Skocz do zawartości

Ubytek czynika z klimatyzacji


Bolo_3M

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z klima tzn sprawa wyglada tak ze po roku ubylo z klimy 140 gr czynnik ktorego powinno byc 480 gr. ASO twierdzi ze to jest wartość eksploatacyjna prawda to czy poprostu klienta trza nabić ?? Bo wedlug mnie to troche sporo go ucieklo ??? Zgadza sie ??

Wprawdzie teraz nabili i dowalili barwnik zeby sprawdzic ale narazie nic nie widac frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normą to nie jest (przynajmniej nie powinno być), ale niestety zdarza się w nowych autach.

Suzuki po pol roku slabo chlodzi. hehe.gif Gwarancji niet. W Kia po dwoch latach na swoj koszt dobili zeszlo pol. Niby wszystko szczelne. Czyli producenci w fabryce oszczedzaja i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem serwis klimy na wiosnę 2012 i odessano ok 35% czynnika który powinien się znajdować w układzie. Mimo to klima chłodziła dobrze. Tej wiosny, czyli po dwóch latach, ponowny serwis i ubytek w granicach 10g. Panowie stwierdzili że bardzo szczelny układ mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam problem z klima tzn sprawa wyglada tak ze po roku ubylo z klimy 140 gr czynnik ktorego powinno

> byc 480 gr. ASO twierdzi ze to jest wartość eksploatacyjna prawda to czy poprostu klienta trza

> nabić ?? Bo wedlug mnie to troche sporo go ucieklo ??? Zgadza sie ??

> Wprawdzie teraz nabili i dowalili barwnik zeby sprawdzic ale narazie nic nie widac

i tak i nie...

W dobrym układzie powiedzmy że nie powinno uciec ALE czasami zastosują "rzadką" gumę i dlatego gaz znika a wycieków nie widać, więc teoretycznie jest to norma ale w sumie być jej nie powinno.

Druga sprawa to klimę trzeba używać cały rok, to nie znaczy że codziennie ale często, dzięki czemu olej z gazem jest rozprowadzany po całym układzie i tenże olej robi za "uszczelniacz".

jak się nie używa to olej gdzieś tam się odstoi a gaz sobie powolutku robi papa banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się nie używa to olej gdzieś tam się odstoi a gaz sobie powolutku robi papa

W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla ok.gif

Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kumpla w 3 letnim Superbie padła całkowicie - brak czynnika. Obecnie uzupełnił i działa, pytanie

> jak długo.

... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat nie trzeba jej ruszać... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak uważam i pewnie z tego powodu w żadnym aucie w którym jest szczelny układ nie musze nic uzupełniać.

Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku. Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku.

> Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi.

> mar00ha

Wiesz, to ja już się chwaliłem foxem, w którym klima bangla po kilkunastu latach od ostatniego nabicia (w tym nieużywana jakieś 11-12 lat, co niby jest czynnikiem negatywnie wpływającym na szczelność). grinser006.gif

A na drugim biegunie 1.5 roczny UP, w którym nie chłodzi (wg mnie - pytałem o to na KM) jak należy. W ASO powiedzieli mi, że to nie wada podlegająca gwarancji, tylko prawdopodobnie trzeba nabić. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na drugim biegunie 1.5 roczny UP, w którym nie chłodzi (wg mnie - pytałem o to na KM) jak należy.

> W ASO powiedzieli mi, że to nie wada podlegająca gwarancji, tylko prawdopodobnie trzeba nabić.

W ASO Seata usłyszałem że elementy gumowe nie podlegają reklamacjom, czyli w praktyce 50% części w aucie grinser006.gif

ASO renault naprawiło nieodplatnie (po negocjacjach) nieszczelną klimę, mimo że ta była wyłączona z gwarancji na auta używane.

W Twingo z 1998r. nigdy nie robiliśmy serwisu klimy - i działała bez zarzutu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż to. Mój Golf - 5 lat i serwis klimy to wyłącznie wymiana filtra ppyłkowego raz w roku.

> Klimatyzacja chłodzi i nie śmierdzi.

> mar00ha

W Cordobie klima śmierdziała zawsze.

I każdy na to narzekał, czyszczenie, miesiąc-dwa spokoju i waliło skarpetami.

