mmaciejosss Napisano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2022 https://e.autokult.pl/43475,suzuki-vitara-z-pelna-hybryda-najtansze-takie-auto-na-rynku Już ponoć w salonach . Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s .Już wolę MH za 15kzł mniej i 9s do 100km/h Podawana moc silnika spalinowego 1,5 w Vitarze 102 KM, moc silnika elektrycznego 33 KM, moc wypadkowa 115 KM. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 13 hours ago, mmaciejosss said: https://e.autokult.pl/43475,suzuki-vitara-z-pelna-hybryda-najtansze-takie-auto-na-rynku Już ponoć w salonach . Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s .Już wolę MH za 15kzł mniej i 9s do 100km/h Podawana moc silnika spalinowego 1,5 w Vitarze 102 KM, moc silnika elektrycznego 33 KM, moc wypadkowa 115 KM. Ciekawe czy to ich wlasny naped, czy moze to samo co w yarisie? Roznica w cenie bylaby mniejsza niz 15kPLN, bo porownujesz automat z manualem. Osiagi faktycznie na papierze raczej fatalne tej wersji 13s to mam w Citroenie C3 1,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Osiagi faktycznie na papierze raczej fatalne tej wersji To wolnossak. Na miasto spoko, do 100 się nie rozpędzasz w ogóle, a w przedziale 0-50 taka hybryda jedzie świetnie. Na trasy oczywiście takie auto się nie nadaje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 2 godziny temu, wladmar napisał: To wolnossak. Na miasto spoko, do 100 się nie rozpędzasz w ogóle, a w przedziale 0-50 taka hybryda jedzie świetnie. Na trasy oczywiście takie auto się nie nadaje. To po co Vitara do miasta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 1 minutę temu, lucash napisał: To po co Vitara do miasta? To segment B przecież, miejskie auto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarodebesciak Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 4 godziny temu, Maciej__ napisał: Ciekawe czy to ich własny napęd, czy może to samo co w yarisie? Raczej własny, yaris ma silnik 92 KM + elektryk 80 KM, sumarycznie 116 KM i dlatego do setki poniżej 10 s przy masie 1100 kg Aczkolwiek mogą na nim bazować, ten silnik w wersji no-hybrid ma 125 KM 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 2 godziny temu, lucash napisał: To po co Vitara do miasta? Do miasta na atakujące krawężniki, do podmieścia na słabsze drogi. Idealna bryka dla kobiety, a i facet pojedzie. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Godzinę temu, jarodebesciak napisał: Raczej własny, yaris ma silnik 92 KM + elektryk 80 KM, sumarycznie 116 KM i dlatego do setki poniżej 10 s przy masie 1100 kg Aczkolwiek mogą na nim bazować, ten silnik w wersji no-hybrid ma 125 KM Vitara ma 4 cylindry. Yaris 3. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarodebesciak Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 6 minut temu, ghost2255 napisał: Vitara ma 4 cylindry. Yaris 3. No i się wyjaśniło na 100 % że to silnik suzuki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 56 minut temu, jarodebesciak napisał: No i się wyjaśniło na 100 % że to silnik suzuki Tak, to ten z Jimny, sprawdzony i niezawodny. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 5 godzin temu, wladmar napisał: To segment B przecież, miejskie auto. B+ bo wyższe , a klasy ostatnio rosną jak np nowa Fabia https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=skoda%2Ffabia%2Fiv%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2021&c1=31598&c2=33327 Porównanie Fabia 1 i 4 w szczególności szerokość i rozstaw osi jak w Octavia 1-2 https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/fabia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.4-16v-101km-1999-2007/?vs=skoda%2Ffabia%2Fiv%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2021&c1=2689&c2=33327 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Godzinę temu, mmaciejosss napisał: B+ bo wyższe , a klasy