mrBEAN Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 31 minut temu, mmaciejosss napisał(a): Octavia IV 1.5TSI 150km , trasa pomorze - góry spalanie 6.5l Vitara 1.4T MH 129km ( +14km z elektryczka ) , ta sama trasa 7.5l , podobne prędkości Czyli można przyjąć, że tyle samo zużyły, bo również spora różnica w powierzchni czołowej. 31 minut temu, mmaciejosss napisał(a): po górach z kolei O4 spalała ok. 8l , Vitara 6,5l , ale elektryczek "coś" pomagał Swego czasu robiłem testy na mojej codziennej trasie przez góry. Karoq 2.0 TDI przy dynamicznej jeździe 10 l ON, EV przy jeszcze szybciej jeździe 15-20 kWh, zależy który. Przepaść w wydajności O hałasie nawet nie wspominam. 34 minuty temu, mmaciejosss napisał(a): Jadąc wolno ale jednostajnie ON zużyje 5-5,5L a na PB też da radę wykręcić wynik 6-6,5l , więc taniej niż na elektryku Licząc tak wybiórczo owszem, ceny kWh w terenie zrobiły się spore i spalnowym można ogarnąć taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja (edytowane) W dniu 8.05.2024 o 16:10, Raku napisał(a): A co ma na autostradzie robić hybryda, a dokładniej zasilanie elektryczne ? Wbrew obiegowej opinii, napęd elektryczny jest najbardziej przydatny przy zjazdach z górki. Jest wystarczający, żeby wtedy utrzymywać prędkość, a silnik spalinowy może być wyłączony całkowicie. Wbrew pozorom taka optymalizacja daje zauważalne efekty: samo kręcenie silnikiem wymaga zużycia paliwa, ok. 1l/h przy 1000rpm. Jak kręci się szybciej, to proporcjonalnie więcej. Więc jak silnik wyłączy się na 10 minut na godzinę, to na każdą godzinę zaoszczędza przynajmniej 0.2l. W czasie podjazdów pod górkę, spalinowy i tak trzeba włączyć - wtedy się bateria ładuje. Edytowane 12 Maja przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Maja Udostępnij Napisano 10 Maja W dniu 8.05.2024 o 17:55, wladmar napisał(a): Hamuje silnikiem, bo jest nadmiar prądu i nie ma jak go wyprowadzić. Nie dlatego - hamuje silnikiem bo samo odzyskiwanie prądu zbyt słabo hamuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Porównanie lekko z zupy.Powierzchnia czołowa obu jest sporo inna. To w kwestii spalania ma duże znaczenie.Dsg to jednak też nie cvt. Obecne cvt też się inaczej zachowują niż takie sprzed 20 lat.Tak że ten.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja W dniu 8.05.2024 o 14:55, bengamin napisał(a): Jeżeli ktoś ma częste redukcje o 2-3 biegi to powinien iść na ponowny kurs jazdy i nie używać pedału przyspieszenia binarnie 0 - 1 W przypadku DSG redukcja o 2 biegi w dół nie wymaga jakiegoś szczególnego ciśnięcie gazu. Gdy do tego dochodzi zmiana nachylenia "pod górę", to jest to standard. W górzystym terenie jadę na sekwencji, bo to ciągłe redukowanie jest zwyczajnie irytujące - a staram się jechać płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja 10 godzin temu, WaWeR napisał(a): Porównanie lekko z zupy. Powierzchnia czołowa obu jest sporo inna. To w kwestii spalania ma duże znaczenie. Dsg to jednak też nie cvt. Obecne cvt też się inaczej zachowują niż takie sprzed 20 lat. Tak że ten. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Kwestia uściślenia, liczy się iloczyn powierzchni czołowej i współczynnika cx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja (edytowane) W dniu 8.05.2024 o 11:19, kravitz napisał(a): Gdzieś na S8, już w pewnej odległości od Wrocka, poprosiłem żonę, aby spytała się ich na Messengerze, jakie mają spalanie od uruchomienia. Wynik był równe 6/100 W tym samym momencie w Golfie (hybryda) spalanie od uruchomienia pokazywało 4.7/100 Do Wawy po około 500km, spalanie pokazało 5.2/100 Mysle, ze porównanie Golfa do T-Roca nie ma duzego sensu wlasnie z uwagi na fakt, ze jedno jest kompaktem a