Koonrad Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Turbo żyje, turbo pije. Żeby tym normalnie jeździć inaczej się nie da. octavia 1.4tsi (120KM) paliła sporo mniej może ten silnik jest za mały do tego auta ? co powoduje że faktycznie trzeba go mocno kręcić i stąd takie spalanie oczywiście w trybie kapeluszniczym wyjdzie sporo mniej, tyle że kilka wyprzedzań na trasie i oszczędności jestem ciekaw ile faktycznie te silniki wytrzymają, sądzę że jednak sporo więcej jak 150kkm do tego trza szykować trzeci silnik ? http://www.mobile.de/pl/marka/ford/model.../203657551.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 >...trzeba go mocno kręcić i stąd takie spalanie Tak właśnie sądzę, że to z powodu konieczności użycia pełnego zakresu pracy turbosprężarki. > oczywiście w trybie kapeluszniczym wyjdzie sporo mniej, tyle że kilka wyprzedzań na trasie i > oszczędności Dobrze wiem co to znaczy. Swoim 1,3T mogę jeździć jak najwolniejszy kapelusznik na rajdzie ekodrajwingowym i wtedy da się zejść do 6l/100km w trybie mieszanym ale wystarczy, że dwa, trzy razy depnę spod świateł i natychmiast średnia skacze do 8,5l. Widać jak wskazówka opada. > jestem ciekaw ile faktycznie te silniki wytrzymają, sądzę że jednak sporo więcej jak 150kkm Myślę, że podobnie jak wysilone Diesle. Kilkaset tys. pociągną ale będą w międzyczasie problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 ... > Więc najwidoczniej ja nie jeżdżę normalnie - tyle tylko, że niewielki odsetek kierowców jest ode > mnie szybszy. Zapewne? Mam tak samo. Z moim 2,2 NA 150KM właściwie nikt nie jest szybszy i jestem w stanie zejść do 5,5l. na trasie przy normalnej, przepisowej jeździe. Tymczasem 1,3T 130KM nie jest w stanie zejść poniżej 6 nawet stosując wszelkie możliwe sztuczki ekodrajwingu. Masa obu aut taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Dziwne, moje 0,9tpb przy jezdzie jak na znakach i przewidywaniu schodzi do niskich 4 a w mieszanym nie chce wyjsc poza 6 4 osoby + bagaz przy jezdzie 7ka 120-140 i spalanko wciaz ponizej 6 a jadac blizej 100 niskie 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > ... > Zapewne? Mam tak samo. Z moim 2,2 NA 150KM właściwie nikt nie jest szybszy i jestem w stanie zejść > do 5,5l. na trasie przy normalnej, przepisowej jeździe. > Tymczasem 1,3T 130KM nie jest w stanie zejść poniżej 6 nawet stosując wszelkie możliwe sztuczki > ekodrajwingu. > Masa obu aut taka sama. A ja w 1.4 N/A o masie 300 kg mniejszej uzyskałem tylko litr mniejsze spalanie. Tylko że teraz mowa jest o tym, jak redaktorzy traktowali focusa. Żeby mu wyrobić średnie 8,2 to naprawdę musieli się starać, skoro w również downsizingowym, większym silniku rozpędzającym więcej żelastwa uzyskuję mniejszy wynik. I jest to zdecydowanie nieemerycka jazda. EDIT: I skoro nie możesz 1.3 zejść poniżej 6, to coś jest w nim popsutego. Ja 1.4 140 KM zszedłem na 4.7, przy dosyć dynamicznej trasie + trochę miasta, bez szczypania się miałem 5.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 >... skoro nie możesz 1.3 zejść poniżej 6, to coś jest w nim popsutego. To prawda. ASB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > A ilu 1-szych uzytkownikow dojedzie do takiego przebiegu? Tak ale pierwszy użytkownik zazwyczaj chce auto sprzedać a nie zlomować... jak nie bedzie chetnych na II i III użytkownika to ten pierwszy bedzie miał wyższą utrate wartości - może nawet dramatycznie wyższą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Tak ale pierwszy użytkownik zazwyczaj chce auto sprzedać a nie zlomować... jak nie bedzie chetnych > na II