spędzam w aucie sporo czasu (IMO więcej niż Ty) i nie mam kompletnie żadnego problemu z jazda na oponach 225/45R17. Zresztą drugi samochód tez za kilka tygodni przejdzie na większe koła o niższym profilu.

ba, nawet moja kobieta marudzi jak na samochodzie są 205/55R16 zamiast 225/45R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam balony 205/60R16 - ale ja już stary jestem i potrzebuję komfortu, więc pilnuję, by te balony

> nie były zbyt mocno napompowane

+1 zlosnik.gif

Letnie mam 16" 205/55 a na zimę 15" 195/65 i się zastanawiam, czy te 15 nie zostawić też na lato bo nie lubię jak mi się zwieszenie tłucze na naszych dziurawych drogach a na 15 jest dużo "miękcej" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do lansu?

Mi przy 200KM w SuperB spokojnie wystarczało 205/55/R16.

Civik niestety nie jest "coraz ładniejszy" więc może starają się ratować dużymi kołami - ponoć ładne koło i gleba są w stanie uratować wygląd niemal każdego samochodu :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przecież moc to jest zupełnie osobna sprawa Nawet jadąc po mieście z umiarkowaną prędkością

> czujesz "plusy" przy skrętach, zakrętach, zmianach pasa - samochód jest stabilniejszy i

> bardziej bezpośrednio przenosi sygnał z Twoich rąk na koła Plusy się kończą przy wpadnięciu w

> dziurę ale to inny temat.

Moc ma znaczenie, bo niejako "ulatwia" zerwanie przyczepnosci. Osobiscie w ciezszym aucie na prawde musze sie bardzo starac aby wydobyc pisk z opon na szybko pokonywanym zakrecie - oczywiscie mowie o dobrych oponach dobranych do sezonu. Dlatego nie rozumiem, skad takie odczucie w mniejszym aucie. IMO jest to tak jak z jazda na noPb98 w zwyklym aucie jezdzacym na noPb95 wink.gif.

Inna sprawa to zawieszenie, czego przykladem jest ciezka Inisignia z oponami szerokosci 245 tongue.gif, gdzie zastosowanie tak szerokich opon to jedyne rozwiazanie na poprawienie trakcji. Byl to jedyny samochod ostatnich lat w ktorym wyczulem roznice w prowadzeniu ... na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to ze to przerost formy nad trescia.

Lepsze 225/45/17 niz 215/45/17, jest więcej gumy., a taki do niedawna profil serwowali. A 225 to wcale nie jest jakas bardzo szeroka opona. U mnie na 225/45/17 jeździ sie o niebo lepiej niz na 205/55/16. Mówię o prowadzeniu i trzymaniu drogi. Moc tu nie ma większego znaczenia.

Dlatego nie rozumiem, dlaczego pijesz do 120 KM i opon 225. Rozpędzić można się tak samo i przy 200 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie zastanawiam, czemu w 2ch najbogatszych wersjach auta kompaktowego jakim jest ciff IXgen

> opony są szerokości aż 225mm? Wiecej toto spali a i dynamika mniejsza (wg katalogu w stosunku

> do wersji sport z 205 o ile sie nie mylę). Wiem, narzekam trochę, wiem wiem o powiecie, jak

> mnie nie nie stać na opony do takiego auta to lepie w ogóle nie kupować. Ja , laik, nie

> rozumiem podejścia Hondy

> Ale pytam poważnie czy jest szalona różnica na + z 225kami przy silniku 1,8 142KM , który tutaj na

> AK był uważany za totalnie "wykastrowany" z mocy (sam jeszcze nie jeździłem IXgen )?

> Dużo jest w ofercie kompaktów z silnikami =225?

Ja mam w Focusie letnie 205 a zimówki 195.

Lepiej mi się jeżdzi na 205 cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moc ma znaczenie, bo niejako "ulatwia" zerwanie przyczepnosci.

