Skocz do zawartości

Pierwszy przegląd olejowy


format

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się zastanawiam właśnie, mnóstwo na autokąciku purystów zmieniających wbrew zaleceniom producenta longlife co 15, czy nawet co 10kkm.

Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji i argumentacji z Waszej strony.

287165189-2013-09-0916.28.28.jpg

Jedziemy!

post-8017-14352521616035_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa takie auta, w ktorych zmienia sie co 30 tys i nic sie nie dzieje. Co wiecej wiekszosc aut ma jeszcze do tego pare zabezpieczen np u mnie sa liczone cykle wypalania dpf i tak wymiana wychodzi wczesniej niz 30 tys. W praktyce zmieniam co 20.

A jak jest u Ciebie w aucie tego nie wiem. Kazdy tez w sumie jezdzi w innych warunkach. Co innego stac w korkach i jezdzic krotkie odcinki a co innego zasuwac po autostradzie.

Z drugiej strony producenci tez nie chca do interesu dokladac i auto ma w spokoju przejechac okres nawet rozszerzonej gwarancji wiec tez pewnie jakas tolerancja tych okresow przegladow olejowych jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony producenci tez nie chca do interesu dokladac i auto ma w spokoju przejechac okres

> nawet rozszerzonej gwarancji wiec tez pewnie jakas tolerancja tych okresow przegladow

> olejowych jest.

Mam dość podobne przemyślenia, ponadto trzeba pamiętać, że przegląd olejowy jest dla producenta / serwisu zyskiem, niewielkim, bo niewielkim, ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zamiar jeździć nim przez następne 300 kkm? Zmień teraz. Masz zamiar sprzedać przy 100-150 kkm?

> Zmieniaj zgodnie z książką.

Aktualnie mam zamiar zmienić przy ~60kkm 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dość podobne przemyślenia, ponadto trzeba pamiętać, że przegląd olejowy jest dla producenta /

> serwisu zyskiem, niewielkim, bo niewielkim, ale jednak.

To zależy jak zdefiniujesz niewielki zysk, bo ostatnio zapłaciłem za wymianę 3 litrów 420 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy jak zdefiniujesz niewielki zysk, bo ostatnio zapłaciłem za wymianę 3 litrów 420 złotych.

Pozłacany u Was wlewają? U mnie 10 litrów syntetyka (tyle wchodzi do V8) + sprawdzenie całego samochodu + umycie + odkurzenie + samochód zastępczy na cały dzień = $105 = Jakieś 330 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy jak zdefiniujesz niewielki zysk, bo ostatnio zapłaciłem za wymianę 3 litrów 420 złotych.

Z punktu widzenia producenta jako całości to żaden zysk, ja mówię tylko o tym, że producent od mojej wizyty w serwisie raz na 10 lat z wyłącznie ekonomicznego punktu widzenia wolałby wizytę raz na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem ciekawy jak za kilka lat będą wyglądały silniki w których olej wymienia się co 100tys

W których to silnikach wymienia się olej co 100kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy. Ja jestem zdania, że jak jeździsz głównie po mieście to na LL szkoda pieniędzy. Ale gdy

> robi się dużo tras, to jak najbardziej.

Ja kręcę typowe mieszańce, przy czym miejski robię w trybie Śląsk, a nie Warszawa, a to kolosalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozłacany u Was wlewają? U mnie 10 litrów syntetyka (tyle wchodzi do V8) + sprawdzenie całego

> samochodu + umycie + odkurzenie + samochód zastępczy na cały dzień = $105 = Jakieś 330 PLN.

Bo i u nas Fiat Panda jest dobrem zdecydowanie bardziej luksusowym niż Twój lex w Twojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kręcę typowe mieszańce, przy czym miejski robię w trybie Śląsk, a nie Warszawa, a to kolosalna różnica.

W trybie Śląsk robiłbym LL, zgodnie ze wskazaniami komputera.

We Warszawie nie mam tego komfortu -> za dużo stoję w korkach.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W trybie Śląsk robiłbym LL, zgodnie ze wskazaniami komputera.

> We Warszawie nie mam tego komfortu -

AFAIK komp bierze pod uwagę stanie w korkach przy wyliczaniu najbliższego przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 60kkm to auto będzie prawie nowe, nawet ledwo dotarte. To co się przejmujesz?

Nie przejmuję się, zrobię i tak jak będę chciał. Sonduję jedynie co uważa motokącik ok.gif

A z tym 60kkm bym nie przesadzał, statystyczny motokącikowicz flachę postawi na to, że takie TSI do 60kkm będzie mieć już piąty rozrząd, czwartą turbinę, trzecie wtryski i drugą dwumasę 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam właśnie, mnóstwo na autokącików purystów zmieniających wbrew zaleceniom

> longlife co 15, czy nawet co 10kkm.

> Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji

> i argumentacji z Waszej strony.

> Jedziemy!

