Skocz do zawartości

VW was truje! Akcje -22% w dol, koniec ery Diesel w EU?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko ze z faktow a nie spekulacji jakie znamy - BMW X5 przeszlo ten test bez problemu :hmm:  ...

 

Dwa inni pakuja mase $$$ zeby ten test w laboratorium przejsc ... Popatrze ze wszyscy sie dziwili (i podziwiali) ze VAG moze przejsc te testy bez Ad-Blue a wszyscy inni oparli swoja konstrukcje na Ad-Blue czyli mowiac dosadnie szczynach :hehe:

 

VAG nie chcial - tu czysto spekuluje :hmm: - wydac $$$ na takie rozwiazanie i mysleli ze tego nikt nie wykryje, albo po prostu w pogoni za swiatowa dominacja totalnie kogos  :mlot: :mlot:  - co w swieci corporation sie zdarza... Wazniejsze bylo zeby tabelka w Excel wygaldala lepiej niz ta od Toyota czy GM...

 

Wezmy to ze VW ma 2% - tak 2% rynku w US - marne powiedzmy 30,000 aut miesiecznie .... -  warto to ryzykowac zeby pokazac , ze tabelka byla lepsza? :facepalm:

 

Jak mowie czyste spekulacje ....  ale od tego sie zaczelo. Gdyby nie US nikt by nawet o tych 11milionach aut nie wiedzial ;]

 

Dobrze kombinowali bo suche filtry są bardziej komfortowe dla użytkownika. Ale się nie udało więc postanowili oszukać. Po prostu na początku postawili na złą kartę i poszli w przeciwnym kierunku niż adblue. A potem już zabrnęli na tyle daleko, że taniej było ściemniać.

 

BTW, czy na rynku US są też w ofercie japońskie diesle czy tylko VW i EU marki premium się z tym pchały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz szmelcwagen będzie wgrywał nowe oprogramowanie, które zamuli silniki, aby spełniały normy również w czasie jazdy. Wtedy zaczną się pozwy od właścicieli aut za pogorszenie osiągów ich 'traktorów' :hehe:

 

W tym świetle bardzo ciekawe jest jak bardzo muszą truć auta po chiptuningu (tak bardzo przecież popularnym wśród tedeików) skoro fabrycznym nie udaje się norm spełnić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinowali bo suche filtry są bardziej komfortowe dla użytkownika. Ale się nie udało więc postanowili oszukać. Po prostu na początku postawili na złą kartę i poszli w przeciwnym kierunku niż adblue. A potem już zabrnęli na tyle daleko, że taniej było ściemniać.

 

BTW, czy na rynku US są też w ofercie japońskie diesle czy tylko VW i EU marki premium się z tym pchały?

 

Nie ma. Najblizej byla/jest Mazda 6.

 

Ale... maja problem ten sam od 2 lat z 2.2l Diesel ktory my mamy (i chyba wy w EU)...

 

Po spelneniu wymogow EPA ten Diesel nie jedzie .... :phi:  :chipsy:  ... ergo pracuja nad tym...

 

 

Link: http://www.greencarreports.com/news/1096944_mazda-diesel-still-on-tap-but-performance-must-be-suitable-exec-says

 

Popatrzylem szybko i wyglada ze problemem jest podobny do VAG - znaczy wiemy juz teraz ze im sie tez nie udalo ;l .

 

 

Mazda nie chce wyposazy go w Ad-Blue - dystanse, extra koszt, klient not happy - to samo co u mnie - ale nasze normy sa najbardziej relaxujace - na 4WD jestesmy na Euro 4 , a na Diesel w autach osobowych na Euro 5...

 

Problem taki, ze jak wklepia te wszystie filtry, EGR to auto im nie jedzie....

 

 

"We are still working on getting the performance aspects up to where we want them, and we do have a plan – an engineering road map – to get it done."

 

 

The company had previously claimed its engine could meet U.S. emissions standards without urea--something no passenger-car diesel fitted to any 2015 vehicle sold in North America can manage.

