Fatal Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Witka Wszystkim Muszę zakupić akumulator do Isi , powiedzcie mi proszę jakiej firmy teraz szukać , a co omijać z daleka , kiedyś miałem Centre plus , teraz mam Warte i się tak zastanawiam co kupić dobrego za normalne pieniądze Proszę podpowiedzcie coś dzięki pozdrawiam Fatal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 24 minuty temu, Fatal napisał: Witka Wszystkim Muszę zakupić akumulator do Isi , powiedzcie mi proszę jakiej firmy teraz szukać , a co omijać z daleka , kiedyś miałem Centre plus , teraz mam Warte i się tak zastanawiam co kupić dobrego za normalne pieniądze Proszę podpowiedzcie coś dzięki pozdrawiam Fatal Westa Forse, Topla, Banner, Fiamm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Jenox. Mielecki AutoPart. Przynajmniej cenowo pezyzwoicie oba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Topla, Moll, omijać Bosche ,Bannery,centry,varty,magnetti marelli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Kozaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 tanie i przyzwoite, to: Jenox, Autocraft/Dublet/Wolf, Kozak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 tab/topla, kozak, yuasa Jeżeli wierzyć testom i dyskusji z zeszłego roku to Kozak obecnie wypada najkorzystniej. Podjedź sobie do Lucart'u w Sosnowcu albo centrali w Mysłowicach będziesz miał taniej i od reki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Autokraft w moim focusie skończył się po 3,5 roku. Trochę chyba mu w tym pomogłem, bo go 2 razy głęboko rozładowałem. Mimo wszystko szału nie ma. Dobrze, że tani był. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Godzinę temu, shapyr napisał: Autokraft w moim focusie skończył się po 3,5 roku. Trochę chyba mu w tym pomogłem, bo go 2 razy głęboko rozładowałem. Mimo wszystko szału nie ma. Dobrze, że tani był. Ja kupiłem 2szt. Autocrafta 65Ah (jeden w 2009 do stilo, drugi w 2010 do Puga 307). Oba ciągle jeżdżą - nie potrzebowały jeszcze doładowywania, kontrolnie 2 lata temu sprawdziłem poziom elektrolitu - był ok. Sekret długowieczności leży chyba w sposobie eksploatacji (oba auta jeżdżą pon.-pt. conajmniej 60km dziennie) Pytanie, czy te produkowane dziś są podobne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 W przypadku zakupu Autocrafta należy kupić trochę przewymiarowany, ze względu na zaniżone rzeczywiste parametry w stosunku do deklarowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 ja ja tobie powiem tak, bierz ten który jest dedykowany pojemnością do twojego auta i który jest najcięższy ze wszystkich które poleca tobie sprzedawca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Polecam Jenox Gold bardzo dobra jakosc w cenie marketowego noname. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Nie polecam z własnych doświadczeń FIAMM i Varty. Polecam Tople / TAB albo Bannera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 Polecam akumulator Westa Forse 74Ah 720A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Września 2017 Udostępnij Napisano 30 Września 2017 centra plus, najstarszy jaki mam siedzi w astrze f od 6 lat, trochę młodszy sprzedałem ze corsą, w omie też miałem Centre plus, 2 lata, sprzedana dalej i nic teraz ponownie kupiłem Centre plus do combo. Ja jeszcze NIGDY nie zawiodłem się na centrze. Bardzo polecam Ten co teraz kupiłem to 71ah za 290 zł. Aha moje aku nigdy nie doładowywane, każdym jeździłem średnio 40km dziennie, a garażowane i odpalane pod chmurką. Teraz już będzie 3 zima jak ojciec ujeżdża moją Astre a jeździ tylko 15km dziennie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kkkaras Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Centra futura. Posiadam od 6 lat