drugie szczudlakiem. Jako argument - porówanie spalania Civica Xgen vs HRV II z tym samym silnikiem. Mamy tu kompakta i crossovera/suva klasy B (na bazie Jazza). Silnik ten sam, skrzynia manualna, masa auta bardzo zblizona (30kg roznicy - HRV ciezszy ) i patrz na wyniki. Civic vs HRV ///edyta - dane poniżej są z autocentrum - i jak sie okazuje są z czapki //// Średnie spalanie (cykl mieszany) - 5.8 l/100km - 6.7 l/100km Spalanie na trasie (na autostradzie) 4.9 l/100km - 5.8 l/100km Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km dane fabryczne więc porównujemy bajki z bajkami, ale przynajmniej bajkopisarz ten sam to pokazuje jak aerodynamika wpływa na spalanie. Dlatego wszyscy chcą jezdzic SUVami, żeby dbać o planetę a nie, czekaj edyta: - dane z broszur producenta - HRV lewo, Civic Prawo Edytowane 14 Maja przez Filipfm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja W dniu 9.05.2024 o 22:02, grogi napisał(a): Wbrew obiegowej opinii, napęd elektryczny jest najbardziej przydatny przy zjazdach z górki. Jest wystarczający, żeby wtedy utrzymywać prędkość, a silnik spalinowy może być wyłączony całkowicie. Wbrew pozorom taka optymalizacja daje zauważalne efekty: samo kręcenie silnikiem wymaga zużycia paliwa, ok. 1l/h przy 1000rpm. Jak kręci się szybciej, to proporcjonalnie więcej. Więc jak silnik wyłączy się na 10 minut na godzinę, to na każdą godzinę zaoszczędza przynajmniej 0.2l. Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja 1 minutę temu, Piotrus napisał(a): Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie. Ale nie produkuje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja 2 godziny temu, mrBEAN napisał(a): Ale nie produkuje Chyba że Passat. U mnie w takiej sytuacji podbija napięcie ładowania wykorzystując nadwyżkę energii ale IMO to są jakieś homeopatyczne oszczędności. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja W dniu 8.05.2024 o 14:55, bengamin napisał(a): Jeżeli ktoś ma częste redukcje o 2-3 biegi to powinien iść na ponowny kurs jazdy i nie używać pedału przyspieszenia binarnie 0 - 1 Tak, autorzy softu skrzyń, które wrzucają bieg na wyższy przy 1800 obrotów i potem jedziesz na 7biegu 60kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) W dniu 8.05.2024 o 16:29, goden napisał(a): Co do CVT w Corolli i w górach to jest tak jak ktoś tu pisał jak jedziesz z górki to wyje, jak jedziesz pod górkę to wyje Mialem w zeszłym roku CHR na rentalu na Majorce i faktycznie w górach jest ciezko. a jak juz ta mikrobateria sie naładuje to hamowanie silnikiem przy zjazdach to jest "poezja" dla uszu. Jedyny plus, ze faktycznie to pali mało. Przez cały pobyt wypaliłem średnio 5l /100. W tym roku Hultaj Kona z mocarnym 3cyl 1.0T wychlał średnio 7. Edytowane 14 Maja przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 15 godzin temu, Filipfm napisał(a): Mysle, ze porównanie Golfa do T-Roca nie ma duzego sensu wlasnie z uwagi na fakt, ze jedno jest kompaktem a drugie szczudlakiem. Jako argument - porówanie spalania Civica Xgen vs HRV II z tym samym silnikiem. Mamy tu kompakta i crossovera/suva klasy B (na bazie Jazza). Silnik ten sam, skrzynia manualna, masa auta bardzo zblizona (30kg roznicy - HRV ciezszy ) i patrz na wyniki. Civic vs HRV Średnie spalanie (cykl mieszany) - 5.8 l/100km - 6.7 l/100km Spalanie na trasie (na autostradzie) 4.9 l/100km - 5.8 l/100km Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km dane fabryczne więc porównujemy bajki z bajkami, ale przynajmniej bajkopisarz ten sam to pokazuje jak aerodynamika wpływa na spalanie. Dlatego wszyscy chcą jezdzic SUVami, żeby dbać o planetę a nie, czekaj Wysiliłem się, aby poszukać pewnych danych. I tak, współczynnik oporu powietrza dla