 

 

[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz szmelcwagen będzie wgrywał nowe oprogramowanie, które zamuli silniki, aby spełniały normy również w czasie jazdy. Wtedy zaczną się pozwy od właścicieli aut za pogorszenie osiągów ich 'traktorów' :hehe:

 

Juz sie zaczely:

-za oszustwo eco :chipsy:

-za utrate wartosci  :ok:  :ok: 

 

-za sprzedanie reklamowanego produktu nie spelniajacego tego co reklamuje - :ok: :ok:

 

A jeszcze nawet nie wiemy jak naprawa ma wygladac ;]

 

 

tweet-646549681699463168-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że inni spełniali normy (patrz sprawdzone w tym samym teście BMW), a VW skupił się na oszukiwaniu :no:

 

zakladaja moj inny kapelusz... z drugiej strony troche podajzane jest ze nikt tych wynikow nie kwestionowal... IMVHO AFAIK to maly swiat, ditto u mnie, tez sie w wiekszosci wszyscy znamy, nie ma znaczenia czy pracujesz dla konkurencji w US czy Oz czy Singapore, maly swiat....

 

Ditto wydaje mi sie to u nich, przeciez ci sami ludzie pracowali w BMW, Merc, Ford, GM, etc... i nikt nie zapytal :hmm:  ?

 

Zeby walnoac to w 11mil aut to musi byc caly proces ... ktos to podpisal, ktos to opracowal, przetestowal, ktos to wklepal etc ... to nie zostalo zrobione w weekend po godzinach :hmm:

 

A tu cicho ... 8]  Konkurencj nic nie wiedziala? :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu cicho ... 8]  Konkurencj nic nie wiedziala? :chipsy:

W branży raczej każdy robi swoje i nie próbuje na siłę walczyć z innymi, bo sam też chce żyć ;)

Zresztą, inni czekali pewnie na rozwój wydarzeń ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W branży raczej każdy robi swoje i nie próbuje na siłę walczyć z innymi, bo sam też chce żyć ;)

 

 

nie oto mi chodzil ;) . to tak jak u ciebie ;) - mniej wiecej wiesz co robi konkurnecja, bo np Mr X od konkurnecji pracowal z toba, pijesz z nim kawe/piwo etc... Jak mowie maly swiat...

 

Jak to jest, ze Mr X ktory teraz pracuje dla ZUO VAG - nie poszedl i powiedzial na kawie/piwie/vodka/ etc ze  - " wiesz pracujemy nad Project ZUO, i nie moge mowic co i jak ale to jest genialne, :oki:  bo Project ZUO bedzie dawal wyniki x a ci glupcy z EPA oczekuja wynikow X :phi: ... "

 

Mozesz poskladac 2+2 i da ci korporacyjne 5 :hehe:  - ale mniej wiecej bedziesz wiedzial oco chodzi... a jak mowie, to nie opracowala jedna osoba... :hmm:

 

Jak to jest, ze np BMW, Merc, nie potrafili tego osiagnac... czy oni naprawde nic nie podejrzeali 8] ? Czy moze czekali jak mowisz jak sie potoczy, zeby potem zaoferowac tym ludziom z Project ZUO , prace u siebie za wieksza $$$ ;] ?????

 

 

 

Zresztą, inni czekali pewnie na rozwój wydarzeń ;]

 

Wlasnie, wlasnie, to jest wielce prawdopodobe :hehe:

 

 

Austin_Powers_Mike_Myers_as_Dr_Evil.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze z faktow a nie spekulacji jakie znamy - BMW X5 przeszlo ten test bez problemu

 

 

I to co ciekawe w wersji z 3-litrowym ponad 300 konnym dieslem ;]

 

Nie zmienia to faktu że tak podane fakty nie pozwalają stiwerdzić czy to BMW produkuje tak genialne silniki, czy VW tak beznadziejne. Żeby poznać odpowiedź na to pytanie należałoby sprawdzić wiele silników wielu producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Żeby poznać odpowiedź na to pytanie należałoby sprawdzić wiele silników wielu producentów.

A wydawałoby sie że  technika/technologia jest już powszechnie i dobrze znana... A może chodziło o oszczędnośc kilku euro... na sztuce..  bo ksiegowi naciskali bardziej w VW niż gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że kary będą bardzo dotkliwe. Przede wszystkim dlatego, że VW w rażący sposób złamał amerykańskie prawo na terytorium USA. Amerykanie, gdy zajdzie im się za skórę, potrafią być bardzo nieprzyjemni i np. postawić szefostwu VW zarzuty kryminalne.

