wujek Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Od tego są diagności. A co diagnosta zobaczy? Zaczalbym od karania za wykonywanie uslugi wyciecia DPF. Dajmy na to kara 10k. + Taka sama kara za brak DPF. Pytanie jak to okreslic? Pewnie trzeba sie podpiac pod zlacze diagnostyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > A co diagnosta zobaczy? Zaczalbym od karania za wykonywanie uslugi wyciecia DPF. Dajmy na to kara > 10k. + Taka sama kara za brak DPF. Pytanie jak to okreslic? Pewnie trzeba sie podpiac pod > zlacze diagnostyczne. Diagnosta ogląda auto od spodu, wycięty DPF chyba widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Tak sobie pomyślałem - jeśli oparta na roku rejestracji, to po kiego kolejna nalepka ? Przecież na > szybie jest nalepka z nr rejestracyjnym, każdy policjant, strasznik miejski czy inny > mandatodawca może sobie sprawdzić w systemie, jaka jest data pierwszej rejestracji tego > pojazdu. 1. Bo żaden taki system w Polsce nie działa prawidłowo. 2. Bo ktoś musi produkować te nalepki i na tym zarabiać. > Druga sprawa - po co trąbić o projekcie, który nie ma żadnych szans na uchwalenie ? Przecież nie > zdążą do końca kadencji parlamentu, a z końcem kadencji wszystkie niezakończone projekty idą > do kosza. Żeby o rządzących mówili. Nie będzie wrażenia, że nic nie robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Diagnosta ogląda auto od spodu, wycięty DPF chyba widać? Z tego co wiem najczęściej się nie wycina lecz wybebesza, zostawiając samą puszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Diagnosta ogląda auto od spodu, wycięty DPF chyba widać? zależy od auta- w moim jest ukryty przed silnikiem za osłoną termiczną- mogę tam wstawić czajnik z kubkiem herbaty i nikt nie zauważy, poza tym silnik ma osłonę od dołu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > 2. Bo ktoś musi produkować te nalepki i na tym zarabiać. W radiu trąbili ,że nalepka 10zł .Potem okaże się ,że(a jakże )nalepka bedzie powiązana w dziwny sposób z właścicielem lub nr rejestracyjnym.Kręci się ?Kręci No ale to przecież tylko 10 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Z tego co wiem najczęściej się nie wycina lecz wybebesza, zostawiając samą puszkę. Żeby sprawdzić wystarczy porządnie nacisnąć gaz. Nie ma siły żeby bez DPFa nie zakopciło. A sprawdzić można w bazie po VINie. Tylko trzeba chcieć. A z tym w PL jest największy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Żeby sprawdzić wystarczy porządnie nacisnąć gaz. Nie ma siły żeby bez DPFa nie zakopciło. A > sprawdzić można w bazie po VINie. Tylko trzeba chcieć. A z tym w PL jest największy problem. Jak złapią z parędziesiąt diagnostów na takich wałkach (wystarczy banalna prowokacja) i pójda siedzieć, albo zapłacą z 50 kzł kary, to reszta się szybko nauczy robić przeglądy rzetelnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > 1. Bo żaden taki system w Polsce nie działa prawidłowo. Wszystko co państwowe, musi działać żle .... > 2. Bo ktoś musi produkować te nalepki i na tym zarabiać. Ch... d... i kamieni kupa, a lody trzeba kręcić ... w tym teoretycznym państwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Jak złapią z parędziesiąt diagnostów na takich wałkach (wystarczy banalna prowokacja) i pójda > siedzieć, albo zapłacą z 50 kzł kary, to reszta się szybko nauczy robić przeglądy rzetelnie Kiedyś tu pisałem, że chciałem aby mi diagnosta spaliny zbadał. Tak, z ciekawości. Odpowiedział, że "Paaaaanie, to trzeba rozgrzać silnik i takie tam". Jednym słowem zasugerował niezawracanie doopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Kiedyś tu pisałem, że chciałem aby mi diagnosta spaliny zbadał. Tak, z ciekawości. Odpowiedział, że > "Paaaaanie, to trzeba rozgrzać silnik i takie tam". Jednym słowem zasugerował niezawracanie > doopy. A mi zawsze bada. Bez proszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Gorzej... na miasto nie wyjedzie połowa autobusów miejskich płonne nadzieje, tabor w miejskich zakład komunikacji miejskiej się o niebo lepiej przedstawia niż się wielu osobom zdaje. Jak się zakończyło podróże na etapie małolata gdzie berljety i ikarusy królowały bądź mercedesy czy many z niemieckiego mzk to można miło się rzoczarować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > A mi zawsze bada. Bez proszenia. Mnie też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > płonne nadzieje, tabor w miejskich zakład komunikacji miejskiej się o niebo lepiej przedstawia niż > się wielu osobom zdaje. Jak się zakończyło podróże na etapie małolata gdzie berljety i ikarusy > królowały bądź mercedesy czy many z niemieckiego mzk to można miło się rzoczarować W Krakowie chyba zdecydowana większość autobusów MPK spełnia Euro 4 i 5. Prywatne busy - tak, to masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > W Krakowie chyba zdecydowana większość autobusów MPK spełnia Euro 4 i 5. Prywatne busy - tak, to > masakra duże miasta naprawdę mają niezły tabor, sporo kasy w to zainwestowały i sporo kasy ze środków unijnych na ten cel pozyskały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > duże miasta naprawdę mają niezły tabor, sporo kasy w to zainwestowały i sporo kasy ze środków > unijnych na ten cel pozyskały Rzadko jeżdżę MPK, ale jak ostatnio jechałem, to był to jakiś Solaris hybryda czy jakoś tak Wypasiony autobus, cichy, klimatyzacja, monitory jakieś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2015 > Rzadko jeżdżę MPK, ale jak ostatnio jechałem, to był to jakiś Solaris hybryda czy jakoś tak > Wypasiony autobus, cichy, klimatyzacja, monitory jakieś w Gdyni jeżdżą solarisy na CNG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 3 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 (edytowane) Ekostref jednak nie będzie. Szkoda, trochę złomu poszłoby jako wkład do pieców hutniczych. link Edytowane 3 Lipca 2015 przez Miromat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Ekostref jednak nie będzie. Szkoda, trochę złomu poszłoby jako wkład do pieców hutniczych. link Ale też dużo ludzi byłoby skrzywdzonych tylko dlatego, że mają ropniaka z wcześniejszych lat produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Ale też dużo ludzi byłoby skrzywdzonych tylko dlatego, że mają ropniaka z wcześniejszych lat produkcjiA pomyślałeś o ludziach skrzywdzonych wdychaniem sadzy z tych diesli? mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 A pomyślałeś o ludziach skrzywdzonych wdychaniem sadzy z tych diesli? mar00ha Napisane z szopy na węgiel Temat jest trochę bardziej złożony, mi akurat chodziło o niewłaściwe potraktowanie podziału na strefy uzleżnione od roku rejestracji a nie od norm spalania, np skoda octavia jeden silnik wkładała przez ok 10 lat, auta miesciły by się w 2 grupach a spalanie takie samo. A co do sadzy, mieszkam w mieście i uważam, że jak komuś przeszkadza zanieczyszczone powietrze to niech zamieszka na wsi i tam uprawia gospodarkę, a o czyściejsze powietrze trzeba zadbać z głową a nie wymuszać na ludziach bezsensowe przepisy, które miały spowodować tylko wyciąganie od nas dodatkowej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 > 3/4 autobusów w PKS nie wjedzie do miast. Gorzej... na miasto nie wyjedzie połowa autobusów miejskich chyba jaj sobie robisz, śmiem twierdzić, że dawno nie jeździłeś taborem MZK-a. Sporo go już wymienili na taki który Euro 5 łapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 chyba jaj sobie robisz, śmiem twierdzić, że dawno nie jeździłeś taborem MZK-a. Sporo go już wymienili na taki który Euro 5 łapie.Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa... jeżdżę dużo po 3mieście i widzę tabor. Od kilku lat nie spotkałem autobusu który zostawiałby za sobą chmurę dymu chociażby przy ruszaniu, za to osobówki jak najbardziej, szczególnie tej jedynej marki uwielbiane przez Polaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa... Wjada wszystkie, bo taki zakaz nie bedzie pewnie dotyczyl transportu publicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Wjada wszystkie, bo taki zakaz nie bedzie pewnie dotyczyl transportu publicznego.Pewnie tak... ale powinno się być konsekwentym - jak wszyscy to wszyscy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Pewnie tak... ale powinno się być konsekwentym - jak wszyscy to wszyscy. Wg mnie nie, w miescie transport publiczny powinien miec priorytet Z reszta im mniej starych diesli na ulicach tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 jeżdżę dużo po 3mieście i widzę tabor. Od kilku lat nie spotkałem autobusu który zostawiałby za sobą chmurę dymu chociażby przy ruszaniu, za to osobówki jak najbardziej, szczególnie tej jedynej marki uwielbiane przez Polaków.Halo, chwila. Mowimy o Euro 5, to dla ciężarowych/autobusów jest 2010/2011 rok. Akurat w Gdansku niewiele jest autobusów nowszych niż 5 lat - ostatnio byłem we Wrzeszczu i miałem okazję poobserwować tabor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Ekostref jednak nie będzie. Szkoda, trochę złomu poszłoby jako wkład do pieców hutniczych. Nie mogę się powstrzymać od napisania "a nie mówiłem" ? Za dużo głosów by PO straciła - ma ich tak mało, że dalsza utrata może skończyć się pod progiem - głosy urzędników i rodzin mogą nie wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Wg mnie nie, w miescie transport publiczny powinien miec priorytet Z reszta im mniej starych diesli na ulicach tym lepiej. Priorytet ok. Ale jak już wprowadzamy strefy ekologiczne i wyłączamy z nich największych trucicieli to coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 a o czyściejsze powietrze trzeba zadbać z głową Czyli jak? mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 (edytowane) Czyli jak? mar00ha Napisane z szopy na węgiel Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, dopłacać do likwidacji pieców węglowych, zmiany zasilania autobusów na ekologiczne np. gaz, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, tylko, że za nie trzeba zapłacic a nasze kochane państwo chce jeszcze od nas wyciągnąć a nie dopłacać a wszystko dzięki ekologii. Mimo, że b. lubię jeździć autem, ostatnio będąc parę dni w Warszawie, jeździłem metrem i autobusami bo mi się to po prostu b. opłacało, więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę). Edytowane 3 Lipca 2015 przez dobromir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę) Takie samo mam wrażenie po pobycie w Barcelonie. Zorganizowany, zintegrowany transport publiczny za rozsądną cenę i nie chcę jeździć autem po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, dopłacać do likwidacji pieców węglowych, zmiany zasilania autobusów na ekologiczne np. gaz, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, tylko, że za nie trzeba zapłacic a nasze kochane państwo chce jeszcze od nas wyciągnąć a nie dopłacać a wszystko dzięki ekologii. Mimo, że b. lubię jeździć autem, ostatnio będąc parę dni w Warszawie, jeździłem metrem i autobusami bo mi się to po prostu b. opłacało, więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę).A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi? Ja nie truję. Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie, swoją rodzinę, sąsiadów i resztę społeczeństwa. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi? Ja nic nie chcę, bo nie mam do tego prawa, ja napisałem rozwiązania jakie stosuje się w normalnych krajach, gdzie dba się o swoich obywateli a nie napuszcza jednych na drugich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, ............ ale że czym ci ludzie mają wtedy parkować? Autobusem MZK? Tramwajem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemosabe Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 (edytowane) > Głupio że klasyfikacja oparta wyłącznie na roku rejestracji Tak sobie pomyślałem - jeśli oparta na roku rejestracji, to po kiego kolejna nalepka ? Przecież na szybie jest nalepka z nr rejestracyjnym, każdy policjant, strasznik miejski czy inny mandatodawca może sobie sprawdzić w systemie, jaka jest data pierwszej rejestracji tego pojazdu. Druga sprawa - po co trąbić o projekcie, który nie ma żadnych szans na uchwalenie ? Przecież nie zdążą do końca kadencji parlamentu, a z końcem kadencji wszystkie niezakończone projekty idą do kosza. Cytat z podlinkowanego artykułu: "odpowiednią nalepkę. Ma ona kosztować 10 zł." Ile jest samochodów w Polsce? Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi Edit: Doczytałem wątek do końca i okazuje się że niepotrzebnie wcześniej pisałem Edytowane 3 Lipca 2015 przez KemoSabe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 (edytowane) A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi? Ja nie truję. Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie, Napisz do NFZ-tu, żeby z Twoich składek nie opłacali np. leczenia onkologicznego, bo Ty nie chorujesz na raka... a ci, co jednak zachorowali, to widocznie nie dbali o siebie. Edytowane 3 Lipca 2015 przez romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 ale że czym ci ludzie mają wtedy parkować? Autobusem MZK? Tramwajem? Przecież to proste często już stosowane, mieszkasz pod miastem, dojeżdżasz do granic miasta, parkujesz na darmowym parkingu a dalej jedziesz sobie do pracy komunikacją mejską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Napisz do NFZ-tu, żeby z Twoich składek nie opłacali np. leczenia onkologicznego, bo Ty nie chorujesz na raka... a ci, co jednak zachorowali, to widocznie nie dbali o siebie.Niektórzy chorzy na raka chorują dzięki starym dieslom, bo wdychali miotaną przez nie sadzę. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 (edytowane) Przecież to proste często już stosowane, mieszkasz pod miastem, dojeżdżasz do granic miasta, parkujesz na darmowym parkingu a dalej jedziesz sobie do pracy komunikacją mejskąA no to chyba ze tak Ale nie napisałeś że chodzi o park & ride. Ciekawe kiedy w PL pOsły wymyśla taka "innowacyjne" rozwiązanie i wpadną na to ze jest to świetne rozwiązanie żeby się pozbyć ruchu z centrów miast...... Edytowane 3 Lipca 2015 przez PiQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 4 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2015 > Wszędzie będą mogły poruszać się tylko samochody benzynowe i najnowsze diesle. > ekostrefy Byyyyyło... Głupio że klasyfikacja oparta wyłącznie na roku rejestracji zamiast na normie czystości spalin, którą dany samochód spełnia. Może i glupio, ale opierać się w PL na normie modelu jeszcze głupiej. Prawie każdy wycina DPF i tym podobne. Smród zza diesli jest nie do zniesienia nie raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GoldFinger Napisano 4 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2015 A no to chyba ze tak Ale nie napisałeś że chodzi o park & ride. Ciekawe kiedy w PL pOsły wymyśla taka "innowacyjne" rozwiązanie i wpadną na to ze jest to świetne rozwiązanie żeby się pozbyć ruchu z centrów miast......Do czego w tym rozwiązaniu są potrzebni posłowie? Parking pod miastem, strefy płatnego parkowania czy też buspasy są gestii raczej lokalnych samorządów i nie potrzeba do tego sejmu. A że są to niepopularne decyzję to rzadko podejmowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 > A będziesz po ścisłym centrum jeździł? Bo raczej nie, wiec wg mnie bezsensu. Jeszcze nie wiem. Ale warto sprawdzić. Śmieszy mnie tez to, że w listopadzie przejeżdżałem przez środek Hamburga samochodem teściowej, bo jechaliśmy odebrać swój nowy