T-Roc i Golf 8 jest taki sam. Różnica wysokości pomiędzy tymi pojazdami to 9cm. Natomiast w przypadku Civic vs HRV to zupełnie inna bajka Civic jest niższy od Golfa z takim samym współczynnikiem Cx jak Golf i T-Roc, jesli dobrze znalazłem 0.27 Natomiast HRV jest 17cm wyższy od Civica i współczynnik Cx godny Trabanta, bo 0.33 Różnica pomiędzy T-Roc a Golfem jest, nie da się zaprzeczyć, ale Ty podałeś przykład chyba trochę naciągany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 5 minut temu, kravitz napisał(a): Wysiliłem się, aby poszukać pewnych danych. I tak, współczynnik oporu powietrza dla T-Roc i Golf 8 jest taki sam. Różnica wysokości pomiędzy tymi pojazdami to 9cm. Wg mnie to nie jest mozliwe, ze te auta mialy identyczny wspolczynnik oporu powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja Teraz, Maciej__ napisał(a): Wg mnie to nie jest mozliwe, ze te auta mialy identyczny wspolczynnik oporu powietrza. Oczywiście że mogą. Chyba nie wiesz, że współczynnik mnoży się przez powierzchnię czołową i to jest właściwy opór powietrza stawiany przez przedmiot Piłka do tenisa i piłka do siatkówki mają teoretycznie ten sam współczynnik oporu powietrza. Pomijam ich powierzchnię, która w przypadku tenisowej, jest szorstka Stąd w T-Roc, nieco większa wysokość może mieć znaczenie i zapewne ma. Ale auto w kształcie cegły, niższe od T-Roc będzie stawiać większy opór powietrza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 6 minut temu, kravitz napisał(a): Różnica pomiędzy T-Roc a Golfem jest, nie da się zaprzeczyć, Tak, ktoś już w wątku wyżej wrzucił, ze katalogowo między TRoc i Gofrem z tym samym silnikiem jest spora - o tu o 6 minut temu, kravitz napisał(a): ale Ty podałeś przykład chyba trochę naciągany Zupełnie realny dwa auta z tym samym napędem, jeden na szczudłach, drugi płaski, nie wnikając już w CXy, ktory nie znając powierzchni czołowej nie mówi całej prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 6 minut temu, kravitz napisał(a): Oczywiście że mogą. Chyba nie wiesz, że współczynnik mnoży się przez powierzchnię czołową i to jest właściwy opór powietrza stawiany przez przedmiot Piłka do tenisa i piłka do siatkówki mają teoretycznie ten sam współczynnik oporu powietrza. Pomijam ich powierzchnię, która w przypadku tenisowej, jest szorstka Stąd w T-Roc, nieco większa wysokość może mieć znaczenie i zapewne ma. Ale auto w kształcie cegły, niższe od T-Roc będzie stawiać większy opór powietrza Racja, wspolczynnik moze byc podobny ale opor juz zdecydowanie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 1 minutę temu, Filipfm napisał(a): Tak, ktoś już w wątku wyżej wrzucił, ze katalogowo między TRoc i Gofrem z tym samym silnikiem jest spora - o tu o Zupełnie realny dwa auta z tym samym napędem, jeden na szczudłach, drugi płaski, nie wnikając już w CXy, ktory nie znając powierzchni czołowej nie mówi całej prawdy. Z tym że różnica w powierzchni czołowej pomiędzy Civic i HRV jest spora, a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka A jak jeszcze pomnoży się to przez ten Cx też bardzo różny dla Civica i HRV, to nie dziwne, że HRV chla jak smok. T-Roc niekoniecznie musi. Nie chce mi się szukać, ale Cx chyba nie jest współczynnikiem liniowym i różnica pomiędzy 0.33 a 0.27, to nie jest raptem 22% (0.33/0.27), ale może być większa. Nie jestem tego pewny. Nawet jeśli jest liniowa, to z samego współczynnika masz 22% No i T-Roc jednak jechał za mną. Nie jest tak, że tunel aerodynamiczny jest tylko 2m za TIRem Lubię sobie obserwować wskazania chwilowe zużycia prądu czy spalania i widać jak spada, jak się zbliżam do kogoś na trasie. Niekoniecznie siedząc mu na ogonie. Jak oglądasz kanał "PetrolHead Number