Tomasso Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Na drogach z pojedynczymi jezdniami w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali 50 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Na drogach z pojedynczymi jezdniami > w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali > 50 km/h. Nie mam nic przeciwko, pod warunkiem ze beda montowane na odcinkach szczegolnie niebezpiecznych. No i jezdnie beda na tyle szrokie, ze popsuta ciezarowka nie zatamuje calego ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jestem za instalowaniem takich barier w miejscach gdzie są zakazy wyprzedzania, podwójne ciągłe itp. Korona nikomu z głowy nie spadnie jeśli 5 minut pojedzie za ciągnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Korona nikomu z głowy nie spadnie jeśli 5 minut pojedzie za ciągnikiem. karetka pogotowia też ? Byłem świadkiem takiej sytuacji, jak karetka jechała za kombajnem zbożowym 10km/h przez kilka kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > karetka pogotowia też ? > Byłem świadkiem takiej sytuacji, jak karetka jechała za kombajnem zbożowym 10km/h przez kilka > kilometrów. Poboczy nikt nie planuje likwidować. Będzie gdzie zjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Poboczy nikt nie planuje likwidować. Będzie gdzie zjechać. Zlikwidują twierdząc, że nie ma miejsca po zamontowaniu lin na środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Poboczy nikt nie planuje likwidować. Będzie gdzie zjechać. przykłady ju są w PL i jakoś nikt nie wpadł na ten pomysł. ps. maszyny rolnicze przeważnie są szersze niż zwykły pas drogowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Poboczy nikt nie planuje likwidować. Będzie gdzie zjechać. Nie będzie gdzie zjechać - bariery nikt nie postawi na asfalcie, żeby auta się ocierały o nią w czasie jazdy. Zostanie wyłączona wysepka kosztem pasa, a pas poszerzony kosztem pobocza. Do tego nie każda DK ma pobocze - są odcinki, gdzie nie dość, że nie ma pobocza, to pasy są tak wąskie, że ciężarówki mijają się na styk. Podobny pomysł - tyle, że słupkowo - wysepkowy jest zastosowany np. na DK4 - tyle, że alternatywą jest teraz A4, więc faktycznie ruch na DK zostanie ograniczony do ruchu lokalnego. Sam kiedyś na DK4 stałem dobre półtorej godziny, aż holownik ściągnął zepsutą ciężarówkę z naczepą - nie było miejsca do ominięcia tego samochodu, wysepki, bariery energochłonne itp. "atrakcje" uniemożliwiały jakikolwiek manewr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Sam kiedyś > na DK4 stałem dobre półtorej godziny, aż holownik ściągnął zepsutą ciężarówkę z naczepą - nie > było miejsca do ominięcia tego samochodu, wysepki, bariery energochłonne itp. "atrakcje" > uniemożliwiały jakikolwiek manewr. I wyobraz sobie ze jakies 50aut za Toba stoi karetke bo tez nie moze przejechac takie rzeczy tylko w polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Na drogach z pojedynczymi jezdniami > w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali > 50 km/h. Wyrwirączka lub wyrwinóżka dla motocyklistów. Jestem stanowczo przeciw. Chcą rozdzielać - proszę bardzo. ALE BEZ ROZSTAWIANIA SIECI Już lepsze betonowe zapory. W razie draki byle hds karetkę pod prąd puści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Już lepsze betonowe zapory. Ale na stawianiu betonowych pewnie mniej zarobi brat szwagra który będzie wykonawcą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Na drogach z pojedynczymi jezdniami > w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali > 50 km/h. Jeżdżę codziennie wspomnianym w artykule odcinkiem DK10. Jazda odbywa się w miarę płynnie ale w wypadku stłuczki itp... masakra. Rozwiązanie imho bez sensu bo na tym odcinku wystarczy dobudować drugą jezdnię, są już gotowe wiadukty itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Wyrwirączka lub wyrwinóżka