Skocz do zawartości

Wojny premiumów - Audi A4 vs. BMW 3 vs. Mercedes C klasa


Freezy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Po dłuższym researchu dotarłem do miejsca, do którego trafia chyba każdy nabywca auta z segmentu D i jestem w kropce, więc chętnie posłucham opinii i porad osób, które mają w tym temacie coś do powiedzenia.

 

Pytanie brzmi - który z nich i dlaczego akurat ten?

 

Jeździłem każdym z nich i moje obserwacje są następujące:

 

1) Audi A4 45 TFSI Quattro

 

Na plus: wyciszenie przy wysokich prędkościach, jakośc materiałów, niskie koszty utrzymania, niska awaryjność, łatwa obsługa, najniższa cena, najlepsze przyspieszenie, ważna dla mnie opcja doposażenia w wentylowane fotele, przestronne wnętrze, stabilny napęd quattro

 

Na minus: "gumowy" układ kierowniczy bez grama feedbacku, preferencja przedniego napędu oznacza zerową radość prowadzenia i w zakrętach samochód "płuży przodem",

 

2) BMW 3 330i xDrive

 

Na plus: fantastyczne prowadzenie, dający pewność prowadzenia opór na kierownicy, preferencja RWD pozwala na radość z jazdy, dobre materiały, najnowocześniejsze multimedia

 

Na minus: wysokie koszty serwisowania, relatywnie wysoka awaryjność, brak funkcji wentylacji foteli, ciasnawa pozycja za kierownicą (wąskie fotele, schowek na butelki wystaje na tyle, że "wrzyna" się w piszczel), najwyższa cena, społeczny odbiór kierowców BMW nie zachęca, aczkolwiek kierowcy na autostradzie widząc BMW w lusterkach "uciekają" na prawy pas.

 

3) Mercedes C300 4MATIC

 

Na plus: b.dobre prowadzenie (troche gorsze niz w BMW), wyrazny opor na kierownicy w trybie sport+ dajacy pewnosc prowadzenia, preferencja RWD daje radochę z jazdy po zakrętach (trochę mniejszą niż w BMW, bo samochód jest mniej "zwarty', ale znacznie większą niż Audi), nowoczesne multimedia, ktore sa mniej inwazyjne, niz tablety posadowione na wysokosci oczu, opcja wentylacji foteli i tylnej skretnej osi (!), chowająca się kamera cofania, która pozostaje czysta niezależnie od pogody, wygodne, szerokie fotele, (pomiędzy BMW i Audi), podobno dosc niskie koszty serwisowania.

 

Na minus: wyciszenie wydaje się być gorsze niż w A4 i BMW3, multimedia z haptyczną obsługą są miejscami irytujące i bezsensowne (regulacja głosności suwakiem), nadwozie jest najbardziej nudne i nieinspirujące, podwozie jest niskie, a przednie "chlapacze" zachaczaja o nawet niskie progi zwalniajace (nie wiadomo co sie stanie, jak juz sie "zetra" - ryzyko korozji?), obiegowa opinia o jakosci plastikow jest taka, ze sa fatalne i skrzypia, ale ja w trakcie 3 dni jazd testowych niczego takiego nie zauwazylem. Dodatkowo potencjalnie najwyższa cena - broker "wyszarpal" mi 19% rabatu na Audi i 24,5% rabatu na BMW, ale nie sądze żeby ugrał podobne wartości przy Mercedesie. 

 

Co o tym myslicie? Do tej pory rozwazalem tylko Audi oraz BMW, ale po jezdzie Mercedesem wysunal sie na prowadzenie, bo sprawia wrazenie kompetentnego, eleganckiego samochodu, ktorym mozna od czasu w przyplywie fantazji polatac bokiem i - w przeciwienstwie do Audi - miec z tego autentyczna radosc i przyjemnosc, a do tego mozna w nim zamontowac wentylowane fotele, na czym bardzo mi zalezy. Jednoczesnie Mercedes nie prowokuje do "swirowania", podczas gdy BMW aktywnie "zaprasza do klopotow" i wydaje sie, ze spokojna jazda tym autem zaczyna sie po pierwszym zatrzymaniu prawa jazdy na 3 miesiące. 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem Audi B8 i B9 i były to bardzo dobre samochody.

W obydwu przez 120kkm nic się nie psuło, nie skrzypiało, jeździło.

System, multimedia - jak w każdym - kwestia przyzwyczajenia, ale nie pamietam nic co by mnie wnerwiało.

 

W 3er - starszy model E91 - przy 60kkm silnik szlak trafił. Dużo ciaśniej niż w Audi i ogólnie mniejsze to auto jest od A4. Na plus prowadzenie, które daje frajdę poza miastem.

 

Merca mam teraz ale SUV-a i nigdy więcej tej padali. Tu się wszystko sypie - elektronika.....wykończenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci w BMW niewygodnie, to nawet tam nie patrz.

 

A Audi, jak to Audi - oni mają dedykowany dział zajmujący się usuwaniem radości z jazdy 😄 To dobre auta, ale wiele osób je kupuje żeby po dwóch latach stwierdzić że jednak ma się tylko jedno życie i warto coś z niego ciągnąć ;)

 

 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie BMW. W pracy kolega miał A4 przez ostatnie 3lata i nie było to bezawaryjne auto. Jakoś materiałów raczej średnia. Palił (2.0 TFSI) dość dużo jak na nieduże kombi. Niczym mnie te auto nie ujeło.

W BMW trzeba uważać z fotelami, te podstawowe to jakiś śmiech, wygladaja jak z Dacii ;).

Mercem nie jeździłem, ale specyficzny środek mnie nie zachęcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybieram Ci audi

-bmw odpada bo niewygodne

-merc odpada bo sam sport i naped na tył nie jest warty reszty wad, a poza tym ja będę bezpieczniejszy na drodze dzięki temu że jakiemuś typowi się nie zachce latać bokiem po publicznych drogach

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Freezy napisał(a):

podczas gdy BMW aktywnie "zaprasza do klopotow" i wydaje sie, ze spokojna jazda tym autem zaczyna sie po pierwszym zatrzymaniu prawa jazdy na 3 miesiące. 

