Skocz do zawartości

Polska dieslem stoi-jeździ!!??


yasq

Rekomendowane odpowiedzi

> Spróbuj, zobaczysz że jest różnica. Ja też jeździłem Fabią HTP, wspomnianym matizem i wiedziałem,

> czego mniej więcej się spodziewać, ale ten 1.0 EcoBoost naprawdę mnie pozytywnie zaskoczył.

A muszę spróbować... Jak będę miał uraz psychiczny, to Cię znajdę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłeś coś ciekawego?

oglądałem ładną kiłe w kielcach, fajne jasne wnętrze, zadbana ... niestety 2wd

na razie odpuściłem, nie sprzedam cmax'a za sensowną kase to zostaje w domu wink.gif

przy obecnych cenach LPG żal mi sprzedawać - 16zł/100km grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy obecnych cenach LPG żal mi sprzedawać - 16zł/100km

Żebyś wiedział. Do teściowej za 40 zł w obie strony to chyba nigdy nie jeździłem smile.gif

Oglądam te Kie z ciekawości i wybór jest niby duży. A patrzyłeś na Sorrento? Te mają 4x4 + reduktor i wyglądają nawet na tańsze. A są przeważnie lepiej wyposażone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem Fiestą EcoBoost 1.0 100KM. Też 3 cylindry, a byłem bardzo pozytywnie zaskoczony kulturą

> pracy silnika i przyjemnym dźwiękiem. A mam porównanie, bo miałem kiedyś matiza

Ja jeździłem akurat tą słabszą wersją peugeotowskiej 1.2 ponoć w tej 130 konnej ma być ciszej...ale nie chce mi się w to wierzyć furious.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żebyś wiedział. Do teściowej za 40 zł w obie strony to chyba nigdy nie jeździłem

najlepsze jak tankujesz do pełna, idziesz płacić a gość pyta "zbliżeniowo" grinser006.gif

> Oglądam te Kie z ciekawości i wybór jest niby duży. A patrzyłeś na Sorrento? Te mają 4x4 + reduktor

> i wyglądają nawet na tańsze. A są przeważnie lepiej wyposażone.

za duże, szukam czegoś zgrabnego tak w okolicy 4.2-4.4m

zupełnie wystarczyło by mi yeti, zwłaszcza że już pojawiają się instalacje do TSI wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za duże, szukam czegoś zgrabnego tak w okolicy 4.2-4.4m

Trochę większe od Sportage ale to porządne auta na ramie. Nie wiedziałem że to takie tanie bo bym raczej tego szukał.

> zupełnie wystarczyło by mi yeti, zwłaszcza że już pojawiają się instalacje do TSI

Yeti są fajne ale już miałem eksperymentalną instalacje i więcej nie chce smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>(...) raz jechałem Fabią 1.4 TDI (i tu i tam trzy cylindry) i

> nigdy więcej nie kupię trzycilndrowca. Ba, nawet nie wsiądę. Przepraszam, jestem miłośnikiem

> motoryzacji i pewnych rzeczy nie mogę tolerować.

o to, to, to.

Wsiadłem niedawno do takiej Fabii 1.4 i zastanawiałem się jak można to było kupić jako nowe? Chyba nie jeżdżąc z tym silnikiem na jeździe próbnej. Ursus C330 z lat 80-tych ub. wieku miał lepszą kulturę pracy hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> limit 50zł na płatności zbliżeniowe jest niejakim problemem w przypadku tankowania do pełna,

Nie ma limitu 50zł na płatności zbliżeniowe.

Jest limit 50zł na płatności bez podawania kodu PIN. A to dwie różne sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raz jechałem Fabią 1.4 TDi i całkiem zrywne to jest

Gdzie zrywna? icon_eek.gif 15 sekund do setki i Vmax 160 to "zrywna"? Osiągi na poziomie Matiza. To w ogóle nie jedzie! Zrobiłem tym 700 km i do tej pory po latach drży mi powieka, jak przypomnę sobie to traumatyczne przeżycie.

> Po drugie bardzo mało pali

Fakt. To jedyny plus tego silnika. Ale trzeba być masochistą, żeby ten jeden jedyny mały plusik przesłonił wszystkie minusy tej zbrodni motoryzacyjnej.

Edit: Ten filmik to ściema. Silnik po ostrym tuningu albo jeszcze coś. Nie ma szans, by 70KM rozpędziły Fabię do 100 km/h w ciągu 10 sekund. Producent podaje 15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki, nawet nie wiedziałem

Nawet sprzedawcy w sklepach czasem nie wiedzą. ok.gif

A tak jest po prostu szybciej. Zbliżeniowo identyfikuje kartę zamiast wsadzania chipa w czytnik a potwierdzasz normalnie PINem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Edit: Ten filmik to ściema. Silnik po ostrym tuningu albo jeszcze coś. Nie ma szans, by 70KM

> rozpędziły Fabię do 100 km/h w ciągu 10 sekund. Producent podaje 15.

Obejrzyj inne filmiki 0-100 km/h 1.4 TDI. Ten silnik jest żwawy, tylko trzeba mocno wciskać pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obejrzyj inne filmiki 0-100 km/h 1.4 TDI. Ten silnik jest żwawy, tylko trzeba mocno wciskać pedał

> gazu.

Nie ma szans, by przekroczyć dane producenta. A to jest 15 sekund do 100, co moim zdaniem i tak jest zbyt optymistyczne. Jeździłem tym, to muł na poziomie 1.9 SDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o to, to, to.

