Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po pierwszej (bo będą następne pewnie) "naprawie" w ASO.

Jak pisałem z wentylacji śmierdzi a klima straciła z 50% wydajnosci.

Spuszczono czynnik i napełniono ponownie - ta sama ilość - 520g. Wynika z tego, że nie ma przecieku.

Wyzerowano nastawy silniczków regulujących kierunek nawiewów wentylacji (że niby gdzieś zbierała sie woda przez niedomykające sie klapki went.) i umyto auto (może podszybie także?).

Wycofali sie z odgrzybiania, wym filtra kabiny, itd (240zł). Całe szczęście bo to na pewno nie to. Auto ma 10k km przebiegu i 10 miesiecy.

Tak czy siak po tym myciu nie śmierdzi. smile.gif

Mam pojeździć, ale już po 50km w temp zewn. 11*C, widzę że z wydajnością dalej cieniutko. Dalej na min. nastawach leci z kratek min. 9-10*C. To chyba dużo. Co to może być ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak.

Auto astra G kombi, silnik z 14xep, rok 2006r/model 2007r

Układ pełny powinien mieć 600gr czynnika. Mi dmuchało z nawiewu temperaturą 15-16 stopni przy temp średniej zewnętrznej 26-28st gdzie czynnika było 160gr.

Więc jeśli układ masz pełny to coś masz zdupcone z klimą lub z jej ustawieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy 30*C i parnym powietrzu padła mi klima - chyba nie muszę pisać jak przyjemnie stoi się w korku w taką pogodę bez klimy sick.gif

Pojechałem do marketu - klima chłodziła jak zwykle dobrze (serwis rok temu).

W drodze powrotnej klima już nie działała, po włączeniu przycisku:

- świeci się przycisk,

- nie kręci się sprężarka,

- załącza się wentylator chłodnicy klimatyzacji

Jutro robię I-sze podejście ze sprawdzeniem oporności cewki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i bardzo dobrze zaczynasz..

> ew podepnij na krotko i zobacz czy trzyma.

2 astry H, które dziś przeiskałem:

z17dtr (klima sprawna)

opór cewki sprężarki klimatyzacji - 4,3

ciśnienie w układzie (w stanie spoczynku) - 660kPa

ciśnienie w układzie przy włączonej klimie (obroty jałowe) - 1230kPa

ostatni serwis klimy - nie wiadomo

z17dtj (klima nie sprawna, sprężarka się nie załącza)

opór cewki sprężarki klimatyzacji - nieskończoność

ciśnienie w układzie (w stanie spoczynku) - 560kPa

ciśnienie w układzie przy włączonej klimie (obroty jałowe) - 560kPa

ostatni serwis klimy - 12m-cy temu

Czyli mam walniętą cewkę hmm.gifsick.gif

Wymieniać całą, czy bawić się w wymianę opornika termicznego? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mam problem odnośnie wentylatorów. Jak załacze klimatyzację to po kilku sekundach włączy sie wentylator na chłodniczy tej od silnika, a nie na tej z przodu od chlodnicy klimy. Równoczesnie zapala sie pomaranczowa kontrolka z wentylatorem. klimatyzacja działa, ale cały czas chodzi ten większy tamten drugi nic. jest sprawny, bo podlaczałem do bezposrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że w tamtym roku zdiagnozowałem, iż mam nieszczelną chłodnice klimatyzacji, a wtedy koszt był 600zł + napełnienie, to się teraz zastanawiam nad samodzielną wymianą chłodnicy, w sumie to prawie 300zł taniej wyjdzie.

W związku z tym mam pytanie, co sądzicie o tej chłodnicy

Ktoś może ją montował? Jakaś ona nie aluminiowa i czy warto dopłacać do tej chłodnicy

A może macie jakąś sprawdzoną nie drogą chłodnice?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, prosiłbym o podanie mi w jakiej kolejności mają być włożone kabelki we wtyczce od cewki elektromagnesu, wymieniałem sprężarkę i mi się wtyki wysunęły z wtyczki.

