Skocz do zawartości

Hybryda w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Octavia IV 1.5TSI 150km , trasa pomorze - góry spalanie 6.5l 

Vitara 1.4T MH  129km ( +14km z elektryczka ) , ta sama trasa 7.5l , podobne prędkości 

Czyli można przyjąć, że tyle samo zużyły, bo również spora różnica w powierzchni czołowej.

 

31 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

po górach z kolei O4 spalała ok. 8l , Vitara 6,5l , ale elektryczek "coś" pomagał 

Swego czasu robiłem testy na mojej codziennej trasie przez góry.

Karoq 2.0 TDI przy dynamicznej jeździe 10 l ON, EV przy jeszcze szybciej jeździe 15-20 kWh, zależy który. 

Przepaść w wydajności :) O hałasie nawet nie wspominam.

 

34 minuty temu, mmaciejosss napisał(a):

Jadąc wolno ale jednostajnie ON zużyje 5-5,5L a na PB też da radę wykręcić wynik 6-6,5l , więc taniej niż na elektryku

Licząc tak wybiórczo owszem, ceny kWh w terenie zrobiły się spore i spalnowym można ogarnąć taniej :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 16:10, Raku napisał(a):

A co ma na autostradzie robić hybryda, a dokładniej zasilanie elektryczne ?

 

Wbrew obiegowej opinii, napęd elektryczny jest najbardziej przydatny przy zjazdach z górki. Jest wystarczający, żeby wtedy utrzymywać prędkość, a silnik spalinowy może być wyłączony całkowicie. 

 

Wbrew pozorom taka optymalizacja daje zauważalne efekty: samo kręcenie silnikiem wymaga zużycia paliwa, ok. 1l/h przy 1000rpm. Jak kręci się szybciej, to proporcjonalnie więcej. Więc jak silnik wyłączy się na 10 minut na godzinę, to na każdą godzinę zaoszczędza przynajmniej 0.2l. 

 

W czasie podjazdów pod górkę, spalinowy i tak trzeba włączyć - wtedy się bateria ładuje. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 17:55, wladmar napisał(a):

 

Hamuje silnikiem, bo jest nadmiar prądu i nie ma jak go wyprowadzić. 

Nie dlatego - hamuje silnikiem bo samo odzyskiwanie prądu zbyt słabo hamuje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie lekko z zupy.
Powierzchnia czołowa obu jest sporo inna. To w kwestii spalania ma duże znaczenie.
Dsg to jednak też nie cvt. Obecne cvt też się inaczej zachowują niż takie sprzed 20 lat.
Tak że ten.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 14:55, bengamin napisał(a):

 

Jeżeli ktoś ma częste redukcje o 2-3 biegi to powinien iść na ponowny kurs jazdy i nie używać pedału przyspieszenia binarnie 0 - 1

W przypadku DSG redukcja o 2 biegi w dół nie wymaga jakiegoś szczególnego ciśnięcie gazu. Gdy do tego dochodzi zmiana nachylenia "pod górę", to jest to standard. W górzystym terenie jadę na sekwencji, bo to ciągłe redukowanie jest zwyczajnie irytujące - a staram się jechać płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, WaWeR napisał(a):

Porównanie lekko z zupy.
Powierzchnia czołowa obu jest sporo inna. To w kwestii spalania ma duże znaczenie.
Dsg to jednak też nie cvt. Obecne cvt też się inaczej zachowują niż takie sprzed 20 lat.
Tak że ten.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kwestia uściślenia, liczy się iloczyn powierzchni czołowej i współczynnika cx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 11:19, kravitz napisał(a):

Gdzieś na S8, już w pewnej odległości od Wrocka, poprosiłem żonę, aby spytała się ich na Messengerze, jakie mają spalanie od uruchomienia.

Wynik był równe 6/100

W tym samym momencie w Golfie (hybryda) spalanie od uruchomienia pokazywało 4.7/100

Do Wawy po około 500km, spalanie pokazało 5.2/100

 

Mysle, ze porównanie Golfa do T-Roca nie ma duzego sensu wlasnie z uwagi na fakt, ze jedno jest kompaktem a drugie szczudlakiem.

 

Jako argument - porówanie spalania Civica Xgen vs HRV II z tym samym silnikiem.