One" i jego próby autostradowe, to gość też często wskazuje na tunel, jak jedzie słabym autem. A typ jeździ dosyć zachowawczo i nie siedzi nikomu na ogonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 3 minuty temu, kravitz napisał(a): Z tym że różnica w powierzchni czołowej pomiędzy Civic i HRV jest spora, a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka A jak jeszcze pomnoży się to przez ten Cx też bardzo różny dla Civica i HRV, to nie dziwne, że HRV chla jak smok. T-Roc niekoniecznie musi. Nie chce mi się szukać, ale Cx chyba nie jest współczynnikiem liniowym i różnica pomiędzy 0.33 a 0.27, to nie jest raptem 22% (0.33/0.27), ale może być większa. Nie jestem tego pewny. Nawet jeśli jest liniowa, to z samego współczynnika masz 22% No i T-Roc jednak jechał za mną. Nie jest tak, że tunel aerodynamiczny jest tylko 2m za TIRem Lubię sobie obserwować wskazania chwilowe zużycia prądu czy spalania i widać jak spada, jak się zbliżam do kogoś na trasie. Niekoniecznie siedząc mu na ogonie. Jak oglądasz kanał "PetrolHead Number One" i jego próby autostradowe, to gość też często wskazuje na tunel, jak jedzie słabym autem. A typ jeździ dosyć zachowawczo i nie siedzi nikomu na ogonie. Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja Teraz, Maciej__ napisał(a): Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI). Z tego co znalazłem Octa ma Cx 0.24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 4 minuty temu, kravitz napisał(a): a pomiędzy Golfem a T-Roc niewielka a jednak z tym samym silnikiem T-Roc pali więcej - patrz post @mrBEAN który podlinkowałem więc już na starcie nie prównujesz jabłek do jabłek. I oczywistym faktem jest to, ze w trasie autostradowej hybryda nie jest tak oszczędna jak w mieście, ale nadal jeżeli nie jest to tak skopany napęd jak np. w nowym Jazzie to wyniki spalania sa całkiem sensowne. To jednak porównanie hybrydy z kompakcie z ICE w szczudlaku i odkrycie, że płaskie auto z hybrydą pali mniej jest nieco naciągane bo nawet Golf bez hybrydy spaliłby mniej niz Troc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 16 godzin temu, Filipfm napisał(a): Spalanie w mieście - 7.4 l/100km - 8.5 l/100km No to tu pokazuje, że te wyniki są niespójne. Skoro masy są podobne, napędy identyczne,a w przypadku jazdy miejskiej opór powietrza ma znikome znaczenie to co sprawia, że jeden pali 15% więcej od drugiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 1 godzinę temu, Filipfm napisał(a): Tak, autorzy softu skrzyń, które wrzucają bieg na wyższy przy 1800 obrotów i potem jedziesz na 7biegu 60kmh 1800 - to i tak bardzo duże obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 2 godziny temu, rwIcIk napisał(a): 1800 - to i tak bardzo duże obroty Jak wspomnialem wczesniej, mialem teraz na majówce Hultaja Konę 1.0T - z manualem. Sugerował, zeby zmieniac biegi na poziomie 1800-1900 obr. Mocy zero, aż trzęsie budą, a panewki krzyczą ale potem można w tabelkach napisac jak to mało pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja (edytowane) 3 godziny temu, Mike_wwl napisał(a): No to tu pokazuje, że te wyniki są niespójne. Skoro masy są podobne, napędy identyczne,a w przypadku jazdy miejskiej opór powietrza ma znikome znaczenie to co sprawia, że jeden pali 15% więcej od drugiego? Sluszna uwaga. Dane wzialem z autocentrum - jak widac sa z d00py tu z oficjalnych broszur - po lewej HRV, po prawej Civic. Roznice sa mniejsze ale nadal Civic wygrywa w każdej konkurencji - im szybciej tym roznica wieksza. Edytowane 14 Maja przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 4 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Kolega @Pado chyba ma T-Roca i opoisywal, ze w trasie spala zdecydowanie