ostatnio rosną jak np nowa Fabia https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/suzuki/vitara/iii/suv-facelifting/silnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020/?vs=skoda%2Ffabia%2Fiv%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2021&c1=31598&c2=33327 Porównanie Fabia 1 i 4 w szczególności szerokość i rozstaw osi jak w Octavia 1-2 https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/fabia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.4-16v-101km-1999-2007/?vs=skoda%2Ffabia%2Fiv%2Fsilnik-benzynowy-1.0-tsi-110km-od-2021&c1=2689&c2=33327 Rosną cały czas, co nie zmienia faktu, że segment B to jednak auta miejskie i chociaż mogą służyć jako "podmiejskie", to jednak konfiguracja tej hybrydy ewidentnie pozycjonuje ten typ jako miejskie auto (zresztą moim zdaniem bardzo dobrze trafili). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 8 minut temu, wladmar napisał: Rosną cały czas, co nie zmienia faktu, że segment B to jednak auta miejskie i chociaż mogą służyć jako "podmiejskie", to jednak konfiguracja tej hybrydy ewidentnie pozycjonuje ten typ jako miejskie auto (zresztą moim zdaniem bardzo dobrze trafili). Pewnie tak jak piszesz. Mniejszy rozstaw osi (Vitara) niż u konkurencji ( i to tak o 10-17cm jak w Duster ) , mniejszy promień skrętu , w środku spoko miejsca nawet dla 4 wysokich osób , prześwit by pokonać sporo wyższe krawężniki ( długo to trwało bym się przyzwyczaił ) dobre spalanie dzięki MH , jak kupowałem rok temu za 80kzl mega oferta za wersję premium to co oferowała vs konkurencja. Dziś już drożej jak u wszystkich. A na wypadach pozamiejskich też i spoko jak i na autostradzie np do 140km/h bo i dobrze trzyma się drogi ( jak nie wieje ) i spali do7.5- 8l/100km co też jest spoko wynikiem bo na bocznych do 100km/h to ponizej 5l wyjdzie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 20 godzin temu, ZUBERTO napisał: Do miasta na atakujące krawężniki, do podmieścia na słabsze drogi. Idealna bryka dla kobiety, a i facet pojedzie. kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 30 minut temu, lucash napisał: kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. U mnie w mieście porobili swego czasu wysokie granitowe krawężniki z rantami ostrymi jak brzytwa, a potem na chodnikach wyznaczyli miejsca parkingowe w strefie płatnej. Owszem LC lepszy na nie, ale taka Vitara mniejsza i zgrabniej w mieście się nią parkuje. Z tym atakowaniem krawężników też różnie bywa, moja żona mówi że lepiej się je atakuje Soulem na 225/45/18 niż Astrą na 205/55/16. Za to po 3 sezonach opony poszły do wymiany, bo boki pocięte od ostrych krawężników i złego kąta najazdu na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 1 godzinę temu, lucash napisał: kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. U mnie wyzszy przeswit bardzo czesto sie przydaje.Przy szkole jest dosc wysoki kraweznik i jednoczesnie wzdluzne miejsca do parkowania.Czesto aby zaparkowac trzeba to robic [z powodu tworzacego sie korka] przodem.Aby to bylo efektywne trzeba wjechac przodem na kraweznik aby zmiescic sie pozniej pomiedzy dwa auta.W Yeti robie to bez problemu,majac wczesniej Giuliette musialem te miejsca odpuszczac i parkowac gdzies dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 2 godziny temu, lucash napisał: kto normalny jezdzi po kraweznikach? Chyba ze chcemy parkowac w stylu nielubianym przez MiastoJestNasze i atakujemy przestrzenie zielone. Przez naście lat miałem tylko raz sytuację gdzie musiałem atakować krawężniki, gdzie prześwit się przydał - jechałem na cito do szpitala i utknąłem w korku. A do atakowania krawężników Land Cruiser jeśli już. Jedyny plus jaki ja widzę to wrzucanie dziecka do fotelika. Każda kobieta . Generalnie prześwit się przydaje nawet na parkingach i wystających studzienkach. Obecnie mam niemal 5m i niskie auto - nigdy