Mamy tu kompakta i crossovera/suva klasy B (na bazie Jazza). Silnik ten sam, skrzynia manualna, masa auta bardzo zblizona (30kg roznicy - HRV ciezszy :totalszok:) i patrz na wyniki.

 

Civic vs HRV ///edyta - dane poniżej są z autocentrum - i jak sie okazuje są z czapki //// 

Średnie spalanie (cykl mieszany) - 5.8 l/100km -  6.7 l/100km

Spalanie na trasie (na autostradzie) 4.9 l/100km - 5.8 l/100km

Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km

 

dane fabryczne więc porównujemy bajki z bajkami, ale przynajmniej bajkopisarz ten sam :) to pokazuje jak aerodynamika wpływa na spalanie. Dlatego wszyscy chcą jezdzic SUVami, żeby dbać o planetę :serducha: a nie, czekaj 

 

edyta: - dane z broszur producenta - HRV lewo, Civic Prawo

image.png.715162e75635c40903b70420de3b18f9.png

Edytowane przez Filipfm
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2024 o 22:02, grogi napisał(a):

Wbrew obiegowej opinii, napęd elektryczny jest najbardziej przydatny przy zjazdach z górki. Jest wystarczający, żeby wtedy utrzymywać prędkość, a silnik spalinowy może być wyłączony całkowicie. 

 

Wbrew pozorom taka optymalizacja daje zauważalne efekty: samo kręcenie silnikiem wymaga zużycia paliwa, ok. 1l/h przy 1000rpm. Jak kręci się szybciej, to proporcjonalnie więcej. Więc jak silnik wyłączy się na 10 minut na godzinę, to na każdą godzinę zaoszczędza przynajmniej 0.2l. 

 

Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrus napisał(a):

 

Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie.

Ale nie produkuje ;) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Ale nie produkuje ;) 

Chyba że Passat.

 

U mnie w takiej sytuacji podbija napięcie ładowania wykorzystując nadwyżkę energii ale IMO to są jakieś homeopatyczne oszczędności.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 14:55, bengamin napisał(a):

 

Jeżeli ktoś ma częste redukcje o 2-3 biegi to powinien iść na ponowny kurs jazdy i nie używać pedału przyspieszenia binarnie 0 - 1

 

Tak, autorzy softu skrzyń, które wrzucają bieg na wyższy przy 1800 obrotów 😄 i potem jedziesz na 7biegu 60kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 16:29, goden napisał(a):

Co do CVT w Corolli i w górach to jest tak jak ktoś tu pisał

 

jak jedziesz z górki to wyje, jak jedziesz pod górkę to wyje 😄

 

Mialem w zeszłym roku CHR na rentalu na Majorce i faktycznie w górach jest ciezko. a jak juz ta mikrobateria sie naładuje to hamowanie silnikiem przy zjazdach to jest "poezja" dla uszu.

Jedyny plus, ze faktycznie to pali mało. Przez cały pobyt wypaliłem średnio 5l /100. W tym roku Hultaj Kona z mocarnym 3cyl 1.0T wychlał średnio 7. 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Filipfm napisał(a):

 

Mysle, ze porównanie Golfa do T-Roca nie ma duzego sensu wlasnie z uwagi na fakt, ze jedno jest kompaktem a drugie szczudlakiem.

 

Jako argument - porówanie spalania Civica Xgen vs HRV II z tym samym silnikiem.

Mamy tu kompakta i crossovera/suva klasy B (na bazie Jazza). Silnik ten sam, skrzynia manualna, masa auta bardzo zblizona (30kg roznicy - HRV ciezszy :totalszok:) i patrz na wyniki.

 

Civic vs HRV

Średnie spalanie (cykl mieszany) - 5.8 l/100km -  6.7 l/100km

Spalanie na trasie (na autostradzie) 4.9 l/100km - 5.8 l/100km

Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km

 

dane fabryczne więc porównujemy bajki z bajkami, ale przynajmniej bajkopisarz ten sam :) to pokazuje jak aerodynamika wpływa na spalanie. Dlatego wszyscy chcą jezdzic SUVami, żeby dbać o planetę :serducha: a nie, czekaj 

 

 

Wysiliłem się, aby poszukać pewnych danych.

I tak, współczynnik oporu powietrza dla T-Roc i Golf 8 jest taki sam.

Różnica wysokości pomiędzy tymi pojazdami to 9cm.

