Skocz do zawartości

1.0 Ecoboost - test długodystansowy


RSSSS

Rekomendowane odpowiedzi

> Turbo żyje, turbo pije. Żeby tym normalnie jeździć inaczej się nie da.

octavia 1.4tsi (120KM) paliła sporo mniej hmm.gif

może ten silnik jest za mały do tego auta ?

co powoduje że faktycznie trzeba go mocno kręcić i stąd takie spalanie

oczywiście w trybie kapeluszniczym wyjdzie sporo mniej, tyle że kilka wyprzedzań na trasie i oszczędności banana-wave.gif

jestem ciekaw ile faktycznie te silniki wytrzymają, sądzę że jednak sporo więcej jak 150kkm palacz.gif

do tego trza szykować trzeci silnik ?

http://www.mobile.de/pl/marka/ford/model.../203657551.html

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...trzeba go mocno kręcić i stąd takie spalanie

Tak właśnie sądzę, że to z powodu konieczności użycia pełnego zakresu pracy turbosprężarki.

> oczywiście w trybie kapeluszniczym wyjdzie sporo mniej, tyle że kilka wyprzedzań na trasie i

> oszczędności

Dobrze wiem co to znaczy. Swoim 1,3T mogę jeździć jak najwolniejszy kapelusznik na rajdzie ekodrajwingowym i wtedy da się zejść do 6l/100km w trybie mieszanym ale wystarczy, że dwa, trzy razy depnę spod świateł i natychmiast średnia skacze do 8,5l.

Widać jak wskazówka opada.

wink.gif

> jestem ciekaw ile faktycznie te silniki wytrzymają, sądzę że jednak sporo więcej jak 150kkm

Myślę, że podobnie jak wysilone Diesle. Kilkaset tys. pociągną ale będą w międzyczasie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Więc najwidoczniej ja nie jeżdżę normalnie - tyle tylko, że niewielki odsetek kierowców jest ode

> mnie szybszy.

Zapewne? Mam tak samo. Z moim 2,2 NA 150KM właściwie nikt nie jest szybszy i jestem w stanie zejść do 5,5l. na trasie przy normalnej, przepisowej jeździe.

Tymczasem 1,3T 130KM nie jest w stanie zejść poniżej 6 nawet stosując wszelkie możliwe sztuczki ekodrajwingu.

Masa obu aut taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...

> Zapewne? Mam tak samo. Z moim 2,2 NA 150KM właściwie nikt nie jest szybszy i jestem w stanie zejść

> do 5,5l. na trasie przy normalnej, przepisowej jeździe.

> Tymczasem 1,3T 130KM nie jest w stanie zejść poniżej 6 nawet stosując wszelkie możliwe sztuczki

> ekodrajwingu.

> Masa obu aut taka sama.

A ja w 1.4 N/A o masie 300 kg mniejszej uzyskałem tylko litr mniejsze spalanie.

Tylko że teraz mowa jest o tym, jak redaktorzy traktowali focusa. Żeby mu wyrobić średnie 8,2 to naprawdę musieli się starać, skoro w również downsizingowym, większym silniku rozpędzającym więcej żelastwa uzyskuję mniejszy wynik. I jest to zdecydowanie nieemerycka jazda.

EDIT: I skoro nie możesz 1.3 zejść poniżej 6, to coś jest w nim popsutego. Ja 1.4 140 KM zszedłem na 4.7, przy dosyć dynamicznej trasie + trochę miasta, bez szczypania się miałem 5.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ilu 1-szych uzytkownikow dojedzie do takiego przebiegu?

Tak ale pierwszy użytkownik zazwyczaj chce auto sprzedać a nie zlomować... jak nie bedzie chetnych na II i III użytkownika to ten pierwszy bedzie miał wyższą utrate wartości - może nawet dramatycznie wyższą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak ale pierwszy użytkownik zazwyczaj chce auto sprzedać a nie zlomować... jak nie bedzie chetnych

> na II i III użytkownika to ten pierwszy bedzie miał wyższą utrate wartości - może nawet

> dramatycznie wyższą...

