Skocz do zawartości

Wymiana prawie nowych kół


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny dylemat przy zakupie:

Do wersji którą sobie upatrzyłem montowane są standardowo felgi 16" (opony 205/55), natomiast - z odpowiedzi jakie uzyskałem z centrali - wynika że można zamontować 15" (195/65). Chcę te 15" ze względu na komfort.

Jest jednak problem, gdyż fabrycznie tych kół nie zamontują, mimo że to innych wersji silnikowych są montowane, więc teoretycznie problemu być nie powinno.

Oznacza to, że dostanę pojazd na używanych felgach i oponach, które w razie nawet natychmiastowej sprzedaży nie pokryją zapewne kosztu zakupu nowych 15".

Stąd pytania:

- czy koła o przebiegu 10km i w idealnym stanie faktycznie będą dużo tańsze od nowych?

- czy ktoś miał podobny dylemat (być może w drugą stronę - wymiana felgi na większą) i dało się to jakoś lepiej załatwić?

BTW. dzięki za odpowiedzi dotyczące

białego koloru, z tym białym jest lepiej niż myślałem.

EDIT:

Najrozsądniej będzie porównać obie wersje, a są zarówno z 15 jak i z 16. Nie będzie różnicy - pozostawiam 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jednak problem, gdyż fabrycznie tych kół nie zamontują, mimo że to innych wersji silnikowych

> są montowane, więc teoretycznie problemu być nie powinno.

Przypuszczam, że jak się zakręcisz koło sprzedawcy, to ten bez problemu zaproponuje kolejnemu klientowi wersję z 15" z kołami 16" z Twojej zlosnik.gif i was "dogada". Gorzej by było w drugą stronę zlosnik.gif. Załatw to na lewo przez sprzedawcę, bo bez strat innej drogi nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny dylemat przy zakupie:

> Do wersji którą sobie upatrzyłem montowane są standardowo felgi 16" (opony 205/55), natomiast - z

> odpowiedzi jakie uzyskałem z centrali - wynika że można zamontować 15" (195/65). Chcę te 15"

> ze względu na komfort.

Jaki komfort? przecież to raptem ze 2mm więcej gumy uzyskasz przy przejściu na taki rozmiar. W dodatku zredukuje ci się to przez konieczność pompowania odrobinę więcej.

205/55/16 to bardzo komfortowy rozmiar. I tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu twierdzisz ze 16" opony sa mniej komfortowe od 15"? hmm.gif

Moim zdaniem różnice będą tak minimalne ze nie będziesz w stanie ich dostrzec no.gif

Bież 16" zawsze można je potem odsprzedać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki komfort? przecież to raptem ze 2mm więcej gumy uzyskasz przy przejściu na taki rozmiar. W

> dodatku zredukuje ci się to przez konieczność pompowania odrobinę więcej.

> 205/55/16 to bardzo komfortowy rozmiar. I tani.

Zyskam ok. 28mm (sumarycznie całe koło będzie minimalnie większe). To jest różnica.

A kół od 7 lat w obecnym pojeździe nie pompowałem - robi to oponiarz przy zamianie lato/zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czemu twierdzisz ze 16" opony sa mniej komfortowe od 15"?

Z doświadczenia wynika, że im bardziej zamienia się koło na większą felgę i niższy profil, tym bardziej komfort spada. Mam porównanie z niegdysiejszego pojazdu, gdzie na zimę były 15" a na lato 17". Te drugie to była tragedia.

Generalnie niższy profil musi być twardszy, bo ma mniej zapasu na uginanie się.

Poza tym wyższa opona jest mniej wrażliwa na krawężniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zyskam ok. 28mm (sumarycznie całe koło będzie minimalnie większe). To jest różnica.

Najpierw to się przejedź tym samochodem na oryginalnym zestawie kół a potem kombinuj bo rozmiar o którym mówimy jest mocno komfortowy.

> A kół od 7 lat w obecnym pojeździe nie pompowałem - robi to oponiarz przy zamianie lato/zima.

