Skocz do zawartości

Ekostrefy w miastach


Miromat

Rekomendowane odpowiedzi

> A co diagnosta zobaczy? Zaczalbym od karania za wykonywanie uslugi wyciecia DPF. Dajmy na to kara

> 10k. + Taka sama kara za brak DPF. Pytanie jak to okreslic? Pewnie trzeba sie podpiac pod

> zlacze diagnostyczne.

Diagnosta ogląda auto od spodu, wycięty DPF chyba widać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie pomyślałem - jeśli oparta na roku rejestracji, to po kiego kolejna nalepka ? Przecież na

> szybie jest nalepka z nr rejestracyjnym, każdy policjant, strasznik miejski czy inny

> mandatodawca może sobie sprawdzić w systemie, jaka jest data pierwszej rejestracji tego

> pojazdu.

1. Bo żaden taki system w Polsce nie działa prawidłowo.

2. Bo ktoś musi produkować te nalepki i na tym zarabiać. zlosnik.gif

> Druga sprawa - po co trąbić o projekcie, który nie ma żadnych szans na uchwalenie ? Przecież nie

> zdążą do końca kadencji parlamentu, a z końcem kadencji wszystkie niezakończone projekty idą

> do kosza.

Żeby o rządzących mówili. Nie będzie wrażenia, że nic nie robią.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diagnosta ogląda auto od spodu, wycięty DPF chyba widać?

zależy od auta- w moim jest ukryty przed silnikiem za osłoną termiczną- mogę tam wstawić czajnik z kubkiem herbaty i nikt nie zauważy, poza tym silnik ma osłonę od dołu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Bo ktoś musi produkować te nalepki i na tym zarabiać.

W radiu trąbili ,że nalepka 10zł .Potem okaże się ,że(a jakże )nalepka bedzie powiązana w dziwny sposób z właścicielem lub nr rejestracyjnym.Kręci się ?Kręci ok.gif No ale to przecież tylko 10 zł hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co wiem najczęściej się nie wycina lecz wybebesza, zostawiając samą puszkę.

Żeby sprawdzić wystarczy porządnie nacisnąć gaz. Nie ma siły żeby bez DPFa nie zakopciło. A sprawdzić można w bazie po VINie. Tylko trzeba chcieć. A z tym w PL jest największy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby sprawdzić wystarczy porządnie nacisnąć gaz. Nie ma siły żeby bez DPFa nie zakopciło. A

> sprawdzić można w bazie po VINie. Tylko trzeba chcieć. A z tym w PL jest największy problem.

Jak złapią z parędziesiąt diagnostów na takich wałkach (wystarczy banalna prowokacja) i pójda siedzieć, albo zapłacą z 50 kzł kary, to reszta się szybko nauczy robić przeglądy rzetelnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak złapią z parędziesiąt diagnostów na takich wałkach (wystarczy banalna prowokacja) i pójda

> siedzieć, albo zapłacą z 50 kzł kary, to reszta się szybko nauczy robić przeglądy rzetelnie

Kiedyś tu pisałem, że chciałem aby mi diagnosta spaliny zbadał. Tak, z ciekawości. Odpowiedział, że "Paaaaanie, to trzeba rozgrzać silnik i takie tam". Jednym słowem zasugerował niezawracanie doopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gorzej... na miasto nie wyjedzie połowa autobusów miejskich

płonne nadzieje, tabor w miejskich zakład komunikacji miejskiej się o niebo lepiej przedstawia niż się wielu osobom zdaje. Jak się zakończyło podróże na etapie małolata gdzie berljety i ikarusy królowały bądź mercedesy czy many z niemieckiego mzk to można miło się rzoczarować hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> płonne nadzieje, tabor w miejskich zakład komunikacji miejskiej się o niebo lepiej przedstawia niż

> się wielu osobom zdaje. Jak się zakończyło podróże na etapie małolata gdzie berljety i ikarusy

> królowały bądź mercedesy czy many z niemieckiego mzk to można miło się rzoczarować

W Krakowie chyba zdecydowana większość autobusów MPK spełnia Euro 4 i 5. Prywatne busy - tak, to masakra no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Krakowie chyba zdecydowana większość autobusów MPK spełnia Euro 4 i 5. Prywatne busy - tak, to

> masakra

duże miasta naprawdę mają niezły tabor, sporo kasy w to zainwestowały i sporo kasy ze środków unijnych na ten cel pozyskały ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> duże miasta naprawdę mają niezły tabor, sporo kasy w to zainwestowały i sporo kasy ze środków

> unijnych na ten cel pozyskały

Rzadko jeżdżę MPK, ale jak ostatnio jechałem, to był to jakiś Solaris hybryda czy jakoś tak icon_eek.gif Wypasiony autobus, cichy, klimatyzacja, monitory jakieś ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Ale też dużo ludzi byłoby skrzywdzonych tylko dlatego, że mają ropniaka z wcześniejszych lat produkcji

A pomyślałeś o ludziach skrzywdzonych wdychaniem sadzy z tych diesli?

