Skocz do zawartości

diesel czy benzyna?


EmiFFP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam witam witam, chcę kupić Grande Punto, zastanawiam się nad silnikiem - co polecicie: 1.3 Multijet czy może benzynkę 1.4? Dodam,że będzie jeżdzone w trybie mieszanym - glownie miasto plus raz w miesiącu trasa Łódź -Poznań, niekiedy jakas traska nad morze smile.gif ale generalnie zbyt dużo to ja nie jeżdzę. co lepsze?

czy potem w serwisowaniu będzie jakas wieksza roznica? no i ktore by wiecej palilo?

co polecicie? dzieki za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam witam witam, chcę kupić Grande Punto, zastanawiam się nad silnikiem - co polecicie: 1.3

> Multijet czy może benzynkę 1.4?

NTK zlosnik.gif

Ale z tego, co ludzie piszo, to punto z 1.4 nie jedzie, a pali w cholerę, zatem może ropniaka + jakiś chip/program?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tańsze części napewno będą w benzyniaku ale osiągi i spalanie lepsze w ropniaku

Benzyna rozgrzewa się szybciej(mniejsza sprawność silnika - większe straty w postaci energii cieplnej), dodatkowo wolnossącą benzynę można po pierwszych 200-300m zacząć wysoko kręcić i będzie ciepełko.

Diesel będzie cichszy na trasie.

Jeśli głównie do miasta to wolnossące noPB+LPG, np. 1.4 16V ze Stilo.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zadowolona - jak cos

wybacz zlosnik.gif

> gaz nie i koniec

Jeździłem laguną II 2.0T w gazie i bardzo mi się podobało zlosnik.gif

> pytam o sama benzynke, albo wlasnie diesela

Mamy różne auta małe silniki i większe, benzyna i diesele i powiem tak. Przy obecnych cenach paliwa taniej wychodzi powiedzmy 1.6 w gazie sekwencyjnym niż 1.4D. Obecnie fiesta 1.3 LPG jeździ na gazie i benzynie jednakowo ale gaz samemu wybierałem i nie była to najtańsza instalacja. Fiesta kasowo wychodzi lepiej niż suzuki alto 800 w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam witam witam, chcę kupić Grande Punto, zastanawiam się nad silnikiem - co polecicie: 1.3

> Multijet czy może benzynkę 1.4? Dodam,że będzie jeżdzone w trybie mieszanym - glownie miasto

> plus raz w miesiącu trasa Łódź -Poznań, niekiedy jakas traska nad morze ale generalnie zbyt

> dużo to ja nie jeżdzę. co lepsze?

> czy potem w serwisowaniu będzie jakas wieksza roznica? no i ktore by wiecej palilo?

> co polecicie? dzieki za wszelkie sugestie

Szukaj 1,4 16V i do tego LPG ok.gif Diesla 1,3 bym unikał, nie jest to udana jednostka jak 1,9 a do tego mułowata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka+lpg:)

Posiadam szósty z kolei samochód na gaz jestem mega zadowolony,szybko się nagrzewa,instalacja kompletnie bezobsługowa,brak jakichkolwiek oznak utraty mocy.

Pół roku temu kupiłem do firmy pierwszego diesla w życiu.

Latem ok,mało pali,jeździ normalnie. Za to zima-dramat!!!. Samochód nagrzewa się po bardzo długim czasie, podczas jazdy po mieście(w lekkich korkach)przy obecnych mrozach jest ciągle niedogrzany,przez co w środku jest chłodnawo a do tego sporo pali.

Serwis używanego diesla jest niestety dość drogi-kilkukrotnie droższy niż benzyny,jesli nie będziesz robic dużych przebiegów to po prostu się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 1.4 6biegow 95koni... moja mowi ze nie jedzie

Ale zapomniales dodac, ze przesiadla sie z zaczipowanego turbognojowoza. Jakby jezdzila 1.2 8V to bylaby to rakieta w kosmos.

Druga rzecz, to napisz czemu zmienila i jak czesto biegales z akumulatorem do ladowania, bo uzytkowanie kolezanki bedzie dosc zblizone z tego co widzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie

> będziesz robic dużych przebiegów to po prostu się nie opłaca.

majac Punto 2 1.2 60KM przez 7 lat zrobilam...uwaga uwaga grinser006.gif 40 tys km grinser006.gifgrinser006.gif

ale teraz jak bede do pracy jakiejs dojezdzac to na pewno juz bedzie wiecej, no i raz na miesiac gdzies dalej to sie km nabije smile.gif

to generalnie wychodzi na to, że tansza w utrzymaniu bedzie benzynka?