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja tu bardziej wyczuwam wrogie przejęcie niż sadzę. Przykro, że nie możemy rozmawiać bez strachu przed groźną i wszechwładną "amerykańską agencją" co realnie jest gorsze od sycylijskiej mafii. Przykro, że finanse europejskich koncernów tak bardzo zależą od takich "trash marketów". Cały wydźwięk "afery" pokazuje gdzie naprawdę jesteśmy.

 

jakie wrogie przejęcie, jeśli szefowie VW prawie natychmiast przyznali się do winy? ;] Wina jest tak ewidentna, że nawet nie próbowali ściemniać.

 

Szef amerykańskiego oddziału VW powiedział wczoraj czy przedwczoraj na prezentacji nowego Passata, że firma była nieuczciwa i dodał "we totally screwed up" ;]

 

BTW, Martin Winterkorn, szef VW, podał się dzisiaj do dymisji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to znalazłem, ale nadal nie wiem do jakiej normy porównali i co konkretnie przekroczono (tylko NOx czy coś może jeszcze ? O ile dokładnie. Musi być jakaś tabelka z tymi wynikami skoro tak nadmuchali sprawę. Sam NOx byłby dziwny).

 

tabele ktore wycialem z calego raportu ...

 

Zrodlo jes tu: http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/WVU_LDDV_in-use_ICCT_Report_Final_may2014.pdf

 

Przeczytalem cale 133 stron na dobranoc - mieszane uczucia...  :hmm:

 

Spec aut:

 

UuN0yN4.png

 

 

Caly set up w autach:

 

a9otbHP.jpg

 

sm3NiWj.jpg

 

Zielona linia - norma EPA

Niebieska linia EURO 6

Czerwona przerywana EURO5

 

jfqGEWc.jpg

 

 

1UOgBf6.jpg

 

I moje wielce nienaukowe porownanie ...

 

jJIwCoz.jpg

 

 

Conclusion:

 

J9EsJsz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to co ciekawe w wersji z 3-litrowym ponad 300 konnym dieslem ;]

 

Nie zmienia to faktu że tak podane fakty nie pozwalają stiwerdzić czy to BMW produkuje tak genialne silniki, czy VW tak beznadziejne. Żeby poznać odpowiedź na to pytanie należałoby sprawdzić wiele silników wielu producentów.

 

Zgoda ... :hmm:  - przeczytalem cale 133 stron i szczerze mieszane uczucia, wyglada ze regeneracja (DFP) ich naprawde zalatwia, :hmm:  - co nie zmienia jednak faktu ze jest to oszustwo ...

 

BMW mialo przekraczane norm na 5% wybranych tras testowych, ale tylko w jednych warunkach - z gorki i na wsi ;]  - w miescie nie, na autostradzie nie ...

 

 

Niedlugo z reszta mozemy miec odpowidz, bo South Korea bierze VAG na test i jesli obleje - a juz wiemy ze tak, to bierze wszystkie EU auta Diesel  na test .... :chipsy: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW, Martin Winterkorn, szef VW, podał się dzisiaj do dymisji.

 

raczej go wypchali ;):phi:  .. Mnie naprawde jedno zastanawia, to centralne zarzadzanie VAG - $ugar, jesli by taka afera byla w U.S czy Oz czy UK, to CEO polecial by w pierwszy dzien, max drugi.... 101 crisis mgnt - "the buck stops with me"

 

A tu facet wyglasza oswiadczenie ze i tak nigdzie nie pojdzie w Pon :hehe:  - to rzeczywiscie napawa tych wszystkich klientow zaufaniem do marki :chipsy:

 

Z drugiej strony, wreszcie jakies pozytywne reakcje - akcje sie odpily troche ... :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że kary będą bardzo dotkliwe. Przede wszystkim dlatego, że VW w rażący sposób złamał amerykańskie prawo na terytorium USA. Amerykanie, gdy zajdzie im się za skórę, potrafią być bardzo nieprzyjemni i np. postawić szefostwu VW zarzuty kryminalne.

dranio

 

To jest IMVHO niemal pewne, :hmm:  - wyglada, ze nie tylko normy w US, ale i EURO tez..

 

Ciekawe, bo np w U.K placisz przeciez podatek od tego jak eco jest twoje auto - :hmm: - jesli normy nie sa spelniane, to znaczy ze co, wlasciciele, nie placili za to co powinni placic 8]  - ergo zawsze wiadomo, ze najwieksza zbrodnia nie jest zabicie kogos tylko nie placenie podatkow ;] .... wiec ciekawe jak to sie skonczy tu ...

