Florydzialski Napisano 22 Października 2016 Udostępnij Napisano 22 Października 2016 Co ciekawe po drugiej stronie: Tylko przód ścięty, tył ma jeszcze sporo życia. Ale wywalam wszystkie bo nie będę miał rożnych opon na osiach (podobno to niedobre dla napędu na 4 koła?). Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Zbieżność do kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Za dużo positive camber angle to na pewno ale może być także trochę za dużo toe in - chyba ktoś za szybko próbował pokonać dużą przeszkodę lub dawno zawieszenie nie było naprawiane. Co do napędu 4x4 to one nie lubią różnych rozmiarów kół. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Co do napędu 4x4 to one nie lubią różnych rozmiarów kół. To zależy od rodzaju rozwiązań w układzie napędowym. W moim Terrano mogę mieć różne rozmiary opon na przedniej i tylnej osi. Ale tylko wówczas gdy nie włączam przedniego napędu. Gdy przedni napęd nie jest włączony to nie pracuje wał napędowy, nie kręcą się półosie ani nie pracuje mechanizm różnicowy. Pracują tylko piasty. Wszystko pracuje dopiero gdy włączę przedni napęd. Poza tym układ napędowy Terrano nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego, dlatego nie można używać napędu na cztery koła przy dobrej przyczepności, czyli na asfalcie, betonie. Dlatego nawet gdy będą różne rozmiary opon na osiach to nawet, krótkotrwała, doraźna jazda po piachu, śniegu czy polnej drodze nie spowoduje uszkodzeń napędu. Edytowane 23 Października 2016 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Nie ważne jaki masz rodzaj przekładania napędu, 4x4 musi mieć te same rozmiary kół by nie było różnicy przełożeń przód/tył pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Co ciekawe po drugiej stronie: Tylko przód ścięty, tył ma jeszcze sporo życia. Ale wywalam wszystkie bo nie będę miał rożnych opon na osiach (podobno to niedobre dla napędu na 4 koła?). Sent from my iPhone using Tapatalk Masz duzo rond w okolicy? Poważnie pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Nie ważne jaki masz rodzaj przekładania napędu, 4x4 musi mieć te same rozmiary kół by nie było różnicy przełożeń przód/tył pzdr Tylko, że w moim Terrano, jak już wspomniałem, nie ma to większego znaczenia i gdybym np.: zdecydował się na to, że w ogóle nie będę korzystał z przedniego napędu to mogę sobie zakładać opony z różnymi rozmiarami nap rzedniej i tylnej osi. Oczywiście mam wszystkie pięć opon takich samych, bo nawet na zapasowej trzeba mieć ten sam rozmiar. Jednak gdy opony już są zużyte i przyjdzie zmienić na nówkę zapasową to najlepiej gdybym musiał zmieniać oponę na przedniej osi, bo gdy napęd nie jest włączony to nie ma to wpływu na mechanizm różnicowy gdyż, jak wspomniałem, kręcą się tylko piasty, półosie i cała reszta jest odłączona. Z tyłu jest mechanizm różnicowy LSD, który przy jednej nowej, a drugiej zużytej oponie cały czas by pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 W moim Terrano mogę mieć różne rozmiary opon na przedniej i tylnej osi. Ale tylko wówczas gdy nie włączam przedniego napędu. W moim samochodzie mogę w ogóle nie mieć opon na przedniej i tylnej osi. Ale tylko wówczas gdy nie włączam żadnego napędu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Wygląda na otarcie mechaniczne a nie wynik jakiegokolwiek zużycia czy wadliwej geometrii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Ale tylko wówczas gdy nie włączam przedniego napędu. Jak nie włączasz, to nie masz 4x4. Proste... A mowa o sytuacji, gdzie jest 4x4, nie ważne czy stałe czy włączone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Gdyby przyczyną była geometria lub cokolwiek zużyciowego to nie byłoby tak odcięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 W samochodzie mojego ojca dokładnie tak samo zjadło opony od wewnątrz, kiedy miał luzy na tulei wahacza. Na zewnątrz nie było widać że koła się rozjechały. Może warto sprawdzić geometrię i luzy w zawieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Gdyby przyczyną była geometria lub cokolwiek zużyciowego to nie byłoby tak odcięte.Było by, często takie coś widuję.