U mnie są czarno żółty i brązowo czarny spięte diodą a we wtyczce są oznaczenia A i B.

Pozdrawiam

post-153788-14352516930376_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,

2 dni temu poczułem zapach spalonej gumy/plastiku i klima przestała chłodzić. Wczoraj byłem u szpeca i stwierdził naocznie, że całe sprzęgło się zjarało i sprężarka nie pracuje. Elektromagnes załącza ale guma/plastik sprzęgł a jest spalony i obraca się w sam nie napędzając kompresora.

Wstępna diagnoza - Panie jeździł Pan bez czynnika i kompresor się zatarł paląc sprzęgło, ale podpiął pod maszynkę i odciągnął czynnik. Okazało się że po 2 latach od ostatniego serwisu z wymaganych 700g jest 590g, więc ubytek w normie i nie pracowała na sucho. Olej na pewno też jest bo osobiście dopilnowałem przy ostatnim przeglądzie. I teraz muszę zostawić auto na 1-2 dni, żeby wymontowali sprężarkę i zobaczyli co i jak. Jednak wstępne koszty które mi podał są lekko astronomiczne:

- sprężarka do wymiany

- osuszacz

- płukanie układu (podobno dostają się opiłki z zatartego kompresora i trzeba wypłukać.

- poskładanie , nabicie

Razem c.a 1400 + ewentualnie 200zł jeżeli zawór rozprężny będzie do wymiany.

I teraz tak, wydaje mi się, że skoro czynnik i olej był to nie zatarła by się sprężarka ale nawet jeżeli tak to na szybko sprawdziłem ceny gratów na allegro i :

- kompresor po regeneracji 500zł

- osuszacz 80-100zł

- zawór rozprężny - 120- 150zł

Razem max. 750zł + robocizna.

Albo jakieś drogie cześci albo trochę w bambuko chce mnie zrobić. Co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo jakieś drogie cześci albo trochę w bambuko chce mnie zrobić. Co sądzicie ?

Żaden serwis nie będzie wstawiał uzywanych/regenerowanych części kupowanych na Allegro w obawie o późniejsze reklamacje, za które on będzie musiał płacić z własnej kieszeni. Ceny, które ci podał dotyczą pewnie nowych części na gwarancji z lokalnej hurtowni i być może są pomniejszone o rabat, jaki hurtownie dają warsztatom.

A co do przyczyn awarii, to zatarcie sprężarki z powodu braku czynnika jest mało prawdopodobne, gdyż ECM nie załączy klimy, jeśli nie ma ciśnnienia w układzie. Jak już, to widzę tu wzrost oporów sprężarki na skutek zatarcia łożyska wirnika, a to oznacza, że układ jest czysty i nie potrzeba go płukać i wymieniać ww. elementów. Trzeba dokładnie obejrzeć sprężarkę, sprawdzić, czy był w niej olej, aby właściwie ocenić co było powodem jej zatarcia. Tak czy inaczej - sprężarka do wymiany i układ do napełnienia i tu będą duże koszty. Możesz je zmniejszyć, jeśli zaproponujesz mechanikowi wstawienie zakupionej osobiście sprężarki, ale otrzymasz gwarancję tylko na szczelność układu (poza sprężarką oczywiście) i nabicie klimy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żaden serwis nie będzie wstawiał uzywanych/regenerowanych części kupowanych na Allegro w obawie o

> późniejsze reklamacje, za które on będzie musiał płacić z własnej kieszeni. Ceny, które ci

> podał dotyczą pewnie nowych części na gwarancji z lokalnej hurtowni i być może są pomniejszone

> o rabat, jaki hurtownie dają warsztatom.

specu wspominał, że są dobre ceny na sprężarki regenerowane i taką wstawi jeżeli się zgodzę na jego ofertę.