 

Ditto w US - VAG dostal $53mil w credits za swoje czyste Diesel, ditto u mnie, VAG nie placil podatku za bardzo niskie spalanie aut etc, etc - wyglada ze sytuacja bedzie podobna w wielu krajach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj jak ci sie chce, jestem ciekaww opini innych .... :hmm:

Przeczytam całe jutro, dziś już nie jestem w stanie. Ale wyniki ciekawe, na jednej za tabel (3.1) coś jest o urea-SCR - czyżby była jakaś wersja z AdBlue ? Jutro pewnie do tego dojdę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytam całe jutro, dziś już nie jestem w stanie. Ale wyniki ciekawe, na jednej za tabel (3.1) coś jest o urea-SCR - czyżby była jakaś wersja z AdBlue ? Jutro pewnie do tego dojdę ;)

 

Tak,

 

#1 - VAG bez Ad-Blue

#2 - VAG z Ad-Blue

#3 - BMW z Ad-Blue

 

 

Patrzac na punkt #2 - obawiam sie, ze SW flash nie pomoze ...  :hmm: - po jesli by pomoglo to by juz jaka czesc tych 482,000 aut naprawili ...  :hmm: 

Ale expert nie jestem - moge sie mylic...

 

 

5z2KLzG.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jakie wrogie przejęcie, jeśli szefowie VW prawie natychmiast przyznali się do winy?

Gdybym chciał kupić okazyjnie Passata TDI...albo nie, może lepiej cały koncern VAG to bym namówił "niezależną" agencję, która zrobi "skandaliczne pomiary", nagrał kilku członków zarządu VAG w kompromitujących sytuacjach i zastosował mały szantażyk. Publikuję raport, namawiam do przyznania się, żeby wymiar sprawiedliwości był łagodniejszy, akcje pikujące kupił z misją ratowania miejsc pracy i cieszył się dobrą inwestycją. Oczywiście moja teoria jest iście smoleńska, ale cóż...tak mi "ktoś" mówi w głowie... ;]

Myślę, że właściciele 2.0 TDI mogą zrobić próby na SKP, hamowniach próbując oszukać oprogramowanie i dojść prawdy...

Niech Europa zrobi takie porównanie, prasa, telewizja...myślę, że sprzęt się znajdzie bo temat jest HOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym chciał kupić okazyjnie Passata TDI...albo nie, może lepiej cały koncern VAG to bym namówił "niezależną" agencję, która zrobi "skandaliczne pomiary", nagrał kilku członków zarządu VAG w kompromitujących sytuacjach i zastosował mały szantażyk. Publikuję raport, namawiam do przyznania się, żeby wymiar sprawiedliwości był łagodniejszy, akcje pikujące kupił z misją ratowania miejsc pracy i cieszył się dobrą inwestycją. Oczywiście moja teoria jest iście smoleńska, ale cóż...tak mi "ktoś" mówi w głowie... ;]

Myślę, że właściciele 2.0 TDI mogą zrobić próby na SKP, hamowniach próbując oszukać oprogramowanie i dojść prawdy...

Niech Europa zrobi takie porównanie, prasa, telewizja...myślę, że sprzęt się znajdzie bo temat jest HOT.

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR.

Za jakiś czas będą chyba wyniki z innych laboratoriów. Kilka krajów szykuje się już do ponownych testów samochodów Volkswagen albo nawet wszystkich europejskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR. 

 

I czesto na takim samym osprzecie silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym chciał kupić okazyjnie Passata TDI...albo nie, może lepiej cały koncern VAG to bym namówił "niezależną" agencję, która zrobi "skandaliczne pomiary", nagrał kilku członków zarządu VAG w kompromitujących sytuacjach i zastosował mały szantażyk. Publikuję raport, namawiam do przyznania się, żeby wymiar sprawiedliwości był łagodniejszy, akcje pikujące kupił z misją ratowania miejsc pracy i cieszył się dobrą inwestycją. Oczywiście moja teoria jest iście smoleńska, ale cóż...tak mi "ktoś" mówi w głowie... ;]

Myślę, że właściciele 2.0 TDI mogą zrobić próby na SKP, hamowniach próbując oszukać oprogramowanie i dojść prawdy...