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomyślałeś o ludziach skrzywdzonych wdychaniem sadzy z tych diesli?

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

Temat jest trochę bardziej złożony, mi akurat chodziło o niewłaściwe potraktowanie podziału na strefy uzleżnione od roku rejestracji a nie od norm spalania, np skoda octavia jeden silnik wkładała przez ok 10 lat, auta miesciły by się w 2 grupach a spalanie takie samo. A co do sadzy, mieszkam w mieście i uważam, że jak komuś przeszkadza zanieczyszczone powietrze to niech zamieszka na wsi i tam uprawia gospodarkę, a o czyściejsze powietrze trzeba zadbać z głową a nie wymuszać na ludziach bezsensowe przepisy, które miały spowodować tylko wyciąganie od nas dodatkowej kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3/4 autobusów w PKS nie wjedzie do miast.

Gorzej... na miasto nie wyjedzie połowa autobusów miejskich tongue.gif

chyba jaj sobie robisz, śmiem twierdzić, że dawno nie jeździłeś taborem MZK-a. Sporo go już wymienili na taki który Euro 5 łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jaj sobie robisz, śmiem twierdzić, że dawno nie jeździłeś taborem MZK-a. Sporo go już wymienili na taki który Euro 5 łapie.

Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa...

jeżdżę dużo po 3mieście i widzę tabor. Od kilku lat nie spotkałem autobusu który zostawiałby za sobą chmurę dymu chociażby  przy ruszaniu, za to osobówki jak najbardziej, szczególnie tej jedynej marki uwielbiane przez Polaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaaaaasne. MZK jeżdżę dość często. O ile mi wiadomo, to MZK Bydgoszcz ma najnowszy tabor w Polsce i składają się na niego 82 autobusy z Euro 4/5/6 oraz 81 autobusów z Euro 3/2/1. Obawiam się w takim razie, że jeśli u mnie będzie mogła w wjechać do centrum połowa, to w innych miastach wjedzie mniej niż połowa...

 

Wjada wszystkie, bo taki zakaz nie bedzie pewnie dotyczyl transportu publicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę dużo po 3mieście i widzę tabor. Od kilku lat nie spotkałem autobusu który zostawiałby za sobą chmurę dymu chociażby przy ruszaniu, za to osobówki jak najbardziej, szczególnie tej jedynej marki uwielbiane przez Polaków.

Halo, chwila. Mowimy o Euro 5, to dla ciężarowych/autobusów jest 2010/2011 rok. Akurat w Gdansku niewiele jest autobusów nowszych niż 5 lat - ostatnio byłem we Wrzeszczu i miałem okazję poobserwować tabor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ekostref jednak nie będzie. Szkoda, trochę złomu poszłoby jako wkład do pieców hutniczych.

 

Nie mogę się powstrzymać od napisania "a nie mówiłem" ?

Za dużo głosów by PO straciła - ma ich tak mało, że dalsza utrata może skończyć się pod progiem - głosy urzędników i rodzin mogą nie wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie, w miescie transport publiczny powinien miec priorytet :ok:

Z reszta im mniej starych diesli na ulicach tym lepiej.

Priorytet ok. Ale jak już wprowadzamy strefy ekologiczne i wyłączamy z nich największych trucicieli to coś jest nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak?

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, dopłacać do likwidacji pieców węglowych, zmiany zasilania autobusów na ekologiczne np. gaz, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, tylko, że za nie trzeba zapłacic a nasze kochane państwo chce jeszcze od nas wyciągnąć a nie dopłacać a wszystko dzięki ekologii. Mimo, że b. lubię jeździć autem, ostatnio będąc parę dni w Warszawie, jeździłem metrem i autobusami bo mi się to po prostu b. opłacało, więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę).

Edytowane przez dobromir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę)

 

Takie samo mam wrażenie po pobycie w Barcelonie. Zorganizowany, zintegrowany transport publiczny za rozsądną cenę i nie chcę jeździć autem po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, dopłacać do likwidacji pieców węglowych, zmiany zasilania autobusów na ekologiczne np. gaz, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, tylko, że za nie trzeba zapłacic a nasze kochane państwo chce jeszcze od nas wyciągnąć a nie dopłacać a wszystko dzięki ekologii. Mimo, że b. lubię jeździć autem, ostatnio będąc parę dni w Warszawie, jeździłem metrem i autobusami bo mi się to po prostu b. opłacało, więc może to jest sposób na usunięcie zbędnych aut z miasta (zorganizować sensowną alternatywę).