czyli jak mialy byc felerne z hiszpanskiej produkcji. Aktualnie odpala drugie auto bo topla wysiadla. Kupic w normalnym sklepie i uzytkowac normalanie albo nawet na krotkich odcinkach (u mnie ostatnio 3km do roboty i spowrotem) i dziala bez najmniejszego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 9 godzin temu, bochumil napisał: Polecam akumulator Westa Forse 74Ah 720A. z czystym sumieniem mogę i ja taki polecić, bo sam mam takowy od kilku lat i działa bardzo dobrze, widzę że znów pokazały się one w sprzedażny albo to jeszcze stare zapasy, chodziły słuchy że niby zbombardowali tą fabrykę na Ukrainie ,a inna wersja że tą fabrykę gdzieś przenieśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 z czystym sumieniem mogę i ja taki polecić, bo sam mam takowy od kilku lat i działa bardzo dobrze, widzę że znów pokazały się one w sprzedażny albo to jeszcze stare zapasy:hmm:, chodziły słuchy że niby zbombardowali tą fabrykę na Ukrainie ,a inna wersja że tą fabrykę gdzieś przenieśli:nie_wiem:W uzupełnieniu dopiszę, że użytkuję auto na krótkich odcinkach i przy ładowaniu na poziomie 14V nie zachodzi potrzeba doładowania akumulatora. Napięcie na zaciskach sprawdzane wczoraj w miarę porządnym miernikiem to 12,8V. Pamiętam, że były przerwy w dostawach akumulatorów przez jakiś czas i na swój egzemplarz czekałem ok 2 tygodni. Póki co, było warto ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Ja moge z czystym sumieniem polecić akumulatory firmy Lucas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 21 godzin temu, bochumil napisał: Polecam akumulator Westa Forse 74Ah 720A. Mam w 3 samochodach. Odpalane co chwila jak taksówki i żyją. W zimę "dają prądu" sąsiadom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Dnia 30.09.2017 o 00:32, Pawel1984 napisał: omijać Bosche ,varty bo tak, i już? w jednym aucie mam boscha w drugim varte i żadnemu sie nic nie dzieje. w maszynach budowlanych w firmie mamy tylko boscha, bo żaden inny nie dawał rady, a proponowana przez Ciebie topla wytrzymała w koparce 2 miesiące i padła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 17 minut temu, blue_ napisał: bo tak, i już? Z tego co mi powiedział gość w sklepie z akumulatorami, to obecnie różnią się tylko naklejkami, a odkąd wszedł tam kapitał amerykański, nie zależy im na dobrym postrzeganiu marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 21 minut temu, blue_ napisał: bo tak, i już? w jednym aucie mam boscha w drugim varte i żadnemu sie nic nie dzieje. Dla BOSCHA akumulatory produkuje już od dłuższego czasu VARTA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 6 godzin temu, blue_ napisał: bo tak, i już? w jednym aucie mam boscha w drugim varte i żadnemu sie nic nie dzieje. w maszynach budowlanych w firmie mamy tylko boscha, bo żaden inny nie dawał rady, a proponowana przez Ciebie topla wytrzymała w koparce 2 miesiące i padła Historię odwrotną mam Ci pisać..sorki nie chce mnie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 14 godzin temu, Blues napisał: Z tego co mi powiedział gość w sklepie z akumulatorami, to obecnie różnią się tylko naklejkami, a odkąd wszedł tam kapitał amerykański, nie zależy im na dobrym postrzeganiu marki. Czyli od piętnastu lat walą tandetę co oczywiście nie przeszkadza czołowym producentom samochodów stosować ich akumulatory na pierwsze wyposażenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 Najtańszy, serio. Kiedyś padł mi akumulator w niedzielę a auto musiał w poniedziałek rano być sprawne. Pojechałem do supermarketu, wybrałem najtańszy bo trafiło na dzień kiedy z kasą było krucho. Od trzech lat kręci bez problemu. Co ciekawe zastąpił Boscha, który padł po dwóch latach i