gilbert3 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Dla mnie to jest samochód przyszłości - szkoda, że w Polsce nie ma takich stacji do ładowania co najmniej tyle, żeby przejechać kraj bez martwienia się o energię. Tesla w zimnej Norwegii: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Dla mnie to jest samochód przyszłości - szkoda, że w Polsce nie ma takich stacji do ładowania co > najmniej tyle, żeby przejechać kraj bez martwienia się o energię. Tesla w zimnej Norwegii: Że się powtórzę: http://florydziak.blogspot.com/2013/05/darmowa-reklama-tesla-model-s.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Że się powtórzę: > http://florydziak.blogspot.com/2013/05/darmowa-reklama-tesla-model-s.html Pisałeś też potem chyba, że już nie kupisz, bo się palą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Pisałeś też potem chyba, że już nie kupisz, bo się palą... Nie kupię bo jest za droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Nie kupię bo jest za droga Z biegiem czasu ceny spadną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Dla mnie to jest samochód przyszłości - szkoda, że w Polsce nie ma takich stacji do ładowania co > najmniej tyle, żeby przejechać kraj bez martwienia się o energię. Tesla w zimnej Norwegii: wszystko fajnie ale przypominaja mi sie czasy jazdy moim passatem na LPG ze zbiormiiek 27L tragedia tankownaie co 250km w czasach gdzie LPG nie bylo jeszcze tak powszechne jak teraz.... jesli bedzie praktyczny (ogrzewani, klima, itp) zasieg 500km do tego cena nie wiecej niz 30% od normalnego auta mozna zaczac sie zastanawiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Nie kupię bo jest za droga Jesli Gm ich kupi moze bedzie taniej[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Z biegiem czasu ceny spadną... Jak na razie robią tylko podwyżki... Przyzwoicie wyposażona wychodzi mi $104K, a ze wszelkimi opcjami $133K. I pomimo takiej szalonej ceny nie ma nawet: - lane departure warning - dynamic cruise control - blind spot monitor Za te same pieniądze mam Mercedesa S550 z praktycznie każdą możliwą opcją - samochód który sam kieruje. I ma lodówkę między siedzeniami na tyle. A w Tesli nawet konsoli między przednimi siedzeniami nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Dla mnie to jest samochód przyszłości - szkoda, że w Polsce nie ma takich stacji do ładowania co > najmniej tyle, żeby przejechać kraj bez martwienia się o energię. Tesla w zimnej Norwegii: ktoś streści 28 minut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > ktoś streści 28 minut? W wielkim skrócie - gdyby dziadek miał cycki i był o 40 lat młodszy to byłby super. Czyli inaczej gdyby Tesli nie trzeba było ładować godzinami i była znacznie tańsza to byłby to samochód dla każdego Polaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Wszystko fajnie tylko tankowanie (ładowanie zajmuje troche) Nie można pojechać na raz na przykład 1 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Wszystko fajnie tylko tankowanie (ładowanie zajmuje troche) > Nie można pojechać na raz na przykład 1 tyś km Tesla obiecuje możliwość zmiany baterii - robili już demo tego pomysłu, ale jak na razie to tylko obietnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Nie kupię bo jest za droga Ja kupię, jak wpadną na to, żeby w dachu i masce wbudować fotoogniwa ładujące akumulatory z nieba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Ja kupię, jak wpadną na to, żeby w dachu i masce wbudować fotoogniwa ładujące akumulatory z nieba > . Zdajesz sobie sprawę z bilansu energii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > - lane departure warning Te dwa poniżej to ok, ale to powyżej - po co Ci to? 99% aut tego nie ma... > - dynamic cruise control > - blind spot monitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Te dwa poniżej to ok, ale to powyżej - po co Ci to? 99% aut tego nie ma... Po to żebym mógł czytać HP w samochodzie - on ma jechać sam, trzymać się linii i hamować jak coś przed nim hamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Zdajesz sobie sprawę z bilansu energii? Zdaję. Napisałem - jak wpadną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Lepsze są hybrydy z małym silnikiem spalinowym zasilającym ładowarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Po to żebym