Skocz do zawartości

Samochody i ich wnętrzności.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie ostatnio siedziałem w ASO Fiata. Podczas oczekiwania na koniec przeglądu samochodu pokręciłęm się po salonie.

Posiedziałem sobie we wszystkich modelach jakie tam stały i nasunął mi się pewien wniosek.

Te nowe modele Fiata niewiele się różnią od swoich starszych poprzedników.

Te same rozwiązania, nawet czasami te same przyciski czy pokrętła tylko mają inny kolor. Te same wyświetlacze, identyczny wygląd zestawu wskaźników.

Po prostu widać, że jakiś zestaw włączników może zewnętrznie się różni ale z pewnością od wewnątrz jest taki sam jak w starszych modelach.

Podobnie zestaw wskaźników. Cyferblat może ma inny kolor czy trochę zmieniony kształt ale przypuszczam, że płytka drukowana jest niezmiennie produkowana od 10 lat.

Nie wspomnę tutaj o elementach zawieszenia, elementach układu hamulcowego, różnych filtrach, przewodach, sterownikach, wiązkach elektrycznych, zespołach napędowych etc. Większość jest taka sama.

Przypuszczam, że inni producenci robią tak samo. W wozidłach koncerny VAG też da się to dostrzec.

Dlatego stwierdziłem, że Fiat Idea jaki posiadamy, z technicznej strony, praktycznie niczym nie różni się od części nowych samochodów stojących w salonie.

Większość bebechów jest niezmiennie produkowana od kilkunastu lat, a może nawet dłużej, jedynie skorupka się zmienia.

Tu zrobią inne światła inną atrapę, inne nadwozie, a wszelkie wnętrzności są takie same lub nieznacznie zmienione.

Dlatego jakoś z dużą rezerwą podchodzę to tych wszystkich ochów i achów, które rozchodzą się nad pojawiającymi się nowymi modelami samochodów.

No może jest ładny, piękny, ma nowy - jak to się teraz pięknie mówi - dizajnhehe.gif, a w środku to po prostu jest to samo co powstało 10 lat, lub więcej, temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Fiata przełomem było stilo, po Stilo już nic się właściwie technicznie nie zmienia.

Jakies chyba 2, a może 3 lata chyba Marek F wstawił fotkę zdjęcia jakiegoś nowego amerykanca (nie pamiętam co to było). Od razu w oczy rzucił mi się panel sterujący lusterkami - od Corsy B hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U Fiata przełomem było stilo, po Stilo już nic się właściwie technicznie nie zmienia.

> Jakies chyba 2, a może 3 lata chyba Marek F wstawił fotkę zdjęcia jakiegoś nowego amerykanca (nie

> pamiętam co to było). Od razu w oczy rzucił mi się panel sterujący lusterkami - od Corsy B

a dlaczego Stilo ?

Pamiętam jak głośno było, jak wchodziła nowa Brava, że niby inna liga, lepsze materiały, bardziej dopracowany, silniki turbo.

Stilo było ciekawe stylistycznie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie (od kilku lat) Fiat się kończy, brak nowych modeli, brak ciekawych małych modeli w czym Fiat był najlepszy. Klepią to samo od wielu lat bez większych zmian.

Jakbyś poszedł do salonu innej marki, może poza budżetowymi to zobaczyłbyś różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego Stilo ?

> Pamiętam jak głośno było, jak wchodziła nowa Brava, że niby inna liga, lepsze materiały, bardziej

> dopracowany, silniki turbo.

> Stilo było ciekawe stylistycznie i tyle.

Nie było nowej Bravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Te nowe modele Fiata niewiele się różnią od swoich starszych poprzedników.

> Te same rozwiązania, nawet czasami te same przyciski czy pokrętła tylko mają inny kolor. Te same

> wyświetlacze, identyczny wygląd zestawu wskaźników.

> Po prostu widać, że jakiś zestaw włączników może zewnętrznie się różni ale z pewnością od wewnątrz

> jest taki sam jak w starszych modelach.

> Podobnie zestaw wskaźników. Cyferblat może ma inny kolor czy trochę zmieniony kształt ale

> przypuszczam, że płytka drukowana jest niezmiennie produkowana od 10 lat.