 

 

Chyba nikt za Ciebie nie wybierze ;)

Każde z tych aut ma jakieś plusy które zauważyłeś.

 

Ja zacytowałem coś co dla mnie ostatnio stało się ważne, ale jeszcze z rok temu bym to olał ;)

Z tego powodu jeżdżę częściej dużo gorszym Golfem 8 (ale GTE) niż dużo lepszym Golfem 7 (elektryk).

Bo GTE ma zachowanie hothatcha i "ten zadzior", zamiast nijakiego prowadzenia zwykłego kompakta.

 

Za rok może będzie dla mnie i dla Ciebie też ważne co innego.

 

Jak nie kupujesz na 10 lat, to bierz co czym się najlepiej jeździ TERAZ. 

Nie wiesz co będzie ważne za 2, 5 czy 10 lat.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kiwal napisał(a):

Mialem Audi B8 i B9 i były to bardzo dobre samochody.

W obydwu przez 120kkm nic się nie psuło, nie skrzypiało, jeździło.

System, multimedia - jak w każdym - kwestia przyzwyczajenia, ale nie pamietam nic co by mnie wnerwiało.

 

W 3er - starszy model E91 - przy 60kkm silnik szlak trafił. Dużo ciaśniej niż w Audi i ogólnie mniejsze to auto jest od A4. Na plus prowadzenie, które daje frajdę poza miastem.

 

Merca mam teraz ale SUV-a i nigdy więcej tej padali. Tu się wszystko sypie - elektronika.....wykończenie.

Nie wiem co to za gwiazda i czy masz od nowości, ale w moim nic się nie dzieje 😎

 

BMW jak dla mnie (pisałeś o tym) za mało miejsca - konsola wchodzi na nogę i jakoś tak  przytłoczony jestem.

 

Audi - jeździłem tym 2 lata temu. Na sąsiadach nie robiło bo z zewnątrz mało kto rozpoznawał nowy model z „matrixami” w porównaniu z 5 letnim :)  Taki typowy styl auta dla ludu.

 

Merc jak piszesz jest niski - potwierdzam trzeba uważać. W trybie SPORT inaczej chodzi układ kierowniczy i takie tam. Skrzynia jak dla mnie też ma ok. Ustawienia. Jak jadę dalej i ekonomicznie to ECO i co odjęcie gazu „żeglujesz” sobie lub łopatki i ogień.  Klima też fajną opcją, że możesz ustawić że reaguje jak wariatka i próbuje max prędkością dmuchawy dość do  temperatury którą ustawiłeś lub być lekko opóźniona i niejako wycofana i robi to wolniej ale dyskretniej. (Z menu użytkownika mozesz Sobie do zmiany klocków tłoczki cofnąć hehe ale to AK-owicza nieprzydatna funkcja 🤣 ). Automatyczne parkowanie tez

działa OK. 
 

Nie wiem czego będę szukał za rok albo za dwa, ale nie będę kierował się marką a wygodą bo jeden trafi dobrze i jeździ 8 lat bez awarii a drugi ma dopięte kartki do książki gwarancyjnej 🤣

(ale jednak po znajomych to chyba BMW ma najwięcej bolączek - a może tak trafili).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Freezy napisał(a):

Mercedes C300 4MATIC

 

Na plus: b.dobre prowadzenie (troche gorsze niz w BMW), wyrazny opor na kierownicy w trybie sport+ dajacy pewnosc prowadzenia, preferencja RWD daje radochę z jazdy po zakrętach (trochę mniejszą niż w BMW, bo samochód jest mniej "zwarty', ale znacznie większą niż Audi), nowoczesne multimedia, ktore sa mniej inwazyjne, niz tablety posadowione na wysokosci oczu, opcja wentylacji foteli i tylnej skretnej osi (!), chowająca się kamera cofania, która pozostaje czysta niezależnie od pogody, wygodne, szerokie fotele, (pomiędzy BMW i Audi), podobno dosc niskie koszty serwisowania.

 

Z tymi kosztami serwisowania to bym się nie zgodził, widziałem trochę faktur z Mercedesa. Np. Wymiana kół ponad 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Henzir napisał(a):

 

Z tymi kosztami serwisowania to bym się nie zgodził, widziałem trochę faktur z Mercedesa. Np. Wymiana kół ponad 400 zł.

Koła można i w serwisie Bugatti wymienić. Pytanie w jakim celu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kiwal napisał(a):

Mialem Audi B8 i B9 i były to bardzo dobre samochody.

W obydwu przez 120kkm nic się nie psuło, nie skrzypiało, jeździło.

System, multimedia - jak w każdym - kwestia przyzwyczajenia, ale nie pamietam nic co by mnie wnerwiało.

 

W 3er - starszy model E91 - przy 60kkm silnik szlak trafił. Dużo ciaśniej niż w Audi i ogólnie mniejsze to auto jest od A4. Na plus prowadzenie, które daje frajdę poza miastem.

 

Merca mam teraz ale SUV-a i nigdy więcej tej padali. Tu się wszystko sypie - elektronika.....wykończenie.

Masz na mysli GLC? Czy możesz napisać który rocznik i co się w nim zepsuło do tej pory?

 

6 godzin temu, wujek napisał(a):

To jest absolutnie bez znaczenia wszystkie 3 będą dobre. Weź co Ci się najbardziej podoba plus ma najtańszy serwis i najlepsza gwarancje. 

Jest to jakaś perspektywa, ale zakup auta, które spędza chociażby 10% swojego życia w serwisie mocno irytuje i zabiera główny plus zakupu nowego auta - przeświadczenie, że można nim jechać bezpiecznie na drugi koniec kraju i z powrotem bez żadnych niespodzianek

 

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Chyba nikt za Ciebie nie wybierze ;)

Każde z tych aut ma jakieś plusy które zauważyłeś.

