awruK Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Jako że miałem dzownka, rozbijam się teraz autami zastępczymi. Na początek dostałem Ceeda z wolnossącym 1,4 100KM, dziś zmienili mi na trzycylindrową astrę 1,0 turbo. Dzień do nocy - ceed muł, którego żeby jakoś jechał trzeba piłować prawie do odcinki vs astra która może demonem prędkości nie jest, ale ładnie ciągnie od samego dołu. Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Kia też ma 1.0 turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 minutę temu, rwIcIk napisał: Kia też ma 1.0 turbo A mi niestety dali padline bez T. Ból głowy po jeździe autostradą z silnikiem piłującym 4kprm przy 140km/h- bezcenny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 19 minut temu, Lupus napisał: Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... jeżdżę 1.4T od 2008 roku, po drodze przetoczyło się kilka nieuturbionych silników.. ale zawsze byłem z nich zadowolony bo to były najmocniejsze wersje w danym modelu...najlepiej żeby była duża pojemność i ze 2-3 turbo - wtedy będzie optymalnie ps. i tak skończymy na elektrykach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 8 minut temu, Lupus napisał: Jako że miałem dzownka, rozbijam się teraz autami zastępczymi. Na początek dostałem Ceeda z wolnossącym 1,4 100KM, dziś zmienili mi na trzycylindrową astrę 1,0 turbo. Dzień do nocy - ceed muł, którego żeby jakoś jechał trzeba piłować prawie do odcinki vs astra która może demonem prędkości nie jest, ale ładnie ciągnie od samego dołu. Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... Takie czasy. Sam jeżdżę litrowym pierdzidłem z pompką i nie raz doświadczyłem już ataków frustracji u posiadaczy tzw. "prawdziwych silników" A w spalanie w trasie niewiele ponad 4 litry bez zamulania nadal niektórzy nie chcą wierzyć. Ale ubywa szybko takich. Tylko ten dźwięk... Mój stary laceton którego ujeżdża brzmi przy 1.0tsi wręcz aksamitnie Nie pochwalisz się przed przysłowiowym szwagrem otwierając maskę 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 17 minutes ago, Lupus said: A mi niestety dali padline bez T. Ból głowy po jeździe autostradą z silnikiem piłującym 4kprm przy 140km/h- bezcenny. Dobrze, juz nie wrzucisz na AK fotki z zapietym tempomatem na 170 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 4 minuty temu, gregoryj napisał: Dobrze, juz nie wrzucisz na AK fotki z zapietym tempomatem na 170 Słabo mnie obserwujesz. Wrzucałem już fotki z tempomatem zapiętym na 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Jezdzilem Ceed 1 1.4 bez turbo. Nie palil duzo i bylem zadowolony. Wystarczy przycisnac i pojedzie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Teraz, wujek napisał: Jezdzilem Ceed 1 1.4 bez turbo. Nie palil duzo i bylem zadowolony. Wystarczy przycisnac i pojedzie. Ale jak przyciśniesz to "nie pali dużo" staje się nieaktuale. Poza tym to auto w ogóle dołu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 47 minut temu, Lupus napisał: Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... Od 4000km 3 garnki 1.0 turbo w Scali - ja sobie chwalę. Na S8 na tempomacie na 120km/h (część miejsca S8) mam średnie w okolicy 5/100. Subiektywnie auto jest szybsze/elastyczniejsze niż w rzeczywistości, chętnie się odpycha i do tych 60km/h nie ma konkurencji, potem trochę "puchnie". Jak je przycisnąć to ten warkot 3 cylindrów na wysokich obrotach jest nawet fajny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 9 minutes ago, Lupus said: Słabo mnie obserwujesz. Wrzucałem już fotki z tempomatem zapiętym na 200. ale Kijanką nie dasz rady. To 1.0 turbo tez sie pomeczy przy takich predkosciach ... a do 