Jakos nie slychac, zeby te silniki padaly na potege...

Nawet 1,2 TSI z pierwszych lat nadal jezdza wink.gif

Smieszy mnie to dramatyzowanie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> EDIT: I skoro nie możesz 1.3 zejść poniżej 6, to coś jest w nim popsutego. Ja 1.4 140 KM zszedłem

> na 4.7, przy dosyć dynamicznej trasie + trochę miasta, bez szczypania się miałem 5.7

Jak wy to panowie robicie hmm.gif 5.7 przy dosc dynamicznej trasie hmm.gif ja zulietta 1.4 120 km jadac na tempomacie 70km/h zrobilem 5 l ,ale przy dosc dynamicznej trasie to 8 I wiecej ,takze podziwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wy to panowie robicie 5.7 przy dosc dynamicznej trasie ja zulietta 1.4 120 km jadac na

> tempomacie 70km/h zrobilem 5 l ,ale przy dosc dynamicznej trasie to 8 I wiecej ,takze

> podziwiam

Maks. osiągnąłem 6.7, ale to nową octavią, a ona jest naprawdę lekka.

Miasto bez korków + trasa 130-160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maks. osiągnąłem 6.7, ale to nową octavią, a ona jest naprawdę lekka.

> Miasto bez korków + trasa 130-160.

octavią przy dość dynamicznej jeździe w trasie spalanie wahało się od 6-7L (1.4 TSI)

8L to pali mój c-max, który waży ponad 1400kg, a octavia jest 200kg lżejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto dramatyzuje? Fakt jest bezsprzeczny że niektóre auta maja przy podobnych latach i przebiegu

> wieksza a niektóre mniejszaą utratę wartości....z czegoś to musi wynikać...

niekoniecznie z powodu ogolnie pojetej trwalosci.przykladowo starsze hyundaie mialy wieksza utrate wartosci niz francuzy mimo ze niezawodnoscia bily je przewaznie na glowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to w takim razie vw powinien zrezygnowac z silnikow diesla skoro ich benzyny tak malo pala

To głównie zasługa masy octavii. Z tego co wiem - 1.4 tsi jest najczęściej wybieranym silnikiem, pewnie również zamiast diesla.

A z dieslami to wiadomo - ich wybór nie musi być uzasadniony. Jak kupują, to się produkuje. Chociaż - jeżeli ktoś naprawdę jeździ dużo - to ten diesel w końcu się zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo

> paliwa ze zbiornika.

Paliwa ze zbiornika będzie tyle samo, bo zbiorniki mają identyczne. 1,0T pali mniej niż 1,6, jeździ lepiej i fajniej niż 1,6 bez dawania w palnik. Dlaczego miałby dostawać zadyszki? Bo ma mniejszą pojemność? Przecież ma taką samą moc i wyższy moment obrotowy, wcale nie trzeba go kręcić do 5 tys. obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo

> paliwa ze zbiornika.

Widzę kolejny hit wątek o spalaniu....... powtórzę poraz 100 ny - miałem TSi 1.2 w Octavi, nigdy więcej nie spaliła z całego zbiornika niż 7,4 l średnio spalała 6,5 najmniej poniżej 5 l , a Wam wszystko z T spala minimum 15 ..... grinser006.gif brawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę kolejny hit wątek o spalaniu....... powtórzę poraz 100 ny - miałem TSi 1.2 w Octavi, nigdy

> więcej nie spaliła z całego zbiornika niż 7,4 l średnio spalała 6,5 najmniej poniżej 5 l , a

> Wam wszystko z T spala minimum 15 ..... brawo

Moje 3.0 T spala w mieście 20, na trasie 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to w takim razie vw powinien zrezygnowac z silnikow diesla skoro ich benzyny tak malo pala

czemu, skoro się sprzedaje? Nie ma toto żadnych zalet, jest skomplikowane i klekocze, ale ludzie kupują, to producent sprzedaje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo

> paliwa ze zbiornika.

bzdura. Jest raczej odwrotnie. Silnik z T. ma dużo lepszą elastyczność, nie trzeba go wysoko kręcić i żeby wolnossącym 1.6 uzyskać taką dynamikę jak doładowanym 1.0, to trzeba go ciągle męczyć na wyższych obrotach. I spali sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie pali mniej. To mit. Dasz mu w palnik zeby jechał jak 1,6 i będzie co najmniej tyle samo

> paliwa ze zbiornika.