 

Ja zacytowałem coś co dla mnie ostatnio stało się ważne, ale jeszcze z rok temu bym to olał ;)

Z tego powodu jeżdżę częściej dużo gorszym Golfem 8 (ale GTE) niż dużo lepszym Golfem 7 (elektryk).

Bo GTE ma zachowanie hothatcha i "ten zadzior", zamiast nijakiego prowadzenia zwykłego kompakta.

 

Za rok może będzie dla mnie i dla Ciebie też ważne co innego.

 

Jak nie kupujesz na 10 lat, to bierz co czym się najlepiej jeździ TERAZ. 

Nie wiesz co będzie ważne za 2, 5 czy 10 lat.

Fakt, dlatego perspektywa Audi coraz bardziej się oddala ;)

 

 

2 godziny temu, Camel napisał(a):

Nie wiem co to za gwiazda i czy masz od nowości, ale w moim nic się nie dzieje 😎

 

BMW jak dla mnie (pisałeś o tym) za mało miejsca - konsola wchodzi na nogę i jakoś tak  przytłoczony jestem.

 

Audi - jeździłem tym 2 lata temu. Na sąsiadach nie robiło bo z zewnątrz mało kto rozpoznawał nowy model z „matrixami” w porównaniu z 5 letnim :)  Taki typowy styl auta dla ludu.

 

Merc jak piszesz jest niski - potwierdzam trzeba uważać. W trybie SPORT inaczej chodzi układ kierowniczy i takie tam. Skrzynia jak dla mnie też ma ok. Ustawienia. Jak jadę dalej i ekonomicznie to ECO i co odjęcie gazu „żeglujesz” sobie lub łopatki i ogień.  Klima też fajną opcją, że możesz ustawić że reaguje jak wariatka i próbuje max prędkością dmuchawy dość do  temperatury którą ustawiłeś lub być lekko opóźniona i niejako wycofana i robi to wolniej ale dyskretniej. (Z menu użytkownika mozesz Sobie do zmiany klocków tłoczki cofnąć hehe ale to AK-owicza nieprzydatna funkcja 🤣 ). Automatyczne parkowanie tez

działa OK. 
 

Nie wiem czego będę szukał za rok albo za dwa, ale nie będę kierował się marką a wygodą bo jeden trafi dobrze i jeździ 8 lat bez awarii a drugi ma dopięte kartki do książki gwarancyjnej 🤣

(ale jednak po znajomych to chyba BMW ma najwięcej bolączek - a może tak trafili).

Jeśli chodzi o sąsiadów to szczerze mówiąc mam ich w nosie. Zależy mi na samochodzie, który będzie dawał frajdę mnie, a nie ludziom z domu obok :). 


Odnośnie merca, rozumiem, że jeździsz C-klasą? Czy te "przednie chlapacze", które harują o progi zwalniające da się jakoś "dotrzeć do zera"? A moze jednak to nie chlapacze, a cały przedni nawis zachacza o progi? Na krawezniki wjezdzał mi normalnie, ale właśnie progi i podjazdy są dla niego zmorą.

 

 

32 minuty temu, kadu napisał(a):

Jak dla mnie obecna C klasa to tylko i wyłącznie All Terrain. Kompletnie nie rozumiem co Mercedes miał na myśli robiąc tak niskie zawieszenie w zwykłej wersji…

Też myślałem o all-terrain, ale występuje tylko w wersji max 200km, a więc troche za mało ;/. Ew może da się podnieść wysokość zawiasu w C klasie?

 

28 minut temu, Henzir napisał(a):

 

Z tymi kosztami serwisowania to bym się nie zgodził, widziałem trochę faktur z Mercedesa. Np. Wymiana kół ponad 400 zł.

Fakt, to muszę potwierdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Henzir napisał(a):

 

Z tymi kosztami serwisowania to bym się nie zgodził, widziałem trochę faktur z Mercedesa. Np. Wymiana kół ponad 400 zł.

Ja trafiłem na promocje i przy serwisowaniu 1 PLN :)

Może to "ranfaty" były i do tego 22 cale :)  Bo generalnie ostatnio byli tańsi niż "prywaciarze" - ale może podnieśli ostatnio ceny x 2.x. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kadu napisał(a):

Jak dla mnie obecna C klasa to tylko i wyłącznie All Terrain. Kompletnie nie rozumiem co Mercedes miał na myśli robiąc tak niskie zawieszenie w zwykłej wersji…

Miał na myśli niemieckie autostrady 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce 😅

 

Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens.

 

Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.

  • Lubię to 3
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce 
 
Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens.
 
Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.
Niektórzy nie chcą emocji od takiego auta. Tylko żeby tyłek wygodnie woziło i się nie starzalo szybko. A to audi robi rewelacyjnie. Najszybciej z trójki starzeje się mercedes.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, zejk napisał(a):

Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce 😅

 

Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens.

 

Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.

 

Jak ktoś naprawdę dużo jeździ, w tym głównie długie odcinki "na raz" po autostradach (1000km i więcej), to nie szuka w samochodzie emocji. W przypadku takiego użytkowania to po prostu męczy. Tutaj liczy się przede wszystkim wygodny fotel, jak najlepsze wyciszenie i układ jezdny wymagający jak najmniej uwagi (a więc sportowe i precyzyjne układy kierownicze o krótkim przełożeniu odpadają - są zbyt nerwowe i wymagają więcej skupienia przy dużych prędkościach). Sam kiedyś wolałem samochody usportowione, z niższym i sztywniejszym zawieszeniem, głośniejszym wydechem, itd. Potem sposób użytkowania się zmienił i teraz doceniam, że po 1100km jestem w stanie wysiąść z samochodu i jeszcze w miarę nadaję się do życia.