No tak, ale wiadomo że szersze kapcie w seryjnym kompakcie służą raczej poprawie prowadzenia, a nie okiełznaniu mocy wink.gif

> Osobiscie w ciezszym aucie na prawde

> musze sie bardzo starac aby wydobyc pisk z opon na szybko pokonywanym zakrecie - oczywiscie

> mowie o dobrych oponach dobranych do sezonu. Dlatego nie rozumiem, skad takie odczucie w

> mniejszym aucie.

Nie chodzi o to, że seryjnemu ogumieniu 205mm brakuje przyczepności. Chodzi o to, że gumy 225mm o niższym profilu bardzo poprawiają prowadzenie auta. Niezależnie czy pokonujesz zakręt normalnie, czy na granicy przyczepności.

> Inna sprawa to zawieszenie, czego przykladem jest ciezka Inisignia z oponami szerokosci 245 ,

> gdzie zastosowanie tak szerokich opon to jedyne rozwiazanie na poprawienie trakcji. Byl to

> jedyny samochod ostatnich lat w ktorym wyczulem roznice w prowadzeniu ... na minus.

Ja to widzę tak - są auta w których zawieszenie zachęca do spokojnej jazdy, auta których mocną stroną jest komfort. Wtedy jeśli ktoś faktycznie lubi jeździć w kapeluszu, baloniaste opony będą w sam raz. Ale ani Bravo, ani Insignia do nich nie należą. W tych samochodach komfort zawieszenia jest przeciętny (oczywiście w każdym adekwatnie do segmentu który reprezentuje), natomiast owo zawieszenie jest zestrojone pod kątem pewnego prowadzenia. I w tego typu autach warto troszkę "podrasować" prowadzenie szerszymi oponami o niższym profilu, bo nie ma wiele do stracenia, a zyskujemy dużo.

Jeżdżę często Insignią na 225/55R17 i po tym jak poznałem charakterystykę zawieszenia jestem przekonany, że najlepsze co można zrobić temu autu to zmienić mu kapcie na 245/45R18 lub - nieco odważniej i bardziej bezkompromisowo - na 245/40R19. Po prostu czuć że obecne "balony" przyćmiewają potencjał zawieszenia.

Każdy ma prawo do swojego zdania waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chodzi o to, że seryjnemu ogumieniu 205mm brakuje przyczepności. Chodzi o to, że gumy 225mm o

> niższym profilu bardzo poprawiają prowadzenie auta. Niezależnie czy pokonujesz zakręt

> normalnie, czy na granicy przyczepności.

a nie myślałeś o tym, że Twoje porównanie opon 205 16" VS 225 17" jest zaburzone tym, że jedne to zimówki, a drugie letnie?

Ja mam zimówki i letnie w tym samym rozmiarze 205/55R16 i różnice w prowadzeniu są spore. Na zimówkach na suchym auto "pływa" w zakrętach, jest niestabilne, na letnich można w ten sam zakręt wejść dużo szybciej nie czując, żeby opony protestowały. Do tego letnie są wyraźnie twardsze, bardziej czuś dziury. Żeby porównanie było wiarygodne musiałbyś przetestować letnie 205 VS letnie 225

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO tylko dla wyglądu.

> Opony poniżej profilu 50-55 zupełnie nie nadają się na polskie drogi.

> Używałem przez 4 lata 215/50R17 i pomimo że nie jeżdzę agresywnie i staram się uwaznie obserwować

Powiem tak, coś ściemniasz.

Bo sam mam koła letnie 215/45/R17 i duże różnicy między 205/55/R16 nie wyczuwam.

Jak ktoś jest bardzo wrażliwy to i wszystko poniżej profilu 65 uzna za koła od bolidu F1.

Przesadą u nas może być co najwyżej R19-R20 i więcej smirk.gif

Trzeba uważać, i to wszędzie bo nie tylko w PL są wyrwy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale wiadomo że szersze kapcie w seryjnym kompakcie służą raczej poprawie prowadzenia, a nie

> okiełznaniu mocy

> Nie chodzi o to, że seryjnemu ogumieniu 205mm brakuje przyczepności. Chodzi o to, że gumy 225mm o

> niższym profilu bardzo poprawiają prowadzenie auta. Niezależnie czy pokonujesz zakręt

> normalnie, czy na granicy przyczepności.

w czym ?

