Skocz do zawartości

skoda vs seat


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, pezot500 napisał(a):

 

Ok, 10% więcej?  Zwróć uwagę, że tutaj jest wybór pomiędzy niewysilonym dieslem a benzyną o większej o 35 KM mocy... ile spali 2.0 TDi w trasie 5,5-6? 1.5Tsi pali 7,5 -8... w mieście ok. 10... Ile ten diesel spali w mieście... 6,5?

 

Miałem 1.5TSI 150 z DSG w Golfie VII i w mieście, na krótkich odcinkach, bez żadnego zamulania, ani nawet patrzenia na spalanie to nigdy nie przekroczył średniego spalania na poziomie 8. Najczęściej było pomiędzy 7, a 7.5. W trasie natomiast bez żadnego problemu schodził poniżej 6, a jak się postarałem to poniżej 5.

Twój wzrost spalania wynika z budy, a nie silnika.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mars_wrc napisał(a):

 

Miałem 1.5TSI 150 z DSG w Golfie VII i w mieście, na krótkich odcinkach, bez żadnego zamulania, ani nawet patrzenia na spalanie to nigdy nie przekroczył średniego spalania na poziomie 8. Najczęściej było pomiędzy 7, a 7.5. W trasie natomiast bez żadnego problemu schodził poniżej 6, a jak się postarałem to poniżej 5.

Twój wzrost spalania wynika z budy, a nie silnika.

Potwierdzam, choć w zimie na odcinkach około 5 km pokazywał 10. Pozatym oszczędny nawet w trasach przy prędkościach 140 i więcej. O podmiejskich nie wspomnę bo wtedy 2 cylindry mode . Pali mniej niż 1,4tsi ale jest wg mnie bardziej zamulony i na reakcję na gaz trzeba czekać wieczność. 2,0tdi 150 to przy tym rakieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pezot500 napisał(a):

jmiałem 1.4 tsi w kompakcie, a teraz mam 1.5 tsi w kompaktowym suvie... różnica w trasie jest na poziomie 35-40% na niekorzyść 1.5

 

Ile kg ważył samochód z 1.4 tsi a ile waży ten z 1.5 tsi? Co do wysokości/oporów powietrza myślę, że już nie musimy się przekonywać ;).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pezot500 napisał(a):

jakieś podstawy, czy tak sobie próbujesz poobrażać zza ekranu? miałeś, któryś z tych silników?

 

A wracając do tematu...  miałem 1.4 tsi w kompakcie, a teraz mam 1.5 tsi w kompaktowym suvie... różnica w trasie jest na poziomie 35-40% na niekorzyść 1.5

Co do 115 konnego diesla nie mam wątpliwości, że na trasie pojedzie o przysłowiowej kropelce... o mieście z litości nie wspomnę

jak już pisali to problem budy jest . Mam w pracy O2 z 1.4TSI 120km ( czy tam 122km )  , wcale mało nie pali , po mieście delikatnie jeżdżąc to 8-9-10( jak krótkie trasy ) a na S to tak bliżej 6.5-7l ( jazda do 120km/h ) . Znajomi mają 1.5TSI 150km/h w O4 i w podobnych warunkach w mieście jak i na trasie ( do 120km/h ) pali o 1l mniej niż słabszy 1.4TSI. To wszystko kwestia budy . Jechałem raz na trasie do 100km/h ( odcinek ok. 150km ) za O4 i wynik spalania mieliśmy podobny 5.1 vs 5.3l ( O4 vs Vitara ) , ale przy 120-130km było już inaczej 5.8l vs 6.8l więc wyższa buda w małym wbrew pozorom lekkim aucie spali więcej .Przy 140 u mnie było bliżej 8l a w O4 niecałe 7l . A taki SUV w Skodzie waży też więcej niż kompakt VW i to sporo więcej .Suvy może i są wygodne ale nie stworzone do wysokich prędkości ( hałas , spalanie , prowadzenie ) i co z tego , że pojadą 180+ jak na dłuższą metę tak się nie da bo albo uszy lub portfel nie wytrzymają  ( chyba , że ktoś lubi jak mu auto pali 12-15l ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze ta roznica wynika glownie z tego, ze masz traz SUVa a nie z samego silnika.

