Skocz do zawartości

Jak kupować nowego elektryka?


bielaPL

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, AstraC napisał(a):

"Samochód zarejestrowany, bez przebiegu. Podana cena jest przy dofiansownaiu 27 tys zł z programu MÓJ ELEKTRYK. Cena bez dofinasnowania to 149 900 zł" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, iwik napisał(a):

"Samochód zarejestrowany, bez przebiegu. Podana cena jest przy dofiansownaiu 27 tys zł z programu MÓJ ELEKTRYK. Cena bez dofinasnowania to 149 900 zł" 

Czy tak czy siak - tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, AstraC napisał(a):

120k, za elektryka? To jest względnie tanio.

150k nie 120k.

Za 120k można by to brać jak ktos ma gdzie się ładować pod domem. Z dofinansowaniem wyszło by nawet rozsądnie. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AstraC napisał(a):

120k, za elektryka? To jest względnie tanio.

 

Ale mówisz o dotacji. Tesla z dotacją to dzisiaj 180. To jakby trochę inna liga.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał(a):

Ja się odnoszę do ceny 122900.

Dla mnie i dla większości ludzi bez działalności ta cena jest iluzoryczna bo nie dostaną 27k dofinansowania. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, G.O.A.T. napisał(a):

 

Ostrołeka-Berlin 8h lawetą w dieslu od strzała bez tankowania vs. 

 

 

:phi:

 

Biorąc pod uwagę, ze Tesla to bardziej komputer na kołach niż auto, to pewnie im sie przy analizie logów zrobi zwarcie do masy 😄 ze auto przemiescilo sie nie zuzywajac energii. Wykryją fraud i jeszcze bedziesz musiał przepraszac pana Muska czy tam Tuska 😄 

 

Godzinę temu, AstraC napisał(a):

 

tak, haczyk jest taki, ze nie czytasz opisu 😄 

 

Cytat

Podana cena jest przy dofiansownaiu 27 tys zł z programu MÓJ ELEKTRYK. Cena bez dofinasnowania to 149 900 zł

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał(a):

Biorąc pod uwagę, ze Tesla to bardziej komputer na kołach niż auto, to pewnie im sie przy analizie logów zrobi zwarcie do masy 😄 ze auto przemiescilo sie nie zuzywajac energii. Wykryją fraud i jeszcze bedziesz musiał przepraszac pana Muska czy tam Tuska 😄 

 

Jest kila rzeczy, które lubi się mechanicznie zrąbać i wymaga wymiany elementów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zinger napisał(a):

Skoro tak mowisz, moze jacys kurierzy :hmm:... osobiscie nie znam nikogo takiego, a na pewno nie w branzy IT/okolo IT czyli typowi JDG B2B.

 

moj kolega tak zrobil wlasnie z nowa fura.

100% odliczenia VAT i to jeszcze doradzil mu to ksiegowy. a w aucie fotelik, bylismy wlasnie nad morzem na dwa auta.

mowilem mu ze to troche sliskie ale z drugiej strony przeciez tych okntroli nie robia niezapowiedzianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2023 o 11:45, zinger napisał(a):

Firma to firma :oki:

Tak, ale ja takim elektrykiem miałbym problem 15kkm zrobić na JDG, bo jeździłbym tylko wkoło komina.

Spalinówką robię ostatnio 15-17kkm w rok, a żona jakieś 5-7kkm.

Szukając ostatnio auta usłyszałem w KIA, że mają do sprzedania demo, roczną e-Niro z 1kkm przebiegu i cenią 204, to o 200 można pomyśleć.

Grzecznie podziękowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Tak, ale ja takim elektrykiem miałbym problem 15kkm zrobić na JDG, bo jeździłbym tylko wkoło komina.

Spalinówką robię ostatnio 15-17kkm w rok, a żona jakieś 5-7kkm.

Szukając ostatnio auta usłyszałem w KIA, że mają do sprzedania demo, roczną e-Niro z 1kkm przebiegu i cenią 204, to o 200 można pomyśleć.

