Skocz do zawartości

auto firmowe do wyboru


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni ;]

 

Mam do wyboru jedno z trzech aut. 

- Passat B7, 1.4 TSI 122 KM, Trendline z Pakietem Business (nie wiem właściwie co jest w tym pakiecie, ale dowiem się w piątek)

- Insignia 1.4 Turbo 140 KM, wersja wyposażenia Insignia, zatem nic ponad bazę

- Octavia, 1.4 TSI 140 KM, ambition z pakietem amazing (dwustrefowy klimatronic, dotykowe radio, etc.)
 
Wszystkie auta z 2014/2015.
 
A teraz meritum: autem poruszam się głównie na trasie, w większości są to autostrady i drogi krajowe, zazwyczaj poruszam się pomiędzy Krakowem a - Wrocławiem - Poznaniem - Warszawą i Gdańskiem (w różnej konfiguracji) i tak w kółko. Miesięczne przebiegi to 2000-5000 km. 
 
Ważne są dla mnie:
1. wygoda, aby po kolejnym 1000 km (jak dziś ;]) nie wychodzić z auta jak połamaniec
2. "elastyczność" rozumiana jako przyspieszenie od 90 do mojej zwykłej prędkości przelotowej (~160). Chodzi tu naturalnie o przyspieszanie po zwalnianiu na autostradzie, kiedy to jeden TIR wyprzedza drugiego z prędkością +2km/h, co jak wiadomo nie zdarza się rzadko.
3. względnie niski poziom hałasu przy prędkościach autostradowych
 
Nieistotne są dla mnie:
1. spalanie
2. awaryjność
3. czas do setki
4. follow me home i temu podobne gadżety
 
Auto na rok, za rok następne. 
 
Nie ma możliwości zmiany czegokolwiek - jedno z tych trzech. Kropka.
 

Mam kilka dni na decyzję.

 

Co byście wybrali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


2. "elastyczność" rozumiana jako przyspieszenie od 90 do mojej zwykłej prędkości przelotowej (~160). Chodzi tu naturalnie o przyspieszanie po zwalnianiu na autostradzie, kiedy to jeden TIR wyprzedza drugiego z prędkością +2km/h, co jak wiadomo nie zdarza się rzadko.

Niech moc będzie z Tobą, bo powyżej setki to ona ma największe znaczenie.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni ;]

 

Mam do wyboru jedno z trzech aut. 

- Passat B7, 1.4 TSI 122 KM, Trendline z Pakietem Business (nie wiem właściwie co jest w tym pakiecie, ale dowiem się w piątek)

- Insignia 1.4 Turbo 140 KM, wersja wyposażenia Insignia, zatem nic ponad bazę

- Octavia, 1.4 TSI 140 KM, ambition z pakietem amazing (dwustrefowy klimatronic, dotykowe radio, etc.)
 

 

Ja bym bral Passata :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego najsłabszego golasa? ;]

No co Wy? ;]

 

Ten 1,4 140KM to jest straszny kibel.

Ledwo sobie radzi w Astrze J, a Insignia jest pewnie z 100-200kg ciezsza.

Wg mnie Passat bedzie najlepiej wyciszony a Octavia to jednak nadmuchany kompakt, wiec na trasy lepiej brac segment D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co byście wybrali?

 

Jak trasy, to skody nawet nie brałbym pod rozwagę. Nad pozostałymi, hmm w trasie najwygodniej będzie Ci w pasku, iśka niby duża, ale...i właśnie wydaje mi się, że ułożyłeś je wg właściwej kolejności. Ani pasek ani iśka nie jest demonem prędkości, 1.4 w iśce parę setek za kierownicą zrobiłem, B7 z tym silnikiem nie, ale wygoda między paskiem a insignią zauważalna na korzyść paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ale niestety bedzie sie najgorzej zbierał

Nieistotne są dla mnie:
3. czas do setki
4. follow me home i temu podobne gadżety

 

Skoda w trasie to porażka, w pasaciku się po prostu płynie, (insignia jest pomiędzy nimi twardsza, głośniejsza niż pasior).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wymienionych Passat, będzie najwygodniejszy i najcichszy wyposażenie podobne do octy, octa najszybsza ale... to jednak inna półka auta, szczególnie że nastawiasz się głównie na autostrady

 

Insignie odrzuciłbym na starcie...

