kravitz Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 Godzinę temu, pakuu1 napisał(a): A co ma silnik do wnętrza? Oba w DSG i na klimatroniku. Moim zdaniem wersja FL z tymi zegarami i radiem wygląda nowocześniej. Ale zegary w FL to opcja, a nie standard Ja miałem 7.5 ze zwykłymi zegarami, ale już z takim radiem (prawie, bo moje miało jeszcze fizyczne pokrętło głośności) i piano black. Mam też drugiego mk 7.5 i ma już takie zegary i dokładnie takie radio. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Marca 2023 Udostępnij Napisano 9 Marca 2023 6 godzin temu, pakuu1 napisał(a): A co ma silnik do wnętrza? Oba w DSG i na klimatroniku. Moim zdaniem wersja FL z tymi zegarami i radiem wygląda nowocześniej. Co to za nowo mowa w dsg i na klimie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 W dniu 9.03.2023 o 19:28, wujek napisał(a): Co to za nowo mowa w dsg i na klimie Jak już się czepiamy... Po pierwsze - nowomowa... Jedno słowo. Bez łącznika. Bez spacji. Po drugie - termin nowomowa nie oddaje chyba tego, co chciałeś powiedzieć. 2 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vlad1431 Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 Jak już się czepiamy... Po pierwsze - nowomowa... Jedno słowo. Bez łącznika. Bez spacji. Po drugie - termin nowomowa nie oddaje chyba tego, co chciałeś powiedzieć.Dziś czytanie forów przypomina rozwiązywanie rebusów, pół biedy jeszcze jak bez błędów, choć to już stanowi wyjątkek. Tak że walczysz z wiatrakami. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 (edytowane) Panie @kaczorek79 a jak działasz z klimą w tym wozie? Ja mam sportsvan, więc zakładam, że w 90% to golf7. O ile w listopadzie'21 jak zaczęło śmierdzieć z klimy to potraktowałem parownik wurthem "WURTH SERWISOWY ODGRZYBIACZ DO KLIMATYZACJI" i zapomniałem o smrodzie. Dostałem się od strony wentylatora, po jego wyjęciu. Filter kabiny dałem nowy. Po roku , w grudniu 22 problem powrócił, no ale dobra - rok minął, więc luz - miało prawo. Zmieniłem zatem filter kabiny i postanowiłem spróbować "bizol c30" pianka. Pomogło na 1 miesiąc. Potem wywaliłem na parownik znów takiego wurtha (po użyciu dopiero sprawdziłem datę przydatności i przeterminowany się okazał - masakra) oraz 2 puszki "izopropanol cleanser ipa" - no dobra - przestało walić. Dziś znowu jakaś stęchlizna zaleciała, oczy już swędzą. Jeżdzę cały czas z załaczoną klimą. W focusie poprzednio tak samo używałem - nie pamiętam abym musiał tam odgrzybiać parownik. Nie mogę se poradzić z tym. Czy jestem skazany tylko na wurtha? Edytowane 30 Marca 2023 przez exor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 9 minut temu, exor napisał(a): Panie @kaczorek79 a jak działasz z klimą w tym wozie? Ja mam sportsvan, więc zakładam, że w 90% to golf7. O ile w listopadzie'21 jak zaczęło śmierdzieć z klimy to potraktowałem parownik wurthem "WURTH SERWISOWY ODGRZYBIACZ DO KLIMATYZACJI" i zapomniałem o smrodzie. Dostałem się od strony wentylatora, po jego wyjęciu. Filter kabiny dałem nowy. Po roku , w grudniu 22 problem powrócił, no ale dobra - rok minął, więc luz - miało prawo. Zmieniłem zatem filter kabiny i postanowiłem spróbować "bizol c30" pianka. Pomogło na 1 miesiąc. Potem wywaliłem na parownik znów takiego wurtha (po użyciu dopiero sprawdziłem datę przydatności i przeterminowany się okazał - masakra) oraz 2 puszki "izopropanol cleanser ipa" - no dobra - przestało walić. Dziś znowu jakaś stęchlizna zaleciała, oczy już swędzą. Jeżdzę cały czas z załaczoną klimą. W focusie poprzednio tak samo używałem - nie pamiętam abym musiał tam odgrzybiać parownik. Nie mogę se poradzić z tym. Czy jestem