miesiącu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 58 minut temu, volf6 napisał: Czyli od piętnastu lat walą tandetę co oczywiście nie przeszkadza czołowym producentom samochodów stosować ich akumulatory na pierwsze wyposażenie Możesz mieć oczywiście inne zdanie. Każda skoczka swój ogonek chwali Nie zgodzę się tylko ze stwierdzeniem, że części użyte na pierwszy montaż są wyznacznikiem jakości. To nie te czasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 22 godziny temu, blue_ napisał: w maszynach budowlanych w firmie mamy tylko boscha, bo żaden inny nie dawał rady, a proponowana przez Ciebie topla wytrzymała w koparce 2 miesiące i padła u nas w maszynach były akumulatory fabryczne w CAT były to "akumulatory CAT", KOMATSU miał "swoje wynalazki" Japońskie, Vogele, VOLVO, HAMM, JCB itd. "też swoje" Jak już przyszedł kres jakiegoś fabrycznego akumulatora co rzadko się zdarzało (szybciej maszynę się wymieniało na nową) to wtedy był wymieniany na akumulator różnych firm począwszy od firmy krzak po VARTA, BOSCH (co było w danej chwili na hurtowni) Żaden z nich nie odpalił maszyny bez pomocy przy niewielkich temperaturach minusowych, a jak maszyna stała jeden dzień nie odpalana to nawet rozrusznik nie startował Żywotność akumulatorów nie fabrycznych w naszych maszynach to był max 2 lata Dodam że maszyny pracowały oo 6:00 do 18:00, latem nawet do 22:00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 8 godzin temu, spad napisał: Najtańszy, serio. Kiedyś padł mi akumulator w niedzielę a auto musiał w poniedziałek rano być sprawne. Pojechałem do supermarketu, wybrałem najtańszy bo trafiło na dzień kiedy z kasą było krucho. Od trzech lat kręci bez problemu. Co ciekawe zastąpił Boscha, który padł po dwóch latach i miesiącu. z akumulatorami to taka ruletka jak chyba teraz z wszystkim - jak Ci się trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Października 2017 Udostępnij Napisano 2 Października 2017 Większość chyba zapomniała o jednej rzeczy - zakładając prawidłowe napięcie ładowania i brak wymerdania do zera to żywotność akumulatorów liczy się w cyklach rozładowywania i lądowania. I tego nie ma jak zmierzyć.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Dnia 30.09.2017 o 00:32, Pawel1984 napisał: Topla, Moll, omijać Bosche ,Bannery,centry,varty,magnetti marelli. hmm...moj Magnetti zaczal niedomagac po 8 latach i 215 tys km. wiec czy taki zly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 14 godzin temu, Slawcio napisał: z akumulatorami to taka ruletka jak chyba teraz z wszystkim - jak Ci się trafi Dokładnie, dlatego nie ma co uprawiać zbędnej filozofii w temacie bateryjki do auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 1 minutę temu, fanlan napisał: hmm...moj Magnetti zaczal niedomagac po 8 latach i 215 tys km. wiec czy taki zly? Ale pewnie z nim auto wyjechało? W poprzedniej Lagunie też wywaliłem do koszta aku dopiero po 12 latach, był od nowości i też MM. Ale teraz nie mam wiary żeby tyle wytrzymał współczesny aku. Trzy-pięć lat i do kosza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Teraz, spad napisał: Ale pewnie z nim auto wyjechało? W poprzedniej Lagunie też wywaliłem do koszta aku dopiero po 12 latach, był od nowości i też MM. Ale teraz nie mam wiary żeby tyle wytrzymał współczesny aku. Trzy-pięć lat i do kosza. auto ma 8 lat, kupione na gwarancji, ja mam je ponad piec. SPEC przy wymianie na Varte mowi..ooo oryginalny jeszcze ten stary. Uwierzylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Dnia 30.09.2017 o 18:47, Smigiel napisał: Nie polecam z własnych doświadczeń FIAMM i Varty. Polecam Tople / TAB albo Bannera. A ja glupi zaladowalem Varte 77Ah za 360 zl oj gupi ja i przeplacilem niemal 80% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Mam u siebie Vartę i jak Koreańce cenią europejskie akumulatory, widać po gwarancji - na auto 5 lat, a na akumulator 2 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 12 godzin temu, pawel_78 napisał: Większość chyba zapomniała o jednej rzeczy - zakładając prawidłowe napięcie ładowania i brak wymerdania do zera to żywotność akumulatorów liczy się w cyklach rozładowywania i lądowania. I tego nie ma jak zmierzyć.. chyba Jenox pisał o granicznej liczbie prób uruchomienia sprawnego silnika - 6000 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 1 godzinę temu, jqr napisał: chyba Jenox pisał o granicznej liczbie prób uruchomienia sprawnego silnika - 6000 razy Tylko, ze to zależy od typu (i ceny) akumulatora. Kupując najtańsze i najniższe modele trudno się spodziewać wydajności tych często 2 czy 3 razy droższych. Tak czy owak te 6000 to raczej mało, patrz na Yuasa http://yuasa.com.pl/baterie-yuasa/samochodowe/akumulatory-serii-yuasa-ybx3000 i w tych masz 30 000 a w tych najwyższych nawet 360 000 http://yuasa.com.pl/baterie-yuasa/samochodowe/akumulatory-serii-yuasa-ybx9000 Po drugie akumulatory samochodowe nie są raczej głębokiego rozładowania więc sposób eksploatacji i stan techniczny samego auta ma tu bardzo duże znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 czy 6000 to mało, to nie wiem (mówiąc o aucie bez start-stop), bo są to dane dla najprostszego akumulatora Jenox Classic. A poza tym te 6000 uruchomień, to nie był slogan reklamowy Myślę, że odpalam auto ~1000 razy rocznie, więc dla mnie taki akumulator bedzie OK. Osobiście zraziłem się do "droższych" akumulatorów - Moll M3 rozsypał mi się po 1,5 roku, reklamację uznano dopiero po 3 miesiącach i tyle dobrego było z tego akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
direct3d Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Podpowiem Ci polecane akumulatory na forach ... o tak 1.9 TDI Westa Forse 2,5 roku Varta Blue ... zaczyna siadac po roku (jeszcze na gwarancji) Mocny uzytek miejski. -- Prąd ładowania w normie, osprzet alarmu odlaczony tylko do zamka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Dnia 2.10.2017 o 09:38, spad napisał: Najtańszy, serio. Jest to jedno z najważniejszych kryteriów które stosuję, kiedyś ok 4 szt 4MAXa wsadziłem do aut, rok temu Wolf jeden poszedł do auta, drugi do pastucha elektrycznego, którym mam ogrodzony staw by wydry nie wchodziły-działają. Piszę o aku, których historię znam 1-4 lata, bo te zakupione i sprzedane to wiadomo, nie liczą się. W 3.5 rocznym aucie VW orginalny aku wyzionął ducha w czerwcu przy 26* C. Rano działał, dojechałem na parking, za 30 min już nie zagadał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Dnia 2.10.2017 o 01:47, Pawel1984 napisał: Historię odwrotną mam Ci pisać..sorki nie chce mnie się. bez argumentów to faktycznie lepiej nic nie pisać i nie siać fermentu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Dnia 2.10.2017 o 17:52, Slawcio napisał: u nas w maszynach były akumulatory fabryczne w CAT były to "akumulatory CAT", zgadza się. u mnie ten akumulator wytrzymał 9 lat. pozniej były 4max-y, tople i inne badziewia, które niestety nie mają takich parametrów jak pisze na naklejce, i wytrzymywały 2-4 miesiące. natomiast bosch działa już 5 rok i pali od strzała w największe mrozy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 A u mnie bosch S4 kupiony w lipcu, w grudniu już nie kręcił po nocnym postoju. W lato normalnie działa, ale jak się codziennie jeździ. Jak postoi ze 3 dni to już kaplica. Pokazuje 10V. Prądu nic nie kradnie. Może silvery S5 to coś innego jest i tak chwalicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 8 minut temu, sebaM25 