Skocz do zawartości

Jakie auto kupić żeby nie traciło na wartości


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Do 50 kPLN

Rocznik bez znaczenia

Wygodne kombi lub suv

Dające przyjemność z prowadzenia (preferowany RWD lub AWD)

Przebiegi roczne 5-10kkm (głównie w wakacje)

Poniżej 8s do 100

Automat

Hak na bagażnik rowerowy

Auto głównie na wakacje i weekendy

pn-pt stałoby sobie w garażu w weekend wypad gdzieś w okolice na wycieczkę

z rowerami

Główne przebiegi byłyby w wakacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 50 kPLN

> Rocznik bez znaczenia

> Wygodne kombi lub suv

> Dające przyjemność z prowadzenia (preferowany RWD lub AWD)

> Przebiegi roczne 5-10kkm (głównie w wakacje)

> Poniżej 8s do 100

> Automat

> Hak na bagażnik rowerowy

> Auto głównie na wakacje i weekendy

> pn-pt stałoby sobie w garażu w weekend wypad gdzieś w okolice na wycieczkę

> z rowerami

> Główne przebiegi byłyby w wakacje

Stare Toyoty Land Cruiser zaskakujaco trzymaja cene ok.gif

Ale, ze nie beda tracic w ogole to bym nie liczyl...

IMHO jedynie jakis zabytek ma szanse spelnic ten warunek.

Tylko moze sie okazac, ze utrzymanie tego bedzie kosztowac wiecej niz utrata wartosci nowszego auta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> srednio sie prowadzi

S210, czyli okularnik w wersji kombi, z silnikiem 320 CDI, napędem na cztery łapy 4matic i w wersji wyposażenia Avantgarde. Budżet pozwoli aby samemu pojechać przywieźć coś ładnego z Niemiec. Wbrew pozorom da się znaleźć nie zgnitego, potem zakonserwować i cieszyć się jeszcze długie lata.

Tak na szybko, ale pewnie byłby OK KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i w wersji

> to nie jest wersja wyposażenia... ale rada wspaniała... rdza zeżre szybciej niż sie auto

> rozpedzi...

A co to jest jak nie wersja wyposażenia? Może faktycznie zmienione zawieszenie to trochę więcej, ale chyba tak to można podciągnąć.

Co do rdzy, to jeśli kupisz auto w PL za 10 czy 15 tysięcy które jest zajeżdżoną dryndą po korekcie licznika to owszem nie masz prawa spodziewać się posiadania progów czy kawałków podłogi. Dlatego celowo pisałem o wydaniu kwoty znacznie większej w celu samodzielnego przywiezienia takiego auta od właściciela z Niemiec, bo to już inna bajka. Ceny też są inne, więc na allegro - w ogóle w sprzedaży zresztą - takich aut nie ma, bo kto przywiezie to właśnie w takich celach jak założyciel wątku napisał. Wtedy rdzą możesz sobie zbytnio głowy nie zawracać, ale jak zawsze na AK - najgłośniej krzyczą ci, co nie widzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 50 kPLN

> Rocznik bez znaczenia

> Wygodne kombi lub suv

> Dające przyjemność z prowadzenia (preferowany RWD lub AWD)

> Przebiegi roczne 5-10kkm (głównie w wakacje)

> Poniżej 8s do 100

> Automat

> Hak na bagażnik rowerowy

> Auto głównie na wakacje i weekendy

> pn-pt stałoby sobie w garażu w weekend wypad gdzieś w okolice na wycieczkę

> z rowerami

> Główne przebiegi byłyby w wakacje

Musi być kombi??? bo jak nie to mam idealnego kandydata wink.gif

klikkk

A jeśli ma być kombi :

klikkk

Gość startował chyba od 36 kzł, obecna cena to okazja zlosnik.gif

A o tym, że nie traci na wartości przekonałem się sam, sprzedając W124 CE, po 3 latach użytkowania i 60 kkm więcej, za ponad 3 kzł więcej niż kupiłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ale rada wspaniała... rdza zeżre szybciej niż sie auto

> rozpedzi...

jassssne... facepalm%5B1%5D.gif

Znajomy ściągnął takiego okulara z przetargu z jakiejś zbankrutowanej hiszpańskiej firmy , zabezpieczył antykorozyjnie jak Bozia przykazała , po paru latach sprzedał i zero rdzy.

Sztuka polega na tym by kupić takie auto z regionu gdzie nie ma szansy zardzewieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz proszę, co wiesz więcej na temat korozji w Mercedesach W210 i innych.