skazany tylko wurtha? Ozonowac próbowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 @exor Nic na razie nie śmierdzi. Nie stosowałem żadnej chemii, jedynie przez 3 lata 2 razy ozonowałem, filtr wymieniam co roku przed latem. Klimy używam tylko jak jest ciepło, a od października do kwietnia jest wyłączona całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekCC Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 a może chcielibyście takie samo podsumowanie po 5 latach golfa gti z 2018 ? mogę skrobnąć kilka słów 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 9 godzin temu, maciekCC napisał(a): a może chcielibyście takie samo podsumowanie po 5 latach golfa gti z 2018 ? mogę skrobnąć kilka słów Chętnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 31 Marca 2023 Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 12 godzin temu, Chalek napisał(a): Ozonowac próbowałeś? nie, tylko chemia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 31 Marca 2023 Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 a zobacz czy nie masz mokrych dywaników albo podłogi w bagażniku.. możliwe że ta schęchlizna i wilgoć nie jest z kratek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 31 Marca 2023 Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 7 minut temu, exor napisał(a): nie, tylko chemia. To spróbuj ozonowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 1 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2023 (edytowane) 23 godziny temu, exor napisał(a): nie, tylko chemia. Ja z chemii nie byłem zadowolony, po wurth pozostał najpierw zapach chemii a potem stęchlizną znów było czuć. To akurat był aerozol ale kiedyś też do innego auta podawałem piankę na parownik i to samo. Chyba najlepiej kupić profesjonalny preparat stosowany przez serwisy klimy. Kupilem sobie ozonator i temat załatwiony . Edytowane 1 Kwietnia 2023 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 1 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2023 Jaki ozonator kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 1 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2023 (edytowane) Coś takiego i działa już wiele lat. https://allegro.pl/oferta/generator-ozonu-20g-10891542070 Edytowane 1 Kwietnia 2023 przez irishpiter 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2023 O ja, na serio? 75 zeta? Doczytałem - to serce ozonatora tam w sprzedaży. Dokładamy pudełku, wentylator z peceta i kawałek kabla zasilającego. I to naprawdę daje rady? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2023 2 minuty temu, exor napisał(a): O ja, na serio? 75 zeta? Doczytałem - to serce ozonatora tam w sprzedaży. Dokładamy pudełku, wentylator z peceta i kawałek kabla zasilającego. I to naprawdę daje rady? Tak i to bardzo dobrze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2023 (edytowane) 9 godzin temu, exor napisał(a): O ja, na serio? 75 zeta? Doczytałem - to serce ozonatora tam w sprzedaży. Dokładamy pudełku, wentylator z peceta i kawałek kabla zasilającego. I to naprawdę daje rady? Ja dołożyłem tylko wtyczkę. Wentylator w aucie i tak robi obieg. Kładę na wycieraczce w miejscu gdzie jest pobór do obiegu wewnętrznego i tyle. Dobrze też przykręcić to do jakiejś deseczki aby było stabilne. Edytowane 2 Kwietnia 2023 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 (edytowane) To ja dam krótkie podsumowanie swojej octavii III 1,4 TSI 140KM z 2014 r. kupiłem w 2018 właśnie minęło 5 lat i tak: przejechane 65582 km (od 120979 do 186561) spalono paliwa 4071,59 l co daje średnie spalanie PB 6,21 l/100 km ubezpieczenia: 2xpakiet AC/OC/NNW i 4x pakiet