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Freezy napisał(a):

BMW 3 330i xDrive

 

Ostatnio zrobiłem takim jak w załączeniu trasę połączoną z bujaniem się po mieście na dystansie 650 km, więc delikatne spostrzeżenia mam:

 

+

  • spalanie na trasie bajka
  • działanie automatu naprawdę w porządku
  • materiały, wykończenie, spasowanie też na plus, ale w sumie to premium (chociaż w MB z kolei już tak zacnie nie jest - miałem GLC na dwa dni i po tym bym MB nie kupił, poza tym wszystkie "influencery" ganiają MB)
  • multimedia w porządku -> działanie pokrętła wygodne i intuicyjne
  • jazda ogólnie przyjemna (Koledzy wcześniej zwracali uwagę na małą ilość miejsca, ale dla mnie było w porządku - 181 cm wzrostu)
  • dobra widoczność zarówno przez lusterka jak i tylną szybę

-

  • AA w opcji wireless działa tak, że nie działa - co chwila zrywa; CP lepiej, ale też kilka razy zerwało
  • kamera 360 jakaś taka średnia
  • kamera cofania również jakościowo średnia

 

Tak po krótkim kontakcie z tym autem to zapadło mi w pamięć. Więcej plusów czy minusów nie przypomnę sobie zwłaszcza, że autem jeździłem z miesiąc temu.

 

Kupując oczami wziąłbym MB.

Kupując rozumem wziąłbym Audi, tylko zazdro u sąsiadów nie będzie, ponieważ jak już ktoś napisał w przypadku Audi nie wiadomo czy auto nowe prosto z salony czy już kilkulatek.

BMW bym nie kupił. 😅

 

Ł.

 

image_50425857.JPG

Edytowane przez Ancypankrator
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Camel napisał(a):

 

TAK to niestety jest. Na wyższe progi zwalniające wjeżdżam skosem 😩

A nie probowales go podnosic jakos? Moze adaptacyjny zawias jest jakos wyzej posadowiony w porownaniu do standardowego? To w sumie moj jedyny "minus" dla tego samochodu.

 

54 minuty temu, zejk napisał(a):

Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce 😅

 

Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens.

 

Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.

AR Giulia niestety wystepuje tylko w sedanie, a do tego dochodzi kiepskie wyciszenie i slabawe materialy. Ale auto jako takie urzeka :). Audi ma sens jako woz czysto autostradowy. Najlepiej wyciszony, najbardziej klasyczny, najnudniejszy, a do tego najtanszy i mocno rabatowany. Jak ktos nie oczekuje radosci z jazdy, to najlepsze entry level premium jakie mozna miec w rozsadnych pieniadzach.

 

16 minut temu, kadu napisał(a):

 

Jak ktoś naprawdę dużo jeździ, w tym głównie długie odcinki "na raz" po autostradach (1000km i więcej), to nie szuka w samochodzie emocji. W przypadku takiego użytkowania to po prostu męczy. Tutaj liczy się przede wszystkim wygodny fotel, jak najlepsze wyciszenie i układ jezdny wymagający jak najmniej uwagi (a więc sportowe i precyzyjne układy kierownicze o krótkim przełożeniu odpadają - są zbyt nerwowe i wymagają więcej skupienia przy dużych prędkościach). Sam kiedyś wolałem samochody usportowione, z niższym i sztywniejszym zawieszeniem, głośniejszym wydechem, itd. Potem sposób użytkowania się zmienił i teraz doceniam, że po 1100km jestem w stanie wysiąść z samochodu i jeszcze w miarę nadaję się do życia.

Ja z kolei mam tak, że im szybciej jadę, tym sztywniejszy uklad kierowniczy powinien byc. W Audi jadac 140 kierownica jest z gumy, nie dajac zadnego oporu, co wpedzalo mnie w poczucie niepokoju i niestabilnosci auta. W mercedesie uklad kier. sie wyraznie usztywnia, a w BMW jest wrecz ze skaly, co zwyczajnie mnie uspokaja w trasie.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zejk napisał(a):

Czekam kiedy ktoś zechce wywrócić stolik i napisze o AR Giulia Veloce 😅

 

Wracając do tematu, to w Audi faktycznie jest bez emocji i radości. Zupełnie nie rozumiem ekscytacji tą marką i po kontakcie z A4, A5 i Q5 nie wiem dlaczego ludzie to wybierają. Samochody zupełnie nijakie. Chyba, że ktoś ktoś patrzy wyłącznie przez pryzmat marki premium i dobrego finansowania to faktycznie może mieć sens.

 

Z najnowszymi wersjami dritter i C-klasse nie miałem kontaktu więc się nie wypowiem.

Wywracać to Mazda 🤪

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi - wyciszenie z pozostałych będzie najlepsze, potwierdzam tezę że bezawaryjne auto ale nieprawdą jest że tanie w naprawach, jak już się coś zepsuje to boli. W przypadku audio warto dodać do zestawu BOSE (czy co tam obecnie w nowych montują). Odnośnie prowadzenia to układ kierowniczy faktycznie nie odkręca kierownicy jak wychodzisz z zakrętu i dodasz gazu -trzeba się do tego przyzwyczaić. Jest cudownie neutralny w zakrętach, nie wyrzuca ani przodem ani tyłem, jest bardzo przewidywalny jak przekroczymy granicę rozsądku. Silnik bardzo elastyczny ale swoje musi wypić.

 

BMW - (opinię zapodaję na podstawie recenzji kolegów z pracy, i mowa o 2 egzemplarzach 330i oraz jednego M340D) psuje się to na potęgę. Fotele żyją swoim życiem, kluczyk wymieniany kolejny raz i nadal nierozpoznaje go. Multimedia szaleją. Jeden dwukrotnie jechał na lawecie do ASO bo skrzynia się zablokowała i auto nie ruszyło. Na plus to fajnie to M340D jeździ pomimo że jest w kombi!!!

