deszczowyRoman Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 takie pytanko nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . producent wie co robi czy postarza produkt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . > producent wie co robi czy postarza produkt? A dlaczego nie jedno i drugie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . Renault? Jak pierwsza wymiana jest po 30 tys. to po tylu wymień. Olej po tysiącu wymieniało się w Warszawach i 125p jak się silnik dotarł . Z drugiej strony wspomniane Renault zaleca w instrukcji "docieranie" silnika przez pierwszy tysiąc km sugerując, żeby nie kręcić pow. 3500 rpm i nie przekraczać 130/h na piątce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 mi jak bralem clio to kolo powiedzial, ze przez pierwszy tysiac nie upalac ale korzystac z kazdej partii obrotow olej po 30 kkm albo po roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > olej po 30 kkm albo po roku Nowe Clio - olej po 30 tys. albo dwa lata, świece i filtr powietrza 60 tys. albo cztery lata . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Producenci bardzo się cieszą z tych wymian co 30kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Nowe Clio - olej po 30 tys. albo dwa lata, świece i filtr powietrza 60 tys. albo cztery lata . mi sie to nie podoba tak szczerze mowiac nie dosc, ze oleju wchodzi filizanka to jeszcze przeciaganie z wymiana auto na pierwszy porzegladzie bedzie mialo moze ze 2kkm to nie duze przegiecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 No prosze, w peugeocie jest rok lub 20kkm na oliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Producenci bardzo się cieszą z tych wymian co 30kkm Ja też. Bo eksploatacja mnie mniej kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Ja też. Bo eksploatacja mnie mniej kosztuje chyba, że Ci się panewki przekręcą ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skrimin Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Producenci bardzo się cieszą z tych wymian co 30kkm Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > chyba, że Ci się panewki przekręcą ;-))) A w renófkach niestety to się zdarzało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > chyba, że Ci się panewki przekręcą ;-))) Jeśli się nie będzie sprawdzać oleju przez te 30 kkm to może tak być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > takie pytanko > nowy silnik wg producenta wymiana oleju za 30 tys km. > kiedyś słyszałem ze po 1000km trzeba olej wymienić . > producent wie co robi czy postarza produkt? Fiatowski M-Jet 1,3l w Oplu mial mieć wymieniony olej po 45 000 km Tak zalecał producent. Ojciec pojechał na wymianę po 20 000 km i dobrze zrobił. Gość, który trzymał się instrukcji obsługi przyjechał na remont silnika bo mu panewki obróciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > producent wie co robi czy postarza produkt? trzeba, nie trzeba, nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Gość, który trzymał się instrukcji obsługi > przyjechał na remont silnika bo mu panewki obróciło Sprawdzał stan oleju ? Druga opcja to, że te 45 kkm robił kilka lat, albo na bardzo krótkich odcinkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Fiatowski M-Jet 1,3l w Oplu mial mieć wymieniony olej po 45 000 km Tak zalecał producent. Ojciec > pojechał na wymianę po 20 000 km i dobrze zrobił. Gość, który trzymał się instrukcji obsługi > przyjechał na remont silnika bo mu panewki obróciło a ja znam vectrę C 1.9 diesel z jakimiś specjalnie wydłużonymi okresami między wymianami (wymieniano olej co 40-50 tys) i olejami long life. Przejeździła bez problemów z silnikiem ze 250 tys. km i poszła do ludzi. I czego to dowodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 W Suzuki mailem przeglad po 1kkm z wymiana oleju zgodnie z intrukjcja obslugi. Nalezy rowniez