 

Natomiast w przypadku Civic vs HRV to zupełnie inna bajka ;)

Civic jest niższy od Golfa z takim samym współczynnikiem Cx jak Golf i T-Roc, jesli dobrze znalazłem 0.27

Natomiast HRV jest 17cm wyższy od Civica i współczynnik Cx godny Trabanta, bo 0.33 ;]

 

Różnica pomiędzy T-Roc a Golfem jest, nie da się zaprzeczyć, ale Ty podałeś przykład chyba trochę naciągany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Wysiliłem się, aby poszukać pewnych danych.

I tak, współczynnik oporu powietrza dla T-Roc i Golf 8 jest taki sam.

Różnica wysokości pomiędzy tymi pojazdami to 9cm.

 

Wg mnie to nie jest mozliwe, ze te auta mialy identyczny wspolczynnik oporu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Wg mnie to nie jest mozliwe, ze te auta mialy identyczny wspolczynnik oporu powietrza.

 

Oczywiście że mogą.

Chyba nie wiesz, że współczynnik mnoży się przez powierzchnię czołową i to jest właściwy opór powietrza stawiany przez przedmiot ;)

 

Piłka do tenisa i piłka do siatkówki mają teoretycznie ten sam współczynnik oporu powietrza. Pomijam ich powierzchnię, która w przypadku tenisowej, jest szorstka ;) 

 

Stąd w T-Roc, nieco większa wysokość może mieć znaczenie i zapewne ma.

Ale auto w kształcie cegły, niższe od T-Roc będzie stawiać większy opór powietrza ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał(a):

Różnica pomiędzy T-Roc a Golfem jest, nie da się zaprzeczyć,

 

 

Tak, ktoś już w wątku wyżej wrzucił, ze katalogowo między TRoc i Gofrem z tym samym silnikiem jest spora - o tu o

 

 

6 minut temu, kravitz napisał(a):

ale Ty podałeś przykład chyba trochę naciągany ;)

 

Zupełnie realny :) dwa auta z tym samym napędem, jeden na szczudłach, drugi płaski, nie wnikając już w CXy, ktory nie znając powierzchni czołowej nie mówi całej prawdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kravitz napisał(a):

 

Oczywiście że mogą.

Chyba nie wiesz, że współczynnik mnoży się przez powierzchnię czołową i to jest właściwy opór powietrza stawiany przez przedmiot ;)

 

Piłka do tenisa i piłka do siatkówki mają teoretycznie ten sam współczynnik oporu powietrza. Pomijam ich powierzchnię, która w przypadku tenisowej, jest szorstka ;) 

 

Stąd w T-Roc, nieco większa wysokość może mieć znaczenie i zapewne ma.

Ale auto w kształcie cegły, niższe od T-Roc będzie stawiać większy opór powietrza ;)

 

Racja, wspolczynnik moze byc podobny ale opor juz zdecydowanie nie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał(a):

 

Tak, ktoś już w wątku wyżej wrzucił, ze katalogowo między TRoc i Gofrem z tym samym silnikiem jest spora - o tu o

 

 

 

Zupełnie realny :) dwa auta z tym samym napędem, jeden na szczudłach, drugi płaski, nie wnikając już w CXy, ktory nie znając powierzchni czołowej nie mówi całej prawdy. 

 

Z tym że różnica w powierzchni czołowej pomiędzy Civic i HRV jest spora, a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka ;)

A jak jeszcze pomnoży się to przez ten Cx też bardzo różny dla Civica i HRV, to nie dziwne, że HRV chla jak smok.

T-Roc niekoniecznie musi.

Nie chce mi się szukać, ale Cx chyba nie jest współczynnikiem liniowym i różnica pomiędzy 0.33 a 0.27, to nie jest raptem 22% (0.33/0.27), ale może być większa. Nie jestem tego pewny. Nawet jeśli jest liniowa, to z samego współczynnika masz 22%

 

No i T-Roc jednak jechał za mną.

Nie jest tak, że tunel aerodynamiczny jest tylko 2m za TIRem ;)

Lubię sobie obserwować wskazania chwilowe zużycia prądu czy spalania i widać jak spada, jak się zbliżam do kogoś na trasie. Niekoniecznie siedząc mu na ogonie.