Te ceny co podałem są za regenerowaną sprężarkę z roczną gwarancją, do tego osuszacz i zawór nówki ze sklepu.

> A co do przyczyn awarii, to zatarcie sprężarki z powodu braku czynnika jest mało prawdopodobne,

> gdyż ECM nie załączy klimy, jeśli nie ma ciśnnienia w układzie. Jak już, to widzę tu wzrost

> oporów sprężarki na skutek zatarcia łożyska wirnika, a to oznacza, że układ jest czysty i nie

> potrzeba go płukać i wymieniać ww. elementów. Trzeba dokładnie obejrzeć sprężarkę, sprawdzić,

> czy był w niej olej, aby właściwie ocenić co było powodem jej zatarcia.

olej na pewno jest, specu stwierdził że po spuszczeniu oleju stwierdzi czy się zatarła (po kolorze oleju)

>Tak czy inaczej -

> sprężarka do wymiany i układ do napełnienia i tu będą duże koszty.

rozumiem, że w przypadku zatarcia łożyska też do wymiany jest cała sprężarka ?

>Możesz je zmniejszyć, jeśli

> zaproponujesz mechanikowi wstawienie zakupionej osobiście sprężarki, ale otrzymasz gwarancję

> tylko na szczelność układu (poza sprężarką oczywiście) i nabicie klimy.

> Pozdr.

I chyba taką opcję wybiorę, jeżeli tylko znajdę sprężarkę dostępną od ręki bo specu nie zgodzi się na dłuższe oczekiwanie na graty. Jeszcze inna opcja to trochę negocjacja tych jego cen na części. Ile realnie taka robocizna powinna być warta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem, że w przypadku zatarcia łożyska też do wymiany jest cała sprężarka ?

Jesli spalone jest sprzęgło, to raczej tak

> Ile realnie taka robocizna powinna być warta ?

Przykładowo ja za wymianę skraplacza (to ta chłodnica z przodu) zapłaciłem tylko 50 zł, wymiana trwała ponad godzinę. Wymiana sprężarki jest dużo prostsza, bo jest lepszy dostęp do śrub i nie trzeba nic oprócz paska demontować. Podejrzewam, że zarobili na cenie skraplacza (rabat pozostał w serwisie).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli spalone jest sprzęgło, to raczej tak

jest spalone na bank.

> Przykładowo ja za wymianę skraplacza (to ta chłodnica z przodu) zapłaciłem tylko 50 zł, wymiana

> trwała ponad godzinę. Wymiana sprężarki jest dużo prostsza, bo jest lepszy dostęp do śrub i

> nie trzeba nic oprócz paska demontować. Podejrzewam, że zarobili na cenie skraplacza (rabat

> pozostał w serwisie).

> Pozdr.

wychodzi z tego, że szpec ma bardzo droga robociznę 700zł, chce włożyć regenerowaną sprężarkę myślę że kosztuje go max 500-600 zł, do tego osuszacz nowy 100zł i płukanie.

Sądzę, że za taką usługę z uzupełnieniem czynnika (którego odzyskał 590g) powinien skasować ok. 300-400zł i wieć gdzieś rachunek nie zgadza mi się o 300-400zł mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czynnika (którego odzyskał 590g)

Porządny serwis klimatyzacji (a w takim byłem) odciągnięty czynnik oddaje do utylizacji, a układ napełnia NOWYM czynnikiem i NOWYM olejem. Mi tak napełniano w mojej obecności, i nie jakąś tam "maszyną" tylko ręcznie: olej wysysano z butelki wg zadanej objętości, a czynnik ładowano z butli, kontrolując masę bardzo dokładną wagą.

