Skocz do zawartości

Co z małych crossoverów, suvów?


ZUBERTO

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Wystarczające mi mieli w okolicach 140+10-5.

Gdybym ja miał tym jeździć dołożyłbym bez mrugnięcia okiem.

 

Ale jak to auto glownie do jazdy wkolo komina to Ateca za duza...

Moja od 3 tygodni z musu jezdzi Mazda do roboty i caly czas marudzi ;]

Nawet wstaje godzine wczesniej, zeby latwiej zaparkowac :hehe:

 

Edytowane przez Maciej__
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

Ale jak to auto glownie do jazdy wkolo komina to Ateca za duza...

Moja od 3 tygodni z musu jezdzi Mazda do roboty i caly czas marudzi ;]

Nawet wstaje godzine wczesniej, zeby latwiej zaparkowac :hehe:

Białystok to nie Warszawa, ale żeby mieć spokój dałem wybrać samodzielnie.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2023 o 16:49, janusz napisał(a):

Kto i gdzie to robi? 

Chłopie wszyscy :old: maja gotowa mapę i pykna ponad 150. To jest sztucznie ograniczone przez normy spalin. Turbo za wiele nie pozwala ale ponad 150 dmuchnie na 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wujek napisał(a):

Chłopie wszyscy :old: maja gotowa mapę i pykna ponad 150. To jest sztucznie ograniczone przez normy spalin. Turbo za wiele nie pozwala ale ponad 150 dmuchnie na 98.

Czyli bez modyfikacji sprzętowej za dużo na tym 1,4 nie ugra. Chyba szkoda tych 2,5 koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2023 o 15:04, Maciej__ napisał(a):

 

Serio 1,0TSI bylo za slabe dla Twojej mamy? :)

Jezdzilem Golfem z tym silnikiem jest w zupelnosci wystarczajacy.

Czy przesiadles sie z Cupry i narzekasz? ;]

 

 

Też powoziłem Golferem z 1.0TSI i nie potwierdzę tych rewelacji.

Myślę, że może (ale nie musi) winowajcą być DSG. U mnie nawet w GTE wrzuci jakieś dziwne obroty nie wiadomo po co i dlaczego, bo ja akurat w tym momencie nawet osiągów nie zamawiałem.

Golfa miałem z ręczną skrzynią biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.05.2023 o 22:01, mmaciejosss napisał(a):

bo te wszystkie 1.0 nastawione są na wkręcanie na obroty przy dość krótkich pewnie przełożeniach biegów .U mnie przy 170km/h na obrotomierzu mam 3.5krpm 

 

Jest dokładnie odwrotnie.

Powyżej 4.5k obrotów miałem wrażenie że zarzuciłem kotwicę.

Przy 100km/h było 2k obrotów, a pierwsze biegi przeraźliwie długie. Na 2 (nie chcę skłamać), ale chyba dojeżdżał do 100km/h.

1.0 o ile pamiętam miał tylko o 50Nm mniej niż 1.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Slawcio napisał(a):

Przyjemne auto :ok:

Mam takiego od 2 miesiecy :ok:

Będzie to się przekonamy, bo teraz tak jak pisałem dali nam pojeździć CLIO z LPG i Capturem hybrydą, niby podobne, a jednak inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

chał macz ? jaka wersja , kolor ? Kobieta będzie zadowolona 

 

18 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Jak za taką pokrakę to sporo, w tej cenie spokojnie byłaby vitara 4x4.

Za niewiele więcej byłaby Ateca, czy Formentor.

Techno + trochę dodatków, czerwono-czarny.

To ostatnie najważniejsze.

 

Jak byłem krok od zamówienia to jeszcze stare nazewnictwo pod koniec 2022 czyli Intens był po ok. 92-93 k PLN

 

Ja miałem konfig Techno za 101 500 zł, do maksa brakowało w tym konfigu grzanych foteli (1000 zł), jakiegoś tam lepszego systemu mulimedia chyba i kamer 360.

obraz.png.7cb640984725db17cef06f9bc173917e.png

Obecnie taka sama wersja kosztuje 103 500, więc bez tragedii ;]

Ogólnie to fajne, w miarę ciasne auto dla kobiet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, janusz napisał(a):

Czyli bez modyfikacji sprzętowej za dużo na tym 1,4 nie ugra. Chyba szkoda tych 2,5 koła. 

Bez faktury zrobią za 1,5k czy niedużo to już kwestia podejścia te ich 120 vs 150 bez prądu to jednak sporo. Dodatkowo pewnie dol odblokują i będzie latawiej się wkręcał na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Też powoziłem Golferem z 1.0TSI i nie potwierdzę tych rewelacji.

