Skocz do zawartości

Miejskie auto: 35 - 50 tys. dla kobiety


grzes_knw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przyszedł czas na wymiane wysłużonego już Audi A3 Sportback - 2005r. na coś nowszego.

Zwracam się z prośba o pomoc w wyborze "nowego" młodszego następcy:

 

Auto dla kobiety na dojazdy do pracy, zakupy, nieduże weekendowe wyjazdy (mamy drugie większe auto).

Przebiegi roczne, 10-15 tys., więc benzyna. Diesla już nie chcemy.

 

Budżet - najlepiej do 35 tys. ale możemy naciągnąc do 50 tys. wiem, że spory rozrzut cenowy ale zależy od egzemplarza.

 

TO CO SIĘ PODOBA:

 

Seat Leon III

- podoba się ale jaki silnik, wiem, że 1.4 TSI jest okey na pasku rozrządu ale od kiedy jest montowany bo jak to przy grupie VAG trzeba się doktoryzować w oznaczenia itp.

Jakie zalety i wady tego modelu.

 

Renault Clio od 2017 r czyli poliftingowe

- podoba się, ale wydaje się trochę za mały w porównianiu do obecnego auta.

- silnik 0.9 tce, jak dynamika? wystarczający do miasta? awaryjność?

- będzie chyba najmłodsze ze stawki ale model produkowany już od 2012 r.

 

Ford Fiesta MK8

- faworyt pod względem wyglądu zewnętrznego oraz wewnętrznego, w pakiecie ST był by już ideał.

- 1.0 ecoboost, jak z wytrzymałością tego silnika? jaki tam jest rozrząd?

 

Jeśli coś jeszce macie do zaproponowania, zapraszam do dystusji :)

Edytowane przez grzes_knw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • grzes_knw zmienił tytuł na Miejskie auto: 35 - 50 tys. dla kobiety

Leon III z pierwszych roczników, bo na taki pozwala budżet, to 1.4 tsi 140 KM będzie najlepszą opcją. Są słabsze 122 KM, tylko właśnie do 2015r miały problemy z dość dużym poborem oleju. 1.2 tsi, ale raczej ten mocniejszy jest w miarę ok, choć też zdarzały się problemy olejowe.

Clio IV 0,9 tce jest ok, choć będzie palił wyraźnie więcej, niż Leon 1.4 tsi i jakość wnętrza zdecydowanie gorsza. Z plusów oczywiście to, że będzie młodsze.

Fiestę bym odpuścił, silniki 1.0 ecoboost z trudem dojeżdżają do 150 kkm.

Można się jeszcze rozejrzeć za Ibizą V 1.0 tsi, jak budżet pozwoli, a raczej nie powinno być problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też zerknąć na focusa mk3, w tej powinno dać się znaleźć 1.6 125km, może nie będzie to rajdówka, ale będzie zupełnie bezproblemowy i ekonomiczny

Np

 https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/ford-focus-ford-focus-2016-trend-przebieg-87tys-km-ID6FSecd.html

Edytowane przez Jettison
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem dla żony fiesty bo fajne wyposażenie mają, są ładne i typowo miejskie a żona nie chciała większego samochodu. Oglądaliśmy też yarisy, clio i inne miejskie kobiece samochodziki. Trafił się od znajomego golf 7 tsi i uważam że to był bardzo dobry pomysł. Niewiele większy, gorsze wyposażenie jak to golf nudny jak cholera. Ale mam wrażenie że jednak jest bardziej dopracowany, wyglada  poważniej i dobrze się nim jeździ. Polecam 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Fiestę bym odpuścił, silniki 1.0 ecoboost z trudem dojeżdżają do 150 kkm.

Można się jeszcze rozejrzeć za Ibizą V 1.0 tsi, jak budżet pozwoli, a raczej nie powinno być problemu. 


Serio 1.0 ecoboost to taki szmelc? Mamy w firmie Fabię 1.0 TSI (2 sztuki)i też były obawy co do trwałości, a silnik w obu dobija już do prawie 300kkm i ma się dobrze.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, grzes_knw napisał(a):

Przyszedł czas na wymiane wysłużonego już Audi A3 Sportback - 2005r. na coś nowszego.

 

A co mu dolega? W dzisiejszych czasach to prawie nówka... ;] 

18 godzin temu, grzes_knw napisał(a):

Jeśli coś jeszce macie do zaproponowania, zapraszam do dystusji :)

Jak nie potrzebuje bajerów i jakieś wielkiej mocy to taki jarek będzie idealny, całkiem młody i fajnie trzyma wartość

 

https://www.olx.pl/d/oferta/toyota-yaris-active-iii-htb-5d-fl-1-0-vvt-i-1-wl-krajowy-1rej-2019-CID5-IDVd6fX.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał(a):


Serio 1.0 ecoboost to taki szmelc? Mamy w firmie Fabię 1.0 TSI (2 sztuki)i też były obawy co do trwałości, a silnik w obu dobija już do prawie 300kkm i ma się dobrze.