Po pierwsze, żeby jechał jak 1.6, nie trzeba dawać mu w palnik.

Po drugie, jakim cudem, po dawaniu w palnik i szybszej jeździe octavia 1.4 tsi spaliła mniej niż fabia 1.4 N/A?

Po trzecie, jakim cudem krowiasty superb 1.8 tsi przy dużo szybszej jeździe pali niecały litr więcej od fabii 1.4 N/A?

Ale to są fakty, a najwygodniej powtarzać, jak toto się psuje i że pali tyle co 3-litrowiec "bo to paaanie, turbo żyje, turbo pije". Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada za przyspieszenie, a moc za vmax. Teraz przerzucili się na mądrości odnośnie turbo.

BTW.

Wczorajsza trasa przez miasto (bez korków):

dystans 17 km

średnia prędkość 58 km/h

spalanie: 7.2

W palnik nie trzeba było dawać - po muśnięciu gazu przyspieszenie jak N/A powyżej 4000 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to są fakty, a najwygodniej powtarzać, jak toto się psuje i że pali tyle co 3-litrowiec "bo to

> paaanie, turbo żyje, turbo pije". Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada

> za przyspieszenie, a moc za vmax. Teraz przerzucili się na mądrości odnośnie turbo.

No i niech dalej tak gadają.

Przynajmniej za parę lat będe mógł sprzedać mojego N/A za w miarę dobre pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli moc nie odpowiada za vmax to znaczy że jest jakiś sposób żeby 50 KM Matiz pojechał 200? Albo

> Twoja Skoda 300?

octavia jezdzi 300. nie widziales foto z fotopstryka? superb pewnie ze 330 w takim razie poleci...

Polarny jest niereformowalny w swojej afirmacji do turbin. i z minimalnych różnic, dyktowanych głównie CO2, wcale nie "parametrami" robi "przepaść"... i tak to Superb 1.8 TSI- pali mniej niż TDI, przyspiesza lepiej niz 3 litrowe N/A smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i niech dalej tak gadają.

> Przynajmniej za parę lat będe mógł sprzedać mojego N/A za w miarę dobre pieniądze.

Żebyś tylko nie czekał za długo, bo jak rzeczywistość zweryfikuje te mity nt. downsizingu, to wtedy naprawdę poczujesz, co to jest utrata wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebyś tylko nie czekał za długo, bo jak rzeczywistość zweryfikuje te mity nt. downsizingu, to wtedy

> naprawdę poczujesz, co to jest utrata wartości.

konstrukcje skomplikowane serwisowo zawsze leciały mocno z ceny zlosnik.gif i dotyczy to każdego silnika nie tylko tych wykastrowanych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po drugie, jakim cudem, po dawaniu w palnik i szybszej jeździe octavia 1.4 tsi spaliła mniej niż

> fabia 1.4 N/A?

Przy szybkiej jeździe główną przyczyną oporów jest powietrze. Dlatego masa ma marginalne znaczenie przy takich różnicach.

T ma inaczej zestopniowaną skrzynię. Ma niższe obroty przy tej samej prędkości. Nawet przy prędkościach autostradowych pracuje na początku zakresu pracy turbosprężarki, kiedy jeszcze nie ma istotnie zwiększonego zużycia paliwa. Pracuje w zbliżonych warunkach jak NA.

Przy tej samej prędkości NA ma obroty większe o około tysiąc. Stąd większe zużycie paliwa.

> Po trzecie, jakim cudem krowiasty superb 1.8 tsi przy dużo szybszej jeździe pali niecały litr

> więcej od fabii 1.4 N/A?