Myślę, że może (ale nie musi) winowajcą być DSG. U mnie nawet w GTE wrzuci jakieś dziwne obroty nie wiadomo po co i dlaczego, bo ja akurat w tym momencie nawet osiągów nie zamawiałem.

Golfa miałem z ręczną skrzynią biegów.

DSG najnowsze strasznie zamulają żeby normy spełniać. Wrażenie może być takie ze nie jedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wujek napisał(a):

Bez faktury zrobią za 1,5k czy niedużo to już kwestia podejścia te ich 120 vs 150 bez prądu to jednak sporo. Dodatkowo pewnie dol odblokują i będzie latawiej się wkręcał na obroty.

Ale w tym starszym (140 KM, nie MH) za dużego przyrostu nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, komor napisał(a):

Obecnie taka sama wersja kosztuje 103 500, więc bez tragedii ;]

Ogólnie to fajne, w miarę ciasne auto dla kobiet

No to moja po drobnym rabacie 116 z wspomnianym pakietem serwisowym i drobnymi pierdami (to co wstawiles, czyli opcje fabryczne przed rabatem 108 i nie ma tam szklanego dachu, kamer 360, nagłośnienia BOSE i pewnie jeszcze kilku rzeczy).

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujek napisał(a):

Bez faktury zrobią za 1,5k czy niedużo to już kwestia podejścia te ich 120 vs 150 bez prądu to jednak sporo.

Bo tak każdemu obcemu z ulicy bez faktury zrobią, a nawet jeśli to cały zysk z braku faktury klient przygarnie.

Widzę dobry Kubuś z Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Bo tak każdemu obcemu z ulicy bez faktury zrobią, a nawet jeśli to cały zysk z braku faktury klient przygarnie.

Widzę dobry Kubuś z Ciebie.

Jeszcze nie miałem czipa na fakturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał(a):

Jeszcze nie miałem czipa na fakturę.

Ty poczciwie wyglądasz :gay:(przepraszam za żarcik, ale tekst z tą emotką mi się tak jakoś połączył), mnie zawsze za komornika biorą i czasem nawet gonią z paragonem. ;l

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, janusz napisał(a):

Czyli bez modyfikacji sprzętowej za dużo na tym 1,4 nie ugra. Chyba szkoda tych 2,5 koła. 

https://www.autochip.eu/pl_pl/chiptuning/parameter/car/suzuki/vitara/1.4_16v_boosterjet__hybrid_allgrip/nx9YJrwe6kk/

 

w wersji  na chipie na sport daje 169km/320Nm , standardowy chip to 160km/296Nm 

 

1.049zł w promocji 

 

😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

https://www.autochip.eu/pl_pl/chiptuning/parameter/car/suzuki/vitara/1.4_16v_boosterjet__hybrid_allgrip/nx9YJrwe6kk/

 

w wersji  na chipie na sport daje 169km/320Nm , standardowy chip to 160km/296Nm 

 

1.049zł w promocji 

 

😀

O i to brzmi ciekawie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2023 o 20:37, Maciej__ napisał(a):

 

Fajne auto i wersja :ok: To jest 1,0 czy 1,3?

Pod wzgledem wygladu i wnetrza, to Vitara moze sie schowac ;]

Zdziwilbym sie gdyby wybrala Suzuki ;)

 

 

 

Te Suzuki sa obleśne. 

  • Haha 1
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kadu napisał(a):

+1. Takie samo mam wrażenie, to chyba jest z paskudniejszych i najgorzej wykonanych aut na rynku teraz.

jak dla mnie to Suzuki to od zawsze była taka japońska Dacia 😉. Teraz Vitara to jeden z najstarszych modeli na rynku, więc tym bardziej to razi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kadu napisał(a):

+1. Takie samo mam wrażenie, to chyba jest z paskudniejszych i najgorzej wykonanych aut na rynku teraz.

Owszem . Ale wystarczy dodać aplikacje i przynajmniej monitorek wygląda już lepiej . No i mogła by być cichsza na autostradzie 

IMG-20230419-WA0000.jpg

IMG-20230419-WA0002.jpg

IMG-20230419-WA0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Owszem . Ale wystarczy dodać aplikacje i przynajmniej monitorek wygląda już lepiej . No i mogła by być cichsza na autostradzie 

IMG-20230419-WA0000.jpg

IMG-20230419-WA0002.jpg

IMG-20230419-WA0001.jpg

bez jaj, radio od Chińczyka dużo lepiej się prezentuje:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, r1sender napisał(a):

bez jaj, radio od Chińczyka dużo lepiej się prezentuje:facepalm:

Taka jest prawda . Chińczyk się stara by sprzedać radio za 500-800zł . Fabryki aut już nie za bardzo by wstawić lepsze w standardzie . W wielu autach masz w standardzie tablecik 7-8" a za 2-3stówy więcej ( w produkcji ) mogli by dać 10-12" a w salonie jak dopłacisz 1-2kzł to dołożą . Już z 15-20lat temu za głupi zegarek na desce rozdzielczej u dealera wołali np 100-300zł , a to był koszt dolara , ale milion aut razy dolara = 1mln dolarów , który by dali w gratisie ,  a jak 1/10 zamówił zegarek za te 100-300zł  do mieli +10-30mln dolarów zysku więc po co dokładać coś w gratisie . To samo z zegarami cyfrowymi vs wskazówkowymi , jaka różnica w cenie , ale jak chcesz bajer to dopłać kilka kzł . 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, r1sender napisał(a):

bez jaj, radio od Chińczyka dużo lepiej się prezentuje:facepalm:

 

Tak z @kadu i @Manx piszecie, jakby ta Vitara była jakimś japońskim Polonezem ;l

Fakt, że nowocześnie tam nigdy nie było. Ale z wypasów ma wszystko co potrzebne, łącznie z "blind spot assist", ktorego nie ma Volvo o wartosci 3ch Vitar ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a):

auto jezdzi tylko na LPG czy ma jakis dotrysk benzyny jak skoda?

Raczej ciężko o wiarygodne dane w necie, a w salonie nie pytałem.

Jeżeli nawet coś jest na wysokich obrotach, to ten furak ich nie uświadczy, chyba że przy paleniu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sowik85 napisał(a):

 

Tak z @kadu i @Manx piszecie, jakby ta Vitara była jakimś japońskim Polonezem ;l

Fakt, że nowocześnie tam nigdy nie było. Ale z wypasów ma wszystko co potrzebne, łącznie z "blind spot assist", ktorego nie ma Volvo o wartosci 3ch Vitar ;)

nie bierz tego do siebie, po prostu skomentowałem wygląd. R-Link z 2016r dużo lepiej się prezentuje, czy "chinczyk" którego sobie do busa wrzuciłem. Poprawa wyglądu ekranu multimediów to nie jest jakiś wielki wydatek, którego producent by nie udźwignął. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sowik85 napisał(a):

 

Tak z @kadu i @Manx piszecie, jakby ta Vitara była jakimś japońskim Polonezem ;l

Fakt, że nowocześnie tam nigdy nie było. Ale z wypasów ma wszystko co potrzebne, łącznie z "blind spot assist", ktorego nie ma Volvo o wartosci 3ch Vitar ;)

A powyżej zachwyty nad Caprurem, który delikatnie mówiąc nie jest najwyższych lotów jeśli chodzi o plastki w środku ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, sowik85 napisał(a):

 

Tak z @kadu i @Manx piszecie, jakby ta Vitara była jakimś japońskim Polonezem ;l

Fakt, że nowocześnie tam nigdy nie było. Ale z wypasów ma wszystko co potrzebne, łącznie z "blind spot assist", ktorego nie ma Volvo o wartosci 3ch Vitar ;)

Chodzi o wygląd i materiały.  Do furmanki tez mozesz wstawic oleda 85 cali, ale nie zrobi to z niej sali kinowej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bartekm napisał(a):

A powyżej zachwyty nad Caprurem, który delikatnie mówiąc nie jest najwyższych lotów jeśli chodzi o plastki w środku ;]

 

A jakie mają być w tej klasie? Lepsze sa.niz w porownywalnym VW, a to przeciez szczyt marzeń Janusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, bartekm napisał(a):

A powyżej zachwyty nad Caprurem, który delikatnie mówiąc nie jest najwyższych lotów jeśli chodzi o plastki w środku ;]

 

 

Nie no, nowy Captur jednak lepszy.

Rodzice przesiedli się z Captura I do Vitary właśnie. Materiały bardzo podobne, ale należy pamiętać, że Captur debiutował w 2013r. I tak własnie jest w Suzuki- jak w autach EU 10 lat temu pod wzgledem designu i materiałów.

Chociaż samym wypasem nie odstaje :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a):

auto jezdzi tylko na LPG czy ma jakis dotrysk benzyny jak skoda?

Silnik Renault/Nissan 1.0T w wersjach 90-100KM ma pośredni wtrysk benzyny, więc przy LPG nie są potrzebne żadne dotryski benzyny.