Niech Europa zrobi takie porównanie, prasa, telewizja...myślę, że sprzęt się znajdzie bo temat jest HOT.

Sprawa była znana od ponad roku i VW nic z tym nie zrobił, bo olał jakiś małoznaczący w jego mniemaniu uniwerek w Virginii. Najgorsze wcale nie jest to, że silniki VW nie spełniają norm, tylko, że VW z pełną premedytacją oszukiwał nadzór stanowy/państwowy. A żaden nadzór nie lubi, gdy się go oszukuje.

Gdyby VW był czysty, to do mediów poszłyby uspokajające komunikaty w stylu "Grupa VW jako wiodący producent samochodów na świecie w pełni współpracuje z agencjami państwowymi w celu wyjaśnienia problemu. Silniki stosowane w samochodach grupy VW są znane ze swej innowacyjności przy jednoczesnym spełnianiu najostrzejszych wymagań ekologicznych."

A co mamy w zamian? Szybkie przyznanie się do oszustwa prezesa VW US, później szybkie przyznanie się do oszustwa prezesa grupy VW, lawinowo rosnące liczy samochodów dotkniętych problemem, dymisję prezesa. Wszystko w ciągu czterech dni!

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR. 

 

Tak jest jak piszesz. Diagnosta mówił że w kilkuletnich dieslach wszystko jest poprzekraczane niezależnie od marki. Dlatego zawsze moje zdumienie budziło pojęcie "ekologiczny diesel".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Myślę, że właściciele 2.0 TDI mogą zrobić próby na SKP, hamowniach próbując oszukać oprogramowanie i dojść prawdy...

Niech Europa zrobi takie porównanie, prasa, telewizja...myślę, że sprzęt się znajdzie bo temat jest HOT.

 

p i p p :hmm:  -

 

To jest spisek :ogien: :ogien: :ogien:  Tak, tak, to Honda wykoncza Hoaxwagen-a ;]

 

 

 

ad0hJKs.jpg

 

 

Jj5sPqb.jpg

 

Prosze :skromny:  oto dowod Honda 20i mam dwa identyczne w garazu to wiem  :skromny: :skromny:

 

 

6640.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest jak piszesz. Diagnosta mówił że w kilkuletnich dieslach wszystko jest poprzekraczane niezależnie od marki. Dlatego zawsze moje zdumienie budziło pojęcie "ekologiczny diesel".

 

Dementuję. Gdy sprzedawałem mojego Laćka kupujący się uparł na wszystkie możliwe testy, łącznie z diagnostyką silnika i analizą spalin. Skład spalin był w normie fabrycznej. A auto miało 200+kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR. 

 

IMVHO sie mylisz... :hmm:

 

Dlaczego?

 

Wyglada ze wsyscy inni grali wg zasad - maxymalnie sobie pomoc podczas warunkow testow, (tj. waga, max odwalenie czesci z auta, etc)... czyli generalnie mozna powiedziec ze wg prawa - wiem zieloni mnie za to znienawidza ;] ... ale mowiac dosadnie zainwestowali w to zeby system max wykorzystac ...

 

VeeDub - zrobil to samo - to znaczy pomogl sobie - ale w inny sposob - jak juz wiemy ;]  - koszt investycji dosc maly....

 

Ergo roznica jest taka, ze w przypadku pierwszym mamy jakies urzadzenia ktore te spaliny czyszcza, wg zasad jak mowie. :hmm:

 

W przypadku drugim nie mamy jak juz wiemy, zadnych ... :bylo: 

 

 

Powtorzu sie po raz 100tny - to jest poprostu kultura tej firmy :( , to nie jest pierwszy raz ze zostali przylapani. Pod koniec lat 80tych lub poczatku 90tych byla afera z Audi, wymazalo ich to z rynku w US na prawie 15 lat ... Dopiero lata od 2000 powoli odzyskywali to co stracili ...

 

Wezmy DSG ostatnio, wezmy padajace sprzegla w Amarok, wezmy zarcie oleju w Audi etc, etc - kazdy marka ma wady - ale tylko Hoaxwagen bezczelnie probuje walnac klienta na drzewo ... :no:  ... jak mowie kultura firmy...

