Teyo Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam > Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych > latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie. renault... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcolomeo Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > z moich doświadczeń - Peugeot - odporność 100% To ja dam kontrę - u mnie 2005r - początki korozji przy plastikowej listwie klapy bagażnika (widać dopiero po zdjęciu listwy, podobno powszechny problem kombi / sw) oraz niewielki nalot na podwoziu w okolicach wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 bo masz bity, tylko sam o tym jeszcze nie wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > z moich doświadczeń - Peugeot - odporność 100% * nie dotyczy 206 i 406 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam > Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych > latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie. cytryna + mazda - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Fiaty oprócz Uno i Sieny jak najbardziej nie miałem żadnych problemów z rdzą. Teraz Stilo z > początku produkcji i czysto jeśli chodzi o rudą Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II. Gnija tez palio siena, brava Nie gnija Stilo Panda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Nie gnija Stilo Panda tylna klapa w kombiku w STILO nie gnije? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Corolla E12, odpukać, zdrowa. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Corolla E12, odpukać, zdrowa. Nie licząc metalowych baków w sedanach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Corolla E12, odpukać, zdrowa. > dranio z E15 nie jest już tak różowo ruda na podłużnicach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > z E15 nie jest już tak różowo > ruda na podłużnicach Słyszałem, że Corolle/Aurisy E15 są gorzej zabezpieczone niż E12. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Słyszałem, że Corolle/Aurisy E15 są gorzej zabezpieczone niż E12. > dranio możliwe z przodu jest idealnie ..... jedynie rdzawy nalot na uszach tłumika z tyłu o wiele gorzej E15 z 2007roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > możliwe > z przodu jest idealnie ..... jedynie rdzawy nalot na uszach tłumika > z tyłu o wiele gorzej > E15 z 2007roku Mogę tylko potwierdzić E15 z 2008 made in Japan Ale ja bardziej obserwuję nadwozie niż podwozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamien Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam > Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych > latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie. najlepiej: renault, citroen, peugeot, audi najgorzej: mazda (w trybie ekspresowym ulega biodegradacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam > Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych > latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie. Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją? To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od dawna borykają się z tym problemem. Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony > Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją? Dla producentów jak widać jest to opłacalne, skoro tak robią. > Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze Są, ale producent nie musi ich stosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony > Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją? > To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko > Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to > powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od > dawna borykają się z tym problemem. Sprawdź okolice wlewu paliwa. Użytkownicy Astr G też narzekają na korozję, która jest co prawda mniejsza niż w przypadku poprzednika, ale zdarza się całkiem często. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II. > Gnija tez palio siena, brava > Nie gnija Stilo Panda W przypadku P2 sztuka sztuce nierówna... Widziałem już kilka zgniłków, ale też i takie które mimo 10-12 lat trzymają się bardzo dzielnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Słyszałem, że Corolle/Aurisy E15 są gorzej zabezpieczone niż E12. > dranio Mam do czynienia z kilkoma E12 z początku produkcji. Jeśli coś rdzewieje to: 1. dach przy przednim mocowaniu relingu w kombiaku 2. w komorze silnika elementy stalowe 3. Mocowania foteli Podłogi nie oglądałem w żadnym z nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Sprawdź okolice wlewu paliwa. W Corsie C też jest to newralgiczne miejsce, jeśli nie było założonych tylnych nadkoli... koło pięknie rzuca błotem i jest to w takim zakamarku, który później nie wysycha - resztę sobie dopowiedzcie. Reszta nadwozia w zasadzie czysta (2001r.), przy montażu nadkoli zdjąłem plastikowe