 

Silnik to akurat powinien palić mniej. Spalanie 40% wyższe to coś jest nie tak. Nie powinno przekraczać 1l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sdss napisał(a):

Silnik to akurat powinien palić mniej. Spalanie 40% wyższe to coś jest nie tak. Nie powinno przekraczać 1l.

o jakim porównaniu piszesz

 

jeśli Suv vs kompakt o tej samej masie ( w co wątpię , bo jak nic +200-300kg w SUV ) i silniku np 1.5TSI to na wolnej trasie ( do 100km/h ) będzie to 5l vs 6l , ale na autostradzie przy 140km/h to już raczej 7-7.5l vs 9-10l 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

o jakim porównaniu piszesz

 

jeśli Suv vs kompakt o tej samej masie ( w co wątpię , bo jak nic +200-300kg w SUV ) i silniku np 1.5TSI to na wolnej trasie ( do 100km/h ) będzie to 5l vs 6l , ale na autostradzie przy 140km/h to już raczej 7-7.5l vs 9-10l 

Octavia - Karoq, albo Superb - Kodiaq.

Masy aut są bardzo podobne jedyna różnica to Cx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sdss napisał(a):

Octavia - Karoq, albo Superb - Kodiaq.

Masy aut są bardzo podobne jedyna różnica to Cx.

i tu CX ma dużo do pokazania . O ile pisałem , że przy małych prędkościach np do 100km/h spalanie będzie podobne ( +10% w SUV większe ) to przy 140km/h będzie spalanie +20-30% w Suvie większe bo opory nie te same 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już pisali to problem budy jest . Mam w pracy O2 z 1.4TSI 120km ( czy tam 122km )  , wcale mało nie pali , po mieście delikatnie jeżdżąc to 8-9-10( jak krótkie trasy ) a na S to tak bliżej 6.5-7l ( jazda do 120km/h ) . Znajomi mają 1.5TSI 150km/h w O4 i w podobnych warunkach w mieście jak i na trasie ( do 120km/h ) pali o 1l mniej niż słabszy 1.4TSI. To wszystko kwestia budy . Jechałem raz na trasie do 100km/h ( odcinek ok. 150km ) za O4 i wynik spalania mieliśmy podobny 5.1 vs 5.3l ( O4 vs Vitara ) , ale przy 120-130km było już inaczej 5.8l vs 6.8l więc wyższa buda w małym wbrew pozorom lekkim aucie spali więcej .Przy 140 u mnie było bliżej 8l a w O4 niecałe 7l . A taki SUV w Skodzie waży też więcej niż kompakt VW i to sporo więcej .Suvy może i są wygodne ale nie stworzone do wysokich prędkości ( hałas , spalanie , prowadzenie ) i co z tego , że pojadą 180+ jak na dłuższą metę tak się nie da bo albo uszy lub portfel nie wytrzymają  ( chyba , że ktoś lubi jak mu auto pali 12-15l ) 
Diesel...
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 16:56, rwIcIk napisał(a):

Znajomemu w passacie 1.6 diesel palu średnio 6.5.

Ale robi sporo krótkich odcinków.

a koleżance 1.5tsi dsg w t-cross koło 9l  ;] ale to autko jest dogrzane bardzo żadko  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:14, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn

 

Diesla bym odrzucił, po pierwsze bieda edyszyn w dieslu to bardziej potem trzeba spuścić sceny żeby to sprzedać, po drugie po co się męczyć ze słabym wyposażeniem, po trzecie 115KM to trochę mało w porównaniu do 150KM

Także 1 albo 2 ale to już co tam bardziej Ci pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 17:28, kaczorek79 napisał(a):

Po krajówkach 1.5 tsi w plaskaczu spali od 4,5 (spokojnie) do 5,5 (szalejąc między autami), czyli dalej daleko mu do diesel x 2.