Grzecznie podziękowałem.

Ale jaki to ma związek na firmę czy nie? Odkąd mamy ev do jazdy 100% wokół komina to robi większe przebiegi niż "główne" auto. Ev po prostu częście wybierasz jak masz gdzieś lokalnie jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaki to ma związek na firmę czy nie? Odkąd mamy ev do jazdy 100% wokół komina to robi większe przebiegi niż "główne" auto. Ev po prostu częście wybierasz jak masz gdzieś lokalnie jechać.
Czyli jednak ev musi być na bogato bo non stop tym smigasz ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Tak, ale ja takim elektrykiem miałbym problem 15kkm zrobić na JDG, bo jeździłbym tylko wkoło komina.

Spalinówką robię ostatnio 15-17kkm w rok, a żona jakieś 5-7kkm.

Szukając ostatnio auta usłyszałem w KIA, że mają do sprzedania demo, roczną e-Niro z 1kkm przebiegu i cenią 204, to o 200 można pomyśleć.

Grzecznie podziękowałem.

 

Tak myślisz przed zakupem EV, a po zakupie spaliniak w pajeczynach, nikt nie chce nim jeździć ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bielaPL napisał(a):

Czyli jednak ev musi być na bogato bo non stop tym smigasz ;)

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

Żadne na bogato, prosta skoda citigo, ale jazda ev to czysta przyjemność, do miasta nic lepszego nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2023 o 12:59, AstraC napisał(a):

Francuskie Ople wogole słabo się sprzedają wogole nie widać tych samochodów na ulicach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dunkin napisał(a):

Zobacz na mauto.pl

Jeszcze niedawno były do wzięcia Zoe z ubezpieczeniem i serwisem za ok 1200zl.

Ja sobie wziąłem i powiem szczerze że Insignia stoi nieużywana, a i żonka jak jedzie do miasta to chętnie bierze zamiast XC90.

AUTO JEST SWIETNE!!!!!

Taka jest reakcja praktycznie kazdego posiadacza EV, niezaleznie od marki czy klasy auta. My mamy Citigo i jest dokladnie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 23:54, PawelWaw napisał(a):

 

to PL, nikt tego przebiegu nie sprawdza...

 

 

a badanie techniczne na okręgowej stacji kontroli? po 3 latach elektryk też bedzie tam musiał trafić a przebieg jednak pójdzie do cepiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krzychuk napisał(a):

a badanie techniczne na okręgowej stacji kontroli? po 3 latach elektryk też bedzie tam musiał trafić a przebieg jednak pójdzie do cepiku

 

Wtedy będzie przymusowe jeżdżenie od ładowarki do ładowarki i trzaskanie przebiegu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

naprawde podziwiam wiare w PL urzedy ;]

i co z tego ze bedzie w cepik ?

 

wiem, że nasza administracja w kraju ma mase systemów które ze sobą nie działają, jednak kiedyś ktoś może to sprawdzić, szczególnie jak trzeba bedzie "zasypać dziurę" w budżecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Volvo wychodzi cenowo jak tesla 3 😉 W standardzie tam nie ma podgrzewanych siedzen czy kamery cofania....

Wg mojej konfiguracji - sredni model, plus kilka dodatkow i mamy cene 220k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Generalnie polecam się śpieszyć póki są jeszcze dopłaty i przywileje. Raczej długo to nie potrwa...

Wiec po co sie spieszyc? Zeby zaoszczedzic 100zl na mandacie za jazde po bus pasie? Jesli juz to te 30k doplaty robi roznice.

 

@Kiwal ale mamy normalny serwis i normalne auto vs Tesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2023 o 11:17, krzychuk napisał(a):

a badanie techniczne na okręgowej stacji kontroli? po 3 latach elektryk też bedzie tam musiał trafić a przebieg jednak pójdzie do cepiku

 

Jak ktos nie robi nawet 15kkm rocznie, to wywalanie 200kPLN+ na auto to dosc osoblisy sposob marnowania $$$ ;)

Lepiej wydac na jakis urlop ;]

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Kiwal napisał(a):

To Volvo wychodzi cenowo jak tesla 3 😉 W standardzie tam nie ma podgrzewanych siedzen czy kamery cofania....