Wie to, co większość u nas. Przedział cenowy do 1200 EUR i przebiegi powyżej 800 kkm rzeczywiście potrafią spaczyć pogląd na pewne sprawy.

Raz jeszcze: przywieziony od właściciela, zadbany i z rozsądnym przebiegiem W210 (ale to trzeba w D zapłacić min. 4k EUR, a gdzie opłaty i inne - wyjdzie ponad 20k PLN) to bajka pod każdym względem. Komfortu, prowadzenia, radości z jazdy i posiadania. Tyle że u nas prawie nikt nie chce tyle za to zapłacić. Ludzie nie nauczyli się wciąż, że co jak co ale dobry Mercedes kosztuje na tle innych aut majątek. Dotyczy to każdego modelu z każdego rocznika. To, co u nas tanie, jest takie nie bez przyczyny. A potem - ojej, jakież to badziewie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do 50 kPLN

> Rocznik bez znaczenia

> Wygodne kombi lub suv

> Dające przyjemność z prowadzenia (preferowany RWD lub AWD)

> Przebiegi roczne 5-10kkm (głównie w wakacje)

> Poniżej 8s do 100

> Automat

> Hak na bagażnik rowerowy

> Auto głównie na wakacje i weekendy

> pn-pt stałoby sobie w garażu w weekend wypad gdzieś w okolice na wycieczkę

> z rowerami

> Główne przebiegi byłyby w wakacje

Gdyby nie ograniczenie budżetu do 50 kPLN to idealnie pasowałby stary RS6, ewentualnie E55 AMG W211. Tylko że utrzymanie tych samochodów będzie kosztować fortunę więc na jedno wyjdzie kosztowo w porównaniu z "normalnym" , porównywalnym rocznikowo kombi w zwykłej wersji który coś tam traci na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musi być kombi??? bo jak nie to mam idealnego kandydata

> klikkk

> A jeśli ma być kombi :

> klikkk

> Gość startował chyba od 36 kzł, obecna cena to okazja

> A o tym, że nie traci na wartości przekonałem się sam, sprzedając W124 CE, po 3 latach użytkowania

> i 60 kkm więcej, za ponad 3 kzł więcej niż kupiłem

AMG RS M to fajny pomysl

Ale boje się że jak przyjdzie do wymiany hamulców czy coś z zawieszenia to będzie majątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> AMG RS M to fajny pomysl

> Ale boje się że jak przyjdzie do wymiany hamulców czy coś z zawieszenia to będzie majątek

jeśli się boisz takich kosztów to pozostają auta pokroju np E34 540i kombi - auto już zdecydowanie nie taniejące, a tanie w naprawie (zawieszeniowo jak każde e34, obsługa silnika akceptowalna). Egzemplarz w perfekcyjnym stanie ściągniesz z niemiec/holandii do 30kzł. Nadal daje dużo frajdy z jazdy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli się boisz takich kosztów to pozostają auta pokroju np E34 540i kombi - auto już zdecydowanie

> nie taniejące, a tanie w naprawie (zawieszeniowo jak każde e34, obsługa silnika akceptowalna).

> Egzemplarz w perfekcyjnym stanie ściągniesz z niemiec/holandii do 30kzł. Nadal daje dużo

> frajdy z jazdy

To jest dobry trop

Pytanie czy coś poza Niemieckiej św. Trójca brać pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobruy piomysl!

> przekladka z angola czy byly na EU ?

Z tego co wiem to nie było wersji z kierownica po naszej stronie.

> myslalem tez o WRX kombi ale raczej bedzie tracic na wartosci bo dopiero STI jakos zaczyna trzymac

> cene

WRX właściwościami jezdnymi nie dogania ani VR4 ani EVO. Przy czym VR4 jest naprawdę cywilizowanym autem w codziennym użytkowaniu - no i ma tak ukochany przez Ciebie automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem to nie było wersji z kierownica po naszej stronie.

> WRX właściwościami jezdnymi nie dogania ani VR4 ani EVO. Przy czym VR4 jest naprawdę cywilizowanym

> autem w codziennym użytkowaniu - no i ma tak ukochany przez Ciebie automat.

moze legacy spec B ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bylo 2.5T z 5EAT

Tyle, że to AT skutecznie zabijało osiągi.

> nie bardzo chce przekladki...

To pozostaje Ci tylko cos co już jest klasykiem i z tego powodu nie traci na wartości. Chyba nie musze dodawać, że wybór raczej duży nie jest zakładając że ma to być kombi/SUV z AWD i dobrym prowadzeniem - no chyba, że za dobre prowadzenie uznajemy wszystko co przy 130 nie zmienia samo z siebie pasa ruchu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to AT skutecznie zabijało osiągi.