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Moim zdaniem, zbieżność przodu za mocno w plusie. Prawy przód zjechany bardziej jest kwestią częstszych skrętów w lewo , np ronda, ale może też być lekko zmieniona zbieżność połówkowa tylnej osi, która neutralizuje lewy przód i dlatego tam opona wygląda lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 (edytowane) Samochód ma dwa lata i 24 tys. mil, miał robioną zbieżność co najmniej raz w czasie tego przebiegu (chyba i na 10 tys. i na 20 tys. ), nie dotknął niczego w swojej historii. Wydawało mi sie ze źle ustawiona zbieżność spowodowała by zużycie obu przednich opon krzywo? Plus pewnie była by ściema tylko jedna strona - np. Lexus ciął zawsze opony od środka. A tu prawa opona jest ścięta ostro po obu brzegach a lewa jest zużyta równo. Aha - odkryłem ze było w niej trochę niższe ciśnienie, ale nie na tyle żeby TPMS narzekał. Czyżby to był powód? Sent from my iPhone using Tapatalk Edytowane 23 Października 2016 przez MarekFloryda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Masz duzo rond w okolicy? Poważnie pytam. Jedno i to raczej tam nie jeździmy. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Jedno i to raczej tam nie jeździmy. Sent from my iPhone using Tapatalk Wyglada jakby ktos ostro pokonywal zakrety tylko w lewo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Jeśli z obu stron to ciśnienie ale żeby tak ostro odcięte? BTW: ja tam widzę tylko po zewnętrznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Jeśli z obu stron to ciśnienie ale żeby tak ostro odcięte? BTW: ja tam widzę tylko po zewnętrznej... Zrobię inne zdjęcie to zobaczysz ze jest z obu stron... Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Wyglada jakby ktos ostro pokonywal zakrety tylko w lewo.... To trochę by sie zgadzało - żona do pracy ma dwa zakręty w lewo które zwykle trzeba ostro przeskoczyć. Z pracy zaś ma jeden w lewo z podobnym problemem. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 . Aha - odkryłem ze było w niej trochę niższe ciśnienie, ale nie na tyle żeby TPMS narzekał. Czyżby to był powód? Sent from my iPhone using Tapatalk Calkiem prawdopodobne letnie gumy mialem mocno po bokach zjechane - a dlugi czas na niedopompowanym jeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 To trochę by sie zgadzało - żona do pracy ma dwa zakręty w lewo które zwykle trzeba ostro przeskoczyć. Z pracy zaś ma jeden w lewo z podobnym problemem. Sent from my iPhone using Tapatalk Nie przesadzajmy że jest to powód ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Samochód ma dwa lata i 24 tys. mil, miał robioną zbieżność co najmniej raz w czasie tego przebiegu (chyba i na 10 tys. i na 20 tys. ), nie dotknął niczego w swojej historii. Wydawało mi sie ze źle ustawiona zbieżność spowodowała by zużycie obu przednich opon krzywo? Plus pewnie była by ściema tylko jedna strona - np. Lexus ciął zawsze opony od środka. A tu prawa opona jest ścięta ostro po obu brzegach a lewa jest zużyta równo. Aha - odkryłem ze było w niej trochę niższe ciśnienie, ale nie na tyle żeby TPMS narzekał. Czyżby to był powód? Sent from my iPhone using Tapatalk 2 lata to rozumiem. że może być jeszcze na gwarancji? Co na to serwis? To nie jest zużycie opony - to jest nieprawidłowe zużycie opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 To trochę by sie zgadzało - żona do pracy ma dwa zakręty w lewo które zwykle trzeba ostro przeskoczyć. Z pracy zaś ma jeden w lewo z podobnym problemem. No bez jaj, to nie jest powód Chyba że dla żartu to napisałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 23 Października 2016 Udostępnij Napisano 23 Października 2016 No bez jaj, to nie jest powód Chyba że dla żartu to napisałeś.Prosze Cie.... tylko w lewo skreca.Jaki problem taka propozycja rozwiazania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Co do napędu 4x4 to one nie lubią różnych rozmiarów kół. Dlaczego nie lubią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 I masz przyczyne w postaci nieprawidłowego ciśnienia. Moze nie byla to duza roznica ale dystans przejechany dokonał swego. Napompuj obie troszkę mocniej jak zalecane. Niech to bedzie 0,1 lub 0,2 bar wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2016 (edytowane) I masz przyczyne w postaci nieprawidłowego ciśnienia. Moze nie byla to duza roznica ale dystans przejechany dokonał swego. Napompuj obie troszkę mocniej jak zalecane. Niech to bedzie 0,1 lub 0,2 bar wiecej. Jestem