Skocz do zawartości

Mini test:Kia Optima 2.4l GDI-wersja bieda-z dedykacja dla..


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

> A ja nadal trochę marzę o zakupie samochodu z manualem Np. nowa Corvette czy nowe 911.

a mi ostatnio przestawil sie swiatopoglad. zawsze myslalem, ze prawdziwy amerykanin nie dotknie lewarka manuala. Ale mam tu dwoch zajomych z usa. jeden kupil sobie VW Tiguana diesel manual, drugi v70 benzyna manual.

...a ja pomykam pierwszym w zyciu automatem i razem z serce.gif nie wrocimy do manuala. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny subtemat. Ale ja tego nie rozumiem: u nas też oferowane są wersje

> z AT, a jednak ludzie masowo biorą MT. Skoro to takie wygodne, to dlaczego

> się nie sprzedaje? Pomińmy cenę, skoro OZI tak prosi by nie brać $$ pod uwagę.

> No, to dlaczego?

Moim zdaniem old.gif

Po pierwsze to niewiedza. Coś innego, nowego, dziwnego jest głupie i złe. zlosnik.gif

Po drugie pieniądze , żeby to jechało potrzebny jest większy silnik co się wiąże z większymi kosztami utrzymania.

Po trzecie kompletnie inne drogi na których trzeba wyprzedzać z dużym ryzykiem i jeśli ktoś nie ma doświadczenia z AT będzie się czuł niekomfortowo.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na

> autostradę bez sensu, do miasta super.

Ile masz w Polsce autostrad ?

Wystarczą np. drogi ekspresowe.

Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop sick.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mi ostatnio przestawil sie swiatopoglad. zawsze myslalem, ze prawdziwy amerykanin nie dotknie

> lewarka manuala. Ale mam tu dwoch zajomych z usa. jeden kupil sobie VW Tiguana diesel manual,

> drugi v70 benzyna manual.

Są nawet kluby ludzi z MT. No ale to zabawa. wink.gif

Każda komercyjna ciężarówka to MT, każdy motocykl to też MT (oprócz skuterów) , wiesz ile tego jest w USA ? devil.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz na myśli fakty z filmu "Tucker - konstruktor marzeń" ?

nie, mam na myśli np Packarda, Mercedesa, Horcha z lat 30 - auta którym jeździło się wygodnie i komfortowo i nie kiepsko 80 lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile masz w Polsce autostrad ?

> Wystarczą np. drogi ekspresowe.

> Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop

> HanYs

no trochę jednak się pojawiło, ekspresówek też.

Co do trasy Wawa Katowice, to duża część jest juz ekspresówką (fakt z dużą liczbą ograniczeń 120->100) więc nie jest to duże ograniczenie w dół i nie trzeba redukować.

Podobnie część od Piotrkowa do Katowic - w standardzie drogi krajowej. Jak jedziesz przepisowo to zwolnienie 100->70 nie jest na tyle drastyczne, zeby wymagało jakiś drastycznych redukcji, chyba, że jedziesz na rekord i chcesz w ciągu kilku sekund znowu jechać 100 to wiadomo, trzeba zbić bieg, ale śmiem twierdzić, że wszystkie doładowane diesle i benzyny przypieszą całkiem sprawnie. Słabsze wolnossące benzyny mogą mieć problem, ale sporo zalezy od tego jak jest zestopniowana skrzynia.

Jak jechałem automatem autostradą to potrafił jakoś bezsensownie redukować nawet na najmniejszych podjazdach i wyć jak zarzynana świnia.

Fakt, że pionierska konstrukcja toto nie była (Chrysler Town&Country)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile masz w Polsce autostrad ?

> Wystarczą np. drogi ekspresowe.

> Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop

> HanYs

1. Nikt tam nie zwalnia crazy.gif

2. Wystarczy diesel. Większość zrobi to bez wysiłku na najwyższym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Jak jechałem automatem autostradą to potrafił jakoś bezsensownie redukować nawet na najmniejszych

> podjazdach i wyć jak zarzynana świnia.