Co się tak wszyscy przyczepiliście do głośności w Skodzie - w ADAC zarówno Passat jak i Octavia III mają 68db przy 130 km/h. Obiektywnie w III jest cicho, dużo ciszej niż w Octavii 2.

Co do osiągów, to te 1,4 TSI 140KM daje radę, realnie mają chyba po 150KM i nie ma problemu żeby rozpędzić się do 220 km/h na liczniku.

Jak to ma być auto na autostradę to ja bym wziął Octavię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem trochę jednym i drugim. Octavia bardzo fajnie się zbiera, komfort w porządku, natomiast weź też pod uwagę, że jest znacznie lżejsza -posiadacz takowej opowiadał mi jak to kiedyś wyjeżdżał zza ekranów dzwiekochlonnych i mu autem bujnal podmuch wiatru... W passacie czegoś takiego nie powinno być. A ten Passat nie ma czasem więcej koników? (133 czy coś takiego).

Generalnie Passat na podróże powinien być wygodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Passat B7, 1.4 TSI 122 KM, Trendline z Pakietem Business (nie wiem właściwie co jest w tym pakiecie, ale dowiem się w piątek)

- Insignia 1.4 Turbo 140 KM, wersja wyposażenia Insignia, zatem nic ponad bazę

- Octavia, 1.4 TSI 140 KM, ambition z pakietem amazing (dwustrefowy klimatronic, dotykowe radio, etc.)
Co byście wybrali?

 

W Insignia jest ciasno, w bieda-wersji Octavia dostałem depresji po 15 sekundach, z nowszych Passatów jeździłem tylko CC 3.2. 

Reasumując - Opel w moim odczuciu odpada. Wybór między Skodą a VW wynikałby tylko w subiektywnego odczucia po zajęciu miejsca w środku.

W teorii pewnie lepszy byłby Pastuch, ale VAG jest znany z tego, że różnice między wersjami wyposażenia potrafią być - delikatnie pisząc - znaczne.

 

ps: wiem, że nie można, ale wybrałbym... Superb ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Co się tak wszyscy przyczepiliście do głośności w Skodzie - w ADAC zarówno Passat jak i Octavia III mają 68db przy 130 km/h.

 

Do 130 to wiele aut jest znośnych, potem robi się przepaść. W zasadzie praktycznie zawsze (wyjątki ciężko przytoczyć mi nawet) D klasa będzie z racji przeznaczenia lepiej wyciszona od kompakta, którym Skoda mimo sympatii i obrony przez użytkowników jest.

 

W trasach te auto dzieli dużo, co przy codziennym użytkowaniu z A do B może być niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Miesięczne przebiegi to 2000-5000 km.

wygoda, aby po kolejnym 1000 km (jak dziś ;]) nie wychodzić z auta jak połamaniec

Skoro dziennie robisz do 1000 km to przebiegi miesięczne  takie jakie podałeś nie sa zanizone?

A może pójdź do salonu i popatrz tak troche dłuzej jak Ci się siedzi i jak się ustawia wszystko - bo mnie sie kiedyś zdazylo ogladać dwa samochodu w których nijak nie mogłem wygodnie usiąśc już w salonie - i choć jeden b mi sie podobal zarówno cennikowo jak i silnikowo odpadl na starcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym pasata lub skode

insygnia z 1,4 to straszny muł do tego czuje się w środku jak bym miał klaustrofobie. W skodzie pod tym wzgledem jest znacznie lepiej do tego ten silnik nieźle sobie radzi minusem jest jakość wykonania w stosunku do pasata.

Pasatem jezdziłem z dislem pod maską wiec nie moge porównać za to środek to inna liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 130 to wiele aut jest znośnych, potem robi się przepaść. W zasadzie praktycznie zawsze (wyjątki ciężko przytoczyć mi nawet) D klasa będzie z racji przeznaczenia lepiej wyciszona od kompakta, którym Skoda mimo sympatii i obrony przez użytkowników jest.

 

W trasach te auto dzieli dużo, co przy codziennym użytkowaniu z A do B może być niezauważalne.