 

C300 - sąsiad do firmy wziął 2 VANY, 1 BUSa i dwie sztuki C300. Dostawczaki jeżdżą cały czas ale C300 nie mógł się już doczekać końca leasingu. W jednym egzemplarzu skrzynia biegów była wymieniana dwukrotnie! W drugim coś działo się z elektroniką ale nie znam szczegółów. Niestety porównując do Volvo to mówił że merce palą mu o połowę więcej. Ceny serwisu porażają - jak dostawał rozliczenia za które oczywiście nie płacił bo auta były na gwarancji to powiedział że nigdy więcej merca nie kupi. Te dostawcze obecnie robi w zaprzyjaźnionym serwisie niezależnym i co ciekawe robi same przeglądy okresowe bo nic się w nich nie psuje, uważa że ceny ASO porażają.

 

Z powyższej listy wybrał bym mimo wszystko Audi

Edytowane przez bengamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w A4 to fakt, że B9 to już stary grzmot. To auto z 2015 roku, lada chwila będzie następca. Ja bym w tym segmencie pewnie brał C klasę All Terrain 220d ;]. A jak benzyna to może V60 CC B5.

Nie zamykaj się też na A4/3er/C-klasę, bo przy dobrych ofertach można za niewiele więcej przeskoczyć o segment wyżej.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kadu napisał(a):

Problem w A4 to fakt, że B9 to już stary grzmot. To auto z 2015 roku, lada chwila będzie następca. Ja bym w tym segmencie pewnie brał C klasę All Terrain 220d ;]. A jak benzyna to może V60 CC B5.

Nie zamykaj się też na A4/3er/C-klasę, bo przy dobrych ofertach można za niewiele więcej przeskoczyć o segment wyżej.

 

Akurat z gwiazdy bym diesla odpuścił, tu faktycznie znajomi mieli trochę problemów z AdBlue, tylko silniki "francuskie" nie generowały problemów.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Henzir napisał(a):

Z tymi kosztami serwisowania to bym się nie zgodził, widziałem trochę faktur z Mercedesa. Np. Wymiana kół ponad 400 zł.

 

Jeżeli wymiana kół za 400 zł w serwisie premium ma być argumentem, że drogo to sam nie wiem ile miałoby to kosztować żeby było tanio. IMO właśnie przytoczyłeś argument przeczący Twojej teorii.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2023 o 23:36, Freezy napisał(a):

Na minus: wysokie koszty serwisowania,

 

W dniu 19.12.2023 o 23:36, Freezy napisał(a):

niskie koszty utrzymania,

 

To teraz dopasuj sobie screeny z konfiguratora i odpowiedz sam sobie czy te stwierdzenia są prawdziwe.

Screenshot_20231221_081509_SamsungInternet.jpg.7759a1c99af9c5fbb46c0fa1a892f22c.jpgScreenshot_20231221_081618_SamsungInternet.jpg.bf06c7576f4aab4b4c7580b419d9f942.jpg

 

 

Edytowane przez Piotrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Jeżeli wymiana kół za 400 zł w serwisie premium ma być argumentem, że drogo to sam nie wiem ile miałoby to kosztować żeby było tanio. IMO właśnie przytoczyłeś argument przeczący Twojej teorii.

 

 

Jak to jest sama wymiana kół to bym powiedział tak sobie, jak wymiana kół z hotelem to nie jest źle, jak wymiana opon z hotelem to bdb jak na Aso.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Jeżeli wymiana kół za 400 zł w serwisie premium ma być argumentem, że drogo to sam nie wiem ile miałoby to kosztować żeby było tanio. IMO właśnie przytoczyłeś argument przeczący Twojej teorii.

 

Rozumiem, że to ak, wymiana kół poza serwisem w lepszym warsztacie kosztuje połowę tego. Jak to było? Frak dobrze leży dopiero na trzecim pokoleniu :hmm: grube fury premium ludzie serwisują poza ASO a co dopiero C klase dla ludu :hehe: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrus napisał(a):

 

 

To teraz dopasuj sobie screeny z konfiguratora i odpowiedz sam sobie czy te stwierdzenia są prawdziwe.

Screenshot_20231221_081509_SamsungInternet.jpg.7759a1c99af9c5fbb46c0fa1a892f22c.jpgScreenshot_20231221_081618_SamsungInternet.jpg.bf06c7576f4aab4b4c7580b419d9f942.jpg

 

 

Trzeba jeszcze sprawdzić co jest w tych pakietach? 5 lat w audi to raptem 3-4 serwisy za 16k chyba z lodami, bo nie wiem kto to kupi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujek napisał(a):

Trzeba jeszcze sprawdzić co jest w tych pakietach? 5 lat w audi to raptem 3-4 serwisy za 16k chyba z lodami, bo nie wiem kto to kupi. 

 

Jest dokładnie to samo, serwis olejowy  plus filtry oraz płyn hamulcowy plus oczywiście usługa.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał(a):

Świetna oferta idealna dla nowobogackich. 

 

Ja tam nie wiem, ale w tej pierwszej opcji za 6 koła masz w sumie 5x wymian oleju, 2x wymiany płynu hamulcowego, 1x świece, 2x wymiany filtra powietrza i chyba 5x wymian kabinowego (nie wiem jak jest 3ce, u mnie wymiana jest z razem z olejem).

 

Ale to podobno drogo w porównaniu do Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Ja tam nie wiem, ale w tej pierwszej opcji za 6 koła masz w sumie 5x wymian oleju, 2x wymiany płynu hamulcowego, 1x świece, 2x wymiany filtra powietrza i chyba 5x wymian kabinowego (nie wiem jak jest 3ce, u mnie wymiana jest z razem z olejem).

 

Ale to podobno drogo w porównaniu do Audi

Pisałem o Audi jeśli tak wychodzi w mercu to jest bardzo tanio i w sumie skreśla Audi z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Ja tam nie wiem, ale w tej pierwszej opcji za 6 koła masz w sumie 5x wymian oleju, 2x wymiany płynu hamulcowego, 1x świece, 2x wymiany filtra powietrza i chyba 5x wymian kabinowego (nie wiem jak jest 3ce, u mnie wymiana jest z razem z olejem).

