Skocz do zawartości

Rumunia srunia... Zabkowanie


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany...

Mozna pisacszerokosc kapcia..

Ząbkowanie w wielu samochodach jest efektem pracy SPRAWNEGO zawieszenia. Po prostu masz napęd na niewłaściwą oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem nie w Insygnii ?

U nas dwa komplety się wyząbkowały. Z tego co wyczytałem TTTM

Trzeba często zmieniać koła przód tył.

Jak ktoś dużo jeździ w sezonie, to potrafią się wyząbkować - szczególnie nowe opony.

Zmiana i powinny się dotrzeć po kilku tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba często zmieniać koła przód tył.

Jak ktoś dużo jeździ w sezonie, to potrafią się wyząbkować - szczególnie nowe opony.

Zmiana i powinny się dotrzeć po kilku tys. km.

 

To chyba nie do mnie tylko do serwisu sugestia. Auto było regularnie na przeglądach w ASO, zapewne przekładali ale i tak się poząbkowały.

Czasem jest to kombinacja dana opona - dany producent i nie ma zmiłuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie do mnie tylko do serwisu sugestia. Auto było regularnie na przeglądach w ASO, zapewne przekładali ale i tak się poząbkowały.

Czasem jest to kombinacja dana opona - dany producent i nie ma zmiłuj.

Zgadza się. Ale czasem nie przewidzisz, że dana opona z danym zawieszeniem tak współpracuje, że się wyząbkuje.

Po fakcie dowiesz się, że koła z nowymi oponami trzeba było przełożyć przód-tył np. po 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem. U mnie były różne napędy i nigdy opony nie ząbkowały :)

 

Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie.  Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie.  Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. 

W wielu nowych autach z nowymi oponami występuje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie dobre opony, dobrze trzymające się drogi, prędzej się wyząbkują, niż twarde chińskie kartoflaki ;]

 

Nie wiem nic o twardych chińskich kartoflakach, wiem tyle, że w porządnych autach na porządnych oponach ten problem nie występuje. Albo dotyczy powypadkowych ulepów, albo rumuńskich/francuskich/włoskich/niemieckich/koreańskich wyrobów samochodopodobnych, lub/i kiepskich opon. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nic o twardych chińskich kartoflakach, wiem tyle, że w porządnych autach na porządnych oponach ten problem nie występuje. Albo dotyczy powypadkowych ulepów, albo rumuńskich/francuskich/włoskich/niemieckich/koreańskich wyrobów samochodopodobnych, lub/i kiepskich opon. 

 

Dziwne, mam koreańca na wielowahaczu, i jakoś problemu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wielowahacz?

Bo przy klasycznym rozwiazaniu to raczej nigdy nie jest problemem ;)

 

Klasycznym rozwiązaniem (i najlepszym ,pomijając pneumatyczne) jest właśnie wielowahacz. Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. Jeszcze bardziej klasycznym jest resor, no ale to już inna bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz wyżej. Nowe nie znaczy dobre. Albo opony chińskie lub polskie, albo źle zestrojone zawieszenie.

Focusy raczej trudno posadzic o zle zestrojenie zawieszenia, ale byly/sa opony ktore zabkowaly momentalnie. W moim musialem wyrzucic calkiem swieze pirelli p6 bo jeczaly jakby lozyska padly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. 

 

co to za brednie? gdzie ty jezdzisz, ze sie nie da prowadzic?

wielowahacz najlepszy, ale pozniej sie czyta, ze opony ząbkują, ze wymiana droga, ze to ze tamto

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię zakręty. 

 

i dlatego Ci nie ząbkują... w autach jeżdżonych agresywnie problem nie występuje, bo opona pracuje mocniej na zakrętach, przy hamowaniu, zużywają się szybciej ale równomiernie. Najbardziej ząbkują przy wolnej jeździe na prostych odcinkach.

 

Gdzieś wyczytałem: 

 

 

Natomiast szybka jazda po krętych drogach będzie zacierać ślady ząbkowania.
Edytowane przez Tomek000
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


i dlatego Ci nie ząbkują... w autach jeżdżonych agresywnie problem nie występuje, bo opona pracuje mocniej na zakrętach, przy hamowaniu, zużywają się szybciej ale równomiernie. Najbardziej ząbkują przy wolnej jeździe na prostych odcinkach.

