Skocz do zawartości

Stary kontra nowy


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Masa i szersze kapcie, pierdy ekoterrorystyczne w silniku i 2.0 zamiast 1.9 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Wystarczy, ze wiatr byl silniejszy i juz bedzie roznica w spalaniu.

Nie wyciagalabym wnioskow na podstawie, tak malej proby grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Może zrób nią najpierw kilka tysięcy kilometrów i wtedy porównaj? hmm.gif

Opierasz się wskazaniach komputerów a czy to jest dobra forma (identyczna) pomiaru w obydwu autach? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Takie porównanie jest o kant.. potłuc zlosnik.gif

Za dużo czynników zakłóca ostateczny wynik jak na taką odległość.

Jeden kierowca musiałby pokonać kilka tys km każdym samochodem (a przynajmniej przejechać po 1 pełnym baku), zestawić faktyczne zużycie paliwa i można porównywać wink.gif

To co ja widzę na komputerze nijak się ma do rzeczywistego spalania wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Insigni nie można nazwać ekonomicznym samochodem (oczywiście zależy co kto uważa za ekonomiczne) ale w porównaniu do diesli które użytkowałem iska przy takiej samej jeździe, spalała odpowiednio więcej do swoich zbliżonych pojemnością kolegów. W cyklu mieszanym wychodziło mi pod 8, trasa-6.6-7l/100km. Silnik 131KM CDTI. Szału nie ma ze spalaniem niewiem.gif

Szwagier kupił sobie 1.4 bo go żona namówiła że będzie ekonomiczny smile.gif Katalogi śpiewały 5.5l/100, realne z trasy autostradowej (zgodnie z przepisami bo bardzo restrykcyjny jest w tych kwestiach)-8.6/100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Większa masa, większa moc, różnica w spalaniu uzależniona od wielu czynników. Ta sama trasa nie zawsze będzie ,,taka sama'', warunki atmosferyczne + obciążenie itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Czego człowiek nie wymyśli, aby pochwalić się nowym samochodem. ok.gifhehe.gif

Taki wynik z kompa to wiesz o co można potłuc? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Z dieslami tak już jest, że im wyższe normy czystości spalin, tym palą więcej.

Moja obecna benzyna 1,8 141 KM w Cruze który waży 1400 kg pali ciut mniej od benzyny 1,6 109 KM w Lacetti, które ważyło 1200 kg claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Insigni nie można nazwać ekonomicznym samochodem (oczywiście zależy co kto uważa za ekonomiczne)

> ale w porównaniu do diesli które użytkowałem iska przy takiej samej jeździe, spalała

> odpowiednio więcej do swoich zbliżonych pojemnością kolegów. W cyklu mieszanym wychodziło mi

> pod 8, trasa-6.6-7l/100km. Silnik 131KM CDTI. Szału nie ma ze spalaniem

> Szwagier kupił sobie 1.4 bo go żona namówiła że będzie ekonomiczny Katalogi śpiewały 5.5l/100,

> realne z trasy autostradowej (zgodnie z przepisami bo bardzo restrykcyjny jest w tych

> kwestiach)-8.6/100km

mam 2.0 160KM, w cyklu mieszanym wychodzi 7l, kapeluszowo nie jezdze, a w trasie przy140km/h, z porywami pod 200km/h, to wychodzi 6.1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego.

U mnie jest na odwrót.

Passat 3B6 1.9TDI-PD 131KM palił więcej, niż obecny 3C5 2.0TDI-CR 170KM, z czego jestem - nie ukrywam - baaaardzo zadowolony grinser006.gif

Jeżdżę szybciej, pali mniej. biglaugh.gif

Poprzednik miał średnie spalanie 6,34l/100km (wynik ze 120 tys.km), obecny 6,08l/100km (z niecałych 14tys.km). Wyniki wylliczane z pełnych tankowań.

B6 pali mniej nawet na oponach 235/45R17 (w B5 miałem 205/55R16). Na zimówkach 205/55R16 jest rewelacyjnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czego człowiek nie wymyśli, aby pochwalić się nowym samochodem.

tak się zawahałem przed wysłaniem tego postu, bo pomyślałem, że na pewno ktoś mi zarzuci chęć pochwalenia się no.gif Dzięki, że mnie nie zawiodłeś.

> Taki wynik z kompa to wiesz o co można potłuc?

