Mavv Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > Sam jestem zaskoczony ale po 20 latach jazdy MT ani razu lewa noga nie uciekła na hamulec Wygoda > niesamowita Mnie się zdarzyło to na drugi dzień po przesiadce z Primery do Mondeo - na parkingu w pracy zatrzymywałem się, aby zaparkować. Podczas dotaczania się lewa noga poleciała na hamulec. Zatrzymanie natychmiastowe Stanął dęba Póki co tylko raz i oby nigdy więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > Widzę, że jednak większośc jest za automatem Teraz pytanie , czy taka skrzynia jest faktycznie tak > wrażliwa na stary olej? Bo takie słysze opinie.. ...w aso audi usłyszysz, że oleuma się nie wymienia w skrzyni, ale jak juz pogrzebiesz u producenta, w tym wypadku ZF to będzie, że trzeba wymieniać co 70 tysiaków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > ...w aso audi usłyszysz, że oleuma się nie wymienia w skrzyni, ale jak juz pogrzebiesz u > producenta, w tym wypadku ZF to będzie, że trzeba wymieniać co 70 tysiaków. no nie w kazdym, ale w wiekszosci jak sie okazuje no i niestety wiekszosc nie wymienia w takim razie nie wiem po co ASiO maja dostepny olej (no chyba, ze ten sam jest do Multitronikow, w ktorych juz sam producent zaleca wymiane) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > no nie w kazdym, ale w wiekszosci jak sie okazuje > no i niestety wiekszosc nie wymienia > w takim razie nie wiem po co ASiO maja dostepny olej (no chyba, ze ten sam jest do Multitronikow, w > ktorych juz sam producent zaleca wymiane) ...w tiptronicu jest inny niż w multitronicu i tam jest częstsza wymiana więc może dlatego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > ...w tiptronicu jest inny niż w multitronicu i tam jest częstsza wymiana więc może dlatego. to w takim razie po co oferuja olej do Tiptronicow skoro nie zlecaja jego wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... Wszystko zależy jaka skrzynia automatyczna i jaką moc ma auto. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż słabe auto i pogarszający je automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 19 Września 2010 Udostępnij Napisano 19 Września 2010 > to w takim razie po co oferuja olej do Tiptronicow skoro nie zlecaja jego wymiany? ...a widzisz tego nie wiem. Mam audi dopiero od roku nie licząc "rocznej przymiarki przed zakupem", osobiście zwiedziłem dwa serwisy i na pytanie o wymianę oleju padało odpowiedź, że "nie przewiduje się". Wertując fora internetowe wygląda na to, że w większości przypadków tak jest - ale pewnie nie we wszystkich, reguły nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > ...w aso audi usłyszysz, że oleuma się nie wymienia w skrzyni, ale jak juz pogrzebiesz u > producenta, w tym wypadku ZF to będzie, że trzeba wymieniać co 70 tysiaków. Zależy od marki. W niektórych wymiana oleju w skrzyni automatycznej jest czynnością wymienioną w harmomogramie przeglądów, w innych "się nie wymienia". Żeby było śmieszniej, często potrafi to tak wyglądać w przypadku aut dwóch różnych marek, w których montuje się tę samą skrzynię automatyczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... Jeżdżę już trzecim automatem i zamierzam się tego trzymać. Fakt, manual daję odrobinę więcej kontroli nad samochodem, ale powiedzmy sobie szczerze - tego raczej nie wykorzystuje się w trakcie normalnej jazdy. 