> Nie wspomnę tutaj o elementach zawieszenia, elementach układu hamulcowego, różnych filtrach,

> przewodach, sterownikach, wiązkach elektrycznych, zespołach napędowych etc. Większość jest

> taka sama.

> Przypuszczam, że inni producenci robią tak samo. W wozidłach koncerny VAG też da się to dostrzec.

> (...)

Akurat zły salon odwiedziłeś. Ale popatrz np. do Mazdy i porównaj obecne modele z poprzednimi. Zmienili niemal wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat zły salon odwiedziłeś. Ale popatrz np. do Mazdy i porównaj obecne modele z poprzednimi.

> Zmienili niemal wszystko.

Niemal.

Na pewno są elementy, które wytwarzane są od lat lub są jedynie tylko trochę zmienione. Jak wspomniałem, jakieś płytki drukowane, kostki, wiązki, wężyki, ogólnie elementy, które nie są widoczne dla oka, a zwykły laik na to nie zwraca uwagi.

Oko nabywcy widzi tylko skorupę i wydaje mu się, że to jakaś "nowość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemal.

> Na pewno są elementy, które wytwarzane są od lat lub są jedynie tylko trochę zmienione. Jak

> wspomniałem, jakieś płytki drukowane, kostki, wiązki, wężyki, ogólnie elementy, które nie są

> widoczne dla oka, a zwykły laik na to nie zwraca uwagi.

> Oko nabywcy widzi tylko skorupę i wydaje mu się, że to jakaś "nowość".

Oczywiście że tak - wszyscy mają księgowych. Ale stawianie teorii, że auta się od dziesięciu lat nie zmieniają jest nieuprawnione. Zmieniają się - a niektóre nawet mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego Stilo ?

wszystko było nowe (no może poza większością silników)

> Pamiętam jak głośno było, jak wchodziła nowa Brava, że niby inna liga, lepsze materiały, bardziej

> dopracowany, silniki turbo.

Ale ja nie mówię o wyglądzie. Bravy nowej nie było, było BRAVO, które bazowało na Stilo. Bravo to Stilo po face liftingu mozna powiedzieć.

> Stilo było ciekawe stylistycznie i tyle.

Nie tyle, nowa płyta, nowy zawias, wprowadzono siec CAN, nowa elektronika, nowe rozwiązania. nowe lepsze materiały, wszystko we wnetrzu było nowe, nic nie przejeto z BBM, nawet przełączników czy manete. Fiat to nie subaru, ze nic się nie zmienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemal.

> Na pewno są elementy, które wytwarzane są od lat lub są jedynie tylko trochę zmienione. Jak

> wspomniałem, jakieś płytki drukowane, kostki, wiązki, wężyki, ogólnie elementy, które nie są

> widoczne dla oka, a zwykły laik na to nie zwraca uwagi.

> Oko nabywcy widzi tylko skorupę i wydaje mu się, że to jakaś "nowość".

Pomijając Fiata i jego kierunek, ale czy Ty wnikasz w płytki drukowane, wiązki, wężyki, w elementy niewidoczne dla oka? Ja nie, nawet nad czymś takim się nie zastanawiałem. Szczerze, to dla mnie pod podłogą może siedzieć dwóch małych Chińczyków i jeden Murzyn pod maską, którzy robią za silnik, napęd, etc. Dla mnie ważne, że jak nacisnę gaz to auto przyśpieszy, na zegarze pokarze prawidłową prędkość i skręci kiedy będzie chciał. A co i jak to producent zrobi to mnie średnio jak w ogóle nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Jak wspomniałem, jakieś płytki drukowane, kostki, wiązki, wężyki, ogólnie elementy, które nie są

> widoczne dla oka, a zwykły laik na to nie zwraca uwagi.

Wytlumacz mi po co zmieniac to co wymieniles wyzej.

Jest tasma produkcyjna, "pluje" plytki drukowane.

Ich jakosc jest sprawdzona od lat.

Moze i mozna cos na niej zamieszac, np. pojsc w ciensze sciezki, ale tu jest pewne ryzyko inwestycji w tasme, rozwoj mysli, ktora z duzym prawdopodobienstwem nic dobrego i ciekawego dla uzytkownika ani producenta nie przyniesie.

