slawekw Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. Będzie to tylnonapędowa platforma SEA Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m , następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy np. Volvo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2022 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 13 godzin temu, slawekw napisał(a): Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m ciasny segment... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 Nie prościej kupować bezpośrednio od nich? Koniecznie trzeba jeszcze zapłacić % jakiejś dziwnej spółce kolesi, która będzie tylko nalepiać znaczek (też made in China)? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 16 godzin temu, slawekw napisał(a): Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. Będzie to tylnonapędowa platforma SEA Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m , następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy np. Volvo. Martwi mnie tylko tylny napęd. Taka moc z elektryka i tylni napęd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 oonoc Moskwicz byl szybszy w dogadaniu sie Geely ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 3 godziny temu, Fili_P napisał(a): oonoc Moskwicz byl szybszy w dogadaniu sie Geely ... Piszą o JAC, a nie o Geely. Chyba że to jeden pies. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 36 minut temu, twinsen napisał(a): Izera tak jak CPK nigdy nie powstanie, więc ta informacja jest bez znaczenia. Mogliby wybrać cokolwiek Jeżeli to ma być chińskie auto importowane w całości (znaczek przykleją w Polsce), to czemu nie, może powstać. Zmuszą do zakupu samorządy, szkoły, policję, straż miejską. A potem dopiero to zbankrutuje i powstanie Izera 2 od innego chińskiego dostawcy, lepszego (i zabawa od nowa). 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 Nie znam się, ale czy tu nie chodzi o to by po prostu chińczyk otworzył sobie fabrykę w Eu? NA Polske będą sprzedawać Izere, a na resztę krajów będzie Volvo? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 4 minuty temu, Rado_ napisał(a): Nie znam się, ale czy tu nie chodzi o to by po prostu chińczyk otworzył sobie fabrykę w Eu? NA Polske będą sprzedawać Izere, a na resztę krajów będzie Volvo? Pytanie, czy opłaci im się, czy będzie tańsza siłą robocza lub w inny sposób będzie to zrekompensowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 5 minut temu, Rado_ napisał(a): Nie znam się, ale czy tu nie chodzi o to by po prostu chińczyk otworzył sobie fabrykę w Eu? NA Polske będą sprzedawać Izere, a na resztę krajów będzie Volvo? Nie będzie żadnej fabryki, będzie montownia znaczków, no ewentualnie może koła jeszcze przykręcą, dostarczone w osobnym kontenerze. Chiński sposób by wejść do UE. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 3 minuty temu, K3 napisał(a): Pytanie, czy opłaci im się, czy będzie tańsza siłą robocza lub w inny sposób będzie to zrekompensowane... Brak jakiejś akcyzy czy innego podatku dla aut spoza UE? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 5 minut temu, ZUBERTO napisał(a): Brak jakiejś akcyzy czy innego podatku dla aut spoza UE? No ale czy w ogólnym rozrachunku będzie auto tańsze i zysk większy dla Chińczyków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 Teraz, K3 napisał(a): No ale czy w ogólnym rozrachunku będzie auto tańsze i zysk większy dla Chińczyków... Kto to wie, ale temat można na wiele sposobów rozpatrywać, czysto finansowym i jako przyczółek do ataku na EU. W 2 przypadku to może i dołożyć mogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2022 59 minut temu, K3 napisał(a): No ale czy w ogólnym rozrachunku będzie auto tańsze i zysk większy dla Chińczyków... Nie muszą przejmować się zyskiem akurat tu i teraz. Chińczycy potrafią planować na dziesięciolecia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 Przypominam, że to Motokącik, a nie HP, kolejne bezsensowne odniesienia do polityki skonczą się ostrzeżeniami. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 19 godzin temu, lucash napisał(a): Martwi mnie tylko tylny napęd. Taka moc z elektryka i tylni napęd Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 Godzinę temu, koNik napisał(a): Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił. EV6 też na tył? Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 Teraz, lucash napisał(a): EV6 też na tył? Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. Przyjemniej to którym ja jeździłem było. Ja uwielbiam napęd na tył ale to auto jest przynajmniej w tej wersji po prostu niebezpieczne i niedopracowane zawieszeniowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 21 minut temu, lucash napisał(a): EV6 też na tył? Dla mnie taki napęd jest fajny jak chcę się poślizgać 940 ale nie jak podróżuję z rodzinką. Chyba że systemy wsparcia opanowali do perfekcji. Zdecydowana większość EV ma na tył, wszystkie vag'owe też na tył id3/4/5 czy inny Enyaq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 (edytowane) 2 godziny temu, r1sender napisał(a): Przypominam, że to Motokącik, a nie HP, kolejne bezsensowne odniesienia do polityki skonczą się ostrzeżeniami. Moim zdaniem to trudne dość, bo cała ta Izera to pomysł wybitnie polityczny. A sam samochód to będzie prawdopodobnie Geely i nie ma co o nim pisać pod hasłem "Izera". Moim zdaniem skończy się nawet na znaczku Geely a o Izerze szybko zapomnimy. Chińczycy sprytni są. Ja jestem ciekaw czy lepiej się w Polsce by sprzedawał Geely jako Geely czy Geely jako Izera. Obie marki jakoś nie wzbudzają zaufania. Poza tym Polacy mają taką tendencję, że plują i kpią z rodzimych produktów a potem mają pretensje, że te upadły. Edytowane 23 Listopada 2022 przez Furvus_Eques 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 26 minut temu, koNik napisał(a): Przyjemniej to którym ja jeździłem było. Ja uwielbiam napęd na tył ale to auto jest przynajmniej w tej wersji po prostu niebezpieczne i niedopracowane zawieszeniowo. Moim zdaniem problemem jest ten dostępny natychmiast moment obrotowy, który powoduje, że zerwanie przyczepności jest zbyt łatwe. Gdyby on rósł jednak choć trochę liniowo jak w aucie spalinowym to by tego zagrożenia nie było. IMO łatwo i tanio to skorygować oprogramowaniem (zmiana sposobu reakcji na gaz przy różnych prędkościach) ale może to spowodować, że jedna z najfajniejszych cech elektryków zniknie, przynajmniej w autach 2WD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a): Poza tym Polacy mają taką tendencję, że plują i kpią z rodzimych produktów a potem mają pretensje, że te upadły. Ale to co było kiedyś w PL produkowane dość dobrze się sprzedawało. Może i pluli ale jeździli. FSO/FSM/Daewoo/Fiat/Opel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 Izerą to tak samo pojeździmy jak polatamy z Baranowa Podwójny koniaczek i tyle ... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 1 minutę temu, lucash napisał(a): Ale to co było kiedyś w PL produkowane dość dobrze się sprzedawało. Może i pluli ale jeździli. FSO/FSM/Daewoo/Fiat/Opel W sumie racja. Nie do końca one poupadały z przyczyn zależnych od nas ale trochę więcej entuzjazmu by nie zaszkodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 35 minut temu, Furvus_Eques napisał(a): W sumie racja. Nie do końca one poupadały z przyczyn zależnych od nas ale trochę więcej entuzjazmu by nie zaszkodziło. I racja i NIE racja, według mnie taki lanos sie sprzedawał, bo kosztował 50% lub nawet wiecej, taniej (w 2000 odbierałem z wujkiem 1,4 z gazem za 20 tys zł) od porównywalnego wymiarowo/osiągowo…. Nie wiem ,polo, fabia, golf czy do czego porownac nie sadze, ze jakas ponadprzeciętna marże na tym mieli , zwyczajnie drożej sie nie sprzedawało no, a ze entuzjazmu by nie zaszkodziło, to w 100% sie zgadzam przy czym nie tylko w samochodach, ale we wszystkim… 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 20 minut temu, akisel napisał(a): (w 2000 odbierałem z wujkiem 1,4 z gazem za 20 tys zł) Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 4 minuty temu, stalan napisał(a): Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys. I Lanosy przestały się sprzedawać jak w tej cenie pojawiła się Fabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 8 minut temu, stalan napisał(a): Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys. Napewno goly, biały z czarnymi zderzakami 1,4 z gazem W salonie stal chyba cos 23-24 tys, zakupiony za 20 (po jakich 8-9 latach i 350kkm sprzedany za 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 6 minut temu, wladmar napisał(a): I Lanosy przestały się sprzedawać jak w tej cenie pojawiła się Fabia. Dokładnie w 2003 kupiony pierwszy nowy samochód Fabia combi 1,4 niebieski golas za 32 tys;) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 23 minuty temu, stalan napisał(a): Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys. 98 to był boom deawoo do tego modele jeszcze z vinem KLY a nie SUP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 21 minut temu, wladmar napisał(a): I Lanosy przestały się sprzedawać jak w tej cenie pojawiła się Fabia. No nie wiem. Jednak Lanos w kabinie miał więcej miejsca od fabki. Fabka jednak była droższa, a później DU padło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 W dniu 21.11.2022 o 18:39, slawekw napisał(a): Nie widziałem takiego tematu, a to chyba dość ciekawa informacja: spółka ElectroMobility Poland (EMP) wybrała chińską markę Zhejiang Geely Holding na dostawcę platformy dla polskiego elektryka Izera. Będzie to tylnonapędowa platforma SEA Najpierw ma pojawić się elektryczny SUV o długości ponad 4,5 m , następnie hatchback i kombi. Największy z dwóch dostępnych akumulatorów zapewni 450 km zasięgu Nie musze chyba dodawać oczywistej oczywistości, że koncern Geely Holding to jeden ze światowych liderów automotive, do którego należy np. Volvo. Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce . Sukces odtrąbiony, setki etatów utworzone , kasa wydana . Ja bym to już dawno załatwił podczas jednej wizyty w Chinach ... i tyle z polskiej produkcji patryiotycznej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 (edytowane) 5 minut temu, r1sender napisał(a): No nie wiem. Jednak Lanos w kabinie miał więcej miejsca od fabki. Fabka jednak była droższa, a później DU padło. Poza miejscem Lanos był autem z innej epoki. Zanim Daewoo padło Lanos stracił rynek właśnie na rzecz Fabii (pamiętasz ile tego jeździło?). Mając wtedy wybór mieć za 33-40 kzł Fabię czy Lanosa ludzie masowo wybierali jednak Fabię (i ja też). To samo było z Nubirą vs Octavia. Skoda wtedy mając dwa bardzo udane modele w bardzo konkurencyjnej cenie po prostu wykosiła wszelakie Daewoo i Fiaty. Edytowane 23 Listopada 2022 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 3 godziny temu, koNik napisał(a): Tragicznie się takim czymś jeździ, przynajmniej w wydaniu KIA EV6 czy jak jej tam. Dodajesz gazu, auto zaczyna mielić kołami jednocześnie czuć jak zawieszenie się buja i w tym momencie ubrana na biało nerwowo wjeżdża kontrola trakcji. Zawieszenie nie nadaza za masa i mocą auta. Nie wiem co za geniusz to wymyślił. Też czekam na wpisy na forach użytkowników ev6 po pierwszej zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 (edytowane) 3 minuty temu, Marcin79 napisał(a): Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce . Sukces odtrąbiony, setki etatów utworzone , kasa wydana . Ja bym to już dawno załatwił podczas jednej wizyty w Chinach ... i tyle z polskiej produkcji patryiotycznej A to już jest do kupienia? Jakoś chińskie komputery, sprzęt rtv/agd czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają Edytowane 23 Listopada 2022 przez volf6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 1 minutę temu, volf6 napisał(a): A to już jest do kupienia? Jakoś chińskie komputery, sprzęt rtv/agd czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają Dopóki nie ma to przymiotnika "narodowy" w nazwie i nie jest wspierane kasą z budżetu (a Izera ma być), to nikomu nie przeszkadzają, owszem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 1 minutę temu, volf6 napisał(a): A to już jest do kupienia? Jakoś chińskie komputery, sprzęt tv czy motocykle (z polskimi nazwami) nikomu nie przeszkadzają Oczywiście że nie ,tylko izera to była polska myśl techniczna i narodowa fabryka W domu przecież nie mam narodowych telewizorów i laptopów 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 25 minut temu, wladmar napisał(a): Poza miejscem Lanos był autem z innej epoki. Zanim Daewoo padło Lanos stracił rynek właśnie na rzecz Fabii (pamiętasz ile tego jeździło?). Mając wtedy wybór mieć za 33-40 kzł Fabię czy Lanosa ludzie masowo wybierali jednak Fabię (i ja też). To samo było z Nubirą vs Octavia. Skoda wtedy mając dwa bardzo udane modele w bardzo konkurencyjnej cenie po prostu wykosiła wszelakie Daewoo i Fiaty. Ja stałem przed wyborem Fabia vs Lanos i Lanos był jak dla mnie znacząco tańszy mimo, że na fabię była zniżka branżowa. Przy czym w wyposażeniu więcej oferował niż fabia, która była totalnym golasem. Nie bardzo też rozumiem co to znaczyło, że był z innej epoki. Miałem w tym czasie służbową fabię i jakiś specjalnych nowinek w tym aucie nie było. Przewagą fabi w ofercie był diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 10 minut temu, r1sender napisał(a): Ja stałem przed wyborem Fabia vs Lanos i Lanos był jak dla mnie znacząco tańszy mimo, że na fabię była zniżka branżowa. Przy czym w wyposażeniu więcej oferował niż fabia, która była totalnym golasem. Pamiętam, że ceny były porównywalne, zwłaszcza przy wyprzedażach rocznika. 