No 1.0 tsi to już widziałem z przebiegiem ponad 400 kkm, ale z ecoboostem bywa różnie, problemy z głowicą, tłokami i właśnie pasek w oleju nie pomaga. Ford nie przewiduje naprawy tego silnika, a jedynie wymianę słupka i mają je, jako część zamienną, natomiast warsztaty specjalizujące się regenerują te silniki, choć nie wiem, jak to później jest z wytrzymałością, a cena też nie mała.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, grzes_knw napisał(a):

Auto dla kobiety na dojazdy do pracy, zakupy, nieduże weekendowe wyjazdy (mamy drugie większe auto).

Przebiegi roczne, 10-15 tys., więc benzyna. Diesla już nie chcemy.

 

Ja bym brał coś z 1.0TSI, Fabia/Polo/Ibiza

 

Ten silnik jest trwały, dynamiczny i mało chla.

 

Jedyny minus, to że na początku trzeba się do niego przyzwyczaić. Mi czasem gasł przy ruszeniu. Pierwsze kilkaset kilometrów i już się przyzwyczaiłem.

Miałem akurat wersję 115KM

 

Wad nie znam. Nawet dźwięk miał fajniejszy niż 1.4TSI które teraz mam.

Nawet nie słyszałem żeby jakieś rzeczy okołosilnikowe padały, typu jakiś dwumas, czy "nie wiem co".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, yack napisał(a):

Szukałem dla żony fiesty bo fajne wyposażenie mają, są ładne i typowo miejskie a żona nie chciała większego samochodu. Oglądaliśmy też yarisy, clio i inne miejskie kobiece samochodziki. Trafił się od znajomego golf 7 tsi i uważam że to był bardzo dobry pomysł. Niewiele większy, gorsze wyposażenie jak to golf nudny jak cholera. Ale mam wrażenie że jednak jest bardziej dopracowany, wyglada  poważniej i dobrze się nim jeździ. Polecam 

 

Jakbym miał opcje zakupu takiego Golfa od znajomego to też chętnie bym skorzystał.

Też jestem zdania, że jest nudny ale ma wszystko czego potrzeba.

 

Fiesta mi również się podoba, jest ładna ale każdy straszy przed tym 1.0 ecoboostem. mechanik, który serwisuje nam obecnie Audi też odradza.

 

A co z silnikami diesla w tych modelach?  Czyli 1.5 Tdci od 85 do 120 KM? Macie jakś wiedze na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Ja bym brał coś z 1.0TSI, Fabia/Polo/Ibiza

 

Ten silnik jest trwały, dynamiczny i mało chla.

 

Jedyny minus, to że na początku trzeba się do niego przyzwyczaić. Mi czasem gasł przy ruszeniu. Pierwsze kilkaset kilometrów i już się przyzwyczaiłem.

Miałem akurat wersję 115KM

 

Wad nie znam. Nawet dźwięk miał fajniejszy niż 1.4TSI które teraz mam.

Nawet nie słyszałem żeby jakieś rzeczy okołosilnikowe padały, typu jakiś dwumas, czy "nie wiem co".

 

W jakich rocznikach ten silnik był montowany? Lub jakiego oznaczenia szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grzes_knw napisał(a):

 

W jakich rocznikach ten silnik był montowany? Lub jakiego oznaczenia szukać?

 

Nie wiem jakie ma oznaczenia, ani w jakich latach

Jak założysz filtry z pojemnością do 1000 i z mocą powyżej 85KM, to będzie zawsze ten silnik, bo chyba najmniejszą moc miał 85KM, a największą 115 właśnie.

Były różne skrzynie z tego co wiem, 5 i 6 biegowa, ale też z tego co pisali na AK, ta 5 jest długa, więc nie masz wycia na ewentualnej trasie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bielaPL napisał(a):

A co mu dolega? W dzisiejszych czasach to prawie nówka... ;] 

Jak nie potrzebuje bajerów i jakieś wielkiej mocy to taki jarek będzie idealny, całkiem młody i fajnie trzyma wartość

 

https://www.olx.pl/d/oferta/toyota-yaris-active-iii-htb-5d-fl-1-0-vvt-i-1-wl-krajowy-1rej-2019-CID5-IDVd6fX.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=3

 

Co dolega Audi... hmmm

Przede wszystkim silnik, na liczniku jest "skromne" jak na ten motor - 300 tys km ale sam mechanik powiedział, że dawno tak zmęczonego silnika nie widział.