listwy z rantów nadkoli i tam niczego niepokojącego nie stwierdziłem, a widziałem już sporo Opli ze skorodowanymi tymi miejscami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 7 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Mogę tylko potwierdzić E15 z 2008 made in Japan > Ale ja bardziej obserwuję nadwozie niż podwozie. Ja na nadwoziu jeszcze nic nie znalazłem, nie licząc tych po odprysku ....ale spód musiałem już ciut zabezpieczyć E15 2007 MiJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Sprawdź okolice wlewu paliwa. Użytkownicy Astr G też narzekają na korozję, która jest co prawda > mniejsza niż w przypadku poprzednika, ale zdarza się całkiem często. > dranio Dzięki za cynk, przyjrzę się dokładniej Patrzę wszędzie, gdzie mogę dojrzeć i póki co nic nie zauważyłem Co nie znaczy, że nie ma w ogóle, bo nie wszędzie jestem w stanie dojrzeć W każdym razie zwracam na to uwagę, bo mam też Uniaka i w związku z tym traumę związaną z rdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Patrzę wszędzie, gdzie mogę dojrzeć i póki co nic nie zauważyłem No to OK. Tez mam traumę z Astry F. Na początku próbowałem walczyć, jeździłem do blacharza, ale korozja była szybsza. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Dzięki za cynk, przyjrzę się dokładniej Masz na około korka wlewu paliwa taki gumowy kołnierz? On wszystko zasłania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Witam > Roczniki 2000-2010r. Które marki samochodów są najbardziej odporne na korozję? Które marki w tych > latach poprawiły się w tym względzie, a które wręcz przeciwnie. lancia lybra 2000r (do 2009 r. korozji nie stwierdziłęm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II. > Gnija tez palio siena, brava > Nie gnija Stilo Panda Brava 14 lat i praktycznie zero rdzy. Punto II 11 lat i w tym roku progi od spodu musiałem troche przyeczyscic i podmalować ale az tak wielkiej tragedii nie ma. Jednak w porownaniu do wytrzymalosci bravy to mu daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 - dla Citroena za progi w Xsarze Picasso Właściwie wszystkie które znam i widziałem mają progi w stanie "przed wymianą" lub "po wymianie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > BMW ?? > Świetny żart. Sąsiad ma 3 BMW. 2 z serii 5 z rocznika 2004-2005 i w obu robił progi tego lata, oraz > jego żona ma BMW serii 1, rocznik mi bliżej nieznany i też robił progi, bo ich nie było. Ciekawe gdzie on ta rdze w E60/61 zobaczyl na plastkowych nakladkach??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > W przypadku P2 sztuka sztuce nierówna... Nie zgodze się. Wszystke punta jakie widziałem do 2003r są albo totalnie zgniete od spodu albo w zaawansowanej fazie gnicia nawet jeśli tego nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > * nie dotyczy 206 i 406 dotyczy 206 i 307. W przypadku 206 - próba 60 aut Tylko te auta z pugota znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Nie zgodze się. Wszystke punta jakie widziałem do 2003r są albo totalnie zgniete od spodu albo w > zaawansowanej fazie gnicia nawet jeśli tego nie widać. Punto 2 2001r. mojej żony dotychczas zero rdzy, tej jesieni ni stąd ni zowąd zauważyłem kilka purchli na progach - boję się to ruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Punto nie miales, to jest dopiero tragedia, zarowno I jak i II. > Gnija tez palio siena, brava > Nie gnija Stilo Panda Ojciec ma Bravo z '97 i zero rdzy a jest poobijana z każdej strony. Jest tylko ślad korozji na nadkolu, ale poprzedni właściciel 8 lat tamu zrobił zaprawkę i się nic nie powiększa. Ale ojciec auta garażuje i ma tylko 190kkm oryginalnego przebiegu - może dlatego? Co do Punto II jak w moim poście wyżej: "Punto 2 2001r. mojej żony dotychczas zero rdzy, tej jesieni ni stąd ni zowąd zauważyłem kilka purchli na progach - boję się to ruszać " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 > Tak czytam sobie ten wątek i szczerze mówiąc jestem trochę przerażony > Już 6 - 7 letnie samochody mają problemy z korozją? > To nawet Uno nie rdzewiało tak szybko > Ja to się martwię, że mi Astra z 2002 za niedługo może zacząć rdzewieć, a z tego co czytam, to > powinienem się cieszyć, że jeszcze nie zardzewiała, bo niektóre samochody w tym wieku już od > dawna borykają się z tym problemem. > Wydawało mi się, że zabezpieczenia antykorozyjne są coraz lepsze Producenci z każdej branży obecnie skracają życie "produktów" jak tylko mogą. Jednocześnie jeszcze dochodzą kwestie ekonomiczne (oszczędności) przy produkcji.... Ja ostatnio widziałem kilkuletnią Alfę 147 kolegi... progi miała, ale nie wolno ich było mi dotykać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 7 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2013 Wszystko będzie rdzewieć, jak coś ma już 13 lat to wiesz tam odprysk, tu rysa, tu wypiaskowany próg..... Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarkS Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Mitsubishi delikatnie mówiąc bez rewelacji. To ciekawe bo moje i drugie w rodzinie jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > To ciekawe bo moje i drugie w rodzinie jak najbardziej ok. Polecam porządne zabezpieczenie podwozia, dopóki jest jeszcze ok. Mój jest o rok starszy od twojego i rok temu też nic nie było widać, a po ostatniej zimie cały spód, zwłaszcza tył, zakwitł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Polecam porządne zabezpieczenie podwozia, dopóki jest jeszcze ok. Najlepiej, kiedy auto jest nowe bo później, kiedy cokolwiek już wyłazi, to jak umarłemu kadzidło. BTW: z reszta nawet takie wczesne zabezpieczenie nie zawsze pomoże bo wiele aut gnije od środka, albo wręcz od środka blachy! Kiedy czyściłem swojego pierdziołka, zdarzyło mi się odkrywać burchle, które trzymały się z dwóch stron na ocynku a w środku ruda. Można było przeszlifować ocynk na wylot, wydłubać rudą a z drugiej strony tez była nienaruszona warstwa ocynku. To oznacza, że już podczas produkcji coś jest niedograne technologicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcolomeo Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Na 100 % nie jest bity. Auto z pewnego źródła, sprawdzane czujnikiem lakieru. Tylną klapę sprawdzał znajomy lakiernik - (także od środka) wszystko jest oryginalne ! Problemem tylnej klapy jest to że plastikowa listwa przy podnoszeniu klapy "pracuje" i delikatnie wyciera lakier znajdujący się pod nią. Zresztą nie tylko mój egzemplarz ma taką przypadłość! Niedowiarkom posiadającym ten model radzę najpierw odkręcić listwę i zaznajomić się z tym co jest pod nią a później wróżyć o wypadkowości auta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Najlepiej, kiedy auto jest nowe bo później, kiedy cokolwiek już wyłazi, to jak umarłemu kadzidło. No właśnie żałuję, że od razu po zakupie nie zrobiłem konserwacji. Uwierzyłem ASO, które twierdziło, że nie warto robić bo Mitsubishi nie ma problemu z korozją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > No właśnie żałuję, że od razu po zakupie nie zrobiłem konserwacji. Uwierzyłem ASO, które > twierdziło, że nie warto robić bo Mitsubishi nie ma problemu z korozją. Pewnie mieli na myśli, że: "na gwarancji"...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Masz na około korka wlewu paliwa taki gumowy kołnierz? On wszystko zasłania... Sprawdziłem wczoraj - na razie czysto Chociaż syfu się tam nazbierało trochę pod tym kołnierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Superb 2003 - 100% brak rdzy Superb 2005 - dziury w nadkolach (4 szt) na wylot (już naprawione), progi - dziury, tylna klapa zgita gorzej niż w Escorcie. Obydwa bezwypadkowe, lakier ten sam - czarny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Pewnie mieli na myśli, że: "na gwarancji"...? Zmyliło mnie to, że nie chcieli zarobić na samej konserwacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Te sprzed w dużej mierze też. P306 był chyba prekursorem. 309 i 405 byly ocynkowane 205 rowniez Z tego co sie orientuje to starsze modele tez byly odporne na rudą pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Ja na nadwoziu jeszcze nic nie znalazłem, nie licząc tych po odprysku > ....ale spód musiałem już ciut zabezpieczyć > E15 2007 MiJ Czym potraktowałes podwozie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Napisano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Czym potraktowałes podwozie? Co mogłem doczyściłem > cortanin > nobicynk > podkład epoksydowy> antigravel novol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Co mogłem doczyściłem > cortanin > nobicynk > podkład epoksydowy> antigravel novol thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Nie zgodze się. Wszystke punta jakie widziałem do 2003r są albo totalnie zgniete od spodu albo w > zaawansowanej fazie gnicia nawet jeśli tego nie widać. Przyjedź do mnie, pokażę Ci jedno które nie jest zgnite. Produkcja: 2002 rok, 2003 I rejestracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 Dodatkowo firma ufa swoim produktom dajac caly rok gwarancji na lakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 8 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2013 > Te sprzed w dużej mierze też. P306 był chyba prekursorem. Znam egzemplarze z pierwszych lat > (1993-94), które do dziś nie mają grama rdzy wszędzie tam, gdzie lakier jest oryginalny i > nieuszkodzony głęboko. Renault żony (Megane Coupe 1997r.) trochę temu przeczy, ponieważ wymieniane były już progi, a teraz na tylnych nadkolach zaczyna coś wyskakiwać. Problem z progami opisywany na forach, więc raczej nie jest to pojedynczy przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.