AC/OC/NNW/ASS: łącznie 6929,79 zł Myjnia: łącznie 562 zł pozostała eksploatacja: 9375,23 zł oprócz standardowych spraw olejowo-filtrowych, 2 kpl opon (zima/lato) i kpl stalówek na zimę nieprzewidziane wydatki (awarie) to: wymiana uszczelniacza wałka skrzyni: 600 zł aku (5-letni do wymiany poszedł): 285 zł wymiana lampy (przepalił się pasek led) 440 zł reszta to jakies udoskonalenia i doposażenia auta (nie wymagane, ale chciałem np: kamera cofania, oświetlenie wnętrza led, kierunki w lusterka dynamiczne, ori hak z wiązką, itp. pierdalamencje) całkiem nieźle wg mnie.... obecnie wziąłbym za nią tyle co dałem (albo i więcej) ale nic podobnego max 4 letniego za te pieniadze nie kupię wiec zostaje nadal u mnie Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez DZIDA 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 Czy wymieniał któryś z Was olej w manualnej przekładni 6 biegowej w aucie z 1.4 TSI 140 albo 150KM ? Mam przejechane 110 tyś km i jak na razie nie wymieniałem ani pompy wody , ani oleju w skrzyni biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 7 minut temu, klo napisał(a): Czy wymieniał któryś z Was olej w manualnej przekładni 6 biegowej w aucie z 1.4 TSI 140 albo 150KM ? Mam przejechane 110 tyś km i jak na razie nie wymieniałem ani pompy wody , ani oleju w skrzyni biegów. Wymieniałem w manualu u siebie. Pompy wody też jeszcze nie ruszałem, ma 150 kkm przejechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 8 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Wymieniałem w manualu u siebie. Pompy wody też jeszcze nie ruszałem, ma 150 kkm przejechane. Jaki olej wlałeś i ile go tam wchodzi ? Coś czytałem że optymalny poziom oleju jest w połowie wysokości otworu z korkiem wlewowowym , w jaki sposób to wlać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 25 minut temu, klo napisał(a): Jaki olej wlałeś i ile go tam wchodzi ? Coś czytałem że optymalny poziom oleju jest w połowie wysokości otworu z korkiem wlewowowym , w jaki sposób to wlać ? Masz skrzynię MQ250, wchodzi 2,1 L, ale można wlać 2,3 jak się odpowiednio przechyli auto lewarkiem. Olej normalnie nie zleci cały, bo skrzynie mają przegrodę w środku. Do całkowitego opróżnienia trzeba odkręcić dwa sworznie pod skrzynią i korek spustowy, później na sworzniach trzeba wymienić oringi, ale uwaga, przed odkręceniem sworzni trzeba zablokować wybierak przekręcając wystający bolec, bo inaczej skrzynia do rozbiórki. Lepiej zlecić wymianę w warsztacie, w którym to robili i mają pojęcie. Ja wlewałem najpierw Castrol Syntrans Fe, ale nie do końca podobała mi się praca skrzyni na gorąco i po roku wymieniłem na Fuchs 75W Fe, jest elegancko. Oryginał można sobie odpuścić, cena w oczy kłuje, ok 230 zł/litr i tylko dlatego, że producent (Shell) nie wypuścił na nasz rynek odpowiednika w swojej butelce. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 Czyli 2,1 litra powinno być do brzegu otworu wlewowego, czy już trzeba przechylić lekko auto żeby to weszło nie wylatując ? Jaki olej oryginalny jest tam wlewany ? Mam do wykorzystania voucher w ASO i mogę to przeznaczyć na olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekCC Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 To i ja się podzielę wrażeniami z eksploatacji golfa 7,5 gti z roku 2018. Przebieg na tą chwilę to 115000km. Z rzeczy eksploatacyjnych wymieniłem olej w silniku (9 razy, nie korzystam z oryginalnego oleju tylko leje Penrite) olej w skrzyni DSG po 60 tys km, klocki przód tył po 50 tys km, po 100 tys km tarcze i klocki przód i tył. Świece po 60 tys. Dochodzą jakieś filtry, płyn hamulcowy itp - rzeczy typowo