Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 7 godzin temu, OZI napisał(a): Mahindra ma sie calkiem dobrze. Generalnie nie polecam, (nie ze wzgeldow jakosciowych), ale klient jest mniej wiecej taki: - 3,4,5 auto na farmie - znaczy masz dalej swojego LC... - regionalna czesc spoleczenstwa, gdzie auto to mus (I zadna ideologia go nie wyeliminuje), a budget jest maly. - 5-6 ktores tam auto w firmie (malej) ktore mialo byc tanie, a SsangYong czy GMW jest za 'drogi'.... Czyli mamy sprzedaz na rynku rozwinietym. Teraz rynek nie rozwiniety, od auto proste, a jak masz traktor od Mahindra, to I auto kupisz. Znow klient jest. Nie rekomenduje, bo: - nie ma 'rozmachu Czajnika', czyli znam przypadek, ze to samo Scorpio jak na zdjeciach, po wypadku z kangurem, dealer mowi, ze 11 miesiecy na czesci czekania jest. Sprawa glosna jak siedzisz w autach... czyli Czajnik w takim wypadku zaladowal by czesci na samalot I przywiozl za 3 dni (z takim negatywnym PR), a Maharadza ma w pupci... Jak sprawa pojdzie, zobaczymy, bo ubezpieczenie vs dealer vs importer vs teraz prawnicy z organizacji konsumenta vs sedzia... jednym slowem shit show. - wykonanie, chociaz juz nie reczne jak dawne (10 lat temu) Mahindra, jest gorsze, I to widocznie od Made in Czajnik. - materialy uzyte - ditto. Ale jest tez duzo 'za' silnik, jak jezdzi, co potrafi etc. , I sa na to klienci. Mam dealera obok siebie, polaczony Hino/Isuzu/traktory sprzedaje, I wlasnie Mahindra/SsangYong. I tak widze, jak przejezdzam, ze plac sie czysci, nie w tepie jak inne marki, ale widac jakich ruch... czyli to ktos kupuje.. I jak juz Czajniki stana na cztery lapki, I beda jadly czesc niemieckiego torta, to wtedy bede kibicowal jakims 'Rajan Motors' w imie zasady, wiecej wyboru I wieksza konkurencja jest dla klienta dobra Sent from my SM-S928B using Tapatalk Wygląda to lepiej niż Prado, chociaż ten tył z Volvo to mogli sobie darować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 minuty temu, czachabrava napisał(a): To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys... Bo Czechów nie stać, a nas stać 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 21 godzin temu, marcindzieg napisał(a): Więc ktoś to musi kupić i przetestować Jesteś chętny? w zeszłym roku kupiłem samochód. W tym nie planuję. Ale jak będę zmieniał to salon MG na pewno odwiedzę. Jak do tego czasu będzie jakaś inna chińska marka w miarę popularna w PL to również. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 1 minutę temu, wladmar napisał(a): Bo Czechów nie stać, a nas stać Zapomniałem przecież, ze my przeganiamy powoli zachód 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 20 godzin temu, Ryb napisał(a): Z jednej strony mamy europejskie marki, w których przez wiele lat wyszły większe lub mniejsze fakapy. We wszystkich. Z drugiej zupełną nowość, o której nic nie wiemy a historia marki liczy się w miesiącach. I Ty uważasz, że one na pewno nie mają żadnych fakapów. juz kilka razy pisałem w tym wątku, że wcale tak nie uważam i mam nadzieję że jakość oferty zweryfiuje rynek. Byle nie politycy ze swoimi cłami i innymi pomysłami. 20 godzin temu, Ryb napisał(a): Japończycy i Koreańczycy chcieli po prostu znaleźć sobie miejsce na rynku. Chińczycy próbują go zdominować, nie zawsze legalnymi metodami (Huawei). to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 3 minuty temu, maro_t napisał(a): to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu. Nie wiem jak tam Chińczycy, ale Amerykanie zupełnie otwarcie dofinansowują swoich producentów samochodów: https://home.treasury.gov/data/troubled-assets-relief-program/automotive-programs/overview Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 15 minut temu, czachabrava napisał(a): To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys... Cena bez rabatu to ok 93kPLN w CZ, a rabat wynika z tego ze pewnie nie ma za wielu chetnych na auto w cenie katalogowej... Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia patriotyzmy lokalnego i konkurencja ze Skoda Kamiq. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 25 minut temu, maro_t napisał(a): juz kilka razy pisałem w tym wątku, że wcale tak nie uważam i mam nadzieję że jakość oferty zweryfiuje rynek. Byle nie politycy ze swoimi cłami i innymi pomysłami. Politycy przy pomocy ceł pilnują żeby Twój sąsiad miał pracę. Oczywiście musimy się trochę do tego dorzucić ale nie uważam żeby robili źle. Wolę dorzucać swojemu sąsiadowi niż chińskim oligarchom. 25 minut temu, maro_t napisał(a): to jest ciekawe. Skąd masz takie informacje? Akurat ci źli Chińczycy próbują dominować i rząd do nich dopłaca, a Koreańczycy to nie. To są informarmacje, których my nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Propaganda po prostu. Jesteśmy. Chińczycy nie od dziś metodami mało transparentnymi próbują kontrolować różne rynki i wywierać wpływ na światową gospodarkę. W różnych branżach, dlaczego więc w motoryzacji miałoby być inaczej? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 23 minuty temu, wladmar napisał(a): Nie wiem jak tam Chińczycy, ale Amerykanie zupełnie otwarcie dofinansowują swoich producentów samochodów: https://home.treasury.gov/data/troubled-assets-relief-program/automotive-programs/overview No ale my też. Budujemy przecież fabrykę Izery za nasze podatki (inna rzecz, że my akurat głupio, bo budujemy ją dla Chińczyków). A każda firma (z branży motoryzacyjnej też) może dostać milionowe granty ze środków unijnych na badania i rozwój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 17 minut temu, Maciej__ napisał(a): Cena bez rabatu to ok 93kPLN w CZ, a rabat wynika z tego ze pewnie nie ma za wielu chetnych na auto w cenie katalogowej... Dodatkowo dochodzi jeszcze kwestia patriotyzmy lokalnego i konkurencja ze Skoda Kamiq. Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Teraz, Ryb napisał(a): Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować. Tak wlasnie dziala wolny rynek Warto tez zawsze porownac wyposazenie poszczegolnych wersji bo mimo tej samej nazwy moga sie znaczaco roznic... Patrzylem ostatnio na Seata Ateca i wersja Xperience na Polske ma duzo wiecej w standardzie niz np w Niemczech (nadal jest nominalnie tansza). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 7 minut temu, Ryb napisał(a): No ale my też. Budujemy przecież fabrykę Izery za nasze podatki (inna rzecz, że my akurat głupio, bo budujemy ją dla Chińczyków). A każda firma (z branży motoryzacyjnej też) może dostać milionowe granty ze środków unijnych na badania i rozwój. To coś złego? Edytowane 4 Kwietnia przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 16 minut temu, Ryb napisał(a): Jestem ciekaw czy Czesi oleją Skodę i rzucą się na chińskie auta. Obstawiam, że nie - i zapewne jest to jedna z przyczyn tych rabatów. Konkludując zatem - jeśli chcemy żeby i u nas chińskie auta były tańsze to powinniśmy ich nie kupować. Akurat poszukałem i według ich artykułów to auta MG się tam całkiem dobrze sprzedają. Do tego nie widzę jakieś dużej róznicy w wyposazeniu bazowej wersji essential za 67tys vs excite oferowany u nas. Edytowane 4 Kwietnia przez czachabrava 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 37 minut temu, wladmar napisał(a): To coś złego? Nie, jak długo nie robimy tego w celu przejęcia władzy nad światem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Akurat poszukałem i według ich artykułów to auta MG się tam całkiem dobrze sprzedają. Do tego nie widzę jakieś dużej róznicy w wyposazeniu bazowej wersji essential za 67tys vs excite oferowany u nas. 109k aut wypchanych do klientow w Marzec 2023.Czajnikowe marki - na pierwsze oko jakies 10,000 czyli powiedzmy 9% rynku.MG ma sie dobrze, ale musi byc masa aut na placach bo strzyzenie cen w dol mieli....Sent from my SM-S928B using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Godzinę temu, czachabrava napisał(a): To niech mi jeszcze ktoś wytłumaczy różnice dlaczego taki MG ZS 1.0t automat Exclusive w CZ kosztuje poniżej 85tys PLN. A w PL ponad 96tys... To kup cenie netto i dodaj naszą akcyze (ktorej chyba nie ma w CZ) i wyższy o 2 pkt% VAT może wyjdzie taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 9 godzin temu, OZI napisał(a): - nie ma 'rozmachu Czajnika', czyli znam przypadek, ze to samo Scorpio jak na zdjeciach, Fordowi wygasły prawa do nazwy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 13:38, wladmar napisał(a): W zasadzie tak robią niektórzy japońscy producenci (vide Suzuki na Węgrzech) i to jest w porządku. Ale w myśl tej zasady powinno się wprowadzić dodatkowe cło na koreańskie samochody. No i na wszystkie robione poza UE. I na wszystkie części robione poza UE (żeby nie powstawały same montownie). I w ogóle zabronić wszystkiego spoza UE i wtedy już na pewno zostaniemy amiszami ku radości Zielonych. Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dniu 28.03.2024 o 17:08, Ryb napisał(a): Ja jeszcze tylko dodam ciekawą obserwację. Dlaczego, mimo dramatycznie słabej od lat oferty Fiat nie dość, że przetrwał to jeszcze ma się całkiem nieźle (jak na okoliczności)? Bo kupują go Włosi. Mimo wszystkich wad go kupują, bo jest włoski. I dzięki temu, że Fabio kupi Fiata to Paolo będzie miał pracę. Oni to rozumieją i to działa. Możemy to nazywać nacjonalizmem, głupotą czy jak tam jeszcze chcemy ale dzięki temu dbają o swój przemysł i o swoją gospodarkę. Świetnym przykładem było ograniczanie produkcji w Polsce żeby Paolo dalej miał pracę, mimo że Polacy są przecież tańsi. A we Francji jeździ mnóstwo aut francuskich. W Hiszpanii kupują nawet badziewnego Seata a w Czechach co drugie auto to Skoda. Oni coś zrozumieli, czego nam zabrakło gdy śmialiśmy się z Daewoo a potem ze zdzwieniem patrzyliśmy jak zamykają fabrykę (ok, były tam też inne czynniki ale istotne jest to, że się śmialiśmy a Włosi się nie śmieją z Fiata tylko kupują). I nadal nam tego brakuje gdy chcemy tańszego auta z Chin i pomstujemy na cła i podatki, nie zastanawiając się czy po jego zakupie nasz sąsiad nadal będzie miał pracę i czy jego zasiłek oraz ogólna recesja nie będą nas kosztowały więcej niż zaoszczędziliśmy kupując MG z Chin zamiast Fiata z Bielska czy Opla z Gliwic. Bo gdy to się stanie to będzie już za późno. celna uwaga ale ale... kto decyduje o tym jak jest rozwijana dana gałęź gospodarki? Raczej nie my tylko politycy tworząc odpowiednie otoczenie biznesowe. Brak naszego przemysłu motoryzacyjnego nie wynikał z niechęci Polaków do jeżdżenia Polonezami czy Daewoo bo tych było sporo na drodze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Fordowi wygasły prawa do nazwy? Idzie rynkiem AFAIK...Np Toyota Highlander, prawa do 'Highlander' ma Hyndai a nie Toyota, I stad mamy Toyota Kluger.Sent from my SM-S928B using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 4 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. Ale przeciez BYD jest u Madziarow, autobusy klepie, jesli sie nie myle.Klepanie aut ma byc od 2025 tez, Szeged..Imvho jesli nawet cla wejda, to oni to potraktuja jako 'malutka muche ktora jest upierdliwa' I trzeba zdeptac lub w jakis sposob odgonic np CKDSent from my SM-S928B using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 13 minut temu, wujek napisał(a): Niby fajnie a niefajnie. U nas nikt nie wspiera lokalnych zakładów. Robili u nas astrę K. IMO w przetargach powinno faworyzować się auta które są klepane na mniejscu. To kupowali Skodę i wspierali Czechów czy innych