Skocz do zawartości

VW was truje! Akcje -22% w dol, koniec ery Diesel w EU?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie kilka groszy, ale spalanie nadal jednak niższe.

 

Krawiec

 

Aktualnie diesel jest tanszy o kilkanascie/kilkadziesiat groszy na litrze - (przynajmniej na stacjach, na ktorych tankuje jest to obecnie poziom 40gr). Ale czytalem artykul, ze ma dogonic a nawet przegonic 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automotive News mowi, ze to sie w EU powoli zmienia, prawda? ze Diesel drozszy od 91?

 

Aktualne ceny to jedno, ale popularność diesla wynika w głównej mierze z psychiki jego nabywców. Ludzie wciąż uważają, że silniki diesla są trwałe jak 20 lat temu, oszczędne, a do tego mają "moment", bo w Europie występują już tylko turbodiesle. Jedynie z tą oszczędnością jest racja - auta z silnikami diesla zawsze spalą mniej paliwa niż podobne modele z silnikami benzynowymi. Reszta to mity. Aby spełnić obecne normy spalin i wymagania klientów (silnik ma być mocny, cichy, elastyczny i oszczędny) silniki diesla są skomplikowane do granic możliwości - potrzebują recyrkulacji spalin, wtryskiwaczy działających pod ogromnym ciśnieniem i bardzo wrażliwych na jakość paliwa, turbosprężarek ze zmienną geometrią albo nawet dwóch turbosprężarek, filtrów DPF suchych albo mokrych, kół dwumasowych itd. Wszystko po to, żeby kulturą pracy, osiągami i emisją zanieczyszczeń zbliżać się do silników benzynowych. Co i tak nigdy nie się uda, bo pewnych ograniczeń jak dźwięk silnika czy zakres użytecznych obrotów nigdy się nie przeskoczy. To co w silnikach benzynowych da się osiągnąć łatwo (np. kolejna norma, czy podniesienie mocy) w dieslach wymaga kolejnych skomplikowanych dodatków. Powstają więc potworki uzbrojone w to wszystko, gdzie np nie możesz jeździć za delikatnie jakbyś chciał, bo zapieką się prowadnice zmiennej geometrii w turbo, nie możesz jeździć tylko po mieście, bo wykończysz filtr DPF itd. A ludzie i tak to chcą, i tak to kupują z własnej woli. Dla mnie to jest jedna z największych zagadek współczesności :hehe:

Myślę, że nawet jak ropa będzie sporo droższa, to się to nie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie diesel jest tanszy o kilkanascie/kilkadziesiat groszy na litrze - (przynajmniej na stacjach, na ktorych tankuje jest to obecnie poziom 40gr). Ale czytalem artykul, ze ma dogonic a nawet przegonic 95

 

40 gr drożej?  8]

 

U mnie +/- 5 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki badań emisji NOx przeprowadzone przez ADAC:

tabela-adac.jpg

 

Volkswagen zebrał za wszystkich. Okazuje się, że Volvo D4 ma imponujący wynik ok. 1,2 g/kg (norma 0,08), Renault, a nawet mikro diesel Hyundai'a też słupek na pół strony. Na drugim końcu 3-litrowe BMW...jak u amerykanów. Ale obok są...2.0 TDI z Superba. Norma z zapasem...ale czy czuła, że jest badana?

Pozdrawiam. Tak się właśnie ma wizerunek do rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dla mnie to jest jedna z największych zagadek współczesności

 

Ciekawe spojrzenie :oki: - bo ja to widze bardzo podobnie :hmm: ... znaczy EU wynalazki Diesel ;] ... Takto u mnie taam gdzie Diesel kroluje czyli Pick-up,  to nasze normy sa sto lat za Afryka :hehe: = odpowiednik EURO 4 obecnie ...

 

Teraz, nikt ci np Diesel z DPF nie kupi, to w ogole cos co sie pojawia od tego roku i .... lud jest bardzo sceptyczny... :hmm:  - takto, rynek Dieslel to max 6-8% w ostanich 10 latach... i spada, w zeszlym roku 92% to benznyn a rezta miedzy Hybrid a Diesel ... ale w pick up ciagle wzrasta, bo niestety ja mam z 118l ok 900-950 km, z 118l w Diesel mialbym ok 1,200 km- czyli nie musialbym co tydzien tankowac tylko co powiedzmzy 10 dni :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spojrzenie :oki: - bo ja to widze bardzo podobnie :hmm: ... znaczy EU wynalazki Diesel ;] ... Takto u mnie taam gdzie Diesel kroluje czyli Pick-up,  to nasze normy sa sto lat za Afryka :hehe: = odpowiednik EURO 4 obecnie ...