Co nie zmienia faktu ze klima jak szczelna to można do niej długo nie zaglądać. W końcu to tylko taka lodówka - ktoś robi przeglądy lodówek? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat

> nie trzeba jej ruszać...

6 letnie Bravo i 80kkm, nawet jak się pytałem w ASO o klimę to się pytali czy chłodzi, ja mówię, że tak, no to nic nie trzeba robić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Cordobie klima śmierdziała zawsze.

> I każdy na to narzekał, czyszczenie, miesiąc-dwa spokoju i waliło skarpetami.

> Co nie zmienia faktu ze klima jak szczelna to można do niej długo nie zaglądać. W końcu to tylko

> taka lodówka - ktoś robi przeglądy lodówek?

w lodówce nie masz gumowych rurek tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... tacy, co twierdzą, że klima w samochodzie to jak domowa lodówka i że przez co najmniej 10 lat

> nie trzeba jej ruszać...

W GS'ie klima była nie dotykana 7 lat i żadnych problemów. Żaden czynnik nie ucieka itp. Ale to pewnie dlatego że to japoński samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W GS'ie klima była nie dotykana 7 lat i żadnych problemów. Żaden czynnik nie ucieka itp. Ale to

> pewnie dlatego że to japoński samochód...

Isuzu też jest japońskie, dziś po 10 latach od wyjazdu z fabryki byłem uzupełnić czynnik, ubyło 50% i 2/3 oleju.

Przez 10 lat nikt raczej do klimy nie zaglądał, bo do tej pory działała, tylko na ostrych zakrętach w prawo przestawała biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla

> Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba

> już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku

To czym jest smarowana sprężarka i jej elementy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czym jest smarowana sprężarka i jej elementy ??

Nie pytaj mnie, ale jak przeglądałem instrukcje maszyny do nabijania klimy to tam wpisane było jasno 345gram czynnika 0 oleju - te parametry wypluła maszyna przy wybraniu opcji corolli z 2003r ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Isuzu też jest japońskie, dziś po 10 latach od wyjazdu z fabryki byłem uzupełnić czynnik, ubyło 50%

> i 2/3 oleju.

> Przez 10 lat nikt raczej do klimy nie zaglądał, bo do tej pory działała, tylko na ostrych zakrętach

> w prawo przestawała

Isuzu to GM - w GM po 3 latach musiałem uzupełniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W niektórych samochodach nie dodaje się oleju do układu np. corolla

Tak? W jaki sposob smarowany jest ompresor klimy?

> Uznawane jest, że 10-12% czynnika na rok może uciekać i to jest naturalna rzecz powyżej 20% trzeba

> już szukać dodając czynnika UV do klimy i szukać wycieku

Jesli uzupelniamy klime- co jest glupim stwierdzeniem bo czynnika nie da sie dolac do ukladu wiec jak uzupelnic;) serwis zazwyczaj dodaje kontrastu badz stsuje olej zawierajacy kontrast. Czesto pojawiaja sie wycieki na oskach kompresorow kiedy klima jest szczelna. W moim przypadku 140g ubylo w ciqgu 3 miesiecy ale miale dwie dziurki w chlodnicy klimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to dziękuję bardzo, dobrze wiedzieć, dzisiaj jadę na sprawdzenie ilości czynnika.

Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił urządzenie i wdraża się w to coraz bardziej i porównywaliśmy czynniki i olej w różnych autach wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił

> urządzenie i wdraża się w to coraz bardziej i porównywaliśmy czynniki i olej w różnych autach

bardzo fajnie to napisałes i tego sie trzymajmy zlosnik.gif " kumpel zaczął się bawić w nabijanie klim "

na tym bym sie skupił zlosnik.gif tabelka to tylko marny wykaz w którym brakuje ilości w większości modeli co tylko i wyłącznie świadczy o jakośći informacji . Skoro jest wpisany jaki olej to znaczy ze on tam jest waytogo.gif

maszyna nigdy nie wymieni oleju bo nie jest w stanie go wyssac całego z układu i tyle . Cały olej nowy idzie w momencie zatarcia sprężarki i płukaniu układu wink.gif

bzdura jest tez "test szczelności " że niby robi sie go w momencie gdy maszyna robi proznie zlosnik.gif to niz innego jak osuszenie układu a nie test szczelności wink.gif

Przyda mu się dobry program z danymi ,ile i jaki olej i czynnik waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pytaj mnie, ale jak przeglądałem instrukcje maszyny do nabijania klimy to tam wpisane było

> jasno 345gram czynnika 0 oleju - te parametry wypluła maszyna przy wybraniu opcji corolli z

> 2003r

Genialnie - serwis klimatyzacji - level hard zlosnik.gif

> Też nie wiedziałem aż do momentu jak kumpel nie zaczął się bawić w nabijanie klim i kupił

> urządzenie

Bardzo trafne określenie, obecnie panuje taki trend i niestety się nasila - mam sobie warsztat, kupię maszynkę kasa się będzie kręcić.