oszczedzac silnik przez 1kkm. W ceed nie wymagali zmiany oleju po 1kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > chyba, że Ci się panewki przekręcą ;-))) Co przy dzisiejszych, ociekających nowoczesnością jednostkach napędowych wcale nie jest takie niespotykane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a ja znam vectrę C 1.9 diesel z jakimiś specjalnie wydłużonymi okresami między wymianami > (wymieniano olej co 40-50 tys) i olejami long life. Przejeździła bez problemów z silnikiem ze > 250 tys. km i poszła do ludzi. I czego to dowodzi? Ale Renault leje standardowe oleje i każe na niech jeździć 30 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 a później przyjeżdżać do serwisu... koszt oleju + filtra w porównaniu z ewentualną naprawą jest na tyle niewielki, że nie opłaca się robić resursów większych niż 15 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a później przyjeżdżać do serwisu... > koszt oleju + filtra w porównaniu z ewentualną naprawą jest na tyle niewielki, że nie opłaca się > robić resursów większych niż 15 kkm dokładnie, tym bardziej, że olej wymienia się co rok bez względu na przebieg, bo się starzeje, nawet nie używany traci swoje właściwości smarujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a później przyjeżdżać do serwisu... W celu? > koszt oleju + filtra w porównaniu z ewentualną naprawą jest na tyle niewielki, że nie opłaca się > robić resursów większych niż 15 kkm Jasne, polscy specjaliści od wszystkiego zawsze wiedzą wszytko najlepiej. Wymiana oleju/filtra co 15kkm zamiast co 30kkm, rozrząd co 60kkm, a nie co 150kkm itd. Technologia się rozwija, ale jak zwykle wiedzą lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > dokładnie, tym bardziej, że olej wymienia się co rok bez względu na przebieg, bo się starzeje, > nawet nie używany traci swoje właściwości smarujące. Tak, tak, szczególnie oleje syntetyczne mają tę przypadłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Ale Renault leje standardowe oleje i każe na niech jeździć 30 kkm Standardowe oleje syntetyczne, tak. Nie ma w tym nic dziwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a później przyjeżdżać do serwisu... > koszt oleju + filtra w porównaniu z ewentualną naprawą jest na tyle niewielki, że nie opłaca się > robić resursów większych niż 15 kkm tia, komuś kto używa samochodu na wypady z dzieckiem w weekend, czy dojazdy do pracy i do domu, to pewnie tak. W sobotę sobie podjedzie do mechanika i wymieni olej. A teraz weźmy firmę, gdzie jest kilkadziesiąt samochodów i każdego trzeba ściągnąć (a użytkownik akurat jest w trzytygodniowej delegacji, potem wraca i jedzie na urlop, inny jest chory, trzeci jeszcze co innego), ktoś musi odwieźć każdy samochód do serwisu, poświęcić na to czas itd. A to kosztuje. Lepiej to robić 2x rzadziej, a auto i tak się opchnie po zakończeniu leasingu - do tego czasu raczej się nic nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Tak, tak, szczególnie oleje syntetyczne mają tę przypadłość No tak, one się nie starzeją, są wiecznie młode, jak Cher - też jest syntetyczna i się nie starzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > No tak, one się nie starzeją, są wiecznie młode, jak Cher - też jest syntetyczna i się nie starzeje Starzeją się, ale nie tak jak by to miało wynikać z tego co napisałeś, czyli co roku wymiana, bo się zestarzał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > W celu? w celu wykonania usługi w ASO > Jasne, polscy specjaliści od wszystkiego zawsze wiedzą wszytko najlepiej. Wymiana oleju/filtra co > 15kkm zamiast co 30kkm, rozrząd co 60kkm, a nie co 150kkm itd. > Technologia się rozwija, ale jak zwykle wiedzą lepiej. w fabryce obok technologa siedzi kalkulator. zechciej nie zapominać o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 A teraz weźmy firmę, gdzie > jest kilkadziesiąt