 

Ale to podobno drogo w porównaniu do Audi

 

Mercedes ma interwal przegladow co 20kkm?

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych pakietów w Audi nie warto kupować przy zakupie samochodu. Można je dokupić później, często są na nie różne promocje (np. na Black Friday). W tym roku jednak moim zdaniem się nie opłacało. U mnie pierwszy przegląd 2.0TDI po 30tys. km (z wymianą oleju) wyszedł ok. 1390zł. Robocizna w ASO 1080zł, olej i filtr przyniosłem swoje (oryginalne, z innego ASO - 310zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wujek napisał(a):

Rozumiem, że to ak, wymiana kół poza serwisem w lepszym warsztacie kosztuje połowę tego. 

 

Ale my tu chyba nie porównujemy ceny w ASO premium vs. poza ASO ale pomiędzy różnymi ASO marek premium, bo tam auta będą serwisowane. Więc ja uważam, że taka cena jak na ASO marki premium to nie jest jakoś szczególnie wysoko, powiedziałbym że normalnie. Nie sądzę żeby w Audi czy BMW zrobili to jakoś wyraźnie taniej.

 

Resztę Twojego komentarza pomijam, bo wydaje mi się niezwiązana z meritum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, wujek napisał(a):

Trzeba jeszcze sprawdzić co jest w tych pakietach? 5 lat w audi to raptem 3-4 serwisy za 16k chyba z lodami, bo nie wiem kto to kupi. 

 

Nie sądzę żeby interwał był dłuższy niż 30kkm więc to będzie 5 serwisów w Audi. 16k przez 5 to wychodzi trochę ponad 3k za serwis. Całkiem sensowna cena jak na premiuma IMO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał(a):

 

Nie sądzę żeby interwał był dłuższy niż 30kkm więc to będzie 5 serwisów w Audi. 16k przez 5 to wychodzi trochę ponad 3k za serwis. Całkiem sensowna cena jak na premiuma IMO.

 

 

Szczegolnie, ze mowimy o autach za +/- 200-250kPLN....

Roznica kilka kPLN na serwisie w skali kilku, lat jest w zasadzie pomijalna i raczej na pewno nie zdecyduje o wyborze konkretnego modelu.

Jak ktos chce oszczedzac to zawsze moze kupowac swoje materialy i placic tylko za usluge w ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kadu napisał(a):

 

Jak ktoś naprawdę dużo jeździ, w tym głównie długie odcinki "na raz" po autostradach (1000km i więcej), to nie szuka w samochodzie emocji. W przypadku takiego użytkowania to po prostu męczy. Tutaj liczy się przede wszystkim wygodny fotel, jak najlepsze wyciszenie i układ jezdny wymagający jak najmniej uwagi (a więc sportowe i precyzyjne układy kierownicze o krótkim przełożeniu odpadają - są zbyt nerwowe i wymagają więcej skupienia przy dużych prędkościach). Sam kiedyś wolałem samochody usportowione, z niższym i sztywniejszym zawieszeniem, głośniejszym wydechem, itd. Potem sposób użytkowania się zmienił i teraz doceniam, że po 1100km jestem w stanie wysiąść z samochodu i jeszcze w miarę nadaję się do życia.

 

Dużo prawdy w tym co piszesz o fotelu i ciszy jednak do zawieszenia i układu kierowniczego się nie zgodzę. Przy jeździe autostradowej wystarczy ACC i aktywne utrzymanie w pasie ruchu oraz coś, co określiłbym jako Badge Factor. To akurat już było poruszone wyżej w dyskusji, czyli kierowcy innych wozów widzący we wstecznym lusterku, że zbliża się np. BMW, sami zjeżdżają na prawy pas. Tego brakuje mi teraz w T-Roc R. Wóz jest bardzo szybki, ale inni widzą w lusterku miejskiego crossovera i niechętnie zwalniają miejsce na lewym pasie. IMO Audi też niema tego czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Szczegolnie, ze mowimy o autach za +/- 200-250kPLN....

Roznica kilka kPLN na serwisie w skali kilku, lat jest w zasadzie pomijalna i raczej na pewno nie zdecyduje o wyborze konkretnego modelu.

Jak ktos chce oszczedzac to zawsze moze kupowac swoje materialy i placic tylko za usluge w ASO.

 

 

Zakładam, że z tymi silnikami i sensownym wyposażeniem cena tych aut oscyluje w okolicach 300k, więc tym bardziej taki koszt serwisu traci na znaczeniu. Zwłaszcza, że przy takiej kwocie różnice między rabatami między jedną a drugą firmą mogą być wyższe niż koszt takiego pakietu serwisowego. Trudno jest oceniać to w oderwaniu od reszty oferty, bo koszt całościowy auta powinno się rozpatrywać łącznie, razem z serwisem i ewentualnym finansowaniem. Wtedy dopiero widać obiektywne różnice.

:ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Brałbym BMW. Ze względu na skrzynię ZF, ze względu na prowadzenie (pod tym względem długo, długo nic nie ma), ze względu na wygląd. Z tym miejscem w środku, to jakieś mity, mówimy o G20. 