Czyli ciśnienie w oponach sprawdzasz co pół roku i masz nadzieję że gumiarz nie pompuje na oko po 2,3 do wszystkich samochodów nieważne co przyjedzie?

palacz.gif

Powodzenia. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z doświadczenia wynika, że im bardziej zamienia się koło na większą felgę i niższy profil, tym

> bardziej komfort spada. Mam porównanie z niegdysiejszego pojazdu, gdzie na zimę były 15" a na

> lato 17". Te drugie to była tragedia.

> Generalnie niższy profil musi być twardszy, bo ma mniej zapasu na uginanie się.

> Poza tym wyższa opona jest mniej wrażliwa na krawężniki.

205/55/R16 to rozmiar bardzo komfortowy ja już w drugim aucie jeżdże na takim rozmiarze i polecam ok.gif

55 to dużo ,,mięcha i niestraszne mu krawężniki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw to się przejedź tym samochodem na oryginalnym zestawie kół a

> potem kombinuj bo rozmiar o

> którym mówimy jest mocno komfortowy.

To dziwne że do innych wersji silnikowych dają jeszcze bardziej komfortowy.

Jeszcze dochodzi szerokość. Co prawda 1 cm to niewiele, ale przy 3 różnicy (205 vs 235 w jednym z poprzednich samochodów) był odczuwalny spadek dynamiki i zwiększone spalanie w związku z oporami toczenia. Paradoksalnie auto paliło w zimie mniej niż w lecie.

> Czyli ciśnienie w oponach sprawdzasz co pół roku i masz nadzieję że gumiarz nie pompuje na oko po

> 2,3 do wszystkich samochodów nieważne co przyjedzie?

> Powodzenia.

Z czego wnioskujesz jak często sprawdzam ciśnienie? Pisałem o pompowaniu. A ile ma być napompowane zawsze oponiarzowi mówię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny dylemat przy zakupie:

> Do wersji którą sobie upatrzyłem montowane są standardowo felgi 16" (opony 205/55), natomiast - z

> odpowiedzi jakie uzyskałem z centrali - wynika że można zamontować 15" (195/65). Chcę te 15"

> ze względu na komfort.

> Jest jednak problem, gdyż fabrycznie tych kół nie zamontują, mimo że to innych wersji silnikowych

> są montowane, więc teoretycznie problemu być nie powinno.

> Oznacza to, że dostanę pojazd na używanych felgach i oponach, które w razie nawet natychmiastowej

> sprzedaży nie pokryją zapewne kosztu zakupu nowych 15".

> Stąd pytania:

> - czy koła o przebiegu 10km i w idealnym stanie faktycznie będą dużo tańsze od nowych?

> - czy ktoś miał podobny dylemat (być może w drugą stronę - wymiana felgi na większą) i dało się to

> jakoś lepiej załatwić?

> BTW. dzięki za odpowiedzi dotyczące

> białego koloru, z tym białym jest lepiej niż myślałem.

Po co krzywdzić auto 15 jak seryjnie masz 16 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co krzywdzić auto 15 jak seryjnie masz 16 ?

Kazdy ma inne wymagania/przyzwyczajenia. Kolega pisze, ze na roznych rozmiarach juz jezdzil wiec chyba wie co chce osiagnac hmm.gif

Tam gdzie jezdze ja, bardziej komfortowo czuje sie na 195/65/15 niz na 205/55/16, a mam 2 identyczne auta na roznych kolkach.

Na zime tez z premedytacja zszedlem z 16" na 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniejsze koło gorzej wygląda i basta

PRawda

w tą stronę nigdy bym nie poszedł.. do tego wyższy profil większy przechył boczny w winklach..

sam kupując żonie nowe i20 juz w salonie wywaliłem seryjne baloniaste 14tki i wsadziłem 15tke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny dylemat przy zakupie:

> Do wersji którą sobie upatrzyłem montowane są standardowo felgi 16" (opony 205/55), natomiast - z

> odpowiedzi jakie uzyskałem z centrali - wynika że można zamontować 15" (195/65). Chcę te 15"

> ze względu na komfort.