To juz lepiej dac nowe pokretla na panelu, a plytke zostawic bez zmian.

Co za kosmiczne technologie chcialbys upchnac w kostce czy wezyku zeby achodzila potrzeba ich zmiany?

Rozumien, ze jak od lat mamy w domu ustalony standard gniazda elektrycznego to tez chcialbys, zeby nagle wszyscy producenci urzadzen elektrycznych zmienili wtyczki na inne?

PS. Potem bedziesz plakal, ze dalo sie tak prosto jak gdzies tam, ale producent wycudaczyl cos z jakas wtyczka, ktora z racji sladowej produkcji jest ciezko dostepna do kupienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wytlumacz mi po co zmieniac to co wymieniles wyzej.

A czy ja napisałem gdzieś, że coś chcę zmieniać.

Mi chodzi o to, że w samochodach od lat są upakowane stare elementy, a tylko zewnętrzna otoczka się zmienia.

A ludzie zachwyceni, bo myślą, że mają nowoczesność. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że tak - wszyscy mają księgowych. Ale stawianie teorii, że auta się od dziesięciu lat

> nie zmieniają jest nieuprawnione. Zmieniają się - a niektóre nawet mocno.

Ale przeważnie tylko zewnętrznie czyli to co widzi oko. Reszta to ta sama lub lekko zmodyfikowana technika.

Zresztą niektóre elementy wytwarzane są z myślą o późniejszej modyfikacji i wykorzystywaniu przez kilkanaście lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeważnie tylko zewnętrznie czyli to co widzi oko. Reszta to ta sama lub lekko zmodyfikowana

> technika.

> Zresztą niektóre elementy wytwarzane są z myślą o późniejszej modyfikacji i wykorzystywaniu przez

> kilkanaście lat.

No nie koniecznie - porównanie - pisałeś coś o kilkunastu latach to proszę Vectra B vs. Insignia? Corsa C vs. Corsa E?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeważnie tylko zewnętrznie czyli to co widzi oko. Reszta to ta sama lub lekko zmodyfikowana

> technika.

> Zresztą niektóre elementy wytwarzane są z myślą o późniejszej modyfikacji i wykorzystywaniu przez

> kilkanaście lat.

A co w tym złego? Dzięki temu za klocki hamulcowe do nowego auta jak masz wiedzę płacisz gorsze bo te same pasują od starszego typu. Zmieniać bebechy auta, które nie wpływają na komfort i jakość tylko po to żeby zmienić to nie widzę sensu. Nie patrzę na części, mają działać i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego Stilo ?

> Pamiętam jak głośno było, jak wchodziła nowa Brava, że niby inna liga, lepsze materiały, bardziej

> dopracowany, silniki turbo.

> Stilo było ciekawe stylistycznie i tyle.

Co z tego, że deska rozdzielcza wykonana z innej pianki czy plastiku jak pod nią kryją się te same elementy, który wykorzystywane były wcześniej.

Silnik - może i nowoczesny ale pewnie niektóre bloki, głowice czy jakieś tłoki podobnie są albo takie same albo lekko zmienione.

Jakieś zawory, sprężyny, pompa chłodziwa, chłodnica też albo takie same albo poddane niewielkim modyfikacjom.

Turbina może i dodana ale może pamięta jeszcze czasy np.: z Uno Turbo. Może jest taka sama a może tylko trochę zmieniona. Kto wie?

O to właśnie chodzi. Nie da się nieskończenie robić czegoś coraz bardziej nowego, no bo jak można jeszcze zmienić koło, tarczę hamulcową czy sprężynę?

Jedynie kształt można zmienić, a podstawowej zasady działania już się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to właśnie chodzi. Nie da się nieskończenie robić czegoś coraz bardziej nowego, no bo jak można

> jeszcze zmienić koło, tarczę hamulcową czy sprężynę?

> Jedynie kształt można zmienić, a podstawowej zasady działania już się nie zmieni.

aleś odkrył amerykę, mechanicznie to co nam stopniowo serwują producenci to technologia na poziomie lotniczej z lat 30-40 XXw

co innego elektronika, ta się zmienia - tanieją wyświetlaczyki i usługi bandy chińskich programistów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ok.gif

Im mniej nowości , tym lepiej ok.gif

Po co zmieniac wyświetlacze czy przelaczniki? Przelaczniki przecież do kilku generacji danego modelu można wkladac te same, przecież taka sama funkcje spelniaja, wyświetlacze tak samo.