Wg mojej konfiguracji - sredni model, plus kilka dodatkow i mamy cene 220k

w najtańszej wersji jest kamera cofania,  nawet kamera przednia,  a pakiet grzanych siedzeń i kierownicy to dopłata ok 2 kPLN (nie pamiętam dokładnie, ale można dokonfigurować osobno).

Nawet jednak jeśli weźmiesz pakiet plus, to wciąż to jest kilkanaście tysięcy taniej i dodatkowo to nie jest Tesla, tylko VOLVO, które ma normalny serwis i sprzedaż.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujek napisał(a):

Wiec po co sie spieszyc? Zeby zaoszczedzic 100zl na mandacie za jazde po bus pasie? Jesli juz to te 30k doplaty robi roznice.

 

@Kiwal ale mamy normalny serwis i normalne auto vs Tesla.

są ludzie, którzy nie łamią rozmyślnie prawa po prostu bez względu na kary. A 100 zł jest raczej mniej warte niż czas na wypisywanie mandatu kiedy się śpieszysz. Dopłaty pewnie się skończą w przyszłym roku (wyczerpią się środki). No ale dochodzą jeszcze darmowe parkingi (kilka stów miesięcznie). Kupienie elektryka w tym momencie wydaje się być najbardziej optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

są ludzie, którzy nie łamią rozmyślnie prawa po prostu bez względu na kary. A 100 zł jest raczej mniej warte niż czas na wypisywanie mandatu kiedy się śpieszysz. Dopłaty pewnie się skończą w przyszłym roku (wyczerpią się środki). No ale dochodzą jeszcze darmowe parkingi (kilka stów miesięcznie). Kupienie elektryka w tym momencie wydaje się być najbardziej optymalne.

Jak ktoś musi zostawiać kilka stow miesięcznie na parkowanie to powinien zastanowić się nad przesiadka do komunikacji zamiast wystawać w centrum i blokować miejsca. Zaraz dodadzą większe podatki jak w Norwegii. Także ja bym się tak nie podniecał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał(a):

Jak ktoś musi zostawiać kilka stow miesięcznie na parkowanie to powinien zastanowić się nad przesiadka do komunikacji zamiast wystawać w centrum i blokować miejsca. Zaraz dodadzą większe podatki jak w Norwegii. Także ja bym się tak nie podniecał. 

ustawa jasno określa termin na te przywileje, więc nic nie muszą wprowadzać, samo wygaśnie. Jak ktoś mieszka w centrum i chce/potrzebuje mieć mimo to auto to jest to koszt który po prostu musi brać pod uwagę. Tu nie ma się czym podniecać, to jest prosta kalkulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Roman XXL napisał(a):

ustawa jasno określa termin na te przywileje, więc nic nie muszą wprowadzać, samo wygaśnie. Jak ktoś mieszka w centrum i chce/potrzebuje mieć mimo to auto to jest to koszt który po prostu musi brać pod uwagę. Tu nie ma się czym podniecać, to jest prosta kalkulacja.

U nas to kosztuje z 300zl na rok. Śmiech na sali. Abonament za parkowanie w centrum powinien być conajmniej w wysokości 5k. Wtedy elektryk ma sens. Być może w innych miastach jest drożej i bardzo słusznie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wujek napisał(a):

U nas to kosztuje z 300zl na rok. Śmiech na sali. Abonament za parkowanie w centrum powinien być conajmniej w wysokości 5k. Wtedy elektryk ma sens. Być może w innych miastach jest drożej i bardzo słusznie. 

nie wiem jak tam u Was u nas jest to 3000 zł plus wiele stref gdzie abonament nie obowiązuje, no i abonament jest tylko dla mieszkańców

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kiwal napisał(a):

To Volvo wychodzi cenowo jak tesla 3 😉 W standardzie tam nie ma podgrzewanych siedzen czy kamery cofania....