100 lat temu kierowca ręcznie nastawiał kąt wyprzedzenia zapłonu i też pewnie dawało to większą kontrolę we wprawnych rękach Myślę, że akceptacja automatu wymaga przełamania dwóch barier - zestarzenia się na tyle, żeby zacząć traktować samochód poprostu jako środek transportu oraz wymazanie z pamięci archetypu malucha (od którego większość, przynajmniej w moim pokoleniu zaczynało swoją karierę motoryzacyjną), który podświadomie powoduje, że sama myśl o utracie kilku procent mocy budzi wewnętrzny protest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > oj zdzwilbys sie 2 ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > pieniadze to nie wszystko No to albo "piniondze to nie fszysko" i "się jeździ-się płaci", albo jednak dupa groszem nie śmierdzi i kombinujesz, jakby tu mieć jabłko i zjeść jabłko :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 20 Września 2010 Udostępnij Napisano 20 Września 2010 > 2 ? ;-) 3... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... Turlam się autem z AT drugi rok. Generalnie jestem za. Bezkonkurencyjny w jeździe miejskiej, w ruszaniu z zatrzymania pod górkę. W jeździe poza miejskiej tez nie daje powodów do narzekań - kwestia przyzwyczajenia do zmiany biegów przy pomocy dozowania "gazu". Z tempomatem ideał. Czasem denerwuje "mieszanie" biegami przy wolnej jeździe. Wady: auto nieco więcej pali, nie da się go w klasyczny sposób holować i tyle... Dodam jeszcze ze żadnych kompleksów w związku z rzekomo spowolnieniem auta przez AT nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 22 Września 2010 Udostępnij Napisano 22 Września 2010 automat tylko ciągła obawa co będzie jak padnie mi ten automat choć mam kolegę co naprawia nasze chryslerk,i i naprawa jest dużo tańsza od serwisowych cen to i tak koszty są sporawe moim zdaniem tylko automat +mocny silnik tak od 3 litrów w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... Ja właśnie mam dylemata co wybiorę w następnym aucie. Dobrze ze teraz nie zmieniam auta bo nie wiem co bym wybrał. Do normalnej jazdy na 100% automat. Ale problem w tym że u mnie auto sluzy w duzej części do zabawy wiec tu lepszy manual. Wiec jak bede mial kupic cos fo zabawy to maniual jak zmadrzeję i mi się znudzi wariowanie to napewno automat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2010 No właśnie , ta moc auta przy redukcji w manualu z 5 na 3 np.... , ale to chyba jedyny wypas z manuala.. Ale inny problem, że chyba nie ma dużo aut z automatem (mowa nie o nowych z salonu) na sprzedaż na aukcjach, czy też w komisach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 u mnie w AT jest to możliwe (tak myślę sądząc po obrotach i odczuciach) Jak wcisnę tryb sport i jadę np 4 ok 70 -80km/h i jak wdepnę do podłogi pedał gazu (w podłodze jest jakiś przycisk, nie wiem co to) to jak go docisnę pedałem to mam właśnie redukcję z 4 na 2 i w miarę przyspieszania czuję potem wrzucenie 3 a następnie 4. Wiem, że to opis łopatologiczny Żeby to zadziałało to trzeba pedał gazu wdepnąć zdecydowanym natychmiastowym ruchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2010 No w aucie którym miałem przyjemnośc jechac, też dało sie odczuc taki efekt po wciśnięciu do dechy, ale jednak to nie to samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolkk84 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > u mnie w AT jest to możliwe (tak myślę sądząc po obrotach i odczuciach) Jak wcisnę tryb sport i > jadę np 4 ok 70 -80km/h i jak wdepnę do podłogi pedał gazu (w podłodze jest jakiś przycisk, > nie wiem co to) to jak go docisnę pedałem to mam właśnie redukcję z 4 na 2 i w miarę > przyspieszania czuję potem wrzucenie 3 a następnie 4. Wiem, że to opis łopatologiczny > Żeby to zadziałało to trzeba pedał gazu wdepnąć zdecydowanym natychmiastowym ruchem Tak zwany KickDown jakiś tekst U mnie oprócz wciśnięcia do deski jest jeszcze opcja 2-krotnego szybkiego kopnięcia w pedał gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... Sam sobie dziwię się, że tak długo jeździłem na ręcznych. Tylko automat! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Tak zwany KickDown jakiś tekst > U mnie oprócz wciśnięcia do deski jest jeszcze opcja 2-krotnego szybkiego kopnięcia w pedał gazu. o dzięki. Wiem co to kickdown, ale nie znałem tego od strony technicznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > No właśnie , ta moc auta przy redukcji w manualu z 5 na 3 np.... , ale to chyba jedyny wypas z > manuala.. Wciskam gaz do dechy, w sekundę mam na obrotomierzu kreskę blisko czerwonego pola... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Wciskam gaz do dechy, w sekundę mam na obrotomierzu kreskę blisko czerwonego pola... A czym pomykasz? F16? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Następny dupowóz tatusiowóz będzie z automatem. Wygoda, szczególnie w korkach, jest niezaprzeczalna. I stać mnie na ten +1l/100km. Natomiast w aucie mającym dawać frajdę z jazdy będę nadal miał tylny napęd oraz ręczną zmiane biegów. Przydała by się jeszcze szpera. Pozdrawiam Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Wiekszosc nowych automatow ma reczna zmiane biegow. Co wiecej np. w Lexusie automat zmienia biegi znacznie predzej niz bylbym w stanie to zrobic recznie. No i dochodzi problem 8 biegow - zaden manual w osobowym tyle nie ma. Wiec opowiesci o tym ze w manualu mozna szybviej zmienic to miedzy bajki. Ale... Ale brakuje tej przyjemnosci wcisniecia sprzegla, podgazowania, zmiany biegu itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Wiekszosc nowych automatow ma reczna zmiane biegow. Co wiecej np. w Lexusie automat zmienia biegi > znacznie predzej niz bylbym w stanie to zrobic recznie. No i dochodzi problem 8 biegow - zaden > manual w osobowym tyle nie ma. Kwestia, czy faktycznie potrzebowałbyś aż 8 biegów w manualu przy takim silniku jak masz w Lexusie... raczej wątpie w sensowność więcej niż 6-ciu. >Wiec opowiesci o tym ze w manualu mozna szybviej zmienic to > miedzy bajki. Obecnie chyba nie można... ale w porównaniu z tymi najbardziej klasycznymi automatami to jak najbardziej. > Ale... Ale brakuje tej przyjemnosci wcisniecia sprzegla, podgazowania, zmiany biegu itp. Fakt, a i moment zawahania się automatu przy ruszaniu może przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > ale w porównaniu z tymi najbardziej klasycznymi automatami to jak > najbardziej. A ilu kierowców to potrafi? Sądząc po tym co widuję codziennie na ulicach to niewielu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
honza Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > ...za i przeciw..Jakie wrażenia z jazdy macie? Ja wczoraj miałem okazje jachac pierwszy raz > automatem i jestem bardzo mile zaskoczony... automat plus mocny silnik benzynowy = cudowne doznania słuchowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Kwestia, czy faktycznie potrzebowałbyś aż 8 biegów w manualu przy takim silniku jak masz w > Lexusie... raczej wątpie w sensowność więcej niż 6-ciu. Dlaczego? Im więcej biegów tym mniejsze zużycie paliwa, bo silnik można dłużej utrzymywać w optymalnym zakresie obrotów. Kierowcy ciężarówek to od dawna stosują. Do tego 8 biegów poprawia znacząco dynamikę samochodu, szczególnie że zmiany są bardzo szybkie (100ms wg. Lexusa) a w trakcie zmian nie ma przerwy w dostarczaniu mocy na koła. Z manualem byłoby pewnie gorzej, bo zmieniając 8 biegów miałbyś razem ponad sekundę czasu kiedy nie ma przeniesienia napędu + człowiek by się zamachał w mieście na śmierć. A tak jadąc 60 km/h toczę się na 8 biegu z obrotami 900 a lekkie nawet dodanie gazu powoduje natychmiastową redukcję, czasem nawet o 6 biegów w dół. > Obecnie chyba nie można... ale w porównaniu z tymi najbardziej klasycznymi automatami to jak > najbardziej. Tyle że w takim razie należy porównywać te najbardziej klasyczne, niezsynchronizowane, czterobiegowe manuale > Fakt, a i moment zawahania się automatu przy ruszaniu może przeszkadzać. Automaty się wahają przy ruszaniu? Pierwszy raz słyszę... Jedyny problem to automat i silnik turbo - dajesz gaz a silnik mocy nie ma. W manualu możesz go wcześniej trzymać