mógł czytać HP w samochodzie - on ma jechać sam, trzymać się linii i hamować jak coś > przed nim hamuje. A gdzie przyjemność z prowadzenia samochodu? To za cenę tej Tesli wynajmij sobie limuzynę z kierowcą, może być Meksykanin Będziesz czytał HP, a on Cię zawiezie gdzie chcesz. Gadżetomania powinna mieć swoje granice. Bo jak na razie to wiele z tych gadżetów przypomina sytuację, gdy Twoją żonę bzyka wynajęty Murzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Trzeba jednak przyznać że fajny filmik. Super gościu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Ja kupię, jak wpadną na to, żeby w dachu i masce wbudować fotoogniwa ładujące akumulatory z nieba > . no to zaraz kupisz, ale nie Tesle klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > no to zaraz kupisz, ale nie Tesle Forda nie kupię w życiu! Nawet gdyby mi dawali za darmo i tankowania bez limitu do końca życia. I VW też nie, bo tak! Wolno mi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Lepsze są hybrydy z małym silnikiem spalinowym zasilającym ładowarkę. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Dlaczego? bo paliwo co kilka km mozesz zatankowac i tankowanie trwa kilka minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Dlaczego? Bo możesz wtedy przejechać te 1000km bez ładowania z sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Tesla obiecuje możliwość zmiany baterii - robili już demo tego pomysłu, ale jak na razie to tylko > obietnice. tesla tesla..... wyobrazasz sobie sytuacje gdy takich samochodow roznych producentow jedzi miliony i.... te miliony co kilka km musi sie zatrzymywac po to by powymieniac baterie - nawet jezeli udaloby sie producentom ustalic jeden standard baterii to taka sytuacja jest... kompletnie nierealna nie mowiac o tym ze i tak kazda grupa producencka mialaby swoj standard baterii co innego silnik spalinowy sluzacy jako generator pradu do zasilania silnikow elektrycznych - to jest wg mnie optymalne rozwiazanie - laczy dostepnosc i latwosc uzupelniania zrodla energii (paliwa) z zaletami silnika elektrycznego (wysoka sprawnosc, moc i moment dostepne niemalze od zerowych obrotow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Po to żebym mógł czytać HP w samochodzie - on ma jechać sam, trzymać się linii i hamować jak coś > przed nim hamuje. ale takie rozwiazanie jest dostepne dla kazdego w cywilizowanym swiecie - nazywa sie taksowka/autobus/pociag lub ogolnie mowiac komunikacja publiczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > tesla tesla..... > wyobrazasz sobie sytuacje gdy takich samochodow roznych producentow jedzi miliony i.... te miliony > co kilka km musi sie zatrzymywac po to by powymieniac baterie - nawet jezeli udaloby sie > producentom ustalic jeden standard baterii to taka sytuacja jest... kompletnie nierealna Te baterie po wymianie i tak musiałyby być ładowane a to trwa, zatem mógłby być problem z zapewnieniem wystarczającej liczby naładowanych sztuk dla wszystkich chętnych. Jest jeszcze kwestia mocy potrzebnej do ładowania tych wszystkich wymienionych baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Te baterie po wymianie i tak musiałyby być ładowane a to trwa, zatem mógłby być problem z > zapewnieniem wystarczającej liczby naładowanych sztuk dla wszystkich chętnych. Jest jeszcze > kwestia mocy potrzebnej do ładowania tych wszystkich wymienionych baterii. W nocy mocy jest pod dostatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Te baterie po wymianie i tak musiałyby być ładowane a to trwa, zatem mógłby być problem z > zapewnieniem wystarczającej liczby naładowanych sztuk dla wszystkich chętnych. Jest jeszcze > kwestia mocy potrzebnej do ładowania tych wszystkich wymienionych baterii. dlatego tak jak pisze - pomysl absurdalny wrecz... idiotyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > W nocy mocy jest pod dostatkiem. myslisz ze tylko w nocy zachodzila by koniecznosc ladowania baterii ktore musza byc gotowe na podmianake w kazdej chwili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > myslisz ze tylko w nocy zachodzila by koniecznosc ladowania baterii ktore musza byc gotowe na > podmianake w kazdej chwili? Większość ładowana była by w nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > dlatego tak jak pisze - pomysl absurdalny wrecz... idiotyczny