> Fakt, że pionierska konstrukcja toto nie była (Chrysler Town&Country)

Mnie wkurza jak na autostradzie zwolnisz ze 130 do 90 (np. za ciężarówką) i po wciśnięciu "resume" ma tempomacie niektóre automaty redukują i hałasują. A można przecież na najwyższym biegu wrócić do zadanej prędkości.

crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem

> Po pierwsze to niewiedza. Coś innego, nowego, dziwnego jest głupie i złe.

> Po drugie pieniądze , żeby to jechało potrzebny jest większy silnik co się wiąże z większymi

> kosztami utrzymania.

> Po trzecie kompletnie inne drogi na których trzeba wyprzedzać z dużym ryzykiem i jeśli ktoś nie ma

> doświadczenia z AT będzie się czuł niekomfortowo.

> HanYs

Zgadzam się. Można jeszcze dorzucić wyższy koszt zakupu auta z AT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile masz w Polsce autostrad ?

Obecnie jest 2608 km autostrad i dróg ekspresowych. W sumie niewiele, ale robimy postępy zlosnik.gif

> Wystarczą np. drogi ekspresowe.

> Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop

> HanYs

To nie jest droga ekspresowa! To zwykła dwujezdniowa droga krajowa. Na dwujezdniowych drogach ekspresowych w PL nie ma skrzyżowań i ograniczeń, dopuszczalna prędkość to 120km/h

Natomiast co do tej drogi, to ja jeżdżąc nią nie muszę nic redukować. Staram się jeździć w miarę zgodnie z przepisami. Jak na takiej drodze jest ograniczenie do 70km/h to zwalniam mniej więcej do licznikowych 80km/h, potem przyspieszam. Bez zmiany biegu, moja turbodoładowana kosiarka zupełnie bez problemu obsługuje takie prędkości na najwyższym 6 biegu. Fakt, że w fotel nie wbija, ale nie mam takiej potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile masz w Polsce autostrad ?

> Wystarczą np. drogi ekspresowe.

> Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop

Ty chyba jechałeś tam ostatnio jak jeszcze nie było ekspresówki do Piotrkowa. Teraz jest dość nieźle. Dokleją autostradę i przede wszystkim obwodnicę Częstochowy i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Nikt tam nie zwalnia

> 2. Wystarczy diesel. Większość zrobi to bez wysiłku na najwyższym biegu.

Każda cywilizowana benzyna też robi 70km/h na najwyższym biegu. A turbobenzyna w dodatku jeszcze z tej prędkości całkiem dobrze przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile masz w Polsce autostrad ?

> Wystarczą np. drogi ekspresowe.

> Jazda na trasie Katowice Warszawa , co chwila ograniczenie do 70 km/h i wachlujesz biegami non stop

Nie, jak tylko masz szczęście i trafiasz na zielone światła, to na V biegu przejedziesz

od Będzina do Warszawy cool.gifcool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 1500 się nie da przeżyć więc to niemożliwe. Umówmy się - 90% robi poza etatem na lewo - fuchy

> itp.

sporo znajomych ma tyle i dają radę ok.gif

ps. nie muszą płacić rat za mieszkanie bo mają po babci /dziadku ok.gif

za 1500zł tylko opłaty i jedzenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie wkurza jak na autostradzie zwolnisz ze 130 do 90 (np. za ciężarówką) i po wciśnięciu "resume"

> ma tempomacie niektóre automaty redukują i hałasują. A można przecież na najwyższym biegu

> wrócić do zadanej prędkości.

Ja tak właśnie robię - cały czas mam V i najwyżej butem trącam sprzęgło

żeby rozłączyć tempomat, czekam za TIRem aż będzie wolne i jak ostatni mnie

wyprzedza,

bez zmiany biegu daję Resume i ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak właśnie robię - cały czas mam V i najwyżej butem trącam sprzęgło

> żeby rozłączyć tempomat, czekam za TIRem aż będzie wolne i jak ostatni mnie

> wyprzedza,

> bez zmiany biegu daję Resume i ciągnie.

Właśnie. Chociaż ja wolę naciskać "cancel". Działa o niebo lepiej niż sprzęgło czy hamulec. Odejmuje gazu stopniowo, zamiast gwałtownie rozłączyć tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie. Chociaż ja wolę naciskać "cancel". Działa o niebo lepiej niż sprzęgło czy hamulec.