 

Dzis to samo, oficjalnie VAG Oz - nic nie wie - "czekamy na  info z D ktore auta sa z wadami" ;l

 

Nieoficjalnie, juz wiemy, ze to 42,918 aut ktorych wlasciciele najprawdopodobniej zostana zepchani do garazu i nie beda mogli jezdzic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czesto na takim samym osprzecie silnika ;)

 

na pewno ? te same dpf'y ? to samo oprogramowanie ?

francuzi stosowali mokre dpf'y

niemcy suche, ale wypalenie też jest różnie realizowane

np dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wypalania dpf'a

 

vw miał chyba ten najgorszy, tzn wzbogacenie mieszanki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ? te same dpf'y ? to samo oprogramowanie ?

francuzi stosowali mokre dpf'y

niemcy suche, ale wypalenie też jest różnie realizowane

np dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wypalania dpf'a

 

vw miał chyba ten najgorszy, tzn wzbogacenie mieszanki ?

 

Z tego co wyczytałem to w obecnym stadium technologii diesel może emitować mało sadzy i dużo tlenków azotu albo odwrotnie. Zatem o ile dobrze rozumiem jeśli producent ograniczy emisję NOx to bardziej obciąży DPFa, a jeżeli chce oszczędzić filtr cząstek i wydłużyć jego żywotność to powinien redukować tlenki azotu przez adblue. Podejrzewam że każdy producent znajduje dla każdego silnika swoje "optimum" tego procesu i do tego dobiera pomocnicze urządzenia takie jak EGR, DPF, katalizatory itp.

Może być tak że VW chciał oszczędzić użytkownikom problemów z DPFem więc postawił na mniej sadzy i więcej NOx licząc że nikt tego i tak nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekologiczny czyli malo spalajacy .. kogo obchodza jakies tam normy spalin.

 

 

To tez nie tak czacha, jestem generalnie ostatnio osoba tu ktora patrzy na jakieg g/km czy inne bzdury.... Ot wali mnie to ...

 

Ale, :hmm:  tu - znaczy Diesel Nox czyli cos co powoduje astme, smog etc ... Ot jak chinczyki mowia - Diesel = traktor.

 

Tu mam po prostu dylemat moralny, z jednej strony jako kogos kto lubi samochody, wali mnie to - nie lubie zielonych bo probuja zabic moje ukochane V8 ...  z drugiej strony chce zyc w czystym srodowisku :hmm:  ... ergo proponuje wyeliminowania najwiekszego zla :hmm:  - czyli po prostu uwazam ze Diesel powienien miec te filtry, DPF, EGR i inne extra ktore to ograniczaja Nox ... a V8 niech zostawia w spokoju ;]

 

To moze nie ma sensu co napisalem :hehe:  ale jak mowie, to jest moralny dylemat niczym nie popartu nic --- odczuciami :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinowali bo suche filtry są bardziej komfortowe dla użytkownika. Ale się nie udało więc postanowili oszukać. Po prostu na początku postawili na złą kartę i poszli w przeciwnym kierunku niż adblue. A potem już zabrnęli na tyle daleko, że taniej było ściemniać.

 

BTW, czy na rynku US są też w ofercie japońskie diesle czy tylko VW i EU marki premium się z tym pchały?

 

Mazda zapowiadała, zapowiadała... I na zapowiedziach się skończyło - pewnie właśnie przez emisję NOx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez nie tak czacha, jestem generalnie ostatnio osoba tu ktora patrzy na jakieg g/km czy inne bzdury.... Ot wali mnie to ...

 

Ale, :hmm:  tu - znaczy Diesel Nox czyli cos co powoduje astme, smog etc ... Ot jak chinczyki mowia - Diesel = traktor.

 

Tu mam po prostu dylemat moralny, z jednej strony jako kogos kto lubi samochody, wali mnie to - nie lubie zielonych bo probuja zabic moje ukochane V8 ...  z drugiej strony chce zyc w czystym srodowisku :hmm:  ... ergo proponuje wyeliminowania najwiekszego zla :hmm:  - czyli po prostu uwazam ze Diesel powienien miec te filtry, DPF, EGR i inne extra ktore to ograniczaja Nox ... a V8 niech zostawia w spokoju ;]

 

To moze nie ma sensu co napisalem :hehe:  ale jak mowie, to jest moralny dylemat niczym nie popartu nic --- odczuciami :skromny:

Najlepszym wyjściem byłoby zakazanie dizli w samochodach osobowych i po temacie. Dizle tylko w ciężarówkach i traktorach, bo do tego sa stworzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka była norma fabryczna? ;]

 

Nie pamiętam ale cyferki na wydruku mieściły się w przedziale. Auto spełniało EuroIV i jeśli GM nie zastosował tricku Volkswagena

 to powinno być odpowiednio dla tej normy.