Mam na myśli wyłącznie przestrzeń "wszerz" dla kierowcy. Chodzi mi tutaj o wąski fotel sportowy i wystający schowek na wodę, przez który nie mogę wygodnie "rozsunąć nóg na boki", bo ten plastikowy schowek zwyczajnie wrzyna mi się w piszczel. W efekcie prawą nogę mam zrotowaną do zewnątrz, a lewą muszę trzymać w idealnym pionie.

image.png

 

 

Byc moze jest to kwestia przyzwyczajenia, ale w Mercedesie i Audi czegos takiego nie ma i mogę wygodnie jechać jak typowy facet-szowinista (tzn. w stylu manspreading ;)):

image.png.1cb4974d48fb737eba7d27bd2e0a6acb.png

 

12 godzin temu, bengamin napisał(a):

Audi - wyciszenie z pozostałych będzie najlepsze, potwierdzam tezę że bezawaryjne auto ale nieprawdą jest że tanie w naprawach, jak już się coś zepsuje to boli. W przypadku audio warto dodać do zestawu BOSE (czy co tam obecnie w nowych montują). Odnośnie prowadzenia to układ kierowniczy faktycznie nie odkręca kierownicy jak wychodzisz z zakrętu i dodasz gazu -trzeba się do tego przyzwyczaić. Jest cudownie neutralny w zakrętach, nie wyrzuca ani przodem ani tyłem, jest bardzo przewidywalny jak przekroczymy granicę rozsądku. Silnik bardzo elastyczny ale swoje musi wypić.

 

BMW - (opinię zapodaję na podstawie recenzji kolegów z pracy, i mowa o 2 egzemplarzach 330i oraz jednego M340D) psuje się to na potęgę. Fotele żyją swoim życiem, kluczyk wymieniany kolejny raz i nadal nierozpoznaje go. Multimedia szaleją. Jeden dwukrotnie jechał na lawecie do ASO bo skrzynia się zablokowała i auto nie ruszyło. Na plus to fajnie to M340D jeździ pomimo że jest w kombi!!!

 

C300 - sąsiad do firmy wziął 2 VANY, 1 BUSa i dwie sztuki C300. Dostawczaki jeżdżą cały czas ale C300 nie mógł się już doczekać końca leasingu. W jednym egzemplarzu skrzynia biegów była wymieniana dwukrotnie! W drugim coś działo się z elektroniką ale nie znam szczegółów. Niestety porównując do Volvo to mówił że merce palą mu o połowę więcej. Ceny serwisu porażają - jak dostawał rozliczenia za które oczywiście nie płacił bo auta były na gwarancji to powiedział że nigdy więcej merca nie kupi. Te dostawcze obecnie robi w zaprzyjaźnionym serwisie niezależnym i co ciekawe robi same przeglądy okresowe bo nic się w nich nie psuje, uważa że ceny ASO porażają.

 

Z powyższej listy wybrał bym mimo wszystko Audi

Tego sie wlasnie obawialem ;/. Audi to rozsadny, bezpieczny wybor, ale bez grama emocji. BMW/Mercedes to zabawa z serwisem i tak naprawde spora loteria, ale sporo satysfakcji z jazdy. Pamiętasz może które roczniki BMW/Merca mieli znajomi? Może (złudna nadzieja) jest to kwestia wczesnych roczników?

 

Moge oczywiscie podejsc do tematu na zasadzie "leasing na 5 lat, rozszerzona gwarancja na 5 lat i mam w nosie awarie", ale to jest igranie z ogniem czekajac, az ASO zwyczajnie odmowi naprawy gwarancyjnej ("nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi?") i bujanie sie z importerem, wiec im mniej awarii, tym bezpieczniej. Szczegolnie, ze kompetencje polskich ASO sa takie, ze czesto im "kury szczac prowadzic, a nie samochody naprawiac"

 

11 godzin temu, kadu napisał(a):

Problem w A4 to fakt, że B9 to już stary grzmot. To auto z 2015 roku, lada chwila będzie następca. Ja bym w tym segmencie pewnie brał C klasę All Terrain 220d ;]. A jak benzyna to może V60 CC B5.

Nie zamykaj się też na A4/3er/C-klasę, bo przy dobrych ofertach można za niewiele więcej przeskoczyć o segment wyżej.

Zgadza się i do tej pory wyczekiwałem na A4 B10, ale B10 to nadal będzie platforma FWD + Tył, więc wrażenia z jazdy będą takie same jak B9 (czyli marne). Dodatkowo, mam kontakt z gościem z branży automotive, który gorąco odradza kupowanie nowych rocznikowo samochodów. 

 

Nie zamykam się, chociaż ta "trójca" to teoretycznie najsensowniejszy wybór. Na święta biorę na testy Audi A6. Wizualnie bardzo mi się podoba, a w wersji 45 TFSI na pełnym wypasie (wentylowane fotele, matrixy HD, tylna skrętna oś, konturowe fotele, etc.) wychodzi na poziomie 400k bez rabatu (A4 - 307k, Mercedes - 329k, BMW - 341k).

 

Przy tym A6 jest autem przestronniejszym i na pewno najlepiej wyciszonym, a wbrew obiegowym opiniom 45 TFSI ładnie sobie radzi z tą masą samochodu (a przynajmniej do prędkości 160km/h, bo na większe z handlowcem wiszącym mi nad karkiem nie bardzo wypadało mi sobie pozwolić).

 

Natomiast ma podobno powazne problemy z elektroniką i jakością plastików (skrzypienie, ale znów - po naciśnięciu, czy także na nierównościach? Samochodów na co dzień nie macam, ale przez kocie łby jednak zdarzy się przejechać).

 

2 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Jeżeli wymiana kół za 400 zł w serwisie premium ma być argumentem, że drogo to sam nie wiem ile miałoby to kosztować żeby było tanio. IMO właśnie przytoczyłeś argument przeczący Twojej teorii.

 

400zł za wymianę opon + sezonowanie to normalna cena wg mnie. Sam płaciłem ostatnio 380zł za taką usługę w niezależnym warsztacie, choć dla felgi 21'.

 

1 godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

 

To teraz dopasuj sobie screeny z konfiguratora i odpowiedz sam sobie czy te stwierdzenia są prawdziwe.