Ja nie mam takich dylematów - mam auta, w których producenci zalecają wymianę co 15kkm.

Kiedyś miałem auto, w którym producent zalecał wymianę co 30kkm. Ja i tam zmieniałem olej co 15 kkm. Czemu? Bo tak lubię smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam właśnie, mnóstwo na autokącików purystów zmieniających wbrew zaleceniom

> longlife co 15, czy nawet co 10kkm.

> Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji

> i argumentacji z Waszej strony.

> Jedziemy!

Tak jak producent, ewentualnie jedynie dolać w trakcie. Szczególnie jak i tak nie zamierzasz długo jeździć...

Ja zmieniam częściej, niż krzyczy, ale to dlatego, że zmieniam jak jadę do PL. Wychodzi mnie to taniej niż w DK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przejmuję się, zrobię i tak jak będę chciał. Sonduję jedynie co uważa motokącik

Dla moich Astr producent zaleca 30kkm, zalewam zalecanym GM, co do ktorego mam mieszane uczucia.

Zmieniam co 15-18kkm, zalezy jak mi podjechanie na warsztat podpasuje.

Mimo wiekszosci jazd w trasie, ale tez dosyc czestych odpalen, z zapiskow kompa do 30kkm na bank nie dociagne.

Dzis zauwazylem, ze po ok 7kkm pokazuje, "ze zostalo olejowi jeszcze 55% zycia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zastanawiam właśnie, mnóstwo na autokąciku purystów zmieniających wbrew zaleceniom

> producenta longlife co 15, czy nawet co 10kkm.

> Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji

> i argumentacji z Waszej strony.

> Jedziemy!

też mam LL, pytałem w kilku serwisach i powiedzieli, żeby nie przyjeżdzać wcześniej, ekonomicznego punktu widzenia to powinni naklaniać do wcześniejszej wizyty. (oczywiscie nie oficjalnie ale miedzy wierszami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LL generalnie jakoś nie ufam, jestem, póki co, zdania, że to sztuczne zaniżanie kosztów do tabelek 'koszty obsługi'

Wychodzę z założenia, że olej się zmienia 1/rok lub 1/12-15kkm, ale nie ortodoksyjnie.

Wolę przejeździć np 1-2kkm więcej (stąd widełki kkm) i wymienić olej całkiem po/przed zimą niż robić to w środku lata/zimy.

Większość przebiegu robię na trasie (80-20) i jak odpalam auto to robię tak min. 50km naraz.

E: ja bym wymienił, choćby dlatego że to pierwsze kkm tego silnika, na bank mu to nie zaszkodzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten olej jest bardzo drogi ? Jak nie, to ja bym zmienił. Mimo, że planujesz sprzedać samochód po 60kkm to nigdy nie wiadomo czy nagle nie będziesz chciał go zatrzymać.

Kupiłem samochód serwisowany zgodnie z książka, czyli zmiana co 30kkm, a nalotu miał 150 kkm. Po tym jak zmieniłem olej zaraz po zakupie, to ten zrobił się czarny (prawie jak w dieslu) już po 5kkm (mimo płukanki na starcie), dopiero druga zmiana (+ płukanka) sprawia wrażenie "normalności". O odpiekaniu pierścieni wspominać nie będę (a obstawiam, że to też wina "wysokiej jakości" oleju GM i 30kkm interwału) wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz teraz zalany LL to bym nie zmieniał do 30 tys. po tym przebiegu przejdz na wymiany co 15tys.

z tego co pamietam to LL jest drogi i w moim przypadku opłaciło się przejść na wymiany co 15 tys. olej kupuje oczywiście poza aso bo ci ździerają i niejednokrotnie leją z beczki frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem w sytuacji jak na obrazku, swoją decyzję w głowie mam, z przyjemnością wysłucham propozycji

> i argumentacji z Waszej strony.

> Jedziemy!

Wg książki, czyli dla moich pojazdów 20kkm/1rok - ale ja mam proste konstrukcyjnie jednostki napędowe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w tym co jest złego?

> mar00ha

Bo te beczki Panie, to takie auto z biedronką na pace przywozi grinser006.gif

Ja mam wrażenie, że temat olejowy w autach cywilnych, to jest jakaś abstrakcyjna owiana tajemnicą sprawa.

Ludzie spuszczają się nad tym, filozofie dorabiają.

A można by wlać wszystkim najtańszego GMa z alledrogo i wszyscy by jeździli szczęśliwi i auta też by się miały dobrze.

Zresztą jest tyle podróbek na rynku, że głowa boli.

Lejcie cokolwiek byle by normy spełniało, a nadmiar gotówki wydajcie gdzie indziej old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tego co pamietam to LL jest drogi

worek złota kosztuje, prawie tyle ile nowa fabia hehe.gif

shell 5w30 4litry to koszt całe ... 106zł smirk.gif

Quote:

VW 504.00 / 507.00

zastosowana formulacja low SAPS zapobiega blokowaniu filtrów DPF oraz umożliwia wydłużenie okresów użytkowania oleju między wymianami (do 30 000 km benzyna, do 50 000 km Diesel).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozłacany u Was wlewają? U mnie 10 litrów syntetyka (tyle wchodzi do V8) + sprawdzenie całego

> samochodu + umycie + odkurzenie + samochód zastępczy na cały dzień = $105 = Jakieś 330 PLN.