samochodów i każdego trzeba ściągnąć (a użytkownik akurat jest w > trzytygodniowej delegacji, potem wraca i jedzie na urlop, inny jest chory, trzeci jeszcze co > innego), ktoś musi odwieźć każdy samochód do serwisu, poświęcić na to czas itd. A to kosztuje. > Lepiej to robić 2x rzadziej, a auto i tak się opchnie po zakończeniu leasingu - do tego czasu > raczej się nic nie stanie jak jest dobry logistyk, to sobie to poukłada nikt przecież nie zjeżdża na serwis przy 15 kkm. zawsze jest tolerancja. taki "problem" dawno już został rozwiązany i wszystko działa jak należy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > w celu wykonania usługi w ASO To się kwalifikuje do teorii spiskowych. > w fabryce obok technologa siedzi kalkulator. zechciej nie zapominać o tym Tak, od dawna samochody "projektują" księgowi, a nie inżynierowie, ale już ponad 20 lat temu miałem w normalnych samochodach resursy dużo wyższe, niż opowieści serwisowe w Polsce i te na AK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > To się kwalifikuje do teorii spiskowych. oj tam oj tam - jakbyś poznał Twoją "teorię spiskową" 1,5 i 1,9 dCi to wiedziałbyś o czym mówię. resurs 15 (może 20) kkm MAX uchroniłby być może od złych opinii. być może nie ujawniłby się wtedy błąd projektanta i wszystko przebiegałoby by gładko. > Tak, od dawna samochody "projektują" księgowi, a nie inżynierowie, ale już ponad 20 lat temu miałem > w normalnych samochodach resursy dużo wyższe, niż opowieści serwisowe w Polsce i te na AK. tak naprawdę, to komu zależy na bezawaryjności auta - użytkownikowi czy producentowi (serwisowi)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRodz Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Renault? Jak pierwsza wymiana jest po 30 tys. to po tylu wymień. Olej po tysiącu wymieniało się w > Warszawach i 125p jak się silnik dotarł (...) No tak.. teraz się wymienia po 1600km, vide - nowy Lancer Evo http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=29692 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > W celu? > Jasne, polscy specjaliści od wszystkiego zawsze wiedzą wszytko najlepiej. Wymiana oleju/filtra co > 15kkm zamiast co 30kkm, rozrząd co 60kkm, a nie co 150kkm itd. > Technologia się rozwija, ale jak zwykle wiedzą lepiej. a miałes kiedys renault? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > oj tam oj tam - jakbyś poznał Twoją "teorię spiskową" 1,5 i 1,9 dCi to wiedziałbyś o czym mówię. > resurs 15 (może 20) kkm MAX uchroniłby być może od złych opinii. być może nie ujawniłby się > wtedy błąd projektanta i wszystko przebiegałoby by gładko. Rozbawiłeś mnie - za błędy projektowe odpowiada producent i te wychodzą w trakcie gwarancji, czasem po są akcje serwisowe. Jak użytkownik chce się bawić na swój koszt to jego problem. > tak naprawdę, to komu zależy na bezawaryjności auta - użytkownikowi czy producentowi (serwisowi)? Od zawsze producentowi - w czasie gwarancji i w zakresie opinii o samochodzie/marce. Użytkownik? Cóż, może mu zależeć, ale pewnych rzeczy nie przeskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > a miałes kiedys renault? Oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Oczywiście. no to powinieneś wiedzieć, że trzeba trzymać wysoki poziom oleju i zmieniać częściej niż zaleca producent, żeby np KZFR się nie rozleciało po 40kkm. Chyba, że miałeś jakieś prehistoryczne silniki albo fart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Rozbawiłeś mnie - za błędy projektowe odpowiada producent i te wychodzą w trakcie gwarancji, czasem > po są akcje serwisowe. Jak użytkownik chce się bawić na swój koszt to jego problem. również mnie rozbawiłeś - obstawiam, że gdyby jakikolwiek producent wiedział czym skończy się jego nieszczęsne 30 kkm to w porę by zareagował. ale to się dowie dopiero PO określonym czasie, jak zaczną wychodzić usterki. a