> Ja to widzę tak - są auta w których zawieszenie zachęca do spokojnej jazdy, auta których mocną

> stroną jest komfort. Wtedy jeśli ktoś faktycznie lubi jeździć w kapeluszu, baloniaste opony

> będą w sam raz. Ale ani Bravo, ani Insignia do nich nie należą. W tych samochodach komfort

> zawieszenia jest przeciętny (oczywiście w każdym adekwatnie do segmentu który reprezentuje),

> natomiast owo zawieszenie jest zestrojone pod kątem pewnego prowadzenia. I w tego typu autach

Nie zauwazylem tego w Insigni grinser006.gif, brakowalo mi pewnosci i wyczucia w szczegolnosci ukl kierowniczego. Dodatkowo strasznie szerokie opony powodowaly wieczna walke z koleinami tongue.gif. Ja dziekuje za takie poprawianie, znacznie bardziej wole jazda swoim Subaru, ktore wysmienicie sie trzyma drogi i to na znacznie wezszych i wyzszych oponach waytogo.gif

> warto troszkę "podrasować" prowadzenie szerszymi oponami o niższym profilu, bo nie ma wiele do

> stracenia, a zyskujemy dużo.

IMO, wiecej tracimi a nic nie zyskujemy

> Jeżdżę często Insignią na 225/55R17 i po tym jak poznałem charakterystykę zawieszenia jestem

> przekonany, że najlepsze co można zrobić temu autu to zmienić mu kapcie na 245/45R18 lub -

> nieco odważniej i bardziej bezkompromisowo - na 245/40R19. Po

To lepiej pojsc krok dalej i zamowic szerokie 20", moj szef tak sobie skonfigurowal Insignie (wersja sport czy ala OPC), juz dwa razy wracal na lawecie z uszkodzona na drodze (nie krawezniku) opona (a auto ma pol roku). W tym raz na krajowej "8ce". Potem tydzien - dwa czekania, bo opny trzeba sciagnac z D, a zeby wymienic opony, to tylko jedne warszawskei aSo ma maszyne grinser006.gif. Ma juz dosc, ale nie latwo wymusic zmiane w leasingowanym aucie.

>prostu czuć że obecne "balony"

> przyćmiewają potencjał zawieszenia.

o ile auto ma taki potencjal wink.gif

> Każdy ma prawo do swojego zdania

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO tylko dla wyglądu.

> Opony poniżej profilu 50-55 zupełnie nie nadają się na polskie drogi.

> Używałem przez 4 lata 215/50R17 i pomimo że nie jeżdzę agresywnie i staram się uwaznie obserwować

> nawierzchnię, to nie da się uniknąć:

> - nieoznaczonych wyrw w asfalcie o ostrych krawędziach

> - ratowania się zjazdem na dziurawy prawy skraj jezdni na wąskich drogach

> - w czasie remontów frezowane obszary asfaltu są zupełnie nieoznaczone i mają ostrą i wysoką

> krawędź

> Przez ww cechy felgi się gną, opony niszczą a samochód o wiele bardziej się niszczy patrząc w

> długiej perspektywie.

> Przyjemność z użytkowania kół R17 czułem tylko w cywilizowanych krajach poza PL.

Jestem podobnego zdania i obecnie mam 215/55R17, gdzie niestety czuje roznice na minus wzgledem 215/60R16 (zima), ktore jest moim optimum wink.gif

5 lat i zero problemow z oponami i felgami. Dla porownania moj szef ma w Insigni 255/35R20, auto <10kkm, pol roku i juz dwa razy byla laweta wink.gif, jak dla mnie to ekstremum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogatsze=cięższe

im cięższe tym więcej powietrza musi się mieścić w oponie przy założonym ciśnieniu. Jeśli dobrze kombinuję to ta opona ma wymiary 225/45/17 czyli... wysokość profilu jest taka sama jak w oponach 205/50. A taki współczynnik jest moim zdaniem idealny do szybszej jazdy.

moje auto waży 1200kg. Opona 205/50/16 jest wręcz idealna do tego. Gdyby ważyło 1400 i miało odrobinkę szersze nadkola to bym już celował w 225/45/17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.