na wyższych obrotach i mieć rozkręconą sprężarkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Z manualem byłoby pewnie > gorzej, bo zmieniając 8 biegów miałbyś razem ponad sekundę czasu kiedy nie ma przeniesienia > napędu + człowiek by się zamachał w mieście na śmierć. To miałem właśnie na myśli. A jesli już to do wykorzystania na torze, a nie w ruchu ulicznym. Tak z ciekawości - na którym biegu osiągasz 100 km/h z butem w podłodze, 2 czy 3? > Automaty się wahają przy ruszaniu? Pierwszy raz słyszę... > Jedyny problem to automat i silnik turbo - dajesz gaz a silnik mocy nie ma. W manualu możesz go > wcześniej trzymać na wyższych obrotach i mieć rozkręconą sprężarkę. Może przy V8 się nie wahają, moje się wahają SST w Lancerze EVO też się waha, ludzi twierdzą, że ponad pół sekundy w sprincie na tym tracą w porównaniu do manuala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > To miałem właśnie na myśli. A jesli już to do wykorzystania na torze, a nie w ruchu ulicznym. Tak z > ciekawości - na którym biegu osiągasz 100 km/h z butem w podłodze, 2 czy 3? Wydaje mi się że na dwójce, ale musiałbym sprawdzić. Problemem tego samochodu jest brak przyczepności - na jedynce możesz maksymalnie do połowy wcisnąć gaz i dopiero na dwójce można przygazować do końca. W nowych skrzyniach samochodów sportowych jest "launch control" = jesteś w stanie wystartować lepiej niż by to profesjonalista z manualem zrobił bo komputer wie ile można mocy na koła przenieść. Tyle że ruszanie z launch control z każdych świateł to lekka przesada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > To miałem właśnie na myśli. A jesli już to do wykorzystania na torze, a nie w ruchu ulicznym. Tak z > ciekawości - na którym biegu osiągasz 100 km/h z butem w podłodze, 2 czy 3? > Może przy V8 się nie wahają, moje się wahają SST w Lancerze EVO też się waha, ludzi twierdzą, że > ponad pół sekundy w sprincie na tym tracą w porównaniu do manuala. Ciekawe porównanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
falkon Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > .... Może przy V8 się nie wahają, .... Przy V6 również nie zauważyłem żadnego zawahania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Przy V6 również nie zauważyłem żadnego zawahania. Bo ten sześciobiegowy automat jest bardzo dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > o dzięki. Wiem co to kickdown, ale nie znałem tego od strony technicznej Z tym, że w praktyce może to działać lepiej albo gorzej. Tu przykład działania mocno odbiegającego od oczekiwań: Oglądać trzeba z dźwiękiem - słychać, w jaki sposób zmieniane są biegi przy wyprzedzaniu i przede wszystkim z jakim opóźnieniem następuje redukcja (pedał gazu został wciśnięty do oporu jeszcze na prawym pasie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Z tym, że w praktyce może to działać lepiej albo gorzej. Tu przykład działania mocno odbiegającego > od oczekiwań: > Oglądać trzeba z dźwiękiem - słychać, w jaki sposób zmieniane są biegi przy wyprzedzaniu i przede > wszystkim z jakim opóźnieniem następuje redukcja (pedał gazu został wciśnięty do oporu jeszcze > na prawym pasie). Można się do tego przyzwyczaić, podobnie jak do rozpędzania autek z małymi silniczkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 Tak sie po cichu zastanawiam nad takim zestawieniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 dosyć dziwnie pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Oglądać trzeba z dźwiękiem - słychać, w jaki sposób zmieniane są biegi przy wyprzedzaniu i przede > wszystkim z jakim opóźnieniem następuje redukcja (pedał gazu został wciśnięty do oporu jeszcze > na prawym pasie). Zepsuta lub antyczna skrzynia lub ostatecznie kierowca nie umiejący używać automatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > A czym