eksploatacyjne. Drugi komplet opon letnich na zmianę z zimowkami ( pierwszy komplet) . Z rzeczy nieplanowanych to łożysko przedniego koła ( moja wina - wpadłem w dużą dziurę ) ale wymienione na gwarancji. Średnie spalanie na krótkich warszawskich odcinkach to 10 litrów. Jak się postaram to i poniżej 7 litrów zejdę. Ale nie do tego ten samochód służy .Z rzeczy upierdliwych - dwa razy w guziku świateł awaryjnych odkleił się czerwony trójkącik ( rozebrałem , wkleiłem) . Połamały się dwa przyciski w drzwiach kierowcy od otwierania szyb ( tuż po gwarancji - niestety nie uznali - a zaznaczam, że normalnie je traktowałem). Raz odłączył się plasticzek od sterowania nawiewem w kratce ( rozebrałem , wcisnąłem na miejsce) Z rzeczy dodatkowych aktywowałem android auto i dołożyłem hak oryginalny. I to by było na tyle. Co ciekawe według ubezpieczyciela od dwóch lat wartość samochodu rośnie. Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 12 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 (edytowane) 2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a): Masz skrzynię MQ250, wchodzi 2,1 L, ale można wlać 2,3 jak się odpowiednio przechyli auto lewarkiem. Olej normalnie nie zleci cały, bo skrzynie mają przegrodę w środku. Do całkowitego opróżnienia trzeba odkręcić dwa sworznie pod skrzynią i korek spustowy, później na sworzniach trzeba wymienić oringi, ale uwaga, przed odkręceniem sworzni trzeba zablokować wybierak przekręcając wystający bolec. Czego to się nie robi, zeby nawet wymiane oleju w skrzyni utrudnić zwykłemu użytkownikowi. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jest tam zwykły korek spustowy, który można po prostu odkręcić bez ryzyka że coś się w środku przestawi i spuścić większość oleju a następnie dolać do przelewu korkiem do napełniania? Edytowane 12 Kwietnia 2023 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2023 2 godziny temu, klo napisał(a): Czyli 2,1 litra powinno być do brzegu otworu wlewowego, czy już trzeba przechylić lekko auto żeby to weszło nie wylatując ? Jaki olej oryginalny jest tam wlewany ? Mam do wykorzystania voucher w ASO i mogę to przeznaczyć na olej Myślę, że 2,1 L wejdzie bez przechylania do brzegu otworu. Oryginalny olej, to G052527A2 21 minut temu, irishpiter napisał(a): Czego to się nie robi, zeby nawet wymiane oleju w skrzyni utrudnić zwykłemu użytkownikowi. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jest tam zwykły korek spustowy, który można po prostu odkręcić bez ryzyka że coś się w środku przestawi i spuścić większość oleju a następnie dolać do przelewu korkiem do napełniania? Jest zwykły korek spustowy i wlewowy, ale po spuszczeniu zostaje jeszcze ok 0,8 L oleju w skrzyni. Dlatego trzeba robić ceregiele z tymi sworzniami trzymającymi wodziki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Czy wymieniał któryś z Was olej w manualnej przekładni 6 biegowej w aucie z 1.4 TSI 140 albo 150KM ? Mam przejechane 110 tyś km i jak na razie nie wymieniałem ani pompy wody , ani oleju w skrzyni biegów. Ja - przy okazji wymiany uszczelniacza wałka skrzyni - ciekło i hgw ile wyciekło więc mechanik wymienił przy okazji A pompę wody planuje przy okazji rozrządu Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukis Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Spuszczenie olej : blokujemy skrzynie, odkręcamy korek spustowy i czop . Zalewanie oleju: zakręcamy korek i czop, odkręcamy czujnik biegu wstecznego i przez ten otwór nalewamy nowy olej, wkręcamy czujnik , odblokowujemy skrzynie. Co do ilości oleju to pewnie będzie inna. Manual jest do skrzyni 5 biegowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 