Skocz do zawartości

1.0 Ecoboost - test długodystansowy


RSSSS

Rekomendowane odpowiedzi

Ford Focus 1.0 Ecoboost jest drugim najmniej zawodnym samochodem w tego typu testach wykonywanych przez Autobild i najmniej zawodnym w klasie.

Żadnego zużycia.

http://www.autobild.de/videos/video-ford-focus-dauertest-5519613.html

Pdf:

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=734008

Co na to VW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ford Focus 1.0 Ecoboost jest drugim najmniej zawodnym samochodem w tego typu testach wykonywanych

> przez Autobild i najmniej zawodnym w klasie.

A gdzie niby ten długodystansowy test ? 400-500 tys km? czy więcej ?

Bo chyba to ze przejechal 100 tys to nie jest żaden wyczyn ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie niby ten długodystansowy test ? 400-500 tys km? czy więcej ?

> Bo chyba to ze przejechal 100 tys to nie jest żaden wyczyn ?

100kkm bez zająknięcia, potem dobijamy do 150kkm i ujawnia się kunszt inżynierów i pół auta do abstrakcyjnie drogiej wymiany i zasuwaj kliencie do salonu i kup kolejną nówkę zlosnik.gif

Żadne 1.0 ekobósty do 400-500kkm nie dobiją ... zresztą nikomu poza użytkownikami na tym nie zależy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadne 1.0 ekobósty do 400-500kkm nie dobiją ... zresztą nikomu poza użytkownikami na tym nie zależy

Pierwszy użytkownik nie przejmuje się tym ok.gif Zrobi 100-150 kkm i cieszy się. A trzeciego użytkownika gdzieś tam w Polsce czy w Ugandzie producent ma gdzieś i nie dziwię mu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ilu 1-szych uzytkownikow dojedzie do takiego przebiegu?

> Dla mnie to byloby jakies 20 lat jazdy

Akurat od miesiąca jezdze autem klasy B , ma niecałe 2 lata i przebieg... 100 tys km zlosnik.gif pierwszy wlasciciel, salon PL... także co - jakby to był jakiś wysilony 1.0 to już pomalu by trzeba było sprzedawać? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat od miesiąca jezdze autem klasy B , ma niecałe 2 lata i przebieg... 100 tys km pierwszy

> wlasciciel, salon PL... także co - jakby to był jakiś wysilony 1.0 to już pomalu by trzeba

> było sprzedawać?

Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest grinser006.gif Producent nie bierze pod uwagę taki margines hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE

> (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest Producent nie bierze pod uwagę taki

> margines

Pewnie nauka jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE

> (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest Producent nie bierze pod uwagę taki

> margines

Ale przecież wlasnie do takiej jazdy na AK polecają klasę B - przecież tutaj popularne jest twierdzenie ze lepiej kupić nową klasę B niż używane duże auto - zwłaszcza jak ktoś miesięcznie jeździ 5 tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE

> (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest Producent nie bierze pod uwagę taki

> margines

a co jest nie tak z przejechaniem 140km autem klasy B?

bo robilem i 700km ciurkiem i zadnych sensacji u siebie ani u auta nie stwierdzilem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100kkm bez zająknięcia, potem dobijamy do 150kkm i ujawnia się kunszt inżynierów i pół auta do

> abstrakcyjnie drogiej wymiany i zasuwaj kliencie do salonu i kup kolejną nówkę

ale czy to jest dziwne? Cywilizowany świat, który jest targetem tych samochodów, tak właśnie robi.

> Żadne 1.0 ekobósty do 400-500kkm nie dobiją ... zresztą nikomu poza użytkownikami na tym nie zależy

użytkowników, którym zależy na przejechaniu autem od nowości pół miliona kilometrów jest jakiś margines, który nie ma znaczenia dla producenta. W tej klasie oczywiście, bo np. dostawczakach już może sprawa wyglądać inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co jest nie tak z przejechaniem 140km autem klasy B?

> bo robilem i 700km ciurkiem i zadnych sensacji u siebie ani u auta nie stwierdzilem

raz za czas nie ma nic złego. Ale codziennie dzień w dzień? Oczywiście, da się, są w miarę wygodne auta jak na klasę B, ale jednak to nadal zupełnie co innego niż klasa D na przykład.

To, że ktoś tak robi, albo że używa matiza jako rodzinne auto, to nie zmienia faktu, że auta klasy B są raczej projektowane z myślą o mniejszych przebiegach rocznych. I nie ma w tym nic złego, bo zazwyczaj ludzie tak nimi jeżdżą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raz za czas nie ma nic złego. Ale codziennie dzień w dzień? Oczywiście, da się, są w miarę wygodne

> auta jak na klasę B, ale jednak to nadal zupełnie co innego niż klasa D na przykład.