pomykasz? F16? Nie E130 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Ale... Ale brakuje tej przyjemnosci wcisniecia sprzegla, podgazowania, zmiany biegu itp. I usłyszenia zgrzytu synchronizatorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Obecnie chyba nie można... ale w porównaniu z tymi najbardziej klasycznymi automatami to jak > najbardziej. No ja nie wiem... Akurat mam klasyczny automat Toyoty produkowany chyba od 25 lat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > I usłyszenia zgrzytu synchronizatorów Jak ktoś nie umie zmieniać biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > dosyć dziwnie pracuje No właśnie - na dłuższą metę takie coś jest zwyczajnie upierdliwe, dlatego trudo uogólniać, że każdy automat to zawsze i wszędzie naj naj. Najlepiej to po prostu nie kupować bez jazdy próbnej , chociaż w polskich warunkach w sytuacji, gdy w danym modelu automat jest jedynie opcją, może być z tym ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > No właśnie , ta moc auta przy redukcji w manualu z 5 na 3 np.... , ale to chyba jedyny wypas z > manuala.. > Ale inny problem, że chyba nie ma dużo aut z automatem (mowa nie o nowych z salonu) na sprzedaż na > aukcjach, czy też w komisach... No właśnie, ta moc w automacie przy redukcji biegów przy kickdownie Jak kolega niżej napisał - sekunda i wskazówka obrotomierza jest przy czerwonym polu. U mnie wygląda to tak, że wciskając gaz w podłogę automat redukuje biegi, auto wyrywa do przodu i zmienia bieg dopiero przy 6000 obr. I sie od razu lepiej wyprzedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin L. Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > No właśnie, ta moc w automacie przy redukcji biegów przy kickdownie > Jak kolega niżej napisał - sekunda i wskazówka obrotomierza jest przy czerwonym polu. > U mnie wygląda to tak, że wciskając gaz w podłogę automat redukuje biegi, auto wyrywa do przodu i > zmienia bieg dopiero przy 6000 obr. I sie od razu lepiej wyprzedza Wrażenia akustyczne bezcenne. Czasem jednak człowiek wyprzedziłby spokojnie na tym samym biegu, bo miejsca jest sporo, wciskasz gaz, a tu cyk i redukcja (nawet bez kickdown). To jednak tylko głupi komputer. Mimo tego następne auto to też będzie automat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Jak kolega niżej napisał - sekunda Sekunda to wieczność. Mój zmienia biegi w 100 ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Sekunda to wieczność. Mój zmienia biegi w 100 ms Ale ja nie mam 8-miu biegów, tylko 2 razy mniej I mój automat nie musi się tak spieszyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 23 Września 2010 Udostępnij Napisano 23 Września 2010 > Zepsuta lub antyczna skrzynia lub ostatecznie kierowca nie umiejący używać automatu. po pierwsze powinien nacisnąć do dechy przed rozpoczęciem manewru i zacząć wyprzedzaj w momencie kiedy zaczyna przyspieszać po drugie te auto w ogóle nie jedzie HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 24 Września 2010 Udostępnij Napisano 24 Września 2010 > po pierwsze powinien nacisnąć do dechy przed rozpoczęciem manewru i zacząć wyprzedzaj w momencie > kiedy zaczyna przyspieszać Tak to się nie da - wcześniej, gdy coś dużego jechało lewym pasem z przeciwka, zasłaniało kompletnie widok, więc nie wiadomo, czy w ogóle jest miejsce do wyprzedzania. A jak się już okazało, że miejsce jest, to gdyby poczekać na prawym pasie, aż auto zacznie się rozpędzać, to trzebaby hamować i zostać za ciężarówką, bo lewy byłby już zajęty przez tych z tyłu, którzy zaczęli wyprzedzać. W każdym razie nie da się ukryć, że w takich warunkach, od tego konkretnego automatu skrzynia ręczna jest po prostu lepsza. > po drugie te auto w ogóle nie jedzie Jedzie lepiej niż komunikacja publiczna - i tyle wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.