W dniu 2.04.2023 o 23:49, irishpiter napisał(a): Ja dołożyłem tylko wtyczkę. Wentylator w aucie i tak robi obieg. Kładę na wycieraczce w miejscu gdzie jest pobór do obiegu wewnętrznego i tyle. Dobrze też przykręcić to do jakiejś deseczki aby było stabilne. ciekawe, jesienią zobacze czy to działa. Zwykle wtedy zaczyna się smród z klimy u mnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Godzinę temu, exor napisał(a): ciekawe, jesienią zobacze czy to działa. Zwykle wtedy zaczyna się smród z klimy u mnie. A co ma nie działać ? Jak teraz włączysz to ozonem nie śmierdzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 W dniu 12.04.2023 o 21:01, kaczorek79 napisał(a): Masz skrzynię MQ250, wchodzi 2,1 L, ale można wlać 2,3 jak się odpowiednio przechyli auto lewarkiem. Olej normalnie nie zleci cały, bo skrzynie mają przegrodę w środku. Do całkowitego opróżnienia trzeba odkręcić dwa sworznie pod skrzynią i korek spustowy, później na sworzniach trzeba wymienić oringi, ale uwaga, przed odkręceniem sworzni trzeba zablokować wybierak przekręcając wystający bolec, bo inaczej skrzynia do rozbiórki. Lepiej zlecić wymianę w warsztacie, w którym to robili i mają pojęcie. Ja wlewałem najpierw Castrol Syntrans Fe, ale nie do końca podobała mi się praca skrzyni na gorąco i po roku wymieniłem na Fuchs 75W Fe, jest elegancko. Oryginał można sobie odpuścić, cena w oczy kłuje, ok 230 zł/litr i tylko dlatego, że producent (Shell) nie wypuścił na nasz rynek odpowiednika w swojej butelce. Ja u siebie w Oktavi robiłem tak samo tylko odkręciłem jeden bolec,lewy jak stoisz przed autem bez blokowania wodzikiem i bez wymiany oringu. Nic nie cieknie i nic się nie rozpadło,znalazłem manualna na innym forum Skoda Octavia tam tak gościu udokumentował fotkami i opisał. Zlałem 2,1 a wlałem przez czujnik wstecznego 2,2 też Fusch. Dokupiłem jeszcze litr i wymieniłem w Toyocie Yaris,pod doborze oleju na stronie Fuscha wyszedł ten sam więc wszystko zostało wykorzystane i hula. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 4 godziny temu, MarcG napisał(a): A co ma nie działać ? Jak teraz włączysz to ozonem nie śmierdzi ? Śmierdzi. Taki duszący zapach w sumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Godzinę temu, exor napisał(a): Śmierdzi. Taki duszący zapach w sumie. No to działa Uważaj bo ozon jest szkodliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 19 Lutego Udostępnij Napisano 19 Lutego To tak - w listopadzie poleciałem ozonem kabinę, ale w styczniu znów zaczęło śmierdzieć. Ile to trzeba trzymać włączone i na obiegu wewn? 20 min to za mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 9 godzin temu, exor napisał(a): To tak - w listopadzie poleciałem ozonem kabinę, ale w styczniu znów zaczęło śmierdzieć. Ile to trzeba trzymać włączone i na obiegu wewn? 20 min to za mało? ja na twoim miejscu najpierw poszukałbym przyczyny smrodku ,a następnie dopiero ozonem potraktować wnętrze auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego No śmierdzi z klimy. Typowy zapach niedosuszonej ściery do podłogi. W sensie nie cały czas wali, ale są takie momenty, że jakby sypnie tym zapachem. A jeżdżę cały czas na klimie. Zapach jest przeważnie w takie deszczowe dni jak dziś/wczoraj. W focusie tego nie było, nic w sumie z klimatyzacją nie robiłem tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego Stary temat, ale może i ja się podzielę krótkim raportem po 175kkm: Wymienione trzy łożyska kół (wymieniana cała piasta) Pompy wody bo ciekła Dwa razy syrena fabrycznego alarmu (bo wył bez przyczyny) Przednie zawieszenie (amortyzatory, gumy