dla motocyklistów. > Jestem stanowczo przeciw. > Chcą rozdzielać - proszę bardzo. > ALE BEZ ROZSTAWIANIA SIECI Racja. Dla typowego polskiego motocyklisty to przekleństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Ale na stawianiu betonowych pewnie mniej zarobi brat szwagra który będzie wykonawcą.. Szczególnie w Szwecji. Z resztą na betonie brat szwagra zarobiłby więcej (patrz na karierę bruku i itp. w Polsce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Na drogach z pojedynczymi jezdniami > w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali > 50 km/h. Bo Norwegowie mieli tylko pół pomysłu. Tez mnie tam trafiało, jak powoli sie jeździ, szosy bez poboczy i jeszcze płatne Prawdziwym rozwiązaniem problemu wypadków na szosach z poboczem (wyprzedzanie na trzeciego) jest szwedzki wynalazek, drogi 2+1. Są po dwa pasy w jedną stronę, jeden w przeciwną z wąskim poboczem i co parę km to się zmienia, że robi się jeden pas z dwóch, a 2 w przeciwną stronę. Szerokość pasa + tego węższego pobocza wystarczaja, by np. przepuścić karetkę. Trochę to upierdliwe, ale da się wyprzedzać. No i rozwiazanie idealne jeśli nie ma miejsca na autostradę lub funduszy. W Szwecji przerobiono już większość szos w ten wlasnie sposób. Podniesiono rownocześnie prędkość z 90 na 100 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Racja. Dla typowego polskiego motocyklisty to przekleństwo. Żal.pl przeczytaj jeszcze raz, potem poszukaj o protestach w całej europie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 W Szwecji też tego jest trochę, ale przeważnie są wówczas 3 pasy ruchu (2 w jedną stronę i 1 przeciwny ). I co kilka kilometrów zmiany z 2:1 na 1:2 , żeby powyprzedzać najwolniejszych. Widzę, że niektórzy byli szybsi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Trochę to upierdliwe, ale da się wyprzedzać. No i rozwiazanie idealne jeśli nie ma miejsca na > autostradę lub funduszy. Albo, jak autostrada nie jest potrzebna. Mieszkam przy mało ruchliwej drodze 23, która sukcesywnie przerabiana jest na 2+1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Żal.pl > przeczytaj jeszcze raz, potem poszukaj o protestach w całej europie Radość.pl Poczytaj sobie o różnicy w bezpieczeństwie między drogami w Szwecji (tej, gdzie "wyrwirączki" rządzą i dzielą) a w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulik Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Prawdziwym rozwiązaniem problemu wypadków na szosach z poboczem (wyprzedzanie na trzeciego) > jest szwedzki wynalazek, drogi 2+1. Są po dwa pasy w jedną stronę, jeden w przeciwną z wąskim > poboczem > i co parę km to się zmienia, że robi się jeden pas z dwóch, a 2 w przeciwną stronę. Tak wygląda np. DK7 od Chęcin do Słomnik (chyba, w każdym razie kawałek przed Krakowem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Radość.pl > Poczytaj sobie o różnicy w bezpieczeństwie między drogami w Szwecji (tej, gdzie "wyrwirączki" > rządzą i dzielą) a w Polsce. Ale jestem w Polsce i wolę betonową ścianę ( typowym oczywiście nic nie pomoże ) która da mi szansę otarcia się/ poturbowania/odbicia - zamiast sieci, która wyrwie co złapie. Tylko tyle. Chcą się wlec i stawiać bariery - proszę bardzo. Ale niech wymyślą coś innego zamiast sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > karetka pogotowia też ? > Byłem świadkiem takiej sytuacji, jak karetka jechała za kombajnem zbożowym 10km/h przez kilka > kilometrów. No i CO miał kombajn zrobić? Teleportować się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Wyrwirączka lub wyrwinóżka dla motocyklistów. > Jestem stanowczo przeciw. > Chcą rozdzielać - proszę bardzo. > ALE BEZ ROZSTAWIANIA SIECI > Już lepsze betonowe zapory. > W razie draki byle hds karetkę pod prąd puści. Biedni ci motocykliści... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Biedni ci motocykliści... mniej biedni niż "typowo życzliwi" podobni Tobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Biedni ci motocykliści... Wolę 10cm śniegu na drodze niż 5 z nich spotkać w drodze do pracy Bariery to powinny być tylko na łukach drogi gdzie można wypaść z pasa na przeciwny. Gdzieś widziałem pasy ruchu rozdzielone takimi plastikami które są giętkie. Przy małej prędkości przejedziesz ale przy dużej pewnie stracisz lakier na zderzaku to chyba było przeciw wyprzedzającym na trzeciego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Szczególnie w Szwecji. Jesteś pewny ze przeczytałes podlinkowany artykuł? Quote: GDDKiA testuje cierpliwość kierowców na DK10 między Szczecinem i Stargardem Szczecińskim. Na 6-kilometrowej obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa dyrekcja zainstalowała barierę linową Bo dla mnie to nie jest o Szwecji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Jestem za instalowaniem takich barier w miejscach gdzie są zakazy wyprzedzania, podwójne ciągłe > itp. > Korona nikomu z głowy nie spadnie jeśli 5 minut pojedzie za ciągnikiem. gorzej jak musisz uciec, gdy ci ktos z podporządkowanej wyjedzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mis Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Fajny sposób na zarobek dla firm znajomych królika. Stawia się te bariery za niemałe pieniądze, potem to trzeba remontować, konserwować, naprawiać po wypadkach. No własnie ... w razie wypadku jak ustąpić miejsca pojazdowi uprzywilejowanemu ? Jak zjechać z takiej drogi ? Kolejny pomysł na dojenie kierowców, bo to przecież my za to zapłacimy w paliwie i stawkach OC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Ale jestem w Polsce i wolę betonową ścianę ( typowym oczywiście nic nie pomoże ) która da mi szansę > otarcia się/ poturbowania/odbicia - zamiast sieci, która wyrwie co złapie. > Tylko tyle. > Chcą się wlec i stawiać bariery - proszę bardzo. > Ale niech wymyślą coś innego zamiast sieci. Zgadzam się. Nie wiem dlaczego stosuje się liny. Może tańsze, może mniej ingerują w krajobraz, lepiej wyglądają po 10 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Zgadzam się. > Nie wiem dlaczego stosuje się liny. Może tańsze, może mniej ingerują w krajobraz, lepiej wyglądają > po 10 latach. i super Bo jedno to awantura o ich sens - i tu każda strona się okopie na swoich stanowiskach. A drugie to jak już muszą być - to pomagające, zamiast potencjalnie zwiększających zagrożenie. Elastyczne plastikowe słupki, zbiorniki na wode, betonowe zapory, te 40cm lizaki z odblaskiem... Wszystko uniemożliwia wyprzedzanie i pozwala awaryjnie się przedostać na drugą stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Jeżeli do kierowców nie dociera, że linii podwójnej ciągłej nie wolno przekraczać to będzie bariera linowa. I ja jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Jeżeli do kierowców nie dociera, że linii podwójnej ciągłej nie wolno przekraczać to będzie bariera > linowa. Alez do mnie i do wielu dociera... i co jak ja bedę jechał to barierę będa demontować? pleciesz Fredzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Jeżeli do kierowców nie dociera, że linii podwójnej ciągłej nie wolno przekraczać to będzie bariera > linowa. > I ja jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem. A wystarczyło by wykopać rów w miejscu linii ciągłych, czy to w miastach, czy na każdej innej drodze... Wykopać te rowy wszędzie, w całym kraju, najlepiej po obu stronach pasa ruchu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Kolejny pomysł na wydojenie społeczeństwa z kasy i na zarobek dla przyjaciół i krewnych ustawodawców. Że też tych s.......