 

Może byc i tak   :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda taka wyzabkowana opona?

 

 

Czuć to wyraźnie, kiedy pogłaszczesz :phi:  bieżnik - jest wyraźna różnica "z włosem" lub "pod włos".

Jeśli ząbkowanie jest znaczne, to można je dostrzec nieuzbrojonym okiem.

Poniżej masz szkic: przekrój opony po wyprostowaniu ;]  w zdrowej oponie klocki bieżnika będą jednakowej wysokości.

 

post-154820-0-94016300-1473185702_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani u mnie. Albo jest wadliwy zawias (luzy, albo wadliwa konstrukcja), albo wadliwe opony. Albo jedno i drugie.  Nie ma możliwości, by w sprawnym i dobrze zaprojektowanym aucie z dobrymi oponami wystąpiło ząbkowanie. 

 

Taaak w autach pół rocznych też ? Co wg Ciebie może tam być niesprawne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inżynier, który to projektował. Różne buble się zdarzają. Pisałem o tym wyżej.

To nie jest bubel tylko fizyka. Nie projektuje się konstrukcji wbrew fizyce.

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro na sprawdzenie geometri jade. Rumuni mi sie zachcialo qrcze. Lewy tyl wyzabkowany...

Mozna pisacszerokosc kapcia..

Dobra jest diagnoza

geometria cacy

pozostałe elementy zawiechy także

Niesty łożysko padakę zaliczyło z lewej z tyłu-pierniczone dziury w rumuńsko poligono-podobnym-drogo-wyrobie-seropodbnym

Edytowane przez Fili_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypadkiem nie w Insygnii ?

U nas dwa komplety się wyząbkowały. Z tego co wyczytałem TTTM

Dokładnie Insignia

.... kombi

.... jeżdżona na pusto

.... po prostej

.... do tego z częstymi hamowaniami i przyspieszaniami jak jakieś dziadki niedzielne przed nos wyjeżdżają allbo z pasa rozbiegowego się włączasz

....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej....

--------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-))))))

......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-)

 

BTW jakies Bridgestony yyy   potenza(?)

 

Chyba te 

bridgestone-potenza-re050-a_TG2-0.png

Edytowane przez Fili_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Inżynier, który to projektował. Różne buble się zdarzają. Pisałem o tym wyżej.

Skoro Insignie, Focusy, Punto to dla Ciebie buble, to które auto to nie bubel ?

 

Ząbkowanie to złożony temat i nie wynika z błędów konstrukcyjnych czy użytych opon.

 


rozbiegowego się włączasz
....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej....
--------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-))))))
......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-)
BTW jakies Bridgestony yyy potenza(?)

 

Opony te co były na pierwszym montażu, nie pamiętam już.

Reszta opisu z moim przypadkiem się nie zgadza, choć w trójmieście auto często bywało  ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Insignia

.... kombi

.... jeżdżona na pusto

.... po prostej

.... do tego z częstymi hamowaniami i przyspieszaniami jak jakieś dziadki niedzielne przed nos wyjeżdżają allbo z pasa rozbiegowego się włączasz

....i spokojnie 120 jeżdżone na obwodnicy trójmiejskiej....

--------> ponoc najlepsze warunki do ząbkowania opon :-))))))

......i jakos przez 5 lat 100kkm wyzabkowac nie chciały :-) ;-)

 

BTW jakies Bridgestony yyy   potenza(?)

 

Chyba te 

bridgestone-potenza-re050-a_TG2-0.png

też tak mam na dokładnie tych oponach. Trzy Mondeo firmowe - ten sam problem. Już się nie mogę doczekać zmiany na zimowe  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasycznym rozwiązaniem (i najlepszym ,pomijając pneumatyczne) jest właśnie wielowahacz. Belka skrętna to wymysł księgowych i jest idiotycznym rozwiązaniem, samochodu z czymś takim nie da się prowadzić. Jeszcze bardziej klasycznym jest resor, no ale to już inna bajka...

Ktoś tu źle mówi o resorach ?!?? :)

Turtles all the way down...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.