> Odejmuje gazu stopniowo, zamiast gwałtownie rozłączyć tempomat.

Ja nie mam cancel, najwyżej mogę przestawić przełącznik i też rozłączy gwałtownie,

mogę też odejmować "-" ale to jest nieefektywne, bo jak zbliżasz się do TIRa,

to jednak trzeba wyhamować silnikiem z tych 110-120 (jak ja jeżdżę często),

do jego 80-90 i to najszbciej robi się po prostu odłączając tempomat, a potem

noga na gaz i trzymamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza ceną to jeszcze dochodzi jeden aspekt - jak w mieście jest większość samochodów z manualem, to

> z automatem się trochę gorzej jeździ bo nie możesz płynnie przyspieszać za kimś.

To już chyba trochę wydumany problem... Mam trzeci samochód z automatem i nawet mi to do głowy nie przyszło wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twins twierdzi, ze autem o pojemnosci 1x butelka Coke jest wystarczajaca...

> IMVHO potrzebujemy ok 4x wiecej.

Jest jeszcze jedna kwestia o której chyba nikt w tym wątku nie napisał (może nie zauważyłem).

Chcąc kupić w Polsce nowy samochód z silnikiem przynajmniej V6 marki popularnej mamy problem, bo po pierwsze wybór jest mocno ograniczony, a po drugie samochód popularny z większym silnikiem cenowo ląduje w zakresie marek premium.

Tak na szybko przeglądając cenniki udało mi sie znaleźć tylko to (ceny wersji podstawowych i z silnikiem V6)

VW Passat 1.4 82.680

VW Passat 3.6 185.990

Skoda Superb 1.4 78.550

Skoda Superb 3.6 144.900

Renault Latitude diesel 2.0 98.000

Renault Latitude diesel 3.0 208.000

Citroen C5 1.6 81.500

Citroen C5 diesel 3.0 178.500

Opel Insignia 1.8 81.950

Opel Insignia 2.8 163.700

Volvo V60 1.6 118.400 (to juz praktycznie premium)

Volvo V60 3.0 205.100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze jedna kwestia o której chyba nikt w tym wątku nie napisał (może nie zauważyłem).

> Chcąc kupić w Polsce nowy samochód z silnikiem przynajmniej V6 marki popularnej mamy problem, bo po

> pierwsze wybór jest mocno ograniczony, a po drugie samochód popularny z większym silnikiem

> cenowo ląduje w zakresie marek premium.

> Tak na szybko przeglądając cenniki udało mi sie znaleźć tylko to (ceny wersji podstawowych i z

> silnikiem V6)

Częściowo za tym stoi akcyza pow. 2l, ale fakt od dawna tak było, ze róznica między basic a top jest x2, jeżeli jest duża rozpiętość silnikowa w danym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW Passat 1.4 82.680

> VW Passat 3.6 185.990

> Skoda Superb 1.4 78.550

> Skoda Superb 3.6 144.900

> Renault Latitude diesel 2.0 98.000

> Renault Latitude diesel 3.0 208.000

> Citroen C5 1.6 81.500

> Citroen C5 diesel 3.0 178.500

> Opel Insignia 1.8 81.950

> Opel Insignia 2.8 163.700

> Volvo V60 1.6 118.400 (to juz praktycznie premium)

> Volvo V60 3.0 205.100

Fiat Freemont 2.4 93.900

Fiat Freemont 3.6 V6 AWD 123.150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Częściowo za tym stoi akcyza pow. 2l, ale fakt od dawna tak było, ze róznica między basic a top

> jest x2, jeżeli jest duża rozpiętość silnikowa w danym modelu.

No właśnie o to mi chodzi. U OZI-ego duży silnik to standard, u nas to luksus, za który musisz zapłacić (przepłacić) przynajmniej cenę standard razy 1,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaś do głowy przyszła taka rzecz (nie wiem czy wykonalna technicznie).

Otóż ok, miejmy te silniki V6 i V8 w naszych autach, ale żeby dało się odłączać

poszczególne cylindry. Tak, by na codzień mieć pół silnika czyli "V4", a jeśli

da się całą stronę odłączyć - to "R4" jako połowę V8. Technologię odłączania

cylindrów już mamy chyba nawet od VW, teraz tylko jakoś to rozpowszechnić.