1.4 16 v - na to patrze dokladnie, bo boje sie ze 1.4 8V nie pojdzie i bedzie tak slamazarne jak moje byle Punto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli nie

> majac Punto 2 1.2 60KM przez 7 lat zrobilam...uwaga uwaga 40 tys km

pisząc o dużych przebiegach miałem na myśli 40 tyś rocznie:)

> ale teraz jak bede do pracy jakiejs dojezdzac to na pewno juz bedzie wiecej, no i raz na miesiac

> gdzies dalej to sie km nabije

> to generalnie wychodzi na to, że tansza w utrzymaniu bedzie benzynka?

tak,benzyna będzie dużo tańsza i mniej upierdliwa przy takim użytkowaniu,najtańsza będzie benzyna+LPG.Ja przy obecnych cenach paliwa nie wyobrażam sobie braku Lpg w moim samochodzie.

> 1.4 16 v - na to patrze dokladnie, bo boje sie ze 1.4 8V nie pojdzie i bedzie tak slamazarne jak

> moje byle Punto.

Co do osiągów to sprawa jest dość prosta,nalezy przed zakupem przejechać się takim pojazdem i ocenić czy Ci wystarczy czy nie.

Sama moc o niczym nie świadczy, dużą rolę gra stosunek masy do mocy,zestopniowanie skrzyni biegów,przebieg momentu obrotowego......

Mamy w domu clio 1.6 90koni i jest to niezła wyścigówka,natomiast c-max 125 koni w specyficznym automacie-dupa wołowa,ale wygodna:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to generalnie wychodzi na to, że tansza w utrzymaniu bedzie benzynka?

Benzyna będzie najrozsadniejszym wyjsciem.

> 1.4 16 v - na to patrze dokladnie, bo boje sie ze 1.4 8V nie pojdzie i bedzie tak slamazarne jak

> moje byle Punto.

Bedzie podobnie slamazarne, gp ma wiecej mocy ale jest ciezsze, troche nadrabia krotsza skrzynia, ale szalu nie ma. Na pewno lepsze niz 1.2 65 KM w gp. Przy 95KM musisz sie liczyc z wiekszym zuzyciem paliwa, i ze znalezieniem dobrego egzemplarza bo jest ich mniej, znacznie mniej niz 77KM. i pytanie czy rzeczywiscie potrzebujesz tyle mocy, do miasta na pewno nie, jak wyjazdy beda sporadyczne to naprawde moze nie byc warto pchac sie w 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel, dłużej się nagrzewa, więcej kosztuje serwis, w przypadku poważnej awarii są to dość spore koszty. Za to pali mniej, lepiej jeździ, choć z tym byłbym ostrożny, bo przy 1.3 D vs 1.4 B może być różnica w koniach zarówno w jedną jak i druga stronę.

Benzyna będzie palić więcej, za to jest tańsza w utrzymaniu, zimą cieplej. Nawet potężna awaria nie kosztuje połowy wartości samochodu.

Benzyna będzie także ciszej na wolnych obrotach, do miasta wolałbym benzynę, poza miastem mocny diesel, na pewno nie 1.3.

Jeszcze jedna uwaga- mamy w firmie 3 sztuki Doblo z tym silnikiem, dość szybko się nagrzewa jak na diesel, ale w jednym ciągle check się zapala, w drugim padła turbina po 20 tysiącach przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam witam witam, chcę kupić Grande Punto, zastanawiam się nad silnikiem - co polecicie: 1.3

> Multijet czy może benzynkę 1.4? Dodam,że będzie jeżdzone w trybie mieszanym - glownie miasto

> plus raz w miesiącu trasa Łódź -Poznań, niekiedy jakas traska nad morze ale generalnie zbyt

> dużo to ja nie jeżdzę. co lepsze?

> czy potem w serwisowaniu będzie jakas wieksza roznica? no i ktore by wiecej palilo?

> co polecicie? dzieki za wszelkie sugestie

8v na prawdę jest mułowate i sporo pali. Zdecydowanie lepszym wyborem jest 16v. W diesla bym się nie pchał na takie przebiegi.