napisał: A u mnie bosch S4 kupiony w lipcu, w grudniu już nie kręcił po nocnym postoju. W lato normalnie działa, ale jak się codziennie jeździ. Jak postoi ze 3 dni to już kaplica. Pokazuje 10V. Prądu nic nie kradnie. Może silvery S5 to coś innego jest i tak chwalicie? Miałem to samo z nowym S5, latem samochód Postal dzień bez jazdy i kaput, jak jeździł codziennie to wszystko OK. Bujanie się z reklamacja chyba że 2 miechy i żeby nie pomiary aku i papiery z ASO, że aku siada, a auto w porządku, to pewnie byłaby odmowa. Wymienic mogłem na super warunkach, ale tylko na kolejnego Boscha i ten działa już 4 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 4 godziny temu, AkuQ napisał: W 3.5 rocznym aucie VW orginalny aku wyzionął ducha w czerwcu przy 26* C. Upały bardziej dobijają akumulator niż mrozy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 8 minut temu, Tilok napisał: Upały bardziej dobijają akumulator niż mrozy nie zgodzę się z tą teorią, po pierwsze przede wszystkim aku pada zawsze zimą a nie latem , a po drugie w każdym aucie jakie miałem były tz. ocieplacze akumulatora i nic się z aku nie działo , obecnie mam auto z silnikiem V6 gdzie naprawdę jest gorąco pod maską i kupiłem ocieplacz na akumulator i westa forse siedzi już kilka ładnych lat i nic się nie dzieje , nawet ostatnio z przyzwoitości po 2 latach odkręciłem korki czy nie trzeba dolać wody destylowanej ale poziom był w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 12 godzin temu, fanlan napisał: A ja glupi zaladowalem Varte 77Ah za 360 zl oj gupi ja i przeplacilem niemal 80% E tam. Przez 2 lata gwarancji będzie prawdopodobnie OK. U mnie w 3 roku zimą poniżej 0 wyraźnie słabiej kręcił rozrusznik (Varta Blue) . Druga Varta Black przetrwała w Seicento 2,5 roku i zaliczyła zwarcie w 1 celi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 Godzinę temu, Waldek40 napisał: nie zgodzę się z tą teorią, po pierwsze przede wszystkim aku pada zawsze zimą a nie latem , a po drugie w każdym aucie jakie miałem były tz. ocieplacze akumulatora i nic się z aku nie działo , obecnie mam auto z silnikiem V6 gdzie naprawdę jest gorąco pod maską i kupiłem ocieplacz na akumulator i westa forse siedzi już kilka ładnych lat i nic się nie dzieje , nawet ostatnio z przyzwoitości po 2 latach odkręciłem korki czy nie trzeba dolać wody destylowanej ale poziom był w normie Nie musisz się godzić ale tak jest. Im wyższa temperatura tym reakcje chemiczne zachodzą szybciej. W krajach subtropikalnych stosuje się nawet niższe stężenie elektrolitu w akumulatorach. I nie zawsze akumulatory padają zimą a te ocieplacze to mogą działać też w drugą stronę-izolują akumulator od ciepła pochodzącego z silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Października 2017 Udostępnij Napisano 3 Października 2017 1 godzinę temu, Waldek40 napisał: nie zgodzę się z tą teorią, po pierwsze przede wszystkim aku pada zawsze zimą a nie latem , a po drugie w każdym aucie jakie miałem były tz. ocieplacze akumulatora i nic się z aku nie działo , po pierwsze aku pada wtedy kiedy nadejdzie jego kres, a to jest wypadkowa jakości i sposobu eksploatacji. Czy będzie to lato czy zima nie ma znaczenia, bo każda pora roku niesie za sobą inne obciążenia dla akumulatora. Aku tak samo jak nie lubi skrajnego zimna tak nie lubi skrajnego upału. ( i w ten sposób płynnie przechodzimy do drugiej kwestii) po drugie to nie są 'ocieplacze' tylko izolatory tak samo izolują od zimna jak od gorąca - mają zwyczajnie stabilizować warunki pracy akumulatora. /w dużym uproszczeniu zaniedbywany aku padnie* zimą, wyeksploatowany latem/ *nagle, bez ostrzeżenia a nie straci na pojemności i mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.