jimbo22 Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Teraz też nie oszukują. Chyba każdym współczesnym samochodem da się osiągnąć spalanie katalogowe oczywiście. tyle że na trasie nie przekraczasz 70-90. a np tryb "miasto", robisz w godz. 23-5 rano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > W laboratorium > W rzeczywistości będzie to trudne, bo na czas badań producent wykonuje sporo zabiegów przy aucie, > by osiągnąć jak najniższe spalanie. Dziwne, w zasadzie w każdym samochodzie z wyjątkiem seicento byłem w stanie spokojnie osiągnąć deklarowane przez producenta spalanie. I to nie robiąc sobie rajdy na kropelce, tylko w codziennej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > To gdzie ten miód? Tak przy okazji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Tak przy okazji... ludzie, spokojnie, mój 280SEL pali 19 i się tak nie podniecam dajcie juz spokój z tym spalaniem bo to straszna nuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > ludzie, spokojnie, mój 280SEL pali 19 i się tak nie podniecam > dajcie juz spokój z tym spalaniem bo to straszna nuda Przecież o tym jest ten wątek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Przecież o tym jest ten wątek daj po garach, niech spali to 9 a przynajmniej nie będzie zasypiania za kółkiem tylko uważaj na fotoradary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > daj po garach, niech spali to 9 a przynajmniej nie będzie zasypiania za kółkiem > tylko uważaj na fotoradary Staram się nie przekraczać 170 jadąc do pracy, bo ruch duży, a i przekraczanie powyżej 50km/h uważam za niemęskie. Dzisiaj nawet musiałem zrobić szybką rundkę Czeladź - Katowice - Czeladź w godzinach pracy, więc trochę pokręciłem. 7.2 z tego wyszło Aha, w Katowicach nie ma żadnego fotoradaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Zasymulowałem w Excelu... > Wychodzi, że w zakresie 1200-3000 rpm 1.2TSI jest żwawszy, ma w porywach ~30% więcej mocy (przy > ~1800rpm). > -- edit - poprawiłem wykres, teraz jest 120KM Dzięki za podesłanego xlsa. Wrzuciłem do porównania to samo pudełko tylko, że z boksem. Wypluwa to mniej więcej podobną moc (tsi - okolice 126HP versus omawiane 1.6 120HP), więc jakby jest chyba trochę lepsze do porównania. (dane odczytywane z wykresu z hamowni i zaokrąglane do pełnych 0/5Nm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Dziwne, w zasadzie w każdym samochodzie z wyjątkiem seicento byłem w stanie spokojnie osiągnąć > deklarowane przez producenta spalanie. I to nie robiąc sobie rajdy na kropelce, tylko w > codziennej eksploatacji. Moje obecne auto ma w katalogu: 8,7 w mieście, 5,1 poza i śr. 6,4 l/100km. W trasie 3500 km jadąc prawie przepisowo śr. wyszła 7,5. W mieście ciężko zejść poniżej 9. Moja śr. to 8,2, a jeżdżę sporo poza miasto, a w Warszawie pojawiam poza godzinami szczytu. Parametry katalogowe IMO nie są osiągalne w normalnej eksploatacji. Dodam że bolid waży ~1,4 t i ma pod maską 140 KM z wolnossącego silnika 1,8. Ale i tak jestem zadowolony, bo poprzednie, lżejsze auto z mniejszym silnikiem paliwo więcej, o ~ litr więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Teraz też nie oszukują. Chyba każdym współczesnym samochodem da się osiągnąć spalanie katalogowe No właśnie ostatnimi czasy producenci przesadzają, przykłady: Focus Econetic MK2 1.6 tdci w trasie ma spalać 3,4L/100km Nowa Honda Civic 1.6 i-DTEC w trasie ma spalać 3,3L/100km Moim zdaniem takie wartości są nierealne podczas jazdy po Polsce (załóżmy, że w terenie niezabudowanym jedziemy w okolicach 90 km/h, a nie snujemy się 70km/h). Ale już 4-4,5L/100km jest realne. I jeszcze fajny artykuł jako bonus: http://www.theguardian.com/environment/2...fficiency-tests Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > W laboratorium > W rzeczywistości będzie to trudne, bo na czas badań producent wykonuje sporo zabiegów przy aucie, > by osiągnąć jak najniższe spalanie. Bez przesady. Po prostu jest przyjęty jakiś konkretny interwał podróży itd. W teście będą przyjęte "3 