10 minut temu, r1sender napisał(a): Nie bardzo też rozumiem co to znaczyło, że był z innej epoki. Miałem w tym czasie służbową fabię i jakiś specjalnych nowinek w tym aucie nie było. Przewagą fabi w ofercie był diesel. Półautomatyczna klima (potężna różnica w komforcie!) no i banalne LPG w przypadku 1.4 MPI albo świetny jak na tamte czasy 1.9 TDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 14 minut temu, wladmar napisał(a): Pamiętam, że ceny były porównywalne, zwłaszcza przy wyprzedażach rocznika. Półautomatyczna klima (potężna różnica w komforcie!) no i banalne LPG w przypadku 1.4 MPI albo świetny jak na tamte czasy 1.9 TDI. No faktycznie. Gdybyś może porównał takiego poloneza to bym się zgodził. Technologicznie temat ujmując to nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 5 minut temu, r1sender napisał(a): No faktycznie. Gdybyś może porównał takiego poloneza to bym się zgodził. Technologicznie temat ujmując to nie. No zgodzę się. Istotny był też moment psychologiczny - Lanos to było Daewoo/FSO, więc takie fuj i ble, Fabia to VAG. Wyglądała zresztą dużo nowocześniej (dziś ciężko w to uwierzyć, ale zanim Fabia się opatrzyła wyglądała ciekawie, zwłaszcza na tle tego, co jeździło wtedy na drogach). Fabia była samochodem zachodnim i przez to marketing był skuteczny. Lanos był samochodem polsko-koreańskim (a Korea wtedy miała jeszcze bardzo słabą opinię) i chociaż nawet obiektywnie był niezły, to w odczuciu przegrywał. Zresztą z tamtych lat nadal widać sporo Fabii, Lanosów zdecydowanie mniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 (edytowane) 3 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a): Ja jestem ciekaw czy lepiej się w Polsce by sprzedawał Geely jako Geely czy Geely jako Izera Jaki znaczek by nie był, będzie się sprzedawać pod warunkiem 30% nizszej ceny od konkurencji. Co jest chyba wykonalne, bo przez hype na elektryki, dopłaty i podatki na spalinówki te ceny są oderwane od (polskiej) rzeczywistości. Pytanie czy za 4 lata też tak będzie, ale to tylko wróżka Cecylia wie. Edytowane 23 Listopada 2022 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 3 godziny temu, TomekD000 napisał(a): wszystkie vag'owe też na tył id3/4/5 czy inny Enyaq Mój ma na przód . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 1 minutę temu, iwik napisał(a): Jaki znaczek by nie był, będzie się sprzedawać pod warunkiem 30% nizszej ceny od konkurencji. Co jest chyba wykonalne, bo przez hype na elektryki, dopłaty i podatki na spalinówki te ceny są oderwane od rzeczywistości. Pytanie czy za 4 lata też tak będzie, ale to tylko wróżka Cecylia wie. Myślisz, że w Polsce będzie stać kolejka po elektryka w cenie 200 kzł (zakładając 30% niższą cenę od konkurencji na dzień dzisiejszy)? Problemem elektryków (u nas) jest nie tylko cena (chociaż i cena również) ale i brak infrastruktury (i raczej marne perspektywy jeżeli chodzi o zwiększanie mocy elektrowni). Przeciętny Polak kupuje używane auto w cenie 30 kzł. Jakoś nie widzę większego zainteresowania typowego mieszkańca bloku (czy mieszkańca wsi) elektrykiem za 200 kzł. Przynajmniej w najbliższym czasie. Elektryki mają swoją niszę i tam Izera może się sprawdzić, ale raczej będzie to kolejny Miś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 13 minut temu, sherif napisał(a): Mój ma na przód . już go nie produkują, więc się nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 13 minut temu, wladmar napisał(a): Jakoś nie widzę większego zainteresowania typowego mieszkańca bloku (czy mieszkańca wsi) elektrykiem za 200 kzł. Przynajmniej w najbliższym czasie. Elektryki mają swoją niszę i tam Izera może się sprawdzić, ale raczej będzie to kolejny Miś. To że to jest miś to wiadomo. Za 200k nie sprzeda się w PL. Tyle kosztuje kia niro ev i to jest oczywiście dla polskiej rodziny abstrakcja. Ale za 130k mogłaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 23 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 2 godziny temu, Marcin79 napisał(a): Wielko hallo , chińczyk z lepą izera na masce Zastanawia mnie skąd takie stwierdzenia ? Z oficjalnych informacji wynika, że Geely nie będzie produkował aut dla Izery. Będzie "jedynie" dostawcą najdroższego w opracowaniu elementu, czyli platformy i silnika (z elektroniką). Resztę, czyli nadwozie wraz z systemami pokładowymi oraz akumulatory mamy mieć swoje. Ciekawy jestem jak będzie w rzeczywistości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 13 minut temu, iwik napisał(a): Ale za 130k mogłaby. Nie sądzę, by taka cena była realna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2022 6 godzin temu, stalan napisał(a): Z tą ceną Lanosa to chyba coś nie ten teges ,w 1998 płaciłem w salonie za mojego 1,5 SE 36000 zł ,1,6SX zaczynał się od 40 tys. zł a całkiem goły 1,5 S ,to był wydatek ok. 31 tys. Dokładnie, w 1998 Nexia była jeszcze na wyprzedaży za 25tys, a dokładka do lanosa to kolejne 5tys. Za 21tys to można było Tico kupić. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.