Jak oglądasz kanał "PetrolHead Number One" i jego próby autostradowe, to gość też często wskazuje na tunel, jak jedzie słabym autem. A typ jeździ dosyć zachowawczo i nie siedzi nikomu na ogonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Z tym że różnica w powierzchni czołowej pomiędzy Civic i HRV jest spora, a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka ;)

A jak jeszcze pomnoży się to przez ten Cx też bardzo różny dla Civica i HRV, to nie dziwne, że HRV chla jak smok.

T-Roc niekoniecznie musi.

Nie chce mi się szukać, ale Cx chyba nie jest współczynnikiem liniowym i różnica pomiędzy 0.33 a 0.27, to nie jest raptem 22% (0.33/0.27), ale może być większa. Nie jestem tego pewny. Nawet jeśli jest liniowa, to z samego współczynnika masz 22%

 

No i T-Roc jednak jechał za mną.

Nie jest tak, że tunel aerodynamiczny jest tylko 2m za TIRem ;)

Lubię sobie obserwować wskazania chwilowe zużycia prądu czy spalania i widać jak spada, jak się zbliżam do kogoś na trasie. Niekoniecznie siedząc mu na ogonie.

Jak oglądasz kanał "PetrolHead Number One" i jego próby autostradowe, to gość też często wskazuje na tunel, jak jedzie słabym autem. A typ jeździ dosyć zachowawczo i nie siedzi nikomu na ogonie.

 

Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI).

 

Z tego co znalazłem Octa ma Cx 0.24 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kravitz napisał(a):

a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka ;)

 

a jednak z tym samym silnikiem T-Roc pali więcej - patrz post @mrBEAN który podlinkowałem :) więc już na starcie nie prównujesz jabłek do jabłek. I oczywistym faktem jest to, ze w trasie autostradowej hybryda nie jest tak oszczędna jak w mieście, ale nadal jeżeli nie jest to tak skopany napęd jak np. w nowym Jazzie to wyniki spalania sa całkiem sensowne. 

To jednak porównanie hybrydy z kompakcie z ICE w szczudlaku i odkrycie, że płaskie auto z hybrydą pali mniej jest nieco naciągane :) bo nawet Golf bez hybrydy spaliłby mniej niz Troc :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Filipfm napisał(a):

Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km

No to tu pokazuje, że te wyniki są niespójne. Skoro masy są podobne, napędy identyczne,a w przypadku jazdy miejskiej opór powietrza ma znikome znaczenie to co sprawia, że jeden pali 15% więcej od drugiego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał(a):

 

Tak, autorzy softu skrzyń, które wrzucają bieg na wyższy przy 1800 obrotów 😄 i potem jedziesz na 7biegu 60kmh

1800 - to i tak bardzo duże obroty ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał(a):

1800 - to i tak bardzo duże obroty ;]

 

 

Jak wspomnialem wczesniej, mialem teraz na majówce Hultaja Konę 1.0T - z manualem. Sugerował, zeby zmieniac biegi na poziomie 1800-1900 obr. Mocy zero, aż trzęsie budą,  a panewki krzyczą 😱 ale potem można w tabelkach napisac jak to mało pali 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mike_wwl napisał(a):

No to tu pokazuje, że te wyniki są niespójne. Skoro masy są podobne, napędy identyczne,a w przypadku jazdy miejskiej opór powietrza ma znikome znaczenie to co sprawia, że jeden pali 15% więcej od drugiego? 

 

Sluszna uwaga. Dane wzialem z autocentrum - jak widac sa z d00py 😄

 

tu z oficjalnych broszur - po lewej HRV, po prawej Civic. Roznice sa mniejsze ale nadal Civic wygrywa w każdej konkurencji - im szybciej tym roznica wieksza. 

 

image.png.46b13c1a0275e8a371a8f418f42f2297.png

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI).

 

 

tak, mam T roca 1,5 TSI i porównywałem kiedyś jazdę Octavia Kombi , ten sam rocznik, ten sam silnik (oznaczenie) na trasie KTW-Berlin-KTW

Wydaje się to dziwne, ale różnica była w spalaniu 2l jak nic na korzyść octavi (podobne style jazdy, oczywiści nie co do "kilometra ") 

 

Tak, wiem, wydaje się być niemożliwe, a jednak...oczywiście przekonywać nikogo nie będę na siłę. Być może Octavia była zalana 0w20, a mój jest 0w30 (tak, po zmianie na 0w30 zwiększyło mi spalanie około 0,5l/100km) , ale to nadal duża różnica... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie.