pewien że mistrzowie w serwisie coś pomieszali i zostawili tą oponę ze znacznie niższym niż trzeba ciśnieniem. Co więcej chyba także zaprogramowali TPMS żeby się nie czepiał tego niskiego ciśnienia, bo się nie czepiał. Zalecane jest 39 psi na przodzie i 45 psi na tyle. W lewej przedniej było 39 a w prawej (tej ściętej) 29 jak uruchomił się TPMS. Jako że nie ma żadnej dziury to podejrzewam że przez jakieś 4-5 tys. mil ta opona była niedopompowana. Oczywiście mogę serwisowi podskoczyć - w końcu to mój obowiązek sprawdzać ciśnienie w oponach... Aha - to są te specjalne opony Mercedes Extended Mobility (specjalne run flat do Mercedesa) z dużo twardszą ścianą boczną i pewnie dlatego tak dziwnie się zużyła jak miała mało powietrza. Edytowane 24 Października 2016 przez MarekFloryda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Aha - to są te specjalne opony Mercedes Extended Mobility (specjalne run flat do Mercedesa) z dużo twardszą ścianą boczną i pewnie dlatego tak dziwnie się zużyła jak miała mało powietrza. I wszystko jasne. Ciśnienie i nacisk krawędzią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Dlaczego nie lubią? Bo różnica w rozmiarach musi być jakoś zniwelowana. I jest zamieniana w centralnym dyfrze na ciepło. Jak za długo to zwykle zostaje trwale uszkodzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Bo różnica w rozmiarach musi być jakoś zniwelowana. I jest zamieniana w centralnym dyfrze na ciepło. Jak za długo to zwykle zostaje trwale uszkodzony Chyba ze to ktorys z tych idiotycznych systemów AWD gdzie tylko jedna oś normalnie jest napedzana a na druga idzie moment dopiero jak komputer wykryje poślizg na pierwszej. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 24 Października 2016 Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Chyba ze to ktorys z tych idiotycznych systemów AWD gdzie tylko jedna oś normalnie jest napedzana a na druga idzie moment dopiero jak komputer wykryje poślizg na pierwszej. Sent from my iPhone using Tapatalk Powiedziałeś to tym od Subaru i ich AWD... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 25 Października 2016 Udostępnij Napisano 25 Października 2016 Bo różnica w rozmiarach musi być jakoś zniwelowana. I jest zamieniana w centralnym dyfrze na ciepło. Jak za długo to zwykle zostaje trwale uszkodzony Dyfer ma wysoką sprawność, a co za tym idzie, nie generuje dużych ilości ciepła. A tak swoja drogą, to mechanizmy różnicowe w pojazdach, nie mają chwili wolnego w czasie poruszania się pojazdu. Nawet na prostej drodze, występuje różnica prędkości obrotowej kół na poszczególnych osiach, a także pomiędzy osiami. Spowodowane jest to np. minimalnie różnymi ciśnieniami w oponach, różnym obciążeniem prawej i lewej strony, przodu i tyłu pojazdu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Wyjaśniło sie takze dlaczego przód jest taki ścięty - okazuje sie ze zbieżność była spieprzona: Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 To teraz się zapytaj małżonki w który krawężnik przywaliła.. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 To teraz się zapytaj małżonki w który krawężnik przywaliła.. Krawiec Nakrzyczy na niego jak moja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 (edytowane) To teraz się zapytaj małżonki w który krawężnik przywaliła.. Krawiec Raczej podejrzewam Mercedesa i ich "techników" jak ostatni raz ustawiali zbieżność, choć teoria z krawężnikiem jest możliwa - tak jak pisałem wcześniej to koło które miało źle ustawioną zbieżność miało także znacznie mniej powietrza niż powinno mieć pomimo braku dziury. Od wczoraj na Mercedesie jest Michelin Pilot Super Sport + poprawiona zbieżność = mam nadzieję na 2-3 lata i 20-30 kmil bezproblemowej jazdy Edytowane 28 Października 2016 przez MarekFloryda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Raczej podejrzewam Mercedesa i ich "techników" jak ostatni raz ustawiali zbieżność, choć teoria z krawężnikiem jest możliwa - tak jak pisałem wcześniej to koło które miało źle ustawioną zbieżność miało także znacznie mniej powietrza niż powinno mieć pomimo braku dziury. Od wczoraj na Mercedesie jest Michelin Pilot Super Sport + poprawiona zbieżność = mam nadzieję na 2-3 lata i 20-30 kmil bezproblemowej jazdy Ile tego powietrza było mniej? TPMS nie krzyczał? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 (edytowane) Ile tego powietrza było mniej? TPMS nie krzyczał? Krawiec Normalnie powinno być 39 z przodu i 45 z tyłu (co jest i tak dziwnie wysokim ciśnieniem - w każdym innym samochodzie jaki miałem było rzędu 32-35). Przednia lewa miała 35 a przednia prawa (ta zużyta) 29. Zresztą z tym ciśnieniem nie wiadomo, dlatego że w Mercedesie są dwie naklejki (jedna na drzwiach a jedna na klapce wlewu paliwa) i na każdej z nich jest zupełnie inne ciśnienie - na drzwiach jest 39/45 a na wlewie 36/36. Dopiero jak się chłodniej zrobiło to w prawej spadło do 29 i TPMS się włączył - podejrzewam że fabrycznie był zaprogramowany na zaczęcie narzekania przy 30. Co ciekawe przed poprzednią wizytą w serwisie sprawdzałem ciśnienie w oponach i wszystkie miały idealne. Więc podejrzewam że jakiś fiut w serwisie pewnie coś robił (może testował działanie TPMS) i zapomniał dopompować a ja nie sprawdziłem po nich. Jako że poprzednie opony były "nie do końca run flat" - Mercedes Extended Mobility - to różnicy między 35 a 29 nie czuć na kierownicy - samochód jedzie prosto. Teraz założyłem zwykłe a nie run flat i przynajmniej będzie czuć jak ciśnienie będzie nie takie jak trzeba. Plus nauczyłem się żeby sprawdzać po serwisie... Aha - po pierwszej wizycie w serwisie mi spuścili powietrze z 39/45 na 35/35, ale złapałem to. Edytowane 28 Października 2016 przez MarekFloryda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Czyli ASO jakościowo jak u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Raczej podejrzewam Mercedesa i ich "techników" jak ostatni raz ustawiali zbieżność, Samochód ma dwa lata i 24 tys. mil, miał robioną zbieżność co najmniej raz w czasie tego przebiegu (chyba i na 10 tys. i na 20 tys. ), Chcesz powiedzieć, że ustawianie zbieżności (geometrii) to w Mercedesie czynność eksploatacyjna wykonywana co przegląd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Października 2016 Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Normalnie powinno być 39 z przodu i 45 z tyłu (co jest i tak dziwnie wysokim ciśnieniem - w każdym innym samochodzie jaki miałem było rzędu 32-35). Przednia lewa miała 35 a przednia prawa (ta zużyta) 29. Zresztą z tym ciśnieniem nie wiadomo, dlatego że w Mercedesie są dwie naklejki (jedna na drzwiach a jedna na klapce wlewu paliwa) i na każdej z nich jest zupełnie inne ciśnienie - na drzwiach jest 39/45 a na wlewie 36/36. Dopiero jak się chłodniej zrobiło to w prawej spadło do 29 i TPMS się włączył - podejrzewam że fabrycznie był zaprogramowany na zaczęcie narzekania przy 30. Co ciekawe przed poprzednią wizytą w serwisie sprawdzałem ciśnienie w oponach i wszystkie miały idealne. Więc podejrzewam że jakiś fiut w serwisie pewnie coś robił (może testował działanie TPMS) i zapomniał dopompować a ja nie sprawdziłem po nich. Jako że poprzednie opony były "nie do końca run flat" - Mercedes Extended Mobility - to różnicy między 35 a 29 nie czuć na kierownicy - samochód jedzie prosto. Teraz założyłem zwykłe a nie run flat i przynajmniej będzie czuć jak ciśnienie będzie nie takie jak trzeba. Plus nauczyłem się żeby sprawdzać po serwisie... Aha - po pierwszej wizycie w serwisie mi spuścili powietrze z 39/45 na 35/35, ale złapałem to. Marek, zobacz w instrukcji czy przypadkiem nie musisz aktywować tpms po napompowaniu prawidłowego ciśnienia. System może działać w odniesieniu do wartości zapamiętanej podczad aktywacji i dopiero sygnalizować odchyłkę.Jak ktoś aktywował przy jednyn niedopompowanym to tak mogło być jak u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2016 Marek, zobacz w instrukcji czy przypadkiem nie musisz aktywować tpms po napompowaniu prawidłowego ciśnienia. System może działać w odniesieniu do wartości zapamiętanej podczad aktywacji i dopiero sygnalizować odchyłkę.Jak ktoś aktywował przy jednyn niedopompowanym to tak mogło być jak u Ciebie. No właśnie tak jest - teraz napompowałem jak trzeba i kazałem się systemowi nauczyć nowych wartości. Chcesz powiedzieć, że ustawianie zbieżności (geometrii) to w Mercedesie czynność eksploatacyjna wykonywana co przegląd? W każdym samochodzie warto to raz w roku zrobić. W przypadku Mercedesa wychodzi mi jeden przegląd rocznie = zbieżność co przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.