Słowaków. IMO na auta chińskie powinno być wysokie cło to by ich zachęciło do budowania fabryk w EU. Pytanie czy w przetargu jestes w stanie faworyzowac lokalną produkcję - a jezeli tak, pewnie trzeba wziac pod uwagę made in EU. A co do przetargów - to pewnie pytanie do GM/Opla czemu nie wygrali przetargu w 2008r a wygrała Kia, pokonując Opla i Skodę i Forda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 28 minut temu, lucash napisał(a): celna uwaga ale ale... kto decyduje o tym jak jest rozwijana dana gałęź gospodarki? Raczej nie my tylko politycy tworząc odpowiednie otoczenie biznesowe. Brak naszego przemysłu motoryzacyjnego nie wynikał z niechęci Polaków do jeżdżenia Polonezami czy Daewoo bo tych było sporo na drodze. Oczywiście, tu trzeba współpracy obywateli i polityków. Rzecz w Polsce nieznana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dniu 2.04.2024 o 22:48, grogi napisał(a): Nie bądź naiwniakiem - gwarancja z Chin jest równie dobra, jak taka od firmy z solarami. Za 2 lata będą już inne podmioty, a ty się ganiaj po sądach. Tak jest, Chery czy inny GreatWall zmieni osobowość prawną, bo mu Kowalski przyjdzie klocki reklamować. Przecież już nie raz, nie dwa tak się działo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia https://autokatalog.pl/blog/2024/polska-najpopularniejsze-marki-modele-aut-marzec-2024?url=newsletter&utm_source=newsletter_samar&utm_medium=referral W Polsce w marcu 24. miejsce MG: 327 sztuk 35. miejsce BAIC: 34 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 6 minut temu, rwIcIk napisał(a): https://autokatalog.pl/blog/2024/polska-najpopularniejsze-marki-modele-aut-marzec-2024?url=newsletter&utm_source=newsletter_samar&utm_medium=referral W Polsce w marcu 24. miejsce MG: 327 sztuk 35. miejsce BAIC: 34 sztuk Ciekawe jak bedzie dalej, sporo marek jest wysoko ze wzgledu na wyprzedaze rocznika 2023 z duzymi rabatami. Chinczycy nie mieli co wyprzedawac, wiec pewnie beda sie przesuwac w gore 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 25 minut temu, rwIcIk napisał(a): https://autokatalog.pl/blog/2024/polska-najpopularniejsze-marki-modele-aut-marzec-2024?url=newsletter&utm_source=newsletter_samar&utm_medium=referral W Polsce w marcu 24. miejsce MG: 327 sztuk 35. miejsce BAIC: 34 sztuk Żyjemy w kraju, w którym sprzedaje się więcej Porsche niż Fiatów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 20 godzin temu, ochkarol napisał(a): Ktoś powie, że rozwiązanie jest proste - wyprodukować nowe kontenery i dostarczyć tam, gdzie są potrzebne. I będzie miał rację. Tylko jest mały szkopuł - ok. 90% produkcji kontenerów morskich to Chiny. Dlaczego więc nie wyprodukowali więcej kontenerów, żeby zarobić więcej? Także dla czerwonego pieniądz jest tylko środkiem do celu a komuniści w Chinach mają ambicję, żeby trzymać "za ryj" resztę świata. Dlatego im nie ufam i podejrzewam, że jeśli Europa się na czas nie ogarnie, to będzie w kieszeni u Chińczyków. NIe tylko w EU. 2 lata temu miałem przez to problem z transportem aut z US. Firma też mówiła o kontenerach kursujących głównie w Chinach, tłumacząc to lepszym zarobkiem. Dzięki temu porty na wsch wybrzeżu US były kompletnie zatkane. Na sam załadunek czekało się ponad miesiąc. To pokazuje w jaki sposób mogę próbować sterować jedną z kluczowych branży transportu, szczególnie że są największym na swiecie wytwórcom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 21 minut temu, Ryb napisał(a): Żyjemy w kraju, w którym sprzedaje się więcej Porsche niż Fiatów. Przy czym właścicieli Porsche jest zdecydowanie mniej, niż właścicieli Fiatów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 3 godziny temu, OZI napisał(a): Idzie rynkiem AFAIK... Np Toyota Highlander, prawa do 'Highlander' ma Hyndai a nie Toyota, I stad mamy Toyota Kluger. Sent from my SM-S928B using Tapatalk Dramatyczny wóz swoją drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia W dniu 3.04.2024 o 12:35, Ryb napisał(a): W sposób inny niż dopłata rządu chińskiego w celu wykończenia BMW i dyktowania za jakiś czas cen. Poczekam też jak długo będzie to oferować i co zrobi gdy skopiowany model już się opatrzy i warto byłoby sfinansować własne R&D, bo BMW już nie ma i nie ma od kogo tanio skopiować kolejnego. Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 19 godzin temu, wlad napisał(a): Tak wiec nie-gdyby UE zalezalo w jakims ulamku na srodowisku to takie maciory bylyby metoda podatkowa wyeliminowane kosztem faktycznie ekonomicznych aut. Gdyby UE zależało na środowisku to zamiast narzekac na dopłaty do chińskich elektryków promowali by sprowadzanie ich bo przecież w efekcie "chińczycy dopłacaja z własnej kieszeni po to by w Europie było ekologiczniej" p.s. Pomiajac fakt ze nie dopłacaja i to są normalne ceny w których zarabiaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 52 minuty temu, zenek111 napisał(a): Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy UE przy nakładaniu ceł antydumpingowych nie kieruje się mitami tylko przeprowadza postępowania. Bada u źródła koszt zakupu, koszty transportu i inne koszty importerów (sam nie wiem jakie jeszcze). Potem oblicza, jakie cło nadać aby sumarycznie koszt był podobny do towarów kupowanych w UE. Byłem niedawno "świadkiem" takiego postępowania w innej branży. Postępowanie takie UE wdraża na wniosek odpowiedniej grupy producentów danej grupy wyrobów (bodajże 50% producentów). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Tyle teorii, to teraz rzeczywistosc: I jeszcze jedno: skoro absolutnie wszystkie produkty jakie robia chińczycy od plastikowych doniczek, poprzez trampki, piłki do koszykówki, meble aż do zestawów komputerowych są tańsze, to skad pomysł ze nagle samochody tańsze nie bedą? Jakim cudem we wszystkich markach od Dacii zaczynajac na Tesli kończąc firmy stosuja coraz wiecej czesci z chin bo są tańsze, a samochody z tych tanszych czesci złożone przez chińczyków tańsze nie maja być? Przecież to wbrew logice co próbuje udowodnic UE. Stawiam logike duzo wyżej niz pomysły UE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia Żeby nie było - nikogo nie bronię. Opisałem jedynie (w bardzo telegraficznym skrócie) jak wygląda proces nakładania ceł antydumpingowych przez UE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 godziny temu, zenek111 napisał(a): Nie ma żadnych dopłat skoro te samchody chińskie co u nas kosztują 100k to w chinach kosztuja 60k. To wymyslony "mit" po to by uzasadnić nadchodzace cła na chińskie samochody. Zgodnie z zasada ze wolny rynek jest ok, wtedy jak my na nim korzystamy Skąd wiesz jak dotowane są to firmy w CHRL ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 27 minut temu, sherif napisał(a): Skąd wiesz jak dotowane są to firmy w CHRL ? Chodzi o to ze sprzedawne samochody to nie jest dumping, bo ceny w chinach są jeszcze niższe. Natomiast to czy firmy w chinach są dotowane to nie wiem, wiem ze są dotowane w Europie. Przykład takiej dotacji: https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30282016,rzad-dolozy-prawie-1-6-mld-zl-na-produkcje-materialow-do-elektrykow.html W tym przypadku Polska dotuje niemiecką firmę i nikomu nie przeszkadza. Tyle ze nie o dotacje chodzi, to robią wszyscy, chodzi o dumping, a ceny samochodów w chinach dowodza ze o żadnym dumpingu mowy byc nie moze. I skoro byłem pytany to pozwole sobie znów to samo pytanie zadac: "jakim cudem chińskie samochody nie maja byc tańsze skoro wszystko inne jeśli chińskie jest tańsze od wyrobów europejskich"? Bez odpowiedzi na to pytanie dyskusja nie ma sensu Edytowane 4 Kwietnia przez zenek111 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 7 godzin temu, Ryb napisał(a): Politycy przy pomocy ceł pilnują żeby Twój sąsiad miał pracę. Oczywiście musimy się trochę do tego dorzucić ale nie uważam żeby robili źle. Wolę dorzucać swojemu sąsiadowi niż chińskim oligarchom. a ja wolę dać pracę po prostu temu, kto ją lepiej wykonuje, niezależnie gdzie mieszka i tu się najbardziej różnimy. 