Bolo_3M Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Witam Mam problem z klima tzn sprawa wyglada tak ze po roku ubylo z klimy 140 gr czynnik ktorego powinno byc 480 gr. ASO twierdzi ze to jest wartość eksploatacyjna prawda to czy poprostu klienta trza nabić ?? Bo wedlug mnie to troche sporo go ucieklo ??? Zgadza sie ?? Wprawdzie teraz nabili i dowalili barwnik zeby sprawdzic ale narazie nic nie widac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 W dwuletniej skodzie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 10% ubylo w rok + mniej bylo jak wyjechal z fabyki. IMO norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > 10% ubylo w rok + mniej bylo jak wyjechal z fabyki. IMO norma. Normą to nie jest (przynajmniej nie powinno być), ale niestety zdarza się w nowych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > 10% ubylo w rok + mniej bylo jak wyjechal z fabyki. IMO norma. czyli można sie spodziewać ze powinno byc oki po tym zabiegu chyba ze faktycznie gdzies ucieka ale niech to sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Normą to nie jest (przynajmniej nie powinno być), ale niestety zdarza się w nowych autach. Suzuki po pol roku slabo chlodzi. Gwarancji niet. W Kia po dwoch latach na swoj koszt dobili zeszlo pol. Niby wszystko szczelne. Czyli producenci w fabryce oszczedzaja i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 22 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 Wartość eksploatacyjna oznacza że chcieli by żebyś zapłacił za uzupełnienie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2014 > Wartość eksploatacyjna oznacza że chcieli by żebyś zapłacił za uzupełnienie ? tak chca kase bo twerdza ze tyle moze ubyc w ciagu roku ale to przeciez 30% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Jaki typ czynnika tzn stary R134 czy nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Jaki typ czynnika tzn stary R134 czy nowy? R134a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Robiłem serwis klimy na wiosnę 2012 i odessano ok 35% czynnika który powinien się znajdować w układzie. Mimo to klima chłodziła dobrze. Tej wiosny, czyli po dwóch latach, ponowny serwis i ubytek w granicach 10g. Panowie stwierdzili że bardzo szczelny układ mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > W dwuletniej skodzie to samo. U kumpla w 3 letnim Superbie padła całkowicie - brak czynnika. Obecnie uzupełnił i działa, pytanie jak długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 23 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 > Witam > Mam problem z klima tzn sprawa wyglada tak ze po roku ubylo z klimy 140 gr czynnik ktorego powinno > byc 480 gr. ASO twierdzi ze to jest wartość eksploatacyjna prawda to czy poprostu klienta trza > nabić ?? Bo wedlug mnie to troche sporo go ucieklo ??? Zgadza sie ?? > Wprawdzie teraz nabili i dowalili barwnik zeby sprawdzic ale narazie nic nie widac i tak i nie... W dobrym układzie powiedzmy że nie powinno uciec ALE czasami zastosują "rzadką" gumę i dlatego gaz znika a wycieków nie widać, więc teoretycznie jest to norma ale w sumie być jej nie powinno. Druga sprawa to klimę trzeba używać cały rok, to nie znaczy że codziennie ale często, dzięki czemu olej z gazem jest rozprowadzany po całym układzie i tenże olej robi za "uszczelniacz". jak się nie używa to olej gdzieś tam się odstoi a gaz sobie powolutku robi papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > jak się nie używa to olej gdzieś tam się odstoi a gaz sobie powolutku robi papa W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > U kumpla w 3 letnim Superbie padła całkowicie - brak czynnika. Obecnie uzupełnił i działa, pytanie > jak długo. ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat nie trzeba jej ruszać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat > nie trzeba jej ruszać... Ja tak uważam i pewnie z tego powodu w żadnym aucie w którym jest szczelny układ nie musze nic uzupełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Ja tak uważam i pewnie z tego powodu w żadnym aucie w którym jest szczelny układ nie musze nic uzupełniać. Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku. Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku. > Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi. > mar00ha Wiesz, to ja już się chwaliłem foxem, w którym klima bangla po kilkunastu latach od ostatniego nabicia (w tym nieużywana jakieś 11-12 lat, co niby jest czynnikiem negatywnie wpływającym na szczelność). A na drugim biegunie 1.5 roczny UP, w którym nie chłodzi (wg mnie - pytałem o to na KM) jak należy. W ASO powiedzieli mi, że to nie wada podlegająca gwarancji, tylko prawdopodobnie trzeba nabić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > A na drugim biegunie 1.5 roczny UP, w którym nie chłodzi (wg mnie - pytałem o to na KM) jak należy. > W ASO powiedzieli mi, że to nie wada podlegająca gwarancji, tylko prawdopodobnie trzeba nabić. W ASO Seata usłyszałem że elementy gumowe nie podlegają reklamacjom, czyli w praktyce 50% części w aucie ASO renault naprawiło nieodplatnie (po negocjacjach) nieszczelną klimę, mimo że ta była wyłączona z gwarancji na auta używane. W Twingo z 1998r. nigdy nie robiliśmy serwisu klimy - i działała bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku. > Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi. > mar00ha W Cordobie klima śmierdziała zawsze. I każdy na to narzekał, czyszczenie, miesiąc-dwa spokoju i waliło skarpetami. Co nie zmienia faktu ze klima jak szczelna to można do niej długo nie zaglądać. W końcu to tylko taka lodówka - ktoś robi przeglądy lodówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat > nie trzeba jej ruszać... 