Jak na razie to pojemność baterii rośnie a czas ładowania maleje. Opracowanie technologii jeszcze większych baterii i jeszcze szybciej ładowanych to tylko kwestia wyczerpania zasobów ropy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > W nocy mocy jest pod dostatkiem. Globalnie tak, ale tak na oko każda taka stacja wymagałaby podłączenia mocy rzędu MW co jest jakąś barierą. Wydaje mi się że trudniej doprowadzic linię wysokiego napięcia niż zakopać zbiornik na benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Świetny filmik, ale mam takie...dziwne wrażenie, powiedzcie czy uzasadnione: Tesla ma jakby rolę w promowaniu napędu elektrycznego. Jest jak fajne cycki na reklamie parówek. Nie jest to nic innego jak iOn, Leaf i Melex, ale wygląd coupe ma przekonać, że prąd jest równie "ciarkopędny" jak benzyna. Chcę się mylić, ale jeśli sam fakt prądu nie jest w stanie porwać...to mnie ręce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Dla mnie to jest samochód przyszłości - szkoda, że w Polsce nie ma takich stacji do ładowania co > najmniej tyle, żeby przejechać kraj bez martwienia się o energię. Tesla w zimnej Norwegii: Obejrzałem 3 odcinki. Pomijając liczbę stacji (bo ta pewnie dość szybko wzrośnie, przynajmniej w Norwegii), to jednak na razie auto w zasadzie nie nadaje się do roli, jaką ma pełnić - realny zasięg to ok. 400 km przy bardzo spokojnej jeździe, a ładowanie trwa kilkadziesiąt minut. No i raz się zawiesił - trzeba było wyjść z samochodu i wsiąść jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Te baterie po wymianie i tak musiałyby być ładowane a to trwa, zatem mógłby być problem z > zapewnieniem wystarczającej liczby naładowanych sztuk dla wszystkich chętnych. Jest jeszcze > kwestia mocy potrzebnej do ładowania tych wszystkich wymienionych baterii. Udało się nam ustalić jeden standard paliw, telewizji, ładowarek do telefonów, baterii do użytku domowego - dlaczego nie miałoby się to udać z bateriami samochodowymi? Baterii nie musi ładować stacja ich wymiany. Tak samo jak nie produkuje paliwa. Co jakiś czas ktoś przyjeżdża i uzupełnia zapasy. A ładować można bezpośrednio przy elektrowniach - hurtem. Będzie taniej, wygodniej i bez zbędnego przesyłu energii. Co za problem zrobić to tak jak teraz jest z autkami-zabawkami na baterie? Przyjeżdżasz do sklepu/na stację, oddajesz puste baterie i kupujesz nowe - dowolnie wybranego producenta i pojemności. Banalnie proste. Do tego takie "tankowanie" może być szybsze niż tradycyjne. Automat takie baterie wymieni w kilka sekund. I jeszcze szyby umyje przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > > No i raz się zawiesił - trzeba było wyjść z samochodu i wsiąść jeszcze raz która wersja windowsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Po to żebym mógł czytać HP w samochodzie - on ma jechać sam, trzymać się linii i hamować jak coś > przed nim hamuje. To się w tym celu kupuje Rolls-Royce albo innego Bentley-a i zatrudnia kierowcę. Wtedy to wszystko robisz z tylnej kanapy. A jeśli Cie nie stać,jeździsz komunikacja miejską. Masz to samo za mniejsze pieniądze. Normalny kierowca chce decydować, co ma auto zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > dlatego tak jak pisze - pomysl absurdalny wrecz... idiotyczny Kiedyś wiele rzeczy było nie do pomyślenia, a potem się upowszechniły. Pokolenia po nas nie będą tak uprzedzone może jak np. Ty. Dla nich to będzie naturalne. Tak dokonują się zmiany i tego nie unikniemy. Ja się cieszę z takich zmian. Cisza w samochodzie podczas jazdy - bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Chcę się mylić, ale jeśli sam fakt prądu nie jest w stanie porwać...to mnie ręce... a co ma porywać? powót do tendencji sprzed 100 lat i konstrukcja +/- tramwaju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Globalnie tak, ale tak na oko każda taka stacja wymagałaby podłączenia mocy rzędu MW co jest jakąś > barierą. Wydaje mi się że trudniej doprowadzic linię wysokiego napięcia niż zakopać zbiornik > na benzynę. Eee, pewnie tak samo. Wystarczy średnie napięcie i zasilanie kablowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Jak na razie to pojemność baterii rośnie a czas ładowania maleje. Opracowanie technologii jeszcze > większych baterii i jeszcze szybciej ładowanych to tylko kwestia