więcej, jak coś wystaje to niemal pewne że zaczepie . Często przy wjazdach na parkingi, chodniki, dojazdy są mało obniżone krawężniki. Czasem widać jak karetka ciśnie to Ci z SUVów pierwsi z rozpędu znikają z wąskiej drogi . Dodatkowo z takiego auta wygodniej się wsiada i wysiada, a w mieście ma to znaczenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Godzinę temu, sherif napisał: Każda kobieta . Generalnie prześwit się przydaje nawet na parkingach i wystających studzienkach. Obecnie mam niemal 5m i niskie auto - nigdy więcej, jak coś wystaje to niemal pewne że zaczepie . Często przy wjazdach na parkingi, chodniki, dojazdy są mało obniżone krawężniki. Czasem widać jak karetka ciśnie to Ci z SUVów pierwsi z rozpędu znikają z wąskiej drogi . Dodatkowo z takiego auta wygodniej się wsiada i wysiada, a w mieście ma to znaczenie. jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Godzinę temu, lucash napisał: jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? Ludzkość przez dziesiątki tysięcy lat funkcjonowała w ogóle bez samochodów, co to za argument? Świat idzie do przodu, SUVy są praktyczniejsze od niskich aut i tyle. Postęp. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 4 hours ago, ZUBERTO said: Z tym atakowaniem krawężników też różnie bywa, moja żona mówi że lepiej się je atakuje Soulem na 225/45/18 niż Astrą na 205/55/16. To akurat w sumie nic dziwnego, Astra ma raptem 1cm gumy na wysokosc opony wiecej niz Soul... A kolem o wiekszej srednicy lepiej sie wjezdza na kraweznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 (edytowane) Godzinę temu, lucash napisał: jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? Przeciez byly wczesniej takie auta-porownaj przeswit takiej Syreny sprzed 60 lat i w/w Vitary. Edytowane 6 Stycznia 2022 przez wlad 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 Godzinę temu, lucash napisał: jak ludzkość w PL funkcjonowała tyle lat bez SUV'ów? Nie widziałem nigdy śladów oleju na parkingu czy garbie . Już za czasów Punto gdy większość obniżała to ja chciałem wrzucać sprężyny od VANa bo haczyłem często .. bawet na koleinach. Na szczęście obecnie są podwyższone auta i SUVY . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 51 minut temu, Maciej__ napisał: To akurat w sumie nic dziwnego, Astra ma raptem 1cm gumy na wysokosc opony wiecej niz Soul... A kolem o wiekszej srednicy lepiej sie wjezdza na kraweznik. Jak dla mnie 1cm to ogromna różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 6 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 48 minut temu, wlad napisał: Przeciez byly wczesniej takie auta-porownaj przeswit takiej Syreny sprzed 60 lat i w/w Vitary. Szok https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/syrena/105/silnik-benzynowy-0.9-40km-1972-1983/?vs=suzuki%2Fvitara%2Fiii%2Fsuv-facelifting%2Fsilnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020&c1=28583&c2=31598 20cm prześwit . Grubo jak na tamte lata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 20 minutes ago, ZUBERTO said: Jak dla mnie 1cm to ogromna różnica. Hmm, mniej niz 10% roznicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 11 minut temu, Maciej__ napisał: Hmm, mniej niz 10% roznicy... Co mi Twoje obliczenia skoro na 225/45/18 opony pocięte po 3 sezonach, a na 205/55/16 całe były przez 7 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 6 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2022 W dniu 4.01.2022 o 20:10, mmaciejosss napisał: Szkoda że mocą okrojony i wynik 0-100km/h ponoć blisko 13s Realnie będzie około 11-12 sekund, Suzuki od lat zaniża te wartości w danych katalogowych. W dniu 5.01.2022 o 09:16, Maciej__ napisał: Ciekawe czy to ich wlasny naped, czy moze to samo co w yarisie? W 100% własny. Silnik - jak wspomniano - to zmodyfikowana jednostka z Jimnego, do tego zautomatyzowana skrzynia manualna. W Vitarze to nowość, w Japonii taki układ funkcjonuje w tamtejszych modelach od kilku lat. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 9 godzin temu, vavoom napisał: Realnie będzie około 11-12 sekund, Suzuki od lat zaniża te wartości w danych katalogowych. No coś w tym jest, inaczej jak wytłumaczyć fakt, że w katalogu S-Cross 1.4 140KM z manualną skrzynią i 2WD ma 9.5 do 100, a z automatem (hydraulikiem!) i 4WD ma.... też 9.5 Przełożenia obu skrzyń są takie samie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 15 godzin temu, mmaciejosss napisał: Szok https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/syrena/105/silnik-benzynowy-0.9-40km-1972-1983/?vs=suzuki%2Fvitara%2Fiii%2Fsuv-facelifting%2Fsilnik-hybrydowy-1.4-boosterjet-48v-shvs-140km-od-2020&c1=28583&c2=31598 20cm prześwit . Grubo jak na tamte lata Auto projektowane w latach, kiedy część dróg nie była nawet utwardzona 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 3 godziny temu, wladmar napisał: w katalogu S-Cross 1.4 140KM z manualną skrzynią i 2WD ma 9.5 do 100, a z automatem (hydraulikiem!) i 4WD ma.... też 9.5 No właśnie. Wg pomiarów Performance Drive - 1.4 140 KM AT FWD rozpędza się do setki w 8.17 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Teraz, vavoom napisał: No właśnie. Wg pomiarów Performance Drive - 1.4 140 KM AT FWD rozpędza się do setki w 8.17 Z manualną skrzynią powinno być nawet ciut szybciej, bo automat to jednak hydraulik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 (edytowane) Jeśli chodzi o SUV i dzieci to często czytam, że wygodniej dzieci montuje się w fotelikach itp. Pełna zgoda, ale ostatnio pod przedszkolem widziałem jak dzieciak sam wysiadając z nowej RAV4 potknął się czy coś i upadł na twarz. Masakryczny widok bo nos rozwalił. Gdyby wysiadał z Astry czy innego tego typu auta efekt byłby pewnie mniej tragiczny. Edytowane 7 Stycznia 2022 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 11 godzin temu, wladmar napisał: Z manualną skrzynią powinno być nawet ciut szybciej, bo automat to jednak hydraulik Ciężko powiedzieć. Swift Sport z tym samym automatem rozpędza się do setki 0.4 szybciej niż manual (i ponad sekundę szybciej niż podaje Suzuki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 41 minut temu, pejus1982 napisał: ostatnio pod przedszkolem widziałem jak dzieciak sam wysiadając z nowej RAV4 potknął się czy coś i upadł na twarz Moja 5cio letnia córka wysiadając ze Skody Karoq ma dość dużą wysokość do pokonania. O ile dla rodzica jest łatwiej "zanurkować" do środka aby dopiąć pasy itp, to dziecko wcale nie ma łatwiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 40 minut temu, vavoom napisał: Swift Sport z tym samym automatem rozpędza się do setki 0.4 szybciej niż manual (i ponad sekundę szybciej niż podaje Suzuki). Widziałem na jakimś filmie na YT testy przyspieszenia Swifta z manualem i automatem- oba MildHybrid. Na filmie widać było, że automat wrzucał kolejne biegi grubo przed osiagnieciem 6k rpm. Kierowca manuala intuicyjnie ciągnął silnik pod czerwone pole. Manual po wrzucaniu kolejnych biegów przy takich obrotach, jakby robił to automat schodził do ~7.4s do setki. Tu widać od 1:50: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2022 Godzinę temu, vavoom napisał: Ciężko powiedzieć. Swift Sport z tym samym automatem rozpędza się do setki 0.4 szybciej niż manual (i ponad sekundę szybciej niż podaje Suzuki). Nie zapominajmy, że 4WD jest dodatkowo o ponad 100 kg cięższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 45 minut temu, sowik85 napisał: Widziałem na jakimś filmie na YT testy przyspieszenia Swifta z manualem i automatem- oba MildHybrid Nie kojarzę, aby mild hybrid występował z automatem. Na jakim rynku? 