Stelvio pokazuje wtedy 5 l/100 km ;)

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 12:54, Ryb napisał(a):

 

Na Youtube pojawił się test nowego Passata. Redaktor Bąk z Caroserii (tak, wiem, można się go czepiać) ustawił tempomat na 120 i dostał wynik 4.1l/100km w dwulitrowym TDI 150KM. Nie do zrobienia benzyną, IMO diesle nadal mają sens.

 

 

to coś popsuli, w poprzednich wersjach by musiał stawać i ON odlewać z baku, a teraz jednak coś spala :hmm: niby tylko 4 litry, ale to i tak duże pogorszenie...

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał(a):

 

Jak wspomnialem wczesniej, mialem teraz na majówce Hultaja Konę 1.0T - z manualem. Sugerował, zeby zmieniac biegi na poziomie 1800-1900 obr. Mocy zero, aż trzęsie budą,  a panewki krzyczą 😱 ale potem można w tabelkach napisac jak to mało pali 😄

Takie obroty albo i niższe są w porządku dla benzyny, pod warunkiem, że do przyspieszania redukujemy bieg.

Osiągasz prędkość z jaką chcesz jechać, i wrzucasz sugerowany bieg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 11:27, wladmar napisał(a):

 

Wolnossący silnik + bezstopniowa skrzynia to najgorsze rozwiązanie. 

 

Eee tam, Lexus IS 2.5l w hybrydzie jest bardzo przyjemny w jeździe i miło wspominam czasy tego wozidełka ;)  Przy dynamicznym przyspieszaniu, wył o wiele ciszej niż Corolla w hybrydzie ;) ale to kwestia wyciszenia...

I mimo wolnossaka o dość dużej pojemności paliło to w trasie przy mojej nodze 7-8l (prędkości 120-170). w stylu kapelusza udało się zejść na jakimś tam odcinku poniżej 4l... tylko to nie jest jazda a męczenie się za kółkiem.

 

Więc podsumowując, w tym przypadku nie było to najgorsze rozwiązanie :):diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, delco napisał(a):

Ale i tak nie dasz rady żeby zobaczyć spalanie w kompie wyzsze niż 15 litrów/100 km ;)

dokładnie!

 

ale raz, powiedzmy spieszyłem się na lotnisko - wyjechałem z Torunia autem na full zaparkowanym i pierwsze co musiałem zrobić po wyjechaniu z Okęcia to pilna wizyta na stacji benzynowej :hehe: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie spalanie ma sens tylko i wyłącznie w trasie gdy oba samochody jadą równocześnie - nawet wtedy na wynik wpływa rodzaj opon i ich stan, ale to błąd minimalny w porównaniu z tym jakie różnice powoduje przy jeździe w miescie styl jazdy, albo choćby to na jaki ruch sie trafi czy jak czesto bedą nas zatrzymywac czerwone i w którym momencie.

Natomiast w trasie, wystarczy ze pierwszy samochód jadąc 120km/h ma wiatr od czoła o prędkości ledwie 10km/h, a ktoś później jedzie tym samym samochodem i ma lekki wiaterek w plecy 10km/h. Różnica w spalaniu w uproszczeniu taka jak między 110 a 130km/h czyli duża, a jeśli różnica w prędkości i kierunku wiatru większa to róznice potrafią być ogromne i później kłótnia na forach ze jedemu pali 6 a drugi mów "ni ch..a" bo mi taki sam pali 8 na tej trasie przy tej prędkosci

 

p.s. jest taki "petrolhead number one" który testuje spalanie w miesiecie jeżdżąc eko, a ze potrafi to robić to on takie wyniki wykręca:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a_qdEd30xKbqY06lZB9BgBcQBVuBaaHHSyTinReivGE/edit#gid=0

Jak sie to porówna z przecietnymi wartosciami jakie wykręcają przecietni użytkownicy to jest ogromna róznica i to dowodzi jak takie porównania nie bardzo maja sens przez to ze kazdy jeździ inaczej

Edytowane przez zenek111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 19:52, Piotrus napisał(a):

Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie.

 

Z takiej autostradowej górki? O gradiencie do -3%? Przy takim zjeździe jak odpuścisz gaz, to faktycznie - nie zużyjesz paliwa - alb będziesz hamować silnikiem i auto będzie zwalniać... Hybryda może silnik spalinowy wyłączyć całkowicie, zwalniać nie będzie, a prądu w baterii starczy na wieeeeele kilometrów utrzymania prędkości. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 16:58, ppmarian napisał(a):

Ja się mocno zastanawiam czy nie wymienić xc90 na highlandera….