A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi? Ja nie truję. Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie, swoją rodzinę, sąsiadów i resztę społeczeństwa.

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi?

 

Ja nic nie chcę, bo nie mam do tego prawa, ja napisałem rozwiązania jakie stosuje się w normalnych krajach, gdzie dba się o swoich obywateli a nie napuszcza jednych na drugich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. dopłacać ludziom do zakupu nowych ekologicznych aut, darmowe parkingi dla ludzi, którzy przesiądą się na komunikację miejską, sposobów jest wiele, ............

 

ale że czym ci ludzie mają wtedy parkować? Autobusem MZK? Tramwajem? :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głupio że klasyfikacja oparta wyłącznie na roku rejestracji

Tak sobie pomyślałem - jeśli oparta na roku rejestracji, to po kiego kolejna nalepka ? Przecież na szybie jest nalepka z nr rejestracyjnym, każdy policjant, strasznik miejski czy inny mandatodawca może sobie sprawdzić w systemie, jaka jest data pierwszej rejestracji tego pojazdu.

Druga sprawa - po co trąbić o projekcie, który nie ma żadnych szans na uchwalenie ? Przecież nie zdążą do końca kadencji parlamentu, a z końcem kadencji wszystkie niezakończone projekty idą do kosza.

 

Cytat z podlinkowanego artykułu:

"odpowiednią nalepkę. Ma ona kosztować 10 zł."

 

Ile jest samochodów w Polsce?

Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi ;]

 

Edit:

Doczytałem wątek do końca i okazuje się że niepotrzebnie wcześniej pisałem :beksa:rotfl

Edytowane przez KemoSabe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego chcesz to opłacać moimi pieniędzmi? Ja nie truję. Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie,

Napisz do NFZ-tu, żeby z Twoich składek nie opłacali np. leczenia onkologicznego, bo Ty nie chorujesz na raka... a ci, co jednak zachorowali, to widocznie nie dbali o siebie.

Edytowane przez romano11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale że czym ci ludzie mają wtedy parkować? Autobusem MZK? Tramwajem? :bzik:

Przecież to proste  często już stosowane, mieszkasz pod miastem, dojeżdżasz do granic miasta, parkujesz na darmowym parkingu a dalej jedziesz sobie do pracy komunikacją mejską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do NFZ-tu, żeby z Twoich składek nie opłacali np. leczenia onkologicznego, bo Ty nie chorujesz na raka... a ci, co jednak zachorowali, to widocznie nie dbali o siebie.

Niektórzy chorzy na raka chorują dzięki starym dieslom, bo wdychali miotaną przez nie sadzę.

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to proste często już stosowane, mieszkasz pod miastem, dojeżdżasz do granic miasta, parkujesz na darmowym parkingu a dalej jedziesz sobie do pracy komunikacją mejską

A no to chyba ze tak :oki: Ale nie napisałeś że chodzi o park & ride. Ciekawe kiedy w PL pOsły wymyśla taka "innowacyjne" rozwiązanie i wpadną na to ze jest to świetne rozwiązanie żeby się pozbyć ruchu z centrów miast...... Edytowane przez PiQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszędzie będą mogły poruszać się tylko samochody benzynowe i najnowsze diesle.

> ekostrefy

Byyyyyło...

Głupio że klasyfikacja oparta wyłącznie na roku rejestracji zamiast na normie czystości spalin, którą dany samochód spełnia.

 

Może i glupio, ale opierać się w PL na normie modelu jeszcze głupiej.

Prawie każdy wycina DPF i tym podobne.

Smród zza diesli jest nie do zniesienia nie raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to chyba ze tak :oki: Ale nie napisałeś że chodzi o park & ride. Ciekawe kiedy w PL pOsły wymyśla taka "innowacyjne" rozwiązanie i wpadną na to ze jest to świetne rozwiązanie żeby się pozbyć ruchu z centrów miast......

Do czego w tym rozwiązaniu są potrzebni posłowie? Parking pod miastem, strefy płatnego parkowania czy też buspasy są gestii raczej lokalnych samorządów i nie potrzeba do tego sejmu. A że są to niepopularne decyzję to rzadko podejmowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A będziesz po ścisłym centrum jeździł? Bo raczej nie, wiec wg mnie bezsensu.