Nie przesadzaj - 205/55 to nie jest zbyt płaska opona.

Balonów 195/65 raczej już nie stosuje się.

16" napompujesz tuż poniżej tego co zaleca producent i będzie komfortowo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarty na bok grinser006.gif

205/55/16 to jest wręcz balon.

Ja "firmowo" miałem 205/40/17 i to było nisko i twardo.

Teraz mam 205/45/16 i określiłbym to, że jest sportowo.

Mam też 205/55/16 i to jest kanapa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki komfort? przecież to raptem ze 2mm więcej gumy uzyskasz przy przejściu na taki rozmiar. W

> dodatku zredukuje ci się to przez konieczność pompowania odrobinę więcej.

> 205/55/16 to bardzo komfortowy rozmiar. I tani.

Profil różni się o 14mm co na naszych drogach bywa istotne. Średnica koła jak zauważyłeś jest prawie identyczna.

Ceny opon na przykładzie continentala:

195/65/15 225 do 327zł

205/55/16 310 do 439zł

Wole piętnastki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z doświadczenia wynika, że im bardziej zamienia się koło na większą felgę i niższy profil, tym

> bardziej komfort spada. Mam porównanie z niegdysiejszego pojazdu, gdzie na zimę były 15" a na

> lato 17". Te drugie to była tragedia.

To nie jest ani doświadczenie, ani porównanie. Na przykładowym kole 195/65R15 jeśli zmienimy na 205/55R16, to różnica w komforcie jest niemal niezauważalna. Co innego 17". Tu po zmianie z 205/55R16 na 225/45R17 różnica jest bardzo odczuwalna, więc nie dziwię się, że po zmianie z 15" na 17" poczułeś tragedię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co krzywdzić auto 15 jak seryjnie masz 16 ?

16 bardziej krzywdzą auto - wstrząsy na naszych duktach są bardziej odczuwalne.

Zdecydowałem że po prostu poszukam salonu gdzie mają obie wersje i przejadę się jedną i drugą. Jak nie zauważę różnicy to pozostawię 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze do Twojej wersji nie wejda mniejsze felgi?

> W wielu samochodach wieksza felga to koniecznosc, bo inaczej by zawadzala o zacisk hamulcowy

Salon twierdzi że nie wejdą, centrala że wejdą.

Ale salon twierdził też coś w innej kwestii i okazało się że nie ma racji. Ci sprzedawcy nie dysponują wiedzą techniczną, to typowi marketingowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 16 bardziej krzywdzą auto - wstrząsy na naszych duktach są bardziej odczuwalne.

> Zdecydowałem że po prostu poszukam salonu gdzie mają obie wersje i przejadę się jedną i drugą. Jak

> nie zauważę różnicy to pozostawię 16.

Z całym szacunkiem ale naprawdę przesadzasz grinser006.gif

Ale zrób tak żeby było dobrze i żebyś czuł, że postąpiłeś właściwie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zimówki 185/65/15, letnie 205/55/16. Letnie są dużo bardziej komfortowe moim zdaniem. Może to zależy od konkretnych opon (różna twardość ścianek itp.) ale szersza opona ma większą szansę na przejechanie nad dziurą niż na wpadnięcie do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC

nie znalazłem do jakiego auta ma byc ta zmiana?

moje doświadczenia to przesiadka w octavi z 15'' na 17'' po ok 4 miesiącach nie wytrzymałem i wywaliłem 17'' zmieniając je na 16" różnica ogromna.

Zimowe mam nadal 15" i jak przesiadam się na 16" nie ma różnicy.

PS. zostań przy 16" jak nie bedą ci odpowiadały to sprzedaz i kupisz na rynku wtórnym sobie 15"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniejsze koło gorzej wygląda i basta

Wygląda rzeczywiście gorzej. Natomiast miałem 15 w Lagunie, teraz mam w Forku. Parę dziur zaliczyłem i felgi dalej proste. Więc co kto lubi. Co do trzymania się na zakrętach - setką ich nie muszę brać. Choć Forek daje radę smile.gif Co do wyglądu - zakładają ludzie na zimę obleśne stalowe, na których samochód wygląda jakby pies go zjadł i zwrócił i to jest OK. A na lato musi mieć 17 i basta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, gdybym miał możliwość migracji z 16 na 15 to bym tak zrobił.