 

 

To ma sens. Duże auta: Pick Upy, duże SUVy, auta naprawdę terenowe - tu silnik Diesla zaczyna mieć sens. A w Europie to montują wszędzie, nawet do aut segmentu A czy B. Zobacz na ten wykres kilka postów wyżej. Hyundai I20 z silnikiem 1.1 Diesel. Dla mnie to absurd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma sens. Duże auta: Pick Upy, duże SUVy, auta naprawdę terenowe - tu silnik Diesla zaczyna mieć sens. A w Europie to montują wszędzie, nawet do aut segmentu A czy B. Zobacz na ten wykres kilka postów wyżej. Hyundai I20 z silnikiem 1.1 Diesel. Dla mnie to absurd

 

 

Mysle ze u mne downsizing sie narazie skonczyl ... to znaczy dobilsimy do jakies 3.0l - 1.6l.

 

Np Amarok  wielu ludzie ne spojrzalo na to nawet nie dlatego, ze to VAG, tylko przeraza ich pojemnosc  2.0l :skromny: - najlepiej sprzedajace sie Diesel  3.2l - 2.8l

 

Benzyna w klasie sredniej to ok 2.0l teraz, np Mondeo - ale i tak znow nikt tego nie kupuje, lud woli isc i kupic 3.0l V6 za ... $5k  mniej ...

 

Klasa miejska, Golf, Corlolla to ok powiedzmy dobilismy do 2.0l do 1.4l z Golf ....

 

Wszyscy podejzliwie patrza na takie wynalazki jak 1.2l Renault .... ale ... nowa generacja nie patrzy na silnik, tylko czy Apple Play jest na pokladzie 8]:facepalm::hehe:  ...

 

Patrze, na to i tylko sobie uswiadomilem, ze ja sobie nie zdaalem sprawy jak Diesel zawladnal EU wszedzei ... . 8]  ... Przerazajace ... bo IMVHO calkowity koszt z takim i20 bedzie wiekszy niz to co zaoszczedisz ... :chipsy:  - ale ja sie moge oczywiscie moge mylic, bedac madry i piszac z mojej (wygodnej ;] ) kanapy 20,000 od Diesel i20 ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co to jst jakies 160dCi Renault

160 koni mechanicznych. Niżej masz inne Renault 130 = 130 koni. Zbiegiem okoliczności mają 1.6 l.


Wg czego te badania, wg EPA norm czy EuRo 6

Euro 6 (kreska) bo pomiar robił europejski ADAC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Volkswagen wstrzymał sprzedaż nowych samochodów w Unii Europejskiej. Chodzi o auta wyposażone w oprogramowania manipulującego emisją spalin - poinformował w środę niemiecki producent"

 

Reszta w linku: http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/volkswagen-wstrzymal-sprzedaz-nowych-samochodow,587907.html

 

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejne silniki podejrzane o wyższą emisję szkodliwych substancji.

http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/volkswagen-manipulowal-tez-w-innych-modelach,591251.html

VW zaprzecza, że manipulował w tym przypadku przy oprogramowaniu.

Oj dużo czasu minie, zanim odzyskają zaufanie na zamorskich rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne silniki podejrzane o wyższą emisję szkodliwych substancji.

[...]

VW zaprzecza, że manipulował w tym przypadku przy oprogramowaniu.

Oj dużo czasu minie, zanim odzyskają zaufanie na zamorskich rynkach.

 

 

Tylko ze tym razem to jest jeszcze powazniejsze :hmm:

 

2/Nov/2015 EPA dala VAG nastepnego gola  :hehe:  (Notice of Violation) - powiadamaiajac e znalazla kod w V6 Diesel ktora byly i SA klepane w MY2014-MY2016.... 8]

 

Dlaczego?

 

1. Porsche jak dotychczas nie bylo w to za bardzo uwiklane - a VAG chcial ich od tego odizolowac - a teraz jest.... :chipsy::no:  "Cayenne" Diesel Gate + Audi Q5, A6, A7 & A8.

 

2. Jak popatrzyc na cash flow calej grupy to zarowno Porsche i Audi sa dojna krowa calego koncernu cow1.gif

 

3. Ergo jesli to prawda to dwa dojne filary calej grupy sie wala = mniej $$$

 

4. Caly PR spin ostatnich dwoch miesiecy wlasie poszzedl z papierem toaletowym w kibelku  cleaning-the-toilet.gif - "ach och wielki kliencie - jestes dla nas naj, naj, naj - nie oszukiwalismy tu w tym twoim V6" .. a tu taraaa - niespodzianka ;]

 

5. Patrzac na punk 1 - jak nowy CEO Matthias Muller byl preciez szefem Porsche - ergo - znow mamy powrotke - albo niekompetentny (bo nie wiedzial ze Porsche oszukuje) albo bral udzial ... Dobrze znow nie wyglada....

 

6.Teraz punkt 3 - znaczy sprzedaz spada i nagle mamy mniej $$$ na naprawe tego do czego ie przyznalismy :hmm: - ergo sprzedajemy marki, zwalniamy, tniemy dalsze koszty bo $$$ na naprawe i kare nalezy zebrac ....

 

7. Zaufa klient VAG teraz? A co jesli auto jest tak naprawde z tektury ;]  a  nie stali i sie lamie jak jest wypadek :facepalm: ?????

 

8. Punkt 2 - znaczy klienci tez maja wiecej srodkow na prawnikow .... :chipsy:

 

Ciekawe jest to o co ich oskarazaja ... A wiec test (FTP 75 Federal Emission test)  w warunkach EPA trwa 20min albo jak ktos woli 1,370 sec .. EPA mowi, ze V6 VAG podczas gdy wyczuwal, ze nie wszystkie kola sie kreca ani kierownica - skad to juz znamy ;]  to ECU zmienial nastepujace warunki:

 

- cisnienie paliwa w common rail,

- czas zaplonu (???) - ignition timing,

- czas EGR ....

 

Wszystko to dziaje sie w cyklu nizszej temeratury niz normalna operacyjna ... :hmm:

 

Ale IMVHO najlepsze jest to, ze calosc wylaczala sie po 1,371 sec ;l ;l ;l ;l ;l czyli dokladnie 1sec kiedy FTP 75 Emission test sie KONCZY  ;] 

 

IMVHO GENIALNE - bravo dla inzynierow VAG :oki:

 

Teraz, VAG zaprzecza .... ale zobaczymy jak sie potoczy jesli to prawda, to calkowicie nowe spojrzenie na sprawe ...

 

 

porsche-dieselgate-700x457.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne ceny to jedno, ale popularność diesla wynika w głównej mierze z psychiki jego nabywców.

 

 

 

auta z silnikami diesla zawsze spalą mniej paliwa niż podobne modele z silnikami benzynowymi. 

 

 

... i dlatego diesle są popularne - koniec i kropka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, VAG zaprzecza .... ale zobaczymy jak sie potoczy jesli to prawda, to calkowicie nowe spojrzenie na sprawe ...

 

 

VW właśnie się przyznał że dodatkowe 800 tysięcy samochodów (ponad podane wcześniej 11 milionów) ma jakieś nieprawidłowości. Tym razem chodzi o emisję CO2. Co ciekawe dotyczy też samochodów benzynowych.

 

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/11/internen_untersuchungen.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:  :facepalm:  :facepalm:

 

Teraz jeszcze problem z CO2, czyli w prostej liniii ze spalaniem, czyli w prostej linii z podatkami itd...

 

I jeszcze w benzynowych TSI  :hehe:

 

OZI u Was cisza w tym temacie?

Teoretycznie VAG powinien przestać księgowo istnieć, jak wszyscy się zgłoszą do nich po $$.

 

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-volkswagen-przyznaje-jest-problem-z-dwutlenkiem-wegla-i-siln,nId,1915568

 

http://www.dw.com/pl/na-jaw-wychodzą-następne-przekręty-vw-teraz-z-emisją-co2/a-18828655?maca=pol-gk-volltext-microsoft-topnews-pl-13324-xml-atom

 

 

EDIT: teraz zobaczyłem, że było wyżej, ale już zostawię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Teraz jeszcze problem z CO2, czyli w prostej liniii ze spalaniem, czyli w prostej linii z podatkami itd...



I jeszcze w benzynowych TSI

 

Od razu mówiłem że to wyjdzie przy okazji. Teraz czekamy żeby się potwierdziło, że nie tylko auta VW tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z tymi klekotami w Prestiżach, sprzedają czy nie ?

 

Kolega się uparł na CC, obecnie jest jeszcze starszy model, który kończą produkować i brak jest noPb, tylko 2.0 TDI :( a gdzieś chyba ostatnio słyszałem, że wstrzymali sprzedaż klekotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas raczej nie ma problemu ;)

 

 

 

Polscy kierowcy ignorują skandal z emisjami spalin w autach Volkswagena. W zeszłym miesiącu niemiecki koncern zwiększył sprzedaż w Polsce aż o 28 proc., licząc rok do roku.
(...)
W zeszłym miesiącu w Polsce zarejestrowano po raz pierwszy 3,3 tys. nowych aut marki Volkswagen, aż 28 proc. więcej niż w październiku zeszłego roku - poinformowała w środę firma analityczna Samar. To zdumiewający skok popularności, gdyż łącznie w październiku rejestracje nowych samochodów osobowych w Polsce były tylko o 0,9 proc. większe niż przed rokiem.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19139814,polski-raj-dla-volkswagena-sprzedaz-aut-rosnie.html#ixzz3qj7J2pnX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


VW właśnie się przyznał że dodatkowe 800 tysięcy samochodów (ponad podane wcześniej 11 milionów) ma jakieś nieprawidłowości.

 

IMVHO ten watek bedzie zyl jeszcze dlugo, a taki cytat - "VW właśnie się przyznał że dodatkowe"  bedzie dosc czesty ... Ciekawe ile z tego PR & marketing spin pozostanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma wspólnego jedna sprawa z drugą? ;] Ceny są bardzo zbliżone, raz jedno ciut droższe, raz drugie.

BTW - nie ma czegoś takiego jak 91 w EU ;)

 

To ze masz zakup auta, ergo -  np jesli 91 - pardon, 95 kosztuje x, a Rudolph Diesel kosztuje x + 20 % teraz to zajmie ci dluzej zeby ci sie zworcilo. Ergo moze ci sie nie oplacic, kupic Diesel - no chyba ze lubisz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


OZI u Was cisza w tym temacie?

Teoretycznie VAG powinien przestać księgowo istnieć, jak wszyscy się zgłoszą do nich po $$.

 

Alez nie, AFAIK - nie ma mnie w domu - to pierwszy tytul gazet, albo przynajmnije business section... Pierwsza akcja masowa jest juz w sadzie, srednio zadaja $50,000 na auto odszkodowania/utraty wartosci... :phi:

 

Dodatkowo jest konkurencyjna "mafia" prawniko ktora nie jest jeszcze gotowa, ci maja - jesli to prawda ok 15-20,000 klientow :chipsy:  - dobrze ze nowy TV kupilem ;l  bedzie ciekawie :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


U nas raczej nie ma problemu ;)

 

Za poprzedni miesiac u mnie sprzedaz VAG   minus 6% - szczere spodziewalem sie wiecej .... :hmm:

 

Top 10 brands October 2015:

  1. Toyota — 16,964 (down 2.4 per cent)
  2. Hyundai — 9003 (up 7.2 per cent)
  3. Mazda — 8532 (up 24 per cent)
  4. GM-Holden — 8088 (up 7.2 per cent)
  5. Ford — 6098 (down 3.8 per cent)
  6. Nissan — 5961 (up 3.5 per cent)
  7. Mitsubishi — 5508 (up 7.7 per cent)
  8. Volkswagen — 4480 (down 6 per cent)
  9. Subaru — 4112 (up 2.7 per cent)
  10. Honda — 3261 (up 24.2 per cent)

 

Co ciekawe Golf dalej w Top -10 ... Zobaczymy jak bedzie 11-2015.

 

Top 10 models October 2015:

  1. Toyota HiLux — 3339
  2. Toyota Corolla — 3271
  3. Hyundai i30 — 2669
  4. Ford Ranger — 2597
  5. Mazda 3 — 2582
  6. Holden Commodore — 2243
  7. Toyota Camry — 2141
  8. Mazda CX-5 — 2037
  9. Volkswagen Golf — 1733
  10. Toyota RAV4 — 1685
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - dobrze ze nowy TV kupilem ;l  bedzie ciekawie :chipsy: :chipsy:

a  ten  nowy  TV to  sprawdziłes  czy   prądu   tyle  ile  producent  podaje  zrżera ?  cos  słyszałem  ze  producenci  sprzetu  tez  normy  poprawiają   ;l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mówiłem że to wyjdzie przy okazji. Teraz czekamy żeby się potwierdziło, że nie tylko auta VW tak mają.

 

Może się tak zdarzyć ;]

 

Mozna przypuszczać, że przynajmniej kilku producentów dokonało już wcześniej tzw. inżynierii wstecznej (ang. reverse engineering) silników VW żeby sprawdzić jak te silniki działają i żeby skopiować rozwiązania techniczne VW.

Tak więc prawdopodobnie część producentów wiedziała juz wcześniej że VW oszukuje.

 

Być może któryś z tych producentów pomyślał sobie, skoro VW oszukuje i nikt go nie złapał., to ja tez spróbuję... ;]

 

Faktem jest natomiast, że na razie nikt inny nie został złapany na tak dużej skali oszustw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.