No przecież wiadomo, że 2.0 tdi zacznie generować koszty przy 137244 km, pompa wody, albo coś podobnego ;]

 

widać szaleństwo różne ma imię... 5,5 l/100 km... w 1.5 tsi... szalejąc... 🙈🙉🙊

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 15:56, janusz napisał(a):

Wydaje mi się, że przy normalnej jeździe różnica spalania może być ok 1l na 100 km, przyjeździe autostradowej ok. 2l. Do takiego przebiegu żadne z ww. nie powinno generować dodatkowych kosztów. Sumarycznie diesel powinien wyjść trochę taniej, ale czy to dla Ciebie duża różnica? Jak będzie ze sprzedażą po 6 latach trudno przewidzieć. Ja bym brał ten, którym przyjemniej mi się jeździ. 

 

Przy spokojnej jeździe to będzie 1-1.5l ale w mieście lub gdy zaczniesz jeździć szybko to wyniki coraz mocniej się rozjeżdżają. Diesle są lepsze dla tych, którzy nie chcą jeździć oszczędnie. 

😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Przy spokojnej jeździe to będzie 1-1.5l ale w mieście lub gdy zaczniesz jeździć szybko to wyniki coraz mocniej się rozjeżdżają. Diesle są lepsze dla tych, którzy nie chcą jeździć oszczędnie. 

😉

Kolega pisał o trasie, ale nic nie wspomniał jakie to trasy, ile kilometrów rocznie i jaki styl jazdy. No i jak ważne są koszty paliwa? 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Przy spokojnej jeździe to będzie 1-1.5l ale w mieście lub gdy zaczniesz jeździć szybko to wyniki coraz mocniej się rozjeżdżają. Diesle są lepsze dla tych, którzy nie chcą jeździć oszczędnie. 

😉

Przy 1.4/1.5 tsi ciężko zrobić wysokie spalania.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Przy 1.4/1.5 tsi ciężko zrobić wysokie spalania.

 

Nie wiem, nie jeździłem. 2.0 TSI palił mi bardzo ładnie, ale nadal nie tyle co diesel. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Nie wiem, nie jeździłem. 2.0 TSI palił mi bardzo ładnie, ale nadal nie tyle co diesel. 

 

Różnica 1-2 l to tak naprawdę żadna różnica dla typowego użytkownika, a frajda z jazdy nieporównywalna na korzyść TSI.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Różnica 1-2 l to tak naprawdę żadna różnica dla typowego użytkownika, a frajda z jazdy nieporównywalna na korzyść TSI.

 

Tu zgoda. 2.0 TSI 190KM jeździło mi się lepiej niż 2.0 TDI o tej samej mocy i w tym samym aucie.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pezot500 napisał(a):

 

widać szaleństwo różne ma imię... 5,5 l/100 km... w 1.5 tsi... szalejąc... 🙈🙉🙊

No akurat jeżdżę regularnie 1.4 tsi (1.4 i 1.5 nie różnią się spektakularnie spalaniem) w zwykłym kompakcie i te same trasy po krajówkach bez pośpiechu wychodzi zawsze 4,7-4,9/100, jak się zepnę na eko, to spada do 4,2-4,4/100 na długich dystansach, a jak mam w dupie całą ekologię i wyprzedzam każde napotkane auto, to już rośnie do 5,4-5,7/100. Oczywiście w granicach rozsądku, na krajówkach rzadko zdarza mi się jechać szybciej, niż ograniczenie+vat. Autostrady, to wiadomo, tempomat na 140-145 i średnie 6,8-7,2 zależnie od wiatru. Znajomy ma też Gofra 1.5 i mówi, że to samo mu wychodzi.

Więc albo gabaryt u Ciebie dał się we znaki, albo masz nienaturalny sposób eksploatacji auta z silnikiem benzynowym, choć ja bardziej na to pierwsze obstawiam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 15:27, kanu napisał(a):

 

Weźcie jeszcze pod uwagę pojemność zbiornika paliwa. Zdaje się ten 1.5 TSI ma tylko 45l, a już wersja z dieslem ma 55l....  

Chyba, że coś pomyliłem ;)  ale to się przekłada też na zasięg większy w dieslu.

Octavia 4 ma bak o pojemności 52 l w kombi 1,5 tsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a):

A co z awariami skrzyń biegów?

 

Nie mam pojęcia, gdyż nie znam tematu.