Obecnie jest to jedyny na rynku silnik turbo z wtryskiem pośrednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, donpedro napisał(a):

Silnik Renault/Nissan 1.0T w wersjach 90-100KM ma pośredni wtrysk benzyny, więc przy LPG nie są potrzebne żadne dotryski benzyny.

Obecnie jest to jedyny na rynku silnik turbo z wtryskiem pośrednim.

Myślę, że on o tym doskonale wie, ale w necie jest masa gdybań na ten temat, jak i na temat sposobu regulacji luzów zaworowych.

Nawet dealerzy różne informacje ludziom podają, a to że na wtrysku pośrednim nie musi znaczyć, że fabryka dotrysku nie ustawiła w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Nawet dealerzy różne informacje ludziom podają, a to że na wtrysku pośrednim nie musi znaczyć, że fabryka dotrysku nie ustawiła w kompie.

Pośrednie wtryskiwacze benzyny pracują w niskich temperaturach i niskim ciśnieniu, więc przy zasilaniu LPG bezczynność im nie szkodzi.
Bezpośrednie wtryskiwacze benzyny pracują w bardzo wysokich temperaturach i bardzo wysokim ciśnieniu, więc przy zasilaniu LPG w praktyce zawsze muszą podawać trochę paliwa aby nie ulec zatarciu (pomijam drogie instalacje w których ciekły LPG jest podawany przez bezpośrednie wtryskiwacze benzynowe).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, donpedro napisał(a):

Pośrednie wtryskiwacze benzyny pracują w niskich temperaturach i niskim ciśnieniu, więc przy zasilaniu LPG bezczynność im nie szkodzi.
Bezpośrednie wtryskiwacze benzyny pracują w bardzo wysokich temperaturach i bardzo wysokim ciśnieniu, więc przy zasilaniu LPG w praktyce zawsze muszą podawać trochę paliwa aby nie ulec zatarciu (pomijam drogie instalacje w których ciekły LPG jest podawany przez bezpośrednie wtryskiwacze benzynowe).

 

Jeżdżę całe życie na LPG i rozumiem co piszesz, ale nie przeszkadzało to Skodzie robić dotrysku nawet w takim 1,6 MPI.

Pomińmy jednak powód dla którego to zrobili, zrobili i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Mógłbyś się ziomek czasem bardziej rozgadać.

 

Tutaj mozesz obejrzec jakis "test" w Dusterze...

Ilosci raczej zupelnie pomijalne, o ile to nie blad pomiaru (1,5l na 1000km).

 

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

Tutaj mozesz obejrzec jakis "test" w Dusterze...

Ilosci raczej zupelnie pomijalne, o ile to nie blad pomiaru (1,5l na 1000km).

Czytałem gdzieś o tym teście.

Mało precyzyjny pomiar jak na 1,5l, ale wcale mnie to nie rusza, teraz na 7-8kkm/rok żona zużywa jakieś 70-80l (raz, że Kia na krótkich odcinkach chla jak smok, a 2 jak jadę ja to lubię dać silnikowi cukierka w postaci benzyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Czytałem gdzieś o tym teście.

Mało precyzyjny pomiar jak na 1,5l, ale wcale mnie to nie rusza, teraz na 7-8kkm/rok żona zużywa jakieś 70-80l (raz, że Kia na krótkich odcinkach chla jak smok, a 2 jak jadę ja to lubię dać silnikowi cukierka w postaci benzyny).

Focus z dotryskiem benzyny powyżej 4,5krpm spalał mi ok 55 litrów benzyny na rok, czyli na jakieś 20kkm

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jettison napisał(a):

Focus z dotryskiem benzyny powyżej 4,5krpm spalał mi ok 55 litrów benzyny na rok, czyli na jakieś 20kkm

Miałem ustawiony dotrysk w Astrze H 1,6 115KM, ale nigdy nie liczyłem ile on realnie może wynosić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Czytałem gdzieś o tym teście.

Mało precyzyjny pomiar jak na 1,5l, ale wcale mnie to nie rusza, teraz na 7-8kkm/rok żona zużywa jakieś 70-80l (raz, że Kia na krótkich odcinkach chla jak smok, a 2 jak jadę ja to lubię dać silnikowi cukierka w postaci benzyny).

 

https://www.youtube.com/watch?v=RvGk_ID0njA

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Slawcio napisał(a):

Tak jak pisałem, informacje są różne, ponoć nawet serwisy Renault różnie informują.

Dożyliśmy takich czasów, że wszystko jest tajne i poufne.

Często firmy czy ludzie się ogłaszają, że coś sprzedają, ale nawet cena to tajemnica. :hehe:

Nie mówiąc już o ludzkim kontakcie bez wcześniejszego zostawiania danych osobowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.