wyczerpania zasobów ropy. pozostaje taka "banalna" kwestia jak trwalosc bateri, koszt utylizacji, "ekologicznosc" produkcji baterii i pewni kilka innych rzeczy osobiscie uwazam ze nalezaloby sie zwrocic w kierunku upowszechniania technologii ogniw paliwowych zasilanych wodorem tylko ze na chwile obecna ani poteznemu lobby w postacji koncernow naftowym ani producentow ropy czy tez producentom energii elektrycznej nie za bardzo zalezy na tym by ta technologia rozwinela skrzydla bo moglo by dojsc do sytuacji ze tankujesz zbiornik w samochodzie oraz przy domu i jestes kompletnie niezalezny od dostawcow innych rodzajow energii wietrze spisek? moze i tak ale takie jest moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Większość ładowana była by w nocy. powiem tak: ile samochodow tankuje na przecietnej stacji benzynowej w ciagu dnia? nich tylko polowa z nich bedzie przyjezdzala po wymiane aku ktora niech sobie trwa tyle co zatankowanie do pelna baku czy nawet krocej wraz jest to spora liczba gotowych do uzycia aku jakie taka stacja musialaby miec dostepnych od reki - bo raczej klient ktory przyjedzie po wymiane nie bedzie zadowolony gdy uslyszy ze brak gotowych aku i trzeba pojechac na nastepna stacje na wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Baterii nie musi ładować stacja ich wymiany. Tak samo jak nie produkuje paliwa. Co jakiś czas ktoś > przyjeżdża i uzupełnia zapasy. A ładować można bezpośrednio przy elektrowniach - hurtem. Można, tylko to się wiąże z kosztami logistycznymi. Baterie są bardzo ciężkie (w Tesli ok. 500 kg, porównywalne 50 litrów benzyny waży ok. 35kg) i musiałbyś je wozić w obie strony. IMO jedynym rozsądnym rozwiązaniem problemu byłyby akumulatory "tankowane" jakimś elektrolitem, który łatwiej transportować niż całe baterie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > IMO jedynym rozsądnym rozwiązaniem problemu byłyby akumulatory "tankowane" jakimś elektrolitem, > który łatwiej transportować niż całe baterie. zbiornik na wodor i ogniwo paliwowe - jedyny problem to mokre jezdnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Eee, pewnie tak samo. Wystarczy średnie napięcie i zasilanie kablowe. Do Tesli wystarczy. Gorzej jakby to miała być powszechna stacja gdzie trzeba ładować kilkaset baterii dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Eee, pewnie tak samo. Wystarczy średnie napięcie i zasilanie kablowe. W czasie ładowania Bjorn potrafił łykać w okolicach 70kW. Niech tankuje takich samochodów na raz na stacyjce 15. i mamy 1MW pobieranej mocy. To chyba żaden wyczyn dla byle stacyjki obsłużyć 15 aut w 20 minut (pomijam dalsze ładowanie, gdzie natężenie znacząco spada)? Pytanie, czy ta stacyjka faktycznie potrafi tyle dostarczyć, czy też Bjorn dlatego mógł tak szybko ładować, że stacyjka była albo całkiem pusta, albo co najwyżej dwa inne autka tankowały. No i ile takich stacji musiałoby być, gdyby choć 10% osobówek była elektryczna? I jakie korki się zrobią, jak ktoś się przeliczy (Bjornowi niewiele brakowało) i stanie na środku ulicy? To dobre jako ciekawostka. Ale nie jako znaczący udział w rynku i popularny typ auta. Jak będzie popularne, to i fiskus się dobierze żeby nadrobić straty w budżecie przez spadek wpływów z akcyzy na paliwa płynne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > a co ma porywać? powót do tendencji sprzed 100 lat i konstrukcja +/- tramwaju? Sam fakt, że prąd z gniazdka napędza samochód...który ma dach, drzwi, światła i nie służy go wożenia toreb golfowych. W prądzie jest magia, są emocje...chociaż na pewno z racji małej popularności, a nie samej techniki. Bo z racji techniki to właśnie prąd powinien być codzienny, a silnik spalinowy obiektywnie patologiczny i emocjonalnie ekscytujący. Ja jednak uważam, że nie trzeba wokół elektrowozu robić otoczki. Dla mnie taki pojazd jest w 100% funkcjonalny. Wiem jakbym nim jeździł, gdzie, kiedy, mam miejsce do ładowania...tylko w życiu nie opłaci się tego kupić...znaczy w życiu może...ale teraz nie. Po czasie...elektryczne emocje by opadły... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Po to żebym mógł czytać HP w samochodzie - on ma jechać sam, trzymać się linii i hamować jak coś > przed nim hamuje. Od tego masz autobus ew metro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.