W ten sposób na codzień mielibyśmy oszczędny "tradycyjny" silnik, a jak potrzebaby

mocy, pozostałe cylindry by się dołączały i wtedy mielibyśmy wszystkie zalety

takiego pełnego silnika czyli gulgot i trzęsawkę i odpychanie jak w rakiecie Saturn V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie zaś do głowy przyszła taka rzecz (nie wiem czy wykonalna technicznie).

> Otóż ok, miejmy te silniki V6 i V8 w naszych autach, ale żeby dało się odłączać

> poszczególne cylindry. Tak, by na codzień mieć pół silnika czyli "V4", a jeśli

> da się całą stronę odłączyć - to "R4" jako połowę V8. Technologię odłączania

> cylindrów już mamy chyba nawet od VW, teraz tylko jakoś to rozpowszechnić.

> W ten sposób na codzień mielibyśmy oszczędny "tradycyjny" silnik, a jak potrzebaby

> mocy, pozostałe cylindry by się dołączały i wtedy mielibyśmy wszystkie zalety

> takiego pełnego silnika czyli gulgot i trzęsawkę i odpychanie jak w rakiecie Saturn V...

Chyba sporo nowych V8 ma odłączane 4 cylindry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://autokacik.pl/showflat.php?Number=286001049

> było

No tak, ale to jest popierdółka 1.4 TSI, a mnie chodzi o V8.

W ogóle to auto powinno mieć 3 silniki: jeden V8, drugi mały R4 do ładowania

akumulatorów i trzeci elektryczny. Na miasto te dwa ostatnie, na trasę V8

i wszyscy są zadowoleni grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie zartuj nikt o zdrowych zmyslach tego nie kupi. Tak samo jak nie kupowali cromy.

Dlaczego? Przeciez to Dodge Journey. Jechales w ogole tym autem? Widziales jak jest wykonczone? Co z nim jest nie tak? V6, 283KM i naped na 4 koła za 130tys w tak duzym aucie to smieszna cena ... ze nia ma znaczka VW? Zlituj sie ... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Przeciez to Dodge Journey. Jechales w ogole tym autem? Widziales jak jest wykonczone? Co

> z nim jest nie tak? 283KM za 130tys w tak duzym aucie to smieszna cena ...

Dodge Journey to była jedna z największych kup amerykańskiej motoryzacji. Fiat zrobił kawał dobrej roboty dostosowując wnętrze tego auta do pobytu w nim ludzi.

hehe.gif

Ale w Europie niewiele to pomoże, bo auto ma łatkę jakiegoś egzotyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego? Przeciez to Dodge Journey. Jechales w ogole tym autem? Widziales jak jest wykonczone? Co

> z nim jest nie tak? V6, 283KM i naped na 4 koła za 130tys w tak duzym aucie to smieszna cena

> ... ze nia ma znaczka VW? Zlituj sie ...

Spoko, tylko to 280 koni rozpędza do stówy to ważące dwie tony auto w 8,4s rotfl.gif Wersja 170KM robi to w 13,3s hahaha.giffacepalm[1].gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodge Journey to była jedna z największych kup amerykańskiej motoryzacji. Fiat zrobił kawał dobrej

> roboty dostosowując wnętrze tego auta do pobytu w nim ludzi.

> Ale w Europie niewiele to pomoże, bo auto ma łatkę jakiegoś egzotyka.

Byc moze jest jak mowisz, ale ja wrazenia z jazdy tym autem (niestety ze slabym dieslem) byly mega pozytywne. Mowa o jakosci wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie kupią nowych to nie bardzo na wtórnym chyba znajdziesz, co?

Będzie jakaś powódź w zachodniej Europie to od razu się pojawią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spoko, tylko to 280 koni rozpędza do stówy to ważące dwie tony auto w 8,4s Wersja 170KM robi to

> w 13,3s

Przeciez to minivan, a nie sportowy przecinak grinser006.gif Pewnie czas na Nourburingu tez ma niezbyt zachwyjacy, tylko co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.