i III użytkownika to ten pierwszy bedzie miał wyższą utrate wartości - może nawet > dramatycznie wyższą... Jakos nie slychac, zeby te silniki padaly na potege... Nawet 1,2 TSI z pierwszych lat nadal jezdza Smieszy mnie to dramatyzowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > ale jednoczesnie duzo fajniej sie nim jezdzi Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo paliwa ze zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Smieszy mnie to dramatyzowanie A kto dramatyzuje? Fakt jest bezsprzeczny że niektóre auta maja przy podobnych latach i przebiegu wieksza a niektóre mniejszaą utratę wartości....z czegoś to musi wynikać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > EDIT: I skoro nie możesz 1.3 zejść poniżej 6, to coś jest w nim popsutego. Ja 1.4 140 KM zszedłem > na 4.7, przy dosyć dynamicznej trasie + trochę miasta, bez szczypania się miałem 5.7 Jak wy to panowie robicie 5.7 przy dosc dynamicznej trasie ja zulietta 1.4 120 km jadac na tempomacie 70km/h zrobilem 5 l ,ale przy dosc dynamicznej trasie to 8 I wiecej ,takze podziwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Jak wy to panowie robicie 5.7 przy dosc dynamicznej trasie ja zulietta 1.4 120 km jadac na > tempomacie 70km/h zrobilem 5 l ,ale przy dosc dynamicznej trasie to 8 I wiecej ,takze > podziwiam Maks. osiągnąłem 6.7, ale to nową octavią, a ona jest naprawdę lekka. Miasto bez korków + trasa 130-160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Maks. osiągnąłem 6.7, ale to nową octavią, a ona jest naprawdę lekka. > Miasto bez korków + trasa 130-160. octavią przy dość dynamicznej jeździe w trasie spalanie wahało się od 6-7L (1.4 TSI) 8L to pali mój c-max, który waży ponad 1400kg, a octavia jest 200kg lżejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > A kto dramatyzuje? Fakt jest bezsprzeczny że niektóre auta maja przy podobnych latach i przebiegu > wieksza a niektóre mniejszaą utratę wartości....z czegoś to musi wynikać... niekoniecznie z powodu ogolnie pojetej trwalosci.przykladowo starsze hyundaie mialy wieksza utrate wartosci niz francuzy mimo ze niezawodnoscia bily je przewaznie na glowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > niekoniecznie z powodu ogolnie pojetej trwalosci.przykladowo starsze hyundaie mialy wieksza utrate > wartosci niz francuzy mimo ze niezawodnoscia bily je przewaznie na glowe. korozja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > octavią przy dość dynamicznej jeździe w trasie spalanie wahało się od 6-7L (1.4 TSI) > 8L to pali mój c-max, który waży ponad 1400kg, a octavia jest 200kg lżejsza Czyli masz podobne doświadczenia do moich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Maks. osiągnąłem 6.7, ale to nową octavią, a ona jest naprawdę lekka. > Miasto bez korków + trasa 130-160. to w takim razie vw powinien zrezygnowac z silnikow diesla skoro ich benzyny tak malo pala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > to w takim razie vw powinien zrezygnowac z silnikow diesla skoro ich benzyny tak malo pala To głównie zasługa masy octavii. Z tego co wiem - 1.4 tsi jest najczęściej wybieranym silnikiem, pewnie również zamiast diesla. A z dieslami to wiadomo - ich wybór nie musi być uzasadniony. Jak kupują, to się produkuje. Chociaż - jeżeli ktoś naprawdę jeździ dużo - to ten diesel w końcu się zwróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo > paliwa ze zbiornika. Paliwa ze zbiornika będzie tyle samo, bo zbiorniki mają identyczne. 