A u nas w tej cenie to może uda się wymienić u dealera olej we Fiacie Panda (jakieś 4 litry) plus filtr. O pozostałych usługach zapomnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> E: ja bym wymienił, choćby dlatego że to pierwsze kkm tego silnika, na bank mu to nie zaszkodzi

Rozumiem argumentację, ale zgodnie z tą mógłbym sobie np. wymienić dzisiaj turbinę, w końcu na bank to autu nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktos to siedzial i obliczal. Przeciez ta wartosc nie jest z choinki. Wymieniac zgodnie z

> wyswietlaczem. U mnie w instrukcji jest napisane wymienac co 20kkm i tak wymieniam.

Mam dość zbieżne przemyślenia. Zakładanie, że Kowalski zna się lepiej na eksploatacji jakby nie patrzeć całkiem skomplikowanej jednostki jaką jest TSI, niż jej projektant i producent jest dość ryzykowne. Ja przynajmniej dużo kasy bym na to nie postawił. No ale Kowalski to się zna na wszystkim, gdyby miał dobry młotek i dłuto to sam by takie TSI ustrugał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem argumentację, ale zgodnie z tą mógłbym sobie np. wymienić dzisiaj turbinę, w końcu na

> bank to autu nie zaszkodzi.

Tu się nie zgodzę.

Przy wymianie części mechanicznych można sporo popsuć. Najczęściej jest tak, że coś ruszone po fabryce już tak nie działa, jak oryginalnie zamontowane w czasie produkcji.

Z olejem chyba łatwiej jednak o sukces podczas wymiany.

Co do częstości wymian oleju, to IMO jest tak, jak z myciem rąk - jedni stosują się do zaleceń higienistów, inni myją częściej, jeszcze inni rzadziej a jest i grupa, która uważa, że mycie szkodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do częstości wymian oleju, to IMO jest tak, jak z myciem rąk - jedni stosują się do zaleceń

> higienistów, inni myją częściej, jeszcze inni rzadziej a jest i grupa, która uważa, że mycie

> szkodzi

Dlatego też powstał ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam kilka passatów serwisowanych według LL, mają po 400kkm i nic im z racji rzadszej zmiany oleju nie jest.

Ale to są auta co trzepią przebiegi.

Moim zdaniem trzeba podejść do sprawy zdroworozsądkowo - jak jeździsz głównie po mieście i robisz małe naloty, więc wychodzi ci na to że zrobienie 30kkm zajmie ci 2 lata, to moze lepiej zmieniać co 15kkm, żeby raz do roku silnik mial nowy olej.

Jeśli jednak 30kkm klepniesz w rok, to zmieniac co 30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem trzeba podejść do sprawy zdroworozsądkowo - jak jeździsz głównie po mieście i robisz

> małe naloty, więc wychodzi ci na to że zrobienie 30kkm zajmie ci 2 lata, to moze lepiej

> zmieniać co 15kkm, żeby raz do roku silnik mial nowy olej.

> Jeśli jednak 30kkm klepniesz w rok, to zmieniac co 30kkm.

Ale komp to przecież sam liczy. Jak dużo stoisz w korkach, przegrzewasz olej to skraca Ci okres wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego też powstał ten wątek.

Czyli co, producent zaleca co 20kkm, a Ty zastanawiasz się, czy zmienić po 15kkm?

IMO szkoda naszego czasu. Zrób jak uważasz, byle nie przekroczyć zaleceń producenta.

Ale jak już bijemy pianę, to ja mam inny dylemat - umówić się na przegląd w tym tygodniu i zmienić olej przed 15kkm, czy po weekendzie, gdy już przekroczę 15kkm hmm.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli co, producent zaleca co 20kkm, a Ty zastanawiasz się, czy zmienić po 15kkm?

> IMO szkoda naszego czasu. Zrób jak uważasz, byle nie przekroczyć zaleceń producenta.

> Ale jak już bijemy pianę, to ja mam inny dylemat - umówić się na przegląd w tym tygodniu i zmienić

> olej przed 15kkm, czy po weekendzie, gdy już przekroczę 15kkm

Dylematy to będą pod koniec roku, jeśli od przyszłego wejdzie planowana zmiana w odliczeniach VAT. Czyli nie tak jak jest teraz 100% od serwisu i 0% od paliwa tylko 50% od serwisu i 50% od paliwa. Będą dylematy co zrobić w aucie, ile kupić opon w grudniu żeby odliczyć jeszcze 100%. Może nawet olej wymienić po kilku tys. km hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.