Kobieta lata temu kupowała sama, samochód był sprowadzony z Austrii, fakt, że bezwypadkowy się zgadzał ale nie to co na liczniku.

 

Mogę podać VIN, może ktoś jest w stanie sprawdzić ile ten samochód realnie przejechał już kilometrów.

Pozatym rdza na prawych drzwiach i błotniku i lekko na tylnej klapie.

 

Na ciepłym ma problemy z odpalaniem, w dwóch słowach - zmęczony życiem ale ogólnie fajne auto, solidnie wykonane w środku, na tyle lat nic tam nie skrzypi czy trzeszczy. Zadbany egzemplarz posłużył by jeszcze długo.

 

Edytowane przez grzes_knw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Nie wiem jakie ma oznaczenia, ani w jakich latach

Jak założysz filtry z pojemnością do 1000 i z mocą powyżej 85KM, to będzie zawsze ten silnik, bo chyba najmniejszą moc miał 85KM, a największą 115 właśnie.

Były różne skrzynie z tego co wiem, 5 i 6 biegowa, ale też z tego co pisali na AK, ta 5 jest długa, więc nie masz wycia na ewentualnej trasie.

 

Dzięki, ciekawa propozycja, zaraz sobię to przefiltruję w ogłoszeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Ja bym brał coś z 1.0TSI, Fabia/Polo/Ibiza

 

Ten silnik jest trwały, dynamiczny i mało chla.

 

Jedyny minus, to że na początku trzeba się do niego przyzwyczaić. Mi czasem gasł przy ruszeniu. Pierwsze kilkaset kilometrów i już się przyzwyczaiłem.

Miałem akurat wersję 115KM

 

Wad nie znam. Nawet dźwięk miał fajniejszy niż 1.4TSI które teraz mam.

Nawet nie słyszałem żeby jakieś rzeczy okołosilnikowe padały, typu jakiś dwumas, czy "nie wiem co".

 

Ja mam mały dylemat z tym 1.0 TSI .

Jeździłem G7 z tym silnikiem 110KM i bardzo mi się przyjemnie i płynnie tym jeździło, cichy, moc wystarczająca, mało palił i wcale nie odczułem problemów z ruszaniem. Ale... Od 4 biegu w górę utrzymując obroty poniżej 2 tyś, odczuwałem wibracje (może bardziej akustyczne niż fizyczne) tak jakbym jeździł dieslem i ciężko mi to zaakceptować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kartonik napisał(a):

Ale... Od 4 biegu w górę utrzymując obroty poniżej 2 tyś, odczuwałem wibracje (może bardziej akustyczne niż fizyczne) tak jakbym jeździł dieslem i ciężko mi to zaakceptować.

 

Jezdze juz troche taka konfiguracja i nic takiego nie odczuwam. A jestem przeczulony na tego typu kwestie. W 1.5 z ACT mi strasznie przeszkadzalo jak w tryb 2 cylindrowy przechodzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jezdze juz troche taka konfiguracja i nic takiego nie odczuwam. A jestem przeczulony na tego typu kwestie. W 1.5 z ACT mi strasznie przeszkadzalo jak w tryb 2 cylindrowy przechodzil.

Mam ACT i nie ma żadnej różnicy oprócz napisu ECO.
Może masz cos uszkodzone?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć na temat clio bo mojej babie kupiliśmy grandtour limited 0,9Tce z 2018.

Zalety:

- bardzo ładne, świeże, nie rdzewiejące auto.

- silnik całkowicie wystarczający do sprawnej, szybkiej jazdy po mieście. Trwały pod pewnymi warunkami - reszta w wadach.

- mały ale całkiem wygodny fotel i pozycja za kierownicą

- bardzo dobra widoczność do przodu i na boki i duże lusterka

- całkiem poprawnie się prowadzi

- ładne wnętrze, czytelne zegary bez informacji zbędnych dla kobiet 😄

- w moim egzemplarzu trochę gadżetów jak fajnie działająca automatyczna klima, składane lusterka, czujnik deszczu, czujnik światła, pas bezpieczeństwa w bagażniku dla psa (?)

 

Wady:

- bardzo słabe wyciszenie podwozia - zawias słychać nawet jak sprawny oraz opony. 

- skrzypiące plastiki na wybojach

- specyficzna charakterystyka doładowanego silnika z pośrednim wtryskiem - musze się przestawiać po przesiadce z TSI

- dość losowo występujący problem z rozciągającym się łańcuchem - kobieta nie zauważy wstępnych objawów. Prawdopodobnie większy wpływ ma poziom oleju niż interwały. Trzeba co jakiś czas skontrolować babskie wozidło czy nie zaczął hałasować łańcuch. Koszt ok 2-2.5k. U mnie wszystko OK póki co. 