Wnętrze wg mnie idealne:

e430dash.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeważnie tylko zewnętrznie czyli to co widzi oko. Reszta to ta sama lub lekko zmodyfikowana

> technika.

Nie wiem jak bardzo mozna sie tak mylic... Przejedz sie samochodem z poczatku lat '90 a obecnym tej samej klasy. I potem stwierdz, ze nic sie nie zmienia, tylko opakowanie z zewnatrz grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif No dobra, moze we Fiacie to faktycznie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemal.

> Na pewno są elementy, które wytwarzane są od lat lub są jedynie tylko trochę zmienione. Jak

> wspomniałem, jakieś płytki drukowane, kostki, wiązki, wężyki, ogólnie elementy, które nie są

> widoczne dla oka, a zwykły laik na to nie zwraca uwagi.

> Oko nabywcy widzi tylko skorupę i wydaje mu się, że to jakaś "nowość".

Akurat te płytki drukowane, moduły, kostki i te inne niewidoczne "duperele" są częściej zmieniane niż się wydaje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat te płytki drukowane, moduły, kostki i te inne niewidoczne "duperele" są częściej zmieniane

> niż się wydaje

Ty a ponoc wsadzaja coraz ciensze kabelki co jest bez sensu bo de facto ich koszt jes wyzszy niz tych ciut grubszych... prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co z tego, że deska rozdzielcza wykonana z innej pianki czy plastiku jak pod nią kryją się te same

> elementy, który wykorzystywane były wcześniej.

> Silnik - może i nowoczesny ale pewnie niektóre bloki, głowice czy jakieś tłoki podobnie są albo

> takie same albo lekko zmienione.

> Jakieś zawory, sprężyny, pompa chłodziwa, chłodnica też albo takie same albo poddane niewielkim

> modyfikacjom.

> Turbina może i dodana ale może pamięta jeszcze czasy np.: z Uno Turbo. Może jest taka sama a może

> tylko trochę zmieniona. Kto wie?

> O to właśnie chodzi. Nie da się nieskończenie robić czegoś coraz bardziej nowego, no bo jak można

> jeszcze zmienić koło, tarczę hamulcową czy sprężynę?

> Jedynie kształt można zmienić, a podstawowej zasady działania już się nie zmieni.

ale oczywiście, że wiele elementów będzie wspólnych, ale akurat Fiat nie jest tutaj dobrym przykładem. Masz Fiata popatrz sobie w Eperze jak często zmieniały się niektóre elementy. Co gorsza nieraz dana część wygląda niemal identycznie, ale jest inna, bo np ma deko inne mocowanie.

Raz zaliczyłem zdziwienie jak miałem drobną stłuczkę i pękło mocowanie reflektora w Punto 2, serwis zamówił lampę ale okazało się, że są w dwóch wersjach srebny środek i ciemny środek, zamówili jeszcze raz, niby było ok. Po roku spaliła się żarówka i okazało się, że wstawili na H1 a ja miałem z H7 facepalm%5B1%5D.gif, dołóż do tego przeciwmgielne, które bardzo "mądrze" były zintegrowane i ile mamy kombinacji grinser006.gif ? Poza tym poco w jednym roczniku i modelu zmiana rodzaju świateł ?

Kolejny przykład po roku padło mi mocowanie fotela, fotel nie wracał do swojej pozycji (wersja 3d), pojechałem do ASO i .. do tego rocznika były 3 modyfikacje prowadnic, sami nie wiedzieli dokładnie czy dobre zamawiają i to było największe ASO Fiata wink.gif, na pytanie czy nie mają na stanie tylko się zaśmieli, że nie raz Fiat takie głupie modyfikacje robi, że bensensu to wszystko trzymać.