 

2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

No akurat jeżdżę regularnie 1.4 tsi (1.4 i 1.5 nie różnią się spektakularnie spalaniem) w zwykłym kompakcie i te same trasy po krajówkach bez pośpiechu wychodzi zawsze 4,7-4,9/100, jak się zepnę na eko, to spada do 4,2-4,4/100 na długich dystansach, a jak mam w dupie całą ekologię i wyprzedzam każde napotkane auto, to już rośnie do 5,4-5,7/100. Oczywiście w granicach rozsądku, na krajówkach rzadko zdarza mi się jechać szybciej, niż ograniczenie+vat. Autostrady, to wiadomo, tempomat na 140-145 i średnie 6,8-7,2 zależnie od wiatru. Znajomy ma też Gofra 1.5 i mówi, że to samo mu wychodzi.

Więc albo gabaryt u Ciebie dał się we znaki, albo masz nienaturalny sposób eksploatacji auta z silnikiem benzynowym, choć ja bardziej na to pierwsze obstawiam.

 

Mam dokładnie takie same wyniki.

 

Zasadnicza różnica jest we wrażeniach z jazdy. 1.4 TSI jeżdżą super i od dołu ładnie ciągną, a 1.5 TSI z GPF jeżdżą dziwnie mułowato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Zasadnicza różnica jest we wrażeniach z jazdy. 1.4 TSI jeżdżą super i od dołu ładnie ciągną, a 1.5 TSI z GPF jeżdżą dziwnie mułowato.

 

To nie jest kwestia GPF, tylko softu optymalizowanego pod testy WLTP :chory:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

To nie jest kwestia GPF, tylko softu optymalizowanego pod testy WLTP :chory:

Nie wiem czy aby na pewno, bo są motory które jeżdżą normalnie, choćby 2.0 czy 1.0tsi  a już nie wspominajac o konkurencji.Ja 1,5 TSI nie znosiłem, szarpanie, mulowatosc, dramatycznie spóźniona reakcja na gaz, brak płynności. Jedyny plus to spalanie i jest cichszy niż 1,4. Jak dostałem zastępczego diesla 1,6 to miałem wrazenie że to jakaś rakieta - w sensie reakcji na pedał przyspieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

To nie jest kwestia GPF, tylko softu optymalizowanego pod testy WLTP :chory:

 

Mam nadzieję, że to soft. Poza miastem ten 1.5 TSI z GPF mnie drażni- zero spontaniczniści na deptanie w gaz. Jak mi się skończy gwarancja to wchodzi jakiś lekki program.

Ten silnik fabrycznie ma przepustnicę podłączoną z pedałem gazu jakąś dłuuuugą gumą :no:

 

W mieście jako dupowóz jest nawet spoko, bardzo płynnie się jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sowik85 @irishpiter Bo właśnie całe to wysterowanie pedał gazu->przepustnica robi bałagan w eksploataci aut z silnikami 1.5 tsi. Na papierze jest moc i moment... ale trzymając gaz w podłodze, bo przecież tak się mierzy, natomiast pośrednie położenia gazu, to już wymysł ekologów, żeby spalanie się zgadzało. W tym silniku, albo dobry tuner postawi nową mapę przepustnicy, albo tzw PedalBox do założenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, irishpiter napisał(a):

Nie wiem czy aby na pewno, bo są motory które jeżdżą normalnie, choćby 2.0 czy 1.0tsi  a już nie wspominajac o konkurencji.Ja 1,5 TSI nie znosiłem, szarpanie, mulowatosc, dramatycznie spóźniona reakcja na gaz, brak płynności. Jedyny plus to spalanie i jest cichszy niż 1,4. Jak dostałem zastępczego diesla 1,6 to miałem wrazenie że to jakaś rakieta - w sensie reakcji na pedał przyspieszenia.

2.0 nie jezdzi normalnie 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Na papierze jest moc i moment... ale trzymając gaz w podłodze, bo przecież tak się mierzy, natomiast pośrednie położenia gazu, to już wymysł ekologów, żeby spalanie się zgadzało. W tym silniku, albo dobry tuner postawi nową mapę przepustnicy, albo tzw PedalBox do założenia.