ów ziemia jeszcze nosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > A wystarczyło by wykopać rów w miejscu linii ciągłych, czy to w miastach, czy na każdej innej > drodze... > Wykopać te rowy wszędzie, w całym kraju, najlepiej po obu stronach pasa ruchu... Nie sprawdzi się. Ci w terenówkach i SUV-ach będą przejeżdżać. Bariery są najlepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 > Jeżeli do kierowców nie dociera, że linii podwójnej ciągłej nie wolno przekraczać to będzie bariera > linowa. > I ja jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem. Lepsze takie rozwiązanie niż egipskie, które zaobserwowałem. Właściwie dwa: jedno to rów między jezdniami (normalnie ostro odcięty asfalt, przerwa ok.40cm i tyleż głęboko, nawet terenówka nie da rady), drugie, to różnica poziomów pasów (jeden niżej drugi wyżej ok 20-30cm) To wszystko głównie na zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > i super > Bo jedno to awantura o ich sens - i tu każda strona się okopie na swoich stanowiskach. > A drugie to jak już muszą być - to pomagające, zamiast potencjalnie zwiększających zagrożenie. > Elastyczne plastikowe słupki, zbiorniki na wode, betonowe zapory, te 40cm lizaki z odblaskiem... > Wszystko uniemożliwia wyprzedzanie i pozwala awaryjnie się przedostać na drugą stronę. ale lizaki i inne podatne elementy nie powstrzymają auta które zjeżdża na czołówkę bo np kierowca zasnął, wpadł w poślizg, grzebał w radiu więc zależy co chcemy osiągnąć, nie ma złotego środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Lepsze takie rozwiązanie niż egipskie, które zaobserwowałem. Właściwie dwa: jedno to rów między > jezdniami (normalnie ostro odcięty asfalt, przerwa ok.40cm i tyleż głęboko, nawet terenówka > nie da rady), drugie, to różnica poziomów pasów (jeden niżej drugi wyżej ok 20-30cm) To > wszystko głównie na zakrętach. będziesz miał plamę oleju na drodze, wpadniesz w poślizg i pięknie dachujesz ... faktycznie fajne mając barierę zatrzymasz się na niej, ci na sąsiednim pasie będą bezpieczni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Na drogach z pojedynczymi jezdniami > w Norwegii jechałem taką drogą i szlag mnie trafiał, inna sprawa, że bez barier też wszyscy jechali > 50 km/h. takie coś też wzbudzało kontrowersje a w praktyce IMO świetnie się sprawdza fakt nie da się jechać 100km/h przez wioskę bo zawsze strafi się jakiś miejscowy co do sklepiku jedzie 40km/h ale też nie stoi się za chcącym skręcić w lewo, bo chowa się na tym środkowym pasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > ale lizaki i inne podatne elementy nie powstrzymają auta które zjeżdża na czołówkę bo np kierowca > zasnął, wpadł w poślizg, grzebał w radiu > więc zależy co chcemy osiągnąć, nie ma złotego środka z losem nie wygrasz i bariera też nie zatrzyma w miejscu - zresztą chyba nie po to je stawiają a nawet ten czerwony "srodkowy" pas już znacznie ograniczy wyprzedzanie- nie blokując służb wszelakich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Tak wygląda np. DK7 od Chęcin do Słomnik (chyba, w każdym razie kawałek przed Krakowem). Jest tam tak kawałkami porobione - mogli by dać te bariery tam. Już nie raz widziałem człowieka co wyprzedzał na trzeciego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Bo Norwegowie mieli tylko pół pomysłu. Tez mnie tam trafiało, jak powoli sie jeździ, szosy bez > poboczy i jeszcze płatne > Prawdziwym rozwiązaniem problemu wypadków na szosach z poboczem (wyprzedzanie na trzeciego) > jest szwedzki wynalazek, drogi 2+1. Są po dwa pasy w jedną stronę, jeden w przeciwną z wąskim > poboczem > i co parę km to się zmienia, że robi się jeden pas z dwóch, a 2 w przeciwną stronę. > Szerokość pasa + tego węższego pobocza wystarczaja, by np. przepuścić karetkę. > Trochę to upierdliwe, ale da się wyprzedzać. No i rozwiazanie idealne jeśli nie ma miejsca na > autostradę lub funduszy. > W Szwecji przerobiono już większość szos w ten wlasnie sposób. Podniesiono rownocześnie prędkość z > 90 na 100 km/h. koło mojej wsi jest coś takiego. TYle że bez