Jeszcze nie wiem. Ale warto sprawdzić.

Śmieszy mnie tez to, że w listopadzie przejeżdżałem przez środek Hamburga samochodem teściowej, bo jechaliśmy odebrać swój nowy autobus rodzinny. No i oczywiście plakietki żadnej nie miałem.

 

W Hamburgu nie masz strefy.

Wiem bo często jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy chorzy na raka chorują dzięki starym dieslom, bo wdychali miotaną przez nie sadzę.

mar00ha

Napisane z szopy na węgiel

 

Nie każdy rak spowodowany jest spalinami z diesela.

A co z papierosami i zanieczyszczeniami z przemysłu? Co z azbestowymi blokami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy rak spowodowany jest spalinami z diesela.

A co z papierosami i zanieczyszczeniami z przemysłu? Co z azbestowymi blokami?

 

To teraz jak zachorujesz zamiast cię leczyć powinni najpierw przeprowadzić dogłębną analizę, która trucizna była przyczyną twojej choroby? Żeby potwierdzić twoją teorię.  Nie widzisz tu absurdu?  Ważne jest, że spaliny powodują raka. I to powinno wystarczyć.

Azbest został już wyeliminowany z budownictwa, palenie papierosów zakazane w miejscach publicznych. Przemysł płaci ogromne kary za zanieczyszczanie środowiska, więc też ogranicza emisję zanieczyszczeń. Czas wziąć się za trujące samochody, bo są kolejnym elementem tego łańcucha.  I nie należy patrzeć, że biednych pozbawi się aut. Tu muszą decydować wartości wyższego rzędu - zdrowie społeczeństwa. Konstytucja nie gwarantuje nikomu posiadania samochodu. Więc jak go nie będzie stać na odpowiednie auto to trudno - będzie jeździł komunikacją publiczną. Tak jak większości nie stać na prywatny samolot, więc latają liniami lotniczymi. I z tego powodu raczej nikt nie ubolewa.

Edytowane przez Miromat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto nie wali sądzą, emituje górskie powietrze. Ja dbam o siebie, swoją rodzinę, sąsiadów i resztę społeczeństwa.

mar00ha

 

 

Sadzisz to waćpan komunały, Twoje auto jest o ile się nie mylę na tyle nietrwałe że jego wymuszona przyśpieszona utylizacja spowoduje że jego bilans dla planety wypadnie gorzej niż 40 letniego smołucha W123 200D. Taka jest prawda. To o co dbasz to swoja wygoda w najblizszym otoczeniu, nie ogólny bilans. Twoja sprawa, ale nazywajmy rzeczy po imieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym gorzej. 40-letni W123 już od 40 lat jeździ po miastach i ładuje w płuca niewinnych mieszkańców mikroskopijną sadzę.

Utylizacja nie ma tu nic do rzeczy, jako niewpływająca na zamulanie płuc sadzą.

 

 

 

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamula za to innymi związkami plus rozsiewa po okolicy czy tam po afryce resztki które z niej zostały. Bilans niestety jest jaki jest i tego nie zmienisz. Z punktu widzenia czysto ekologicznego lepiej byłoby gdybyśmy jeździli samochodami po naszych ojcach i dziadkach a doprodukowywali jedynie niezbędną ilość nowych. Wymiana autek co 3 lata to ekologia jak z koziej trąba. No ale jak widać poprawia samopoczucie bo przecież JA mam czyściej. I trawnik też ładny mam. Hipokryzja do kwadratu.

 

Mozambik-wysypisko-%C5%9Bmieci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym gorzej. 40-letni W123 już od 40 lat jeździ po miastach i ładuje w płuca niewinnych mieszkańców mikroskopijną sadzę.

Utylizacja nie ma tu nic do rzeczy, jako niewpływająca na zamulanie płuc sadzą.

 

 

 

mar00ha

oho. po ostatnich doniesieniach nt szkodliwości diesla, pseudoekolodzy dostali w łapę nowy demagogiczny oręż...

 

 i "niewinni mieszkańcy" jeżdzący dieslami z DPF są niewinni w mieście, ale WINNI w ogólnym rozrachunku... bo gdzieś, ktoś oberwał po płucach za wyprodukowanie ich "rozkładającego" się 3-4 lata współczesnego samochodu.

 

inna kwestia to fakt, że np w przypadku warszawy, 80% zanieczyszczeń pochodzi spoza miasta... czyli kombinowanie z ekostrefą tutaj, to leczenie problemu tam gdzie go praktycznie nie ma... co innego w Krakowie, gdzie lokalne zanieczyszczenia są dużym %. 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.