wtedy opinia już nie jest dobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > W ceed nie wymagali zmiany oleju po 1kkm. Dwa tygodnie temu robiłem pierwszy przegląd Cee'da po roku. Przebieg 13 tys. i żal było patrzeć, jak zlewają czysty bursztynowy olej i leją nowy . Ale jak trzeba , to trzeba. Cały przegląd z lakierem i wpisem do książki 319 złotych, więc da się przełknąć. A mówią że KIA ma drogie przeglądy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > no to powinieneś wiedzieć, że trzeba trzymać wysoki poziom oleju i zmieniać częściej niż zaleca > producent, żeby np KZFR się nie rozleciało po 40kkm. Przecież KZFR był robiony na gwarancji oraz po, w związku z jego wadliwością. Co to za dorabianie ideologii? > Chyba, że miałeś jakieś prehistoryczne silniki Pewnie też. > albo fart Nie wątpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Co przy dzisiejszych, ociekających nowoczesnością jednostkach napędowych wcale nie jest takie > niespotykane W dCi wręcz powszechne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > również mnie rozbawiłeś Czym niby? >- obstawiam, że gdyby jakikolwiek producent wiedział czym skończy się jego > nieszczęsne 30 kkm to w porę by zareagował. ale to się dowie dopiero PO określonym czasie, jak > zaczną wychodzić usterki. Czymś oczywistym jest, że jak się trafił błąd projektowy/produkcyjny, to producent dowie się o tym po zakładanym przebiegu ze stacji obsługi - nie ma tutaj żadnej wiedzy tajemnej. Wcześniej nie bardzo jak ma to stwierdzić > a wtedy opinia już nie jest dobra Znaczy co, bo coś się zepsuło? Taki VW to miał wtop bez liku, nie chce mi się nawet o tym pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Przecież KZFR był robiony na gwarancji oraz po, w związku z jego wadliwością. w megankach wymieniali na gwarancji?? w kazdej czy tylko do jakiegos nalotu? rozrzadu w meg nie wymienialem bo byla po serwisie a nastepnej wymiany u mnie nie doczekala a teraz w tym 0,9 to nawet nie wim co tam w silniku siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Cały przegląd z > lakierem i wpisem do książki 319 złotych, więc da się przełknąć. A mówią że KIA ma drogie > przeglądy . A co oprócz oleju i filtra (jeśli wymienili) tam poszło z materiałów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Przecież KZFR był robiony na gwarancji oraz po, w związku z jego wadliwością. no to pokaz mi ASO, które wymieni mi KZFR za free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > no to pokaz mi ASO, które wymieni mi KZFR za free Po 11 latach? Wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Po 11 latach? Wątpię. Nawet zaraz po gwarancji były problemy z wyminą, dawali upusty ale i tak było bardzo drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Nawet zaraz po gwarancji były problemy z wyminą, dawali upusty ale i tak było bardzo drogo Cóż, piszesz że już tylko po gwarancji, a z tym różne bywało. Piszesz bardzo drogo... Trzeba było kupić Toyotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Dwa tygodnie temu robiłem pierwszy przegląd Cee'da po roku. Przebieg 13 tys. i żal było patrzeć, > jak zlewają czysty bursztynowy olej i leją nowy . Ale jak trzeba , to trzeba. Cały przegląd z > lakierem i wpisem do książki 319 złotych, więc da się przełknąć. A mówią że KIA ma drogie > przeglądy . Pojezdzisz troche to zobaczys ja ostatnio 1,8k zaplacilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Cóż, piszesz że już tylko po gwarancji, a z tym różne bywało. Piszesz bardzo drogo... Trzeba było > kupić Toyotę. nie zmieniaj tematu, rozmawialiśmy o tym, że producenci nie do końca rzetelnie (z punktu widzenia klienta) ustalają resurs wymiany oleju. Tojka też zaliczyła wtopę olejową - ale tam było odwrotnie, w niektórych silnikach w zasadzie nie trzeba było wymieniać oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.