Wygląd ma dla mnie najmniejsze znaczenie ale względy praktyczne - cena nowych opon, nieco lepsze tłumienie nierówności przez wyższą oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak, gdybym miał możliwość migracji z 16 na 15 to bym tak zrobił.

> Wygląd ma dla mnie najmniejsze znaczenie ale względy praktyczne - cena nowych opon,

z ceną to mógłbyś nie trafić bo 205/55/16 jest bardzo tanie i popularne. Połowa samochodów na tym jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z ceną to mógłbyś nie trafić bo 205/55/16 jest bardzo tanie i popularne. Połowa samochodów na tym

> jeździ.

Bardzo tanie i popularne to są 155/70 R13. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z ceną to mógłbyś nie trafić bo 205/55/16 jest bardzo tanie i popularne. Połowa samochodów na tym

> jeździ.

W 195/65/15 łatwiej się tanio zaopatrzyć niż w 205/55/16.

Np (wybrałem to, co mi utkwiło w pamięci jako polecane na AK) - opony.com.pl

Uniroyal Rainexpoert: 200zł / 270zł

Yokohama C-Drive: 370zł / 540zł

W nawiązaniu do wątku o oponach całorocznych:

Hankook H730 - 235zł / 299zł.

Dębica Navigator 2 - 189zł. W 205/55/16 nie występują...

IMHO różnicy w komforcie praktycznie nie będzie, natomiast koszty opon są trochę różne. Parę stówek na komplecie będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z ceną to mógłbyś nie trafić bo 205/55/16 jest bardzo tanie i popularne. Połowa samochodów na tym

> jeździ.

Nie wiem czy znajdziesz choc 1 model 205/55/16 tanszy od 195/65/15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CZESC

> nie znalazłem do jakiego auta ma byc ta zmiana?

> moje doświadczenia to przesiadka w octavi z 15'' na 17'' po ok 4 miesiącach nie wytrzymałem i

> wywaliłem 17'' zmieniając je na 16" różnica ogromna.

> Zimowe mam nadal 15" i jak przesiadam się na 16" nie ma różnicy.

> PS. zostań przy 16" jak nie bedą ci odpowiadały to sprzedaz i kupisz na rynku wtórnym sobie 15"

Też octavia - nowa wersja.

Jak nie widzisz różnicy w jeździe to OK, tylko że mam wjazd do garażu po wypukłościach tworzonych zapewne z myślą o zimie i trudno je ominąć. A trzęsie na nich jak jasna cholera, stąd zależy mi żeby gumy było jak najwięcej a felgi jak najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli auto ma Różnice np.: 195 205 odczujesz jak masz ~ 100 KM

Miałem 192 KM i czułem różnicę, tylko że pomiędzy 205 a 235. W spalaniu też - ok. litra / 100. Teraz moc 140 KM, ale głównie chodzi o komfort i odporność na uszkodzenia, bo szerokość tu zapewne wielkiego wpływu nie będzie mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 192 KM i czułem różnicę, tylko że pomiędzy 205 a 235. W spalaniu też - ok. litra / 100.

> Teraz moc 140 KM, ale głównie chodzi o komfort i odporność na uszkodzenia, bo szerokość tu

> zapewne wielkiego wpływu nie będzie mieć.

Daj sobie spokój.

Jaka odporność na uszkodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zostań przy 16'' to optymalny wybór do OIII na 15" to auto bedzie wyglądało pokracznie

Wygląd nie ma dla mnie znaczenia - a w każdym razie nie na tyle żeby zrezygnować choćby z minimalnej poprawy komfortu.

Wiem że to nieczęsto spotykana cecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krawężniki, dziury. Porozmawiaj z wulkanizatorami.