200 to pewnie nie dojdzie nigdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Teraz, gregoryj napisał: ale Kijanką nie dasz rady. To 1.0 turbo tez sie pomeczy przy takich predkosciach ... a do 200 to pewnie nie dojdzie nigdy Jeszcze tydzień i oddadzą mi astrę. Ona daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 7 minutes ago, Lupus said: Jeszcze tydzień i oddadzą mi astrę. Ona daje radę. 1.0 turbo? przecie to slabeusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Też mam teraz zastępczaka Astrę V z 1.2T 110 albo 130KM. Super się tym po mieście jeździ. Zresztą Golfem 1.0TSI też mi się rewelacyjnie jeździło. Strasznie brzmi powyżej ok. 3.5krpm ale prawie w ogóle w ten zakres nie zaglądam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 minute ago, Mars_wrc said: Też mam teraz zastępczaka Astrę V z 1.2T 110 albo 130KM. Super się tym po mieście jeździ. Zresztą Golfem 1.0TSI też mi się rewelacyjnie jeździło. Strasznie brzmi powyżej ok. 3.5krpm ale prawie w ogóle w ten zakres nie zaglądam. do jakiej predkosci na autostradzie starcza te 3,5tys obrotow? i tak sie dziwie ze Kijanka 1,4 ma tylko 4 tys obrotow przy 140. Moje slusznego wieku 2.0 wolnossace ma tyle samo prawie. Fela miala 4600 .... byly czasy ze sie tak jezdzilo Ale to nie oznacza, ze wolnossak jest zawsze zły. Kolega powiozl mnie ostatnio Avensisem T29 z 2.0 i mowi, ze na autostrady super. Zapina tempomat na 150 km/h, 6 bieg, gdzies tam ok 3300 obrotow i mowi ze przyjemnie sie leci, szczegolnie do tego co mial, Octavia 1.6 mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 3 minuty temu, gregoryj napisał: do jakiej predkosci na autostradzie starcza te 3,5tys obrotow? i tak sie dziwie ze Kijanka 1,4 ma tylko 4 tys obrotow przy 140. Moje slusznego wieku 2.0 wolnossace ma tyle samo prawie. Fela miala 4600 .... byly czasy ze sie tak jezdzilo Ale to nie oznacza, ze wolnossak jest zawsze zły. Kolega powiozl mnie ostatnio Avensisem T29 z 2.0 i mowi, ze na autostrady super. Zapina tempomat na 150 km/h, 6 bieg, gdzies tam ok 3300 obrotow i mowi ze przyjemnie sie leci, szczegolnie do tego co mial, Octavia 1.6 mpi W 1.0tsi 3500obr to jakieś 150km/h Co do Avensisa to moze ma tam CVT? Ja mam w Lancerze CVT i przy takiej skrzyni tez są niskie obroty przy spokojnej jeździe. Wycie się zaczyna jak dociskasz mocniej pedał gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Just now, kravitz said: Co do Avensisa to moze ma tam CVT? zwykly 6biegowy manual. i jak to wolnossak lekko wyje od 4-4,5 tysi obrotow, ale tez wtedy niezle ciagnie az do 7 tys obrotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 godzinę temu, Lupus napisał: Jako że miałem dzownka, rozbijam się teraz autami zastępczymi. Na początek dostałem Ceeda z wolnossącym 1,4 100KM, dziś zmienili mi na trzycylindrową astrę 1,0 turbo. Dzień do nocy - ceed muł, którego żeby jakoś jechał trzeba piłować prawie do odcinki vs astra która może demonem prędkości nie jest, ale ładnie ciągnie od samego dołu. Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... Od iluś tam lat jeżdżę silnikami z turbo, ale coś mnie ciągnie do prawdziwego silnika wolnossącego lubiącego obroty, który będzie dawał dużo „ driving experience”. Wybór padł na K20Z4 czyli FN2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 2 godziny temu, Lupus napisał: Nie wiem jak wy ale ja zdecydowanie jestem fanem uturbionych silników... Poproś, żeby Ci dali coś z V8, będziesz miał lepsze porównanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Jaka jest przeciętna żywotność turbiny w silniku benzynowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 11 minut temu, sherif napisał: Poproś, żeby Ci dali coś z V8, będziesz miał lepsze porównanie . A może v12 albo w16? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Teraz, Lupus napisał: A może v12 albo w16? To już zależy co będą mieli na stanie, ale ja bym brał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 15 minut temu, vaz2110 napisał: Jaka jest przeciętna żywotność turbiny w silniku benzynowym? Dla pierwszego właściciela informacja bez znaczenia. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Godzinę temu, kravitz napisał: W 1.0tsi 3500obr to jakieś 150km/h dokładnie 3000 obrotów. 4000 jest przy 200km/h. Przy 140 jest jakieś 2800. Oczywiście jeśli skrzynia 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 26 minut temu, Jaruga napisał: dokładnie 3000 obrotów. 4000 jest przy 200km/h. Przy 140 jest jakieś 2800. Oczywiście jeśli skrzynia 6 W Rapidzie 1.0 95km na 5 biegu przy 160 ok 3.500 . Przy 180 4.000 . Przy średniej prędkości 122km/h z 370km spalanie w 5 osób plus klima non stop plus pełen bagażnik auto spaliło 6.2l srednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Godzinę temu, vaz2110 napisał: Jaka jest przeciętna żywotność turbiny w silniku benzynowym? Wytrzymują więcej niż w dieslu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Jaka jest przeciętna żywotność turbiny w silniku benzynowym?Zazwyczaj są to proste turbosprężarki z zaworem wastegate zamiast zmiennej geometrii stąd są znacznie prostsze i tańsze w naprawie, a żywotność rzędu 250-300 kkm to nic zaskakującego.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 2 godziny temu, vaz2110 napisał: Jaka jest przeciętna żywotność turbiny w silniku benzynowym? Zależy pewnie od silnika, ale w przypadku Boosterjetów sporo ludzi na forach dobija do 200 kkm i nic się z turbiną nie dzieje. A nawet gdyby, siedzi tam turbina Mitsubishi, nowa do kupienia w ASO 3700 zł. Jak się rozłoży na 250-300 kkm, to sa to grosze. No chyba że będzie to trzeci-czwarty właściciel, który kupuje auto za 10-15 kzł już w stanie agonalnym, taki nagły wydatek może zaboleć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Godzinę temu, Spajdi napisał: Zazwyczaj są to proste turbosprężarki z zaworem wastegate zamiast zmiennej geometrii stąd są znacznie prostsze i tańsze w naprawie, a żywotność rzędu 250-300 kkm to nic zaskakującego. W moim 1.4 TSI jest jeszcze płaszcz wodny- to chyba typowe dla beznyn turbo U mnie turbo ma prawie 210kkm, nie dbam specjalnie o nie poza chwilą studzenia po jeździe autostradowej i nie cisnięciem na zupełnie zimnym silniku. Nie słychać jej zupełnie, od jakiegoś czasu lekko się poci- ale nie na tyle abym coś z tym robił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 W niektórych silnikach turbina jest zintegrowana z kolektorem wydechowym więc wydatek przy ewentualnej wymianie będzie większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 2 godziny temu, Jaruga napisał: Dla pierwszego właściciela informacja bez znaczenia. Dla takiego bez JDG raczej najważniejsza. U mnie z tego względu odpadały różne turbo cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 minutę temu, Citric napisał: Dla takiego bez JDG raczej najważniejsza. U mnie z tego względu odpadały różne turbo cuda. Czemu? Turbo to nie jest jakaś kosmiczna technologia, a znakomicie ułatwia jazdę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Teraz, rwIcIk napisał: Czemu? Turbo to nie jest jakaś kosmiczna technologia, a znakomicie ułatwia jazdę. Podnosi usterkowość i do tego koszty naprawy. Jeśli chodzi o ułatwienie jazdy wybrałbym raczej hydrauliczny automat niż silnik turbodoładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 5 minut temu, Citric napisał: Podnosi usterkowość i do tego koszty naprawy. Jeśli chodzi o ułatwienie jazdy wybrałbym raczej hydrauliczny automat niż silnik turbodoładowany. Turbo to chyba najmniejszy problem we współczesnych silnikach. Zmienne fazy rozrządu, chłodzone cieczą przepustnice i EGR, bezpośredni wtrysk itd. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 minutę temu, rwIcIk napisał: Turbo to chyba najmniejszy problem we współczesnych silnikach. Zmienne fazy rozrządu, chłodzone cieczą przepustnice i EGR, bezpośredni wtrysk itd. Dla mnie nie jest ważne najmniejszy czy największy. Staram się je wszystkie omijać i tak jest ich wystarczająco dużo w życiu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 5 godzin temu, gregoryj napisał: i tak sie dziwie ze Kijanka 1,4 ma tylko 4 tys obrotow przy 140. W Punto przy 4000 obrotów mam jakieś 150. Też wolnossak i 5 kuni mniej Ale w Fordzie małżonki, który choć nowszy to wyje niezależnie od prędkości, a 4000 są gdzies około 120-130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 (edytowane) 18 minut temu, Majkiel napisał: W Punto przy 4000 obrotów mam jakieś 150. Też wolnossak i 5 kuni mniej Ale w Fordzie małżonki, który choć nowszy to wyje niezależnie od prędkości, a 4000 są gdzies około 120-130 Punto 2 1.2 16v 5b miał 3800obr/min przy 140km/h, staruch ale miałem w wersji Dynamic miał szmatę na przegrodzie i na masce i przy tych prędkościach można było w nim normalnie rozmawiać. Co do Turbobenzyn jak bym miał wrócić do N/A to chyba za karę. Edytowane 12 Lutego 2021 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 45 minut temu, steyr napisał: Co do Turbobenzyn jak bym miał wrócić do N/A to chyba za karę. Ja też ale jak wsiadam do jakiegoś wolnossaka to miło zaskakuje mnie natychmiastowa reakcja na pedał gazu Aczkolwiek trochę biedna ta reakcja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 1 minutę temu, Jaruga napisał: Ja też ale jak wsiadam do jakiegoś wolnossaka to miło zaskakuje mnie natychmiastowa reakcja na pedał gazu Aczkolwiek trochę biedna ta reakcja... Turbo mild hybrid mają inaczej. Ciągną od razu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 41 minut temu, steyr napisał: Punto 2 1.2 16v 5b miał 3800obr/min przy 140km/h, staruch ale miałem w wersji Dynamic miał szmatę na przegrodzie i na masce i przy tych prędkościach można było w nim normalnie rozmawiać. Wbrew pozorom, taka szmata sporo daje. Niestety, teraz coraz więcej aut ma gołą maskę, a w starym Uniaczu mam grube wygłuszenie na całej powierzchni klapy 41 minut temu, steyr napisał: Co do Turbobenzyn jak bym miał wrócić do N/A to chyba za karę. Jak mawia kolega, "turbo jest dla tych, którym brakuje cylindrów", tyle że on ma 6 czy 8 po d maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 23 minuty temu, Majkiel napisał: Wbrew pozorom, taka szmata sporo daje. Niestety, teraz coraz więcej aut ma gołą maskę, a w starym Uniaczu mam grube wygłuszenie na całej powierzchni klapy Jak mawia kolega, "turbo jest dla tych, którym brakuje cylindrów", tyle że on ma 6 czy 8 po d maską A Clarkson mawiał, że dla słabeuszy (mając na myśli producentów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 11 godzin temu, gregoryj napisał: do jakiej predkosci na autostradzie starcza te 3,5tys obrotow? i tak sie dziwie ze Kijanka 1,4 ma tylko 4 tys obrotow przy 140. Moje slusznego wieku 2.0 wolnossace ma tyle samo prawie. Fela miala 4600 .... byly czasy ze sie tak jezdzilo Ale to nie oznacza, ze wolnossak jest zawsze zły. Kolega powiozl mnie ostatnio Avensisem T29 z 2.0 i mowi, ze na autostrady super. Zapina tempomat na 150 km/h, 6 bieg, gdzies tam ok 3300 obrotow i