wiecej niz Octavia z tym samym napedem (1.5 TSI). tak, mam T roca 1,5 TSI i porównywałem kiedyś jazdę Octavia Kombi , ten sam rocznik, ten sam silnik (oznaczenie) na trasie KTW-Berlin-KTW Wydaje się to dziwne, ale różnica była w spalaniu 2l jak nic na korzyść octavi (podobne style jazdy, oczywiści nie co do "kilometra ") Tak, wiem, wydaje się być niemożliwe, a jednak...oczywiście przekonywać nikogo nie będę na siłę. Być może Octavia była zalana 0w20, a mój jest 0w30 (tak, po zmianie na 0w30 zwiększyło mi spalanie około 0,5l/100km) , ale to nadal duża różnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 17 godzin temu, Piotrus napisał(a): Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie. Stelvio pokazuje wtedy 5 l/100 km 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja W dniu 8.05.2024 o 12:54, Ryb napisał(a): Na Youtube pojawił się test nowego Passata. Redaktor Bąk z Caroserii (tak, wiem, można się go czepiać) ustawił tempomat na 120 i dostał wynik 4.1l/100km w dwulitrowym TDI 150KM. Nie do zrobienia benzyną, IMO diesle nadal mają sens. to coś popsuli, w poprzednich wersjach by musiał stawać i ON odlewać z baku, a teraz jednak coś spala niby tylko 4 litry, ale to i tak duże pogorszenie... 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 20 minut temu, delco napisał(a): Stelvio pokazuje wtedy 5 l/100 km Stelvio to pali 5L jak stoi spokojnie zamknięta w garażu 1 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 1 godzinę temu, Filipfm napisał(a): Jak wspomnialem wczesniej, mialem teraz na majówce Hultaja Konę 1.0T - z manualem. Sugerował, zeby zmieniac biegi na poziomie 1800-1900 obr. Mocy zero, aż trzęsie budą, a panewki krzyczą ale potem można w tabelkach napisac jak to mało pali Takie obroty albo i niższe są w porządku dla benzyny, pod warunkiem, że do przyspieszania redukujemy bieg. Osiągasz prędkość z jaką chcesz jechać, i wrzucasz sugerowany bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 54 minuty temu, bergerac napisał(a): Stelvio to pali 5L jak stoi spokojnie zamknięta w garażu Ale i tak nie dasz rady żeby zobaczyć spalanie w kompie wyzsze niż 15 litrów/100 km 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja W dniu 8.05.2024 o 11:27, wladmar napisał(a): Wolnossący silnik + bezstopniowa skrzynia to najgorsze rozwiązanie. Eee tam, Lexus IS 2.5l w hybrydzie jest bardzo przyjemny w jeździe i miło wspominam czasy tego wozidełka Przy dynamicznym przyspieszaniu, wył o wiele ciszej niż Corolla w hybrydzie ale to kwestia wyciszenia... I mimo wolnossaka o dość dużej pojemności paliło to w trasie przy mojej nodze 7-8l (prędkości 120-170). w stylu kapelusza udało się zejść na jakimś tam odcinku poniżej 4l... tylko to nie jest jazda a męczenie się za kółkiem. Więc podsumowując, w tym przypadku nie było to najgorsze rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 20 minut temu, delco napisał(a): Ale i tak nie dasz rady żeby zobaczyć spalanie w kompie wyzsze niż 15 litrów/100 km dokładnie! ale raz, powiedzmy spieszyłem się na lotnisko - wyjechałem z Torunia autem na full zaparkowanym i pierwsze co musiałem zrobić po wyjechaniu z Okęcia to pilna wizyta na stacji benzynowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zenek111 Napisano Wtorek o 13:54 Udostępnij Napisano Wtorek o 13:54 (edytowane) Porównanie spalanie ma sens tylko i wyłącznie w trasie gdy oba samochody jadą równocześnie - nawet wtedy na wynik wpływa rodzaj opon i ich stan, ale to błąd minimalny w porównaniu z tym jakie różnice powoduje przy jeździe w miescie styl jazdy, albo choćby to na jaki ruch sie trafi czy jak czesto bedą nas zatrzymywac czerwone i w którym momencie. Natomiast w trasie, wystarczy ze pierwszy samochód