Screenshot_20231221_081509_SamsungInternet.jpg.7759a1c99af9c5fbb46c0fa1a892f22c.jpgScreenshot_20231221_081618_SamsungInternet.jpg.bf06c7576f4aab4b4c7580b419d9f942.jpg

 

 

Z tym cennikiem Audi komus ewidentnie słoneczko przygrzało, niemniej dwie kwestie:

 

1) opinie biorę z forum BMW na fejsie, na którym ludzie "płaczo", ze BMW chce kosmiczny hajs w porównaniu do Audi (niezweryfikowane)

2) ja robię rocznie 5-10k km, więc stałe koszty serwisowania u mnie będą raczej minimalne. Naturalnie interwał olejowy skrócę sobie samodzielnie do 10k

3) istotna dla mnie jest rozszerzona gwarancja, bo to nie wymiana oleju rujnuje finansowo, tylko np. koniecznosc remontu silnika po gwarancji i tutaj robi się BARDZO ciekawie:

 

- skok cenowy gwarancji w BMW z 4 lat na 5 jest ponad 3-krotny

image.png.4d03904753b32e2006a5a9b49f6bbe0f.png

- z kolei w Audi symboliczny:

 

image.png.38f94cd174b2608e75f0a21f2eadc41f.png

- niestety Mercedes nie publikuje gotowych wycen dla swoich pakietów gwarancyjnych, przy czym obstawiam, ze urwanie czesci zawieszenia nie jest objete gwarancja, a przeswit Mercedesa vs BMW jest wybitnie niski i nawet wersja All-Terrain dodaje raptem 2 cm prześwitu, czyli nadal sporo mniej niz w stockowym BMW:

 

image.png.f6212e45a58936419c948932921a3b70.png

 

 

1 godzinę temu, wujek napisał(a):

Rozumiem, że to ak, wymiana kół poza serwisem w lepszym warsztacie kosztuje połowę tego. Jak to było? Frak dobrze leży dopiero na trzecim pokoleniu :hmm: grube fury premium ludzie serwisują poza ASO a co dopiero C klase dla ludu :hehe: 

Osobiscie nie miałbym nic przeciwko serwisowaniu wszystkiego w ASO, ale z moich doswiadczen wynika, że pracują tam amatorzy-żóltodzioby. W mojej poprzedniej A4 nie potrafili prawidłowo wymienić klocków, przez co musiałem dwa razy wracac na "poprawkę". U mojego ojca naprawiając blacharsko zderzak zepsuli czujniki klamek i twierdzili, że "przypadkowo samo sie akurat zepsulo i to nie jest tak, ze my zepsulismy he he he". Moze to kwestia trafienia na dobre ASO, ale ja jestem ogolnie zniesmaczony poziomem obslugi. Ignorant w garniturze to nadal ignorant, ktorego wolalbym trzymac z dala od samochodu, i nie zmieni tego ani ladny salon, ani recepcjonistka z okladki. 

 

Godzinę temu, Ryb napisał(a):

 

Ale my tu chyba nie porównujemy ceny w ASO premium vs. poza ASO ale pomiędzy różnymi ASO marek premium, bo tam auta będą serwisowane. Więc ja uważam, że taka cena jak na ASO marki premium to nie jest jakoś szczególnie wysoko, powiedziałbym że normalnie. Nie sądzę żeby w Audi czy BMW zrobili to jakoś wyraźnie taniej.

 

Resztę Twojego komentarza pomijam, bo wydaje mi się niezwiązana z meritum.

Zgadza sie, przy czym mnie czekaja 2 wymiany oleju + duzy przeglad przy moich przebiegach oraz parę wymian klocków, wiec te roznice nie sa jakies wyrazne, aczkolwiek trzeba uważać, bo biorąc sportowe układy hamulcowe w BMW komplet kosztuje podobno 10k, a dla cywilnej jazdy to jednak troche przesada.

 

Godzinę temu, zejk napisał(a):

 

Dużo prawdy w tym co piszesz o fotelu i ciszy jednak do zawieszenia i układu kierowniczego się nie zgodzę. Przy jeździe autostradowej wystarczy ACC i aktywne utrzymanie w pasie ruchu oraz coś, co określiłbym jako Badge Factor. To akurat już było poruszone wyżej w dyskusji, czyli kierowcy innych wozów widzący we wstecznym lusterku, że zbliża się np. BMW, sami zjeżdżają na prawy pas. Tego brakuje mi teraz w T-Roc R. Wóz jest bardzo szybki, ale inni widzą w lusterku miejskiego crossovera i niechętnie zwalniają miejsce na lewym pasie. IMO Audi też niema tego czegoś.

Potwierdzam, jezdzac zwyklym BMW 320i ludzie spieprzali z lewego pasa, jakby ich parzyl, sygnalizujac swoja gotowosc do ucieczki na dlugo przed minieciem okolicznego TIRa. Audi ludzie sie nie boja, bo sporo tego po drogach jezdzi jednak.

 

Edytowane przez Freezy
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Freezy napisał(a):

Z tym cennikiem Audi komus ewidentnie słoneczko przygrzało, niemniej dwie kwestie:

 

1) opinie biorę z forum BMW na fejsie, na którym ludzie "płaczo", ze BMW chce kosmiczny hajs w porównaniu do Audi (niezweryfikowane)

2) ja robię rocznie 5-10k km, więc stałe koszty serwisowania u mnie będą raczej minimalne. Naturalnie interwał olejowy skrócę sobie samodzielnie do 10k

3) istotna dla mnie jest rozszerzona gwarancja, bo to nie wymiana oleju rujnuje finansowo, tylko np. koniecznosc remontu silnika po gwarancji i tutaj robi się BARDZO ciekawie:

 

- skok cenowy gwarancji w BMW z 4 lat na 5 jest ponad 3-krotny

image.png.4d03904753b32e2006a5a9b49f6bbe0f.png

- z kolei w Audi symboliczny:

 

image.png.38f94cd174b2608e75f0a21f2eadc41f.png

 

Chcąc utrzymać rozszerzoną gwarancję będziesz i tak musiał robić serwisy ASO zgodnie z ich interwałem więc w sumie wyjdzie na to samo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.