mowi ze przyjemnie sie leci, szczegolnie do tego co mial, Octavia 1.6 mpi Przy 100km/h jest coś lekko ponad 2krpm. Więc zakres do 3.5krpm spokojnie wystarczy do jakichś 150km/h. W porównaniu np. do 301 1.6 to jest przepaść. Peżot ma 3krpm przy 100km/h ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 A ja gdy po tce 130km i 1,5tsi 150km wsiadłem do 2,0 skyactib z mazdy to miałem wrażenie że siedzę w rakiecie. Silnik reaguje na gaz momentalnie , objedzie takie 1,5 TSI dwa razy zanim to 1,5 zacznie wigilię jechać. W tce to jeszcze jakoś było ale TSI to już kara z czasem reakcji. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 A ja gdy po tce 130km i 1,5tsi 150km wsiadłem do 2,0 skyactib z mazdy to miałem wrażenie że siedzę w rakiecie. Silnik reaguje na gaz momentalnie , objedzie takie 1,5 TSI dwa razy zanim to 1,5 zacznie wigilię jechać. W tce to jeszcze jakoś było ale TSI to już kara z czasem reakcji.Za to na autostradzie przy 120-140 na 6b wcisniecie gazu w Skyactive nie powoduje zadnej reakcji Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 No z tą żadna bym nie przesadzał, ale fakt przy 140 już puchnie (Wersja 120). Ale i tak silnik jest dużo przyjemniejszy w obyciu(moje odczucia). W 1,5tsi reakcja na gaz to już rekord. Turbo diesel reaguje natychniastowo w porównaniu z tym motorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 5 minut temu, irishpiter napisał: No z tą żadna bym nie przesadzał, ale fakt przy 140 już puchnie (Wersja 120). Ale i tak silnik jest dużo przyjemniejszy w obyciu(moje odczucia). W 1,5tsi reakcja na gaz to już rekord. Turbo diesel reaguje natychniastowo w porównaniu z tym motorem. Na początku poprawiali oprogramowanie. Może już trochę ożywili ten silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 30 minut temu, Maciej__ napisał: Za to na autostradzie przy 120-140 na 6b wcisniecie gazu w Skyactive nie powoduje zadnej reakcji Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Redukcja i pojedzie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 Mam niby najnowsze, redukcja nie pomaga. Po prostu wciskasz gaz i liczysz spokojnie przy czterech auto zaczyna mocno ciągnąć ale światło już czerwone lub moment na wyprzedzanie minął;) Więc różnie to z tymi turbo jest. Ale co do 1,0tsi to zgadzam się, całkiem ok to jeździ jak na taki mały silniczek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 lubie silniki wolnossace, zwlaszcza wysokoobrotowe . Jednak ku wlasnemu zdziwieniu stwierdzam ze autami z silnikami 1.0turbo calkiem dobrze mi sie jezdzilo (Civic i Golf). Maja przyjemniejsza, rowniejsza charakterystyke niz 1.4tsi i 1.5tsi bez turbodziury i nastepujacego po tym walniecia momentu. Natomiast wspolczesne wolnossace silniki bywaja zdlawione jakas ekologia czy czyms wiec z ta natychmiastowa reakcja na gaz to niekoniecznie. Choc nie wszystkie, bo np. poprzedni Civic z R18 mnie raczej draznil, Skyactive-X w nowych Mazdach niestety tez (zaloze sie ze tutaj to kwestia mapowania, wiec gdyby tak Mazda dodala przycisk "sport" ....) natomiast 1.6GDI w Ceed wydawal sie calkiem fajny. Bawilem sie troche mapowaniem ECU w swojej MX5, efektem byla przyjemniejsza jazda wlasnie przez zywsza reakcje na gaz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 12 godzin temu, Majkiel napisał: Wbrew pozorom, taka szmata sporo daje. Niestety, teraz coraz więcej aut ma gołą maskę, a w starym Uniaczu mam grube wygłuszenie na całej powierzchni klapy Jak mawia kolega, "turbo jest dla tych, którym brakuje cylindrów", tyle że on ma 6 czy 8 po d maską Ja porównuje te same pojemności a nie 1.4tjet z 3.0 v6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.