światła", jeden mały korek i prędkość przelotowa 90 km/h, a w mieście 50 km/h itd. itp. A to, że mało kto tak jeździ i mało które miasto ma "3 światła", dzięsiątki nie kończących się korków i gaz obsługuje się 0-1, 90 jeździ w mieście , a poza 120-140 to już inna bajka Jeśli warunki są odpowiednie i styl jazdy również, to spalanie katalogowe jest realne i jak najbardziej możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Jeśli warunki są odpowiednie i styl jazdy również, to spalanie katalogowe jest realne i jak najbardziej możliwe. Dokładnie tak, spalanie w pierwszej kolejności robią warunki i kierownik, który albo myśli na minutę, albo na sekundę do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 no właśnie niekoniecznie takie nierealne jest zrobienie takich wyników...jeżeli noPB w ogóle nie przygotowanym, na zwykłych oponach można zrobić 5,5l to dieslem jeszcze mniej...a dieslem specjalnie do tego przygotowanym (tak czytam te dodatki "eco" w nazwie) pewnie jeszcze ciut mniej... to trochę tak samo jak z hybrydami toyoty...też dużo ludzi mówi, że niemożliwe tak nisko zejść w mieście a jednak się da mocno zbliżyć do wyniku deklarowanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > to trochę tak samo jak z hybrydami toyoty...też dużo ludzi mówi, że niemożliwe tak nisko zejść w > mieście a jednak się da mocno zbliżyć do wyniku deklarowanego Akurat hybrydą w trasie zejdziesz do dokładnie takiego samego spalania jak napędzającym ją benzyniakiem. W mieście oczywiście wiadomo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Moim zdaniem takie wartości są nierealne podczas jazdy po Polsce (załóżmy, że w terenie > niezabudowanym jedziemy w okolicach 90 km/h, a nie snujemy się 70km/h). Ale już 4-4,5L/100km > jest realne. Robiłem u siebie taki test. Katalogowe poza miastem to 5,3 l. Zmusiłem się z ciekawości, raz - jakie wyjdzie spalanie, dwa - jak zniosę taką podróż i jaki będzie czas przejazdu. Trasa 450 km nad morze. Całą drogę jechałem przelotowo 95 km/h na tempomacie, zdarzało się, że jechałem 70-80 z TIRami, na wioskach ok. 55 km/h. Na S3 też 95 km/h na tempo (tu taka prędkość była męcząca trochę ). W połowie trasy była włączona klima, bo zrobiło się ciepło. Wynik pod kwaterą, dokładnie 5,3l z kompa, komp raczej u mnie nie oszukuje, co najwyżej +/- 0,1. Średnia wyszła chyba 73 km/h jeśli dobrze pamiętam, jechało się o dziwo przyjemnie i "szybko". Znajomy kupił teraz nowego busa (Ducato L3H2), jeździ w kurierce ale ma region na wioskach i jeździ baaardzo spokojnie 70-90 km/h. Z klimą w tych upałach robi już trzeci zbiornik w okolicach 7-7,3 l Można ? Można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 nie mówie o trasie i hybrydzie bo nie po to one zostały zbudowane to chyba oczywiste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Robiłem u siebie taki test. Katalogowe poza miastem to 5,3 l. > Zmusiłem się z ciekawości, raz - jakie wyjdzie spalanie, dwa - jak zniosę taką podróż i jaki będzie > czas przejazdu. > Trasa 450 km nad morze. > Całą drogę jechałem przelotowo 95 km/h na tempomacie, zdarzało się, że jechałem 70-80 z TIRami, na > wioskach ok. 55 km/h. > Na S3 też 95 km/h na tempo (tu taka prędkość była męcząca trochę ). > W połowie trasy była włączona klima, bo zrobiło się ciepło. > Wynik pod kwaterą, dokładnie 5,3l z kompa, komp raczej u mnie nie oszukuje, co najwyżej +/- 0,1. czyli dało by się pewnie zejść jeszcze niżej (np bez klimy) niestety u nas trasa "poza miastem" to hamowanie i przyspieszanie - bo ktoś skręca, jedzie traktor czasem się też coś wyprzedzi i już daleko do warunków idealnych mnie c-max w warunkach miejskich (srednia ok 30-40km/h) spalał minimalnie więcej jak podaje katalog ale dla większości takie miasto to nie miasto, miasto to średnia 20-30km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > czyli dało by się pewnie zejść jeszcze niżej (np bez klimy) Zeszło by jeszcze z 0,5l, gdyby jechać 75-80 km/h ale to już masochizm. Robiłem takie testy ale na krótszych odcinkach. > niestety u nas trasa "poza miastem" to hamowanie i przyspieszanie - bo ktoś skręca, jedzie traktor > czasem się też coś wyprzedzi > i już daleko do warunków idealnych Jadąc normalnie, z głową ale przelotowo 120 km/h (czyli tam gdzie mogę 120 km/h ale też czasem 70-80-90 km/h i 140 km/h jak trzeba wyprzedzić) i wyprzedzjąc (spokojnie) to co jedzie choćby 1km/h wolniej ode mnie, to przy takiej trasie nad morze wychodzi u mnie ok. 6,2-6,5 litra. Autostrada 130-140 km/h , 7,5 litra. Można też spalić 10, 20 i 40 litrów, albo i 100 jak auto będzie stało odpalone przez całą noc pod domem Miasto nie wiem, nie używam na szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Natomiast... w historyjki o 9.3l/100km nie wierze. Trzeba albo jeździć w > BMW-M3-1.6-style (operować pedałami gazu i hamulca na poziomie binarnym, czyli but ze świateł, > gazowanie do samego końca, a później hamowanie z ABSem przed następnymi światłami) albo mieć > wyciek paliwa. Wczoraj miałem okazję się przejechać testowo Octą 1.8 TSI. Auto testowe, więc jazda polega na tym, że jest odpalane raz na jakiś czas, przejeżdża parę kilometrów i znowu pod parkan. Wiadomo, że wszyscy próbują butować, żeby zobaczyc jak to jeździ a klima w obecnch warunkach włączona non-stop. Na kompie spalanie ze zbiornika (czyli od ostatniego tankowania a rezerwa była mocno "zaawansowana") stało jak by 9,5 l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Wczoraj miałem okazję się przejechać testowo Octą 1.8 TSI. > Auto testowe, więc jazda polega na tym, że jest odpalane raz na jakiś czas, przejeżdża parę > kilometrów i znowu pod parkan. Wiadomo, że wszyscy próbują butować, żeby zobaczyc jak to > jeździ a klima w obecnch warunkach włączona non-stop. Na kompie spalanie ze zbiornika (czyli > od ostatniego tankowania a rezerwa była mocno "zaawansowana") stało jak by 9,5 l/100km. Z tą pojemnością i tym trybem jazdy nie widzę w tym nic dziwnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Z tą pojemnością i tym trybem jazdy nie widzę w tym nic dziwnego. Ale ja piszę to będąc zaskoczonym, że tak mało . Spodziewwałem się jedynki z przodu. Dlatego tym bardziej nie wierzę w coś takiego w przypadku 1.2 TSI w normalnej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Ale ja piszę to będąc zaskoczonym, że tak mało . Spodziewwałem się jedynki z przodu. Dlatego tym > bardziej nie wierzę w coś takiego w przypadku 1.2 TSI w normalnej eksploatacji. Wyciek z baku, albo em-3-jeden-sześć-stajl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Robiłem u siebie taki test. Katalogowe poza miastem to 5,3 l. > Zmusiłem się z ciekawości, raz - jakie wyjdzie spalanie, dwa - jak zniosę taką podróż i jaki będzie > czas przejazdu. > Trasa 450 km nad morze. > Całą drogę jechałem przelotowo 95 km/h na tempomacie, zdarzało się, że jechałem 70-80 z TIRami, na > wioskach ok. 55 km/h. Podobnie jechałem do Bułgarii. Z tym, że czasem dochodziły autostrady z prędkością rzędu 130-140 km/h Śr. z całej trasy identyczna z Twoją - 73 km/h. Spalanie wyższe od katalogowego o litr. Może dlatego, że po drodze było sporo gór. A może dlatego, że do ekologicznej jazdy zalecają ciśnienie 3.0 a ja miałem 2,2 bo lubię komfort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Może dlatego, że po drodze było sporo gór. > A może dlatego, że do ekologicznej jazdy zalecają ciśnienie 3.0 a ja miałem 2,2 bo lubię komfort Góry swoją drogą, ale u mnie naprawdę było 95 km/h i w zasadzie swobodna jazda (mały ruch), kilka wyprzedzeń itd. A tak to cały czas tempomat 95 km/h (licznikowe). Czasami mam średnią też w okolicy 70 km/h (zresztą zawyczaj taka jest z jazdy po Polsce), a spalania właśnie od 5,5 do 7,5 potrafią być. A producenci mierzą w określonych warunkach, o które ciężko w normalnym ruchu zazwyczaj. Ale jako wyznacznik do porównania itd. jak najbardziej są ok. Np. u mnie jest średnie katalogowe 6,2 l, a ja realne mam 1 litr więcej. Gdyby jeździła tylko żona byłoby jak w katalogu I patrząc na przysłe auto mniej więcej wiem ile % dodać do katalogowego, żeby się