Inny przykład Subaru - kupiłem powypadkowy, miało zgięte mocowanie fotela - jak w moim Punto, co się okazało, że od lat 90' mocowania są takie same, bo po co je zmieniać, drzwi także mimo FL pasują. Jak otworzysz komorę silnika to w każdym Subaru od lat 90 masz niemal wszytsko dokładnie w tym samym miejscu cool.gif (dużo części zresztą jest ta sama), ale zwykłego użytkownika obchodzi co jest w środku, czy jest to auto inne i lepsze niż poprzednik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystko było nowe (no może poza większością silników)

jakoś nie widzę tego, czyżby hamulce nie były od Punto, a Punto miał od SC, a SC od CC grinser006.gif. OK, fakt, ze dużo rzeczy była nowa, które to potem pojawiły się też w innych modelach, ale akurat w przypadku Fiata nowe nie znaczy dobre, jak tylko weszły to sprzedawały się przecież bardzo kiepsko i wyrobiło sobie opinie dość awaryjnych - mówię o pierwszych rocznikach modelu.

> Ale ja nie mówię o wyglądzie. Bravy nowej nie było, było BRAVO, które bazowało na Stilo. Bravo to

> Stilo po face liftingu mozna powiedzieć.

ok, ale w środku widać postęp ok.gif

> Nie tyle, nowa płyta, nowy zawias, wprowadzono siec CAN, nowa elektronika, nowe rozwiązania. nowe

Can to miały Punto 2 a te były wcześniej, niektóre elementy wnętrza też już chyba gdzieś widziałem hmm.gif

> lepsze materiały, wszystko we wnetrzu było nowe, nic nie przejeto z BBM, nawet przełączników

> czy manete. Fiat to nie subaru, ze nic się nie zmienia

teraz chyba trochę jak Subaru, bo nic nowego nie wprowadzają tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeważnie tylko zewnętrznie czyli to co widzi oko. Reszta to ta sama lub lekko zmodyfikowana

> technika.

> Zresztą niektóre elementy wytwarzane są z myślą o późniejszej modyfikacji i wykorzystywaniu przez

> kilkanaście lat.

Akurat w tym przypadku co podałeś jest dokładnie odwrotnie.

Nic trochę pojeździsz będzie chciał jakąś część domówić to zobaczysz te modyfikacja na kilkanaście lat grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eksperta miło posłuchać

znak zapytania widzial?

rozmawialem z jakimis chłopakami u nas z innych wydziałów (akurat informatyk i mechanik i ja się zebraliśmy) i mówili, że do róznych połączeń w różneej elektronice często leca cieńsze kabelki/przewody (jezeli takowe wystepują) - ale sumaryczny koszt jest de facto wyższy - pytam czy ktoś z branży samochodwej AKącikoweej to powtwierdza....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znak zapytania widzial?

Ale to chyba jasne, że mniej miedzi w kablach to i mniejsze koszty (przynajmniej dla producenta). Dla klienta może być drożej, bo często już mamy sieć CAN i prosta diagnoza uszkodzeń przy pomocy kawałka kabelka i żaróweczki jest niemożliwa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to chyba jasne, że mniej miedzi w kablach to i mniejsze koszty (przynajmniej dla producenta).

> Dla klienta może być drożej, bo często już mamy sieć CAN i prosta diagnoza uszkodzeń przy

> pomocy kawałka kabelka i żaróweczki jest niemożliwa

Myślałem, że to drwina... a że akurat "to nie moja działka".... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O to chodzi

> Im mniej nowości , tym lepiej

> Po co zmieniac wyświetlacze czy przelaczniki? Przelaczniki przecież do kilku generacji danego

> modelu można wkladac te same, przecież taka sama funkcje spelniaja, wyświetlacze tak samo.

> Wnętrze wg mnie idealne:

wolę po lifcie, ale zgadzam się - ergonomicznie perfekcyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ja napisałem gdzieś, że coś chcę zmieniać.

> Mi chodzi o to, że w samochodach od lat są upakowane stare elementy, a tylko zewnętrzna otoczka się

> zmienia.

Dla wielu tutaj jest to fakt znany i logiczny.

Nadal zastanawiam sie co chciales osiagnac zakladajac ten watek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znak zapytania widzial?