Jeszcze, co ważne: przed napełnieniem porządny serwis sprawdza układ na szczelność pod wysokim ciśnieniem (azot), a nie wytwarzając podciśnienie (maszyna). W końcu układ podczas normalnej pracy pracuje pod wysokim ciśnieniem, a sprawdzanie szczelności podciśnieniem może zmylić - pęknięcia lub zuzyte uszczelki mogą przepuszczeć ciśnienie "z układu", a trzymać "do układu".

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci kącikowego speca od klimatyzacji Keengoo . Ma warsztat w Piasecznie. Tu masz wątek z zadowolonymi osobami (ja też do nich należę).

Możliwe, że sprężarkę masz dobrą, tylko uszkodzeniu uległo sprzęgło (a to da się wymienić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

W astrze H klima nie włączy się gdy temperatura zewnętrzna jest zbyt niska. Teraz moje pytanie, przy jakiej się włączy. Chodzi o manualną klimę. Kupując auto był mróz i nie mogłem sprawdzić. Nie mam gdzie wstawić aby było ciepło i to sprawdzić. Byłem dzisiaj na parkingu podziemnym pod marketem, ale temp zewnętrzna podskoczyła do 6,5 i sprężarka nie włączała się. Ktoś napisał że przy 4, ktoś inny że przy 7, a jeszcze gdzieś wyczytałem że powyżej 10. Jak to jest naprawdę, ma ktoś rzetelne informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Sezon chłodniczy się zaczyna więc asterek zaczyna mieć wąty mad.gif

mianowicie klima chłodzi bardzo mizernie/ lub wogóle coś na tym poziomie,

sprawdziłem ciśnienie sprawdzone op-comem 4 bary bez włączonej klimatyzacji, 4,8 z włączoną :>, cewkę załącza, w kabinie słychać dźwięk podobny do napełniającej się spłuczki

Klimatyzację nabijałem w tamtym roku w czerwcu, i mam wrażenie za stanowczo za szybko ubyło czynnika czy dobrym pomysłem jest zakup diód uv i zlutowanie lampki służącej poszukiwaniu wycieku ?

Bo chyba teraz jazda do nabicia nie ma sensu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy dobrym pomysłem jest zakup diód uv i zlutowanie lampki służącej poszukiwaniu wycieku ?

Bardzo dobrym, skombinuj jeszcze żółte okularki i znajdziesz miejsce wycieku, najlepiej oświetlać wieczorem, po zmroku - obstawiam skraplacz: korozja pod wiatrakiem.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie. Nastaje nam kolejna wiosna a z nią powraca ten sam problem. Mianowicie nie załącza mi sprężarka klimy, podejrzewam już, że jest to samo co w ubiegłym roku tj. brak czynnika. 2 lata temu wymieniłem chłodnicę klimatyzacji, która była dziurawa. Cały sezon wszystko działało ok., ale wiosną ub. roku sprężarka nie załączyła się, okazało się, że nie ma czynnika (sprawdzenie lampą UV nie wykazało nieszczelności). Kumpel ponownie nabił czynnik wraz z barwnikiem i przez ok. 4 miesiące tak jeździłem, po tym kontrola i wszystko ok. I dzisiaj zrobiło się trochę cieplej, próba klimy, i znowu się nie załącza. Jestem przekonany, że znowu okaże się brak czynnika. I moje pytanie z tym związane - czy miał ktoś podobny przypadek, aby czynnik którędyś uciekał i nie można było tego zlokalizować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy miał ktoś podobny przypadek, aby czynnik

> którędyś uciekał i nie można było tego zlokalizować?

Jeszcze może być nieszczelność na parowniku, a tego się bez rozbierania nie obejrzy. Zobacz czy nie ma przypadkiem śladów barwnika na rurce odprowadzającej wodę z parownika - od spodu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nieszczelność na parowniku, a tego się bez rozbierania nie obejrzy...

Wystarczy wyjąć filtr kabinowy i poświecić lampką UV w miejsce po nim, widać powierzchnię parownika z jednej strony po zastosowaniu lusterka. Mozna także zdemontować jeden z plastyków przy filtrze, wtedy widać powierzchnię parownika i rurki z drugiej strony. Przy demontażu uważać, aby nie urwać kapilary czujnika oblodzenia (w Behr, jeśli ktoś ma).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, z wyłączeniem przewodów wewnątrz kabiny, przy parowniku.

Ok, dzięki ok.gif Chodzi o przewody znajdujące się w komorze silnika bo tam jest nieszczelność na łączeniu. A czy wiesz może czy w zależności od wersji silnika to dawali różne przewody czy do diesli i benzyn to samo wsadzali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy wyjąć filtr kabinowy i poświecić lampką UV w miejsce po nim, widać powierzchnię parownika

> z jednej strony po zastosowaniu lusterka. Mozna także zdemontować jeden z plastyków przy

> filtrze, wtedy widać powierzchnię parownika i rurki z drugiej strony. Przy demontażu uważać,

> aby nie urwać kapilary czujnika oblodzenia (w Behr, jeśli ktoś ma).

> Pozdr.

Dzięki za podpowiedzi, tam nie sprawdzałem i na razie nie mam jak bo przebywam poza miejscem zamieszkania, ale po powrocie na pewno to zrobię i dam znać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam problem z klima astra g 2005 1,4 16V.. mianowicie stwierdzono nieszczelnosc na plastikowym korku w miejscu gdzie znajduje sie osuszacz.. nie wiem czy w innych astrach jest taki sam typ chlodnicy/skraplacza, u mnie patrzac na przod to po prawej stronie.. kazano mi sprobowac udac sie do miejsc gdzie sie specjalizuja w naprawach i probowac zdobyc sam ten korek.. czy mial ktos podobny problem? czy faktycznie przyczyna nieszczelnosci moze byc ten korek? jedno jest pewne, nieszczelnosc jest wlasnie w tym miejscu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaglądali pod niego? Jest tam oring, może wystarczy go wymienić.

Nie, nie zagladal gosc.. I myslisz ze to wystarczy? Caly uklad sprawdzal dajac kontrast i nic nie mozna bylo zauwazyc. Wymienil zawory serwisowe i dopiero jak zpsikal wszystkie newralgiczne miejsca i zaczal nabijac klime to wlasnie w tym miejscu zaczelo delikatnie przepuszczac, z czuciem dokrecil ten korek ale nie pomoglo.. Czy wg Ciebie ten osuszacz tez byloby wskazane wymieniac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił oring i go wymienił. podczas wymiany sprawdził, czy nie ma korozji w miejscu styku korka ze skraplaczem. Nabił potem azotem i sprawdził, czy nie ma nieszczelności. Jeśli nie będzie to wtedy można myśleć o wymianie osuszacza. Wymiana jest wskazana zawsze, gdy rozszczelnia się układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten oring najlepiej wyciagnac na wzor zeby pokazac w sklepie czy beda wiedziec.. A moze wiesz jaki tam jest, jakiej srednicy?Nieszczelnosc mialem juz w tamtym roku, tyle ze wtedy tylko uzupelnilem czynnik bo nie umieli wychwycic miejsca nieszczelnosci..Tak wiec ten osuszacz warto chyba by kupic.. A powiedz mi jakie zadanie ma ten osuszacz w ukl.klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa typy:

zewnętrzny - zbiornik podłączany z boku skraplacza rurkami,

wewnętrzny - długi "filtr" wsuwany w bok skraplacza właśnie pod korek na którym masz przeciek.

Można kupić oba typy, normalnie w sklepie.

O ile się nie mylę, w ASO nie kupisz osuszacza, bo sprzedają go tylko w komplecie ze skraplaczem.

Ponieważ osuszacz nie znosi kontaktu z powietrzem, najlepiej zamontować go po naprawie wszystkich nieszczelności. W przeciwnym wypadku montaż nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.