nie oszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > kierownik, który albo myśli na minutę, albo na sekundę do przodu. Jeszcze raz zapytam - co mogę zrobić, aby uzyskać katalogowe spalanie, jak mam za sobą i przed sobą powiedzmy po 200 km autostrady i jadę ze stałą prędkością 130 km/h ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Jeszcze raz zapytam - co mogę zrobić, aby uzyskać katalogowe spalanie, jak mam za sobą i przed sobą > powiedzmy po 200 km autostrady i jadę ze stałą prędkością 130 km/h ? katalogowe spalanie nie jest mierzone przy 130km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > katalogowe spalanie nie jest mierzone przy 130km/h Kiedyś było - miasto, 90 km/h, 120 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Kiedyś było - miasto, 90 km/h, 120 km/h. Beret to podstawa, zmniejsza zużycie paliwa o kilkadziesiąt procent, a poważnie ecodrajwing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > a poważnie ecodrajwing Auto którym jechałem jest zielone - to chyba moje 130 km/h na autostradzie było bardziej eco ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Jadąc normalnie, z głową ale przelotowo 120 km/h (czyli tam gdzie mogę 120 km/h ale też czasem > 70-80-90 km/h i 140 km/h jak trzeba wyprzedzić) i wyprzedzjąc (spokojnie) to co jedzie choćby > 1km/h wolniej ode mnie, to przy takiej trasie nad morze wychodzi u mnie ok. 6,2-6,5 litra. T-Jet w takich warunkach 6.9 przy średniej 80km/h. Klima non stop, opony 225 więc wynik dla mnie ok. Zimą na 15" litr mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > T-Jet w takich warunkach 6.9 przy średniej 80km/h. Klima non stop, opony 225 więc wynik dla mnie > ok. Zimą na 15" litr mniej Katalogowo średnie ile ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Akurat hybrydą w trasie zejdziesz do dokładnie takiego samego spalania jak napędzającym ją > benzyniakiem. W mieście oczywiście wiadomo. Zejdziesz niżej. Hybryda praktycznie nie hamuje klockami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Jeszcze raz zapytam - co mogę zrobić, aby uzyskać katalogowe spalanie, jak mam za sobą i przed sobą > powiedzmy po 200 km autostrady i jadę ze stałą prędkością 130 km/h ? Jechać 90 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Kiedyś było - miasto, 90 km/h, 120 km/h. Już dawno tak nie ma. Jest mityczne "miasto" i nie mniej bajkowe "poza miastem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Już dawno tak nie ma. Jest mityczne "miasto" i nie mniej bajkowe "poza miastem". Chyba po to, żeby się stało nieweryfikowalne. Jakby Skoda napisała że przy 120 km/h 1,2 TSi pali 5,7 to mógłbym z nimi walczyć, a jakby napisali prawdę, że pali 8,9 to mit ekodownsizingu by szlag trafił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Katalogowo średnie ile ma ? 5.3 niby w trasie. Dane dla Bravo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Chyba po to, żeby się stało nieweryfikowalne. Jakby Skoda napisała że przy 120 km/h 1,2 TSi pali > 5,7 to mógłbym z nimi walczyć, a jakby napisali prawdę, że pali 8,9 to mit ekodownsizingu by > szlag trafił. Nie pali 8.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Nie pali 8.9 Z boxem pali 10,6 .... więc owszem, można powiedzieć że nie pali 8,9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Z boxem pali 10,6 .... więc owszem, można powiedzieć że nie pali 8,9. Wynik z 30tyś km 7,1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Chyba po to, żeby się stało nieweryfikowalne. Jakby Skoda napisała że przy 120 km/h 1,2 TSi pali > 5,7 to mógłbym z nimi walczyć, a jakby napisali prawdę, że pali 8,9 to mit ekodownsizingu by > szlag trafił. Panie, daj Pan już spokój Dusisz po autostradach ten kiosk ruchu to się nie dziw, że dużo pali. A jeśli jest inaczej, to zgłoś usterkę, zrobicie jazdy próbne weryfikujące i tyle Przy okazji zapytaj TYCH 161 użytkowników jak to robią, że mają średnie 7,4 w kraju gdzie nie brakuje autostrad. Bez odbioru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Z boxem pali 10,6 .... więc