 

Tak czy siak, nie chodzi mi o to żeby udowadniać że diesel jest czysty lecz o to, że parametry fabryczne nie muszą się zmieniać z wiekiem silnika jeśli jest on w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,

 

#1 - VAG bez Ad-Blue

#2 - VAG z Ad-Blue

#3 - BMW z Ad-Blue

 

 

Patrzac na punkt #2 - obawiam sie, ze SW flash nie pomoze ...  :hmm: - po jesli by pomoglo to by juz jaka czesc tych 482,000 aut naprawili ...  :hmm:

Ale expert nie jestem - moge sie mylic...

 

Mnie chodzi po głowie EGR. Można go łatwo kontrolować, a jest odpowiedzialny za emisję NOx. Nie wiem czy ktoś robił testy emisji NOx z zaślepionym EGR (dosyć popularna praktyka w dieslach i benzynach), ale może się okazać, że spece z VW poszli tędy. Póki auto stoi to EGR coś udaje, ale jak ruszysz to zamyka się na amen. Do tego dochodzi sterowanie składem mieszanki, uwarstwianiem wtrysków (nie wiem ile te najnowsze CR mają faz wtrysku 5 czy 7, ale pewnie jest duże pole do popisu) itp. itd. IMHO dadzą radę zrobić to programowo, kwestia na ile wzrośnie zużycie paliwa i czy spadną osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Śmiem twierdzić, że VW stał się kozłem ofiarnym w tej sytuacji. Ciekaw jestem wyników takich badań produktów innych producentów bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że taki Fiat czy PSA są w stanie wyprodukować diesla bardziej eko skoro zasilanie w zasadzie wszędzie jest takie samo czyli CR. 

 

ale czemu nie? że niby tylko VW jest wyznacznikiem rozwoju w dziedzinie motoryzacji?

 

PS

to aż tak boli, że nagle magia VW upada w wielkim skandalu?

 

 

przypomina mi to sytuacje ze smartfonami, gdzie chińskie smartfony już depczą po piętach topowym producentom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ? te same dpf'y ? to samo oprogramowanie ?

francuzi stosowali mokre dpf'y

niemcy suche, ale wypalenie też jest różnie realizowane

np dodatkowy wtryskiwacz paliwa do wypalania dpf'a

 

vw miał chyba ten najgorszy, tzn wzbogacenie mieszanki ?

 

Bardziej mialem na mysli np producenta wtryskiwaczy czy pompy CR. Bo wybor jest niewielki, producentow komponentow jest mniej niz producentow samochodow 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Popatrze ze wszyscy sie dziwili (i podziwiali) ze VAG moze przejsc te testy bez Ad-Blue a wszyscy inni oparli swoja konstrukcje na Ad-Blue czyli mowiac dosadnie szczynach

VAG nie chcial - tu czysto spekuluje - wydac $$$ na takie rozwiazanie i mysleli ze tego nikt nie wykryje

 

Około 2 lat temu oglądałem w salonie VW Sharana 2.0 TDI i miał w bagażniku zbiornik Ad-Blue. Też się trochę zdziwiłem, że inne modele, z tym samym silnikiem, nie potrzebują mocznika.

 

 

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mialem na mysli np producenta wtryskiwaczy czy pompy CR. Bo wybor jest niewielki, producentow komponentow jest mniej niz producentow samochodow 

 

to pewnie tak, zresztą podobnie jest w benzyniakach

tyle że skład spalin będzie zależał od kupy innych rzeczy, zresztą widać to po różnicy w mocy silnika 

 

swoją drogą ciekawe czy te silniki występowały w innych markach, na pewno mitsu miało diesle od VW, ale czy akurat te ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pewnie tak, zresztą podobnie jest w benzyniakach

tyle że skład spalin będzie zależał od kupy innych rzeczy, zresztą widać to po różnicy w mocy silnika 

 

swoją drogą ciekawe czy te silniki występowały w innych markach, na pewno mitsu miało diesle od VW, ale czy akurat te ?

 

Nie te. W Mitsu jest 2.0TDI spełniający normę Euro IV. Od Euro V Mitsu ma własne diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.