7 godzin temu, Ryb napisał(a): Jesteśmy. Chińczycy nie od dziś metodami mało transparentnymi próbują kontrolować różne rynki i wywierać wpływ na światową gospodarkę. W różnych branżach, dlaczego więc w motoryzacji miałoby być inaczej? na coś takiego to w sumie brak mi słów. Mieszkasz w Europie, która swój dobrobyt zdbudowała nawet nie tyle mało transparentnie, co po prostu przemocą, najpierw grabiąc kolonie, potem pomnażając zyski z nich przy wykorzystaniu tanich surowców, np z Rosji czy również Chin. Europie wpatrzonej (zwłaszcza jeśli chodzi o Polsce) w USA, który to kraj nie tyle działa nietransparentnie, czy delikatnie wywiera wpływy na świat, ale wręcz próbuje ten świat dominować przy pomocy przemocy, wojska, tajnych służb, obalaniu rządów które im nie pasują i tak dalej. I wspieranie swoimi wyborami tego kraju na przykład jest OK, a Chińczyków już nie jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 4 godziny temu, rwIcIk napisał(a): https://autokatalog.pl/blog/2024/polska-najpopularniejsze-marki-modele-aut-marzec-2024?url=newsletter&utm_source=newsletter_samar&utm_medium=referral W Polsce w marcu 24. miejsce MG: 327 sztuk 35. miejsce BAIC: 34 sztuk qashqai na trzecim miejscu! Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 10 minut temu, maro_t napisał(a): qashqai na trzecim miejscu! Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu Mnie zastanawia, że Honda sprzedała aż 325 samochodów Myślałem, że już dawno ich nie ma... Subaru 117. Naprawdę w tym momencie bardziej obawiałbym się, że Subaru zniknie i nici z gwarancji, niż MG. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 minuty temu, wladmar napisał(a): Mnie zastanawia, że Honda sprzedała aż 325 samochodów Myślałem, że już dawno ich nie ma... Subaru 117. Naprawdę w tym momencie bardziej obawiałbym się, że Subaru zniknie i nici z gwarancji, niż MG. Zaczeli w koncu dostawać zamówienia składane 1,5r temu Teraz wprawdzie podniesli ceny ale i rabata można wyrwać podobno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 13 minut temu, maro_t napisał(a): qashqai na trzecim miejscu! Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu Nowy nawet ładny jest. jest już trochę na rynku, więc może i rabaty dają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 24 minuty temu, maro_t napisał(a): I wspieranie swoimi wyborami tego kraju na przykład jest OK, a Chińczyków już nie jest OK? Wolałbyś mieszkać w Chinach czy w USA? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia (edytowane) 18 minut temu, maro_t napisał(a): qashqai na trzecim miejscu! Ciekawe czemu. Może jakieś dobre rabaty zaczęli dawać. Wcześniej to były pozycje między 10 a 20. Fajnie, może się w końcu jakiś ruch zrobi na forum modelu Tak, byly dobre ceny w marcu na QQ i cala masa aut na stocku z poprzedniego rocznika Edytowane 4 Kwietnia przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 30 minut temu, zenek111 napisał(a): Chodzi o to ze sprzedawne samochody to nie jest dumping, bo ceny w chinach są jeszcze niższe. Natomiast to czy firmy w chinach są dotowane to nie wiem, wiem ze są dotowane w Europie. Przykład takiej dotacji: https://wyborcza.biz/biznes/7,177151,30282016,rzad-dolozy-prawie-1-6-mld-zl-na-produkcje-materialow-do-elektrykow.html W tym przypadku Polska dotuje niemiecką firmę i nikomu nie przeszkadza. Tyle ze nie o dotacje chodzi, to robią wszyscy, chodzi o dumping, a ceny samochodów w chinach dowodza ze o żadnym dumpingu mowy