- francuskie pomysły jak bębny tylne zintegrowane z łożyskami po prawie 500 za sztukę 😄 

- idiotyczna duża karta bez keyless zamiast kluczyka 

- krótka skrzynia - nie nadaje się na częste trasy szybkimi trasami

- świszczące uszczelki drzwi przy dużych prędkościach i wietrze

 

Sam bym sobie nie kupił ale kobieta może być bardzo zadowolona jak moja. Nie zauważą większości wad. 

Mam też rapida z tego samego roku z 1.0 tsi 110km i IMO jest to auto przynajmniej pół klasy wyżej w każdym zakresie pomimo że nudne jak flaki z olejem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2023 o 14:22, grzes_knw napisał(a):

 Lub jakiego szukać?

Szukać jak najmłodszego z jak najmniejszym przebiegiem w dysponowanym budżecie.

Może Suzuki Swift lub Ignis?

https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-ignis-iii-ogloszenie-prywatne-CID5-IDVUehV.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Tre-Bor napisał(a):

Szukać jak najmłodszego z jak najmniejszym przebiegiem w dysponowanym budżecie.

Może Suzuki Swift lub Ignis?

https://www.olx.pl/d/oferta/suzuki-ignis-iii-ogloszenie-prywatne-CID5-IDVUehV.html

Siedziałeś kiedyś w Ignisie?

To takie współczcesne Tico.

 

Natoniast Swift jest bardzo fajny.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2023 o 19:30, TWENTIS napisał(a):


Mam ACT i nie ma żadnej różnicy oprócz napisu ECO.
Może masz cos uszkodzone?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W porównaniu z silnikiem Mazdy, to ja tam nie widze, żadnych objawów pracy na dwóch cylindrach w 1.5tsi. Natomiast ma forach ludzie strasznie narzekają i chcą wyłączać ACT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.10.2023 o 13:58, grzes_knw napisał(a):

Witam,

 

Przyszedł czas na wymiane wysłużonego już Audi A3 Sportback - 2005r. na coś nowszego.

Zwracam się z prośba o pomoc w wyborze "nowego" młodszego następcy:

 

Auto dla kobiety na dojazdy do pracy, zakupy, nieduże weekendowe wyjazdy (mamy drugie większe auto).

Przebiegi roczne, 10-15 tys., więc benzyna. Diesla już nie chcemy.

 

Budżet - najlepiej do 35 tys. ale możemy naciągnąc do 50 tys. wiem, że spory rozrzut cenowy ale zależy od egzemplarza.

 

 

 

Jeśli coś jeszce macie do zaproponowania, zapraszam do dystusji :)

Honda jazz III (GE) 

mega bezawaryjne, zadbać tylko o zakonserowanie podwozia i nadkoli

jak na tę wielkość auta to mega pojemne wewnątrz, duży bagażnik, zwykle niezłe wyposażenie....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, grzes_knw napisał(a):

Dzięki wszystkim za odpowedzi i pomoc w temacie.

 

Finalnie udało nam się kupić auto. Jest to Golf 7.5 1.0 TSI, 2017 rok produkcji.

Pierwszy właściciel, bezwypadkowy, przebieg - 61 tys. więc prawie nowy :)

 

Nie FULL ale fajnie wyposażony, na mega plus reflektory w technologii LED, nawet w porówaniu do moich BiXenonów swiecą o niebo lepiej.

Jak na 3 cylindry, kultura pracy tego silnika jest dobra i elastyczność tak samo.

 

Jedynie na drugim biegu troche muli przy niskich obrotach, z dwójki jak sie toczysz to nie za brardzo chce jechać lepiej z jedynki ale też nie ma tego efektu szarpnięcia.

 

Ogólnie Golf jak Golf, nudny ale ma wszytko co potrzeba. Kobieta zachwycona :)

 

 

 

 

 

Ile kosztuje teraz taki golfik? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, czachabrava napisał(a):

 

Ile kosztuje teraz taki golfik? 

 

Ceny są na prawdę przeróżne, w zależności od przebiegu, stanu i wyposażenia.

My chcieliśmy auto krajowe, prawie trzy miesiące szukania i oglądania ale w końcu się udało.

 

Nasz egzemplarz finalnie 57 500 PLN. 

 

Ktoś powie dużo, ktos w sam raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, grzes_knw napisał(a):

 

Ceny są na prawdę przeróżne, w zależności od przebiegu, stanu i wyposażenia.

My chcieliśmy auto krajowe, prawie trzy miesiące szukania i oglądania ale w końcu się udało.

 

Nasz egzemplarz finalnie 57 500 PLN. 

 

Ktoś powie dużo, ktos w sam raz...

Takie teraz ceny. A co do skrzyni to trzeba się przyzwyczaić do dziwnego zestopniowania dwójki która jest długa. Też byłem zaskoczony a mam taki sam zestaw w skodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.