 

No właśnie, silnik ma moc bo to czuć- jak już wejdzie na te 2.5k rpm to idzie bardzo ładnie i równo. Natomiast nadal reaktywność na naciśnięcie gazu słaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sowik85 napisał(a):

 

No właśnie, silnik ma moc bo to czuć- jak już wejdzie na te 2.5k rpm to idzie bardzo ładnie i równo. Natomiast nadal reaktywność na naciśnięcie gazu słaba.

Dlatego 1.4 tsi uważam za genialny silnik, który jeździ rewelacyjnie jak na swoją pojemność oraz moc.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

W skodzie ze znaczkiem porsche nic nie zamula - ani silnik ani skrzynia. Może dałeś im licencję do swoich modów? 😁

Pewnie maja gdzieś ułamki CO2 dlatego Porsche jest droższe. To nie moje mody a najczęściej soft z innego kontynentu z mniej restrykcyjnymi normami. :phi: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 07:42, mokrii napisał(a):

a koleżance 1.5tsi dsg w t-cross koło 9l  ;] ale to autko jest dogrzane bardzo żadko  

 

mi po mieście wychodzi od 11 do 13 ale robię krótkie odcinki, pasek tdi palił 10-11 na takich samych trasach. Trasa Katowice-Warszawa przy tempomacie +20 do limitu wyszło 9l/100

 IMG-4743.jpg.56d72a83a8059dad7cf0e4b306d98b33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego grona diesel na trasie spali najmniej, ale nie będzie to szokująca różnica. Na pewno będzie najsłabszy i najprędzej będziesz narzekał na osiągi, będzie w środku wyraźnie głośniej. Dziś paliwo diesel jest tańsze od benzyny, ale jesienią znów będzie droższe. Może się dopłata do diesla nie zwrócić.

Octavia czy Leon, to spójrz co Ci się bardziej podoba. Zaletą seata jest 5 lat gwarancji (w skodzie jest 2 lata). Równie istotne - rozejrzyj się czy masz w pobliżu solidne ASO Skody czy Seata.

Nie wiem jak obecna generacja Octavii i Leona się prowadzą, ale przy poprzedniej (Leon 5F i Octavia 5E), to były z perspektywy kierowcy trochę różne auta. Seat wydawał się lżejszy, bardziej responsywny, a skoda wydawała się jakaś taka bezbarwna w prowadzeniu. Octavia miała z kolei więcej przestrzeni i miała więcej jakis siatek, półek, schowków.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 18:34, kaczorek79 napisał(a):

No akurat jeżdżę regularnie 1.4 tsi (1.4 i 1.5 nie różnią się spektakularnie spalaniem) w zwykłym kompakcie i te same trasy po krajówkach bez pośpiechu wychodzi zawsze 4,7-4,9/100, jak się zepnę na eko, to spada do 4,2-4,4/100 na długich dystansach, a jak mam w dupie całą ekologię i wyprzedzam każde napotkane auto, to już rośnie do 5,4-5,7/100. Oczywiście w granicach rozsądku, na krajówkach rzadko zdarza mi się jechać szybciej, niż ograniczenie+vat. Autostrady, to wiadomo, tempomat na 140-145 i średnie 6,8-7,2 zależnie od wiatru. Znajomy ma też Gofra 1.5 i mówi, że to samo mu wychodzi.

Więc albo gabaryt u Ciebie dał się we znaki, albo masz nienaturalny sposób eksploatacji auta z silnikiem benzynowym, choć ja bardziej na to pierwsze obstawiam.

Przy 1.4 tsi mi długodystansowo wychodzi 7,5l/100km, ale to miasto po 5km, autostrada +30-50 limit. Choć minimalnie udało mi się wykręcić 4,5.

 

Jestem zadowolony z motoru, bo poprzednie auto o mocy większej o 34km przyzwyczaiło mnie do średniego 12l/100km w takich warunkach. :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 14:14, deszczowyRoman napisał(a):

Które bedzie lepsze, trwalsze i tansze w utrzymaniu? 5-6 lat, w trasy.