jadąc 120km/h ma wiatr od czoła o prędkości ledwie 10km/h, a ktoś później jedzie tym samym samochodem i ma lekki wiaterek w plecy 10km/h. Różnica w spalaniu w uproszczeniu taka jak między 110 a 130km/h czyli duża, a jeśli różnica w prędkości i kierunku wiatru większa to róznice potrafią być ogromne i później kłótnia na forach ze jedemu pali 6 a drugi mów "ni ch..a" bo mi taki sam pali 8 na tej trasie przy tej prędkosci p.s. jest taki "petrolhead number one" który testuje spalanie w miesiecie jeżdżąc eko, a ze potrafi to robić to on takie wyniki wykręca: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1a_qdEd30xKbqY06lZB9BgBcQBVuBaaHHSyTinReivGE/edit#gid=0 Jak sie to porówna z przecietnymi wartosciami jakie wykręcają przecietni użytkownicy to jest ogromna róznica i to dowodzi jak takie porównania nie bardzo maja sens przez to ze kazdy jeździ inaczej Edytowane Wtorek o 13:58 przez zenek111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano Środa o 13:40 Udostępnij Napisano Środa o 13:40 (edytowane) W dniu 13.05.2024 o 19:52, Piotrus napisał(a): Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie. Z takiej autostradowej górki? O gradiencie do -3%? Przy takim zjeździe jak odpuścisz gaz, to faktycznie - nie zużyjesz paliwa - alb będziesz hamować silnikiem i auto będzie zwalniać... Hybryda może silnik spalinowy wyłączyć całkowicie, zwalniać nie będzie, a prądu w baterii starczy na wieeeeele kilometrów utrzymania prędkości. Edytowane Środa o 13:40 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Środa o 14:20 Udostępnij Napisano Środa o 14:20 W dniu 8.05.2024 o 16:58, ppmarian napisał(a): Ja się mocno zastanawiam czy nie wymienić xc90 na highlandera…. Zdecydowanie najbardziej gówniany samochód ze wszystkich dostępnych na rynku dużych suvów. Spodoba ci się 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Środa o 14:25 Udostępnij Napisano Środa o 14:25 W dniu 8.05.2024 o 20:47, Ryb napisał(a): A mi się wydaje, że to zależy od momentu obrotowego i obrotów przy których jest dostępny. Dzięki temu auto nie musi wchodzić na wysokie obroty a pasażerowie słuchać wycia. CVT potęguje ten efekt. Ale ta sama CVT, którą miałem przyjemność próbować w autach z turbodoładowaniem i nisko położonym momentem była bardzo fajnym rozwiązaniem, zapewniającym komfort jazdy. To nie rodzaj skrzyni jest problemem a rodzaj skrzyni połączony z silnikiem o małym momencie obrotowym na niskich obrotach, wymuszającym wchodzenie na wysokie. W rzeczy samej. U mnie Mazda potrafi też dobrze zawyć, ale tam trzeba naprawdę mocno depnąć żeby samochód zaczął szukać ostatnich możliwych koni mechanicznych na wysokich obrotach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Środa o 14:28 Udostępnij Napisano Środa o 14:28 W dniu 13.05.2024 o 19:52, Piotrus napisał(a): Akurat z górki przy spiętym napędzie to nowoczesny silnik spalinowy również nie zużywa paliwa, co każdy może sam sobie sprawdzić na chwilowym zużyciu w kompie. Dokładnie, te najnowocześniejsze z jednopunktowym wtryskiem mają cutoff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano Środa o 18:06 Udostępnij Napisano Środa o 18:06 Zdecydowanie najbardziej gówniany samochód ze wszystkich dostępnych na rynku dużych suvów. Spodoba ci się Jak masz -35% to się inaczej na „wady” patrzy….Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano Środa o 18:30 Udostępnij Napisano Środa o 18:30 23 minuty temu, ppmarian napisał(a): Jak masz -35% to się inaczej na „wady” patrzy…. Wysłane za pomocą Tapatalk Znajomy dzisiaj dostał ofertę na rower, -51% od katalogu, jedyny minus rozmiar roweru XXL, a chłop ma 170 cm, ale twardo rozważa zakup Tak mi się skojarzyło 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Środa o 18:42 Udostępnij Napisano Środa o 18:42 35 minut temu, ppmarian napisał(a): Jak masz -35% to się inaczej na „wady” patrzy…. Ja będąc leszczem z ulicy bez żadnych negocjacji dostałem -20 prawie, więc spoko, ale nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano Środa o 19:14 Udostępnij Napisano Środa o 19:14 Znajomy dzisiaj dostał ofertę na rower, -51% od katalogu, jedyny minus rozmiar roweru XXL, a chłop ma 170 cm, ale twardo rozważa zakup Tak mi się skojarzyło 2 szt takie kupiłem 2 tygodnie temuZ 20 na 10Wysłane za pomocą Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano Środa o 19:21 Udostępnij Napisano Środa o 19:21 7 minut temu, ppmarian napisał(a): 2 szt takie kupiłem 2 tygodnie temu Z 20 na 10 Wysłane za pomocą Tapatalk XXL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano Środa o 19:43 Udostępnij Napisano Środa o 19:43 XXL? M i XLM ojcu dałem Wysłane za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano Środa o 21:28 Udostępnij Napisano Środa o 21:28 6 godzin temu, format napisał(a): Dokładnie, te najnowocześniejsze z jednopunktowym wtryskiem mają cutoff Dobrze wiesz że sterowniki tych jednopunktowym z gazem na linkę miały prostą strategię i były ubogie w sygnały zewnętrzne, co powodowało że cutoff działał mniej wydajnie niż przy dzisiejszyh sterownikach i sterowaniu by wire. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano Środa o 21:33 Udostępnij Napisano Środa o 21:33 7 godzin temu, grogi napisał(a): Z takiej autostradowej górki? O gradiencie do -3%? Przy takim zjeździe jak odpuścisz gaz, to faktycznie - nie zużyjesz paliwa - alb będziesz hamować silnikiem i auto będzie zwalniać... Hybryda może silnik spalinowy wyłączyć całkowicie, zwalniać nie będzie, a prądu w baterii starczy na wieeeeele kilometrów utrzymania prędkości. Pewnie wszystko zależy od auta, w leciwym Ct200h jednak na autostradzie spalina chodzi większość czasu. Bardziej chodzi mi o drogę w stylu Tylicz-Nowy Sącz gdzie zjeżdżasz z górki i nawet mój klekot początkowo ma spalanie poniżej 5l a wskazówka od spalania pokazuje "Charge" co oznacza odcięcie paliwa i pakowanie prądu w baterię rozruchową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Czwartek o 06:21 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:21 8 godzin temu, Piotrus napisał(a): Dobrze wiesz że sterowniki tych jednopunktowym z gazem na linkę miały prostą strategię i były ubogie w sygnały zewnętrzne, co powodowało że cutoff działał mniej wydajnie niż przy dzisiejszyh sterownikach i sterowaniu by wire. Na czym tu miał polegać brak wydajności? Hamujesz silnikiem to wtryski nie leją. Mogą bardziej nie lać? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano Czwartek o 06:38 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:38 14 minut temu, format napisał(a): Na czym tu miał polegać brak wydajności? Hamujesz silnikiem to wtryski nie leją. Mogą bardziej nie lać? Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano Czwartek o 06:39 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:39 1 minutę temu, Piotrus napisał(a): Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi) W Seicento z 98 roku działało do samego dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano Czwartek o 06:43 Udostępnij Napisano Czwartek o 06:43 (edytowane) 7 minut temu, Piotrus napisał(a): Np na tym że cutoff działało tylko powyżej 2500 obr.(przynajmniej w vw 1.6 mpi) To chyba bardziej skomplikowana strategia niż nie lać nic do samego dolu... W 1.6 we Fiacie z 1997 też cutoff działał do końca. Po co ma lać jak powietrza i tak nie ma? Katalizator by wypalił i tyle... Edytowane Czwartek o 06:45 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.