205/55/16 to jest normalna opona. Żadna niskoprofilowa. W dwóch samochodach takie mam. połowa aut klasy kompakt i starszych segmentu D na tym jeździ. Wystarczy przejść się po parkingu i zobaczyć.

> Poza tym - z jakichś powodów terenowe (prawdziwe, a nie udające) mają wysoki profil.

To kup terenówkę ok.gif Przy czym nie zapomnij, że opony terenowe mają wzmacnianą konstrukcję i to dlatego są takie wytrzymałe.

Terenówki z Octavii takimi zabiegami nie zrobisz choćbyś jednego na drugim stawiał.

Co do kapci to w swoim aucie miałem 215/65/15 (balon jak cholera) i zamieniłem na 205/55/16. Drastycznego spadku komfortu nie uświadczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krawężniki, dziury. Porozmawiaj z wulkanizatorami.

> Poza tym - z jakichś powodów terenowe (prawdziwe, a nie udające) mają wysoki profil.

Ale my nie rozmawiamy o zmianie profilu 70 na 35

tylko 65 na 55 co przy takiej szerokości opony stanowi strzelam 2-3 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląd nie ma dla mnie znaczenia - a w każdym razie nie na tyle żeby zrezygnować choćby z

> minimalnej poprawy komfortu.

> Wiem że to nieczęsto spotykana cecha.

to sprawdź czy 14 cali wejdzie skoro już tak ostro lecisz grinser006.gif

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie na komfort podróżowania wpływa też to czy nie muszę samochodu łapać po całej drodze na szybszych łukach autostradowych czy przy bocznym podmuchu wiatru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale my nie rozmawiamy o zmianie profilu 70 na 35

> tylko 65 na 55 co przy takiej szerokości opony stanowi strzelam 2-3 cm ?

2,8 około, co po jednej stronie daje połowę tego. Szału nie ma - fakt.

Z relacji naocznych świadków wynika że komfort poprawi się pomijalnie mało. Ale sprawdzę jeszcze osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to sprawdź czy 14 cali wejdzie skoro już tak ostro lecisz

Teraz takie tarcze robią że pewnie 14 nie wlezie. A nie miałbym nic przeciwko w sumie.

> Nie wiem jak u ciebie ale u mnie na komfort podróżowania wpływa też to czy nie muszę samochodu

> łapać po całej drodze na szybszych łukach autostradowych czy przy bocznym podmuchu wiatru.

Miałem już samochód z 195/65R15 i nie było żadnych problemów przy skręcaniu. Drift może to nie był, ale na ostrzejszych zakrętach czy przy gwałtownych zmianach pasa ruchu też było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzję już podjąłeś. Tak jak było radzone, pogadaj w salonie na nieoficjalną wymianą - nic nie powinieneś do interesu dołożyć.

A jak się nie uda, to tragedii nie ma - 205/55/16 to naprawdę fajny rozmiar smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz takie tarcze robią że pewnie 14 nie wlezie. A nie miałbym nic przeciwko w sumie.

> Miałem już samochód z 195/65R15 i nie było żadnych problemów przy skręcaniu. Drift może to nie był,

> ale na ostrzejszych zakrętach czy przy gwałtownych zmianach pasa ruchu też było ok.

Przejedź się Pandą na 155/80/13 to poznasz zalety i wady wysokiego profilu.

O ile krawężniki i tory tramwajowe fajnie pokonuje, to na zakrętach piszczy niemiłosiernie i pływa po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny dylemat przy zakupie:

> Do wersji którą sobie upatrzyłem montowane są standardowo felgi 16" (opony 205/55), natomiast - z

> odpowiedzi jakie uzyskałem z centrali - wynika że można zamontować 15" (195/65). Chcę te 15"

> ze względu na komfort.

Komfort jako EFEKT PLACEBO kosztem wizualnego dramaty:)

Toz sie prosi o 17" wrecz, no ale....to moja opinia jedynie.

Kolko w aucie daje mu 50% atrakcyjnosci wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.