No chyba, że 1.4 T-jet jak ma być bardzo żwawy ale to i koszta większe w razie naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli najlepiej brac benzyne,

a faktycznie, jak bedzie mi za duzo palil, to pomysle o gazie. ja mialam jakis stary gaz i narzekalam, a przeciez teraz wszystko jest nowoczesniejsze smile.gif

auto co prawda bede kupowac na wiosne, nie pierwsze lepsze auto, bo wole poczekac i znalezc to wlasciwe, ale wlasnie boje sie, by nie bylo bite.

wiadomo, pojedzie ze mna chlopak i tata, wezmiemy miernik, moze na stacje nawet, tylko teraz wszystko potrafia ukryc... a chcialabym miec w koncu bezpieczne auto. na co jeszcze zwrocic uwage przy zakupie? no i sama nie wiem, lepiej sprowadzane czy szukac jakiegos po 1 wlascicielu w PL?

ogolnie to myslalam by kupic Fieste mk7 bo bardzo mi sie podoba, ale to trzeba miec 10 tys wiecej, no i czesci drozsze, ale kiedys....

na razie niech bedzie Grandziak smile.gif ale oczywiscie 3D smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Multijet czy może benzynkę 1.4? Dodam,że będzie jeżdzone w

> trybie mieszanym - glownie miasto

Miałem 1.4 77km noPB w ALbei. Masa chyba z grubsza porównywalna? Na trasie krajowej, po 1 pasie w każdą stronę, słabo to jechało. Przed "poważniejszym" wyprzedzaniem wyłączałem klimę zlosnik.gif Na ekspresówkach itp... to bez różnicy i tak sobie poradzisz....

Do miasta w zupełności wystarczy, no i LPG pewnie można zamontować? Czy 1.3MJ lepszy? Czy ja wiem.... jak to diesel zawsze coś kosztownego może wyskoczyć. Jak masz małe przebiegi to może zamiast dokładać do MJ to dołóż do mocniejszej noPB? Ja bym 1.3MJ nie kupił choćby dlatego,że w zimie to umarzłbym na amen (miałem 1.6MJ w Bravo to wiem). No i jak z turbodziurą w 1.3MJ? Chyba jest koszmarna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zapomniales dodac, ze przesiadla sie z zaczipowanego turbognojowoza. Jakby jezdzila 1.2 8V to

> bylaby to rakieta w kosmos.

kto kupuje 1.2 8v ? To chyba lekko nietrafiona konstrukcja jak na dzisiejsze czasy. Chyba ze ktos planuje poruszanie sie w scislym miescie gdzie ruch jest regulowany swiatlami na kazdej krzyzowce. Inaczej nie widze wlaczania sie do ruchu taka popierdolka blush.gif

> Druga rzecz, to napisz czemu zmienila i jak czesto biegales z akumulatorem do ladowania, bo

> uzytkowanie kolezanki bedzie dosc zblizone z tego co widzę

bo odleglosc do pracy byla taka jakbys ty wyjechal ze swojego osiedla na swiatlach w lewo i w dol do nastepnych swiatel. Stop.

jakie auto z dieslem mialo by to wytrzymac ? Jedyna praca jaka silnik wykonuje to podjazd pod gore w drodze powrotnej... takze nawet o nagrzaniu do jakiejkolwiek temperatury mozna bylo zapomniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli najlepiej brac benzyne,

> a faktycznie, jak bedzie mi za duzo palil, to pomysle o gazie. ja mialam jakis stary gaz i

> narzekalam, a przeciez teraz wszystko jest nowoczesniejsze

Nowocześniejsze i lepsze to fakt tylko niestety mentalność większości gazowników jest taka sama jak kiedyś więc i druty też się zdarzają ale jak znajdziesz dobrego montera to nie będziesz żałować jazdy na LPG.

> auto co prawda bede kupowac na wiosne, nie pierwsze lepsze auto, bo wole poczekac i znalezc to

> wlasciwe, ale wlasnie boje sie, by nie bylo bite.

> wiadomo, pojedzie ze mna chlopak i tata, wezmiemy miernik, moze na stacje nawet, tylko teraz

Pamiętajcie tylko że miernik nie jest wyznacznikiem jakości auta a malowany element go jeszcze nie dyskwalifikuje.

> wszystko potrafia ukryc... a chcialabym miec w koncu bezpieczne auto. na co jeszcze zwrocic

> uwage przy zakupie? no i sama nie wiem, lepiej sprowadzane czy szukac jakiegos po 1

> wlascicielu w PL?

Sprowadzone najczęściej lepiej serwisowane i wyposażone ale trzeba uważać żeby nie trafić na minę od handlarza. Te z PL po gwarancji często są serwisowane po najtańszej opcji i cuda można spotkać pod maską - różne rzeczy widujemy w warsztacie.