> Wsiadłem niedawno do takiej Fabii 1.4 i zastanawiałem się jak można to było kupić jako nowe? Chyba

> nie jeżdżąc z tym silnikiem na jeździe próbnej. Ursus C330 z lat 80-tych ub. wieku miał lepszą

> kulturę pracy

To jest wersja specjalnie dla PH. Żeby pracowali a nie siedzieli w aucie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko jaki jest sens platnosci zblizeniowej skoro trzeba wpisywac PIN?

Wyjmuję kartę, zbliżam i od razu wkładam z powrotem do portfela/dokumentów, po czym spokojnie wpisuję PIN (i tak trochę czasu mija, bo jest to transakcja online).

Jest wyraźnie i szybciej i wygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze jest taki tyci, aczkolwiek bardzo irytujący fakt

> większość nowych benzyn, takich 120-130 KM to są już downsizingowe silniki z reguły 3 cylindrowe

> i....brzmi to jak matiz albo tico

Ford to chyba nie większość ?

Czy jeszcze ktoś ma 3 cylindry w tych mocach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jeździłem. Ale miałem Fabię 1.2 HTP i raz jechałem Fabią 1.4 TDI (i tu i tam trzy cylindry) i

> nigdy więcej nie kupię trzycilndrowca. Ba, nawet nie wsiądę. Przepraszam, jestem miłośnikiem

> motoryzacji i pewnych rzeczy nie mogę tolerować.

Porównujesz 2 odległe galaktyki ok.gif

Ogolnie powinien być zakaz wypowiadania się na temat czegoś o czym nie ma się pojęcia zlosnik.gif

Bo potem ktoś to czyta i spać nie może, bo właśnie zamówił sobie 1.0 ecoboost zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle przejechałem w zeszłym roku i nawet bym nie pomyślał o dieslu.

A ja przejeżdżam 12 - 14 000 km rocznie. Od pół roku dieslem. wink.gif

Nie dlatego, że jestem fanem, tylko po prostu rynek aut używanych jest, jaki jest.

> Turbobenzyna w Bravo pali mi średnio 7l/100km. Ile by mi palił

> diesel? Raczej nie poniżej 5 Myślę, że realnie by wyszło z 1,5 litra różnicy,

W Golfie htb średnie spalanie z kilkudziesięciu tysięcy miałem na poziomie 7,6, w Lagunie kombi, czyli aucie o klasę większym, cięższym i o połowę mocniejszym mam na razie spalanie 6,3 (z ok. 6000 km), więc różnica mogłaby być większa.

> Za tyle na pewno nie zdecydowałbym się słuchać klekotu, czuć wibracji,

> telepania przy odpalaniu, czyścic EGRy, dłużej marznąć zimą, ani na inne takie atrakcje

Marznięcie to już chyba przeszłość, klekotu nie słyszę, bo siedzę w środku, telepania nie odczuwam. O reszcie nie mam prawa się wypowiadać, wink.gif

Ale jak szukałem auta to wolałem benzynę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma szans, by przekroczyć dane producenta. A to jest 15 sekund do 100, co moim zdaniem i tak

> jest zbyt optymistyczne. Jeździłem tym, to muł na poziomie 1.9 SDI.

Porownujesz wolnossaka do turbo i mówisz że ma taką samą dynamikę, więc uważam że jeździłeś zepsutym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak benzyny za 200pln zatankuję, czemu niby zbliżeniowo nie mam zapłacić? Co w tym fascynującego?

a pytają czy zbliżeniowo ?

myślę że doskonale wiesz, jak i inni przedpiszcy że chodziło o transakcje bez podawania pin'u 270751858-jezyk.gif

i za litr płacę 1.64 palacz.gif

choć i tak wolę tankowanie diesla ... na flote grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Producent podaje 14.8 do setki. Jaka dynamika? Jeździłem tym i benzyna 1.4 N/A w tejże Fabii

> jedzie o wiele lepiej.

hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Ja już się poddaję. O ile nie neguję tego, ze kultura pracy tego silnika jest zerowa, to w życiu nie zgodzę się, że te silniki mają taką dynamikę jak 1.4 benzyna lub 1.9SDI.

1.4 TDI moment 195Nm

1.4 noPb 132Nm

1.9 SDI 125Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Producent podaje 14.8 do setki. Jaka dynamika?

Ale po co więcej? I tak stoisz za nim w korku, albo przed jak mu się uda wyprzedzić? Na autostradzie za chwilę dogonisz hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif. No po co więcej? biglaugh.gif. Ja jak nie mogę się wbić na dwupasmówkę, to liczę na to że ma przynajmniej lepsze hamulce hehe.gifok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to na "prestiżu" po 2010 roku porównajmy:

> 2.0 TDI 170 KM vs 1.4 i 1.8 TSI 160 KM

> 7,05 vs 8,18

> Troche mała próba na noPb, bo jak wiadomo prestiż = TDI

> No to może nową octavię będzie prościej, zero prestiżu ale auto spore gabarytowo:

> 1.6 i 2.0 TDI: 105 -140 KM vs 1.2 i 1.4 TSI: 105-140 KM

> 5,43 vs 6,53

> Próba duża w obu przypadkach.

Tylko ze tam automat to nie automat a w vw sie chyba psuje co tylko moze. Poczekam jeszcze z 5 lat jak skończą eksperymenty na klientach to moze kupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.