autobus rodzinny. No i oczywiście plakietki żadnej nie miałem. W Hamburgu nie masz strefy. Wiem bo często jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Niektórzy chorzy na raka chorują dzięki starym dieslom, bo wdychali miotaną przez nie sadzę. mar00ha Napisane z szopy na węgiel Nie każdy rak spowodowany jest spalinami z diesela. A co z papierosami i zanieczyszczeniami z przemysłu? Co z azbestowymi blokami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 (edytowane) Nie każdy rak spowodowany jest spalinami z diesela. A co z papierosami i zanieczyszczeniami z przemysłu? Co z azbestowymi blokami? To teraz jak zachorujesz zamiast cię leczyć powinni najpierw przeprowadzić dogłębną analizę, która trucizna była przyczyną twojej choroby? Żeby potwierdzić twoją teorię. Nie widzisz tu absurdu? Ważne jest, że spaliny powodują raka. I to powinno wystarczyć. Azbest został już wyeliminowany z budownictwa, palenie papierosów zakazane w miejscach publicznych. Przemysł płaci ogromne kary za zanieczyszczanie środowiska, więc też ogranicza emisję zanieczyszczeń. Czas wziąć się za trujące samochody, bo są kolejnym elementem tego łańcucha. I nie należy patrzeć, że biednych pozbawi się aut. Tu muszą decydować wartości wyższego rzędu - zdrowie społeczeństwa. Konstytucja nie gwarantuje nikomu posiadania samochodu. Więc jak go nie będzie stać na odpowiednie auto to trudno - będzie jeździł komunikacją publiczną. Tak jak większości nie stać na prywatny samolot, więc latają liniami lotniczymi. I z tego powodu raczej nikt nie ubolewa. Edytowane 10 Lipca 2015 przez Miromat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie, swoją rodzinę, sąsiadów i resztę społeczeństwa. mar00ha Sadzisz to waćpan komunały, Twoje auto jest o ile się nie mylę na tyle nietrwałe że jego wymuszona przyśpieszona utylizacja spowoduje że jego bilans dla planety wypadnie gorzej niż 40 letniego smołucha W123 200D. Taka jest prawda. To o co dbasz to swoja wygoda w najblizszym otoczeniu, nie ogólny bilans. Twoja sprawa, ale nazywajmy rzeczy po imieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Tym gorzej. 40-letni W123 już od 40 lat jeździ po miastach i ładuje w płuca niewinnych mieszkańców mikroskopijną sadzę. Utylizacja nie ma tu nic do rzeczy, jako niewpływająca na zamulanie płuc sadzą. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Zamula za to innymi związkami plus rozsiewa po okolicy czy tam po afryce resztki które z niej zostały. Bilans niestety jest jaki jest i tego nie zmienisz. Z punktu widzenia czysto ekologicznego lepiej byłoby gdybyśmy jeździli samochodami po naszych ojcach i dziadkach a doprodukowywali jedynie niezbędną ilość nowych. Wymiana autek co 3 lata to ekologia jak z koziej trąba. No ale jak widać poprawia samopoczucie bo przecież JA mam czyściej. I trawnik też ładny mam. Hipokryzja do kwadratu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 10 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 (edytowane) Tym gorzej. 40-letni W123 już od 40 lat jeździ po miastach i ładuje w płuca niewinnych mieszkańców mikroskopijną sadzę. Utylizacja nie ma tu nic do rzeczy, jako niewpływająca na zamulanie płuc sadzą. mar00ha oho. po ostatnich doniesieniach nt szkodliwości diesla, pseudoekolodzy dostali w łapę nowy demagogiczny oręż... i "niewinni mieszkańcy" jeżdzący dieslami z DPF są niewinni w mieście, ale WINNI w ogólnym rozrachunku... bo gdzieś, ktoś oberwał po płucach za wyprodukowanie ich "rozkładającego" się 3-4 lata współczesnego samochodu. inna kwestia to fakt, że np w przypadku warszawy, 80% zanieczyszczeń pochodzi spoza miasta... czyli kombinowanie z ekostrefą tutaj, to leczenie problemu tam gdzie go praktycznie nie ma... co innego w Krakowie, gdzie lokalne zanieczyszczenia są dużym %. Edytowane 10 Lipca 2015 przez jimbo22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.