barier. O dziwo nikogo nie widziałem żeby wyprzedzał przez ciągłą. Każdy grzecznie czeka na dodatkowy pas. 2+1 to jedyne sensowne rozwiązanie na węższych krajówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Wyrwirączka lub wyrwinóżka dla motocyklistów. > Jestem stanowczo przeciw. > Chcą rozdzielać - proszę bardzo. > ALE BEZ ROZSTAWIANIA SIECI > Już lepsze betonowe zapory. wydaje mi sie, ze betonowe zapory potrzebuja wiecej miejsca, sa szersze, wiec w wielu przypadkach bez przebudowy drogi nie da sie ich zamontowac wiec jak jest wybor: bariery linowe, albo czekac kilka lat na przebudowe i bariery betonowe to zdecydowanie wybieram ta pierwsza opcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > wydaje mi sie, ze betonowe zapory potrzebuja wiecej miejsca, sa szersze, wiec w wielu przypadkach > bez przebudowy drogi nie da sie ich zamontowac > wiec jak jest wybor: bariery linowe, albo czekac kilka lat na przebudowe i bariery betonowe to > zdecydowanie wybieram ta pierwsza opcje Popieram, bariery na ciągłych to by była piękna sprawa, nie bałbym się Audi wyskakujących wyprzedzanemu zza zderzaka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > A wystarczyło by wykopać rów w miejscu linii ciągłych, czy to w miastach, czy na każdej innej > drodze... > Wykopać te rowy wszędzie, w całym kraju, najlepiej po obu stronach pasa ruchu... Nie rozpędzaj się. Wydaje mi się, że te bariery linowe zupełnie wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Można by przyjąć, że co trzeci raz gdy jechałem drogą z tym środkowym czerwonym pasem to trafiał się jakiś dureń, który wyprzedzał jadąc po czerwonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > będziesz miał plamę oleju na drodze, wpadniesz w poślizg i pięknie dachujesz ... faktycznie fajne Jeżdżę od 25lat dziesiątki km rocznie i chyba mam super anioła stróża, bo nigdy nie wpadłem na oleju w poślizg, którego bym nie opanował (nie licząc raz na rowerze kolarzówce ) > mając barierę zatrzymasz się na niej, ci na sąsiednim pasie będą bezpieczni Jeżeli będziesz miał prędkość na tyle dużą że wpadniesz w taki nieopanowalny poślizg, to to są nikłe szanse, że nie przelecisz nad tą barierą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Jeżdżę od 25lat dziesiątki km rocznie i chyba mam super anioła stróża, bo nigdy nie wpadłem na > oleju w poślizg, którego bym nie opanował (nie licząc raz na rowerze kolarzówce ) Pamiętaj że to ktoś może wpaść na Ciebie > Jeżeli będziesz miał prędkość na tyle dużą że wpadniesz w taki nieopanowalny poślizg, to to są > nikłe szanse, że nie przelecisz nad tą barierą. IMO się mylisz, poogladaj testy zderzeniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Pamiętaj że to ktoś może wpaść na Ciebie Wiem i oby nie! > IMO się mylisz, poogladaj testy zderzeniowe Testy testami, a życie sobie. Zdarza mi się bywać z racji pracy często przy skutkach zdarzeń drogowych. Przyznam, że w mojej okolicy niewiele jest barier linowych, a większość jest standardowych. Jeżeli auto przelatuje nad zwykła barierą, to i nad każdą inną przeszkodą przeleci. Ale zgadzam się, że do pewnej prędkości są takie bariery linowe skuteczne. Powyżej pewnych prędkości pewnie auto przekoziołkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Wiem i oby nie! > Testy testami, a życie sobie. Zdarza mi się bywać z racji pracy często przy skutkach zdarzeń > drogowych. Przyznam, że w mojej okolicy niewiele jest barier linowych, No, to przestań fantazjować. Mieszkam w kraju, gdzie barier linowych jest dużo od wielu lat. Wielokrotnie widziałem zniszczone bariery po wypadku. Zawsze są uszkodzone słupki, liny nigdy. Działa to tak, że co najmniej jeden słupek pęka i wtedy lina robi się wiotka, naciągając się i przy tym wręcz lepiej trzymając pojazd. Mowy nie ma o wypadnięciu na przeciwny pas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.