wahaczy, stabilizatory) Ostatnio dolałem litr oleju... wcześniej nie było takiej potrzeby więc to znak zapytania czy coś się kończy czy to tylko jednostkowy przypadek Oraz eksploatacja (klocki, tarcze, oleje itd) tego nie liczę. Przeglądy robię co 30kkm bo częściej do serwisu nie chce mi się jeździć (wypada co 9-10 miesięcy). Użytkowo auto bez zastrzeżeń, takie wozidło na co dzień. Dobrze wykonany, bardzo funkcjonalny i poprawny samochód. Spalanie po mieście mam średnio 6.5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 15 minut temu, dzidzia napisał(a): Stary temat, ale może i ja się podzielę krótkim raportem po 175kkm: Wymienione trzy łożyska kół (wymieniana cała piasta) Pompy wody bo ciekła Dwa razy syrena fabrycznego alarmu (bo wył bez przyczyny) Przednie zawieszenie (amortyzatory, gumy wahaczy, stabilizatory) Moim zdaniem sporo. Masz to auto od nowości? Ile lat zajęło zrobić ten przebieg 175kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 25 minut temu, kravitz napisał(a): Moim zdaniem sporo. Masz to auto od nowości? Ile lat zajęło zrobić ten przebieg 175kkm? 3 lozyska kol + zawieszenie to wyglada na efekt jazdy po raczej kiepskich drogach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 13 minut temu, Maciej__ napisał(a): 3 lozyska kol + zawieszenie to wyglada na efekt jazdy po raczej kiepskich drogach... VAG tradycyjnie ma słabe zawieszenie. W Fabii przy przebiegu 120 kkm też robiłem prawie cały zawias + amortyzatory + łozyska. Japończyki z reguły wytrzymują u mnie 150 kkm bez jakiejkolwiek ingerencji w zawieszenie czy łożyska, a trasy przecież robię identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego (edytowane) 17 minut temu, Maciej__ napisał(a): 3 lozyska kol + zawieszenie to wyglada na efekt jazdy po raczej kiepskich drogach... Pokonuję codziennie tą samą drogę do pracy, główne drogi Warszawy raczej dobrej jakości. Trasy to głównie autostrady lub ekspresówki. to raczej słaba jakość tych komponentów. Nawet jeśli są dziury to szanuję auto i nie przeskakuje ich na pełnym gazie. Jeepa sprzedałem z przebiegiem 225kkm i miał oryginale amortyzatory. Te VW wylały już przy 130kkm tylko przeciągałem wymianę bo innych problemów nie było. Edytowane 20 Lutego przez dzidzia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 20 Lutego Udostępnij Napisano 20 Lutego 48 minut temu, kravitz napisał(a): Moim zdaniem sporo. Masz to auto od nowości? Ile lat zajęło zrobić ten przebieg 175kkm? Mam go od nowości od połowy 2019. Czy sporo - mamy w firmie więcej VW i mój nie wypada źle Do 100kkm raczej był spokój, później się zaczyna i to generalnie znajduje potwierdzenie w innych egzemplarzach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Marca Autor Udostępnij Napisano 4 Marca Wracam do swojego tematu, bo dziś mijają 4 lata eksploatacji. Co się popsuło przez ostatni rok? W zasadzie nic poważnego, ale w czerwcu zabrałem się za wymianę zgrzytających od dawna łożysk przednich amortyzatorów. Hałasowały tylko podczas wysokich temperatur i w sumie od początku, jak kupiłem Golfa. Po wyjęciu amorków stwierdziłem, że starych już nie włożę, bo wydawały się miękkie w rękach, a w hurtowni mieli na stanie nowe Sachsy i takie dałem. Wpadły jeszcze nowe pióra wycieraczek na przód i to byłoby na tyle. Oczywiście 2 razy olej, jakieś filtry. Aha, w grudniu przestała mi się podobać chłodnica klimy, choć była szczelna, ale mocno wygnieciona od syfu drogowego, to włożyłem nową i tego samego dnia ta nowa oberwała kamieniem. Przetrzymałem ją do tej chwili i zaraz wkładam kolejny nowy skraplacz, bo jeszcze sporo piachu po zimie na drogach i niech sobie na razie tą