byc nie moze. I skoro byłem pytany to pozwole sobie znów to samo pytanie zadac: "jakim cudem chińskie samochody nie maja byc tańsze skoro wszystko inne jeśli chińskie jest tańsze od wyrobów europejskich"? Bez odpowiedzi na to pytanie dyskusja nie ma sensu W tym jest właśnie problem, że w przypadku CHRL to jest gdybanie. Jeżeli EU czy nawet rząd US dolewa coś do firm to o tym się głośno mówi i pisze. W Chinach jest to tajne. Chińczycy mówili mi kiedyś, że rząd wielokrotnie dotuje firmy, o ile ma to sens strategiczny np w podbijaniu nowych rynków. Ile, komu i kiedy - tego się nie dowiemy. Ich stać na to, żeby albo dać dotacje, albo sprzedawać poniżej kosztów przez okres wejścia na rynek. Unia ma z tym problem, bo nie może tego wprost udowodnić. Nie ma też sensu porównania rynku tam i EU, bo to inne rynki. Często te produkty nie są do końca takie same, mogę spełniać inne normy, inaczej być wytworzone co wpływa na ich cenę. Dochodzą też podatki i transport. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 48 minut temu, maro_t napisał(a): a ja wolę dać pracę po prostu temu, kto ją lepiej wykonuje, niezależnie gdzie mieszka i tu się najbardziej różnimy. Z tym drobnym zastrzeżeniem, że oni nic nie robią lepiej lecz wszystko robią taniej. Jeśli dla Ciebie taniej=lepiej to powyższe jest uzasadnione (dla mnie nie jest). W innym wypadku to nie jest finansowanie lepszego tylko szukanie tańszego. 48 minut temu, maro_t napisał(a): na coś takiego to w sumie brak mi słów. Mieszkasz w Europie, która swój dobrobyt zdbudowała nawet nie tyle mało transparentnie, co po prostu przemocą, najpierw grabiąc kolonie, potem pomnażając zyski z nich przy wykorzystaniu tanich surowców, np z Rosji czy również Chin. Europie wpatrzonej (zwłaszcza jeśli chodzi o Polsce) w USA, który to kraj nie tyle działa nietransparentnie, czy delikatnie wywiera wpływy na świat, ale wręcz próbuje ten świat dominować przy pomocy przemocy, wojska, tajnych służb, obalaniu rządów które im nie pasują i tak dalej. I wspieranie swoimi wyborami tego kraju na przykład jest OK, a Chińczyków już nie jest OK? O, dobry przykład z tą Rosją. Skoro korzystaliśmy z surowców Rosji to mam nie bronić się przed Putinem? Skoro prowadziliśmy krucjaty to mam łagodnie traktować ISIS? Chcesz żebym wspierał Puchatka licząc, że okaże jakąś wdzięczność? Ciekaw jestem jak wyglądałby ten pełen pokoju i harmonii świat, gdyby USA nie wywierały tego swojego wpływu przy pomocy wojska. Na początek powiedz to np. Koreańczykom i Tajwańczykom. O Europejczykach litościwie nie wspominam. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 1 godzinę temu, Filipfm napisał(a): Zaczeli w koncu dostawać zamówienia składane 1,5r temu Teraz wprawdzie podniesli ceny ale i rabata można wyrwać podobno Mnie interesuje nowy Crosstrek, czyli XV po poważnym FL. Póki co nigdzie go nie ma i cholera wie czy da się w ogóle kupić. No i obniżyli moc nie wiadomo po co... Ale nadal to auto bardzo mnie ciekawi. Natomiast przy takiej sprzedaży naprawdę można się obawiać, że Subaru się zwinie z naszego rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2 godziny temu, wladmar napisał(a): Mnie interesuje nowy Crosstrek, czyli XV po poważnym FL. Póki co nigdzie go nie ma i cholera wie czy da się w ogóle kupić. No i obniżyli moc nie wiadomo po co... Ale nadal to auto bardzo mnie ciekawi. Natomiast przy takiej sprzedaży naprawdę można się obawiać, że Subaru się zwinie z naszego rynku. Moc obniżyli wszyscy ze względu na nowe, idiotyczne normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Kwietnia Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 14 minut temu, marcindzieg napisał(a): Moc obniżyli wszyscy ze względu na nowe, idiotyczne normy. W połączeniu z CVT nie wróży to dobrze, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.