Bardzo uogólniasz, akurat mam bezpośrednie porównanie O3 i Paszteta, przebieg głównie na autostradach z prędkościami zbliżonymi do tych którymi będzie jeździł kolega i subiektywnie nie ma różnicy - w obu jest cicho. Jak pierwszy raz jechałem O3 to byłem pod wrażeniem że jest tak wyciszona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku jak wszyscy uparli się na paska jako auto z komfortem - to jakiś kult ?? Bo każde moje spotkanie z Passatem B5, B6 kończyło się tym że nie mogłem dłużej siedzieć w nim niż na chwilę.  

 

Moze trzeba bylo sie przejechac :hehe:

Pomijam juz fakt, ze tu nikt nie dywaguja na passatem B5 czy B6 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do salonów i się przejedź. 

 

Od kilku dni mam właśnie Passata zastępczego i nie mogę się w nim za cholerkę odnaleźć. Jak dotąd VAGi mi zawsze pasowały a z tym Passatem coś jest nie halo.  8]

 

Jeździłem tez kilka dni Insignią i choć w środku jakoś tak przekombinowana to miło całkiem i wygodnie ją wspominam, choć Opli nie cierpię jak Fordów.  

 

 

Skoda z natury bleeee 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo uogólniasz, akurat mam bezpośrednie porównanie O3 i Paszteta, przebieg głównie na autostradach z prędkościami zbliżonymi do tych którymi będzie jeździł kolega i subiektywnie nie ma różnicy - w obu jest cicho. Jak pierwszy raz jechałem O3 to byłem pod wrażeniem że jest tak wyciszona.

 

No uogólniam bo cóż tu uszczegóławiać?Wyższa klasa samochodu zawsze będzie miała lepsze wyciszenie, lepsze/wygodniejsze fotele, lepsze materiały wewnątrz. Skoda zawsze była tylko nadmuchanym kompaktem, pomimo dużej praktyczności tego wozidła porównywać za bardzo nie ma co. Ale co kto lubi, na AK spotkałem się już z opinią że panda jest wygodniejsza na trasy niż passat B6, więc gusta są różne :)

Ma facet wybór, niech obleci na szybko salony, przejedzie się i będzie wiedział co mu podpasuje. Inna sprawa, że to na rok, więc też nie ma za bardzo co się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba mówisz o Citigo? :D

 

Jeździłeś O III 1.4 TSI w trasie?

 

Głośniejsze od Passata? Kiedy, gdzie?

 

1.Nie

2.Tak

3. Od licznikowych 150-160km/h w górę z każdym km robi się przepaść. Na plus jedynie zbieranie się auta w stosunku do paska, ale założycielowi na sprincie nie zależy.

 

Wiem, że w PL Octavia jest substytutem passata, jednak mimo tak jak wyżej pisałem poprawności octy są to 2 zupełnie inne auta, na korzyść passata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uogólniam bo cóż tu uszczegóławiać?Wyższa klasa samochodu zawsze będzie miała lepsze wyciszenie, lepsze/wygodniejsze fotele, lepsze materiały wewnątrz.

Szczególnie że Passat Trendline nie ma regulacji podparcia lędźwiowego w fotelach jak nie weźmiesz dopłaty do siedzeń komfortowych, wspomniana Octavia Ambition ma. Plastiki w środku w Trendline? Śmiało można sobie przybić piątkę z właścicielem Skody, takie samo g...

Co do wyciszenia, sam przyznałeś że do 160 km/h jest podobnie, nie wiem czy doczytałeś ale to jest prędkość podróżna autora wątku, więc też będzie miał podobnie.

W tym konkretnym porównaniu nie jest takie oczywiste czy brać D czy C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Skoro dziennie robisz do 1000 km to przebiegi miesięczne  takie jakie podałeś nie sa zanizone?

 

Nie są. Po prostu taki trip robię raz w tygodniu. Jedna podróż to zazwyczaj dwa dni robocze, czasem zrobię 700, czasem 1,2 kkm. Przegląd ostatniego roku to właśnie 2-5 kkm miesięcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są. Po prostu taki trip robię raz w tygodniu. Jedna podróż to zazwyczaj dwa dni robocze, czasem zrobię 700, czasem 1,2 kkm. Przegląd ostatniego roku to właśnie 2-5 kkm miesięcznie.