6 letnie Bravo i 80kkm, nawet jak się pytałem w ASO o klimę to się pytali czy chłodzi, ja mówię, że tak, no to nic nie trzeba robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla A która dokładnie jest to corolla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > A która dokładnie jest to corolla 2.0 D4D z 2003r kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > 2.0 D4D z 2003r kombi Czyli raczej normalny układ i olej musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > W Cordobie klima śmierdziała zawsze. > I każdy na to narzekał, czyszczenie, miesiąc-dwa spokoju i waliło skarpetami. > Co nie zmienia faktu ze klima jak szczelna to można do niej długo nie zaglądać. W końcu to tylko > taka lodówka - ktoś robi przeglądy lodówek? w lodówce nie masz gumowych rurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madaw1999 Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > w lodówce nie masz gumowych rurek Dokładnie, a przez lata do układu przez gumę dostaje się wilgoć i później jest problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > Dokładnie, a przez lata do układu przez gumę dostaje się wilgoć i później jest problem taaa dostaje się wilgoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat > nie trzeba jej ruszać... W GS'ie klima była nie dotykana 7 lat i żadnych problemów. Żaden czynnik nie ucieka itp. Ale to pewnie dlatego że to japoński samochód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > W GS'ie klima była nie dotykana 7 lat i żadnych problemów. Żaden czynnik nie ucieka itp. Ale to > pewnie dlatego że to japoński samochód... Isuzu też jest japońskie, dziś po 10 latach od wyjazdu z fabryki byłem uzupełnić czynnik, ubyło 50% i 2/3 oleju. Przez 10 lat nikt raczej do klimy nie zaglądał, bo do tej pory działała, tylko na ostrych zakrętach w prawo przestawała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > W GS'ie klima była nie dotykana 7 lat i żadnych problemów. Żaden czynnik nie ucieka itp. Ale to > pewnie dlatego że to japoński samochód... W 10letni outback u klima poza filtrem kabinowym raz do roku nigdy nie dotykana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 24 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2014 > W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla > Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba > już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku To czym jest smarowana sprężarka i jej elementy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > To czym jest smarowana sprężarka i jej elementy ?? Nie pytaj mnie, ale jak przeglądałem instrukcje maszyny do nabijania klimy to tam wpisane było jasno 345gram czynnika 0 oleju - te parametry wypluła maszyna przy wybraniu opcji corolli z 2003r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Isuzu też jest japońskie, dziś po 10 latach od wyjazdu z fabryki byłem uzupełnić czynnik, ubyło 50% > i 2/3 oleju. (...) Ciekawe jak to sprawdzili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > Isuzu też jest japońskie, dziś po 10 latach od wyjazdu z fabryki byłem uzupełnić czynnik, ubyło 50% > i 2/3 oleju. > Przez 10 lat nikt raczej do klimy nie zaglądał, bo do tej pory działała, tylko na ostrych zakrętach > w prawo przestawała Isuzu to GM - w GM po 3 latach musiałem uzupełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 > To czym jest smarowana sprężarka i jej elementy ?? Do Corollki E12 wchodzi ok 120-135g oleju (PAG 46), ale dolewa się tylko przy wymianie sprężarki. Nie ma chyba specyfikacji ile dolać np: przy wymianie skraplacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla Tak? W jaki sposob smarowany jest ompresor klimy? > Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba > już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku Jesli uzupelniamy klime- co jest glupim stwierdzeniem bo czynnika nie da sie dolac do ukladu wiec jak uzupelnic;) serwis zazwyczaj dodaje kontrastu badz stsuje olej zawierajacy kontrast. Czesto pojawiaja sie wycieki na oskach kompresorow kiedy klima jest szczelna. W moim przypadku 140g ubylo w ciqgu 3 miesiecy ale miale dwie dziurki w chlodnicy klimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 28 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 > Tak? W jaki sposob smarowany jest ompresor klimy? Tego to ja nie wiem, ale jak dowiem się jaką maszynę kumpel używał do wymiany czynnika i sprawdzenia czy jest olej czy nie to dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Proszę Hmm, jak mam rozumieć ten "-"? Że jednak oleju nie uzupełnia się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Hmm, jak mam rozumieć ten "-"? Że jednak oleju nie uzupełnia się? Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Dokładnie tak A to dziękuję bardzo, dobrze wiedzieć, dzisiaj jadę na sprawdzenie ilości czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > A to dziękuję bardzo, dobrze wiedzieć, dzisiaj jadę na sprawdzenie ilości czynnika. Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił urządzenie i wdraża się w to coraz bardziej i porównywaliśmy czynniki i olej w różnych autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił > urządzenie i wdraża się w to coraz bardziej i porównywaliśmy czynniki i olej w różnych autach bardzo fajnie to napisałes i tego sie trzymajmy " kumpel zaczął się bawić w nabijanie klim " na tym bym sie skupił tabelka to tylko marny wykaz w którym brakuje ilości w większości modeli co tylko i wyłącznie świadczy o jakośći informacji . Skoro jest wpisany jaki olej to znaczy ze on tam jest maszyna nigdy nie wymieni oleju bo nie jest w stanie go wyssac całego z układu i tyle . Cały olej nowy idzie w momencie zatarcia sprężarki i płukaniu układu bzdura jest tez "test szczelności " że niby robi sie go w momencie gdy maszyna robi proznie to niz innego jak osuszenie układu a nie test szczelności Przyda mu się dobry program z danymi ,ile i jaki olej i czynnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Przyda mu się dobry program z danymi ,ile i jaki olej i czynnik Ma go i sprawdzał nie tylko w 1 programie, jak nie ma potrzeby wymieniać elementów klimatyzacji to się go nie dodaję ale wiesz lepiej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 > Nie pytaj mnie, ale jak przeglądałem instrukcje maszyny do nabijania klimy to tam wpisane było > jasno 345gram czynnika 0 oleju - te parametry wypluła maszyna przy wybraniu opcji corolli z > 2003r Genialnie - serwis klimatyzacji - level hard > Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił > urządzenie Bardzo trafne określenie, obecnie panuje taki trend i niestety się nasila - mam sobie warsztat, kupię maszynkę kasa się będzie kręcić. Ogrom świeżaków nie mających pojęcia o układach klimatyzacji jest obecnie na rynku, szkoda że uczą się na błędach swoich w autach klientów zamiast zainwestować chociażby w szkolenia. -dziurawy skraplacz, dajemy nowy -a osuszacz... - a po co? -coś ciśnienia nie tak w układzie... -yyy.... -jest gdzieś nalepka ile czynnika bo nie mam książki... - wciąż nie chłodzi... - coś z elektryką jedź pan do elektronika, to na pewno to Poza tym twierdzenia, że próżnia 5 min. styka w zupełności a azotem to już w ogóle nie ma sensu sprawdzać, układu po zarzniętej sprężarce płukać nie trzeba, używane osuszacze są git, a ozonowanie to najlepiej co 3 miesiące robić... Długo można by tak wymieniać, ale jeżeli usłyszycie w Waszym warsztacie coś podobnego do powyższych to radzę uciekać Post absolutnie nie złośliwy, ale jako przestroga dla tych którzy szukają byle taniej. > Ma go i sprawdzał nie tylko w 1 programie, jak nie ma potrzeby wymieniać elementów klimatyzacji to > się go nie dodaję ale wiesz lepiej.... Dajmy na przykład w dużym uproszczeniu: - serwis oleju: spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr, nie nalewasz nowego oleju i jedziesz -serwis klimy: podpinasz maszynę, opróżnia układ możliwie dokładnie, ładujesz czynnik w układ (albo azot jak handlarze) ale bez oleju i jedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Może i jest jak piszesz ale ja próżnię miałem robioną 30min, test szczelności 2x bo wykazało, że jest lekka nieszczelność dodano UV i mam przyjechać jakby klima przestała chłodzić ale wiem, że nieszczelność jest bardzo mała bo nie byłem robić z klimą 5-6 lat i zamiast 430gram czynnika było 250 więc jest w porządku ale na wszelki wypadek dodaliśmy UV Póki co śmigam i działa idealnie, całość operacji przy klimatyzacji zamknęła się w 1h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Może i jest jak piszesz ale ja próżnię miałem robioną 30min Jeśli chodzi o czas robienia próżni to w jednym przypadku 15 min może być wystarczające a w innym nawet 30 min to będzie za mało. To zależy od wielu czynników które profesjonalny serwis powinien znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Ma go i sprawdzał nie tylko w 1 programie, jak nie ma potrzeby wymieniać elementów klimatyzacji to > się go nie dodaję ale wiesz lepiej.... Zgadza sie :-) wiem lepiej bo siedzę w tym juz nie od dziś . A ty ciagle piszesz ze maszyna ci test szczelnosci robiła :-))) bzdura totalna :-) to są właśnie teorie " nabijaczy " :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Zgadza sie :-) wiem lepiej bo siedzę w tym juz nie od dziś . > A ty ciagle piszesz ze maszyna ci test szczelnosci robiła :-))) bzdura totalna :-) to są właśnie > teorie " nabijaczy " :-D Dobra to pochwal się jak robisz test szczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Dobra to pochwal się jak robisz test szczelności Test szczelności azot. Nabijasz 25-30atm zostawiasz na godzinę albo dłużej i widzisz na manometrach czy ubywa. Maszyna robiąc próżnię tylko osusza układ bo w próżni temp wrzenia wody drastycznie spada i wtedy cała wilgoć odparowuje. Też od niedawna robię w klimach, ale na początku sporo czytam i szukam informacji zamiast eksperymentować na klientach. Tak samo z tym olejem, w tabelach podają całkowitą ilość oleju sprężarce, a nie ile się dolewa przy uzupełnianiu czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.