Nie wiem, nie znam się na tłuczeniu wyników z kompa niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki ma przebieg ta Insignia? Nie wiem jak jest z tym silnikiem w ale niektóre diesle mają tak,

> że dopiero po przejechaniu 7-10kkm zaczynają zbliżać się ze spalaniem do katalogowego.

też tak myślę, że jak się trochę ułoży i moja noga bardziej wyczuje auto, to jeszcze trochę zejdę z tej cyfry ok.gif

Do katalogowego to się na pewno nie zbliżę hehe.gif

Quote:

Autostrada 3,7l

Miasto 5,4l

Cykl mieszany 4,3l


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie porównanie jest o kant.. potłuc

> Za dużo czynników zakłóca ostateczny wynik jak na taką odległość.

> Jeden kierowca musiałby pokonać kilka tys km każdym samochodem (a przynajmniej przejechać po 1

> pełnym baku), zestawić faktyczne zużycie paliwa i można porównywać

> To co ja widzę na komputerze nijak się ma do rzeczywistego spalania

jasne, przecież to nie laboratorium. W Insigni to nie wiem, ale w Vectrze wskazania kompa dokładnie pokrywały się z wynikami, który otrzymywałem po ręcznych obliczeniach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam takie porównanie w służbówce.

> Focus 2 1.6 tdci 90KM vs Focus 3 1.6 tdci 95KM. Poprzednim na trasie przy spokojnej jeździe

> schodziłem nawet do 4l, natomiast następca ok 6l. Co ciekawe w mk2 była skrzynia 5tka a mk3 ma

> 6tke.

2-ka nie miała filtra cząstek stałych. I wszystko w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

No więc to przez tych furious.gif ekologów właśnie.

Producenci robią wszystko, by zmniejszyć oficjalne spalanie,

czyli takie osiągane w warunkach laboratoryjnych.

Znaczy to tyle, że Twoje nowe auto będzie spalało mniej od starego

tylko gdy z gazem będziesz się obchodził ostrożniej niż jajkiem,

nie będzie wiatru, będzie idealnie równy asfalt o mninimalych oporach toczenia,

podobnie z oponami itp. itd.

W każdych inncyh warunkach najnowsze auta spalają o 25-40% więcej niż podaje producent.

I tyle w temacie ekologii zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mowie ze caly czas jade 200km/h, trasa Belgia-Katowice 1377km, i za kazdym razem spalanie

> wychodzi 6,1l przy predkosci 140km/h i tempomat.

To rewelacja grinser006.gif praktycznie tyle pali mi Bravo 163 km na tej trasie przy sredniej nieco powyzej 100 ok.gifale ja nie potrafie jezdzic ekonomicznie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To rewelacja

Bo to jest tak: jedzie człowiek autostradą, raz czy dwa osiągnie 150km/h, większość dystansu 120km/h, czasami zwolni do 90-100 (wlokąc się np.za tirami) i mówi później, że jechał średnio 150km/h wink.gif

Te "w porywach 200km/h" to pewnie było 180km/h i tylko na dystansie kilku km, bo za dużo samochód spalał i nastąpiła korekta w dół wink.gif

Gdy mi się wydaje, że jechałem między 160-180km/h (staram się zwykle na autostradzie w trasie utrzymywać taką prędkość) to chciałoby się powiedzieć, że jechałem średnio 160km/h. Niestety, średnia z trasy wg komputera to zwykle ok.130km/h, o ile A i S to większość dystansu, a ruch niezbyt duży grinser006.gif

Ludzie lubią podkolorować swoje relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To rewelacja praktycznie tyle pali mi Bravo 163 km na tej trasie przy sredniej nieco powyzej 100

> ale ja nie potrafie jezdzic ekonomicznie

Zeby nie bylo, to jade zawsze nocą, to tez nie hamuje czesto, bo i ruch maly wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zeby nie bylo, to jade zawsze nocą, to tez nie hamuje czesto, bo i ruch maly

Faktycznie ostatnio jechalem noca i wyszlo jakies 5.8 z komputera ,ale to nie wielka roznica grinser006.gif no i jeszcze staralem sie jechac okolo130 km/ h srednia 106 ,stilo na tej trasie palilo troszke mniej przynajmniej komputer pokazywal mniej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Widzę, że Insginia po lifcie... zlosnik.gif

Łapiesz się w obsłudze touchpadu? biglaugh.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Faktycznie ostatnio jechalem noca i wyszlo jakies 5.8 z komputera ,ale to nie wielka roznica no i

> jeszcze staralem sie jechac okolo130 km/ h srednia 106 ,stilo na tej trasie palilo troszke

> mniej przynajmniej komputer pokazywal mniej

Croma ciut wiecej spalala mi przy tej samej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc to przez tych ekologów właśnie.