Jak sam nie przejedziesz się autami które zaproponowałeś to nikt Ci nie pomoże w wyborze. Jeśli osiągi Passata Ci wystarczą to pewnie będzie lepszym wyborem, aczkolwiek O3 z tym 1,4 TSI potrafi miło zaskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Nie

2.Tak

3. Od licznikowych 150-160km/h w górę z każdym km robi się przepaść. Na plus jedynie zbieranie się auta w stosunku do paska, ale założycielowi na sprincie nie zależy.

 

Wiem, że w PL Octavia jest substytutem passata, jednak mimo tak jak wyżej pisałem poprawności octy są to 2 zupełnie inne auta, na korzyść passata.

 

Powyżej 160 km/h powiadasz. Jeśli nawet to ile km będzie przejeżdżanych powyżej tej prędkości przez autora posta?

Pasek trendline to gniot, O III będzie bardziej komfortowe, bo lepiej wyposażone i szybsze, żwawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziłem trochę jednym i drugim. Octavia bardzo fajnie się zbiera, komfort w porządku, natomiast weź też pod uwagę, że jest znacznie lżejsza -posiadacz takowej opowiadał mi jak to kiedyś wyjeżdżał zza ekranów dzwiekochlonnych i mu autem bujnal podmuch wiatru... W passacie czegoś takiego nie powinno być. A ten Passat nie ma czasem więcej koników? (133 czy coś takiego).

Generalnie Passat na podróże powinien być wygodniejszy.

Taaaa, te 10-15% więcej zrobi różnice przy bocznych podmuchach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


120 KM to nie WRC, ale chyba da radę.

Miałem pare miesięcy temu nowego paska z wypożyczalni - z  silnikiem 120 KM - diesel - o ile w mieście było OK rto na trasie wolałbym zdecydowanie cos mocniejszego... Wiem że tutaj w gre wchodzi benzyna - ale o zblizonej mocy i pewnie trochę nizszym momencie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


o ile w mieście było OK rto na trasie wolałbym zdecydowanie cos mocniejszego...

 

Właśnie na trasie moc nie ma aż takiego znaczenia - tempomat, 140 kmh, muzyczka gra i toczymy się.

No ale konkluzja AK:

- wszystko poniżej BMW 7, MB S-klasy, A6 jest tak ciasne, że jeździć się nie da,

- wszystko poniżej 250 KM jest tak słabe, że nie da się wyprzedzić rowerzysty

- pomimo powyższych założeń, Panda z LPG jest idealna na każdą okazję.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Właśnie na trasie moc nie ma aż takiego znaczenia - tempomat, 140 kmh, muzyczka gra i toczymy się.

Autostrada expresówka - masz rację... ale  przejedź się  np z Lublina do Rzeszowa czy do Warszawy - o Kielcach nie wspominawszy to bedziesz wiedział o czym mówie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybierał między skodą a passatem.

Usiądź, przejedź się jednym i drugim... sam oceń .

Ja codziennie jeżdżę octavią i jeżeli chodzi o ilość miejsca i wygodę to jest całkiem nieźle.

Miałem kiedyś passata B5 i śmiało mogę powiedzieć, że ilością miejsca skoda B5 nie ustępuje.... Jeżeli chodzi o wyciszenie, to moja opinia nie będzie miarodajna bo jeżdzę TDI, ale generalnie również tragedii nie ma.

Miesięcznie robię skodą ok. 2000 km, i nie chodzę połamany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie masz plany na weekend ale przy takich wymaganiach to wybór nie powinien się obejść bez wizyty w salonach gdzie przynajmniej będziesz mógł posadzić cztery litery do każdego z wymienionych aut i chociaż ustawić sobie fotel, kierownicę i resztę gratów. Testów "autostradowych" pewnie nie uda się zrobić. Wcześniej jeździłeś turbo benzynami czy kopciuchami? Dowiedz się co producent zeznaje w sprawie przebiegu momentu obrotowego dla każdego z tych silników. Skrzynie to "czyste" manuale czy jakieś wynalazki wchodzą w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.