Ogrom świeżaków nie mających pojęcia o układach klimatyzacji jest obecnie na rynku, szkoda że uczą się na błędach swoich w autach klientów zamiast zainwestować chociażby w szkolenia.

-dziurawy skraplacz, dajemy nowy

-a osuszacz... -

a po co?

-coś ciśnienia nie tak w układzie...

-yyy....

-jest gdzieś nalepka ile czynnika bo nie mam książki...

- wciąż nie chłodzi...

- coś z elektryką jedź pan do elektronika, to na pewno to

Poza tym twierdzenia, że próżnia 5 min. styka w zupełności a azotem to już w ogóle nie ma sensu sprawdzać, układu po zarzniętej sprężarce płukać nie trzeba, używane osuszacze są git, a ozonowanie to najlepiej co 3 miesiące robić...

Długo można by tak wymieniać, ale jeżeli usłyszycie w Waszym warsztacie coś podobnego do powyższych to radzę uciekać smile.gif

Post absolutnie nie złośliwy, ale jako przestroga dla tych którzy szukają byle taniej.

> Ma go i sprawdzał nie tylko w 1 programie, jak nie ma potrzeby wymieniać elementów klimatyzacji to

> się go nie dodaję ale wiesz lepiej....

Dajmy na przykład w dużym uproszczeniu:

- serwis oleju: spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr, nie nalewasz nowego oleju i jedziesz

-serwis klimy: podpinasz maszynę, opróżnia układ możliwie dokładnie, ładujesz czynnik w układ (albo azot jak handlarze) ale bez oleju i jedziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jest jak piszesz ale ja próżnię miałem robioną 30min, test szczelności 2x bo wykazało, że jest lekka nieszczelność dodano UV i mam przyjechać jakby klima przestała chłodzić ale wiem, że nieszczelność jest bardzo mała bo nie byłem robić z klimą 5-6 lat i zamiast 430gram czynnika było 250 więc jest w porządku ale na wszelki wypadek dodaliśmy UV ok.gif

Póki co śmigam i działa idealnie, całość operacji przy klimatyzacji zamknęła się w 1h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i jest jak piszesz ale ja próżnię miałem robioną 30min

Jeśli chodzi o czas robienia próżni to w jednym przypadku 15 min może być wystarczające a w innym nawet 30 min to będzie za mało. To zależy od wielu czynników które profesjonalny serwis powinien znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma go i sprawdzał nie tylko w 1 programie, jak nie ma potrzeby wymieniać elementów klimatyzacji to

> się go nie dodaję ale wiesz lepiej....

Zgadza sie :-) wiem lepiej bo siedzę w tym juz nie od dziś .

A ty ciagle piszesz ze maszyna ci test szczelnosci robiła :-))) bzdura totalna :-) to są właśnie teorie " nabijaczy " :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza sie :-) wiem lepiej bo siedzę w tym juz nie od dziś .

> A ty ciagle piszesz ze maszyna ci test szczelnosci robiła :-))) bzdura totalna :-) to są właśnie

> teorie " nabijaczy " :-D

Dobra to pochwal się jak robisz test szczelności ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra to pochwal się jak robisz test szczelności

Test szczelności azot. Nabijasz 25-30atm zostawiasz na godzinę albo dłużej i widzisz na manometrach czy ubywa. Maszyna robiąc próżnię tylko osusza układ bo w próżni temp wrzenia wody drastycznie spada i wtedy cała wilgoć odparowuje.

Też od niedawna robię w klimach, ale na początku sporo czytam i szukam informacji zamiast eksperymentować na klientach. Tak samo z tym olejem, w tabelach podają całkowitą ilość oleju sprężarce, a nie ile się dolewa przy uzupełnianiu czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.