> na razie niech bedzie Grandziak ale oczywiscie 3D

Ja osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie benzyna. Mam teraz diesla i wcale nie uwazam tego za jakies mega rozwiqzanie, a samochod jezdzie sporo, ale po miescie i zwykle do 10km i uwazam ze silnik benzynowy lepiej sie do tego nadawal, szczegolnie w zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli najlepiej brac benzyne,

> a faktycznie, jak bedzie mi za duzo palil, to pomysle o gazie. ja mialam jakis stary gaz i

> narzekalam, a przeciez teraz wszystko jest nowoczesniejsze

> auto co prawda bede kupowac na wiosne, nie pierwsze lepsze auto, bo wole poczekac i znalezc to

> wlasciwe, ale wlasnie boje sie, by nie bylo bite.

> wiadomo, pojedzie ze mna chlopak i tata, wezmiemy miernik, moze na stacje nawet, tylko teraz

> wszystko potrafia ukryc... a chcialabym miec w koncu bezpieczne auto. na co jeszcze zwrocic

> uwage przy zakupie? no i sama nie wiem, lepiej sprowadzane czy szukac jakiegos po 1

> wlascicielu w PL?

> ogolnie to myslalam by kupic Fieste mk7 bo bardzo mi sie podoba, ale to trzeba miec 10 tys wiecej,

> no i czesci drozsze, ale kiedys....

> na razie niech bedzie Grandziak ale oczywiscie 3D

Jaki budzet? Bo zamiast szukac konkretnego modeu zacznij szukac konkretnej klasy samochodu i szukaj w najlepszym stanie/bezwypadkowy? Przy nizszych budzetqch tak jest raczej lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas użytkowałem gp 77KM i podczas dojazdów do pracy spalanie było na poziomie 6,5l czasem schodziło do 6,4 i tak się wahało - podaję wskazania z kompa.

Na trasie bielsko-nysa-bielsko gp spaliło 5,5l , 4osoby na pokładzie, prędkość do 100km/h, trasa bielsko-kielce-bielsko sam jechałem, cisnąłem ile siły miało gp i oczywiscie przepisy pozwalały spalanie 8l wg kompa.

Panda 1,1 na tym samym dystansie do pracy pali tyle samo choć teraz żona użytkuje i wskazanie 6,8.

Croma 120mjet maks 7,5-8(zimą)

Bravo 1,4 t-jet 120KM wg kompa ma teraz 8,3 z tym, że mam jeden przystanek jak odwożę młodego do żłobka gdzie gaszę silnik a potem muszę przejechać przez ścisłe centrum więc nie ma tak płynnej jazdy jak wcześniej pandą i gp.

Kolega ma gp jakiś sport 1,3 mjet 90KM i spalanie mówi że ma 6,5l na podobnym odcinku.

Ja bym na miasto brał gp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Jak kupisz Diesel'a to będziesz miał możliwość kupować tani ON od np: kierowców PKS, czy TIR...

> Ale wybór należy do Ciebie...

nie, w takie kombinacje nie bede sie bawic smile.gif

jestem na dorobku, powiedzmy, wiec chodzi mi o to, by bylo mnie stac i na paliwo i na serwisowanie przede wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym dieslu to wiesz z doświadczenia czy tylko słyszałeś?

Ja zrobiłem 120 tys Astrą III z takim silnikiem i jeździło mi się bardzo fajnie.

Miałem skrzynię 6 biegową.

Z silnikiem nie było problemów ale w skrzyniach padały łożyska ( cześć na gwarancji część po ) - auta firmowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesel 1.3 te silnik jest podatny na wyciągające się łańcuchy rozrządu koszt wymiany jest dość wysoki a trwałość i tutaj rożną są wyniki od 50-100 tyś, ja zdecydowanie polecam silnik 1.4 16V jeśli tylko będzie w miare zadbany jest bezawaryjny do tego na LPG sekwencji śmiga bardzo ładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A uświadomiłeś ją, że powinna korzystać również z biegów innych, niż jedynka?

Kiedyś dawno ciotka przyjechała do nas w odwiedziny z Poznania nowym sc 900 i stwierdziła, że się zepsuł ponieważ bardzo głośny, wyciąga tylko 110 i na odcinku 100 km wypalił połowę zbiornika, jazda próbna i okazało się, że z 4 biegu zamiast 5 zapina 3. Poprzednio miała malucha i nie potrafiła tego ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zrobiłem 120 tys Astrą III z takim silnikiem i jeździło mi się bardzo fajnie.

> Miałem skrzynię 6 biegową.

> Z silnikiem nie było problemów ale w skrzyniach padały łożyska ( cześć na gwarancji część po ) -

> auta firmowe

Też taki silnik mam i dlatego pytam "znawcę" o źródła wiedzy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.