> To, że ktoś tak robi, albo że używa matiza jako rodzinne auto, to nie zmienia faktu, że auta klasy

> B są raczej projektowane z myślą o mniejszych przebiegach rocznych. I nie ma w tym nic złego,

> bo zazwyczaj ludzie tak nimi jeżdżą

Wracajac do tematu te 1.0 ecoboost chyba z tego co wiem miały być tez w klasie D wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE

> (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest Producent nie bierze pod uwagę taki

> margines

To jest straszne naprawdę. W ubiegłym roku sam robiłem taki przebieg klasa B, co prawda raz w tygodniu po 1265km i zyje, auto tez...

Trauma hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ktoś przejeżdżą autem klasy B 4200 km miesięcznie, czyli 140 km dziennie CODZIENNIE

> (niedziele, święta), to cóż... Zbyt mądry to on nie jest Producent nie bierze pod uwagę taki

> margines

Znam takich, bo muszą dojeżdżać do pracy, do sąsiedniego miasta, bo im firma się przeniosła. Zapewniam cię, że woleli by dojeżdżać S-classe, ale nie są za mądrzy, bo zarabiają po 3kpln i stać ich na auto klasy B albo nawet A. sick.gif W alternatywie jest "pośredniak" tramwajem. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kogoś kto traktuje samochód jak telewizor czy komórkę to OK, wszystko jest w porządku.

Mi się nie podoba, że auto po 150kkm jest bliżej pójścia na złom niż przejecania kolejnych 150kkm.

Ale może ja jestem margines i nie jestem targetem nowych samochodów zlosnik.gif

PS. Nowoczesnym autem segmentu B robienie 100km w 2 lata to żaden problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przecież wlasnie do takiej jazdy na AK polecają klasę B - przecież tutaj popularne jest

> twierdzenie ze lepiej kupić nową klasę B niż używane duże auto - zwłaszcza jak ktoś

> miesięcznie jeździ 5 tys km...

O poradach na AK mogę powiedzieć tylko hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat od miesiąca jezdze autem klasy B , ma niecałe 2 lata i przebieg... 100 tys km pierwszy

> wlasciciel, salon PL... także co - jakby to był jakiś wysilony 1.0 to już pomalu by trzeba

> było sprzedawać?

2 lata auto z PL i 100k?

To lepiej kupić z DE, tam 10 latki mają po 180k palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie niby ten długodystansowy test ? 400-500 tys km? czy więcej ?

> Bo chyba to ze przejechal 100 tys to nie jest żaden wyczyn ?

pug 308 spalił się przy około 80 tys km

dacia skrzynia padła przy 30 tys

fiat 500 1.4 16V silnik nie wytrzymał do 100 tys

subaru 2.0 D sprzęgło po 50 tys

to takie przykłady jak się sypią fury w ich testach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla kogoś kto traktuje samochód jak telewizor czy komórkę to OK, wszystko jest w porządku.

> Mi się nie podoba, że auto po 150kkm jest bliżej pójścia na złom niż przejecania kolejnych 150kkm.

> Ale może ja jestem margines i nie jestem targetem nowych samochodów

ale na jakiej podstawie przyjąłeś to założenie, że 150 tys. km i złom? Masz jakieś doświadczenie z tym silnikiem 1.0 ecoboost, to chętnie posłucham. Czy tylko bezmyślnie powtarzasz usłyszane brednie?

> PS. Nowoczesnym autem segmentu B robienie 100km w 2 lata to żaden problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale na jakiej podstawie przyjąłeś to założenie, że 150 tys. km i złom? Masz jakieś doświadczenie z

> tym silnikiem 1.0 ecoboost, to chętnie posłucham. Czy tylko bezmyślnie powtarzasz usłyszane

> brednie?

> > PS. Nowoczesnym autem segmentu B robienie 100km w 2 lata to żaden problem ...

Pewnie wie od właścicieli. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może czas zacząć się językow uczyc?

Czas na naukę już minął. Trzy mi wystarczą. Jeśli komuś nie pasuje to jego problem.

Tego konkretnego, nawet za dopłatą się nie nauczę.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robisz 400-500kkm w 3 lata?

Nie, 150. Musiałem Cię źle zrozumieć. Ale to i tak wystarczy żeby przekroczyć ten moment gdzie producent przestaje się przejmować.

wink.gif

IMO po 300kkm każde auto powinno trafić na złom lub na rynek trzeciego świata, do takich krajów jak np. Polska.

zlosnik.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się, byłby większy wybór na otomoto

Przecież jest. Właśnie dzięki tym zasadom mamy taki wybór na otomoto. Wyszukaj dowolną interesującą Cię konfigurację dowolnego auta. Sprawdź liczbę wyników. Następnie zaznacz tylko auta z polskich salonów. Odpadnie co najmniej 2/3 wyników.

Jeśli jeszcze sprawę utrudnisz i postanowisz znaleźć stare auto z niewielkim przebiegiem to okaże się, że duże przebiegi robią tylko Polacy. Pozostałe europejskie nacje jeżdżą o wiele mniej.

hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyglada to calkiem ok,zreszta w poprawnie ekploatowanym aucie nie powinno nic sie dziac do tego

> przebiegu. Ja jestem za downsizingiem tylko ze z opinii na necie ten silnik ponoc pali dosyc

> sporo

No właśnie , pali ponoć tylko o 1 litr mniej niz mój 1.6.

Wg mnie powinno być średnio poniżej 6 litrów na 100 km.

Ale Ford strasznie oszukuje w danych katalogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no IMO nie jest

> Quote:

> IMO po 300kkm każde auto powinno trafić na złom lub na rynek trzeciego świata, do takich krajów

> jak np. Polska.

Właściwie to masz rację. One trafiają tu dużo wcześniej, bo niemal każde sprowadzone auto ma przebieg rzędu 100-200kkm.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiat 500 1.4 16V silnik nie wytrzymał do 100 tys

Z tego co pamiętam to była jakaś jednostkowa awaria wtrysku która spowodowała uszkodzenie tłoku. Ale silnik został wymieniono na nowy i zrobił ponad 160 tys. km został rozebrany i nie miał żadnych oznak zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to była jakaś jednostkowa awaria wtrysku która spowodowała uszkodzenie tłoku.

> Ale silnik został wymieniono na nowy i zrobił ponad 160 tys. km został rozebrany i nie miał

> żadnych oznak zużycia.

Dokładnie, bo to bardzo dobry, wytrzymały silnik, jedynie troszkę oliwy lubi sobie popijać.

Co do testów długodystansowych, tak naprawdę każdy silnik wytrzyma 300-800tyś... mówię o słupku, pada głównie osprzęt.

Obecnie mam Xantie która ma 340tyś na liczniku (raczej nie kręcona) i jeździ na syntetyku i nie łyka go... (Mam ją dopiero od 2,5tyś km, ale przez ten czas nic nie ubyło oleju na bagnecie)

Jak auto jest na bierzaco serwisowane, IMO nie licząc pojedynczych silników z błędami konstrukcyjnymi to NIC SIĘ NIE BĘDZIE DZIAŁO z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Obecnie mam Xantie która ma 340tyś na liczniku (raczej nie kręcona) i jeździ na syntetyku i nie

> łyka go... (Mam ją dopiero od 2,5tyś km, ale przez ten czas nic nie ubyło oleju na bagnecie)

To sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego. zlosnik.gifwink.gif

> Jak auto jest na bierzaco serwisowane, IMO nie licząc pojedynczych silników z błędami

> konstrukcyjnymi to NIC SIĘ NIE BĘDZIE DZIAŁO z silnikiem.

Tych silników z błędami wcale nie jest tak mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego.

> Tych silników z błędami wcale nie jest tak mało.

Nie zmienia się wink.gif

A to prawda, ale można te silniki odrzucić przy kupnie... I wybrać te "dobre" i w miare pewne. A Jakiś "wypadek przy pracy" zawsze moze sie zdarzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Test na dystansie 100.000km...

> Pytanie czy do 150.000 dojedzie??

Widzę, że internetowi mitomani podnoszą poprzeczkę, gdy się okazało że po 100 tys. ujeżdżania przez redaktorów (a do delikatnych oni raczej nie należą) na silniku nie zrobiło to żadnego wrażenia.

Jako ciekawostkę podam fakt, że w moim krowiastym superbie 1.8 mam niższe średnie spalanie niż oni w 1.0 - a najwolniejszy nie jestem. To świadczy najlepiej o tym, jak tego focusa traktowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że internetowi mitomani podnoszą poprzeczkę...

Z tego co pamiętam to od początku tak samo szacowali?

Czyli do 150 tys. bez problemów a później złom.

...

> Jako ciekawostkę podam fakt, że w moim krowiastym superbie 1.8 mam niższe średnie spalanie niż oni

> w 1.0 - a najwolniejszy nie jestem. To świadczy najlepiej o tym, jak tego focusa traktowali.

Turbo żyje, turbo pije. Żeby tym normalnie jeździć inaczej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to od początku tak samo szacowali?

> Czyli do 150 tys. bez problemów a później złom.

Pojawiały się też bardziej radykalne przebiegi.

W sumie takie tsi jest montowane już od wielu lat. Słychać coś, żeby przy 150 tys. się rozlatywały?

> Turbo żyje, turbo pije. Żeby tym normalnie jeździć inaczej się nie da.

Więc najwidoczniej ja nie jeżdżę normalnie - tyle tylko, że niewielki odsetek kierowców jest ode mnie szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.