uszkodzoną piaskuje. Przebieg na dzień dzisiejszy 166300 km, czyli trochę ponad 80 kkm zrobione. Entuzjazm nie opadł, lubię to auto i nie chcę go zmieniać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Marca Autor Udostępnij Napisano 4 Marca @dzidzia Wracając do tematu łożysk w kołach. Zapomniałem w pierwszym poście napisać, że wymieniałem łożysko w przednim lewym kole przy przebiegu ok 110 kkm. Tylko to jedno zaczęło huczeć, reszta do dzisiaj kręci cicho. Ludzie na forum często pisali, że łożyska lecą, głównie przednie, a to dziwne, bo takie same są w cięższym Passacie, więc w Golfie powinny wytrzymać bardzo długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca W dniu 5.03.2023 o 15:15, sowik85 napisał(a): Ile tam masz mocy teraz i z jakiej mocy seryjnej startowałeś? Ja mam 1.5 TSI 150km i po gwarancji też bym go lekko dłubnął, a już na pewno wywalił ACT. Tak bardzo wkurza? Da się to wyłączyć? Mam na oku Golfa 7 1.5 TSI 150 KM z ACT i DSG. Warto w to iść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 14 minut temu, Andi napisał(a): Tak bardzo wkurza? Da się to wyłączyć? Mam na oku Golfa 7 1.5 TSI 150 KM z ACT i DSG. Warto w to iść? Moim zdaniem warto jeśli sztuka zadbana. A jak jeszcze przewidzisz w budżecie dodatkowe 2000- 2500pln to zrobisz porządek ze ACT, dźwigniesz moc i uporządkujesz DSG ACT mnie osobiście irytuje, powyżej prędkości miejskich zawsze to słyszę i czuję. Ale np moja żona nie słyszy No i my to mamy w Skodzie, w VW może trochę lepiej to jest wygłuszone Moja konkluzja jest taka: jak auto zadbane to bierz. Z silnikiem i DSG zawsze możesz coś poprawić u tunerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 12 minut temu, sowik85 napisał(a): Moim zdaniem warto jeśli sztuka zadbana. A jak jeszcze przewidzisz w budżecie dodatkowe 2000- 2500pln to zrobisz porządek ze ACT, dźwigniesz moc i uporządkujesz DSG ACT mnie osobiście irytuje, powyżej prędkości miejskich zawsze to słyszę i czuję. Ale np moja żona nie słyszy No i my to mamy w Skodzie, w VW może trochę lepiej to jest wygłuszone Moja konkluzja jest taka: jak auto zadbane to bierz. Z silnikiem i DSG zawsze możesz coś poprawić u tunerów. Co masz na myśli? Nigdy nie jeździłem automatem, więc wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca (edytowane) 24 minuty temu, Andi napisał(a): Co masz na myśli? Nigdy nie jeździłem automatem, więc wiesz. Tunerzy mają gotowe "pakiety" na silnik jak i na skrzynię. W silniku za jednym zamachem podnoszą moc, dezaktywują ACT, mogą też wyłączyć system start-stop Co do DSG- ta skrzynia ma paskudną przypadłość, że w trybie "D" dąży do wrzucenia jak najwyższego biegu i silnik kula się na 1200- 1300rpm. To trochę za nisko. Dobry tuner podniesie punkty zmiany biegów i zmusi DSG i silnik do pracy w okolicy np. 1800rpm. A to już są okolice max momentu obr więc silnik ma lżej się krecić. Edytowane 5 Marca przez sowik85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andi Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca 1 minutę temu, sowik85 napisał(a): Tunerzy mają gotowe "pakiety" na silnik jak i na skrzynię. W silniku za jednym zamachem podnoszą moc, dezaktywują ACT, mogą też wyłączyć system start-stop Co do DSG- ta skrzynia ma paskudną przypadłość, że w trybie "D" dąży do wrzucenia jak najwyższego biegu i silnik kula się na 1200- 1300rpm. To trochę za nisko. Dobry tuner podniesie punkty zmiany biegów i zmusi DSG i silnik do pracy w okolicy 1800rpm. A to już są okolice max momentu obr więc silnik ma lżej się krecić. Czy łopatki przy kierownicy wnoszą coś pozytywnego w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.