 

Zdecydowanie najbardziej gówniany samochód ze wszystkich dostępnych na rynku dużych suvów. Spodoba ci się :oki:

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2024 o 20:47, Ryb napisał(a):

 

A mi się wydaje, że to zależy od momentu obrotowego i obrotów przy których jest dostępny. Dzięki temu auto nie musi wchodzić na wysokie obroty a pasażerowie słuchać wycia. CVT potęguje ten efekt. Ale ta sama CVT, którą miałem przyjemność próbować w autach z turbodoładowaniem i nisko położonym momentem była bardzo fajnym rozwiązaniem, zapewniającym komfort jazdy.

To nie rodzaj skrzyni jest problemem a rodzaj skrzyni połączony z silnikiem o małym momencie obrotowym na niskich obrotach, wymuszającym wchodzenie na wysokie.

 

 

W rzeczy samej. U mnie Mazda potrafi też dobrze zawyć, ale tam trzeba naprawdę mocno depnąć żeby samochód zaczął szukać ostatnich możliwych koni mechanicznych na wysokich obrotach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 19:52, Piotrus napisał(a):

 

Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie.

 

Dokładnie, te najnowocześniejsze z jednopunktowym wtryskiem mają cutoff :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ppmarian napisał(a):


Jak masz -35% to się inaczej na „wady” patrzy….


Wysłane za pomocą Tapatalk

Znajomy dzisiaj dostał ofertę na rower, -51% od katalogu, jedyny minus rozmiar roweru XXL, a chłop ma 170 cm, ale twardo rozważa zakup ;]

Tak mi się skojarzyło ;) 

  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ppmarian napisał(a):

Jak masz -35% to się inaczej na „wady” patrzy….

 

Ja będąc leszczem z ulicy bez żadnych negocjacji dostałem -20 prawie, więc spoko, ale nie.

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, format napisał(a):

 

Dokładnie, te najnowocześniejsze z jednopunktowym wtryskiem mają cutoff :oki:

 

Dobrze wiesz że sterowniki tych  jednopunktowym z gazem na linkę miały prostą strategię i były ubogie w sygnały zewnętrzne, co powodowało że cutoff działał mniej wydajnie niż przy dzisiejszyh sterownikach i sterowaniu by wire.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grogi napisał(a):

 

Z takiej autostradowej górki? O gradiencie do -3%? Przy takim zjeździe jak odpuścisz gaz, to faktycznie - nie zużyjesz paliwa - alb będziesz hamować silnikiem i auto będzie zwalniać... Hybryda może silnik spalinowy wyłączyć całkowicie, zwalniać nie będzie, a prądu w baterii starczy na wieeeeele kilometrów utrzymania prędkości. 

 

Pewnie wszystko zależy od auta, w leciwym Ct200h jednak na autostradzie spalina chodzi większość czasu.

 

Bardziej chodzi mi o drogę w stylu Tylicz-Nowy Sącz gdzie zjeżdżasz z górki  i nawet mój klekot początkowo ma spalanie poniżej 5l a wskazówka od spalania pokazuje "Charge" co oznacza odcięcie paliwa i pakowanie prądu w baterię rozruchową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piotrus napisał(a):

Dobrze wiesz że sterowniki tych  jednopunktowym z gazem na linkę miały prostą strategię i były ubogie w sygnały zewnętrzne, co powodowało że cutoff działał mniej wydajnie niż przy dzisiejszyh sterownikach i sterowaniu by wire.

 

Na czym tu miał polegać brak wydajności? Hamujesz silnikiem to wtryski nie leją. Mogą bardziej nie lać?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, format napisał(a):

 

Na czym tu miał polegać brak wydajności? Hamujesz silnikiem to wtryski nie leją. Mogą bardziej nie lać?

Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi)

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrus napisał(a):

Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi)

 

W Seicento z 98 roku działało do samego dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Piotrus napisał(a):

Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi)

 

To chyba bardziej skomplikowana strategia niż nie lać nic do samego dolu... 😄

 

W 1.6 we Fiacie z 1997 też cutoff działał do końca. Po co ma lać jak powietrza i tak nie ma? Katalizator by wypalił i tyle...

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.