Skocz do zawartości

Korozja 2000-2010r


Andrzej

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych

> latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie.

najlepiej: renault, citroen, peugeot, audi

najgorzej: mazda (w trybie ekspresowym ulega biodegradacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych

> latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie.

Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony boje_sie.gif

Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją?

To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko panic.gif

Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od dawna borykają się z tym problemem.

Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony

> Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją?

Dla producentów jak widać jest to opłacalne, skoro tak robią.

> Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze

Są, ale producent nie musi ich stosować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony

> Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją?

> To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko

> Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to

> powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od

> dawna borykają się z tym problemem.

Sprawdź okolice wlewu paliwa. 270751858-jezyk.gif Użytkownicy Astr G też narzekają na korozję, która jest co prawda mniejsza niż w przypadku poprzednika, ale zdarza się całkiem często.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszałem, że Corolle/Aurisy E15 są gorzej zabezpieczone niż E12.

> dranio

Mam do czynienia z kilkoma E12 z początku produkcji.

Jeśli coś rdzewieje to:

1. dach przy przednim mocowaniu relingu w kombiaku

2. w komorze silnika elementy stalowe

3. Mocowania foteli

Podłogi nie oglądałem w żadnym z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź okolice wlewu paliwa.

W Corsie C też jest to newralgiczne miejsce, jeśli nie było założonych tylnych nadkoli... koło pięknie rzuca błotem i jest to w takim zakamarku, który później nie wysycha - resztę sobie dopowiedzcie.

Reszta nadwozia w zasadzie czysta (2001r.), przy montażu nadkoli zdjąłem plastikowe listwy z rantów nadkoli i tam niczego niepokojącego nie stwierdziłem, a widziałem już sporo Opli ze skorodowanymi tymi miejscami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę tylko potwierdzić E15 z 2008 made in Japan

> Ale ja bardziej obserwuję nadwozie niż podwozie.

Ja na nadwoziu jeszcze nic nie znalazłem, nie licząc tych po odprysku oslabiony.gif

....ale spód musiałem już ciut zabezpieczyć

E15 2007 MiJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź okolice wlewu paliwa. Użytkownicy Astr G też narzekają na korozję, która jest co prawda

> mniejsza niż w przypadku poprzednika, ale zdarza się całkiem często.

> dranio

Dzięki za cynk, przyjrzę się dokładniej ok.gif

Patrzę wszędzie, gdzie mogę dojrzeć i póki co nic nie zauważyłem smile.gif Co nie znaczy, że mulher.gif nie ma w ogóle, bo nie wszędzie jestem w stanie dojrzeć frown.gif

W każdym razie zwracam na to uwagę, bo mam też Uniaka i w związku z tym traumę związaną z rdzą panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych

> latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie.

lancia lybra 2000r (do 2009 r. korozji nie stwierdziłęm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II.

> Gnija tez palio siena, brava

> Nie gnija Stilo Panda

Brava 14 lat i praktycznie zero rdzy.

Punto II 11 lat i w tym roku progi od spodu musiałem troche przyeczyscic i podmalować ale az tak wielkiej tragedii nie ma. Jednak w porownaniu do wytrzymalosci bravy to mu daleko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BMW ??

> Świetny żart. Sąsiad ma 3 BMW. 2 z serii 5 z rocznika 2004-2005 i w obu robił progi tego lata, oraz

> jego żona ma BMW serii 1, rocznik mi bliżej nieznany i też robił progi, bo ich nie było.

Ciekawe gdzie on ta rdze w E60/61 zobaczyl na plastkowych nakladkach???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zgodze się. Wszystke punta jakie widziałem do 2003r są albo totalnie zgniete od spodu albo w

> zaawansowanej fazie gnicia nawet jeśli tego nie widać.

Punto 2 2001r. mojej żony dotychczas zero rdzy, tej jesieni ni stąd ni zowąd zauważyłem kilka purchli na progach - boję się to ruszać yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II.

> Gnija tez palio siena, brava

> Nie gnija Stilo Panda

Ojciec ma Bravo z '97 i zero rdzy a jest poobijana z każdej strony. Jest tylko ślad korozji na nadkolu, ale poprzedni właściciel 8 lat tamu zrobił zaprawkę i się nic nie powiększa. Ale ojciec auta garażuje i ma tylko 190kkm oryginalnego przebiegu - może dlatego?

Co do Punto II jak w moim poście wyżej: "Punto 2 2001r. mojej żony dotychczas zero rdzy, tej jesieni ni stąd ni zowąd zauważyłem kilka purchli na progach - boję się to ruszać

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony

> Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją?

> To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko

> Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to

> powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od

> dawna borykają się z tym problemem.

> Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze

Producenci z każdej branży obecnie skracają życie "produktów" jak tylko mogą. Jednocześnie jeszcze dochodzą kwestie ekonomiczne (oszczędności) przy produkcji.... sick.gif

Ja ostatnio widziałem kilkuletnią Alfę 147 kolegi... progi miała, ale nie wolno ich było mi dotykać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam porządne zabezpieczenie podwozia, dopóki jest jeszcze ok.

Najlepiej, kiedy auto jest nowe bo później, kiedy cokolwiek już wyłazi, to jak umarłemu kadzidło.

BTW: z reszta nawet takie wczesne zabezpieczenie nie zawsze pomoże bo wiele aut gnije od środka, albo wręcz od środka blachy!

Kiedy czyściłem swojego pierdziołka, zdarzyło mi się odkrywać burchle, które trzymały się z dwóch stron na ocynku a w środku ruda. Można było przeszlifować ocynk na wylot, wydłubać rudą a z drugiej strony tez była nienaruszona warstwa ocynku.

To oznacza, że już podczas produkcji coś jest niedograne technologicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % nie jest bity. Auto z pewnego źródła, sprawdzane czujnikiem lakieru. Tylną klapę sprawdzał znajomy lakiernik - (także od środka) wszystko jest oryginalne ! smirk.gif

Problemem tylnej klapy jest to że plastikowa listwa przy podnoszeniu klapy "pracuje" i delikatnie wyciera lakier znajdujący się pod nią.

Zresztą nie tylko mój egzemplarz ma taką przypadłość!

Niedowiarkom posiadającym ten model radzę najpierw odkręcić listwę i zaznajomić się z tym co jest pod nią a później wróżyć o wypadkowości auta! smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej, kiedy auto jest nowe bo później, kiedy cokolwiek już wyłazi, to jak umarłemu kadzidło.

No właśnie żałuję, że od razu po zakupie nie zrobiłem konserwacji. Uwierzyłem ASO, które twierdziło, że nie warto robić bo Mitsubishi nie ma problemu z korozją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie żałuję, że od razu po zakupie nie zrobiłem konserwacji. Uwierzyłem ASO, które

> twierdziło, że nie warto robić bo Mitsubishi nie ma problemu z korozją.

Pewnie mieli na myśli, że: "na gwarancji"...? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te sprzed w dużej mierze też. P306 był chyba prekursorem. Znam egzemplarze z pierwszych lat

> (1993-94), które do dziś nie mają grama rdzy wszędzie tam, gdzie lakier jest oryginalny i

> nieuszkodzony głęboko.

Renault żony (Megane Coupe 1997r.) trochę temu przeczy, ponieważ wymieniane były już progi, a teraz na tylnych nadkolach zaczyna coś wyskakiwać. Problem z progami opisywany na forach, więc raczej nie jest to pojedynczy przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.