 

1 leon kombi Style   1.5TSI  150 km manual

2 octavia kombi 1.5 tsi 150km manual      Ambition

3 octavia kombi  2.0 TDI  115km , manual  Active - bieda edyszyn


Mam Leona MY2020 1.5 eTSI, spalanie od 4,2 po drogach krajowych bez klimy i V-max 90KM/h po 7-7,5 autostrada i tempomat na 140km/h (zdjęcie poniżej). Niestety Seat to taki ubogi krewny w grupie VW i po za fajniejszym wyglądem i sztywniejszy zawieszeniem względem Skody, to w środku jest dużo gorzej. Mniej schowków, brak dywaników w drzwiach i schowku pasażera etc nie mówiąc o skrobaczce do szyby pod klapka wlewu.

IMG_3894.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2023 o 09:10, sowik85 napisał(a):

 

No właśnie, silnik ma moc bo to czuć- jak już wejdzie na te 2.5k rpm to idzie bardzo ładnie i równo. Natomiast nadal reaktywność na naciśnięcie gazu słaba.

Tak jeździ 1,5 TSI i program  z tego co pytałem użytkowników nie skraca tej gumy między pedałem gazu a przepustnica. Ludzie już rozne kombinacje włączali, typu pedał audi i tak dalej. Program doda mocy, zmieni odpowiedź auta na naciskanie gazu ale nie zmieni tego efektu: jedziesz równo, pojawia się luka na wyprzedzanie, pedał w podłogę i liczymy 1,2,3..., 4 sek i strzał w plecy, tylko że luka juz się skończyła . Nagle przyspieszenie to zupełnie nie w tym aucie. Zresztą i zawieszenie skody zupełnie nie pasuje do nagłego przyspieszania:)

Ale jeśli chodzi o spalanie to pół litra mniej niż 1,4 ,chyba że mowa o prędkościach powyżej 120 gdzie act praktycznie nie dziala.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, irishpiter napisał(a):

Tak jeździ 1,5 TSI i program  z tego co pytałem użytkowników nie skraca tej gumy między pedałem gazu a przepustnica. Ludzie już rozne kombinacje włączali, typu pedał audi i tak dalej. Program doda mocy, zmieni odpowiedź auta na naciskanie gazu ale nie zmieni tego efektu: jedziesz równo, pojawia się luka na wyprzedzanie, pedał w podłogę i liczymy 1,2,3..., 4 sek i strzał w plecy, tylko że luka juz się skończyła . Nagle przyspieszenie to zupełnie nie w tym aucie. Zresztą i zawieszenie skody zupełnie nie pasuje do nagłego przyspieszania:)

Ale jeśli chodzi o spalanie to pół litra mniej niż 1,4 ,chyba że mowa o prędkościach powyżej 120 gdzie act praktycznie nie dziala.

1.4 150 tez miał ACT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sdss napisał(a):

1.4 150 tez miał ACT

Słusznie, porównuje do 1,4 TSI bez act. Z tego co obserwuje to główna różnica w oszczędności pojawia się właśnie w momencie działania act. Przy krajowkach robi to sporą różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.05.2023 o 15:46, deszczowyRoman napisał(a):

Przy jakim przebiegu diesel zacznie generowac koszty?

zależy jakiej jakości paliwo będziesz lał, bo jak będziesz miał szczęście i nalejesz "super jakościowego" (nawet z markowej stacji) to koszty będziesz miał nawet po 100 km

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2023 o 19:42, irishpiter napisał(a):

Tak jeździ 1,5 TSI i program  z tego co pytałem użytkowników nie skraca tej gumy między pedałem gazu a przepustnica. Ludzie już rozne kombinacje włączali, typu pedał audi i tak dalej. Program doda mocy, zmieni odpowiedź auta na naciskanie gazu ale nie zmieni tego efektu: jedziesz równo, pojawia się luka na wyprzedzanie, pedał w podłogę i liczymy 1,2,3..., 4 sek i strzał w plecy, tylko że luka juz się skończyła . Nagle przyspieszenie to zupełnie nie w tym aucie. Zresztą i zawieszenie skody zupełnie nie pasuje do nagłego przyspieszania:)

Ale jeśli chodzi o spalanie to pół litra mniej niż 1,4 ,chyba że mowa o prędkościach powyżej 120 gdzie act praktycznie nie dziala.