15 minut temu, wladmar napisał: Nie zapominajmy, że 4WD jest dodatkowo o ponad 100 kg cięższe Swift Sport nie ma 4WD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 6 godzin temu, vavoom napisał: Swift Sport nie ma 4WD. Ja piszę o S-Cross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 9 godzin temu, vavoom napisał: Nie kojarzę, aby mild hybrid występował z automatem Qrka, może coś pomieszałem a nie moge teraz tego filmu odnaleźć. W każdym razie co mi się wbiło w pamięć, to że Mild Hybrid nie ma sensu kręcić tak wysoko jak poprzedniego motoru (bez MH) tylko trzeba zmieniać biegi w okolicy 5k rpm aby wstrzelić się we wspomaganie elektryczne. Efekt widać w zalinkowanym wcześniej filmie. Może być też tak, że powyższą konkluzję gdzieś przeczytałem a nie widziałem na filmie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 godziny temu, sowik85 napisał: Może być też tak, że powyższą konkluzję gdzieś przeczytałem a nie widziałem na filmie Starość 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 15 godzin temu, sowik85 napisał: Moja 5cio letnia córka wysiadając ze Skody Karoq ma dość dużą wysokość do pokonania. O ile dla rodzica jest łatwiej "zanurkować" do środka aby dopiąć pasy itp, to dziecko wcale nie ma łatwiej. Boczne stopnie rozwiązują problem. Dodatkowo sprawiają, że nikt Ci nie poobija drzwi na parkingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Teraz, Dark_Knight napisał: Boczne stopnie rozwiązują problem. Dodatkowo sprawiają, że nikt Ci nie poobija drzwi na parkingu. i masz non stop upier.... łydki bo sporo dalej musisz kroka zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 7 godzin temu, wladmar napisał: Ja piszę o S-Cross W przypadku Vitary 1.4T 140 KM AT różnica pomiędzy 2WD a 4WD wynosi ~0,25 sekundy. Przypuszczam, że w przypadku S-Cross będzie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 3 minuty temu, mmaciejosss napisał: i masz non stop upier.... łydki bo sporo dalej musisz kroka zrobić Jak się ma długie nogi to łydka o próg nie haczy. Jak się ma krótkie to trzeba na tym progu stanąć. Najgorzej jest pomiędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Godzinę temu, Dark_Knight napisał: Boczne stopnie rozwiązują problem. Dodatkowo sprawiają, że nikt Ci nie poobija drzwi na parkingu. W jakimś większym i wyższym wozie na pewno podnoszą funkcjonalność Taki miejski SUV wygląda deko pokracznie z prawdziwymi progami + aspekt brudzenia spodni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 godziny temu, vavoom napisał: W przypadku Vitary 1.4T 140 KM AT różnica pomiędzy 2WD a 4WD wynosi ~0,25 sekundy. Przypuszczam, że w przypadku S-Cross będzie podobnie. W przypadku S-Cross w katalogach jest 9.5 dla wszystkich wersji - niezależnie czy to 2WD MT, 2WD AT, 4WD MT czy 4WD AT. Przy takich samych przełożeniach skrzyni. Co po prostu nie może być prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 3 minuty temu, wladmar napisał: W przypadku S-Cross w katalogach jest 9.5 dla wszystkich wersji - niezależnie czy to 2WD MT, 2WD AT, 4WD MT czy 4WD AT. Przy takich samych przełożeniach skrzyni. Co po prostu nie może być prawdą. Vitara na 1-2 biegu traci trakcję ( na 1 w szczególności ) w 2WD więc na 4WD może być lepiej i niekoniecznie gorzej z wynikiem 0-100. Potem 2WD lżejsze jest i powinno być lepiej choć tu widać różnicę https://zeperfs.com/en/duel8626-9183.htm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Porównanie 2WD vs 4WD: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Godzinę temu, vavoom napisał: Porównanie 2WD vs 4WD: 3s różnicy między 1,4T a 1,6 - sporo , między 2WD a 4WD już zdecydowane mniej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 6 godzin temu, sowik85 napisał: W jakimś większym i wyższym wozie na pewno podnoszą funkcjonalność Taki miejski SUV wygląda deko pokracznie z prawdziwymi progami + aspekt brudzenia spodni Nie to nie. To nie moje dzieci wypadają na twarz na asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.