1,0T pali mniej niż 1,6, jeździ lepiej i fajniej niż 1,6 bez dawania w palnik. Dlaczego miałby dostawać zadyszki? Bo ma mniejszą pojemność? Przecież ma taką samą moc i wyższy moment obrotowy, wcale nie trzeba go kręcić do 5 tys. obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > ...wcale nie trzeba go > kręcić do 5 tys. obr/min. Nawet za bardzo sensu to chyba nie ma? Za to w NA jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > ale jednoczesnie duzo fajniej sie nim jezdzi Fajniej to się jeździ 1.6T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo > paliwa ze zbiornika. Głupoty piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo > paliwa ze zbiornika. Widzę kolejny hit wątek o spalaniu....... powtórzę poraz 100 ny - miałem TSi 1.2 w Octavi, nigdy więcej nie spaliła z całego zbiornika niż 7,4 l średnio spalała 6,5 najmniej poniżej 5 l , a Wam wszystko z T spala minimum 15 ..... brawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Widzę kolejny hit wątek o spalaniu....... powtórzę poraz 100 ny - miałem TSi 1.2 w Octavi, nigdy > więcej nie spaliła z całego zbiornika niż 7,4 l średnio spalała 6,5 najmniej poniżej 5 l , a > Wam wszystko z T spala minimum 15 ..... brawo Moje 3.0 T spala w mieście 20, na trasie 15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > to w takim razie vw powinien zrezygnowac z silnikow diesla skoro ich benzyny tak malo pala czemu, skoro się sprzedaje? Nie ma toto żadnych zalet, jest skomplikowane i klekocze, ale ludzie kupują, to producent sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo > paliwa ze zbiornika. bzdura. Jest raczej odwrotnie. Silnik z T. ma dużo lepszą elastyczność, nie trzeba go wysoko kręcić i żeby wolnossącym 1.6 uzyskać taką dynamikę jak doładowanym 1.0, to trzeba go ciągle męczyć na wyższych obrotach. I spali sporo więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Moje 3.0 T spala w mieście 20, na trasie 15. 3.0 T ma prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Moje 3.0 T spala w mieście 20, na trasie 15. o to tyle co E12 535i czyli spalanie 535i nie zmienia sie z generacji na generacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo > paliwa ze zbiornika. Po pierwsze, żeby jechał jak 1.6, nie trzeba dawać mu w palnik. Po drugie, jakim cudem, po dawaniu w palnik i szybszej jeździe octavia 1.4 tsi spaliła mniej niż fabia 1.4 N/A? Po trzecie, jakim cudem krowiasty superb 1.8 tsi przy dużo szybszej jeździe pali niecały litr więcej od fabii 1.4 N/A? Ale to są fakty, a najwygodniej powtarzać, jak toto się psuje i że pali tyle co 3-litrowiec "bo to paaanie, turbo żyje, turbo pije". Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada za przyspieszenie, a moc za vmax. Teraz przerzucili się na mądrości odnośnie turbo. BTW. Wczorajsza trasa przez miasto (bez korków): dystans 17 km średnia prędkość 58 km/h spalanie: 7.2 W palnik nie trzeba było dawać - po muśnięciu gazu przyspieszenie jak N/A powyżej 4000 rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jeśli moc nie odpowiada za vmax to znaczy że jest jakiś sposób żeby 50 KM Matiz pojechał 200? Albo Twoja Skoda 300? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Ale to są fakty, a najwygodniej powtarzać, jak toto się psuje i że pali tyle co 3-litrowiec "bo to > paaanie, turbo żyje, turbo pije". Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada > za przyspieszenie, a moc za vmax. Teraz przerzucili się na mądrości odnośnie turbo. No i niech dalej tak gadają. Przynajmniej za parę lat będe mógł sprzedać mojego N/A za w miarę dobre pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > No i niech dalej tak gadają. > Przynajmniej za parę lat będe mógł sprzedać mojego N/A za w miarę dobre pieniądze. Ile on będzie miał lat za kilka lat i jakie to są dobre pieniądze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Jeśli moc nie odpowiada za vmax to znaczy że jest jakiś sposób żeby 50 KM Matiz pojechał 200? Albo > Twoja Skoda 300? skoro rowerzysta wykręcił 200 to by sie znalazł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Jeśli moc nie odpowiada za vmax to znaczy że jest jakiś sposób żeby 50 KM Matiz pojechał 200? Albo > Twoja Skoda 300? octavia jezdzi 300. nie widziales foto z fotopstryka? superb pewnie ze 330 w takim razie poleci... Polarny jest niereformowalny w swojej afirmacji do turbin. i z minimalnych różnic, dyktowanych głównie CO2, wcale nie "parametrami" robi "przepaść"... i tak to Superb 1.8 TSI- pali mniej niż TDI, przyspiesza lepiej niz 3 litrowe N/A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Jeśli moc nie odpowiada za vmax przeciez Polarny nic takiego nie napisal ech to czytanie ze zrozumieniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > No i niech dalej tak gadają. > Przynajmniej za parę lat będe mógł sprzedać mojego N/A za w miarę dobre pieniądze. Żebyś tylko nie czekał za długo, bo jak rzeczywistość zweryfikuje te mity nt. downsizingu, to wtedy naprawdę poczujesz, co to jest utrata wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Żebyś tylko nie czekał za długo, bo jak rzeczywistość zweryfikuje te mity nt. downsizingu, to wtedy > naprawdę poczujesz, co to jest utrata wartości. No baaaa, sprzeda za 16 zamiast 18k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Jeśli moc nie odpowiada za vmax to znaczy że jest jakiś sposób żeby 50 KM Matiz pojechał 200? Albo > Twoja Skoda 300? Nieprawdziwe było CAŁE zdanie, które zacytowałem, a nie jego część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Żebyś tylko nie czekał za długo, bo jak rzeczywistość zweryfikuje te mity nt. downsizingu, to wtedy > naprawdę poczujesz, co to jest utrata wartości. konstrukcje skomplikowane serwisowo zawsze leciały mocno z ceny i dotyczy to każdego silnika nie tylko tych wykastrowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Po drugie, jakim cudem, po dawaniu w palnik i szybszej jeździe octavia 1.4 tsi spaliła mniej niż > fabia 1.4 N/A? Przy szybkiej jeździe główną przyczyną oporów jest powietrze. Dlatego masa ma marginalne znaczenie przy takich różnicach. T ma inaczej zestopniowaną skrzynię. Ma niższe obroty przy tej samej prędkości. Nawet przy prędkościach autostradowych pracuje na początku zakresu pracy turbosprężarki, kiedy jeszcze nie ma istotnie zwiększonego zużycia paliwa. Pracuje w zbliżonych warunkach jak NA. Przy tej samej prędkości NA ma obroty większe o około tysiąc. Stąd większe zużycie paliwa. > Po trzecie, jakim cudem krowiasty superb 1.8 tsi przy dużo szybszej jeździe pali niecały litr > więcej od fabii 1.4 N/A? Masz coś zepsute. Nie wiem w którym. Jeśli zobaczyć wyniki ze sprintmotor to się okazuje, że po odrzuceniu wartości skrajnych, zużycie paliwa Fabii 1.4NA to od 5,5 do 8,7l./100km z medianą około 6,7l. Dla Octavii 1.8TSI to odpowiednio od 7,3l./100km. do 10,16l. z medianą około 8,5l. To dosyć wiarygodne źródło dla sporej zbiorowości aut. Jak pije turbo bardzo łatwo zobaczyć przyspieszając kilka razy do odcinki. Widać jak wskazówka paliwa spada. W NA nie ma tak spektakularnych efektów ale i przyspieszenie jest mniej spektakularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > przeciez Polarny nic takiego nie napisal > ech to czytanie ze zrozumieniem... Tu Quote: Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada za przyspieszenie, a moc za vmax. Skoro rozumiesz proszę przetłumacz. Chyba że "pierniczyli" znaczy u Ciebie co innego niż u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > skoro rowerzysta wykręcił 200 to by sie znalazł Oczywiście. Jak go zrzucisz z samolotu to nawet szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Oczywiście. Jak go zrzucisz z samolotu to nawet szybciej kwestia obniżenia oporu aerodynamicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Moje 3.0 T spala w mieście 20, na trasie 15. Moje 2.0 T spala 25 poza miastem. Przegrałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Ile on będzie miał lat za kilka lat i jakie to są dobre pieniądze? Dobre w momencie sprzedaży. a kiedy to nastąpi to nie wiem. Czekam na Honda Civic z silnikiem benzynowym turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > konstrukcje skomplikowane serwisowo zawsze leciały mocno z ceny Turbina jakimś kosmicznym wynalazkiem nie jest. Czy każdy diesel oprócz tych kiludziesięcioletnich jest aż tak skomplikowany serwisowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > Turbina jakimś kosmicznym wynalazkiem nie jest. Czy każdy diesel oprócz tych kiludziesięcioletnich > jest aż tak skomplikowany serwisowo? a nie jest? próbowałeś rozkręcać kiedyś takie TSI? to jest koszmar każdego mechanika i serwisowanie pogwarancyjne tego to będzie kosmos drogi kosmos Zresztą to celowe działanie producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > T ma inaczej zestopniowaną skrzynię. Ma niższe obroty przy tej samej prędkości. Nawet przy > prędkościach autostradowych pracuje na początku zakresu pracy turbosprężarki, kiedy jeszcze > nie ma istotnie zwiększonego zużycia paliwa. Wiem, to było pytanie retoryczne dla mitomanów twierdzących że turbina paliwa nie oszczędzi. > Masz coś zepsute. Nie wiem w którym. > Jeśli zobaczyć wyniki ze sprintmotor to się okazuje, że po odrzuceniu wartości skrajnych, zużycie > paliwa Fabii 1.4NA to od 5,5 do 8,7l./100km z medianą około 6,7l. > Dla Octavii 1.8TSI to odpowiednio od 7,3l./100km. do 10,16l. z medianą około 8,5l. No to chyba muszę z superbem do serwisu jechać, bo mi średnie z 25 tys. km wychodzi 8.1. Fabia średnio paliła o ponad litr mniej, ale przy jeździe bardziej dynamicznej już ta różnica topniała. > Jak pije turbo bardzo łatwo zobaczyć przyspieszając kilka razy do odcinki. Tylko że turbo ma to do siebie, że żyje bez przyspieszania do odcinki. Jak ktoś piłuje do odcinki, to mu turbo niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > a nie jest? próbowałeś rozkręcać kiedyś takie TSI? to jest koszmar każdego mechanika i serwisowanie > pogwarancyjne tego to będzie kosmos drogi kosmos Zresztą to celowe działanie producentów celowe, bo inaczej się nie opłaca. Nikomu, ani producentom, ani klientom. Bywasz na zachodzie, wiesz pewnie ile kosztuje roboczogodzina w warsztatach. Padnięty silnik, nawet jakby był łatwiejszy i prostszy w serwisowaniu, jest najczęściej po prostu nieopłacalny w naprawie dla klienta. Opycha się grata do Polski i kupuje następny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 > celowe, bo inaczej się nie opłaca. Nikomu, ani producentom, ani klientom. Bywasz na zachodzie, > wiesz pewnie ile kosztuje roboczogodzina w warsztatach. Padnięty silnik, nawet jakby był > łatwiejszy i prostszy w serwisowaniu, jest najczęściej po prostu nieopłacalny w naprawie dla > klienta. Opycha się grata do Polski i kupuje następny oczywiście, ja z tym nie mam problemu bo wiem jak na tym zarobic pieniądze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.