Masz coś zepsute. Nie wiem w którym.

Jeśli zobaczyć wyniki ze sprintmotor to się okazuje, że po odrzuceniu wartości skrajnych, zużycie paliwa Fabii 1.4NA to od 5,5 do 8,7l./100km z medianą około 6,7l.

Dla Octavii 1.8TSI to odpowiednio od 7,3l./100km. do 10,16l. z medianą około 8,5l.

To dosyć wiarygodne źródło dla sporej zbiorowości aut.

Jak pije turbo bardzo łatwo zobaczyć przyspieszając kilka razy do odcinki. Widać jak wskazówka paliwa spada. W NA nie ma tak spektakularnych efektów ale i przyspieszenie jest mniej spektakularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez Polarny nic takiego nie napisal

> ech to czytanie ze zrozumieniem...

Tu

Quote:

Kiedyś tacy fachowcy pierniczyli że maks. moment odpowiada za przyspieszenie, a moc za vmax.


Skoro rozumiesz proszę przetłumacz. Chyba że "pierniczyli" znaczy u Ciebie co innego niż u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbina jakimś kosmicznym wynalazkiem nie jest. Czy każdy diesel oprócz tych kiludziesięcioletnich

> jest aż tak skomplikowany serwisowo?

a nie jest? próbowałeś rozkręcać kiedyś takie TSI? to jest koszmar każdego mechanika i serwisowanie pogwarancyjne tego to będzie kosmos ok.gif drogi kosmos ok.gif Zresztą to celowe działanie producentów zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> T ma inaczej zestopniowaną skrzynię. Ma niższe obroty przy tej samej prędkości. Nawet przy

> prędkościach autostradowych pracuje na początku zakresu pracy turbosprężarki, kiedy jeszcze

> nie ma istotnie zwiększonego zużycia paliwa.

Wiem, to było pytanie retoryczne dla mitomanów twierdzących że turbina paliwa nie oszczędzi.

> Masz coś zepsute. Nie wiem w którym.

> Jeśli zobaczyć wyniki ze sprintmotor to się okazuje, że po odrzuceniu wartości skrajnych, zużycie

> paliwa Fabii 1.4NA to od 5,5 do 8,7l./100km z medianą około 6,7l.

> Dla Octavii 1.8TSI to odpowiednio od 7,3l./100km. do 10,16l. z medianą około 8,5l.

No to chyba muszę z superbem do serwisu jechać, bo mi średnie z 25 tys. km wychodzi 8.1.

Fabia średnio paliła o ponad litr mniej, ale przy jeździe bardziej dynamicznej już ta różnica topniała.

> Jak pije turbo bardzo łatwo zobaczyć przyspieszając kilka razy do odcinki.

Tylko że turbo ma to do siebie, że żyje bez przyspieszania do odcinki.

Jak ktoś piłuje do odcinki, to mu turbo niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie jest? próbowałeś rozkręcać kiedyś takie TSI? to jest koszmar każdego mechanika i serwisowanie

> pogwarancyjne tego to będzie kosmos drogi kosmos Zresztą to celowe działanie producentów

celowe, bo inaczej się nie opłaca. Nikomu, ani producentom, ani klientom. Bywasz na zachodzie, wiesz pewnie ile kosztuje roboczogodzina w warsztatach. Padnięty silnik, nawet jakby był łatwiejszy i prostszy w serwisowaniu, jest najczęściej po prostu nieopłacalny w naprawie dla klienta. Opycha się grata do Polski i kupuje następny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> celowe, bo inaczej się nie opłaca. Nikomu, ani producentom, ani klientom. Bywasz na zachodzie,

> wiesz pewnie ile kosztuje roboczogodzina w warsztatach. Padnięty silnik, nawet jakby był

> łatwiejszy i prostszy w serwisowaniu, jest najczęściej po prostu nieopłacalny w naprawie dla

> klienta. Opycha się grata do Polski i kupuje następny

oczywiście, ja z tym nie mam problemu bo wiem jak na tym zarobic pieniądze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.