Wg mojej konfiguracji - sredni model, plus kilka dodatkow i mamy cene 220k

Czyli premium w cenie garbusa. Faktycznie głupota jest brać Tesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2023 o 12:00, Roman XXL napisał(a):

w najtańszej wersji jest kamera cofania,  nawet kamera przednia,  a pakiet grzanych siedzeń i kierownicy to dopłata ok 2 kPLN (nie pamiętam dokładnie, ale można dokonfigurować osobno).

Nawet jednak jeśli weźmiesz pakiet plus, to wciąż to jest kilkanaście tysięcy taniej i dodatkowo to nie jest Tesla, tylko VOLVO, które ma normalny serwis i sprzedaż.

 

Co do normalnego serwisu, to pojechałem z problemem w ID4 do serwisu VW w Szczecinie, to mechanicy nie wiedzieli, która ręką się mają przeżegnać. 

 

Największą przewagą Tesli jest fakt, że Teslą dojedziesz bez żadnego stresu do Lisbony, Narviku, czy do innego Palermo a Volvo będziesz jeździł od Ionity do Ionity mając nadzieję, że ta ladowarka działa. A to i tak jest najlepsza nieteslowa sieć. 

Wystarczy pojeździć trochę po Europie i podzwonić trochę po help-lajnach, bo na lokalizacji 2 z 4 ładowarek nie działają, a kolejka jest na 3 samochody. 

 

A wtedy wjeżdża Tesla na białym koniu...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Rado_ napisał(a):

 

Bardzo dobrze. 

 

Tesla przyjęła obcy standard w EU.

Inni przyjmują standard Tesli w NA. 

 

Bedzie jedno gniazdko na kontynent. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.06.2023 o 10:11, bielaPL napisał(a):

Co innego mnie czeka jeszcze niż w spalinówce?

Jak masz swoją ładowarkę i jeździsz wokół komina, to same zyski Cię czekają. Do czasu awarii akumulatora, która nastąpi lub nie nastąpi.

Jak liczysz, że pojeździsz autkiem 10 lat to możesz się przeliczyć. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maras77 napisał(a):

Jak masz swoją ładowarkę i jeździsz wokół komina, to same zyski Cię czekają. Do czasu awarii akumulatora, która nastąpi lub nie nastąpi.

Jak liczysz, że pojeździsz autkiem 10 lat to możesz się przeliczyć. :ok:

chyba większość firm daje 8 lat gwarancji na akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Roman XXL napisał(a):

chyba większość firm daje 8 lat gwarancji na akumulator

 

Tesla:

 

8 lat lub 240 000 km w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, przy zachowaniu min. 70% pojemności baterii przez cały okres gwarancji.

 

 

Slabo to widzę, jak nie bedzie mozliwosci naprawy akumulatora.

 

Wymiana to pewnie koszt porownywalny z nowym samochodem.

 

A to generuje spore ryzyka dla uzywek, i wplywa na cene na rynku wtórnym i ogólne TCO.

Edytowane przez maras77
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maras77 napisał(a):

 

Tesla:

 

8 lat lub 240 000 km w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, przy zachowaniu min. 70% pojemności baterii przez cały okres gwarancji.

 

 

Slabo to widzę, jak nie bedzie mozliwosci naprawy akumulatora.

 

Wymiana to pewnie koszt porownywalny z nowym samochodem.

 

 

generalnie ludzie to naprawiają (oczywiście poza autoryzacją producenta). Zwykle jest do wymiany kilka ogniw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

generalnie ludzie to naprawiają (oczywiście poza autoryzacją producenta). Zwykle jest do wymiany kilka ogniw

Gdyby producent zapewniał w sensownym pieniądzu i długim czasie od zakończenia produkcji naprawę ogniw - miałbym mniejsze opory przed zakupem EV.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.