owszem, można powiedzieć że nie pali 8,9. Wynik 6.8... Z boxem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Panie, daj już spokój. Widzisz, ale Noras ma rację. Gdyby dalej podawali przy 90/120 mieliby w huk reklamacji. A teraz enigmatyczne "warunki pozamiejskie". Style i warunki jazdy są różne - ja specjalnie nie butuję aut, ale z kolei jeżdżę krótkie odcinki. Gdyby podawali zuzycie przy 90/120km/h, to miałbym możliwość weryfikacji i nie krzyczałbym, że pali dużo, bo u mnie x, a w katalogu y. A tak, to wszystko rozmyte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Powoli ucze jezdzic DIESLEM i z 3400 km mam srednia 6,7, a z ostatnich 670km z czego ok 450 powrot znad morza to 6,4 Wynikna auto o wadze 1520+ok 40 kg paliwo i zapakowany z BOX-em uwazam za wynik znakomity chociaz wolalbym LPG w tej budzie bo osiagi sa mi zbedne. Coz, ON chociaz na bezvaciu tankuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Wynik z 30tyś km 7,1 Możemy się umówić - wsiadamy do Yeti 1,2 TSi, jedziemy Kraków - Zadar - Kraków. Na autostradzie trzymamy 130 km/h, na drogach innych - prędkość zgodną z przepisami. Jeśli spali te 7,1 - za paliwo, lignje i wino płacę ja. Jesli spali 8,9 - za to wszystko płacisz Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Widzisz, ale Noras ma rację. > Gdyby dalej podawali przy 90/120 mieliby w huk reklamacji. A teraz enigmatyczne "warunki > pozamiejskie". > Style i warunki jazdy są różne - ja specjalnie nie butuję aut, ale z kolei jeżdżę krótkie odcinki. > Gdyby podawali zuzycie przy 90/120km/h, to miałbym możliwość weryfikacji i nie krzyczałbym, > że pali dużo, bo u mnie x, a w katalogu y. A tak, to wszystko rozmyte. Ale tak jest w całej branży aktualnie więc w czym problem Ja nie widzę problemu w weryfikacji w obecnym systemie. Zresztą już wiele w tym wątku zostało napisane i nie ma sensu tego powielać. Jest jak jest, wystarczy tylko dobrze te dane zinterpretować. A że kol. noras uważa, że jazda 140 km/h autostradą to jest jazda pozamiejska katalogowa, to co ja na to mogę Nie długo ktoś będzie krzyczał, że jechał z przyczepką i więcej spalił, a w "katalogu" nic nie było o przyczepkach itd. itp. Trochę umiaru i będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Mój Peugeot 208 wolnossący 1.4 VTi w wakacyjnej trasie 1400km spalił średnio 6,8L - ale to był cykl mieszany - trochę autostrad, trochę po miastach. Na codzień po mieście mam około 9-10L, ale to bardzo krótkie trasy. Znacznie przekraczam katalogowe, ale się nie przejmuję tylko mam fun z jazdy - jakbym chciał oszczędzać, a nie kręcić do 5krpm to bym wybrał inny silnik i jeździł eco Więc nie ma się co spinać komu ile spala taki sam silnik bo nigdy to nie będzie ta sama trasa, olej, opony, styl jazdy, temperatura/klima, obciążenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Gdyby dalej podawali przy 90/120 mieliby w huk reklamacji. Jakoś jak miałem auta, które miały podawane te 90/120 to mi się zgadzało. Inna sprawa, że przekroczenie 120 dużo zmieniało - widoczna była optymalizacja pod test. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 Tyle było z niewielkiej trasy rapidem, ale 90 konnym. 90% jazda trasa bez jakiegoś gwałtownego wyprzedzania. Zastanawiam się nad tymi silnikami do floty, ale u mnie nikt nie oszczędza. Dodatkowo opinie o awaryjności nie zachęcają przynajmniej w początkowych egzemplarzach aut z tymi silnikami. Napisz od czasu do czasu jak Ci się tym jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Ale tak jest w całej branży aktualnie więc w czym problem Problem w tym, o czym pisałem wyżej. > Ja nie widzę problemu w weryfikacji w obecnym systemie. A ja widzę. Nie ma wyraźnych kryteriów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2013 > Inna sprawa, że > przekroczenie 120 dużo zmieniało - widoczna była optymalizacja pod test. Opory powietrza się zmieniają znacznie powyżej 120 km/h i dlatego zaczynają się schody ze spalaniem, szczególnie w beznynowych silnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi