Skocz do zawartości

LPG vs diesel:może jednak warto?


Jaceq_P

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pierwszy raz lpg i żałuję ze wcześniej tego nie założyłem.Przejechane na razie 15tys i tylko jeździć,

Podstawa to kumaty instalator a nie cena instalacji.Zapłaciłem 400zł więcej od ceny rynkowej i montaż 3dni a nie 

jak druciarze w 6 godzin.

 

.

Typowa opinia osoby która LPG znała wcześniej tylko z opowieści. Przy dobrej instalacji absolutnie nie ma różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Różnica jest tylko w portfelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim budżetem masz trzy opcje:

 

1. umiarkowaną/niepopularną: jakiś kompakt z LPG (Astra, Megane, Focus, Octavia)

 

2. z fantazją/w stylu AK: klasa D premium (Audi A6, BMW 5, Mercedes E)

 

3. a la Jay: coś bez silnika lub po pożarze ale sprawne i jeżdżące do niewielkiego odświeżenia (Porsche Cayenne, BMW X5, VW Touareg)

 

Ja bym kupił Lacetti kombi 1.8 z LPG.

 

W końcu ktoś doradził z sensem.

Osobiscie nie polecam koledze opcji 3, bo widać że laik. Ale opcje 2 jak najbardziej. Za 16 tys kupi np. fajne A4 czy serię 3 i tu ma do wyboru zarówno benzyny do gazu, jak i diesle. Warto przemyslec. A kupić cos innego niż Audi/BMW to imho trochę bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Za 16 tys kupi np. fajne A4 czy serię 3 i tu ma do wyboru zarówno benzyny do gazu, jak i diesle. Warto przemyslec. A kupić cos innego niż Audi/BMW to imho trochę bez sensu.

I ile to a3 bedzie miało lat? 12? 13? I przebieg liczony w setkach tys. Juz nie wspomnę ze obarczone dużo większym ryzykiem kradzieży niż megane/astra itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Za 16 tys kupi np. fajne A4 czy serię 3 i tu ma do wyboru zarówno benzyny do gazu, jak i diesle. Warto przemyslec. A kupić cos innego niż Audi/BMW to imho trochę bez sensu.

I ile to a3 bedzie miało lat? 12? 13? I przebieg liczony w setkach tys. Juz nie wspomnę ze obarczone dużo większym ryzykiem kradzieży niż megane/astra itp.

 

13-14 lat. Lepsze takie niż 8-letnia Astra czy Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Za 16 tys kupi np. fajne A4 czy serię 3 i tu ma do wyboru zarówno benzyny do gazu, jak i diesle. Warto przemyslec. A kupić cos innego niż Audi/BMW to imho trochę bez sensu.

I ile to a3 bedzie miało lat? 12? 13? I przebieg liczony w setkach tys. Juz nie wspomnę ze obarczone dużo większym ryzykiem kradzieży niż megane/astra itp.

 

 

Za 16k nie kupi fajnego A4, no chyba, że z 2.0ALT albo jakąś baaardzo przechodzoną.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 16k nie kupi fajnego A4, no chyba, że z 2.0ALT albo jakąś baaardzo przechodzoną....

Oczywiście że najpierw napalałem się np na A4 ale z czasem ślepy zapał na szczęście malał. Tym bardziej że tej cenie większość ofert to porażka lub po prostu stare roczniki z setkami kkm. Poza tym jak i inne marki audi z czasem też zatraca swoją legendę bezawaryjności.

Swoim C4 jeszcze bym kilka lat pokulał ale chyba powoli czas na zmiany. Nawet kosztem zmiany loga na masce na mniej prestiżową.

Chev.Nubira jest dość popularna tylko coś strasznie mało automatów :/

Gdybam jeszcze nad scenic'iem. Tylko w tych reniach za dużo kiepawej elektroniki. Wszystko da się przeżyć byle nie te cuda z immo, c.z. czy kluczykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TDI (przynajmniej w Octavii) były trzy świece dogrzewające. W Fabii (na pewno w SDI) nie ma świec. Niby jest nad nagrzewnicą farelka (chyba nazywa się to PVC) i to ona dogrzewa wnętrze i mały obieg, ale ani z tego specjalnie gorąco nie jest przy duzych mrozach ani silnik nie grzeje się szybciej...

 

 

PVC? A nie ma kolega na myśli PTC ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przykladzie cytryny c5 2.0 hdi i outbacka 2.5 xt LPG po porannym starcie w okolicach 0st C

 

identyczne warunki uzytkowania:

 

cieple powietrze z nawiewow leci po podobnym dystancie (okolo 500m)

 

natomiast wskazowka wody w cytrynie rusza sie "do gory" po okolo 2,5km a w outbacku podobne jak cieple powietrze zaczyna leciec z kratek po 500m - przelacza LPG

 

temp robocza wody w cytrynie jest po 5km (oleju po 10km) z outbacku po 2,5km - woda (olej nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że najpierw napalałem się np na A4 ale z czasem ślepy zapał na szczęście malał. Tym bardziej że tej cenie większość ofert to porażka lub po prostu stare roczniki z setkami kkm. Poza tym jak i inne marki audi z czasem też zatraca swoją legendę bezawaryjności.

Swoim C4 jeszcze bym kilka lat pokulał ale chyba powoli czas na zmiany. Nawet kosztem zmiany loga na masce na mniej prestiżową.

Chev.Nubira jest dość popularna tylko coś strasznie mało automatów :/

Gdybam jeszcze nad scenic'iem. Tylko w tych reniach za dużo kiepawej elektroniki. Wszystko da się przeżyć byle nie te cuda z immo, c.z. czy kluczykami.

 

Jak nie masz ciśnienia na zmianę śmigaj dalej swoim A6C4, co lepszego kupisz? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaceq jeżeli masz super sprawdzonego gaziarza co się zna bardzo dobrze to LPG. Tylko gość musi być sprawdzony przez ciebie. Ja z gazem za dużo razy miałem dziwne rzeczy i nikt się nagle nie znał. Teraz jedyna rzeczą jaka może mnie zmusić do gazu to jakieś duże V8 które odplaci mi swoją mocą i dźwiękiem za problemy z lpg.

Na twoim miejscu wziąłbym Vectra C z dieslem od Fiata i pojechał od razu do cinka na rekonesans co zaslepic wyciąć itd.

Kumpel ma gtsa sprzed liftu 1.8. 100 tys na gazie ale a to jajem zasmierdzi a to jak się w zimie wolno nagrzewal to sam doszedł czemu a to że dużo kontrolek mu się świeci typu check engine to już nie mówię. Ale to chłop mądry na forach nie siedzi. Ma mu spalać koło 10 lpg i tak ma i jest zadowolony.

Ja z kolei się cieszę że sprawnych aut. W sensie żeby chodziło jak z fabryki. Mam pewnego Fiata od nowości. Suzuki to drugie auto dojazdowo zabawkowe, ale już idealne nie jest ,no ale 16 lat i ze 4 właścicieli robi swoje, tyle tylko że przyjadę nim z 1 bak na miesiąc to się nawet za bardzo nie zdąży zepsuć.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z gazem za dużo razy miałem dziwne rzeczy i nikt się nagle nie znał.

 

 

ja nie wiem, co wy macie z tym gazem? miałem już kilka aut z lpg i nigdy, ale to nigdy żadnego problemu w tym temacie. bywało nawet, ze przez 50 tys nie wymieniałem nawet filtrów, a auto jezdziło i nigdy mnie nie zawiodło. także jak dla mnie problemy z gazem to jakieś fikcyjne bajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem, co wy macie z tym gazem? miałem już kilka aut z lpg i nigdy, ale to nigdy żadnego problemu w tym temacie. bywało nawet, ze przez 50 tys nie wymieniałem nawet filtrów, a auto jezdziło i nigdy mnie nie zawiodło. także jak dla mnie problemy z gazem to jakieś fikcyjne bajki

W lanosie zaczął palić 30% więcej. Nikt nie doszedł czemu.

W Bravo gość co zakładał pół roku próbował to ustawić. Ale jak się zaczęły problemy z odpalaniem to zaczął zwalac na co innego. Gość polecany z 3 forów i jednego znajomego. Gaz kazalem zdjąć i auto jak nowe.

Poza tym wejdź na gaz na ulicach i poczytaj. Druga sprawa to floty które z lpg też się nie chcą bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="bielaMatiz" post="5753593" timestamp="1448792585"

>Na twoim miejscu wziąłbym Vectra C z dieslem od Fiata i pojechał od razu do >cinka na rekonesans co zaslepic wyciąć itd.

A po co wycinać cokolwiek z samochodu???

>Kumpel ma gtsa sprzed liftu 1.8. 100 tys na gazie ale a to jajem zasmierdzi

To akurat normalne dla GM, i niezależnie czy pb czy lpg, taki katalizator

> a to jak się w zimie wolno nagrzewal to sam doszedł czemu

Termostat??

> a to że dużo kontrolek mu się świeci typu check engine to już nie mówię. Ale > to chłop mądry na forach nie siedzi. Ma mu spalać koło 10 lpg i tak ma i jest > zadowolony.

To faktycznie jakieś awarie, pytanie jakie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi szarpal zaraz po przełączeniu gdy na dworze było zimno, diagnoza polecanego gazownika to zwiększyć temp. przełączania na 40 st. Tylko wtedy większość swojej trasy do pracy jechalem na benzynie. W d... mam takie oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz kazalem zdjąć i auto jak nowe.

 

 

po prostu pewne silniki się do gazu nie nadają i tyle, a jak sie nadają, to na odpowiednich gratach, a nie ''przypadkowych''

mam kumpla, który prowadzi zakład od chyba 15 lat. jest najlepszy w okolicy i nie ma auta, z którym by sobie nie poradził.. te do których on wkładał gaz, ponownie już nie przyjezdżają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem, co wy macie z tym gazem? miałem już kilka aut z lpg i nigdy, ale to nigdy żadnego problemu w tym temacie. bywało nawet, ze przez 50 tys nie wymieniałem nawet filtrów, a auto jezdziło i nigdy mnie nie zawiodło. także jak dla mnie problemy z gazem to jakieś fikcyjne bajki

Mam identyczne doswiadczenia. Mam w tej chwili trzecie auto na LPG i jako trzecie jest bezobslugowe. Problemy widzialem tylko w starym lanosie jakiego czasem dostawalem jako zastepczego z warsztatu. Moze problemy biora sie ze zle zamontowanych instalacji lub przeczulenia na punkcie auta ? Bo owszem raz na jakis czas zadrza obroty czy zgasnie, ale sa to przypadki pomijalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym wejdź na gaz na ulicach i poczytaj. Druga sprawa to floty które z lpg też się nie chcą bawić.

wejdz na dowolne forum dowolnej marki i poczytaj o dieslach i turbobenzynach...

6 auto na lpg w tym turbo 250KM, sluzbowy diesel i od niedawna diesel pod opieka

Zdecydowanie wybieram lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz na dowolne forum dowolnej marki i poczytaj o dieslach i turbobenzynach...

6 auto na lpg w tym turbo 250KM, sluzbowy diesel i od niedawna diesel pod opieka

Zdecydowanie wybieram lpg...

Ja na razie wybieram Pb i działa super :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne doswiadczenia. Mam w tej chwili trzecie auto na LPG i jako trzecie jest bezobslugowe. Problemy widzialem tylko w starym lanosie jakiego czasem dostawalem jako zastepczego z warsztatu. Moze problemy biora sie ze zle zamontowanych instalacji lub przeczulenia na punkcie auta ? Bo owszem raz na jakis czas zadrza obroty czy zgasnie, ale sa to przypadki pomijalne.

Tylko zazdrościć, mówię ktoś ma dobrego gaziarza to się nieaktualne nawet co zastanawiać. Ja na razie nie trafiłem ma takiego

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lanosie zaczął palić 30% więcej. Nikt nie doszedł czemu.

W Bravo gość co zakładał pół roku próbował to ustawić. Ale jak się zaczęły problemy z odpalaniem to zaczął zwalac na co innego. Gość polecany z 3 forów i jednego znajomego. Gaz kazalem zdjąć i auto jak nowe.

Poza tym wejdź na gaz na ulicach i poczytaj. Druga sprawa to floty które z lpg też się nie chcą bawić.

 

Fachowiec znajdzie usterkę a nie każe zdemontować instalacje.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zazdrościć, mówię ktoś ma dobrego gaziarza to się nieaktualne nawet co zastanawiać. Ja na razie nie trafiłem ma takiego

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Z tym, że ja nie mam dobrego gaziarza, a wszystkie auta były kupione z już założonym LPG. Po prostu przed kupnem się nimi przejechałem żeby sprawdzić jak chodzą, pojechałem do warsztatu na oględziny i tyle. Może czasami ludzie są przeczuleni, bo tak jak napisałem raz na jakiś czas falują trochę obroty, raz na jakiś czas zgaśnie. Dzieję się to jednak na tyle rzadko, że ważąc zalety i wady śmiało mogę LPG polecić. Oczywiście spalanie też jest większe o przynajmniej 10-15% i nie ma co nad tym szat rozdzierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowa opinia osoby która LPG znała wcześniej tylko z opowieści. Przy dobrej instalacji absolutnie nie ma różnicy w jeździe na benzynie i gazie. Różnica jest tylko w portfelu.

Tak, ale. Dotyczy to minimum IV gen. Przy I-III generacji prawie zawsze była strata mocy i spalanie na + (ale i tak taniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale. Dotyczy to minimum IV gen. Przy I-III generacji prawie zawsze była strata mocy i spalanie na + (ale i tak taniej).

 

W IV generacji spalanie LPG też musi wzrosnąć w stosunku do NoPb. To wynika z samej specyfiki paliw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w LIIFL nieco odczuwam jazdę na LPG, jest to niewielki wpływ ale da się go odczuć mając auto dłuższy czas.

Kupując auto to nie wyczujemy różnicy czy auto jedzie na benzynie czy gazie dopiero po bliższym zapoznaniu się widać różnicę, ale jest to naprawdę niewieka różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ja nie wiem, co wy macie z tym gazem? miałem już kilka aut z lpg i nigdy, ale to nigdy żadnego problemu w tym temacie. bywało nawet, ze przez 50 tys nie wymieniałem nawet filtrów, a auto jezdziło i nigdy mnie nie zawiodło. także jak dla mnie problemy z gazem to jakieś fikcyjne bajki

 

wszystko zależy od jakości montażu, a i to nie daje 100% gwarancji na bezawaryjność. Instalka to kolejne urządzenie i jako takie ma święte prawo do awarii, statystycznie gdzieś kogoś te awarie muszą dotyczyć.

Sam miałem dziwne przygody ze stagiem, a montaż był tiptop. Niestety z różnych powodów serwis potem był w innym miejscu.

 


Poza tym wejdź na gaz na ulicach i poczytaj. Druga sprawa to floty które z lpg też się nie chcą bawić.

 

to też się zmienia. Floty chcą kupić auto i nie ciągać go po kilku warsztatach. Jak LPG jest dostępne w salonie i flota dostanie tak dobrą ofertę jak na noPb/ON to jeżdżą.

 


Mi szarpal zaraz po przełączeniu gdy na dworze było zimno, diagnoza polecanego gazownika to zwiększyć temp. przełączania na 40 st. Tylko wtedy większość swojej trasy do pracy jechalem na benzynie. W d... mam takie oszczędności.

 

skoro reduktor nie wyrabiał przy niższej to do kogo masz pretensje? Instalacja musi być odpowiednio dobrana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

skoro reduktor nie wyrabiał przy niższej to do kogo masz pretensje? Instalacja musi być odpowiednio dobrana.

 

Reduktor do 150KM (Zavoli Zeta N a auto miało 90KM), dysze wtryskiwaczy dobrane z naddatkiem (wg. wielu speców od LPG tak się robi, nie wiem czemu) i była lipa. Masz jakiś inny ciekawy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - dochodzi jeszcze dylemat: czy szukać od razu z LPG czy na razie gołej benzyny i samemu zakładać...

Obstawiam, że niedrogie w utrzymaniu może być chevrolet nubira/lacetti kombi. 1.8 podobno bdb do gazu, ale automat w ogłoszeniach widziałem tylko raz.

Najłatwiej będzie trafić megane kombi, tylko ta francowata elektryka...

Chyba, że upolować Astrę3 z/bez LPG. Nieźle utrzymana pewnie będzie najtrwalsza, ale może i części najdroższe(?)

Ta wygląda ładnie ale cenowo średnio.(a może po prostu tyle warta)...

http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-wyjatkowa-astra-1-8-lpg-100-sprawny-bezwypadkowy-automat-ID6yedj5.html

vs nubira

http://allegro.pl/show_item.php?item=5802116918

Byłeś oglądać Astre?

Podobno była wymieniana skrzynia na nową, bo chłodnica puściła i zalało skrzynie. Wymieniona na nową w Oplu, są papiery na wszystko. Silnik nie bierze oleju, sam się dziwi gościu

Zastanawiam się czy jechać ja oglądać.

Klepnięte z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor do 150KM (Zavoli Zeta N a auto miało 90KM), dysze wtryskiwaczy dobrane z naddatkiem (wg. wielu speców od LPG tak się robi, nie wiem czemu) i była lipa. Masz jakiś inny ciekawy pomysł?

Raczej chodziło o niższą/wyższą temp silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli, rozwiń bo nie kumam.

 

reduktorowi było za zimno ot co. Dlatego gazownik proponował podniesienie temp, no ale to zbrodnia bo musisz więcej na noPb zrobić (o zgrozo straszne). Możesz sobie założyć dogrzewanie reduktora, albo zacząć od zaizolowania węży.

 

 

Chodziło raczej o temp silnika a nie "moc" którą obsługuje parownik :)

 

dokładnie o to chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem na przeglądzie lpg i wymianie filtrów lpg. Wszystko działa jak należy, dodatkowo przestawil parametry by odpalal na gazie gdy silnik ma powyżej 50 stopni, oraz by przelaczal sie na gaz przy 600 obrotach, bo bylo ustawione na 1300. Nic tylko lać lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś oglądać Astre?

Podobno była wymieniana skrzynia na nową, bo chłodnica puściła i zalało skrzynie. Wymieniona na nową w Oplu, są papiery na wszystko. Silnik nie bierze oleju, sam się dziwi gościu

Zastanawiam się czy jechać ja oglądać.

Do oglądania to jeszcze u mnie trochę... Ciekawą propozycja tej astry jeśli ktoś dysponuje $$$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis bylem na przeglądzie lpg i wymianie filtrów lpg. Wszystko działa jak należy, dodatkowo przestawil parametry by odpalal na gazie gdy silnik ma powyżej 50 stopni, oraz by przelaczal sie na gaz przy 600 obrotach, bo bylo ustawione na 1300. Nic tylko lać lpg

 

Czy prawidłowe ustawienie przełączenia na lpg jest gdy reduktor(parownik) ma 35*C?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pierwszy raz lpg i żałuję ze wcześniej tego nie założyłem.Przejechane na razie 15tys i tylko jeździć,

Podstawa to kumaty instalator a nie cena instalacji.Zapłaciłem 400zł więcej od ceny rynkowej i montaż 3dni a nie 

jak druciarze w 6 godzin.

 

.

 

Daleki jestem od tego rodzaju uogólnień, które niczego konkretnego nie wnoszą. To, że jeden założy instalację szybko i sprawnie, a nie bawi się kilka dni, jak inny, nie oznacza od razu, że jest druciarzem. Czas montażu zależy też od silnika i rodzaju instalacji, więc ani czas montażu ani cena nie świadczą stuprocentowo o jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu chodzi o to ze gdy silnik ma powyżej 50 stopni to odpala na gazie a nie na benzynie.

Miałem już parę aut z lpg i zawsze odpalaly na benzynie. Jeśli silnik był ciepły to żeby przełączylo na gaz trzeba było przekroczyć ustawione w komputerze obroty silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w trybie awaryjnym mogę odpalić na gazie (co juz musiałem sprawdzić i działa) to podejrzewam ze da się ustawić tak by odpalal na gazie gdy jest cieply. Przynajmniej tak mowil gaziarz i z tego co widzę to od razu po zapaleniu auta jestem na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.