> rozmawialem z jakimis chłopakami u nas z innych wydziałów (akurat informatyk i mechanik i ja się

> zebraliśmy) i mówili, że do róznych połączeń w różneej elektronice często leca cieńsze

> kabelki/przewody (jezeli takowe wystepują) - ale sumaryczny koszt jest de facto wyższy - pytam

> czy ktoś z branży samochodwej AKącikoweej to powtwierdza....?

CAN został wymyślony żeby było taniej. Znacznie taniej. Większe możliwości to tak naprawdę skutek uboczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo fiaty od czasu wejścia grande punto zasadniczo bazują tylko na tym - zmienią troche obudowę, kolor danej części i już nowe wnętrze obrtąbiają.

Nie mow że VAG ma tak samo - tam jednak co parę lat zmienia się linia stylistyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ja napisałem gdzieś, że coś chcę zmieniać.

> Mi chodzi o to, że w samochodach od lat są upakowane stare elementy, a tylko zewnętrzna otoczka się

> zmienia.

> A ludzie zachwyceni, bo myślą, że mają nowoczesność.

Zasada działania silnika się od 100 lat nie zmieniła a Ty wymagasz nowości w czymś czego nawet nie widać wink.gif

Ludzie kupując chcą chrom, więcej chromu, więcej ekranów dotykowych i więcej guziczków. To jest wyznacznik nowoczesności dla 90% klientów, pozostałe 5% zwraca uwagę na trakcję, przyczepność, wagę, środek ciężkości, napęd itp itd.

A pozostałe 5% nie zwraca uwagi na nic, poza tym że ma być nowe czyli prosto z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś nie widzę tego, czyżby hamulce nie były od Punto, a Punto miał od SC, a SC od CC . OK, fakt,

> ze dużo rzeczy była nowa, które to potem pojawiły się też w innych modelach, ale akurat w

> przypadku Fiata nowe nie znaczy dobre, jak tylko weszły to sprzedawały się przecież bardzo

> kiepsko i wyrobiło sobie opinie dość awaryjnych -

To inna bajka, akle to nie o tym, nie? wink.gif

mówię o pierwszych rocznikach modelu.

> ok, ale w środku widać postęp

> Can to miały Punto 2 a te były wcześniej,

Nie miałem punto, to nie powiem.

> teraz chyba trochę jak Subaru, bo nic nowego nie wprowadzają

Kształt zmieniają, cos tam się zmienia, ale nie jest to jakiś duży "przeskok"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może jest ładny, piękny, ma nowy - jak to się teraz pięknie mówi - dizajn, a w środku to po

> prostu jest to samo co powstało 10 lat, lub więcej, temu.

ford_focus_2014_3.jpg

ford__focus_turnier_1_8_tdci_euro_4_navigation_2005_9_lgw.jpg

pokażesz te wspólne elementy grinser006.gif

auta się zmieniają i to mocno, pewnie że jakieś wspólne elemety się znajdą, ale co w tym dziwnego ?

mnie bardziej zaskakują np przełączniki z opla w suzuki (ignis) grinser006.gif

albo elementy zawieszenia wspólne dla focus/mazda/volvo

(ta sama płyta podwoziowa)

w nawiązaniu do obrazków wyżej - to jest 10lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo fiaty od czasu wejścia grande punto zasadniczo bazują tylko na tym - zmienią troche obudowę,

> kolor danej części i już nowe wnętrze obrtąbiają.

> Nie mow że VAG ma tak samo - tam jednak co parę lat zmienia się linia stylistyczna.

Linia stylistyczna. Wszystko co pod spodem też jest albo takie same albo podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przecież pisałem, że skorupka się zmienia ale wnętrzności przeważnie albo są te same albo bardzo

> podobne lub nieznacznie przerobione.

IMO nie, bo zmienia się zupełnie układ przycisków, układ wyświetlaczy itd

pewnie ze znajdzie się jakieś wspólne części, ale co w tym dziwnego ?

dla mnie elementy hamulców, filtry, wydech, paski mogły by być takie jak w fordzie z lat 80

wtedy nie ma problemu z doborem części w klepie moto - idziesz i mówisz wydech do forda klasy C

ale tak pięknie nie ma, do mojego jest podobno 5-rodzajów filtrów powietrza spineyes.gif

elementów które wymieniłeś to pewnie nigdy w życiu nie zobaczę icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.