 

Do kangura na zimnym człowiek się przyzwyczaił, ale do tej zwłoki zbierając się do wyprzedzania już nie znioslem. Tak samo jak dźwięku trybu Eco. Co z tego że auto miało już fajnego kopa jak to nie oddawało tak fajnie mocy jak 1.4 140KM. A spalanie to praktycznie identyczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, czachabrava napisał(a):

 

Do kangura na zimnym człowiek się przyzwyczaił, ale do tej zwłoki zbierając się do wyprzedzania już nie znioslem. Tak samo jak dźwięku trybu Eco.

Co do kangurowania na zimnym to luz, w końcu to tylko na starcie🤣

Ale juz te lekkie jakby przydławienia przy zmianie z jeden na dwa, czy wspomniana reakcja na gaz to dramat. Na forach mi pisali że muszę się nauczyć jeździć autem ze stajni VW i będzie ok. Teraz mam 1,4tsi i wszystko płynne, jak człowiek docenia że zmiana biegu może być nieodczuwalna i nie musisz specjalnie przytrzymywać sprzęgła i gazu aby to osiagnac🤣.

Jeśli chodzi o dźwięk dwóch cylindrów to o dziwo w skodzie w wersji 150 dramat ale już w golfie w wersji 130 po prostu ok.

Żeby nie było, że jestem uprzedzony:), silnik jak już złapie ciąg po tych kilku sekundach od wciśnięcia w podłogę to idzie równo do samej odcinki jak burza, nie czuć że turbo nie daje rady pod koniec.

Ale ten lag🙈

Edytowane przez irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, irishpiter napisał(a):

Co do kangurowania na zimnym to luz, w końcu to tylko na starcie🤣

Ale juz te lekkie jakby przydławienia przy zmianie z jeden na dwa, czy wspomniana reakcja na gaz to dramat. Na forach mi pisali że muszę się nauczyć jeździć autem ze stajni VW i będzie ok. Teraz mam 1,4tsi i wszystko płynne, jak człowiek docenia że zmiana biegu może być nieodczuwalna i nie musisz specjalnie przytrzymywać sprzęgła i gazu aby to osiagnac🤣.

Jeśli chodzi o dźwięk dwóch cylindrów to o dziwo w skodzie w wersji 150 dramat ale już w golfie w wersji 130 po prostu ok.

Żeby nie było, że jestem uprzedzony:), silnik jak już złapie ciąg po tych kilku sekundach od wciśnięcia w podłogę to idzie równo do samej odcinki jak burza, nie czuć że turbo nie daje rady pod koniec.

Ale ten lag🙈

Jak już ktoś bardzo mocno chce ten silnik to to jest kwestia 15 minut po benchu i pozbywamy się problemu. Nie do wykrycia w ASO zreszta oni to tradycyjnie maja gdzieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

Jak już ktoś bardzo mocno chce ten silnik to to jest kwestia 15 minut po benchu i pozbywamy się problemu. Nie do wykrycia w ASO zreszta oni to tradycyjnie maja gdzieś.

A masz to potwierdzone doświadczalnie gdzieś? Bo że act wyłącza to wiem, ale jak robiłem rozeznanie jakieś 1,5 roku temu to chip nie pomagał na szarpanie i laga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujek napisał(a):

Jak już ktoś bardzo mocno chce ten silnik to to jest kwestia 15 minut po benchu i pozbywamy się problemu. Nie do wykrycia w ASO zreszta oni to tradycyjnie maja gdzieś.

Do chwili, gdy userowi trzeba za free wymienić silnik 🤪

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, irishpiter napisał(a):

A masz to potwierdzone doświadczalnie gdzieś? Bo że act wyłącza to wiem, ale jak robiłem rozeznanie jakieś 1,5 roku temu to chip nie pomagał na szarpanie i laga.

To ma związek z norma euro :phi: kolega w kreatorze robił nowa Octavię i laga nie ma.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2023 o 15:46, deszczowyRoman napisał(a):

Przy jakim przebiegu diesel zacznie generowac koszty?

Im nowszy czym bardziej delikatny. Przy 150kkm w caddy 2.0tdi pojawiły się problemy z addblue. Nie pytaj ile to kosztowało. Wóz firmowy i firma pokryła koszty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.