> Producenci robią wszystko, by zmniejszyć oficjalne spalanie,

> czyli takie osiągane w warunkach laboratoryjnych.

> Znaczy to tyle, że Twoje nowe auto będzie spalało mniej od starego

> tylko gdy z gazem będziesz się obchodził ostrożniej niż jajkiem,

> nie będzie wiatru, będzie idealnie równy asfalt o mninimalych oporach toczenia,

> podobnie z oponami itp. itd.

> W każdych inncyh warunkach najnowsze auta spalają o 25-40% więcej niż podaje producent.

> I tyle w temacie ekologii

Mnie tylko zastanawia ekologiczność filtrów dpf i ich wypalanie. Najpierw niby czyścimy spaliny, żeby czystsze wylatywały, a potem przy dopalaniu samochód wali dymem jak by mu wszystkie pierścienie padły. Gdzie tu logika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak się zawahałem przed wysłaniem tego postu, bo pomyślałem, że na pewno ktoś mi zarzuci chęć do

> pochwalenia się Dzięki, że mnie nie zawiodłeś.

Twoja ciasna guma tez nie zawiodła, wyluzuj.

> Nie wiem, nie znam się na tłuczeniu wyników z kompa

To Ci podpowiem, nijak się mają do rzeczywistości, bo czy w nowym to sprawdziles, nie napisałeś. Wiec jeżeli nie sprawdziłes, to co chciałeś przekazać?

Nie czepiam się, stwierdzam fakt jeżeli masz zamiar znowu podwyższyć sobie ciśnienie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie tylko zastanawia ekologiczność filtrów dpf i ich wypalanie. Najpierw niby czyścimy spaliny,

> żeby czystsze wylatywały, a potem przy dopalaniu samochód wali dymem jak by mu wszystkie

> pierścienie padły. Gdzie tu logika?

Logika taka sama jak z freonem, CO2 i paroma innymi bzdurami - ktoś na tym robi duży szmal... cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie tylko zastanawia ekologiczność filtrów dpf i ich wypalanie. Najpierw niby czyścimy spaliny,

> żeby czystsze wylatywały, a potem przy dopalaniu samochód wali dymem jak by mu wszystkie

> pierścienie padły. Gdzie tu logika?

To tak samo jak z autami plug-in hybrid. Niby spalają 1-2L na 100km tylko nikt nie liczy energii pobranej z akumulatorów podczas testu na której auto przejechało np. pierwsze 50km.

Jak badają zużycie paliwa samochodu z "pustym" DPF to jest wszystko super. Później stopniowo filtr się zapycha i zużycie paliwa na pewno trochę wzrasta po czym wzrasta skokowo w fazie wypalania. Wypalanie wymaga ciągłej jazdy 20-30min, jeśli wypalanie zostanie przerwane np. przez postój samochodu to proces będzie musiał się rozpocząć praktycznie od początku (spadek temperatury) więc podczas kolejnej jazdy spalanie znowu będzie dużo większe aż do zakończenia procesu. Oczywiście samochód wtedy dość mocno dymi i marnuje paliwo, ale żadnego ekologa jakoś specjalnie to nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 - Vectra 1.9 CDTI 150KM

> 2 - Insignia 2.0 CDTI 163KM

> Ta sama trasa. Lipa nie ? Nowszy samochód mniej oszczędny od starszego. A tak trąbią o ekologii...

Ile masz km przejechane w insignii? Jeśli mało, to przejedź tak z 5000-10000 km i sprawdź ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe że ją odchudzili troszkę poprzednia była podobno ciężka

wątpie .. tongue.gif, kiedyś szukałem masy Inisgnie i wszędzie w katalogach jest podane od 14 xx coś tam. Na niemieckiej stronie znalazłem, że z dieslem waży coś koło 1650 (ale nie pamiętam jak wersja). IMo nie realne, żeby FL zdjął 200kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.