> To pozostaje Ci tylko cos co już jest klasykiem i z tego powodu nie traci na wartości. Chyba nie

> musze dodawać, że wybór raczej duży nie jest zakładając że ma to być kombi/SUV z AWD i dobrym

> prowadzeniem

bądź RWD z tego co zrozumiałem zlosnik.gif

dobre prowadzenie wyklucza W124, bo ono jeździ jak wanna, nawet E500 - wobec czego zostaje E34 540i albo Audi RS2 jak na moje zlosnik.gif

reszta raczej będzie tanieć albo będzie kłopotliwa w naprawach grinser006.gif

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/...previousPage=lr

z tym że RS2 za tą kasę będzie średnie. E34 będzie najtańsze, w najlepszym stanie, najłatwiej naprawialne, najłatwiej odsprzedawalne zlosnik.gif Oczywiście może też najbardziej banalne, ale coś za coś zlosnik.gif

ewentualnie zostaje coś z USA zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma aut nie tracących na wartości, tylko najmniej tracące na wartości.

Nie żebym się czepiał, ale wybierać auto używane dlatego, że najmniej traci na wartości, jako jedno z kluczowych kryteriów jest według mnie niezbyt rozsądne. Bo przecież auto najmniej tracące na wartości, jest również stosunkowo do aut podobnej wielkości i rocznika - najdroższe. Wydajesz więc więcej pieniędzy, a otrzymujesz mniej-więcej to samo. Więc i tak wydajesz pieniądze, jak nie w trakcie eksploatacji to na starcie. Czyż nie? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma aut nie tracących na wartości, tylko najmniej tracące na wartości.

Nie licząc tych które na wartości zyskują hehe.gif

> Nie żebym się czepiał, ale wybierać auto używane dlatego, że najmniej traci na wartości, jako jedno

> z kluczowych kryteriów jest według mnie niezbyt rozsądne. Bo przecież auto najmniej tracące na

> wartości, jest również stosunkowo do aut podobnej wielkości i rocznika - najdroższe. Wydajesz

> więc więcej pieniędzy, a otrzymujesz mniej-więcej to samo. Więc i tak wydajesz pieniądze, jak

> nie w trakcie eksploatacji to na starcie. Czyż nie?

Nie. Utrata wartości to wielkość procentowa. jeśli dwa auta kosztują: X 10 tys zł a Y 100 tys i po roku czasu X staniał do 5 tyś a Y do 50 tys to utrata wartości była w obu wypadkach dokładnie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Utrata wartości to wielkość procentowa. jeśli dwa auta kosztują: X 10 tys zł a Y 100 tys i po

> roku czasu X staniał do 5 tyś a Y do 50 tys to utrata wartości była w obu wypadkach dokładnie

> taka sama.

Dobrze to ująłeś, większy procent od mniejszej sumy może być mniejszy kwotowo niż mniejszy procent od większej sumy - to logiczne. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że - proszę ja ciebie wink.gif - VW kosztuje 50000 a traci na wartości przez rok 10%, i jest auto na F... tej samej wielkości, który kosztuje 30000 a traci na wartości 15%, to w przypadku VW kwotowo jest to spadek wartości o 5000 PLN, a w przypadku F... 4500 PLN. Dodatkowo zamrażasz na rok gotówkę o 20.000 większą. To oczywiście skrajny przykład, ale jak najbardziej możliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze to ująłeś, większy procent od mniejszej sumy może być mniejszy kwotowo niż mniejszy procent

> od większej sumy - to logiczne. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że - proszę ja ciebie - VW kosztuje

> 50000 a traci na wartości przez rok 10%, i jest auto na F... tej samej wielkości, który

> kosztuje 30000 a traci na wartości 15%, to w przypadku VW kwotowo jest to spadek wartości o

> 5000 PLN, a w przypadku F... 4500 PLN. Dodatkowo zamrażasz na rok gotówkę o 20.000 większą. To

> oczywiście skrajny przykład, ale jak najbardziej możliwy.

Mimo to nadal auto na F straci na wartości więcej - nawet jeśli będzie to mniejsza kwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo to nadal auto na F straci na wartości więcej - nawet jeśli będzie to mniejsza kwota.

Zarabiasz w walucie czy %?

Bo mnie guzik obchodzi ile auto straci procentowo...

Wole stracic 10kPLN niz 20kPLN w tym samym czasie, nawet jesli to pierwsze to 50%, a drugie 20...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.